Rec ferdig pakket

Eskimo2
RECSI 25.04.2024 kl 21:30 28329

Les og lær om Rec fra New York times. Som vi ser er det pakket og klart . Rec leverer og blir hinsides spennende for fremtiden . GRATULERER 👏👏

https://www.nytimes.com/2024/04/25/business/energy-environment/solar-panels-polysilicon-domestic.html

"During a tour of the factory this week, scores of crates filled with boxes of polysilicon granules were visible on the floor, ready to be shipped. REC Silicon executives said they hoped this was just the start of a new wave of growth for the plant: The company owns another 260 acres that they said could be used to expand operations."
https://www.nytimes.com/2024/04/25/business/energy-environment/climate-change-solar-panels-polysilicon-domestic.html
polion
08.05.2024 kl 21:37 4970

For det første så var det du som bragte PNOR på banen her på REC-trådene, hvor stor dust er det egentlig lov å være? At du fremdeles ikke har forstått bæret av hvorfor jeg har forskjellsbehandlet REC/PNOR i omtale, det forundrer selvsagt absolutt ingen. PNOR med en PE på 1,7, cash som nesten er på høyde med mcap-en, saftig produksjon/overskudd, osv. Og REC? Jo, kjøss meg i ….., større forskjell i pondus/soliditet finner man knapt.

Har du kanskje også andre tråder/selskaper hvor jeg har postet innlegg og som du ønsker å ta opp (sammenligne med) her på REC-trådene? Du er ikke akkurat kjent for å kjenne din besøkelsestid så jeg regner med at du høyst sannsynlig har noe på lur.
Stabukk
09.05.2024 kl 01:10 4795

At pengene fortsatt renner ut er det lite å gjøre med, men har det «null betydning»? Går ut fra at Rec sitt Hanwha-tunge styre solgte Yulin for å ha litt ekstra penger til videre investeringer, ikke bare til lønninger og andre løpende utgifter. Tenker at CEO Levens har forsikret styret inntekter fra Moses Lake allerede i Q1 i år, inntekter som uteblir. Har Levens da styrets tillit? Det vil vise seg, men vi vet at James May ikke satt lenge i jobben. Så langt i år viser kursen at heller ikke Levens når ut til markedet med fremtidsutsikter markedet tror på. Det må skuffe styret, så de leter kanskje etter både ny CEO og ny IR-avdeling? En fornyelse kan neppe gjøre vondt verre, og styret kan ha mye å vinne på å fornye både toppledelse og PR-innsatsen. Styret har vel gjort sin del av jobben langt bedre enn administrasjonen?
MorganKane
09.05.2024 kl 10:01 4649

Her var det mange ting Stabukk. Hvilken informasjon forventer du egentlig?

Jeg er fortsatt overbevist om at Levens er rett mann for jobben. Det var åpenbart at James May ikke var CEO materiale for en tung kjemisk industribedrift som Rec Silicon. Like åpenbart var det at Levens er. Han er enkelt og greit ingeniør, med kjemi som spesialområde, som en bedrift som Recsi trenger på toppen. I tillegg virker han svært ryddig, oppegående og kunnskapsfull. Akkurat som TT gjorde i sin tid. Han sitter trygt. Ingen ubetydelige småaksjonærer som ikke har peiling på industribygging (eller hvordan store tunge industriaktører informerer markedet) endrer det. Foreløpig har Levens levert på alt, utenom denne ene tingen. Og foreløpig, er det kun en ørliten forsinkelse (ett kvartal), på en i utgangspunktet optimistisk tidslinje, på å få finjustert reaktorene til å levere verdens reneste polysil (samt pakket sakene?). Hvis de får til det i løpet av q2 så er dette, i det store og hele, av null betydning. Det tror jeg også styret er enige i.

Men, det er ikke gitt at det kun blir ett kvartals forsinkelse. Det får vi forhåpentligvis mer informasjon om i morgen. Slik at dette kan vurderes mer nøye. Så får vi vurdere etter det. Fortsatt er det snakk om tiltro, eventuelt ikke tiltro. Som nevnt har Recsi foreløpig levert. Men de har levert på enklere ting. Det er dette, tilfredsstillende produksjon av top notch polysil, som virkelig er nåløyet.

