NTI fortjener mer åtgaum, Northrop Grumman, Airbus, Boeing!!!!
Start med dette intervjuet å legg dere opp en mening. Smått fantastisk hva de kan gjøre. Å att det de lager er i ypperste klasse. Dette kommer til å bli like solid som våpenaksjer, eller hakket over.
https://www.finansavisen.no/industri/2024/02/08/8094141/har-airbus-og-boeing-som-kunder-na-er-det-kronerulling-i-norsk-titanium
https://3dprinting.com/news/norsk-titaniums-3d-printers-qualified-for-airbus-production/
"Norsk Titanium, based in Hønefoss, Norway, has achieved a huge milestone by successfully qualifying its Merke IV additive manufacturing machine and patented Rapid Plasma Deposition (DED) technology for Airbus component production. The announcement comes after rigorous testing and validation, positioning Norsk Titanium as a key player in the aerospace manufacturing sector."
https://www.tctmagazine.com/additive-manufacturing-3d-printing-news/metal-additive-manufacturing-news/norsk-titanium-delivers-3d-printed-aerospace-parts-to-genera/
https://newsweb.oslobors.no/message/616751
«Norsk Titanium Signs Agreement with Boeing for Serial Production«
https://newsweb.oslobors.no/message/616407
«Norsk Titanium Enters Into Long-Term Master Supply Agreement With Airbus»
https://www.finansavisen.no/industri/2024/02/08/8094141/har-airbus-og-boeing-som-kunder-na-er-det-kronerulling-i-norsk-titanium
https://3dprinting.com/news/norsk-titaniums-3d-printers-qualified-for-airbus-production/
"Norsk Titanium, based in Hønefoss, Norway, has achieved a huge milestone by successfully qualifying its Merke IV additive manufacturing machine and patented Rapid Plasma Deposition (DED) technology for Airbus component production. The announcement comes after rigorous testing and validation, positioning Norsk Titanium as a key player in the aerospace manufacturing sector."
https://www.tctmagazine.com/additive-manufacturing-3d-printing-news/metal-additive-manufacturing-news/norsk-titanium-delivers-3d-printed-aerospace-parts-to-genera/
https://newsweb.oslobors.no/message/616751
«Norsk Titanium Signs Agreement with Boeing for Serial Production«
https://newsweb.oslobors.no/message/616407
«Norsk Titanium Enters Into Long-Term Master Supply Agreement With Airbus»
Redigert 25.04.2024 kl 07:57
Du må logge inn for å svare
minsin
26.09.2024 kl 23:26
5486
Fjellbris skrev Økte selv med 20% i dag under 2,2 :-)
Kjøpte også noe ...
Dobbler om den faller 10 pst , vært ute siden jeg solgte på rundt 4,1-4,3
Dobbler om den faller 10 pst , vært ute siden jeg solgte på rundt 4,1-4,3
Svettesvend
07.10.2024 kl 20:13
4834
Arctic tar opp dekning av NTI med kursmål 3.5,-
Redigert 07.10.2024 kl 20:14
Du må logge inn for å svare
NordicGuy
10.10.2024 kl 15:21
4678
Norsk Titanium among top ideas discussed at the London Growth Conference this week. Reported by SeekingAlpha
https://seekingalpha.com/article/4725755-top-ideas-from-networking-at-the-quality-growth-investor-conference-in-london
https://seekingalpha.com/article/4725755-top-ideas-from-networking-at-the-quality-growth-investor-conference-in-london
NordicGuy
17.10.2024 kl 09:25
4402
unikum
17.10.2024 kl 10:47
4358
Nå selges aksjen litt ned igjen på svake volumer inntil enkelte har fått fylt opp. Vi så i går store salgsposter rundt 2,6 og det blei plukket mange aksjer siste timene rundt 2,5. Da er det bare å plukke litt mer inntil videre oppgang. Neste stopp bør være rundt 2,95 der vi møter på litt motstand før ferden igjen drar oss opp til ca 3,6
unikum
21.10.2024 kl 09:14
4083
Mandag igjen og da prøver man å kjøre kursen ned litt igjen. Sjekk siste mnd mandager, ett klart mønster at kursen selges ned på lavt volum, deretter å få plukket aksjer fra enkelte med å kjøre kursen sakte men sikkert opp igjen. For hver uke går vi høyere og høyere så strategien er å kjøpe mer på mandager
Drengen
29.10.2024 kl 11:54
3670
Eg må sei eg er særdeles spent på morgendagens rapport som kommer, virker som NTI skal slå på stor tromma med rapport i morgen og full omvisning på produksjonsområdet på fredag så det vil bli mykje blæst om NTI denne veka her.
Det er delte meninger om forventningene til rapporten i morgen. Men denne rapporten her var vell ikkje etter planen? Denne Q3"en var vell ikkje forventet?
Så eg antar jo at det er en mening med morgen dagens rapport?
Det er også snakket om koblingen mellom NTI og KOG, det er sagt at KOG har og skal satse meir på titanium og der vil det vell vere naturlig at NTI vil få eit økt volum via KOG?
Eg må drikke tungt i kveld får ha nattesøvnen for eg er spent! :D
Det er delte meninger om forventningene til rapporten i morgen. Men denne rapporten her var vell ikkje etter planen? Denne Q3"en var vell ikkje forventet?
Så eg antar jo at det er en mening med morgen dagens rapport?
Det er også snakket om koblingen mellom NTI og KOG, det er sagt at KOG har og skal satse meir på titanium og der vil det vell vere naturlig at NTI vil få eit økt volum via KOG?
