Frontline Q1 2024 resultater
"Frontline satt igjen med et overskudd på 181 millioner dollar etter den første tremånedersperioden i år. Det var mindre enn på samme tid i fjor. Da endte overskuddet på 200 millioner dollar."
"Kvartalsutbyttet blir 0,62 dollar pr. aksje, mot konsenusforventningen på 0,60 dollar.
På forhånd hadde analytikerne ventet et driftsresultat på 254 millioner dollar og et resultat på 220 millioner dollar. Resultatet pr. aksje var ventet til 0,78 dollar."
Kilde:
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/05/30/8134900/frontline-overskudd-pa-180-millioner-dollar
"Kvartalsutbyttet blir 0,62 dollar pr. aksje, mot konsenusforventningen på 0,60 dollar.
På forhånd hadde analytikerne ventet et driftsresultat på 254 millioner dollar og et resultat på 220 millioner dollar. Resultatet pr. aksje var ventet til 0,78 dollar."
Kilde:
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/05/30/8134900/frontline-overskudd-pa-180-millioner-dollar
ibyx
08.07.2024 kl 20:15
8778
Vel. Dobbelt så mye som på TW ihvertfall.
Front Neiden (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/China Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 35K @ 84 days / Actual USD 41K @ 76 days)
Front Neiden (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/China Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 35K @ 84 days / Actual USD 41K @ 76 days)
102oktan
08.07.2024 kl 22:24
8602
Softening LR rates may reduce incentives for switching, potentially impacting VLCC and Suezmax rates during the summer lull per Vortexa
https://x.com/MarhelmData/status/1809257178059940247
https://x.com/MarhelmData/status/1809257178059940247
ibyx
10.07.2024 kl 13:06
8319
Det er kanskje derfor det også ofte er en bunn under bunnen... eller et hull i bunnen om du vil.
Hvordan går det med HS-formasjonen?
Investtech vil visst ikke spille den ballen?
Tradewinds VLCC spot day USD15.300
Dette er vel langt lavere enn for et år siden?
Kursen er fortsatt 75% høyere...
Hvordan går det med HS-formasjonen?
Investtech vil visst ikke spille den ballen?
Tradewinds VLCC spot day USD15.300
Dette er vel langt lavere enn for et år siden?
Kursen er fortsatt 75% høyere...
Redigert 10.07.2024 kl 13:10
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.07.2024 kl 17:17
8008
244
Når kommer de første analytikerne etter?
Ingen senking av kursmål her siden mai ifjor...
En artig diskrepans?
https://www.marketscreener.com/quote/stock/FRONTLINE-PLC-1413151/consensus/
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
6
Last Close Price
23.34 USD
Average target price
31.89 USD
Spread / Average Target
+36.65%
High Price Target
33 USD
Spread / Highest target
+41.39%
Low Price Target
30 USD
Spread / Lowest Target
+28.53%
Når kommer de første analytikerne etter?
Ingen senking av kursmål her siden mai ifjor...
En artig diskrepans?
https://www.marketscreener.com/quote/stock/FRONTLINE-PLC-1413151/consensus/
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
6
Last Close Price
23.34 USD
Average target price
31.89 USD
Spread / Average Target
+36.65%
High Price Target
33 USD
Spread / Highest target
+41.39%
Low Price Target
30 USD
Spread / Lowest Target
+28.53%
ibyx
16.07.2024 kl 17:29
7562
Tradewinds idag: 14.800USD
Som en kommentar på slike nivåer ble det svart på Shareville:
"se hva slags skip ligger på 15400 dag og se hva frontline skip ligger på."
Nettopp. Børsprising er i sannhet irrasjonell...
Slik kan de se ut. Med 26K nå for Beaver er vel denne tett på eller nesten under breakeven?
Uansett er det vel en god del under VLCC-rater vi så ifjor sommer? men kursen er 83% høyere...