Jeg er helt uenig med deg at informasjonen har vært dårlig. Hva forventer du deg? Foreløpig produserer de ikke. Børsmeldinger må ha signifikant innhold. Se på VOW eller Hydeopro. Og NEL for den saks skyld. De kom med mye svada. Og har det først til noe? Nei! Informasjon kommer når det er noe signifikant å komme med.

I tillegg, hvorfor tror du det har vært så mange avisartikler den siste tiden? Mye besøk av både politikere og journalister på anlegget? I tillegg til mye info på LinkedIn og ulike andre "uoffisielle" kanaler som Facebook, intervjuer på FA og Rystad Energy etc. Dette er jo fordi de har endret strategi om å være mer foroverlente på å invitere journalister etc til samtaler. Børsmeldinger og mer offisielle uttalelser må imidlertid ha signifikant innhold. Da begrenser det seg hvor mye de vil og kan publisere. De har tydelig sakt at de vil informere når alle metrisk er oppnådd (når første leveranse har skjedd). Frem til da, dvs ut q2, håper jeg inderlig at det er tyst som i graven. Alt dette tullet om bedre informasjon. Hva sikter dere til? Hvilken informasjon? Jeg er overbevist om at det allerede ligger en avtale om at Recsi leverer silan både til Sila og G14. Begge disse har bekreftet at de får Silan fra Recsi til pilotfabrikkene sine. Foreløpig trengs ingen større avtaler, dvs. avtaler som er meldepliktige. Det er først når avtalene kommer opp i 100 mill USD klassen at større avtaler vil inngås og deretter meldes. Det vil ikke komme før alt er klappet og klart hos G14 og Sila. Samme med Cenate. Cenate vil bygge i Butte. Og de vil få Silan fra Rec Silicon. Det er null alternativer. It's that simple! Men håndfaste avtaler vil ikke komme før begge parter er helt avhengige av dette. Det vil fortsatt ta tid. For Cenate er det fortsatt en del trinn til før. Avtaler i 100 millioners klassen medfører forpliktelser for begge parter. Ulike investorer i silisiumanode batterimateriale sektoren vil nok ikke påta seg slike forpliktelser før dette er "100%" sikret med større avtaler videre ned i systemet.

Uansett, kursen skuffer ikke styret. Kursen vil automatisk komme når recsi begynner å levere varene. Det er kun hvis styret tror at produksjonen IKKE kommer igang innenfor rimelig tid de blir skuffet. Der er nok styret betydelig bedre informert enn både deg og meg. Foreløpig, utifra det jeg har hørt og sett av Levens og lest fra styret så er jeg rimelig sikker på at styret og CEO har full tillit til hverandre. Med en JV spesialist, med tung erfaring innenfor både JV og kjemisk industri, på vei inn i styret er det nok andre ting som opptar styret enn vurderinger av CEO.

Redigert 09.05.2024 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
MorganKane
09.05.2024 kl 10:11 4642

Når det er sagt hadde jeg vært svært betenkt med å stole på Discord. Med noen få unntak, som for eksempel Origo, er det en gjeng med hodeløse høns. Med sjefshøna Sa2ri på toppen. Sa2ri har ingen selvinnsikt. Han er ekstremt høy på seg selv. Og bidrar egentlig med null der inne. Det eneste er at han deler analyser. Det er selvfølgelig verdifullt, men krever null kunnskap. Jeg har selv sett at folk som er ørlitt skeptiske blir kastet på hode og røva ut.

Til alle Discord medlemmer sier jeg bare at dere bør tenke selv. Og ikke stole på alt som kommer på Discord. Der blir alt negativt silt ut rekordraskt. Og gjør kanalen betydelig dårligere enn den kunne vært.

For eksempel, Sa2ri er svært opptatt å ikke komme med " investeringsråd". Hvorfor? Selvfølgelig kan alle komme med råd hvis de faktisk også følges av vedkommende. Men hvis vedkommende oppfører seg stikk motsatt, for eksempel selge når han sier kjøp. Ja, det er ulovlig. Og jeg er rimelig sikker på at det er derfor han er så opptatt av dette. Han selger nok noen ganger selv om han sier kjøp. Ikke stol på Sa2ri er mitt investerings råd. Han meler sin egen kake mer enn de fleste og styrer discord på en diktatorisk måte som selv Putin ville blitt imponert over.
Redigert 09.05.2024 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
09.05.2024 kl 11:30 4554

kurs 100 om 5 år.
Stabukk
09.05.2024 kl 11:47 4593

Regnet med å få en tilbakemelding, og takker for denne fra MK. Som ofte før er du grundig og optimistisk. På mine kanter er det sol, så det meste av dagen blir brukt til turgåing! I denne omgang bare et kort ønske om at styret og Levens har god kjemi og at «leveringsvanskene» er kortvarige, slik at Rec snarest er på sporet mot overskudd. Det er nøkkelen til å snu kursen oppover. Som signalisert en stund er mitt kursmål mer beskjedent for 2025, men tror 15-20 kan være mulig.

