Hvordan kan vi forbedre den nye børstjenesten?

magnus78
15.02.2024 kl 15:21 5975

Hei!

Hvordan kan vi forbedre den nye børstjenesten til Finansavisen?

Vi ønsker innspill slik at vi kan prioritere å utvikle det som dere er mest opptatt av. Hva savner dere? Hva må bli bedre?

Det vil komme mange forbedringer fremover etter hvert som vi bygger ut tjenesten.

PS: Vi vet allerede at mange ønsker seg Watchlister, det er på vei :)
Redigert 15.02.2024 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Gozilla
17.02.2024 kl 08:53 5827

For det første må det bli mer stabilt. Enkelte dager kommer man ikke engang inn. Alt er svart.
Ofte låser den seg helt å man får ikke sett oppdaterte kurser.
«Live» aksjekurser låser seg også den første i hver måned, da man må «skru på» om man ønsker aksjekurser i nåtid.
Det er jo en selvfølge man ønsker dem i nåtid!

Den gamle plattformen var bedre. Hvorfor endre på noe som funker bra?
Fluefiskeren
17.02.2024 kl 11:44 5766

Synes forumet er det klart beste. Oversiktlig og en stor fordel at man kan opprette flere tråder for en og samme aksje avhengig av tema. På min I-Pad har jeg ofte problemer med å få sendt innlegget jeg har skrevet. Jeg må da merke innholdet og kopiere det. Deretter tilbake ett skritt og lime det inn. Da går det.

Ett ønske har jeg dog som jeg deler med mange, og det er at man bare kan opprette ett nick. Håper ikke det nye forumet blir noe fancy greier som bare skaper uoversiktlighet og rot. Never change a winning team.
JosefK
23.02.2024 kl 07:20 5324

Det har alltid kun vært en bra børstjeneste, og det var netfonds. Som kjent forsvant den inn i nordnet og ble så generisk og intetsigende at hva som helst annet greit erstatter det.

Full ordredybde og historikk som lagres er mangelvare blant konkurrerende plattformer. Og det er gjerne der klinten skilles fra hveten. Men uten det kan man surfe innom hva som helst annet.

Redigert 23.02.2024 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Gozilla
01.03.2024 kl 09:11 4942

1 mars. Å sanntid på aksjekursene fungerer IKKE.
Skjer den første hver eneste måned !!
Håpløst !
True
02.04.2024 kl 00:25 3403

Helt enig. If it ain't broken, don't fix it. Jeg likte godt det tidligere blå oppsettet. Skriften og lesevennligheten var MYE bedre. Not anymore (sjokk...).

Hvis dere skal drive å oppdatere og forbedre, så i det MINSTE gjør det BEDRE og ikke VERRE... Kan faen ikke komme meg inn i en Taxibil lenger en gang fordi Ingeniørene har vært så smarte med å lage bilhåndtak man må trykke på før vi kan dra i håndtaket istedenfor å bare dra i et SIMPELT håndtak!

Men neida, hvorfor gjøre ting enkelt og ha ting veldig enkelt når vi kan gjøre ting bare mer komplisert?

IF IT AIN'T BROKEN, DON'T FIX IT!

Forumet er IKKE bedre, som alt annet som "fikses" på.

Her er i allefall noe dere kan fikse på som faktisk hadde vært bra; inkluder et "off topic" forum for andre ting som ikke er relatert til investering...
blundstone
02.04.2024 kl 01:08 3349

Irriterende at hver tråd vises med de eldste innleggene først. Alle er vel interessert i de nyeste innleggene. Det må jo legge ekstra belastning på serverne også når alle må gå omveien om starten av tråden. Noe a la discord hadde vært fint.

Kanskje også en begrensning på antall tegn i trådstart og innlegg. Enkelte skriver enormt lange innlegg uten at det er spesielt mye interessant i dem.
olsen
05.04.2024 kl 10:43 3059

Etter siste oppdatering av forumet, så er linjeavstanden feil. Dårlig lesbarhet nå.
True
06.04.2024 kl 17:49 2910

Denne er jeg også absolutt helt enig i. Må alltid trykke på "omvendt rekkefølge" når DET skulle vært riktig rekkefølge i utgangspunktet... Så hvis dere er virkelig interessert i å forbedre dette forumet som nå tydeligvis er langt verre, så kan dere jo alltids ta tak i det også... Jeg vedder en million på at dere ikke gjør det dog, som så alt annet fra den øverste topp - sier en ting og gjør noe helt annet isteden, mest på bekostning av andre og LANGT i fra bedre...