Front Beaver (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) WAfr/WCIndia IOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 34K @ 55 days / Actual USD 26K @ 68 days)
Som en kommentar på slike nivåer ble det svart på Shareville:
"se hva slags skip ligger på 15400 dag og se hva frontline skip ligger på."
Nettopp. Børsprising er i sannhet irrasjonell...
Slik kan de se ut. Med 26K nå for Beaver er vel denne tett på eller nesten under breakeven?
Uansett er det vel en god del under VLCC-rater vi så ifjor sommer? men kursen er 83% høyere...
Front Beaver (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) WAfr/WCIndia IOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 34K @ 55 days / Actual USD 26K @ 68 days)
Redigert 16.07.2024 kl 17:30
Du må logge inn for å svare
desirata
16.07.2024 kl 17:35
7862
Eksempel med Front Beaver vil den gå på slike break-even rater store deler av Q3. Blir det mange nok slike vil det bli dårleg kvartals resultat med noen ti cent i utbytte. En kan tenke hvordan aksjen vil reagere da.
ibyx
16.07.2024 kl 19:21
8025
LR2/Aframax og Suezmax har reddet FRO det siste året. Og høye skipspriser.
Men hvor lenge kan VLCC-ratene være elendige før det smitter over på skipsprisene?
Har Freddy bommet med kjøpet av 24 VLCCer?
Men hvor lenge kan VLCC-ratene være elendige før det smitter over på skipsprisene?
Har Freddy bommet med kjøpet av 24 VLCCer?
Redigert 16.07.2024 kl 19:22
Du må logge inn for å svare
ibyx
16.07.2024 kl 21:59
7944
Pr 30.6 lå shortandelen 133% høyere enn samme dato ifjor ifølge denne:
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Synes egentlig FRO holder seg utrolig sterk da.
Er det rett og slett for mye "too big to fail money" involvert på for høy inngangsverdi her nå?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Synes egentlig FRO holder seg utrolig sterk da.
Er det rett og slett for mye "too big to fail money" involvert på for høy inngangsverdi her nå?
Redigert 16.07.2024 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
ibyx
17.07.2024 kl 13:32
7560
Anatar FRO kjører alt de kan på LR2 av Aframaxene sine fortsatt?
Men nå er spot høyere for crude igjen...
https://x.com/PotenTankers/status/1813258073189826706
Men nå er spot høyere for crude igjen...
https://x.com/PotenTankers/status/1813258073189826706
ibyx
18.07.2024 kl 09:15
7296
Godt nytt for FRO i et elendig VLCC-marked. 13.300 USD pr dag på TradeWinds nå.
Sentiment sees suezmax tanker rates defy the odds, says Fearnleys
https://www.tradewindsnews.com/tankers/sentiment-sees-suezmax-tanker-rates-defy-the-odds-says-fearnleys/2-1-1679404
Sentiment sees suezmax tanker rates defy the odds, says Fearnleys
https://www.tradewindsnews.com/tankers/sentiment-sees-suezmax-tanker-rates-defy-the-odds-says-fearnleys/2-1-1679404
Redigert 18.07.2024 kl 09:16
Du må logge inn for å svare
ibyx
19.07.2024 kl 14:22
7103
Med en VLCC ute av drift og tilliten til forsikringssystemet åpenbart intakt (bare ikke for Hafnia rent spekulativt fortsatt..) så stiger FRO 2%.
Dermed kan det for tradere være attraktivt å ta gevinst i FRO og kjøpe Hafnia akkurat nå... 😅🎪
Dermed kan det for tradere være attraktivt å ta gevinst i FRO og kjøpe Hafnia akkurat nå... 😅🎪
cheezy
21.07.2024 kl 15:53
6940
Nå skal europeiske land "ta" skyggeflåten. Det er aktuelt å arrestere skip i europeiske farvann som ikke har forsikring og er i dårlig teknisk stand. Dette kan bli morsomt. Skyggeflåten er nå så stor at dette kan føre til et veldig stramt marked.
ibyx
22.07.2024 kl 15:58
6643
Hva er greia nå da?
