Ultimovacs - Stort insidekjøp nå. Tidenes turnaroundcase?

HP17
ULTIMO 22.03.2024 kl 14:12 7849

Sjekk nå!
Et stort insidekjøp i Ultimovacs!

At en insider kjøper stort opp i selskapet er et meget tydelig signal.
Kursen har vært kjørt til bunns og nå laster primærinnsider opp i selskapet. Det blir virkelig interessant å følge utviklingen i selskapet like over påske og fremover. Er Ultimovacs tidenes turnaroundkandidat på OSE?

Oslo, March 22, 2024, Board member Henrik Schüssler and primary insider in
Ultimovacs ASA, has today through FireH AS bought 50,000 shares in the company at a price of NOK 6.398 per share. Following this transaction, Henrik Schüssler
through FireH AS holds 80,900 shares in Ultimovacs ASA.
https://newsweb.oslobors.no/message/614410
HP17
22.03.2024 kl 14:19 5549

Og legg merke til dette.
Det er ikke hvem som helst vi snakker om det er Henrik Schussler er CEO i Gjelsten Holding.

Gjelsten, ringer det noen bjeller?
Som noen har nevt, ingen er bedre til å snu bedrifter enn Gjelsten som nylig solgte i KID med 20 ganger fortjeneste og har gjort det samme i andre bransjer. Game on!
Ransen
22.03.2024 kl 14:27 5504

Nå burde den forholdsvis store shørten begynne å skjelve. De kom vel inn på rundt 7 kroner.
elnomi
22.03.2024 kl 14:52 5413

Ny godbit fra tekinvestor

«jeg tror Gjelsten vil satse videre på Ultimovacs minimum til FOCUS data er ute, at OS i NIPU vil se veldig bra ut ved neste avlesning, forhåpentligvis på ASCO i mai/juni og at aksjen er underpriset ekstremt, selv om det ikke skulle komme noe nytt formildende fra INITIUM resultatene. Jeg tenker fair value rundt 20-30kr med Gjelsten i ryggen 100%.»

Har selv lagt inn en kjøpsordre nå på kr 7.
Nå er tiden inne til å øke ytterligere for mitt vedkommende
Redigert 22.03.2024 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
elnomi
22.03.2024 kl 15:09 5380

Solid insidekjøp av nærtstående til Gjelsten.
Ballen er nå igjen på vei over midtbanen og med kurs mot mål. Exiting times. En vet jo også at Ultimovacs nå jobber døgnet rundt med å analysere data. Går det mot en ny vår for Ultimovacs og en kurs mellom kr 20-30 på litt sikt?
Mammon
22.03.2024 kl 15:20 5329

snart av gjelsten :)
bruke usle 300k for å pumpe opp kursen for å dumpe til høyere kurs hehe

hadde gjelsten og nærstående kjøpt for 100mill LOL
elnomi
22.03.2024 kl 15:26 5291

Panikk i shortleiren nå?
Eller forventninger om positivt nytt like over påske?
kokkohill
22.03.2024 kl 15:39 5236

Gjelsten blir skviset i xxl , nok er nok😜
elnomi
22.03.2024 kl 15:42 5227

Gjelsten solgte nylig i KID. Der tjente han 20 gangen, hvor mye blir det i Ultimovacs når snuoperasjonen er fullført.
Insider og nærtstående av Gjelsten tror på ny suksess og kjøper seg godt opp.
Mammon
22.03.2024 kl 15:46 5201

seff tipper gjelsten skal instruere forskerne i Ulti å endre resultatet etter påsken :)
oppstandelsen ala jesus :D
Mammon
22.03.2024 kl 16:18 5120

følger med fra sidelinjen god underholdning

ønsker dere lykke til :)
Ransen
22.03.2024 kl 17:57 4951

Det er bra du tar deg tid å følger med. Du har jo ikke gjort annet enn å gjenta kursmålet til DNB og skrinlagt alle pågående studier til selskapet.
heilo888
22.03.2024 kl 18:46 4806

Ja et meget viktig innsidekjøp av Schussler privat som klart indikerer at Gjelsten Holding har tro på Ultimovacs og vil tre støttende til for ordne finansieringen mot resultater for de resterende 3 studiene.

