💰 WAWI - Kursmål: 200,- 💰
Venter dobling i bilfraktaksje
ABG Sundal Collier oppjusterer det allerede skyhøye kursmålet på bilfraktaksje, og venter med det en dobling i aksjekursen.
Analytiker Petter Haugen i ABG hever kursmålet på Wallenius Wilhelmsen fra 194 til 200 kroner. Til sammenligning ble aksjen omsatt for 98 kroner før børsåpning fredag, og Haugen ser altså en oppside på 104 prosent.
Han gjentar naturlig nok kjøpsanbefalingen
ABG Sundal Collier oppjusterer det allerede skyhøye kursmålet på bilfraktaksje, og venter med det en dobling i aksjekursen.
Analytiker Petter Haugen i ABG hever kursmålet på Wallenius Wilhelmsen fra 194 til 200 kroner. Til sammenligning ble aksjen omsatt for 98 kroner før børsåpning fredag, og Haugen ser altså en oppside på 104 prosent.
Han gjentar naturlig nok kjøpsanbefalingen
Redigert 10.05.2024 kl 08:53
Du må logge inn for å svare
cm punk
06.04.2025 kl 13:05
4771
Tror både wawi og hoegh er to veldig gode kjøp om dagen, usikker på hvem av de som er best fremover
Winter is Here
06.04.2025 kl 13:05
4770
Anbefaler å lese denne fra igår.
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/25k6AB/usa-avgift-paa-kina-skip-kan-skape-sand-i-maskineriet
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/25k6AB/usa-avgift-paa-kina-skip-kan-skape-sand-i-maskineriet
Redigert 06.04.2025 kl 13:05
Du må logge inn for å svare
Remington
07.04.2025 kl 11:32
4350
Det som bekymrer meg mest er nybygg og skraping. Det har jeg for lite kunskaper om. Var mulighet for et kjøp på rundt 55 i morges. Kan vi se den under 50 kr ?
Winter is Here
10.04.2025 kl 07:11
3986
Wallenius Wilhelmsen refers to the stock exchange notice published May 27, 2024, announcing the sale of Melbourne International RoRo & Auto Terminal Pty Ltd (MIRRAT) to Australian Amalgamated Terminals Pty Ltd, a wholly owned subsidiary of Qube Holdings Limited.
Wallenius Wilhelmsen welcomes the Australian Competition and Consumer Commission’s (ACCC) approval of the transaction.
“MIRRAT has been a commercial and financial success, and the transaction demonstrates the value created in our logistics business.” said Lasse Kristoffersen, President and CEO at Wallenius Wilhelmsen.
As previously stated, Wallenius Wilhelmsen remains firm in its commitment to Australia as a critical market for shipping and logistics customers and is continuously looking for opportunities to expand its global integrated logistics offering. Wallenius Wilhelmsen will continue to utilize MIRRAT following the transaction, ensuring services to its customers.
The sale price is AUD 332.5 million (subject to completion adjustments). Closing of the transaction is expected on May 1, 2025.
Wallenius Wilhelmsen welcomes the Australian Competition and Consumer Commission’s (ACCC) approval of the transaction.
“MIRRAT has been a commercial and financial success, and the transaction demonstrates the value created in our logistics business.” said Lasse Kristoffersen, President and CEO at Wallenius Wilhelmsen.
As previously stated, Wallenius Wilhelmsen remains firm in its commitment to Australia as a critical market for shipping and logistics customers and is continuously looking for opportunities to expand its global integrated logistics offering. Wallenius Wilhelmsen will continue to utilize MIRRAT following the transaction, ensuring services to its customers.
The sale price is AUD 332.5 million (subject to completion adjustments). Closing of the transaction is expected on May 1, 2025.
Rui
10.04.2025 kl 09:29
3841
Så er endelig salget av terminalen i Australia godkjent.
Salget representerer i NOK pr aksje kr: 5,24,- pr dags dato.