Er det "too big to fail" som drar på?
TW/VLCC kan det ikke være. Den er kun 16000USD.
Dessuten: https://app.tankersinternational.com
Men Aframax buller visst litt?
Er det "too big to fail" som drar på?
TW/VLCC kan det ikke være. Den er kun 16000USD.
Dessuten: https://app.tankersinternational.com
Men Aframax buller visst litt?
Redigert 22.07.2024 kl 15:58
Du må logge inn for å svare
Samson Isberg
22.07.2024 kl 19:45
6597
Vil tro at dette kan presse ratene oppover om det lykkes.
Russian $50 Billion Shadow Fleet Shutdown as West zcloses Waters for Fleet of Rusty 'Dark' Tankers
https://youtube.com/watch?v=JOJBmUIks6M&feature=shared
Russian $50 Billion Shadow Fleet Shutdown as West zcloses Waters for Fleet of Rusty 'Dark' Tankers
https://youtube.com/watch?v=JOJBmUIks6M&feature=shared
ibyx
22.07.2024 kl 22:12
6375
Apropos TradeWinds VLCC dayrate.
13.6 endte FRO på 264NOK med omtrent samme TW som idag...25k vs 23.300USD idag.
Det er altså en viss FOMO-action på gang igjen med ca 10 kroner høyere prising spå OSE og nå ca 16 kroner høyere på NYSE.
Kfr også siste registrerte VLCC via TankerInt 19.7:
Front Discovery (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/Malaysia Petco Frontline $FRO (TCE: RV USD 36K @ 31 days / Actual USD 23K @ 41 days)
Bra volum på NYSE også = store forventninger?
Shortinterest over dobbelt så høy som samme tid ifjor pr 30.6.
Dette kan ha endret seg.
13.6 endte FRO på 264NOK med omtrent samme TW som idag...25k vs 23.300USD idag.
Det er altså en viss FOMO-action på gang igjen med ca 10 kroner høyere prising spå OSE og nå ca 16 kroner høyere på NYSE.
Kfr også siste registrerte VLCC via TankerInt 19.7:
Front Discovery (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/Malaysia Petco Frontline $FRO (TCE: RV USD 36K @ 31 days / Actual USD 23K @ 41 days)
Bra volum på NYSE også = store forventninger?
Shortinterest over dobbelt så høy som samme tid ifjor pr 30.6.
Dette kan ha endret seg.
Redigert 22.07.2024 kl 22:20
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.07.2024 kl 22:42
6287
Hmmm...
I Oslo stärktes OBX-indexet 0,8 procent till 1.361, och stöttades av uppgångar för fraktbolag. Inom marknaden för råoljetankfartyg steg fraktraterna från Mellanöstern till Kina med 12,3 procent på fredagen, enligt TDN.
Det er altså Aframax det siktes til?
Kfr dagens Poten:
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/July%2022%2c%202024-1.pdf
Men. Har ikke FRO kjørt det meste av sine Aframaxer i den kostbare vaskemaskinen for å kjøre attraktive LR2-produkt da?
PS. Blir å selge alle FRO-aksjene jeg ikke har ved 280NOK imorgen (sluttkurs NYSE 280,06 NOK) 😅
I Oslo stärktes OBX-indexet 0,8 procent till 1.361, och stöttades av uppgångar för fraktbolag. Inom marknaden för råoljetankfartyg steg fraktraterna från Mellanöstern till Kina med 12,3 procent på fredagen, enligt TDN.
Det er altså Aframax det siktes til?
Kfr dagens Poten:
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/July%2022%2c%202024-1.pdf
Men. Har ikke FRO kjørt det meste av sine Aframaxer i den kostbare vaskemaskinen for å kjøre attraktive LR2-produkt da?