Kunne ikke ha vært et bedre insidekjøp!
Jordan Belfort
22.03.2024 kl 19:36 4712

ULTI (NOK6.33) is trading below our estimate of fair value (NOK231.51)

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-ulti/ultimovacs-shares/valuation
Rubin
22.03.2024 kl 21:38 4565

Enig…😇

Kan UV1 redde det engelske kongehuset?
skadi
22.03.2024 kl 22:25 4480

Lager dere ikke litt vel mye store bølger av et innsidekjøp på ca 350000 kroner nå? Var vel mange innsidesalg til under 10 kroner som var større.
Uansett lykke til alle som har tapt 90 prosent på denne aksjen, håper virkelig at dere få noe tilbake fremover. 👍
OleR77
22.03.2024 kl 22:42 4430

Henrik kjøpte aksjer til 300 000,- i dag. woooooooow, tenk å handle for så mye. Han må jo virkelig vite noe skikkelig juicy info her!!!

(Sarkasme for de som ikke tok den)
Porche gutten
22.03.2024 kl 22:57 4384

Din fjols. Dette er symbolsk sum. Han har satt fyr på tenningen. Snart fyker rakketten til jupiter🥁🥁. Vildyret har våknet
heilo888
23.03.2024 kl 08:22 4057


Her et innlegg fra TI fra en dansk investor i Ulti.

"Kan se edison analysen siger 85 NOK/share ved fuld flaks (100% = success) i NIPU/Mesothelioma.
Og så har vi +312NOK ved fuld flaks (100% = success) i NSCLC. Ergo, komme der positiv NIPU update kan det redde værdierne og NSCLC giver et langsigtet håb om ikke de gamle blue sky på 5000NOK men nok mere 500 NOK. Det utrolige ved biotech - det tager kun en blockbuster"
"
peaf
23.03.2024 kl 09:17 3939

Ett fantastisk selskap der alle store uten Gjelsten har solgt seg ut, han ser vel ikke den store meningen med at selge. Før passerer han en flaggrense på veien ut så kan de like gjerne nulle ut aksjen, den siste som forlat det synkende skipet blir han da, Einarssons bomkjøp av aksjer har alle glemt, men en direktør hos Gjelsten vet mer en alle andre ( sikkert en medisinskt ekspert ) og da er det bare at henge seg på. Presis som de har gjort hele tiden av en eller annen andledning, men de lær vel med tiden antar jeg.
Redigert 23.03.2024 kl 09:20 Du må logge inn for å svare
Ransen
23.03.2024 kl 09:31 3891

Det er da ikke et synkende skip og alle store har ikke forlatt. Det er kun dem som var ute etter kortsiktig gevinst som tok tapet og forlot. Det er et mønster her der bla .Hagen som sitter med enorme tap og nedskrivinger i eiendom..
Jeg vil nå si at det er flere store igjen i aksjen.
Det er pågående studier og siste studie som fikk negativ omtale er langt fra avsluttet. Her skal det redegjøres hvorfor effekten av vaksineringen plutselig tok en annen vei midt i koronapandemien….osv
PHOinvestor
23.03.2024 kl 09:37 3869

mange som bruker masse tid på å dømme selskapet til fiasko. Hvorfor bruker de så mye tid på ett selskap som de ikke har troa på
peaf
23.03.2024 kl 09:41 3849

Ja klarer de ikke lese av studier korrekt bør de finne seg noe annet at pyssle med, medisinske studier er ikke noe man trur man har gjort riktigt de skal vare profesjonellt utført og inget som kan medføre tvivel. Sen kan de bare glemme at kunne konkurrere med de andre i Focus og lungvacc studien med det de har vist hittils.
PHOinvestor
23.03.2024 kl 09:44 3842

det er ikke ult som har lest av studien
peaf
23.03.2024 kl 09:52 3810

Er det ingen som kan lese i ulti, det forklarer mye at det blir som det blir.
PHOinvestor
23.03.2024 kl 09:53 3803

et er eksternt nøytralt firma som leste av forsøket
Ransen
23.03.2024 kl 11:49 3637