Store deler av dette beløpet vil mest sannsynlig bli utbetalt som ekstraordinært utbytte til høsten.
Se understående melding fra selskapet i dag:
10.04.2025 07:09:41
WAWI (NY): ACCC VIL IKKE MOTSETTE SEG MIRRAT-TRANSAKSJON, BETINGET AV TILTAK
(Oppdatert med kommentar fra Wallenius Wilhelmsen nederst)
Oslo (Infront TDN Direkt): Australske konkurransemyndigheter (ACCC) vil ikke motsette seg Qube Holdings' foreslåtte oppkjøp av Melbourne International RoRo & Auto Terminal Pty Ltd (MIRRAT), etter å ha akseptert en rettslig bindende forpliktelse som skal imøtekomme konkurransebekymringer, ifølge en ACCC-melding torsdag.
Den rettslig bindende forpliktelsen hindrer Qube, datterselskapet Australian Amalgamated Terminals Pty Ltd (AAT) og MIRRAT fra å diskriminere mot konkurrerende aktører i nedstrømsleddet ved Webb Dock West i Port of Melbourne, opplyses det videre.
Forpliktelsen pålegger også ytterligere krav til AATs virksomhet ved Port Kembla i New South Wales, Fisherman Islands i Queensland og Appleton Dock i Melbourne. Den vil erstatte både AATs og MIRRATs eksisterende forpliktelser knyttet til operasjonene ved kjøretøysterminalen på Webb Dock West.
Wallenius Wilhelmsen ønsker godkjenningen fra australske konkurransemyndigheter (ACCC) velkommen, opplyser selskapet i en melding onsdag.
-MIRRAT har vært en kommersiell og finansiell suksess, og transaksjonen viser hvilken verdi som er skapt i vår logistikkvirksomhet, sier konsernsjef Lasse Kristoffersen i Wallenius Wilhelmsen.
Salget representerer i NOK pr aksje kr: 5,24,- pr dags dato.
Store deler av dette beløpet vil mest sannsynlig bli utbetalt som ekstraordinært utbytte til høsten.
Se understående melding fra selskapet i dag:
10.04.2025 07:09:41
WAWI (NY): ACCC VIL IKKE MOTSETTE SEG MIRRAT-TRANSAKSJON, BETINGET AV TILTAK
(Oppdatert med kommentar fra Wallenius Wilhelmsen nederst)
Oslo (Infront TDN Direkt): Australske konkurransemyndigheter (ACCC) vil ikke motsette seg Qube Holdings' foreslåtte oppkjøp av Melbourne International RoRo & Auto Terminal Pty Ltd (MIRRAT), etter å ha akseptert en rettslig bindende forpliktelse som skal imøtekomme konkurransebekymringer, ifølge en ACCC-melding torsdag.
Den rettslig bindende forpliktelsen hindrer Qube, datterselskapet Australian Amalgamated Terminals Pty Ltd (AAT) og MIRRAT fra å diskriminere mot konkurrerende aktører i nedstrømsleddet ved Webb Dock West i Port of Melbourne, opplyses det videre.
Forpliktelsen pålegger også ytterligere krav til AATs virksomhet ved Port Kembla i New South Wales, Fisherman Islands i Queensland og Appleton Dock i Melbourne. Den vil erstatte både AATs og MIRRATs eksisterende forpliktelser knyttet til operasjonene ved kjøretøysterminalen på Webb Dock West.
Wallenius Wilhelmsen ønsker godkjenningen fra australske konkurransemyndigheter (ACCC) velkommen, opplyser selskapet i en melding onsdag.
-MIRRAT har vært en kommersiell og finansiell suksess, og transaksjonen viser hvilken verdi som er skapt i vår logistikkvirksomhet, sier konsernsjef Lasse Kristoffersen i Wallenius Wilhelmsen.
Winter is Here
10.04.2025 kl 09:32
3828
Med tanke på dagens situasjon så kande være lurt å beholde mye av pengene.