PS. Blir å selge alle FRO-aksjene jeg ikke har ved 280NOK imorgen (sluttkurs NYSE 280,06 NOK) 😅
Redigert 22.07.2024 kl 22:45
Du må logge inn for å svare
ibyx
24.07.2024 kl 21:35
10209
Glimter til, men gjenstår å se den "fixed":
Boston (2012 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) USG/Spore Vitol Dynacom (TCE: RV USD 33K @ 100 days / Actual USD 64K @ 67 days)
Likevel faller FRO på NYSE. Ikke stort mer enn at den er marginalt lavere enn OSE nå, men likevel. 272,11 NOK vs 272.80 (OSE)
Nasse tryner jo da. Men shipping er vel på DOW.
Og dollaren nærmer seg nye høyder vs NOK.
Boston (2012 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) USG/Spore Vitol Dynacom (TCE: RV USD 33K @ 100 days / Actual USD 64K @ 67 days)
Likevel faller FRO på NYSE. Ikke stort mer enn at den er marginalt lavere enn OSE nå, men likevel. 272,11 NOK vs 272.80 (OSE)
Nasse tryner jo da. Men shipping er vel på DOW.
Og dollaren nærmer seg nye høyder vs NOK.
ibyx
25.07.2024 kl 09:47
9898
Er visst shipping som skal ha mest bank når Tesla tryner Nasse og dollaren stiger? 😅🎪
Schibsted liksom?
Schibsted liksom?
Redigert 25.07.2024 kl 09:47
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.07.2024 kl 10:11
9852
Hafnia og FRO har nå begge gått 90% siste år. Siden nyttår har FRO gjort det 10% bedre.
Med tanke på de ulike skipstyper og rateoppnåelse, virker dette "riktig" priset av markedet?
Eller sagt på en annen måte, hvor er oppsiden størst (evt nedsiden)?
Clean eller crude... Kast terningen...
Med tanke på de ulike skipstyper og rateoppnåelse, virker dette "riktig" priset av markedet?
Eller sagt på en annen måte, hvor er oppsiden størst (evt nedsiden)?
Clean eller crude... Kast terningen...
desirata
25.07.2024 kl 10:16
9833
Men idag viser Poten og Tradewinds minus rater på $-6.500 for VLCC og Suezmax
Hva betyr det ?
Hva betyr det ?
ibyx
25.07.2024 kl 11:04
9750
Tja si det? Du er ikke den eneste som lurer. Og hvorfor faller ikke FRO mer med høyere "fall" enn produktrater? Hafnia faller tross alt mer idag..
men dette virker litt pussig da.
En annen spør:
Why is the rest of the shipping world stating 6 week highs and your report shows all-sector decline?!
https://x.com/PotenTankers/status/1816139206109827232
Men vi skjønner jo hvor TradeWinds bestiller sine data da! -6.500USD. Markedet elsker jo usikkerhet! 😅🎪
https://www.tradewindsnews.com
men dette virker litt pussig da.
En annen spør:
Why is the rest of the shipping world stating 6 week highs and your report shows all-sector decline?!
https://x.com/PotenTankers/status/1816139206109827232
Men vi skjønner jo hvor TradeWinds bestiller sine data da! -6.500USD. Markedet elsker jo usikkerhet! 😅🎪
https://www.tradewindsnews.com
Redigert 25.07.2024 kl 11:07
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.07.2024 kl 12:05
9664
Markedet "overselger" ikke denne "US-KI-tech-dippen" i shipping?
VOLUME: 140.12K
65 DAY AVG: 734.55K
19% VS AVG
Men et par prosent blir det jo. Finere rabatt enn mange OSE-tech idag... som ikke betaler et øre i utbytte heller..
OSE og DAX legger seg på DOW-nivå. Ca 1,25% ned.
VOLUME: 140.12K
65 DAY AVG: 734.55K
19% VS AVG
Men et par prosent blir det jo. Finere rabatt enn mange OSE-tech idag... som ikke betaler et øre i utbytte heller..
OSE og DAX legger seg på DOW-nivå. Ca 1,25% ned.