Hvis de ikke hadde troen på behandlingen, hvorfor bruke tid å mye penger på en gjennomgang for å finne svar på det som overrasket.
Radforsksjefen sier at de skal finne ut hvorfor resultatene plutselig endret karakter etter jevnlig posttiv utvikling gjennom hele studien.
Vi har sett flere ganger at resultater som må avleses på tid etter krav fra aksjonærene gjerne kommer med en ny konklusjon når tiden er inne for det. Jeg sier ikke at det er sånn i dette tilfellet, men noe interessant ved de gjenværende studiene med samme teknologi er det siden Gjelsten sitter, overleger, advokater og insidere kjøpte seg inn i forrige uke.
Neste uke frem til onsdag kl 1300 kan bli givende hvis trenden fortsetter som på slutten fredag. Alt som kommer fort ned har en tendens til å sprette opp igjen
peaf
23.03.2024 kl 12:27 3560

Det er jo bare tull og oppdiktet påstand du kommer med, UV1 gruppen og kontroll gruppen hadde eksagt like vilkår hele tiden. Du får dokumentere dine påstand, jeg kan ikke tenkre meg at du har kompetanse til at avgjøre noe som helst. Og dine advokater og leger må vel kunne komme med egne uttalser om de skal anses truverdige, det du påstår virker det bare som endest du kjenner til. Jeg kaller det osaklig haussing med påstand som ikke har noen verdi.
Oli
23.03.2024 kl 12:39 3525

Jeg vet ikke hva du holder på med Peaf men det du skriver er ikke særlig saklig.
Ransen
23.03.2024 kl 13:10 3451

Du får selv dra din konklusjon basert på tilgjengelige intervju med fagfolket eller det du leser her på forumet.
Jeg tror ikke du har hørt hverken intervju eller sett lister, men velger å følge saueflokken utfor stupet. De aller smarteste stopper opp og tar seg en pause når de kjenner lukten av ferskt gress.
Men lykke til, mine påstander kommer fra involverte fagfolk som mer enn gjerne forteller om sitt fag..
Jeg er ingen medisinsk forsker, men børs, marked og trender har jeg greie på..
peaf
23.03.2024 kl 13:22 3429

Ja jeg vet at alle selskap har aksjonærer stora og små som regel, men at de skal vare så mye bedre i ULTI og at man skal ta det som en garanti for at det plutsligt dyker opp et eller annet som skaper verdier fast inget annet konkret viser det samme. De resultat som finns viser i alle fall nåt helt annet en det du beskriver.
Sølvbuen
23.03.2024 kl 13:54 3354

Jeg vil si dette Innsidekjøpet kom på et svært viktig tidspunkt. Det sender et klart signal om hva hovedeier tenker frem over ettersom kjøper her har en sentral stilling hos hovedeier. Investtech har forsket på både innsidekjøp og innsidesalg som begge er viktige forhold og tillegges vekt. Jeg ser likevel bort fra innsidesalgene fordi selskapet har jo tatt kostnaden for dette når aksjen har falt 95 %. På mange måter ble aksjen nullet når prisingen ble P/B lik 1 omtrent. Svært betydelig fall. Så når det nå kommer innsidekjøp viser det at disse nå finner aksjen som attraktivt priset.
Gjengir her hva Investtech sier om Innsidekjøp:
"Investtech-forskning: Innsidekjøp
+8.1%p
Aksjer med slike kjøpssignaler har i gjennomsnitt gjort det bedre enn markedet de kommende månedene. Annualisert meravkastning har vært 8.1 prosentpoeng (%p). Dette er signifikant bedre enn referanseindeksen.

