EAM Solar Ekstraordinær generalformsamling med emisjon - Viktig

turmannen
EAM SOLAR 19.04.2024 kl 13:31 9187

Det er i dag sendt ut info fra selskapet med en ekstraordinær generalforsamling 10. mai kl. 09.00 hvor det skal stemmes over følgende blant annet:
1. styreformann skal få tildelt 1 million tegningsretter
2. Daglig leder skal få tildelt 0,5 millioner tegningsretter
3. Potensielle långivere skal få 1 millioner tegningsretter

Frist for å stemme er 3. mai kl. 16:00

Dagens info
https://newsweb.oslobors.no/message/616184

Jeg er en liten aksjonær her. Jeg skriver dette her fordi dette kan mange mindre aksjonærer overser. Men her er det viktig å sette seg litt inn i saken og stemme.

Jeg kommer til å stemme imot dette fordi jeg mener at dette bør vente til etter dommen kommer 16.5.
Jeg tenker følgende:
1. Jeg mener at denne avgjørelsen om 1 mill i tegningsretter til långivere, 1 mill til styrets leder og 500 k til daglig leder bør utsettes til etter dommen den 16. mai. Da vet man om det blir noe å jobbe for og hvor mye man skal jobbe for. Jeg er ikke negativ til at styreleder og daglig leder skal få kompensasjon, men synes kanskje det er en litt for stor andel av totalen?
2. Når det gjelder tegningsretter på 1 mill til långivere så tenker jeg at det er bedre å avvente dette også til man vet dommen. Jeg vil gjerne da se et budsjett på hva trengs før det godkjennes
Kanskje er det da også mer mer riktig å gjøre en rettet emisjon til eksisterende aksjonærer ihht dette budsjettet hvis dommen går i retning EAM Solar
3. Slik jeg forstår det så må det 2/3 flertall til for å få godkjent dette. Både av totalen og av AVGITTE stemmer. Hvis man sier at de største eierne som de antagelig har avsjekket med utgjør 40% så er det svært viktig at også vi småaksjonærene stemmer og leverer inn selv om vi eier bare noen få aksjer.
Hvis man estimerer at 60% av aksjonærene er småaksjonærer så vil det være svært viktig at vi stemmer her hvis vi er imot. så lenge det trengs 66,67% av avgitte stemmer og av totalen for å få flertall for forslaget.

Man stemmer slik:
Man går inn på børsmeldingen. Der er det stemmeseddel hvor man gir fullmakt til enten en navngitt person som møter opp eller til styreleder. Man gir så stemmeinstruks i et avkrysningsskjema for hvert av punktene på agendaen. Denne fylles ut og signeres og sendes selskapet på mail før 3. mai.

Utklipp fra dokumentet her:
"Please send the attendance form to: EAM Solar ASA, Cort Adelers gate 33, N-0254 Oslo, Norway, email:
gloria@eam.no.
If the shareholder is a legal entity, please enclose documentation evidencing the representation by the
signatory. Please make sure that the attendance form is received by the company no later than 3 May 2024 at
16:00 CET.
Vennligst send fremmøteskjemaet til: EAM Solar ASA, Cort Adelers gate 33, N-0254 Oslo, Norge, e-post:
gloria@eam.no."

Her finner man meldingen fra selskapet med stemmegivningskjemaet som må sendes før 3.5 kl. 16.00
https://newsweb.oslobors.no/message/616184
Redigert 19.04.2024 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Dealer
24.04.2024 kl 22:02 4145

I DN står det at Sundt og Canica stiller seg bak forslaget. At de er «krystallklar» på dette.

De selger jo! Hvorfor skal de stake veien videre når de skal ut. Da haster det nok å få stemme deres før de er helt ute!

Noen her nevnte tegningsretter og disse aksjonærerne. Man kan så lure! Det er i såfall veldig sleipt. Men de hadde rett i hvilke askjonærer det var.
Osvaldsen
24.04.2024 kl 22:02 4150

Om 2,5mill er 36,5% av 6 852 210 så blir vel utvanning 36,5%. Det blir vel feil å regne på etter utvanning for da har utvanningen allerede skjedd?