Redigert 25.07.2024 kl 12:10
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.07.2024 kl 12:17
9656
ibyx
25.07.2024 kl 12:19
9644
Aframaxer til darkfleet?
https://www.tradewindsnews.com/tankers/thenamaris-cashes-in-its-two-oldest-tankers-in-sales-worth-over-60m/2-1-1682604
Han smiler ihvertfall...
https://www.tradewindsnews.com/tankers/thenamaris-cashes-in-its-two-oldest-tankers-in-sales-worth-over-60m/2-1-1682604
Han smiler ihvertfall...
ibyx
25.07.2024 kl 12:31
9621
Hvorfor selge de beste utbytteaksjene med større rabatt enn IT-aksjer uten utbytte pga Nasdaq-fall når ratene peker oppover?
ibyx
25.07.2024 kl 16:12
9434
Relevante DOW stiger sakte men bestemt foreløpig.
FRO går hardt i motsatt retning. Antagelig en fin mulighet som snart blir belønnet med oppgang og selvsagt utbytte litt senere!
Volumet på OSE:
VOLUME: 260.93K
65 DAY AVG: 734.55K
36% VS AVG
FRO går hardt i motsatt retning. Antagelig en fin mulighet som snart blir belønnet med oppgang og selvsagt utbytte litt senere!
Volumet på OSE:
VOLUME: 260.93K
65 DAY AVG: 734.55K
36% VS AVG
Redigert 25.07.2024 kl 16:13
Du må logge inn for å svare
desirata
25.07.2024 kl 16:27
9401
Ratene peker oppover ? De viser minus 6,500 på Poten og Tradewinds Siste døgn !
Det er ikke feil, isåfall hadde det blitt korrigert etter noen timer
Det er ikke feil, isåfall hadde det blitt korrigert etter noen timer
ibyx
25.07.2024 kl 17:05
9333
De har isåfall begynt å presentere dette på en ny måte. Istedenfor gjennomsnitt oppgir de nå endring?
Virker jo litt underlig?
Det er også crude som faller mest ifølge Poten.
https://x.com/PotenTankers/status/1816139206109827232/photo/1
Og IncompetentE har ikke fått noe svar her...
Bildet ser også litt annerledes ut dersom vi sammenligner med andre kilder. Det har vi fx for produkt på daglig basis (Poten er blitt ustabil)
https://x.com/ed_fin/status/1816372258371236307
Forøvrig er det jo merksnodig at Hafnia med sterke rater mer opp enn ned idag for enkelte kategorier kjøres mer ned av markedet enn FRO.
Legg forresten merke til at også OET holder seg underlig godt i forhold.
Tipper det er mye sommerspykologi pluss dette Nasdaqkjøret som utnyttes.
DOW i pluss hittil og Nasse på vei mot grønt nå.
Kan også se ut som markedet tar litt inn over seg at det er crude som faller relativt tungt (dersom Poten har rett...) og ikke produkt.
"Gamlemåten" til TW vil være VLCC day/USD 35.200 (eller deromkring) og ikke -6.500. Og så går det jo dager mellom hver gang de oppdaterer.
Kanskje fearnpulse er bedre?
Fx ad VLCC: But sentiment is strong right now and we count just 27 vessels free of cargo in the East at this moment in time.
https://fearnpulse.com
edit. Nasse også grønn og DAX nærmer seg.
Var dette forbigående sommertorden? Litt nedprising av AI-tech og til fordel for annet som var glemt og underpriset?
Virker jo litt underlig?
Det er også crude som faller mest ifølge Poten.
https://x.com/PotenTankers/status/1816139206109827232/photo/1
Og IncompetentE har ikke fått noe svar her...
Bildet ser også litt annerledes ut dersom vi sammenligner med andre kilder. Det har vi fx for produkt på daglig basis (Poten er blitt ustabil)
https://x.com/ed_fin/status/1816372258371236307
Forøvrig er det jo merksnodig at Hafnia med sterke rater mer opp enn ned idag for enkelte kategorier kjøres mer ned av markedet enn FRO.