GullHårAllOve
10.04.2025 kl 09:40
3802
Hvilken situasjon? De har jo så mye penger fra før de må gjøre noe med. Bank skal de ikke være. Og hvis, situasjonen du tenker på er toll, så kommer det nok til å gå helt fint. Jeg vil kraftig anta at dette kommer som utbytte til høsten.
Rui
10.04.2025 kl 10:02
3752
Winter is Here skrev Med tanke på dagens situasjon så kande være lurt å beholde mye av pengene.
WAWI flyter over av fri cash, og er i en særstilling sammenlignet med de fleste andre shipping selskap, spesielt sammenlignet med HAUTO.
Selskapet har store finansielle muskler å spille på, og en dump i veien som jeg tror dette blir når vi ser tilbake om en stund, vil ikke påvirke i nevneverdig grad utbyttepolitikken, og det er å forvente et fortsatt stort overskudd i første halvår 2025.
Salget av terminalen mener jeg vil bli utbetalt som ekstraordinært utbytte til høsten ,og sammen med ordinært utbytte sikre en betydelig utbetaling til aksjonærene på linje med utbetalingen som kommer i slutten av april i år.
CEO Lasse Kristoffersen uttalte følgende i Q4 rapporten i Februar 2025:
2025 is expected to be another strong year with the adjusted EBITDA at least in line with
2024. We intend to pay high dividends in the top-end of our policy range, with extraordinary
payments when the financial position allows."
Selskapet har store finansielle muskler å spille på, og en dump i veien som jeg tror dette blir når vi ser tilbake om en stund, vil ikke påvirke i nevneverdig grad utbyttepolitikken, og det er å forvente et fortsatt stort overskudd i første halvår 2025.
Salget av terminalen mener jeg vil bli utbetalt som ekstraordinært utbytte til høsten ,og sammen med ordinært utbytte sikre en betydelig utbetaling til aksjonærene på linje med utbetalingen som kommer i slutten av april i år.
CEO Lasse Kristoffersen uttalte følgende i Q4 rapporten i Februar 2025:
2025 is expected to be another strong year with the adjusted EBITDA at least in line with
2024. We intend to pay high dividends in the top-end of our policy range, with extraordinary
payments when the financial position allows."
desirata
10.04.2025 kl 10:16
3718
Mener det var en notis ifjor at denne Aus. terminalen var debt free, stemmer det at alt er netto ?
SLE
10.04.2025 kl 11:05
3631
332 millioner AUD gir Wawi ca 2,2 millarder NOK. Vises ikke på aksjekursen da.
Rui
10.04.2025 kl 12:49
3525
Det vises ikke enda på aksjekursen fordi avklaring om salget av terminalen først ble endelig i dag. Vil bidra positivt fremover.
For å få en betydelig og mer varig kurs økning, er vi avhengig av toll reduksjoner relatert til 25% toll på alle biler til USA blir redusert eller fjernet. Denne tollen er fortsatt gjeldene.
For WAWI, og også HAUTO vil hvert av understående punkt hvor toll reduseres bety økt kurs.
1: 25% toll på biler og bildeler fra Canada og Mexico må bli redusert betydelig eller fjernet.
2: 25% toll på biler fra Japan og Sør Korea ved innførsel i USA må reduseres eller fjerning. Samtaler med begge land pågår.
3: 25% på biler fra EU gjelder fortsatt, og her pågår kontinuerlige samtaler mellom EU og USA om reduksjon eller fjerning av tollsatsene.
Det er selvfølgelig andre elementer som bidrar, men overstående er de viktigste etter mitt syn akkurat nå.
For å få en betydelig og mer varig kurs økning, er vi avhengig av toll reduksjoner relatert til 25% toll på alle biler til USA blir redusert eller fjernet. Denne tollen er fortsatt gjeldene.
For WAWI, og også HAUTO vil hvert av understående punkt hvor toll reduseres bety økt kurs.