Eg må drikke tungt i kveld får ha nattesøvnen for eg er spent! :D
unikum
30.10.2024 kl 08:44
3433
Norsk Titanium operasjonell og finansiell oppdatering for tredje kvartal
Oslo, 30 oktober 2024: Norsk Titanium AS (Euronext: NTI, OTCQX: NORSF), en global leder innen additiv produksjon for strukturelle titankomponenter av romfartskvalitet ved hjelp av sin patenterte Rapid Plasma Deposition-teknologi®, gir i dag en operasjonell og finansiell oppdatering som oppsummerer utviklingen i tredje kvartal.
• Meningsfull fremgang mot målet om å overføre 60 deler til serieproduksjon innen utgangen av 2024; lagt til 26 nye deler siden første halvdel av rapporten for å bringe det totale antallet deler i serieproduksjon til 54
• Kortsiktige markedsutfordringer i luftfarts- og halvlederindustrien har negativt påvirket overgangen til deler med høyere verdi og produksjonsrater for deler som allerede er overført
• Lavere inntektsguiding for 2024 til 6 millioner USD
• Forutse sterk vekst gjennom 2025, øke deler i serieproduksjon til mer enn 120, noe som genererer USD 70 - 90 millioner i ARR
• Bekrefte det langsiktige målet om 150 millioner USD i omsetning i 2026
2025 Kommer til å bli året der NTI virkelig får satt produksjonen i gang med serie produksjon mer enn 120 og kanskje vi får innblikk i seinere i dag om de også har gjort avtale med KOG ??
Oslo, 30 oktober 2024: Norsk Titanium AS (Euronext: NTI, OTCQX: NORSF), en global leder innen additiv produksjon for strukturelle titankomponenter av romfartskvalitet ved hjelp av sin patenterte Rapid Plasma Deposition-teknologi®, gir i dag en operasjonell og finansiell oppdatering som oppsummerer utviklingen i tredje kvartal.
• Meningsfull fremgang mot målet om å overføre 60 deler til serieproduksjon innen utgangen av 2024; lagt til 26 nye deler siden første halvdel av rapporten for å bringe det totale antallet deler i serieproduksjon til 54
• Kortsiktige markedsutfordringer i luftfarts- og halvlederindustrien har negativt påvirket overgangen til deler med høyere verdi og produksjonsrater for deler som allerede er overført
• Lavere inntektsguiding for 2024 til 6 millioner USD
• Forutse sterk vekst gjennom 2025, øke deler i serieproduksjon til mer enn 120, noe som genererer USD 70 - 90 millioner i ARR
• Bekrefte det langsiktige målet om 150 millioner USD i omsetning i 2026
2025 Kommer til å bli året der NTI virkelig får satt produksjonen i gang med serie produksjon mer enn 120 og kanskje vi får innblikk i seinere i dag om de også har gjort avtale med KOG ??
Tradinator
30.10.2024 kl 09:27
3314
Carnegie ute med en klart positiv melding. Fair value mellom 3-5 kroner og utsiktene for for 25 og 26 holdes uendret med 30 % margin. Kjøp på dippen.
nad.oslo
30.10.2024 kl 09:32
3339
Nti er solid, de skal til Artic security senere idag. Og Artic har kursmål før rapporten idag på 3.5 om jeg ikke husker feil?
nad.oslo
30.10.2024 kl 09:57
3281
Skulle ferd ut? Det har ligget stabilt med sine aksjer på 10.1 mill hele året. Kun i april solgte de og kjøpte like mye tilbake. Totalt minus 500k siste året.
nad.oslo
30.10.2024 kl 09:58
3317
Ferd Doblet beholdningen i februar, ikke april. Solgte samme mengde i slutten av april.
Mammon
30.10.2024 kl 10:03
3361
denne minner om NUMD bare at Ferd har kontakter som har pumpet opp kursen
blir ikke penger med boeing kontrakt når de må hente penger selv hehe
dere får ha lykke til :)
blir ikke penger med boeing kontrakt når de må hente penger selv hehe
dere får ha lykke til :)
nad.oslo
30.10.2024 kl 10:28
3361
Tror ikke du følger med Boeing hentet 21 mrd usd på 2 timer mandag natt
Octagon
30.10.2024 kl 10:32
3340
Boeing dobler jo også produksjonstakten på 787 maskinene frem til 2027 som NTI leverer til - uavhengig av reduksjon i andre deler av konsernet.
nad.oslo
30.10.2024 kl 10:32
3371
Streiken er nok løst innen få dager , mange guvernører i delstater i usa er på for få slutt på streiken snarest pga mange under leverandører som holder produksjon i gang på deler til Boeing
nad.oslo
30.10.2024 kl 10:37
3434
Nettopp. Så et intervju igår hvor norwegian sa at de muligens får flere fly enn ventet neste år etter samtaler med boeing. Som du sier så vil boeing øke produksjonen
Octagon
30.10.2024 kl 10:43
3491
I Q&A delen nå så oppjusterer de etter direkte spørsmål fra salen ARR fra tidligere 2025 guiding på 50 MUSD nå til området 70 - 75 MUSD grunnet tilleggskomponenter*
*Besvart av Ashar Ashary CFO 40 minutter ut i presentasjonen i Q&A delen i Artic Studio på direkte spørsmål om journalisten hadde forstått det rett at 2025 ARR nå oppjusteres.