Vurderer en litt mer utfyllende tilbakemelding, men det kan hende det blir etter at Q1 er fordøyd. Er enig med at Rec sin ledelse er mer på offensiven, som avisartikler og besøk av politikere m.m. viser. Kanskje drar Levens en «kanin opp av hatten» i morgen? Blir spennende.
Redigert 09.05.2024 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
fersk1
09.05.2024 kl 13:03 4556

Kåre Grønn skrev kurs 100 om 5 år.
Det kan hende det ja,ingen som vett. Jeg håper også på det. Kan være det skjer innen 3 eller 4år også.
MorganKane
09.05.2024 kl 19:35 4289

Stabukk,

Jeg avventer svaret ditt. I forhold til at "ingen bryr seg om at de blør penger" er det selvsagt en sannhet med modifikasjoner. Det jeg mener er at dette allerede er forventet. Spør du meg bør alle forvente ett q1 dominert av store utgifter i forbindelse med oppstart i ML (delvis mislykket så langt) og høye strømpriser i Butte. MEN, dette er altså å regne som engangsutgifter og bør ikke vektlegges særlig gitt at guidingen er bra. Det var jo derfor sb1m tok med kursmålet til 12,5. Altså, 1,5 kr per aksje ned, eller i overkant av 600 millioner kroner.

Jeg mener derfor alt dreier seg om veien videre. Men de må være troverdige. Og helst gi informasjon om hva som faktisk mangler. De kan ikke komme med en ny børsmelding ett par ganger i kvartalet med informasjon om utsettelse 1/2 kvartal omgangen. Ingen kan garantere dette, men Levens bør likevel prate om det og prøve å overbevise oss om at det er svært lite sannsynlig at det blir slik.

For øvrig; Hva synes du om Discord. Jeg vil som nevnt advare alle fra svært ensformig informasjon fra den fronten. Alt styres av Sa2ri. Og han er mildt sagt ikke til å stole på.

Stabukk
09.05.2024 kl 20:34 4260

Prøver å svare etter beste evne! Får neppe tid før Q1 er ute. Vanskelig å ha en formening om Discord og Sa2ri, ganske enkelt fordi jeg ikke har meldt meg inn der. Men leser Sa2ri, og de fleste andre, her på Hegnar pluss det meste som blir postet om Rec på Shareville. Folk får selv vurdere om de som anbefaler kjøp gjør noe helt annet. Prøver selv etter beste evne å vurdere «gehalten» i innleggene, opp mot hva som må forventes for å løfte kursen over 15 innen sept./okt. 2025. Det vil være OK opp mot planlagt annen investering, men smiler bredere om Rec-posten kan selges på 20 eller over! Selger neppe i år uten et godt bud.
Redigert 09.05.2024 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
Null
09.05.2024 kl 22:24 4099

Jeg tror det blir vanskelig i morgen
RECSI vil legge frem et Q1 som er velig rødt, det som blir utfordringen er hva de sier om fremtiden...
Selskapet varslet for en uke siden at oppstarten ble utsatt til sentere i Q2, det var vel for å ikke slippe alle de dårlige nyhetene i morgen.
Så vi for holde på hatten både stabukken og jeg...

NULL
WHeisenberg
09.05.2024 kl 22:49 4033

For å si det mildt Discord forumet i seg selv var veldig fin og tanken bak det hele var å ha et forum der skulle være litt høyere takhøyde på de ulike meningene, men det raskt utviklet seg til et diktatorisk forum med null toleranse for andre meninger enn skrytt og med det kun tillates å snakke positivt. Så jo det ble mindre og mindre av de folkene som tørte å si sin mening og til slutt de fleste ble utestengt så ble det ganske stille. Av flere grunner valgte jeg å si min mening selv om selve diktatoren kom med flere trusler på pm om ditt og datt og i det offentlige rommene virket han helt annerledes. Så Discord kunne vært et fint alternativt men uten det lille diktatoren Sa2ri.