1: 25% toll på biler og bildeler fra Canada og Mexico må bli redusert betydelig eller fjernet.
2: 25% toll på biler fra Japan og Sør Korea ved innførsel i USA må reduseres eller fjerning. Samtaler med begge land pågår.
3: 25% på biler fra EU gjelder fortsatt, og her pågår kontinuerlige samtaler mellom EU og USA om reduksjon eller fjerning av tollsatsene.
Det er selvfølgelig andre elementer som bidrar, men overstående er de viktigste etter mitt syn akkurat nå.
Rui
14.04.2025 kl 15:22
3198
Svært interessant nyhetsbrev i Dagens Næringsliv fra CEO Lasse Kristoffersen i dag om utviklingen etter innføring av Trump toll
Fortsatt super høy aktivitet, og WAWI klarer fortsatt ikke å ta unna alle forespørslene fra Asia grunnet for stor produksjon sier CEO Lasse Kristoffersen.
Han leder et av verdens største bilfraktrederier. Nå ser Lasse Kristoffersen store forandringer i handelsmønstrene – og ber om EU-debatt.
De siste 30–40 årene har verdens verdikjeder blitt totalt globalisert og integrert. Alle har tegnet sitt kart på bakgrunnen av at det skal fortsette. Når den rives bort nå, så er hele modellen tatt bort. Derfor raser verdens børser, sier Lasse Kristoffersen.
Han leder Wallenius Wilhelmsen på tredje året, verdens nest største bilfraktrederi og en stor eier av terminaler og sentre for ferdigstilling av biler.
Med tilstedeværelse på alle kontinenter er det knapt noen som sitter med fingeren tettere verdenshandelens hovedpulsåre.
Nå begynner ting å skje. Europa drar i bremsen
Wallenius Wilhelmsen rammes direkte av Donald Trumps toll. Selv om presidenten foreløpig har trukket tilbake de mest omfattende planene, ligger beslutningen om importtoll på biler og bildeler fast.
Kristoffersen mener USA har revet i filler regelboken de selv skrev etter annen verdenskrig. I bilbransjen har ringvirkningene begynt å materialisere seg allerede.
– Vi er nå der at europeiske bilprodusenter setter ting på pause, sier Kristoffersen.
– Bedriftene reagerer med å ta ned farten fordi de ikke vet hva som møter dem, sier Kristoffersen.
JLR, som produserer Jaguar og Land Rover, har stanset all eksport til USA. Normalt selger den britiske storfabrikanten omtrent en femtedel av bilene sine til USA. Ifølge Kristoffersen gjør mange andre europeiske bilprodusenter i realiteten det samme.
I Asia er det stikk motsatt, forklarer han. Koreanske bilmerker produserer videre, mens kinesiske produsenter kjører på andre steder. Produksjonen fra Asia er så stor at rederiet ikke klarer å ta unna all etterspørselen.
– Det er USA som har satt seg på utsiden av verden. Vi har ikke sett en eneste tollmur kommet opp mellom andre land. Da får du en veldig stor forskyvning, og nå ser vi at volumene våre inn til Australia, Midtøsten, sørlige deler av Afrika og til Sør-Amerika vokser kraftig. Mens etterspørselen til USA faller, sier Wallenius Wilhelmsen-sjefen.
Med en av verdens største flåter på 125 skip klarer rederiet å tilpasse seg endringene, ifølge Kristoffersen.
– For oss er det fortatt superhøy aktivitet, men i Europa drar man i bremsen. Men det er ingen tvil om at tariffer er laget for å dra ned handel, og det er de effektive til, og det treffer oss til slutt, sier han.
Fortsatt super høy aktivitet, og WAWI klarer fortsatt ikke å ta unna alle forespørslene fra Asia grunnet for stor produksjon sier CEO Lasse Kristoffersen.
Han leder et av verdens største bilfraktrederier. Nå ser Lasse Kristoffersen store forandringer i handelsmønstrene – og ber om EU-debatt.