Ingen grunn til å ikke akkumulere denne med begge hender nå, emisjon helt klart uaktuelt og unødvendig som de jo bekrefter selv.
Og selskapet får bare flere og flere ben og stå på som gjør dem mindre avhengige av privat fly industri, selv om den delen også går bra
i og med at Boeing som nevnt dobler produksjonen av sine nyeste fly (787) og reduserer på eldre. Det er 787 modellen som inneholder mest NTI komponenter.
*Besvart av Ashar Ashary CFO 40 minutter ut i presentasjonen i Q&A delen i Artic Studio på direkte spørsmål om journalisten hadde forstått det rett at 2025 ARR nå oppjusteres.
Ingen grunn til å ikke akkumulere denne med begge hender nå, emisjon helt klart uaktuelt og unødvendig som de jo bekrefter selv.
Og selskapet får bare flere og flere ben og stå på som gjør dem mindre avhengige av privat fly industri, selv om den delen også går bra
i og med at Boeing som nevnt dobler produksjonen av sine nyeste fly (787) og reduserer på eldre. Det er 787 modellen som inneholder mest NTI komponenter.
Redigert 30.10.2024 kl 10:57
Du må logge inn for å svare
Octagon
30.10.2024 kl 10:59
3499
Live presentasjonen har ingen lenke jeg har funnet p.t.
Mulig Artic eller NTI selv legger ut lenke senere.
Mulig Artic eller NTI selv legger ut lenke senere.
Octagon
30.10.2024 kl 11:39
3631
Står jo også i presentasjonen som er lagt ut nå...
"Parts transitioning delayed but not lost - anticipating strong growth throughout 2025, increasing parts in serial production to >120 and generating USD 70 - 90 million in ARR"
Vanskelig å forstå nedgangen i dag ut fra det som har blitt bekreftet nå:
*Ingen emisjonsbehov, klart besvart med "Nei".
*Opprettholder alle targets og som nevnt ovenfor også høyere inntekter i 2025 grunnet litt utsettelser nå.
*Viser tydelig at de får flere og flere ben å stå på med alle "tilleggs komponenter" fra aktører utenfor kommersiell luftfart som er økende.
*54 komponenter til dags dato og to måneder igjen av året kan med høy grad av sannsynlighet gjerne bety over 60 deler i produksjon før 31.12.24.
*Forsinkelsen nå i 2024 ser ut til å kunne gi bedret revenue i 2025 enn tidligere kommunisert.
Et klart doblings case innen ca. 12 måneder selv etter etter konservative estimat og hvor det også er relativt enkelt å beregne ut fra skaler barheten i deres produksjon. Aksjen har slik jeg ser det blitt straffet med en "over reaksjon" etter forsinkelser i 2024 ("midlertidig støy"), 2024 er snart historie og markedet vil se fremover. Nå som emisjon er utelukket og opsjoner som utløses 18-29 November tross alt er begrenset i antall aksjer - så tror heg kursen her vil skyte fart og gjerne bli en "nyttårsrakkett". Tiden vil vise.
"Parts transitioning delayed but not lost - anticipating strong growth throughout 2025, increasing parts in serial production to >120 and generating USD 70 - 90 million in ARR"
Vanskelig å forstå nedgangen i dag ut fra det som har blitt bekreftet nå:
*Ingen emisjonsbehov, klart besvart med "Nei".
*Opprettholder alle targets og som nevnt ovenfor også høyere inntekter i 2025 grunnet litt utsettelser nå.
*Viser tydelig at de får flere og flere ben å stå på med alle "tilleggs komponenter" fra aktører utenfor kommersiell luftfart som er økende.
*54 komponenter til dags dato og to måneder igjen av året kan med høy grad av sannsynlighet gjerne bety over 60 deler i produksjon før 31.12.24.
*Forsinkelsen nå i 2024 ser ut til å kunne gi bedret revenue i 2025 enn tidligere kommunisert.
Et klart doblings case innen ca. 12 måneder selv etter etter konservative estimat og hvor det også er relativt enkelt å beregne ut fra skaler barheten i deres produksjon. Aksjen har slik jeg ser det blitt straffet med en "over reaksjon" etter forsinkelser i 2024 ("midlertidig støy"), 2024 er snart historie og markedet vil se fremover. Nå som emisjon er utelukket og opsjoner som utløses 18-29 November tross alt er begrenset i antall aksjer - så tror heg kursen her vil skyte fart og gjerne bli en "nyttårsrakkett". Tiden vil vise.
WETrader
30.10.2024 kl 11:54
3713
"During the third quarter, Norsk Titanium continued to broaden the application of its innovative RPD® process in the defense and space industries. The company has recently transitioned 22 new parts into serial production with United States Department of Defense (US DoD) prime contractors. These parts are structural parts, including parts on manned aircrafts, that demonstrate the full extent of the capabilities of Norsk Titanium."
https://newsweb.oslobors.no/message/630692
manned aircrafts?...ser at de har bilde av F35 i presentasjonen (side 12)!...deler til F35?...deler til LookheedMartin?...
https://www.norsktitanium.com/storage/home/Norsk-Titanium-AS-third-quarter-2024-presentation.pdf
https://www.lockheedmartin.com/
Tja...ser ut som at det er bilde av F22 Raptor...Lockheed-Martin, Boeing
https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sheets/Display/Article/104506/
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-22.html
Det andre bildet på s12 tror jeg er en Kratos XQ-58 Valkyrie
https://en.wikipedia.org/wiki/Kratos_XQ-58_Valkyrie
https://www.kratosdefense.com/systems-and-platforms/unmanned-systems/aerial/tactical-uavs
https://newsweb.oslobors.no/message/630692
manned aircrafts?...ser at de har bilde av F35 i presentasjonen (side 12)!...deler til F35?...deler til LookheedMartin?...