Osvaldsen
Sjoa
24.04.2024 kl 22:11 4148

Er det vits å melde dette til finanstilsynet ? De gjør vel trolig ingenting, siden de også trolig er korrupte. Er bare trist å se hvordan triksing får fortsette helt uhemmet. Jaja bør bli stor erstatning om det skulle noe igjen til oss som allerede er aksjonærer. Hadde aldri trodd dette kunne skje etter alt jeg har lest. Her har utsettelsen i Milano gitt dem en gullkantet sjanse. Hadde dommen kommet i januar ville dette vært umulig. Og de har solgt hele tiden etter januar, ergo var planen klar rimelig fort etter utsettelsen. Hvorfor ventet de så lenge med dette ? Slik at Sundt og Canica skulle få solgt/sikret seg mest mulig.
Redigert 24.04.2024 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Dealer
24.04.2024 kl 22:12 4161

Godt spørsmål, men de må vel vanne ut aksjonærerne ved å få tak i aksjene før de kan ta gevinsten?
Slik at de tar de 2 500 000 aksjene for å få pengene som tilfaller aksjene.

La oss si det kommer 1 milliard og det skal deles ut til aksjonærerne. Da løser de tegningsrettene og mottar aksjer. Kommer 2 500 000 flere aksjer hvis alle løses. Og da fordelses pengene på over 9m aksjer.

Er usikker, så kanskje noen andre vet mer om hva som er helt riktig her.


Osvaldsen
24.04.2024 kl 22:19 4141

Ja, men da er det 36,5% flere aksjer om de 2,5mill aksjene kommer.

Er dette du beskriver tilfelle? At om de vinner frem så prøver de å røve til seg 2,5mill aksjer? Det er i så tilfelle steike så frekt!


Osvaldsen
turmannen
24.04.2024 kl 23:00 4088

Jeg klarer ikke å forstå sammenhengen her. For å få igjennom forslagene så må de ha tilslutning fra minst to tredeler så vel av de avgitte stemmer som av den
aksjekapital som er representert på generalforsamlingen. Samtidig driver og har Sundt og Canica drevet å solgt seg ned. Det er totalt 3000 aksjonærer. Noen av disse mindre plukker opp disse aksjene vil jeg anta. Så lenge Sundt og Canica selger seg ned så er det jo bare for oss mindre å samlet plukke de aksjene som blir til salgs.
Det står også at for å kunne stemme må det eies aksjer 5 virkedager før genforsamlingsdatoen. Det skulle etter min forståelse bli 2. mai.
Hvis vi små går i sammen og skraper sammen litt penger hver så kunne vi jo plukke opp det som ligger for salg helt til 2. mai i samarbeid. Vi trenger da 33,34% av de avgitte stemmene og 33,34% av de som er representert på gen forsamlingen.
Hva betyr dette? Hva er forskjellen på tilslutning fra minst to
tredeler av de avgitte stemmer og av den aksjekapital som er representert på generalforsamlingen
Hjelp meg her dere som skjønner opplegget her?
Sjoa
24.04.2024 kl 23:16 4063

Jeg mener du må kjøpe dem 29 April. RØD dager og helg er Ikke virkedag. (T+2 oppgjørsdager) da er aksjene dine. Aksjene er notert i Vps kontoen 2.mai. Rød dag 9 mai også. Da må du kjøpe dem senest 29. APRIL Altså mandag.

https://www.timeanddate.no/kalender/
Redigert 24.04.2024 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
oivindl
24.04.2024 kl 23:22 4064

Utvanning må regnes etter det totale antall aksjer og vil være ca 27%

Det kan av og til være lurt å lage et enklere regnestykke for å teste logikken.
Sett at det var 2,5 mill aksjer fra før og nye 2,5 mill aksjer ble tegnet. Hadde man regnet ut fra eksisterende antall aksjer ville det gitt 100% utvanning, men det er vel noenlunde greit og se at utvanningen ville blitt 50%.
oivindl
24.04.2024 kl 23:35 4046

"Hva betyr dette? Hva er forskjellen på tilslutning fra minst to tredeler av de avgitte stemmer og av den aksjekapital som er representert på generalforsamlingen"

Ikke så lett å skjønne. To tredeler av aksjekapitalen vil nødvendigvis også dekke inn to tredeler av de avgitte stemmene.
Hadde gitt mer mening om det kreves at to tredeler av kapitalen må være representert på generalforsamlingen, og at det så kreves to tredelers tilslutning, men det er jo ikke det det står.
Fevang
25.04.2024 kl 01:33 4011

Kjempeflott med et informasjonsmøte!!!!