Når det gjelder morgendagens Q rapport så vet de fleste hvordan dette kommer til å se ut men alle venter på guidingen og hvordan det hele fremlegges. Vi som er longe har vært gjennom mye slike torbulens og morgen rapporten skal vi nok klare å stå gjennom. Lyse tider i vente både for USA og REC
Redigert 09.05.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Stabukk
09.05.2024 kl 23:51 3947

Mener å huske at du gikk ut en tid tilbake. Eller er du inne igjen, Null?
Småplukker
09.05.2024 kl 23:55 4091

Det var da voldsomt til surmuling mot Discord - og Sa2ri da? Kanskje begynne bruke tiden på å komme opp med noe informasjon om selskapet og mulighetene innenfor de 3 megatrendene rec opererer? Ja, for på den fronten er det jo INGENTING som fremkommer her inne? De over 3000 medlemmene på discord er det for en grunn. Så er det sikkert noen som føler de får litt kjapt beskjed om å holde seg saklig i diskusjoner, og får såret stoltheten sin. Det har ihvertfall ført til at det er et imponerende oversiktlig forum med egne tråder for nyheter, silisiumbatterier, chipsbransjen, solbransjen, analyser, kvartalsrapporter - med mer. Og uten ørkesløse utskjellingen medlemmer imellom, som foregår her inne. Men dere er på discord tydeligvis likevel da, bare passer på å holde munn? Og har andre navn enn her på FA? Plukker opp info før dere går her og slenger med leppa? Stakkarslig tenker jeg. Men dere får jo leve livet som dere ønsker.
Redigert 09.05.2024 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Olemorten
10.05.2024 kl 00:33 4118

I morgen kommer Rec med resultat i pluss, de skriver opp verdiene👍🏻
Stabukk
10.05.2024 kl 01:17 4084

Det med «mulighetene innenfor de 3 megatrendene Rec opererer» er blitt repetert av mange, nokså lenge. Men det er ingen surmuling å peke på at det er snakk om muligheter, der regnskapene må være beviset større aktører i markedet venter på.
Småplukker
10.05.2024 kl 05:50 4010

Les det jeg skrev en gang til. At ting må materialisere seg, kontrakter skrives og penger på bok før mange tør tro på selskapet - selvsagt. Men dersom man vil vite hva som er i gjære, hvilke selskaper som samarbeider, utbyggingssøknader som leveres inn osv - da ligger man et par hestehoder foran markedet, og den infoen får man på discord, ikke her. For her inne er det mest surmulig og personangrep. Tipper du har fått deg en bruker på discord sjøl Stabukk...?
Null
10.05.2024 kl 06:55 3944

Stabukk
jeg er nok inne igjen nå men med btydelig mindre insats enn tidligere

så er spent på høsten i år våren neste år.
MEN ingen forveninger i dag
BIF78
10.05.2024 kl 07:03 3936

Mit bud på vejen frem for REC:
Fuld produktion slut 2024
Omlægning som meldt af Butte 2024 og dermed besparelse på 12-13 mio$
Aftale med batteriselskaber 2. halvår 2024 for begge fabrikker
Melding om udvidelse af ML 1. halvår 2025
Melding om ny fabrik andet sted i USA 2028 inkl nye samarbejdspartnere
Derfor jeg er langsigtet men lad os se, hvor vi ender. Discord er udmærket til at få informationer fra.
Redigert 10.05.2024 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
halvpris
10.05.2024 kl 07:39 3817

Holder for meg, så får tiden vise ;-)

". As I have said before, we have the right products, in the right place, at the right time. We are poised for success as we move through this period", said Kurt Levens, CEO"
Artige
10.05.2024 kl 07:48 3744

Klarer vi å stoppe på 9 tallet idag eller ser vi 8 tallet?
Marand
10.05.2024 kl 07:51 3745

Troll
Null
10.05.2024 kl 08:07 3703

ingen nyheter i dag som tilsier at vi skal ned til 8 kr
så kan vel egenlig mene at vi holder oss over 10 eren eller?
Artige
10.05.2024 kl 08:14 3633

Håper du får rett men må jo bli endel ned.
Null
10.05.2024 kl 08:23 3623

HVORFOR det dette er vel i tråd med det vi kunne forvente
hvilke forventinger hadde du artige?