https://www.norsktitanium.com/storage/home/Norsk-Titanium-AS-third-quarter-2024-presentation.pdf
https://www.lockheedmartin.com/
Tja...ser ut som at det er bilde av F22 Raptor...Lockheed-Martin, Boeing
https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sheets/Display/Article/104506/
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-22.html
Det andre bildet på s12 tror jeg er en Kratos XQ-58 Valkyrie
https://en.wikipedia.org/wiki/Kratos_XQ-58_Valkyrie
https://www.kratosdefense.com/systems-and-platforms/unmanned-systems/aerial/tactical-uavs
Redigert 30.10.2024 kl 12:53
Du må logge inn for å svare
unikum
30.10.2024 kl 12:46
3693
Er nok flere agendaer i traydingen enn bare oppover, det ser vi siden aksjen tuchet 2,3 og 6 mill omsetning igjen da begynte algoritmene med sine tusen aksjer igjen.
Presentasjonen som forventet ingen store overraskelser (hadde håpet på det...) men som sagt fremtidens selskap er det ingen tvil om. Har man roen så har vi nok en helt annen kurs om en 3-4 mnd og ikke umulig lander avtaler med ett par store selskaper til. Kongsberg gruppen bør vel nevnes og ikke lange bilturen dem i mellom..
Presentasjonen som forventet ingen store overraskelser (hadde håpet på det...) men som sagt fremtidens selskap er det ingen tvil om. Har man roen så har vi nok en helt annen kurs om en 3-4 mnd og ikke umulig lander avtaler med ett par store selskaper til. Kongsberg gruppen bør vel nevnes og ikke lange bilturen dem i mellom..
Redigert 30.10.2024 kl 12:47
Du må logge inn for å svare
Aaleby
30.10.2024 kl 13:07
3889
nad.oslo skrev Har du lenke til presentasjon
Tale og transcript er tilgjengelig i appen Quatr.
Redigert 30.10.2024 kl 13:09
Du må logge inn for å svare
Aaleby
30.10.2024 kl 13:29
3855
Hvorfor investere/forbli investert (fra dagens presentasjon):
"We have developed this forecast in conjunction with our customers. We know the parts, we know the production schedules with them, and we're transitioning parts alongside them with their knowledge. How is this forecast built up? $150,000,000 means it's 41,000 pieces that are delivered to our customers, and that represents 200 unique part numbers on those platforms. So this is a bottom up view.
We expect to have approximately 40% from commercial aerospace revenue, 35% revenue from from industrials and about 20% from defense and development programs. From a top down view, when we look at market penetration, with only 3% penetration into the markets that we're targeting by 2026. And that only uses almost 50% of the production capacity we have available to us today. So bottom line, we maintain our $150,000,000 target in revenue for 2026, and we maintain our EBITDA target margin of 30% with this revenue.
Okay, so NTI remains fully funded to execute on the current business plan that we talked about. We look at this in 3 ways, right? 1st and foremost, as Karl mentioned, accelerate growth, right? We are leveraging our success in the industrial market. We are diversifying our sales to achieve that, and we're making, we're creating designated sales teams to tackle those opportunities.
Secondly, we are aligning our costs with revenue. So costs won't grow with revenue, right? So our hiring and growth and scale up requirements will be aligned to how we see the transition of the parts over the year. Of course, we're always looking at operating cost discipline and maintaining discipline in our operating costs.
We're introducing different measures to improve the efficiency. For example, today we have about 1 and a half operators on a machine when it's running. We're looking at implementing a multi machine operation where you have 1 operator managing 4 machines at the same time when they're running. So that should bring down significantly the cost of operations. Lastly, we maintain financing flexibility. We're evaluating working capital financing sources, and we're looking at how to use working capital financing to invest in the growth throughout 2025 and into 2026.
We do expect 13,000,000 in proceeds from the upcoming warrant exercise as well. So as of the end of the Q3, we have $20,000,000 of cash in the bank. We're burning about $2,300,000 a month today. We expect that to come down over 2025 as our sales increase, as our sales volumes increase. We still expect to be cash flow breakeven by 2026, and we're fully funded with the warrants fully exercised."
"We have developed this forecast in conjunction with our customers. We know the parts, we know the production schedules with them, and we're transitioning parts alongside them with their knowledge. How is this forecast built up? $150,000,000 means it's 41,000 pieces that are delivered to our customers, and that represents 200 unique part numbers on those platforms. So this is a bottom up view.
We expect to have approximately 40% from commercial aerospace revenue, 35% revenue from from industrials and about 20% from defense and development programs. From a top down view, when we look at market penetration, with only 3% penetration into the markets that we're targeting by 2026. And that only uses almost 50% of the production capacity we have available to us today. So bottom line, we maintain our $150,000,000 target in revenue for 2026, and we maintain our EBITDA target margin of 30% with this revenue.
Okay, so NTI remains fully funded to execute on the current business plan that we talked about. We look at this in 3 ways, right? 1st and foremost, as Karl mentioned, accelerate growth, right? We are leveraging our success in the industrial market. We are diversifying our sales to achieve that, and we're making, we're creating designated sales teams to tackle those opportunities.