Og det bør ende slik: Vi beklager at vi kom på ideen med tegningsretter - det var selvsagt helt feil måte å indikere at det er solid oppside i aksjen. Vi har ombestemt oss - vi kjøper heller aksjer i markedet - da blir oppsiden lik for alle.
Redigert 25.04.2024 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sjoa
25.04.2024 kl 02:05 3995

Dessverre finnes ikke julenissen og gribbene på børsen vet det. De lar aldri slikt går fra seg. Tar ikke alle i et tak og stemmer NEI blir vi rundstjålet. Noe jeg regner med vil skje.med Finanstilsynets velsignelse. Du skjønner vel at informasjonsmøte er kun for å lure mange nok til å tvile. De har foreslått å ta verdiene fra deg, det vil de gjøre alt for å få til. Trengs det penger/emisjon for å drive firmaet frem til dom foreligger ? En dom som ble utsatt tidligere i år og gav dem en "gylden" mulighet. Hadde retteni Milano gjort jobben sin, ville dette ALDRI dukket opp.
Redigert 25.04.2024 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
oivindl
25.04.2024 kl 07:12 3948

Det mest betenkelige for disse tegningsrettene, er at de har en løpetid på fem år, og at de dermed ikke tar noen risiko med tanke på resultatet av en dom.

Om man som småsparere er sikker på en positiv utvikling, kan man øke sin beholdning med 36%, sannsynligvis også til en lavere pris enn tegningsrettene.
Da har man kompensert for utvanningen.
Det skal jo tross alt betales om tegningsrettene benyttes.

Red
Korrigert prosent, må nok øke med samme prosent som økning i antall aksjer.
Redigert 25.04.2024 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Dealer
25.04.2024 kl 08:05 3888

Angående artikkelen i DN får daglig leder en del spalteplass med noen opplysninger som burde ha blitt svart av aksjonærerne. Tenker det blir lett slik når man kontakter media anonymt.

Tenker derfor det hadde vært lurt i fremtiden hvis man har noen som ikke trenger å være anonyme av forskjellige årsaker i media slik at vi kan lettere komme med kommentarer til det ledelsen svarer. Nå får deres kommentarer stå noe ubesvart som er litt uheldig. Men bare noen tanker nå.

Ikke noe negativt om DN dette, de fortjener all honør som tok/tar dette opp.
Last79
25.04.2024 kl 08:17 3859

En ting jeg reagerte på i artikkel var at dommen som nå kommer 16. mai «bare» er spørsmål om skyld og kan videre til høyesterett ifølge styrelederen.
Det er vel direkte feil, for skyldspørsmål er vel helt avgjørende, og saken har jo allerede vært hos høyesterett og blir nå endelig og rettskraftig.
Iallfall slik jeg har forstått saken, men bare korriger meg her.
Prøver styreleder å gjøre saken mørkere enn den egentlig er for å få vår(aksjonærenes) velsignelse til å få en risikofri megagave på vår bekostning tro ?
Redigert 25.04.2024 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Dealer
25.04.2024 kl 08:26 3899

Reagerte på det samme angående anke, og at beløpet er 1 milliard. Trodde beløpet var høyere. Det er kanskje ment at EAM Solar søker rundt 3 milliarder, men at retten så langt har indikert 1 milliard? Synes det er noe forvirrende.

Angående anke, så limer jeg inn noe fra et vedlegg sirkulert tidligere med forfatter:
Albert Camus Global Equities L.P.
«
Straffesaken er anket ferdig og går mot en endelig slutt, siste høring holdes i Milano 30.
November 2023, med forventet svar i Q1 24.
«

Her står det endelig slutt. Er dette feil?

Har ikke saken vært innom høyesterett hvor de kritiserte tidligere frifinnelse, og det ble sendt til en ny runde med endelig rettssak i forbindelse med skyldsspørsmålet?