Kan egentlig bare gjøre alle en tjeneste og slutte å gi folk falske forhåpninger i utgangspunktet! Dette forumet var D-standard helt til å begynne med, noe en 5-åring på 90-tallet kunne gjort MYE bedre, men nå er det utelukkende en -F-standard!
True
06.04.2024 kl 17:51 2901

Jepp, noe av det første jeg reagerte på. Kan like godt bare gi meg full tilgang til databasen til dette forumet isteden, så skal jeg gledelig fikse opp i dette rotet... Story of my life det her, jeg må alltid fikse og ordne opp i andres ROT!
Bullmarked
06.04.2024 kl 19:45 2863

Hva er vitsen med å gjøre forumet svært mye dårligere enn det var? Er det så stor iver for edring? Umulig å lese med svart skrift, og selv fargen på hvilke tråder man er inne på er borte slik at alt går i surr. Skal ikke være mulig med så håpløse endringer.
True
06.04.2024 kl 21:28 2821

Nøyaktig det jeg har påpekt selv. Dette er ett av de få stedene hvor jeg faktisk ikke kunne brydd meg mindre om endringer, men av en prinsipp sak only - når dere først skal endre noe, så gjør endringer for det bedre og ikke verre. Helt utrolig at dette skjer i 2024 når vi har avanserte AI programmer som ChatGPT...
Redigert 07.04.2024 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Winter
06.04.2024 kl 22:19 2804

Legg opp til meldingstjeneste sms-varsel på telefon ved børsmeldinger og kursbevegleser som Sbanken.
Fluefiskeren
07.04.2024 kl 11:29 2670

Det er jo bare å klikke på klammeparantesen rett bak trådtittelen så går du direkte til siste innlegg. Personlig ønsker jeg de nye nederst slik at det er i kronologisk rekkefølge.
Kvike11
20.04.2024 kl 08:29 1827

jeres finansavis er uoverskuelig, og ingen struktur i forsiden.
Det er engang rod,
det kan i godt lave bedre.
Der er så mange forskellige skriftstyper, billeder m.m., det hele vælter over hinanden, kan ikke være meningen man skal sidde og lede på en forside..
læser den næste gang , når den er mere overskuelig, gider ikke bruge tid på det roderi
edgefinancialf
20.04.2024 kl 09:02 1815

Leter du etter et pålitelig lån for å betale regningene dine? Søk ikke mer, kontakt Edge Financial Firm på (edgefinancialfirm@gmail.com) eller send oss en melding på Whats App på +1 (702) 753-6974 for dine 24-timers godkjente lån for å fjerne gjelden din eller starte en ny virksomhet.
Springer
20.04.2024 kl 11:25 1782

Har realtime kurser hos DN i dag, men synes de er litt rotete. Synes faktissk sidene hos dere er bedre og kan tenke meg å bytte. Har søkt etter å kun kjøpe RT hos dere, men virker som om jeg må kjøpe fult abonnement. Stemmer det?
Jajaja
27.04.2024 kl 10:28 1377

Som du godt kjenner til, så er "bare å" klikke på tallet for siste innlegg i klammeparenteser noe som ikke fungerer når total tråd blir lang - "krøll på tråden". Da må det faktisk blas gjennom alle sidene for å få lest siste innlegg, noe som kan være irriterende tidkrevende. Dersom man ikke tar seg tid til å rette opp i programmeringen, så er det bedre å legge siste innlegg øverst.
Redigert 27.04.2024 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
OZZY
27.04.2024 kl 11:41 1365

Hvorfor er det blitt færre og færre innlegg på Hegnar ?
Fluefiskeren
27.04.2024 kl 12:32 1341

Det problemet har ikke jeg hatt, men den hender jo at det ikke virker. Men det er ikke nødvendigvis bare på de lengste trådene. Hva som er grunnen vet jeg ikke, men både du og jeg er flinke til å rette det. Da virker den videre enda tråden jo blir enda lengre. Tror kanskje det har noe med hva siste skribent har gjort, men vet som sagt ikke.
Redigert 27.04.2024 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Jajaja
01.05.2024 kl 07:47 1090

Du sier du ikke har hatt det problemet, men du er vel en av dem som i krøll-tråder har nevnt fiksen: å legge neste innlegg som svar til trådens hovedinnlegg? ;)
Fluefiskeren
01.05.2024 kl 07:59 1077

Jo, men tror ikke det som sagt er knyttet til lengden på tråden. Et annet problem jeg har er at jeg ofte har problem med å sende et innlegg. I hvertfall hvis jeg har skrevet det på I-Pad og brukt lang tid på det. Da må jeg markere det og kopiere det for så å gå et skritt tilbake.
Jajaja
01.05.2024 kl 10:42 1035

Antagelig en eller annen brist i programmering/pekerhåndtering....
Samme her med manglende utført lagring, dersom litt ekstra tid før lagringsknapp.
Redigert 01.05.2024 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
velkjent
01.05.2024 kl 11:01 1025

Ser gjerne at det listes opp de siste børsmeldingene knyttet til det enkelte selskapet. Altså på siden til den enkelte aksjen om en klikker på "koden",f.eks .KOG.
Jeg savner også en liste av de største aksjonærene på denne siden og datoen for siste oppdatering.
nordnes
06.05.2024 kl 09:34 774

Det burde være mulighet for sin egen portefølje.
Egnir
16.05.2024 kl 07:38 255

Hei,
Om ingen har nevnt det før, syntes jeg "utbytte yield" i % er nyttig.