Secondly, we are aligning our costs with revenue. So costs won't grow with revenue, right? So our hiring and growth and scale up requirements will be aligned to how we see the transition of the parts over the year. Of course, we're always looking at operating cost discipline and maintaining discipline in our operating costs.
We're introducing different measures to improve the efficiency. For example, today we have about 1 and a half operators on a machine when it's running. We're looking at implementing a multi machine operation where you have 1 operator managing 4 machines at the same time when they're running. So that should bring down significantly the cost of operations. Lastly, we maintain financing flexibility. We're evaluating working capital financing sources, and we're looking at how to use working capital financing to invest in the growth throughout 2025 and into 2026.
We do expect 13,000,000 in proceeds from the upcoming warrant exercise as well. So as of the end of the Q3, we have $20,000,000 of cash in the bank. We're burning about $2,300,000 a month today. We expect that to come down over 2025 as our sales increase, as our sales volumes increase. We still expect to be cash flow breakeven by 2026, and we're fully funded with the warrants fully exercised."
gandhi-21
30.10.2024 kl 16:48
3699
I hovedsak så leverte rapporten for Q3 bedre en ventet. De begynner å få en bred portefølje av kunder inne ulike segment og viser dermed at de har videre store vekstmuligheter.
Jeg legger merke til "The company remains confident it will reach its target to have transitioned more than 60 parts into serial production by the end of the year. ", noe som for meg tyder på at de har kommet langt i å slutte nye kontrakter, uten at de kan gå ut med det nå.
De som solgte med 15% rabatt kl. 09.02 må lide av alvorlig dysleksi.
Jeg legger merke til "The company remains confident it will reach its target to have transitioned more than 60 parts into serial production by the end of the year. ", noe som for meg tyder på at de har kommet langt i å slutte nye kontrakter, uten at de kan gå ut med det nå.
De som solgte med 15% rabatt kl. 09.02 må lide av alvorlig dysleksi.
Parsons
31.10.2024 kl 01:03
5919
Det vil bli Q4 og Q1 i 2025 som vil bli guidline på inntjening, ser ut som de vil holde seg unna emisjon, eventuelt ta opp et lån for komme seg over kneika i 2025.
NTI har stort sett inntekt i $ og EUR og unngår en svak NOK , men rapporterer i NOK.
Mye står på innløsning av tegningsretter November, skulle gjerne sett en ny kontrakt før det.
De har 54 parts i produksjon nå og guider 60 til slutten av året.
Nå skriver vi 31.10.23 , jeg tror de har mye mere enn 60 ved års slutt.
Og at forsvarsindustrien blir den største kunden,
As stated in the 2024 First Half Report, some of the high-value, high-volume parts originally targeted for transition in 2024 are expected to slip into 2025, with the timing of the annual recurring revenue of USD 50 million to follow suit. The current ARR reflects product mix being dominated by low rate, high-value parts on defense systems.
https://www.lockheedmartin.com
Er vel bare et tids spørsmål til KOG banker på døren , Lockheedmartin er allerede inne.
https://www.kongsberg.com/kda/
New York State betalte for fabrikk og maskiner for å få i gang NTI og NTI er fysisk i USA og vil bli foretrukket over Chinesiske leverandører der, spesielt hvis det blir tollsatser på 100% med trump. og også med tanke på forsvarshemmeligheter, her har de en produsent på Amerikansk jord som kan levere.
Jo en ting til, så vidt jeg husker så estimerte de 60 parts "før" de fikk kontrakten med DoF.
Så når Boeing kommer i skikkelig produksjon igjen , blir det mere jobb for NTI.
NTI har stort sett inntekt i $ og EUR og unngår en svak NOK , men rapporterer i NOK.
Mye står på innløsning av tegningsretter November, skulle gjerne sett en ny kontrakt før det.
De har 54 parts i produksjon nå og guider 60 til slutten av året.
Nå skriver vi 31.10.23 , jeg tror de har mye mere enn 60 ved års slutt.
Og at forsvarsindustrien blir den største kunden,
As stated in the 2024 First Half Report, some of the high-value, high-volume parts originally targeted for transition in 2024 are expected to slip into 2025, with the timing of the annual recurring revenue of USD 50 million to follow suit. The current ARR reflects product mix being dominated by low rate, high-value parts on defense systems.
https://www.lockheedmartin.com
Er vel bare et tids spørsmål til KOG banker på døren , Lockheedmartin er allerede inne.
https://www.kongsberg.com/kda/
New York State betalte for fabrikk og maskiner for å få i gang NTI og NTI er fysisk i USA og vil bli foretrukket over Chinesiske leverandører der, spesielt hvis det blir tollsatser på 100% med trump. og også med tanke på forsvarshemmeligheter, her har de en produsent på Amerikansk jord som kan levere.
Jo en ting til, så vidt jeg husker så estimerte de 60 parts "før" de fikk kontrakten med DoF.
Så når Boeing kommer i skikkelig produksjon igjen , blir det mere jobb for NTI.
Redigert 31.10.2024 kl 01:24
Du må logge inn for å svare
Parsons
31.10.2024 kl 01:32
5984
Jeg tror ikke man kan forstå hvor stort dette kan bli ?