Legg forresten merke til at også OET holder seg underlig godt i forhold.
Tipper det er mye sommerspykologi pluss dette Nasdaqkjøret som utnyttes.
DOW i pluss hittil og Nasse på vei mot grønt nå.
Kan også se ut som markedet tar litt inn over seg at det er crude som faller relativt tungt (dersom Poten har rett...) og ikke produkt.
"Gamlemåten" til TW vil være VLCC day/USD 35.200 (eller deromkring) og ikke -6.500. Og så går det jo dager mellom hver gang de oppdaterer.
Kanskje fearnpulse er bedre?
Fx ad VLCC: But sentiment is strong right now and we count just 27 vessels free of cargo in the East at this moment in time.
https://fearnpulse.com
edit. Nasse også grønn og DAX nærmer seg.
Var dette forbigående sommertorden? Litt nedprising av AI-tech og til fordel for annet som var glemt og underpriset?
Redigert 25.07.2024 kl 21:55
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.07.2024 kl 21:57
9085
@desirata
VLCC AG-FE spot via Poten
23.7: 29.400
24.7: -6.500
25.7: 32.300
24.7 er jo ganske åpenbart helt vodka balalaika…?
Regn ikke med at de gidder å bry seg om å korrigere noe som helst?
https://x.com/PotenTankers
PS. Siste er jo dessuten ganske spot on på årsgjennomsnittet. (hvor FRO må forventes å gjøre en god del bedre pga av ny flåte, scrubbers og alt det der)
VLCC AG-FE spot via Poten
23.7: 29.400
24.7: -6.500
25.7: 32.300
24.7 er jo ganske åpenbart helt vodka balalaika…?
Regn ikke med at de gidder å bry seg om å korrigere noe som helst?
https://x.com/PotenTankers
PS. Siste er jo dessuten ganske spot on på årsgjennomsnittet. (hvor FRO må forventes å gjøre en god del bedre pga av ny flåte, scrubbers og alt det der)
Redigert 25.07.2024 kl 22:00
Du må logge inn for å svare
ibyx
26.07.2024 kl 11:28
8740
NYSE-slutt igår: 262,45 NOK snart inne!
Hafnia er allerede under!
Julidipp på lave volum!
VOLUME: 88.51K
65 DAY AVG: 728.46K
12% VS AVG
Hafnia er allerede under!
Julidipp på lave volum!
VOLUME: 88.51K
65 DAY AVG: 728.46K
12% VS AVG
ibyx
26.07.2024 kl 11:35
8718
En til over 50k. Noe i emning?
Universal Leader (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/Korea Hanwha HMM (Hyundai Merchant Marine) (TCE: RV USD 42K @ 49 days / Actual USD 57K @ 40 days)
Kan være gunstig å fange denne sommer-ned-spekken som kjøres?
Universal Leader (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/Korea Hanwha HMM (Hyundai Merchant Marine) (TCE: RV USD 42K @ 49 days / Actual USD 57K @ 40 days)
Kan være gunstig å fange denne sommer-ned-spekken som kjøres?
Redigert 26.07.2024 kl 11:36
Du må logge inn for å svare
ibyx
26.07.2024 kl 11:41
8702
Shorten svekkes gradvis fra toppen i mai, men fortsatt en del høyere enn samme tid ifjor.
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
desirata
28.07.2024 kl 13:44
8022
Hugser for et år siden, da alle spådde +100k rater for 2H 2023. Det skjedde ikke heller ikke OPEC produksjon økning.
Se dagens artikkel på E24+, vedr Kina olje import.
Nå kan det samme skje denne vinteren. Pga lav oljepris vil OPEC ikke øke produksjonen.
VLCC ratene vil da forbli ca der de har vært siste kvartalet. Skjer dette vil FRO falle under 200kr, men muleg blir holdt oppe av noe FOMO. Så i 2026 begynde mere nybygg å komme.
Nei, GOGL ser bedre ut.
Se dagens artikkel på E24+, vedr Kina olje import.