Så hva er da greia med straffesak og ny anke til høyesterett som står i DN? Det er vel bare at det kan bli ny prosess når det kommer til erstatningsbeløp og ikke skyldspørsmålet? Er det det som egentlig er ment?

Noen som vet mer og kan forklare nærmere?
Noe jeg har misforstått?

Det står også dette under blant annet i det vedlegget. Så virker som høyesterett allerede har vært på banen når det kommer til skyldspørsmålet? Slik at det er nå å se hva domstolen da gjør om de tar høyesteretts formaninger i en endelig spørsmål om nettopp skyldsspørsmålet? I siste setning står det også at det er siste ankebehandling, så lurer da på hva som er korrekt.
«
Oppsummering

Høyesterett er svært krass og kritisk i sin omtale av ankebehandlingen som
frikjente de to Aveleos direktørene.

Høyesterett argumenterer i favør EAM i en rekke situasjoner og konkluderer
med at punkt F i tiltalen må få en ny vurdering.

Høyesterett sier avslutningsvis at Enovos er civilly liable og dømmer de til å
dekke saksomkostningene EAM hadde i forbindelse med anken til Høyesterett.

Videre er det flere holdepunkter som tilsier at Enovos av Høyesterett er å anse
som sivil erstatningspliktig part.

EAM Solar fremstår ha en sterk sak inn i siste ankebehandling. I Italia blir
Høyesterett sine formaninger tatt til følge.
«
Redigert 25.04.2024 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Dealer
25.04.2024 kl 08:27 3970

Lurer derfor på hva som er riktig. Noen som vet?

Synes også daglig leder kommer som meget pessimistisk I DN, men en grunn ser ut til å være vektleggingen på at han absolutt trengs videre. De hadde vel også en kommentar når de vant sist dom at de pengene de der ble belønnt ville være vanskelig å innkreve. Slik at vektleggingen synes å være derifra at ledelsen trengs og med solid belønning. Bonuser og insentiver kan være greit, men ikke være så ekstrem, og ikke på denne måten og ikke dette tidspunktet.
Redigert 25.04.2024 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Last79
25.04.2024 kl 09:48 3891

Strafferett konkluderte i 2019 først med skyldig i svindel.
Så kom den sjokkerende frifinnelsen i ankedomstol.i 2021.
Italiensk stat og EAM anket frifinnelsen til høyesterett som så slaktet frikjennelsen og sendte saken tilbake til ankedomstol for ny gjennomgang. Så saken har vært i høyesterett tidligere.
Nå skal ankedomstol konkludere og gi en endelig dom.
Men videre inndrivelsesprosesser dersom seier ved endlig dom kjenner jeg ikke til..
Redigert 26.04.2024 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Serboss
25.04.2024 kl 14:01 3781

Hva skjer med Eam, +16%, og MH
Sjoa
25.04.2024 kl 16:24 3768

Positivt med oppgang:)
Men ser ut som også OSE og meldingstjenesten er enten korrupt eller impotent. (ordspill azz).
i dag meldes det klokken 12.24 ------------------------------ EAM CANICA AS -8.508 727.980 10,6
I går ble det meldt kl.17.01 ---------------24 April 2024: Canica AS has today sold 11,499 shares in EAM Solar ASA
following which Canica AS owns 683 762 shares and votes (9.98%) in EAM Solar
ASA. Canica AS owns no other rights to shares in EAM Solar ASA.

Spørsmålet jeg undres over. Hvordan kan CANICA ha 43 000 flere aksjer i dag enn i går ? Har de kjøpt seg opp i frykt for avstemmingen ? Er en mulighet for det er solgt 76 000 aksjer i dag. Folkens kjøp og stem Nei, dette blir CLOSE RACE. Men hvorfor står det minus 8.508 aksjer ? Når det i går ble meldt 683 000 aksjer ?
Redigert 25.04.2024 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
elnomi
26.04.2024 kl 08:54 3564

Det er viktig at alle stemmer mot forslagene om at styreformann skal få tildelt 1 million tegningsretter, Daglig leder skal få tildelt 0,5 millioner tegningsretter og potensielle långivere skal få 1 millioner tegningsretter innen 03.05.24 kl. 16. Om du har få eller mange aksjer, så stem send inn stemmen på nei slik at du sikrer dine egne verdier og ikke aksepterer dette ranet.