Det er ikke før vi ser hva avtalene vår er gode for vi kan regne på det og de holder de internt ennå
så det vi må vente på er reele tall i Q etter oppstart av ML

Null
Stabukk
10.05.2024 kl 08:25 3607

DN treffer vel bra med sin overskrift «Økt omsetning og større tap for Rec Silicon – venter full produksjon fra Moses Lake i fjerde kvartal».
Og fra TDN Finans: Oslo (Infront TDN Direkt): REC Silicon venter første kommersielle leveranse fra Moses Lake i slutten av andre kvartal 2024 og venter fortsatt 100 prosent kapasitet i løpet av utgangen av 2024.

Dette er vel viktig fra Q1:
The Company reported EBITDA contributed by the semiconductor materials segment of USD 2.8 million for the first quarter compared to USD 1.1 million for the fourth quarter of the prior year. The higher EBITDA contribution was positively affected by increased silicon gas volumes, higher silicon gas and polysilicon sales and lack of the one-time costs that existed in the fourth quarter of 2023.


Silicon gas sales volumes for the first quarter were 850 MT compared to 832 MT during the prior quarter.

Om forsinket første leveranse til Hanwha:
We were disappointed that we did not reach our targeted first delivery date and remain absolutely focused on this key milestone for our company, our shareholders, our customer and the re-shoring of the manufacturing value chain to the USA.

En tydelig forklaring på forsinkelsen mangler, men kommer kanskje på spørsmål fra media? Uansett synes dette ikke så ille, og Rec står tydeligvis fast på full produksjon på slutten av året, som forventes å snu driften over i pluss. Kursen kanskje litt opp i dag? Umiddelbart inntrykk er «Ingen grunn til panikk».
Redigert 10.05.2024 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
MorganKane
10.05.2024 kl 08:26 3591

Jeg synes dette er bra. De har produsert 464 tonn med granular polysil i kvartalet. Uklart hvilket parameter som "må fikses" før dette kan sendes.

For øvrig så er det imponerende at Butte gjør det såpass bra. Med lavere strømpriser og økt silansalg fremover kan dette virkelig bli bra. Vi får også mye working capital tilbake over de neste 6-9 måneder som er bra for
cashbeholdningen.

Når det gjelder ML så gjenstår det fortsatt å se hva de sier under q&a, men positivt at så mange reaktorer er oppe og går. Og at man raskt kommer opp på high purety.

Negativt at dette blir 10% dyrere,men det lå i korta siden vi har de forsinkelser som faktisk er der.

Gudene vet hvor vi skal i dag, men jeg forventer svakt opp. Vi ligger alt på rekordlavt. Og dette er i hvertfall ikke noe resultat som får meg til å selge. Men kjøper nok hvis vi går ned.
Artige
10.05.2024 kl 08:30 3621

Tror ikke tallene er viktigst men første leveranse slutten av Q2 er skuffende. Og kan vi tro på det.
Stabukk
10.05.2024 kl 08:38 3533

Rec har to konkurrenter på poly-silisium i USA, Wacker og Hemlock. Manglende forklaring på forsinkelsen fra ML skyldes vel at dette blir vurdert som en forretningshemmelighet? Noe vi bør være glad for at Rec ikke vil ut med.
nemi's
10.05.2024 kl 08:44 3495

Morsomt at du synes det er bra når selskapet sier selv at de skuffer. De har holdt på i seks år med de såkalte anode produsentene som angivelig ikke kan klare seg uten REC. Og REC sier de har "discussions" ut også dette året med dem.

Dere lever på kostnadsestimater fra forrige tiår. Penga renner ut, akkurat slik jeg hadde forutsett.
MorganKane
10.05.2024 kl 08:53 3386

Alt har med forventninger å gjøre. Skuffet ble jeg først slutten av q1 og deretter i slutten av april. Kursen har korrigert deretter.

Det som ble presentert nå er helt greit. Butte overrasker meget positivt, mens ML er nøytralt. Ikke noe nytt der. Med unntak av det positive at reaktorer fungerer kanskje bedre enn ventet. Samtidig som det er negativt at cash beholdningen reduseres såpass mye. Men mye av dette er capex som forventet. At ebitda skulle bli på ca 30 mill minus var også forventet.