Nå kan det samme skje denne vinteren. Pga lav oljepris vil OPEC ikke øke produksjonen.
VLCC ratene vil da forbli ca der de har vært siste kvartalet. Skjer dette vil FRO falle under 200kr, men muleg blir holdt oppe av noe FOMO. Så i 2026 begynde mere nybygg å komme.
Nei, GOGL ser bedre ut.
ks1977
29.07.2024 kl 16:56
7453
Når folk begynner å snakke om at ratene - som er gode til å være lavsesong - skal forbli de samme inn i høysesongen så er det kanskje på tide å kjøpe?
Dog verdt å legge merke til at kursene er langt over det de var for et år siden.
Ellers så er det ikke lett å bli kloke på disse kineserne - er oljeimporten lav (kun) pga dårlige økonomiske tilstander (hvorpå GOGL vel vil slite mer enn FRO), eller er det nok en av deres lure-markedet-slik-at-de-kan-hamstre-billigere-olje.
Dog verdt å legge merke til at kursene er langt over det de var for et år siden.
Ellers så er det ikke lett å bli kloke på disse kineserne - er oljeimporten lav (kun) pga dårlige økonomiske tilstander (hvorpå GOGL vel vil slite mer enn FRO), eller er det nok en av deres lure-markedet-slik-at-de-kan-hamstre-billigere-olje.
bjartmar
02.08.2024 kl 08:44
6776
Ja-ja Fra skyene kom den ?? Børsbjellen 02.08 : VLCC-ratene er igjen nede i rundt 30.000 dollar dagen. Svak oljeetterspørsel fra Kina og at Kina fortsatt kjøper «forbudt» olje fra Russland, Iran og Venezuela er blant årsakene, skriver vi. Når det er sagt, har ikke Frontline-aksjen falt så mye gitt hvor lave tankratene har vært i det siste. Ikke bli overrasket hvis aksjen plutselig begynner å falle skikkelig. Nå kan også resesjonsfrykt i USA og derav forventninger om lavere oljeetterspørsel påvirke Frontline-aksjen.
ibyx
02.08.2024 kl 12:57
6493
Volumet tar seg opp etter at juli er tilbakelagt
VOLUME: 597.16K
65 DAY AVG: 717.78K
83% VS AVG
FRO har vist styrke lenge med svake VLCC-rater.
Det må jo få et visst utslag som reduserte utbytter da?
VOLUME: 597.16K
65 DAY AVG: 717.78K
83% VS AVG
FRO har vist styrke lenge med svake VLCC-rater.
Det må jo få et visst utslag som reduserte utbytter da?
desirata
02.08.2024 kl 13:23
6457
Analytiker Jørgen Lian i DNB er en mester i timing.
La ut salg analyse på MPC rundt 15kr rett før den steg over 50%.
Idag kjøp på FRO for hundre kroner over dagens kurs. Så starter fallet i FRO samme dag.
Gjerne starte en webside lik Jim Cramer fra CNBC. Hadde en handlet motsatt, så går det bedre enn real.
La ut salg analyse på MPC rundt 15kr rett før den steg over 50%.
Idag kjøp på FRO for hundre kroner over dagens kurs. Så starter fallet i FRO samme dag.
Gjerne starte en webside lik Jim Cramer fra CNBC. Hadde en handlet motsatt, så går det bedre enn real.
ibyx
02.08.2024 kl 21:06
6183
VLCCs have nowhere to go but up, Jefferies argues.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/vlccs-expected-to-see-rate-uptick-veteran-shipping-analyst-says/2-1-1686263
Men hvor mye av denne forventningen er allerede priset inn?
https://www.tradewindsnews.com/tankers/vlccs-expected-to-see-rate-uptick-veteran-shipping-analyst-says/2-1-1686263
Men hvor mye av denne forventningen er allerede priset inn?
bjartmar
05.08.2024 kl 08:39
5621
Hvor mye vektlegges teknisk analyse kontra fundamental analyse her inne . Erfaringer ? Har feks Fro i tankene nå
ibyx
05.08.2024 kl 13:06
5355
Holder seg overraskende godt. Kraftig fall i åpning ble utnyttet og raskt hentet inn.