Gå inn på børsmeldingen og last ned dokumentet:
https://newsweb.oslobors.no/message/616184

Fyll ut Vedlegg 3. Kyss av for av Styreleder og stem IMOT på punkt 5, 6 og 7

Send inn fullmakten på mailadressen: gloria@eam.no og be om bekreftelse at mailen med fullmakten er mottatt.
Redigert 26.04.2024 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Sjoa
26.04.2024 kl 09:40 3483

Jeg tenkte ikke på bekreftelse, er nok viktig å få det her ja😆Takk for påminnelse.
turmannen
28.04.2024 kl 11:04 3178

Jeg har tenkt på burde ikke en ekstern uavhengig "instans" samle inn stemmer her som for eksempel VPS, en bank eller revisoren eller en annen til EAM Solar? Noen som vet hva som er vanlig i slike tilfeller. Jeg tenker at det skal stemmes over at det skal tildeles rettigheter på 2,5 mill aksjer her tildaglig leder, styreformann og långivere. Det har blitt skrevet av noen at det er de to største aksjonærene Sundt og Canica som skal være långivere og få 1 mill aksjer i intervallet 10-20 millioner. Og det er daglig leder og styreformann som antagelig teller aksjene...
Er det en instans som passer på at slikt går rett for seg? Og er det da revisoren eller er det f.eks Finanstilsynet? Noen som vet?
Redigert 28.04.2024 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
elnomi
28.04.2024 kl 11:32 3152

Det er helt rett, Der burde det vært sammen med at en kunne stemt med bankid via VPS eller en annen intans.

Nå har de en uke til manuelt å telle stemmene og dersom det blir flertall mot så vær sikker på at noen stemmer «forsvinner’ underveis for det er det ingen som kan kontrollere uansett. Trist å se hvordan dette aksjoærranet er planlagt og kommer til å bli gjennomført.
turmannen
28.04.2024 kl 14:05 3066

Jeg tror vi må stå sammen og jobbe sammen nå de siste dagene:
1. Prøve å telle manuelt selv ved å samle inn alle stemmer til en mail adresse og legge det inn i et regneark og skrive ut vedleggene og ta de med til genforsamlingen for avsjekk.
2. Forsøke å kontakte alle aksjonærer å be de stemme
3. Vi må møte opp så mange som mulig fysisk på gen forsamlingen og sjekke listene de har.
Sjoa
28.04.2024 kl 15:45 3010

Jeg tror selskapet har dype forgreninger til et totalitært regime. Dette er noe av det verste jeg har sett. Her forsvinner det nok en lastetebil med stemmesedler. Bra vi står sammen og forsøker å få en oversikt her. Jeg kan garantere at Finanstilsynet ikke løfter en finger for å telle. De gjør ingenting før de får tips om lovbrudd og ikke engang da gidder de forsøke alvorlig.
Redigert 28.04.2024 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
elnomi
29.04.2024 kl 07:39 2833

Husk å stemme og husk at hver stemme teller for å stoppe dette kyniske aksjonærranet

Fyll ut Vedlegg 3. Kyss av for av Styreleder og stem IMOT på punkt 5, 6 og 7

Send inn fullmakten på mailadressen: gloria@eam.no og be om bekreftelse at mailen med fullmakten er mottatt.
https://newsweb.oslobors.no/message/616184
oivindl
29.04.2024 kl 08:36 2759

Ikke mye respons på disse konspirasjonsteoriene.
Øk heller andelen egne aksjer tilsvarende økning i antall aksjer, og du kommer bedre ut enn ranerne.
Redigert 29.04.2024 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Sjoa
29.04.2024 kl 11:21 2673

Måtte ha rundt tall så ble 2000 aksjer til I dag. Da sendes stemmeseddel fra familien her I løpet av dagen. Økt beholdningen med litt over 10 prosent. Da er det bare å vente på dommen. 🙏😂😂😂
Redigert 29.04.2024 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Dealer
29.04.2024 kl 20:55 2507

Når det kommer til eventuelle argumenterer for at ledelsen fortjener tegningsrettene grunnet blant annet at de har vært med i 10 år og mange andre ikke ble aksjonærer før etter 2019:

Det burde ikke være nødvendig å si det, men aksjonærene er ikke her for veldedighet. I hvert fall ikke de fleste.