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products.html?domain=sea%2C&capability=&country=
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products.html?domain=sea%2C&capability=&country=
Tradinator
31.10.2024 kl 08:04
5995
Kjøp med begge henda og sitt tålmodig her, det vil bli norges nye industrieventyr
Octagon
31.10.2024 kl 08:48
5969
Betryggende og viktigste øyeblikk i gårsdagens presentasjon var slik jeg ser det da CFO bekreftet inntekter i området 70-90 MUSD for 2025 i den oppdaterte guiding.
https://www.youtube.com/watch?v=h_15c__6vsc
Se svaret fra CFO her fra 36:34
De var jo også tydelige på at emisjon ikke var nødvendig, det finnes andre løsninger om et midlertidig behov for arbeidskapital skulle oppstå.
Vi må også huske på at de p.t. har 54 deler i produksjon slik at inntekter fra disse også snart begynner å rulle inn.
Og selv med midlertidige problemer hos Boeing så er det 787 modellen hvor NTI leverer til at produksjonen er planlagt doblet fra 5 til 10 maskiner pr. mnd, det er andre og eldre flytyper de reduserer på.
Tror vi snart ser en helt annen aksjekurs her og over 100 deler i produksjon ikke langt inne i det nye året.
Må være en av de sikreste doblings-kandidater denne, har omtrent vært doblet i kurs tidligere samtidig som selskapet er i fremgang om enn noe forsinket i 2024.
"Parts transitioning delayed but not lost - anticipating strong growth throughout 2025, increasing parts in serial production to >120 and generating USD 70 - 90 million in ARR"
Vi ser også at det er flere bein å stå på utenom kommersiell luftfart med både forsvarsindustri og industri segmentet generelt. Og når den ene forskyver så tikker ordre inn fra de andre segment. Ref. de siste 22 komponenter som leveres forsvarsindustrien nå.
Og neste år regner en med at både Boeing og Airbus kommer for fullt også i NTI sine ordrebøker. Produksjonen skaleres opp hos disse og total markedet estimeres å vokse til 1.532 maskiner neste år og 1.720 maskiner i 2026.
Må heller ikke låses opp mot dagens maksimale produksjonskapasitet her, markedet er enormt (21 bnUSD) og en må forvente at NTI ønsker å ta en god del av dette med sin "7 år foran konkurrentene" teknologi og langt lavere produksjonskostnad.
Aksjen er nå priset "bakover i tid" ref. forsinkelser og forskyvningen av leveranser til fly industrien, snart vil markedet igjen prise den fremover i tid slik det pleier.
https://www.youtube.com/watch?v=h_15c__6vsc
Se svaret fra CFO her fra 36:34
De var jo også tydelige på at emisjon ikke var nødvendig, det finnes andre løsninger om et midlertidig behov for arbeidskapital skulle oppstå.
Vi må også huske på at de p.t. har 54 deler i produksjon slik at inntekter fra disse også snart begynner å rulle inn.
Og selv med midlertidige problemer hos Boeing så er det 787 modellen hvor NTI leverer til at produksjonen er planlagt doblet fra 5 til 10 maskiner pr. mnd, det er andre og eldre flytyper de reduserer på.
Tror vi snart ser en helt annen aksjekurs her og over 100 deler i produksjon ikke langt inne i det nye året.
Må være en av de sikreste doblings-kandidater denne, har omtrent vært doblet i kurs tidligere samtidig som selskapet er i fremgang om enn noe forsinket i 2024.
"Parts transitioning delayed but not lost - anticipating strong growth throughout 2025, increasing parts in serial production to >120 and generating USD 70 - 90 million in ARR"
Vi ser også at det er flere bein å stå på utenom kommersiell luftfart med både forsvarsindustri og industri segmentet generelt. Og når den ene forskyver så tikker ordre inn fra de andre segment. Ref. de siste 22 komponenter som leveres forsvarsindustrien nå.
Og neste år regner en med at både Boeing og Airbus kommer for fullt også i NTI sine ordrebøker. Produksjonen skaleres opp hos disse og total markedet estimeres å vokse til 1.532 maskiner neste år og 1.720 maskiner i 2026.
Må heller ikke låses opp mot dagens maksimale produksjonskapasitet her, markedet er enormt (21 bnUSD) og en må forvente at NTI ønsker å ta en god del av dette med sin "7 år foran konkurrentene" teknologi og langt lavere produksjonskostnad.
Aksjen er nå priset "bakover i tid" ref. forsinkelser og forskyvningen av leveranser til fly industrien, snart vil markedet igjen prise den fremover i tid slik det pleier.
unikum
31.10.2024 kl 10:38
5951
Nå har det trayding intervallet holdt på rundt 2,2-2,35 i over 2 mnd, er vel på tide å komme videre?? Disse som kjører kurs bør vel nå snart være fornøyd. I sommer var vi sikre på at 2 tallet var saga blott men noen ville dette annerledes. Om vi andre sitter rolig så har vi muligheter til å se 3 tallet igjen men da må vi unngå denne øre traydingen som monner absolutt ingenting!
Octagon
31.10.2024 kl 12:03
5943
Vi havnet på to tallet grunnet utsettelser og lavere guiding for 2024 og da var det logisk med en reaksjon tilbake fra 4 tallet.
2024 er snart historie og de har jo kun forskjøvet disse inntekter inn i 2025 slik at guiding her er oppjustert fra 50 MUSD til 70-90 MUSD. Kfr. mitt innlegg over.
Det utøses opsjoner i perioden 18-29 november, selv om dette ikke er så mange aksjer så kan det dannes et kurspress i denne perioden. Og det er nok til at mange sitter på gjerdet og avventer.Selv tror jeg aksjen først virkelig tar av etter denne innløsnings perioden, men at kursen likevel vil bli liggende over dagens nivå, og at vi om ikke lenge ser fire tallet igjen like over nyåret.