De siste 30–40 årene har verdens verdikjeder blitt totalt globalisert og integrert. Alle har tegnet sitt kart på bakgrunnen av at det skal fortsette. Når den rives bort nå, så er hele modellen tatt bort. Derfor raser verdens børser, sier Lasse Kristoffersen.
Han leder Wallenius Wilhelmsen på tredje året, verdens nest største bilfraktrederi og en stor eier av terminaler og sentre for ferdigstilling av biler.
Med tilstedeværelse på alle kontinenter er det knapt noen som sitter med fingeren tettere verdenshandelens hovedpulsåre.
Nå begynner ting å skje. Europa drar i bremsen
Wallenius Wilhelmsen rammes direkte av Donald Trumps toll. Selv om presidenten foreløpig har trukket tilbake de mest omfattende planene, ligger beslutningen om importtoll på biler og bildeler fast.
Kristoffersen mener USA har revet i filler regelboken de selv skrev etter annen verdenskrig. I bilbransjen har ringvirkningene begynt å materialisere seg allerede.
– Vi er nå der at europeiske bilprodusenter setter ting på pause, sier Kristoffersen.
– Bedriftene reagerer med å ta ned farten fordi de ikke vet hva som møter dem, sier Kristoffersen.
JLR, som produserer Jaguar og Land Rover, har stanset all eksport til USA. Normalt selger den britiske storfabrikanten omtrent en femtedel av bilene sine til USA. Ifølge Kristoffersen gjør mange andre europeiske bilprodusenter i realiteten det samme.
I Asia er det stikk motsatt, forklarer han. Koreanske bilmerker produserer videre, mens kinesiske produsenter kjører på andre steder. Produksjonen fra Asia er så stor at rederiet ikke klarer å ta unna all etterspørselen.
– Det er USA som har satt seg på utsiden av verden. Vi har ikke sett en eneste tollmur kommet opp mellom andre land. Da får du en veldig stor forskyvning, og nå ser vi at volumene våre inn til Australia, Midtøsten, sørlige deler av Afrika og til Sør-Amerika vokser kraftig. Mens etterspørselen til USA faller, sier Wallenius Wilhelmsen-sjefen.
Med en av verdens største flåter på 125 skip klarer rederiet å tilpasse seg endringene, ifølge Kristoffersen.
– For oss er det fortatt superhøy aktivitet, men i Europa drar man i bremsen. Men det er ingen tvil om at tariffer er laget for å dra ned handel, og det er de effektive til, og det treffer oss til slutt, sier han.
Mollen
14.04.2025 kl 15:58
3145
Når legger Wawi frem tallene for Q1 ? Har litt problemer med å finne det ut inne på Euronext…
Mollen
05.05.2025 kl 10:26
2241
Hva kan vi forvente fra Wawi på torsdag ? De betaler vel bare utbytte 2 ganger i året, men sier de noe om likviditetsbidraget fra driften for Q1 nå i rapporten ? Antyder de noe om hvor mye Q1 kommer til å bidra med på utbyttesiden ? Eller kommer markedet bare til å motta hele rapporten med et laaaang gjesp, siden der ikke er noen utbetalinger fra selskapet på lenge enda…
SLE
06.05.2025 kl 11:48
1989
Oljeprisen er ned ~21% i år så langt, jeg tenker at driftskostnadene vil gå noe ned i år.
Winter is Here
06.05.2025 kl 12:05
1966
Tja, kursmålet til Kepler virker kanskje alt for lavt.
KEPLER NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 61 FRA 74, GJENTAR REDUSER
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/05/06/06459945/wawi-kepler-nedjusterer-kursmal-til-61-fra-74-gjentar-reduser?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
KEPLER NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 61 FRA 74, GJENTAR REDUSER
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/05/06/06459945/wawi-kepler-nedjusterer-kursmal-til-61-fra-74-gjentar-reduser?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
Winter is Here
07.05.2025 kl 08:52
1636
Wallenius Wilhelmsen ASA: Signs multi-year contract with a world leading equipment manufacturer
Wallenius Wilhelmsen enters into a three-year shipping contract with one of the world’s leading construction and mining equipment manufacturers. The contract is estimated to have a value of approximately USD 140m based on expected volumes over the three-year period.
