Ender det med oppkjøp av STB ?
Ender det med oppkjøp av STB ? Ryktene og spekulasjonene har pågått en stund nå. La de bare holde på. Så lenge kursen tikker og går og STB leverer varene er vi aksjonærer fornøyd. Fredag tok vi en ny toppnotering, men her er mye å gå på. En premie på STB må bli høy. Svært høy. Selv regner jeg med at STB vil stå i 150 om ca 2 år.
-
«
- 1
- 2 »
mofs
13.11.2024 kl 10:00
2573
Noen som vet Astrup's (DNB) price target? Etter min mening har han gode analyser.
spider
13.11.2024 kl 10:48
2536
Det vi ser på kursen de siste dagene, er det bare gevinstsikring i forhold til hvor mye aksjen har gått så langt i år?
Skulle ikke være noe i forhold til veksten, de positive resultater og driften for øvrig.
Noen som har noen tanker omkring dette?
Skulle ikke være noe i forhold til veksten, de positive resultater og driften for øvrig.
Noen som har noen tanker omkring dette?
spider
15.11.2024 kl 16:19
2275
Hvordan kan en begynnende konsolidering forklare et kursfall på mer enn 5 % på noen få dager?
mofs
15.11.2024 kl 21:22
2189
STB var overkjøpt etter Q3-rapporten. RSI har riktignok allerede begynt å stabilisere seg der STBs kurs har truffet stadig høyere bunner det siste året. Korreksjoner på 5% er ingenting. Sunne kursbevegelser oppover innebærer perioder med konsolideringer. STBs langsiktige trend er intakt. NOVO, og mange andre farmasiaksjer, falt mer enn 5% i dag, og det var angivelig på grunn av en ny Amerikansk helseminister. Ting kan skje fort i markedet.
Kaaresve
08.01.2025 kl 08:43
1606
Oslo (Infront TDN Direkt): Carnegie oppgraderer sin anbefaling på Storebrand til kjøp fra hold og oppjusterer kursmålet på aksjen til 133 kroner fra 120 kroner.
Det fremgår av en analyse onsdag.
Carnegie har oppjustert sine estimater i lys av en sterk operasjonell trend, samtidig som meglerhuset tror at markedet undervurderer utbyttepotensialet i selskapet.
Det fremgår av en analyse onsdag.
Carnegie har oppjustert sine estimater i lys av en sterk operasjonell trend, samtidig som meglerhuset tror at markedet undervurderer utbyttepotensialet i selskapet.
Kaaresve
10.01.2025 kl 11:37
1390
Analytiker roper «kjøp» – Storebrand-aksjen klatrer
Carnegies finansanalytiker Johan Ström endrer onsdag morgen anbefalingen på Storebrand-aksjen og sier nå at aksjen bør kjøpes. Gjennom store deler av fjoråret hadde han en nøytral anbefaling.
Samtidig løftes kursmålet fra 120 til 133 kroner – noe over tirsdagens sluttkurs på 120,5 kroner. Onsdag klartrer aksjen to–tre prosent på Oslo Børs.
Årsaken til det nye, positive synet er økte inntjeningsestimater, der Ström går høyt over snittet blant analytikerne, og følgelig klekkelig betaling til aksjonærene. Ström mener Storebrand har muligheter for både nye tilbakekjøp av aksjer på 1,5 milliarder kroner og sågar ekstraordinære utbytter på fire kroner per aksje.
Selv om avkastningen på Storebrands porteføljer skulle svikte i fjerde kvartal, mener han sterk drift kan underbygge en forventning om et overskudd etter skatt på to kroner per aksje i kvartalet.
Totalt mener Ström at Storebrand bør kunne betale ut 11,8 kroner per aksje for 2024 til aksjonærene, hvilket innebærer en direkte avkastning på nesten ti prosent for de neste månedene. I tillegg tror han utbyttene blir på minst 30 kroner fra 2024 til 2026 – tilsvarende hele 25 prosent av Storebrands børsverdi.
Carnegies finansanalytiker Johan Ström endrer onsdag morgen anbefalingen på Storebrand-aksjen og sier nå at aksjen bør kjøpes. Gjennom store deler av fjoråret hadde han en nøytral anbefaling.