Aksjen har vært over 4 kroner i år og dette er i et selskap i fremgang. Har omtrent aldri i mine mange år i aksjemarkedet ikke sett at ett selskap ikke ganske raskt når opp i "gamle" høyder ganske snart. Spesielt når selskapet melder gode nyheter og som nå også forsterker inntekts-guiding for neste år som nå bare er to måneder unna.
Det vil etter hvert demre for markedet at forsinkelser ikke = tapte inntekter - kun forskjøvet litt frem.
De 54 deler de allerede har i produksjon nå, viser at de ligger foran skjema for 60 innen året og vil derved også gi en tidligere likviditetseffekt/inntekt i 2025.
Når de på tross av forsinkelser innen kommersiell luftfart likevel ligger foran skjema med deler i produksjon viser tydelig at selskapet har en solid fot innenfor i flere segment/områder og det er ingen grunn til å anta at denne delen av markedet forsvinner når både Boeing og AirBus øker produksjon og ordre bøkene til NTI utover i 2025.
Rent teknisk har aksjen også støtte rundt 2.25 kr , så tror ikke vi skal under dette uansett hva som måtte skje.
2024 er snart historie og de har jo kun forskjøvet disse inntekter inn i 2025 slik at guiding her er oppjustert fra 50 MUSD til 70-90 MUSD. Kfr. mitt innlegg over.
Det utøses opsjoner i perioden 18-29 november, selv om dette ikke er så mange aksjer så kan det dannes et kurspress i denne perioden. Og det er nok til at mange sitter på gjerdet og avventer.Selv tror jeg aksjen først virkelig tar av etter denne innløsnings perioden, men at kursen likevel vil bli liggende over dagens nivå, og at vi om ikke lenge ser fire tallet igjen like over nyåret.
Aksjen har vært over 4 kroner i år og dette er i et selskap i fremgang. Har omtrent aldri i mine mange år i aksjemarkedet ikke sett at ett selskap ikke ganske raskt når opp i "gamle" høyder ganske snart. Spesielt når selskapet melder gode nyheter og som nå også forsterker inntekts-guiding for neste år som nå bare er to måneder unna.
Det vil etter hvert demre for markedet at forsinkelser ikke = tapte inntekter - kun forskjøvet litt frem.
De 54 deler de allerede har i produksjon nå, viser at de ligger foran skjema for 60 innen året og vil derved også gi en tidligere likviditetseffekt/inntekt i 2025.
Når de på tross av forsinkelser innen kommersiell luftfart likevel ligger foran skjema med deler i produksjon viser tydelig at selskapet har en solid fot innenfor i flere segment/områder og det er ingen grunn til å anta at denne delen av markedet forsvinner når både Boeing og AirBus øker produksjon og ordre bøkene til NTI utover i 2025.
Rent teknisk har aksjen også støtte rundt 2.25 kr , så tror ikke vi skal under dette uansett hva som måtte skje.
Redigert 31.10.2024 kl 12:07
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
31.10.2024 kl 12:04
5979
Det har tatt sin tid Aaleby, men nå er jeg endelig inne som aksjonær (etter å ha lest meg litt opp...). Kjøpt 38k aksjer og ser ikke bort fra at det kan bli fler etterhvert.
unikum
01.11.2024 kl 12:24
5738
Fortsatt ikke gått av moten å trayde mellom 2,25- 2,35. Det burde ha nå ha vært i intervallet 3,2-3,6 hadde det ikke vært for noen som har tatt kontrollen. Når dette slippes tror jeg oppgangen blir kraftig med økende volumer. De fleste må vel nå ha fått tak i del aksjer mellom siste intervallet og er klare for en bedre prising av kanskje det mest spennende(fremtidsrettet) selskapet på Oslo børs.
unikum
04.11.2024 kl 09:32
5457
Fortsatt noen som ønsker å gi bort aksjer ? Vi så i forrige uke smalt ned til 2, 01 og støtten holdt som bare det på økende volum, har testet lenge mot 2,25. Investtech sine spådommer glemte de å skrive om evt oppgang og motstand, merkelig at de glemte det... De skrev også litt om WAWI vi så akkurat åsen det gikk.. Her var det noen som ønsket å selge mens andre ville kjøpe. Rent mel i posen.. tja...
unikum
06.11.2024 kl 10:14
4915
Noen som har glemt presentasjonen til NTI ??
Så kan vi vel være enig om de som selger nå rundt 2 tjener ikke penger, om de er mennesker vites ikke..
Nti har ikke vært under 2 kroner siden midt april og de fleste traidere har vel ikke sittet så lenge.
Her er det nok ett forsøk på å få liret ut noen aksjer, få til stop loss etc kun pga ett selskap som ikke er til alle... Investtech
Så kan vi vel være enig om de som selger nå rundt 2 tjener ikke penger, om de er mennesker vites ikke..
Nti har ikke vært under 2 kroner siden midt april og de fleste traidere har vel ikke sittet så lenge.
Her er det nok ett forsøk på å få liret ut noen aksjer, få til stop loss etc kun pga ett selskap som ikke er til alle... Investtech
WETrader
06.11.2024 kl 12:05
4815
Ja...da vant Trump...og han har også vunnet hele kongressen (the senate and the house)...jeg tror at Boeing og andre vil måtte redusere import av Titan fra Kina og Russland...og det blir bra for NTI med en stor fabrikk i USA...og Titan-tråder og Titan-plater som NTI har på lager har de kjøpt fra USA og Japan...