Wallenius Wilhelmsen is seen as a key long-term partner, and the renewed agreement commenced in May 1, 2025, with amended rates in line with current market levels.
The customer’s agreements include direct support for Wallenius Wilhelmsen’s decarbonization initiatives with a new BAF scheme accommodating the expected evolution of our fuel mix for the future.
“Continuing our positive start to 2025, the significant multi-year contract further strengthens our long-standing partnerships in the high and heavy segment, extending predictability for both the customer and Wallenius Wilhelmsen,” says Pia Synnerman, Chief Customer Officer at Wallenius Wilhelmsen.
Wallenius Wilhelmsen enters into a three-year shipping contract with one of the world’s leading construction and mining equipment manufacturers. The contract is estimated to have a value of approximately USD 140m based on expected volumes over the three-year period.
Wallenius Wilhelmsen is seen as a key long-term partner, and the renewed agreement commenced in May 1, 2025, with amended rates in line with current market levels.
The customer’s agreements include direct support for Wallenius Wilhelmsen’s decarbonization initiatives with a new BAF scheme accommodating the expected evolution of our fuel mix for the future.
“Continuing our positive start to 2025, the significant multi-year contract further strengthens our long-standing partnerships in the high and heavy segment, extending predictability for both the customer and Wallenius Wilhelmsen,” says Pia Synnerman, Chief Customer Officer at Wallenius Wilhelmsen.
Mollen
07.05.2025 kl 09:37
1557
Wawi er et helt håpløst selskap i forhold til kursutvikling… Hva er egentlig problemet til dette papiret ? Er det halvårlige utbytter som gir lunken interesse eller er det kompleksiteten i selskapet ?
Rui
07.05.2025 kl 11:56
1463
Eneste problemet er at det er fremleggelse av kvartalsresultat i morgen, og det blir utnyttet fult ut av finanshus til enten å redusere beholdninger, eller øke beholdninger, alt etter hva de ser for seg kommer av resultat og forventninger til fremtidig inntjening.
Hvis du fortsatt tror på selskapet er det bare å akkumulere nå, nå når kursen er på et lavmål.
Jeg for min del har tro på en positiv rapport, og husk at salget av terminalen nå er i boks, og den alene vil akkumulere 4,9,-NOK pr aksje i netto resultat. Her er det god grunn til å tro at det mest vil bli gitt tilbake til aksjonærene som ekstraordinært utbytte til høsten.
Hvis du også tror at det på sikt fremover vil komme handelsavtaler ut av pågående samtaler med spesielt Sør Korea og Japan er det bare å fylle opp til randen.
Kepler sin latterlige kurs kan du glemme, den er fullstendig i utakt med alle andre finanshus.
Hvis du fortsatt tror på selskapet er det bare å akkumulere nå, nå når kursen er på et lavmål.
Jeg for min del har tro på en positiv rapport, og husk at salget av terminalen nå er i boks, og den alene vil akkumulere 4,9,-NOK pr aksje i netto resultat. Her er det god grunn til å tro at det mest vil bli gitt tilbake til aksjonærene som ekstraordinært utbytte til høsten.
Hvis du også tror at det på sikt fremover vil komme handelsavtaler ut av pågående samtaler med spesielt Sør Korea og Japan er det bare å fylle opp til randen.
Kepler sin latterlige kurs kan du glemme, den er fullstendig i utakt med alle andre finanshus.