Samtidig løftes kursmålet fra 120 til 133 kroner – noe over tirsdagens sluttkurs på 120,5 kroner. Onsdag klartrer aksjen to–tre prosent på Oslo Børs.
Årsaken til det nye, positive synet er økte inntjeningsestimater, der Ström går høyt over snittet blant analytikerne, og følgelig klekkelig betaling til aksjonærene. Ström mener Storebrand har muligheter for både nye tilbakekjøp av aksjer på 1,5 milliarder kroner og sågar ekstraordinære utbytter på fire kroner per aksje.
Selv om avkastningen på Storebrands porteføljer skulle svikte i fjerde kvartal, mener han sterk drift kan underbygge en forventning om et overskudd etter skatt på to kroner per aksje i kvartalet.
Totalt mener Ström at Storebrand bør kunne betale ut 11,8 kroner per aksje for 2024 til aksjonærene, hvilket innebærer en direkte avkastning på nesten ti prosent for de neste månedene. I tillegg tror han utbyttene blir på minst 30 kroner fra 2024 til 2026 – tilsvarende hele 25 prosent av Storebrands børsverdi.
mofs
10.01.2025 kl 23:12
1293
Jeg er ikke enig i denne analysen. Hvis noe, tror jeg, STB vil aksellerere sitt tilbakekjopsprogram, la oss si til 2MRD p.a. Når det gjelder utbyttet, tror jeg på en vekst på ca. 10%, til ca. 4,5 - 4,6. Ellers synes jeg det er pussig at han ikke har høyere target, når han er så bullish. Gitt Carnegies antakelser, burde ikke target være et sted mellom 135 - 140?
inference
12.01.2025 kl 21:16
1072
Ikke store forskjellen på 133 og 135 😁
Det som er sikkert er at det blir penger i kassa fremover. Min største post dette, men klør i fingra etter å ta ned eksponeringen med ca 50%. Dog redd jeg er bitt av grådigheten og jakter de siste kronene i fortjeneste som kan bli dyrkjøpt lærdom.
Det som er sikkert er at det blir penger i kassa fremover. Min største post dette, men klør i fingra etter å ta ned eksponeringen med ca 50%. Dog redd jeg er bitt av grådigheten og jakter de siste kronene i fortjeneste som kan bli dyrkjøpt lærdom.
Kaaresve
16.01.2025 kl 13:53
841
STB faller litt i dag på det som burde være positive kursdrivende nyheter. Ingen tvil om at det er lønnsomt for STB, på mange måter, å samle fondsvirksomheten i Sverige. (les overskuddene i STB vil øke).I tillegg gjør man det også mer attraktivt og kjøpe i STB fondene da det gir skattemessige fordeler.
- Og ikke minst brura pyntes for et event oppkjøp
- Og ikke minst brura pyntes for et event oppkjøp
mofs
17.01.2025 kl 14:19
715
Skjønner ikke hvorfor så mange venter på oppkjøp når STB humper veldig fint avgårde på egne ben. Vær konkret: Hvem skal kjøpe STB?
paskar68
19.01.2025 kl 13:29
537
Potensiell kjøper : Allianz !
De har kanskje prøvd seg før, Storebrand ligner veldig på en norsk utgave av Allianz.
Allianz har også tidligere hatt store aksjeposter i Storebrand, men har solgt seg ned eller helt ut
De har kanskje prøvd seg før, Storebrand ligner veldig på en norsk utgave av Allianz.
Allianz har også tidligere hatt store aksjeposter i Storebrand, men har solgt seg ned eller helt ut
inference
I går kl 18:35
263
Gjensidige har også tidligere hatt aksjeposter og vært en het kandidat. Var litt storebror og lillebror i gamle dager. Uten at jeg har stålkontroll så er vel nå m.capen på de to selskapene relativt lik etter positiv utvikling for stb lately.
mofs
I dag kl 10:09
118
Ergo: ingen aktuelle kjøpere på gang. ABG var ute med analyse i dag.. Den kaller jeg bullish - target 150,-.
Kaaresve
I dag kl 10:24
101
Ja, mofs den er tullete fordi STB skal høyerev enn det. STB er det beste bettet innen finans nå med SVG på en god annenplass
-
«
- 1
- 2 »