Annualisert avkastning (basert på 66-dagers tall)
Kjøpssignaler middels lang sikt 19.0%
Referanseindeks 10.9%
Meravkastning 8.1%p
Disse forskningsresultatene er basert på 9837 signaler fra nordiske aksjer i perioden 2008-2020. "
Jeg synes dette virker veldig relevant her nå. Ytterligere mener jeg også at det må tillegges det kvaltitative aspekt mht hva Unomovacs arbeider med. Lykkes de er dette viktig for oss alle, vi blir syke og eldre og da skal det vel ikke stå på penger /ører. At noen har tapt mye her er kjedelig, men slik er aksjemarkedet. God Påske alle sammen !
peaf
23.03.2024 kl 14:31 3274

Vi vet jo at det var ikke så lenge siden det var stor oppståndelse om Carlos de Sousa som var i samtaler med alle de store BP om partnerskap. Det var bare at kjøpe innen det raste inn ca 100 mrd, inget hende jo naturligvis ikke da de ikke fann noe som var verdt at innvestere i. Nå er Ultimovacs nesten gratis om man vil kjøpe hele selskapet, men ingen BP melder seg på fast de Sousa har forklart vilken unik produkt UV1 er. Men Gjelsten og overleger og advokater vet bedre, fast de få kroner selskapet har er låst til pågående studier.

Og da er det bare to alternativer kvar antingen en enormt utvannende emisjon, eller et underverk fra en Big Pharma som ser noe ingen andre ser foruten Ransen og hans venner førstås. De kan jo og ta opp samtalen med Big Pharma igjen som sikkert trur mer på dem en hva en de gjorde på det som de Sousa sa, før er det ikke sant det de påstår hadde de aldri kjøpt aksjer og det forstår sikkert BP:

Redigert 23.03.2024 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Rule
24.03.2024 kl 01:32 2836

Sikke noget vås - 2 phase-2 studier aflæst - 1stk med success ( NIPU ) - 1 stk med fail ( Initium ) - det er ikke en død kat men den gamle kurs er selvsagt ikke relevant, da mye mulig upside går væk med Initium/Floflekk fail. Men det nye kurs ser jeg som voldsom underpriset ifht hvad er på gang her.

Kan se edison analysen siger 85 NOK/share ved fuld flaks (100% = success) i NIPU/Mesothelioma.
Og så har Edison +312NOK ved fuld flaks (100% = success) i NSCLC.
Ergo, kommer der positiv NIPU update kan det redde værdierne og NSCLC giver et langsigtet håb om ikke de gamle blue sky på 5000NOK men nok mere 500 NOK.
Det utrolige ved biotech - det tager kun en blockbuster...

Det er lidt symptomatisk at Floflekk ofte bruges som pegepind på muligheder i vanskeligere indikationer, men vi har faktisk fået positive phase-2 resultater i en af de aller mest vanskelige indikationer - NIPU/Asbestos.....

Det krak vi har set er totalt overdrevent. Ikke uden grund folk havde 20-30 NOK ved Initium fail og NIPU god. FOCUSS, DOVACC og LUNGVACC næste steg...
Insider køb må være en mye stærk indikation at Gjelsten kommer til at sidde med og bakke op om aflæsninger ind i 2025...
Redigert 24.03.2024 kl 01:36 Du må logge inn for å svare
gravemaskinen
24.03.2024 kl 07:59 2673

Spent på om den kan greie å rekyllere opp til 14 tallet der den toppet under den store krakkdagen..Dynamikken i at Gjelsten sin mann kjøper kan umulig underdrives..ved motsatt salg av samme person hadde aksjen krakket nok en gang..Markedet er drevet av psykologi så her vil vise hvem som vinner..uansett spennende 2.5 dager igjenn av måneden på børs..lav handel normalt sett i påskedagene kan fort føre denne noen prosenter i en eller annen retning på lavt volum
Redigert 24.03.2024 kl 08:00 Du må logge inn for å svare