Mollen
07.05.2025 kl 13:16
1389
Jeg er pt. søkklastet med Wawiaksjer og jeg har tro på selskapet, men jeg blir stadig oppgitt over den svake kursutviklingen til selskapet… Selskapet faller nesten konsekvent mer enn Høegh på dårlige nyheter og stiger mindre enn Høegh på gode nyheter…
sis
07.05.2025 kl 14:06
1326
Ser Investtech/E24 trekker frem Wawi som én av tre aksjer som "må" selges. Hauto med samme tekniske bilde blir ikke nevnt. Skal kanskje ikke mer til enn det og kursmålet fra Kepler? Mange nervøse sjeler.
Jeg tror det kommer en veldig bra rapport i morgen. Hauto steg mye etter fremleggelse av tall, men den samme effekten kommer kanskje ikke her mtp. utbytte?
Jeg tror det kommer en veldig bra rapport i morgen. Hauto steg mye etter fremleggelse av tall, men den samme effekten kommer kanskje ikke her mtp. utbytte?
Rui
07.05.2025 kl 15:17
1244
Teknisk analyse som Investtech her bruker er helt misvisende og feil etter mitt syn.
Når en ser på historikken tilbake til Trump sin såkalte frigjøringsdag 02 april, hvor han presenterte tollsatsene, var kursen den dagen ca.71,-NOK. Så falt alle aksjer kraftig de neste påfølgende dager, og WAWI falt til ca.64,50,-NOK 07 april. Fra da og frem t.o.m tirsdag 06 mai( 1 mnd) har WAWI steget til 75.40,-NOK, noe som er hele 16,9 %. Stigningen var jevn og kulminerte mandag 05 mai med 77,35,-NOK. Ja, den har falt tirsdag denne uken, men som jeg påpekte i tidligere innlegg er dette mest sannsynlig taktiske disponeringer før kvartalsfremleggelsen fra finanshus.
Når en ser på historikken tilbake til Trump sin såkalte frigjøringsdag 02 april, hvor han presenterte tollsatsene, var kursen den dagen ca.71,-NOK. Så falt alle aksjer kraftig de neste påfølgende dager, og WAWI falt til ca.64,50,-NOK 07 april. Fra da og frem t.o.m tirsdag 06 mai( 1 mnd) har WAWI steget til 75.40,-NOK, noe som er hele 16,9 %. Stigningen var jevn og kulminerte mandag 05 mai med 77,35,-NOK. Ja, den har falt tirsdag denne uken, men som jeg påpekte i tidligere innlegg er dette mest sannsynlig taktiske disponeringer før kvartalsfremleggelsen fra finanshus.
gandhi-21
07.05.2025 kl 15:51
1197
WAWI la frem en justert EBITDA på USD 452m 12. februar. Kursen var da på kr. 82.80
DNB venter at de legger frem en EBITDA på USD 467 i morgen. Og kursen er på kr. 73.
Er det noe jeg har misforstått her ?
DNB venter at de legger frem en EBITDA på USD 467 i morgen. Og kursen er på kr. 73.
Er det noe jeg har misforstått her ?
Garcia
07.05.2025 kl 19:58
1049
Oslo børs sender vel aksjen ned til 10-12 kr og kommer med kursmål 4-6 kr så oppdager de plutselig ett utbytte på 12 kr I halvåret....
Winter is Here
08.05.2025 kl 07:07
815
Liggere Kanskje i lavere enden av guidengen
Wallenius Wilhelmsen legger torsdag morgen frem tallene for årets tre første måneder.
Inntektene endte på 1,3 milliarder dollar, fra 1,26 milliarder dollar i første kvartal i fjor.
Resultatet før skatt ble 267 millioner dollar, fra 234 millioner dollar i fjorårsperioden.
Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (ebitda) landet på 462 millioner dollar, mot 438 millioner dollar i fjor.
På forhånd var det ventet henholdsvis 1,32 milliarder dollar, 317 millioner dollar og 486 millioner dollar, ifølge Bloomberg-estimater
Wallenius Wilhelmsen legger torsdag morgen frem tallene for årets tre første måneder.
