Hva venter dere av q4-23 og årsrapporten?
Etter det skuffende q3-reaultetet på 1,830 boe/d og et lite underskudd, er det straks klart for q4 og årsrapporten for 2023. Hva mener folket er realistisk i boe/d i q4? Hva tipper dere resultatet blir? Hva blir årsoverskuddet?
Seriøse innspill, takk.
Seriøse innspill, takk.
Redigert 17.03.2024 kl 12:22
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
tuja
21.03.2024 kl 08:14
3903
Rapportene kommer som regel rundt midnatt rapporteringsdagen, etter Toronto også er stengt. Så den kommer nok sent i kveld.
Altid spændende med rapporter, selvom de sjældent er kurstriggere. Selvfølgelig kan de komme nyt om sagen i Quebec, opjustering af produktion i Kakwa og forventninger til resten af af 2024, samt evt. nyt om Jordan eller andre ting.
AudereEstFacer
21.03.2024 kl 08:57
3703
Sjefen selv Binnion er ihvertfall ikke bekymret, han har X-område der han snorker i vei https://x.com/i/spaces/1RDGllROMpVGL
Den er uheldig altså 🙈💤💤💤
Den er uheldig altså 🙈💤💤💤
SPXL
21.03.2024 kl 09:03
3650
Kommer intet nytt fra binna som vanlig, må vel heller forvente en nedgang når han åpner nebbet.
Tror du bør se litt på hvordan et selskaps struktur er. Det er ikke Binnion som legger fram årsrapporten. Det er selskapet. Han er ikke eneeier. En årsrapport må nødvendigvis inneholde regnskapsmessige nyheter, all den tid det ikke er copy/paste fra tidligere rapporter. For mitt vedkommende er det interessant å se hvordan den finansielle ståa er. Driver selskapet med overskudd, hvor mye gjeld har selskapet, hvor mye har man i cash, hva er dagsproduksjonen? Så kommer eventuell guiding om fremtidige prosjekter i tillegg. Så noe nytt er det garantert.
Peter Sellers
21.03.2024 kl 10:09
3441
@ge11, helt riktig MB er ikke eneeier i Qec. Det er du, jeg og alle de andre aksjonærene i Qec som er medeiere i selskapet. Eneste forskjellen er at MB er CEO og sitter med hovedansvaret sammen med styret så vi har svært lite å si i den sammenhengen, og vi har heller ingen innflytelse på hvordan selskapet blir driftet:))
Enig - og poenget er at det er styret som er ansvarlig for et selskap - ikke MB alene. Så det er et samlet kollegium som er felles ansvarlig.
sigj2
21.03.2024 kl 10:31
3340
Hva venter vi på nå fra styresmaktene i Quebec?
Det er det eneste som er interessant nå.
Det er det eneste som er interessant nå.
Jeg skriver jo netop, at man sjældent får severet kurstriggere på rapporter :-) Heldigvis er intet så negativt længere, at vi kan ramme 0,50 NOK, som nogen havde spået herinde. Kurs 3,00 NOK er mere realistisk inden for en overskuelig fremtid.
Stock Walker
21.03.2024 kl 11:31
3154
Ja. i et tradisjonelt børsnotert selskap er styret ansvarlig for selskapet og aksjonærenes interesser ved å påse at CEO handler i overenstemmelse med vedtatt strategi. I den forbindelse har styret fullmakt til å avskjedige CEO hvis ikke målene innfris. I Qecs tilfelle kan dette lett bli vanskelig fordi Binnion sitter med bukten og begge ender. I tillegg til å være CEO, er han både styreformann og medeier.
Edited
medeier
Edited
medeier
Redigert 21.03.2024 kl 12:04
Han er definitivt ikke majoritetsaksjonær. Han eier langt fra 50% av aksjene i selskapet.