Hva er det du er skuffet over, utover det du allerede visste?
MorganKane
10.05.2024 kl 08:57 3412

Personlig tror jeg at det er få som er inne nå pga de ventet positive overraskelser i q1 presentasjon. Men det er nok en god del som er ute, til og med i short, pga forventninger om flere negative nyheter. Spør du meg så kom ikke dette.

Som nevnt jeg selger ikke på disse nivåer, på disse nyheter. Så får vi se om noen vil inn, eller om vi får svært lav omsetning fremover. Som på sikt gjør at man kanskje siger nedover.

På ultrakort sikt kan dog alt skje. En ny short kan settes og vi dupper under 10. Da vurderer jeg å øke.
Redigert 10.05.2024 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
MorganKane
10.05.2024 kl 09:16 3256

Levens virket imidlertid nøktern når det gjaldt første leveranse. Ytterligere forsinkelser kan skje da han. Det betyr at de ikke har full kontroll ennå. Men det sier også mye om integriteten hans. Fullt fokus på dette. Ingen bortforklaringer. Ikke helt det svaret jeg ønsket meg, men de er ihvertfall ærlige om problemene/utfordringene. De er fortsatt kun 3 måneder forsinket ifølge nåværende plan (og det er feil det som FA skriver at det er ny utsettelse, det er bare en åpenbar faktaopplysning siden første halvdel av Q2 e bak oss. Det er fortsatt q2). Hvis de klarer det så er alt i orden. Det er imidlertid fortsatt litt i det blå og det er ikke helt bra. Foreløpig, som nevnt, på disse kurser, bør man legge aksjene i skuffen.

Så deiset vi jammen under 10. Vi får se hvor lenge vi blir der...
Null
10.05.2024 kl 09:25 3195

Ikke alle som synes dette var så galt ;)

PAS med oppdatering beholder 24:
**Q1’24 first take: Litt bedre enn forventet** > REC Silicon leverer Q1’24 resultater litt over våre estimater drevet av høyere prisoppnåelse i halvledermarkeder. Selskapet gjentar første levering fra Moses Lake i slutten av Q2 og full kapasitet av YE'24. Selv om den ennå ikke har levert/selget volumer fra ML, produserte den 464 MT i anlegget i 1. kvartal. Den veileder om oppløsning for silangassavtak med silisiumanodemateriale (batteri) produsenter i løpet av året. Markedskommentarer gjenspeiler vårt syn på fortsatt overforsyningsmarkeder for både halvledere og solenergi, med tegn til forbedring gjennom 2024. Vi forventer å gjøre begrensede estimatendringer etter rapporten. Kjøp, TP kr 24. > > **Kommentarer** > > • Buttevolumene var noe lavere enn estimert men høyere prisoppnåelse mer enn utligninger. Realiserte priser for polysilisium av halvlederkvalitet økte med 9,5 % k/k, mens prisene på silisiumgass økte med 2,1 % k/k. Exit-plan, overgang fra polysilisium til utelukkende silisiumgasser, fortsetter og er i rute ifølge REC Silicon. > > • Nylige Moses Lake-kommentarer gjenspeiles, med første levering ventet ved slutten av 2. kvartal og full kapasitet innen utgangen av 2024. Moses Lake høyrent granulat har oppnådd fem av seks viktige målparametere. Polysilisiumproduksjonen ved Moses Lake var 464 MT (metriske tonn) i første kvartal. Kostnadene forventes økt mye på årsbasis i forbindelse med opptrappingsarbeidet. Ingen sanne kontantkostnader for produksjon har blitt utgitt.
> • REC Silicon opplyser at de ser en økning i etterspørselen etter silisiumgass, også gjennom 2024. PV-prognosen for 2024 har økt og forventes nå å passere 500 GW – nok et rekordår (opp fra 460 GW i fjor). 50 % av dette forventes å komme i Kina. I 2023 var modulimporten til USA omtrent 50 GW, noe som understreker den høye etterspørselen og markedspotensialet for lokalt produserte materialer. > > • Selskapet bemerker også at globale varelager vil fortsette å presse prisingen på alle nivåer i produksjonskjeden for solenergi. Polysilisiumproduksjonen i Kina fortsetter å skape et større gap i tilbud og etterspørsel og forventes å fortsette å drive prisene til rekordlave nivåer. Noen polysilisiumfabrikker i Kina har forsinket igangkjøringen, og i et sjeldent tilfelle kunngjorde en produsent at prosjektet deres kanselleres. Selv om disse alle er positive signaler for markedsforhold, forventes Kina-prisene fortsatt å holde seg nede i 2024. Prisene på polysilisium utenfor Kina, mens de faller noe, øker fortsatt gapet i prisforskjellen til Kina-prisene. Prisene i Kina endte Q1 på USD ~7/kg og N-type poly utenfor Kina på USD ~23/kg
Nsxnsx
10.05.2024 kl 09:30 3223

Synes det virker rart det hele. Recsi(ledelsen) sitter med "full house" på hånden gang etter gang, men klarer å kaste hånden på en bløff hver gang.