Inntektene endte på 1,3 milliarder dollar, fra 1,26 milliarder dollar i første kvartal i fjor.
Resultatet før skatt ble 267 millioner dollar, fra 234 millioner dollar i fjorårsperioden.
Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (ebitda) landet på 462 millioner dollar, mot 438 millioner dollar i fjor.
På forhånd var det ventet henholdsvis 1,32 milliarder dollar, 317 millioner dollar og 486 millioner dollar, ifølge Bloomberg-estimater
Redigert 08.05.2025 kl 07:08
Du må logge inn for å svare
karve
08.05.2025 kl 07:18
787
Allikevel langt bedre enn hva Kepler må ha brukt som grunnlag for sin siste analyse
Winter is Here
09.05.2025 kl 09:07
381
Fearnley Securities nedjusterer kursmålet på Wallenius Wilhelmsen til 60 kroner fra 75 kroner og gjentar en salgsanbefaling, ifølge en oppdatering fredag.
Meglerhuset venter at frakt av biler til havs vil falle i årene som kommer samtidig som tilbudssiden ventes å vokse betydelig.
"Vi tror investorene vil se forbi en sterkere inntjening på kort sikt, og at nedsiden kan være nærmere enn mange tror", skriver meglerhuset.
Pareto Securities nedjusterer kursmålet på Wallenius Wilhelmsen til 113 kroner fra 123 kroner og gjentar en kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering torsdag.
"Selv om det åpenbart finnes mange makroøkonomiske motvinder og ting å bekymre seg for, og vi senker derfor estimatene våre igjen, er den potensielle frie kontantstrømmen på rundt 1 milliard dollar i andre og tredje kvartal – samt en EV/EBITDA på cirka 2,3 ganger på 2025-estimater – rett og slett for fristende til å overse", skriver meglerhuset.
DNB Markets gjentar også kjøpsanbefaling på Wallenius Wilhelmsen, men reduserer kursmålet på aksjen til 87 kroner fra 91 kroner.
«Vi har kuttet vår kortsiktige prognose for å gjenspeile økt usikkerhet og mer forsiktige helårsguiding, men er fortsatt trygge på at majoriteten (79 %) av den nåværende markedsverdien bør være derisket innen utgangen av 2027, og etterlater en attraktiv restverdi for det langsiktige virksomhetspotensialet i det verdensledende bilshippingselskapet», skriver meglerhuset.
Meglerhuset venter at frakt av biler til havs vil falle i årene som kommer samtidig som tilbudssiden ventes å vokse betydelig.
"Vi tror investorene vil se forbi en sterkere inntjening på kort sikt, og at nedsiden kan være nærmere enn mange tror", skriver meglerhuset.
Pareto Securities nedjusterer kursmålet på Wallenius Wilhelmsen til 113 kroner fra 123 kroner og gjentar en kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering torsdag.
"Selv om det åpenbart finnes mange makroøkonomiske motvinder og ting å bekymre seg for, og vi senker derfor estimatene våre igjen, er den potensielle frie kontantstrømmen på rundt 1 milliard dollar i andre og tredje kvartal – samt en EV/EBITDA på cirka 2,3 ganger på 2025-estimater – rett og slett for fristende til å overse", skriver meglerhuset.
DNB Markets gjentar også kjøpsanbefaling på Wallenius Wilhelmsen, men reduserer kursmålet på aksjen til 87 kroner fra 91 kroner.
«Vi har kuttet vår kortsiktige prognose for å gjenspeile økt usikkerhet og mer forsiktige helårsguiding, men er fortsatt trygge på at majoriteten (79 %) av den nåværende markedsverdien bør være derisket innen utgangen av 2027, og etterlater en attraktiv restverdi for det langsiktige virksomhetspotensialet i det verdensledende bilshippingselskapet», skriver meglerhuset.
Redigert 09.05.2025 kl 09:08
Du må logge inn for å svare