Redigert 06.11.2024 kl 12:22
Du må logge inn for å svare
unikum
06.11.2024 kl 15:52
4633
Ja perfekt å ha meste av produksjonen sin nå i USA. Eksport er vel greit om ikke Europa svarer med det samme. Får heller utvide produksjonen i Hønefoss
Octagon
06.11.2024 kl 19:21
4547
Investtech hensyntar kun teknisk analyse og at en aksje skal oppføre seg etter tidligere mønster, ingen fundamentale eller markedsmessige forhold.
At noen lar seg skremme og selger grunnet slike aksje tekniske "analyser" ser vi jo tendenser til nå.
Det jeg velger å tro er at en del aktører ønsker å komme i forkant av omløpet i tegningsrettene 18-29 november og søker å drive ned kursen nå - og så akkumulere.
(Godt hjulpet av Investtech og forsiktigheten som preger aksjen nå før tegningsretter utøves.
Enkelt og greit fordi det er rimelig å anta at svært mange venter med å kjøpe til denne perioden og "sitter på gjerdet" , slik at denne perioden vil preges av mange som både kjøper og selger og derved ikke nødvendigvis drive kursen nedover. Beste råd er å kjøpe nå slik jeg ser det, men tiden vil vise.
Uansett lite interessant det som skjer nå om en sitter med et lengre perspektiv, kursen er ikke på dette lave nivået rundt jule tider.
For ikke å snakke om utover i 2025 og fremover. Og så kan det jo komme positive børsmeldinger med bakgrunn i all aktiviteten de har meldt.
At noen lar seg skremme og selger grunnet slike aksje tekniske "analyser" ser vi jo tendenser til nå.
Det jeg velger å tro er at en del aktører ønsker å komme i forkant av omløpet i tegningsrettene 18-29 november og søker å drive ned kursen nå - og så akkumulere.
(Godt hjulpet av Investtech og forsiktigheten som preger aksjen nå før tegningsretter utøves.
Enkelt og greit fordi det er rimelig å anta at svært mange venter med å kjøpe til denne perioden og "sitter på gjerdet" , slik at denne perioden vil preges av mange som både kjøper og selger og derved ikke nødvendigvis drive kursen nedover. Beste råd er å kjøpe nå slik jeg ser det, men tiden vil vise.
Uansett lite interessant det som skjer nå om en sitter med et lengre perspektiv, kursen er ikke på dette lave nivået rundt jule tider.
For ikke å snakke om utover i 2025 og fremover. Og så kan det jo komme positive børsmeldinger med bakgrunn i all aktiviteten de har meldt.
Redigert 06.11.2024 kl 19:23
Du må logge inn for å svare
Drengen
06.11.2024 kl 21:49
4450
Kontraktsverdi: Avtalen har en estimert verdi på omtrent 11 milliarder NOK, som er den totale verdien av luftforsvarssystemene som Kongsberg Gruppen vil kjøpe
fra Norsk Titanium.
Leveringstidspunkt:k
Kontrakten forventes å bli signert senere i 2024. Full drift av kontrakt vil foregå i fra 2026
Involverte systemer: Avtalen omfatter levering av NASAMS- og NOMADS-systemer, som er en del av CITADEL-programmet, som har som mål å styrke Nederlands luftforsvarsevne.
Del av en større strategi: Avtalen er en del av en bredere strategi fra Kongsberg Gruppen for å utvide sin missilproduksjon til USA og Australia, noe som reflekterer vekstpotensial og strategiske milepæler.
Gitt den sensitiviteten som omgir forsvarsavtaler og den proprietære naturen til teknologien som er involvert, er det sannsynlig at de spesifikke finansielle vilkårene, tekniske detaljer og andre kontraktsvilkår vil forbli konfidensielle. Det er imidlertid klart at avtalen representerer en betydelig forretningsmulighet for Norsk Titanium, som gir selskapet muligheten til å trenge inn i forsvarsmarkedet og diversifisere sine inntektsstrømmer utover luftfartssektoren.
Drengen
06.11.2024 kl 21:54
4477
Har brukt Stock screener i håp om å finne meir informasjon angående NTI sin avtale med Kongsberg Gruppen mtp verdi av Avtalen.
Hva tenker folk om 11millarder. Høres det riktig ut?
Hva tenker folk om 11millarder. Høres det riktig ut?
unikum
06.11.2024 kl 22:11
4475
11 Milliarder er riktig ihvertfall : https://www.finansavisen.no/industri/2024/10/14/8191930/kjempekontrakt-for-kongsberg
At Kongsberg gruppen Og NTI vil samarbeide og KOG kjøpe tjenester fra Nti er jeg helt overbevist om. Litt overrasket etter sist presentasjon at ikke KOG kom opp som en ny samarbeidspartner og kunde men den kommer nok snart.
At Kongsberg gruppen Og NTI vil samarbeide og KOG kjøpe tjenester fra Nti er jeg helt overbevist om. Litt overrasket etter sist presentasjon at ikke KOG kom opp som en ny samarbeidspartner og kunde men den kommer nok snart.
Drengen
06.11.2024 kl 22:19
4470
Takk for svar! Trengte ikke en dyr app for å finne denne typen informasjon tydeligvis
Winter
07.11.2024 kl 01:25
4377
Er nti involvert i denne (snart signerte) kontrakten eller er det bare spekulasjoner?
Billyjojimbob
07.11.2024 kl 07:58
4294