SPXL
21.03.2024 kl 12:18
2983
Elly, nå har du snakket om 3kr+ i lang tid og du vet nok innerst inne at det ikke vil skje. Når det gjelder mitt kursmål så er det 1kr og ikke 0,50, ja det var 0,50 men jeg gikk opp til 1kr pga ting så bedre ut.. den lå lenge rundt 1,30 så var ikke så langt unna da men den siste meldingen fra høyesterett fikk kursen til å stige. De har jo ikke fått tillatelse til utvinning og jeg er sikker på at det ikke kommer til og skje heller men en kompensasjon kan skje men beløpet er usikkert. En stigning fra 2kr blir umulig med den informasjonen vi vet i dag.
Selvfølgelig kommer QEC op i 3kr+ og det ved alle, som følger aktien. Alle ved også, at hverken 0,50 eller 1kr kommer i spil igen.
Redigert 21.03.2024 kl 13:55
Sveinung
21.03.2024 kl 13:53
2768
Binnion er ikke styreleder og har heller ingen rolle i styret. Det er Bjørn Inge Tønnessen som er styreleder.
Har endelig alle lært at q-rapporter i QEC ikke er noe man gleder seg til?
Redigert 21.03.2024 kl 15:38
Hva mener du egentlig? Ikke lett å forstå hva du prøver å utdype.
Jeg skal forsøke å utdype.
Tidligere har enkelte skrevet at de gleder seg. Nå ser jeg ingen som gleder seg. I tillegg har kursen gått motstrøms av sterke børser og oljepris.
Tidligere har enkelte skrevet at de gleder seg. Nå ser jeg ingen som gleder seg. I tillegg har kursen gått motstrøms av sterke børser og oljepris.
Redigert 21.03.2024 kl 15:45
Men alle? En av 4 gærninger som skriver på forumet?
Det er et spørsmål jeg stiller (?).
Ingen påstand.
Ingen påstand.
Manon1
21.03.2024 kl 16:06
2462
Satser på ett godt q4 med høy produksjon samt litt info om prosesser selskapet er i. tror aprill kan gi en kursøkning på min 1 kr per aksje såfremt det kommer litt breaking news
unikum
21.03.2024 kl 16:15
2430
Jeg gleder meg enormt til rapporten om dette skulle hjelpe på. Kurs i morgen mellom 4-5 kr
sigj2
21.03.2024 kl 16:18
2415
Det er KUN kubekk nyheter som kan få opp aksjen 1 krone,hvis ikke de plutselig koker olje på prærien i Jordan eller noe sånt.
Fluefiskeren
21.03.2024 kl 16:18
2412
Hva tenker du skal skje siden du tipper en kursoppgang på 150 %?
unikum
21.03.2024 kl 16:26
2384
De finner gull i pumpene sine blant annet...
Venter på avgjørelse hos myndighetene jeg så får disse ørene hoppe hit og dit.
Venter på avgjørelse hos myndighetene jeg så får disse ørene hoppe hit og dit.
Sosekopp 1
21.03.2024 kl 16:46
2324
Ja, grønne tall i dag også. En kan jo bare lure på hvor høyt vi skal;-).
Må vel sitte oppe til sen kveld og få med q4 rapporten.
Ha en fin kveld tynne
Må vel sitte oppe til sen kveld og få med q4 rapporten.
Ha en fin kveld tynne
Stock Walker
21.03.2024 kl 16:58
2286
Beklager at jeg opp i alle påskeforberedelsene kom i skade for å nedgradere Binnions rolle i Questerre Energy. M. Binnion er president og administrerende direktør i Qec med en betydelig aksjepost i selskapet.
Fjellbris
21.03.2024 kl 17:09
2247
Som skrevet tidligere, dersom Q4 blir noe skuffende, tror jeg ikke vi nødvendigvis som tidligere etter skuffende Q presentasjoner skal mye ned kursmessig i etterkant, nesten som vi denne gangen har unnagjort det i forkant ;-)
Den store Game Changeren her var dommen som kom i januar, med påfølgende høring/intervju MB/QEC sin SEPARATE case allerede nå i april. Ikke mange nå som kaster kortene tror jeg selv om Q4 skulle skuffe noe. Mye mer interessant pilot/erstatning og avklaring der som trolig kommer i løpet av 2024 (høsten), samt også guiding produksjon videre 2024 der økt produksjon tidligere er varslet i Q2/Q3. Håper de klarer å snu underskuddet i Q3 til pluss i Q4, og at vi akkumulert 2023 ivertfall leverer 100-200 mill. EBITDA, som vil være tidenes beste årsresultat.