De som har vært mer uheldig enn andre med sin investering kan ikke bli kompensert av andre investorer. Ønskes det en senere inngang kan man investere mer slik som andre gjør.

De som har investert senere enn 2019 har kjøpt aksjene av de som har vært med lenger. Dvs. like mye rett til en full erstatning.

De skal ha lønn for arbeidet, og det har de vel. De skal IKKE spekulere på vår bekostning.

Vi har allerede risikert våre penger på potensiell erstatning - Ikke potensiell erstatning minus 27%. Det ødelegger en del av vår investering. Risk/reward blir mye dårligere med dette.

En del av av utgangspunktet når man gjør en investering er en analysering av risk/reward. Man veier potensiell belønning opp for risikoen man tar. Ved at ledelsen vil ta fra aksjonærene 27% av potensiell gevinst blir investeringen mye dårligere. Det er jo elementært. Det er en høy risiko i denne aksjen.

Vi er her for å primært tjene penger. En del investorer har hatt år med venting i en høyrisiko aksje og tap i form av alternative investeringer som kunne ha blitt gjort i stedet. Har selv hatt over 90% tap i denne på mine første investeringer. Har kjøpt mye mer senere for å få en bedre GAV. Er ikke «sur og misunnelig» på andre som kommer senere av den grunn og mener at jeg fortjener mer av potensiell erstatning. Tvert om er det bare fint at flere investerer.

Ledelsen kan investere også hvis de ønsker å ta samme risiko. Vi skal ikke betale for deres spekulering.
Sjoa
30.04.2024 kl 03:24 2378

De fleste er enig med deg, men er noen få her som ikke har normalt omløp i toppen. Det du beskriver er en selvfølge for folk flest. Men på børsen kan du være kriminell uten å bli tatt, det er derfor en får så mange kjeltringer i bransjen. Stjeler du et brød blir du fengslet. Stjeler du warrants eller stjeler noe annet får du klapp på skuldren av "frimureraksjelosjen".
Somregel kalles det "belønning". Det er ikke nok at de fleste i ledelse har tilgang på innside info og beriker seg.
Uhyre sjelden at noen blir tatt så det er ikke rart at kriminelle samles her.
Redigert 30.04.2024 kl 03:28 Du må logge inn for å svare
riskyha
30.04.2024 kl 10:50 2244

Kan nesten ikke skjønne at de skal få gjennom dette er jo ingen aksjonærer som er så store.

Er kun Canica og Energeia som har nærmere 10 %. Så har Sundt litt over 5 %. Nordnet litt over 6 % samlet og DNB rundt 4 %. Kun 3 andre aksjonærer over 1 % mellom 2,29 % til 1,21 %.

Må vel ha med seg DNB, Nordnet, Canica, Sundt og Energeia bare for å nå 35 %. Er en av disse i mot er det allerede veldig vanskelig. Lurer på hvor det blir handel av aksjer skulle det gå gjennom for da blir ikke DNB og Nordnet aktuelle lenger. Nordea, Sparebank 1 eller annet er vel alternativene.
elnomi
30.04.2024 kl 14:31 2117

Da har jeg sendt inn utfylt vedlegg 3 og bidrar til at Nei andelen øker. Husk å stemme og husk at hver stemme teller for å stoppe dette kyniske aksjonærranet
Fyll ut Vedlegg 3. Kyss av for av Styreleder og stem IMOT på punkt 5, 6 og 7

Send inn fullmakten på mailadressen: gloria@eam.no og be om bekreftelse at mailen med fullmakten er mottatt.
https://newsweb.oslobors.no/message/616184
Sjoa
30.04.2024 kl 15:46 2065