Av og til må dem for pokker ta sjansen på at full house vinner hånden.....jeg går all in HVER gang jeg har full house :) :) Veldig passivt det hele, og snakker ned aksjeverdien....må ligge noe bak alt dette.

Edit: kurs 9.8,- med ALT som har skjedd siste 2 år. Er jo så manipulert som det går an.....
Redigert 10.05.2024 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Stabukk
10.05.2024 kl 09:40 3146

Så har vel Levens også sagt at ledelsen mener Oslo børs priser aksjen for lavt. Et bud med 25-30 prosent premie er kanskje det beste vi kan forvente akkurat nå? Eller kanskje et bud med samme premie etter at kursen er tilbake på 14 om et år? Vi gikk faktisk inn og ut av 2023 på 14…
SPXL
10.05.2024 kl 09:57 3037

Kan ikke stole på denne ledelsen, nye utsettelser og tull med dette selskapet. Røkke så dette for lenge siden og fikk en superpris.
fersk1
10.05.2024 kl 10:53 2833

Røkke trengte bare pengene han så ikke noe.
MorganKane
10.05.2024 kl 10:56 2942

Det er ikke nye utsettelser bare fordi FA sier det er. Det er fortsatt q2. FA kan åpenbart ikke engelsk og vet ikke forskjell på "by the end" og "at the end".

By the end betyr simpelthen "innen slutten av q2" som er nøyaktig det samme som "i løpet av q2" (når vi om 2 virkedager fra andre halvdel så er dette en naturlig måte å si det på). Hvis recsi hadde skrevet "at the end" hadde det imidlertid vært en forventning at det vil komme helt i slutten. Dette forklarte til og med Levens under q&a

Men kjøtthuene i FA overrasker aldri. Det er bare å ta av seg hatten og ønske god jul.
Redigert 10.05.2024 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
nemi's
10.05.2024 kl 12:00 2777

Du viser at du er en fullstendig inkompetent skribent og investor. År etter år har du sittet her på hver tiøring nedover og sagt at du skal fylle på, og rådet alle andre til ikke å selge. Og på AKH-trådene driter du deg enda mer ut. Om to dager, på Q1 12/5/20, er det fire år siden aksjen garantert skulle åpne på 42.5 i følge deg.

Alle dere andre må begripe at det spiller absolutt ingen rolle om REC melder at utsettelsene varer utover i Q2, eller også inn i Q3. Det er ingen som vil investere i REC så lenge CEO ikke tør å fortelle hvor mye det koster å produsere 1kg FBR. For alt handler om kostpris. I dag ble det klart at pengene renner enda raskere ut for å produsere solar polysil. Kostprisen er totalt i det blå. DEN KAN KOMME TIL Å OVERSTIGE 20$/KG I FLERE KVARTALER FREMOVER. Og den ligger veldig mye høyere enn det nå. Derfor tør ikke CEO å nevne den. REC har ordrereserve og signert avtale med Hanwha om å selge til en gitt pris(modell) til Hanwha, men hvis kostandene er så høye for å produsere polysil'en at det ikke kan regnes på bra marginer må dere begripe at ingen vil investere i denne sørgeligheten.

Det finnes ingen triggere i denne aksjen fremover.
Redigert 10.05.2024 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
10.05.2024 kl 12:15 2760

Det er en trigger som er svært sentral, det er triggeren "Nemi`s". Burde være nok å lese dennes uttalelser og desperasjon på å presse Rec ned :)))) Virker jo fanatisk opptatt av å skrive ned. Bra det er stille før stormen! Rec er en høyrisikoaksje og har alltid vært det. Hvis noen tror dette er over, så hopp av. For øvrig som forventet foreløpig rundt tallslipp.
Hauuu hau!
Redigert 10.05.2024 kl 12:33 Du må logge inn for å svare