Den store Game Changeren her var dommen som kom i januar, med påfølgende høring/intervju MB/QEC sin SEPARATE case allerede nå i april. Ikke mange nå som kaster kortene tror jeg selv om Q4 skulle skuffe noe. Mye mer interessant pilot/erstatning og avklaring der som trolig kommer i løpet av 2024 (høsten), samt også guiding produksjon videre 2024 der økt produksjon tidligere er varslet i Q2/Q3. Håper de klarer å snu underskuddet i Q3 til pluss i Q4, og at vi akkumulert 2023 ivertfall leverer 100-200 mill. EBITDA, som vil være tidenes beste årsresultat.
Artige
21.03.2024 kl 17:28
1285
Så langt jeg kan huske så faller kursen alltid ved rapporter. De er stort sett alltid skuffende og slik blir det nok denne gangen også. Imorgen kan være en dag for billige aksjer hvis man tror den skal opp på lang sikt. Imorgen vet vi mer som risken ville sagt.
Peter Sellers
21.03.2024 kl 17:39
1241
@Manon1, høy produksjon hvorfor forventer du det når vi ligger i underkant av 1800 boe?? Det er forventet økning ila sommeren iflg MB så får vi håpe han holder det han lover :))
SPXL
21.03.2024 kl 17:45
1208
Det er flere år siden dere sa 4000boe men binna klarer overhode ikke å øke produksjon, han får det aldri liksom til. Så mange år som han har holdt på så lyktes han aldri med noe, må sikkert være frustrerende. Han burde vært byttet ut for lenge siden, er styret helt handlingslammet ?
Fluefiskeren
21.03.2024 kl 17:47
1203
De er skuffende for noen fordi av en eller merkelig grunn tror folk at det skal slippes en kursdrivende nyhet akkurat da. Akkurat som de skulle sitte og ruge på den fram til rapportering.
Binna produserer ikke noe han. Tror du virkelig at en CEO står ved pumpene for å få opp olje og gass i Alberta? Tror rett og slett du bør sette deg inn i hvordan et aksjeselskap fungerer.
Fjellbris
21.03.2024 kl 18:05
1136
😂 Fra spøk til alvor, slik har SPXL holdt på i årevis, både her og på alle DNO trådene. Lurer veldig på hva MB og sjefen i DNO har gjort mot SPXL, sjefen i DNO kaller han forøvrig «komiske Ali», som heller aldri har utrettet eller fått til noe som helst. Felles for QEC og DNO er forbud og stans oljeeksport som ledelsen i disse 2 selskapene ikke kan lastes for, men det preller av på SPXL som kun går etter mannen. Felles for begge sekskapene er som vi vet også at alt kan løse seg (åpning av rørledning/export DNO og pilot/erstatning QEC), og da mangedobler jo kursene seg over natta. Om det skjer, lurer da på om SPXL genierklærer de samme to lederne?😉🤔
I tillegg skjer det jo mye annet også i begge selskaper, som SPXL aldri nevner med et ord. Merkelig med mennesker som kun kritiserer andre som udugelige, mens de selv sikkert er 100% perfekte.
I tillegg skjer det jo mye annet også i begge selskaper, som SPXL aldri nevner med et ord. Merkelig med mennesker som kun kritiserer andre som udugelige, mens de selv sikkert er 100% perfekte.
Redigert 21.03.2024 kl 18:11
Stock Walker
21.03.2024 kl 18:13
1097
Qec har ikke produksjonsansvaret for sine brønner. Det er Qecs farm-in partner som bestemmer fremdrift og produksjon uavhengig av Biinions ambisjoner. Dette er hovedgrunnen til at Binnion opp gjennom årene har bommet grovt på sine produksjonsestimater.
Redigert 21.03.2024 kl 18:15
-
«
- 1
- 2 »