Ser at overnervøse ledere i selskapet leier inn securitas folk. Regner med at endel av regningen som EAM solar må betale er for at CEO er blitt sinnsyk. Jeg foreslår at han går av umiddelbart om han har så svak psyke som dette tilsier. Beklager om jeg har kalt deg noe din råtne drittsekk. Jeg skal ikke komme på møtet for jeg vil ikke engang se det xxxxxx trynet ditt. Så ta det helt med ro, er det meg du er "truet" av så kan du lene deg tilbake i lenestolen og tenke ut noen velvalgte jugeord til den 3.mai. Jeg kommer verken dit eller den 10.mai, men har stemt allerede. Et selskap bør helt klart avsette sin leder om han har så svak psyke som det CEO her viser. Skjønner at jeg aldri gidder sende mail til han engang, kan jo bli beskyldt for å drapstruet han om en sier hva en mener om hans svarte svindler personlighet. Ryk og reis ditt bedritne nervevrak!

"Viktor Jakobsen vasset i drapstrusler fra russere uten å hyre sikkerhetsvakter." Du er virkelig litt av en løgner blitt Viktor det skal du ha, du behersker dette MEGET GODT.

https://www.finansavisen.no/energi/2024/04/30/8125520/lynsjestemning-foran-aksjonaermote-hyrer-security-etter-drapstrusler
Redigert 30.04.2024 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
Sjoa
30.04.2024 kl 16:51 2012

Ser at nå kommer det regelrette løgner fra ledelsen og en journalist ? Fra voldgiftsdommen i mars (som kan ankes) ble selskapet tilkjent 2,939,814 millioner EURO.

The conclusion of CAM's decision in the arbitration proceedings is a net amount
in favour of EAM Solar ASA/EAM Solar Italy Holding Srl. of approximately of EUR
2,939,814. "
https://www.nordnet.no/market/news/627c9738-6288-4dd1-90f0-9a35f974de36?isNnxNews=true


I saken som blir avgjort 16.MAi kan det IKKE ankes, dette er siste jobb og vurdering som blir gjort. Det er her de store pengene er. Høyesterett forkastet forrige avgjørelse(som gikk i mot EAM solar) og da må retten i Milano følge opp og gjøre slik Høyesterett sier. Høyesterett sa EAM solar er svindlet slik staten italia ble.

Skal de kjøre emisjon for å kreve inn 2,9 millioner EURO ? Nå begynner jeg skjønne argumentasjonen og hva ledelsen og lånegivere vil oppnå.

Vi trenger ikke engang forfølge kravet på 2,9 millioner Euro om selskapet vinner frem 16.mai. Blir bare mer og mer intrigende løgner fra ledelsen og denne journalisten har ikke engang gjort jobben sin halvveis.

Ser ikke ut som småaksjonærene klarer sende inn nok NEI stemmer så vi må nok håpe på hjelp fra andre større aksjonærer,her er listen så kan dere selv studere:

https://eamsolar.no/investors/share-information/shareholders/

CANICA AS 683 762,00 20,53 9,98
ENERGEIA AS 650 956,00 19,55 9,50
SUNDT AS 369 614,00 11,10 5,39
NORDNET LIVSFORSIKRING AS 350 079,00 10,51 5,11
DNB LIVSFORSIKRING ASA 269 086,00 8,08 3,93
MELLEM NES INVEST AS 156 928,00 4,71 2,29
AKA AS 125 000,00 3,75 1,82
SKJÆVELAND ANDERS JOHNSEN 83 144,00 2,50 1,21
NORDNET BANK AB 79 560,00 2,39 1,16
AUTO SPAR AS 68 113,00 2,05 0,99
CLEARSTREAM BANKING S.A. 66 613,00 2,00 0,97
VIRO AS 61 156,00 1,84 0,89
MØGSTER JAN 61 000,00 1,83 0,89
SKINSTAD PER IVAR 50 000,00 1,50 0,73
LORGEN DAG-VIDAR 47 000,00 1,41 0,69
MP PENSJON PK 46 345,00 1,39 0,68
DAHL OG STRAND INVEST AS 43 107,00 1,29 0,63
SVESTAD TORE 41 141,00 1,24 0,60
KM FORVALTNING AS 40 000,00 1,20 0,58
LYCHEGÅRDEN A/S 37 300,00 1,12 0,54
Total number owned by top 20 3 329 904,00 48,60
Total number of shares 6 852 210,00 100,00

Det vi nå vet er at de 3 største aksjonærene vil stemme for forslaget. (For de som enda ikke har skjønt at CEO i EAM solar er også CEO i Energeia AS) Det er 24,87 % av stemmene. Fremdeles er det 75,13 % stemmer igjen som skal fordeles.
"Ledelsen" trenger da støtte fra 42,13 % av de andre aksjonærene.Foreløpige NEI stemmer 267.534 aksjer og det mangler 2.021.104 nei stemmer for å stoppe dette. Altså 3,904 % har stemt NEI allerede. La oss håpe tallet øker markant nå.
Redigert 30.04.2024 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
Mammon
30.04.2024 kl 18:03 1946

er det f meg mulig?

her blir Viktor & co. tatt med buksa nede for å være noen grådige j oxo prøver han å ta vekk fokuset ved å spille offer hehe. lurer om mannen er psykopat?
ren svada pisspreik med "poison pill" for å beskytte mot hostile takeover.

hvis dette virkelig var hensikten så kunne man dele ut tegningsretter til alle eksisterende aksjonærer pro-rata!

glad jeg ikke er aksjonær her og vil heller ikke bli med med en slik grådig leder som minner mer og mer som en kjeltring
men tipper dere småaksjonærer blir rævkjørt :(
Sjoa
01.05.2024 kl 02:14 1784

"InJuly2023,SectionVoftheCourtofAppealinMilannotifiedthepartiesthattheappealproceedingswouldcontinue,andthefirsthearingtookplaceon30November2023.Thefinalhearingissched-uledfor16May2024.TheCourtofAppealhasstateditsintentiontorenderitsjudgementinthecaseattheconclusionofthehearingon16May2024."

Energeia AS drifter EAM Solar har ingen ansatte. Så Energeia med SvindelCEO skal nå gjøre seg kostbar. Her står det at dommen skal komme 16.mai i årsrapporten som nylig er publisert.
Står også at den kan trenge penger for videre drift. les s.17 i rapporten. Jeg begynner å tro de allerede har fått vite at de trolig får erstatning. Står i rapporten at going concern anses secure ved gode nyheter den 16. mai, og motsatt ved dårlig avgjørelse for EAM. Det vet alle også ledelsen som skal forsøke berike seg selv før 16.mai. Er enkelt når du kan sette helgardering på kupongen, GRATIS.

https://www.nordnet.no/market/news/9663695d-68e4-479b-95e0-5b04cfe03797?isNnxNews=true

Redigert 01.05.2024 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
elnomi
02.05.2024 kl 07:54 1508

2 dager igjen til å stemme nå, så det er viktig at alle som ikke har gjort det nå våkner opp!
Stem, dette er din mulighet til å stoppe aksjonærranet!

Hver stemme teller!
Fyll ut Vedlegg 3. Kyss av for av Styreleder og stem IMOT på punkt 5, 6 og 7

Send inn fullmakten på mailadressen: gloria@eam.no og be om bekreftelse at mailen med fullmakten er mottatt.
https://newsweb.oslobors.no/message/616184

Deretter sender dere mail med informasjon om antall aksjer/stemmegivning til: tellestemmer@gmail.com
Redigert 02.05.2024 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Fevang
03.05.2024 kl 00:32 1313

I følge E24 er visst kassa så godt som tom: https://e24.no/boers-og-finans/i/dRdQwJ/eam-solar-tragedien-kan-bli-stoerre

Så da må de ta opp nytt lån eller sette en emisjon.
Sjoa
03.05.2024 kl 03:58 1275

Etter avgjørelsen i retten er det bare å gjøre det som passer..
Redigert 03.05.2024 kl 04:49 Du må logge inn for å svare
elnomi
10.05.2024 kl 11:22 562

Gratulerer!
Vedlagt er protokollen fra ekstraordinær generalforsamling i EAM Solar ASA. Pål Hvammen og Elisabeth Dragseth ble valgt som nye styremedlemmer. Styret fikk ikke tilstrekkelig flertall for utstedelse av tegningsretter
https://newsweb.oslobors.no/message/618304