Teorien om at "for mye viktige og motstandsdyktige penger" er plassert for høyt holder kanskje vann?
Teorien om at "for mye viktige og motstandsdyktige penger" er plassert for høyt holder kanskje vann?
ibyx
09.08.2024 kl 09:41
4802
Tja?
Front Hawke (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) AG/Spore ExxonMobil Frontline $FRO (TCE: RV USD 23K @ 32 days / Actual USD 33K @ 27 days)
Front Hawke (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) AG/Spore ExxonMobil Frontline $FRO (TCE: RV USD 23K @ 32 days / Actual USD 33K @ 27 days)
stockwalker
16.08.2024 kl 13:25
4168
E24
Frontline stiger etter økte rater
Blant vinnerne på Børsen er råoljefrakt-rederiet Frontline med et byks på rundt fire prosent.
Oppgangen skjer blant annet i lys av at spotratene for de største skipene, VLCC, nå har steget, påpeker shippingforvalter Joakim Hannisdahl på X. Han viser blant annet til sterk aktivitet i fraktmarkedet.
Gjennom året har en rekke aktører i aksjemarkedet øynet en kommende sterk vinter for fraktmarkedet for VLCC-skip, blant annet i lys av forventninger om reversering av Opec-kutt. De siste månedene har ratene svingt markant på lave nivåer, men flere aktører er fortsatt positive.
Få bestillinger av nye skip og forventninger om høyere oljeetterspørsel trekkes også bredt blant eksperter frem som faktorer som betyr at det utover året vil snu.
Frontline har en markedsverdi på 60 milliarder kroner etter kraftig kurshopp de siste årene. John Fredriksen er dominerende aksjonær.
Frontline stiger etter økte rater
Blant vinnerne på Børsen er råoljefrakt-rederiet Frontline med et byks på rundt fire prosent.
Oppgangen skjer blant annet i lys av at spotratene for de største skipene, VLCC, nå har steget, påpeker shippingforvalter Joakim Hannisdahl på X. Han viser blant annet til sterk aktivitet i fraktmarkedet.
Gjennom året har en rekke aktører i aksjemarkedet øynet en kommende sterk vinter for fraktmarkedet for VLCC-skip, blant annet i lys av forventninger om reversering av Opec-kutt. De siste månedene har ratene svingt markant på lave nivåer, men flere aktører er fortsatt positive.
Få bestillinger av nye skip og forventninger om høyere oljeetterspørsel trekkes også bredt blant eksperter frem som faktorer som betyr at det utover året vil snu.
Frontline har en markedsverdi på 60 milliarder kroner etter kraftig kurshopp de siste årene. John Fredriksen er dominerende aksjonær.
ibyx
19.08.2024 kl 10:09
3573
Er ikke FRO på papiret dyrere nå enn OET i følge disse tallene fra Pareto?
Forsåvidt også enda mer i fohold til Hafnia?
https://x.com/ed_fin/status/1825425996582916559
Forsåvidt også enda mer i fohold til Hafnia?
https://x.com/ed_fin/status/1825425996582916559
desirata
19.08.2024 kl 12:33
3369
Frontline er ifølge denne kurven 15% over valued. Vet ikke hvorfor, da Okeanis slår de på rater, utbytte og Performance. Den er superlikvid og en anna faktor er Fredriksen.
ibyx
19.08.2024 kl 13:09
3287
Alt som skulle til for å få denne til å sprette opp fra nylig bunn på 239 var disse?
Front Humber (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/Korea Mercuria Frontline $FRO (TCE: RV USD 37K @ 48 days / Actual USD 33K @ 54 days)
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/China ADMIC Frontline $FRO (TCE: RV USD 38K @ 48 days / Actual USD 41K @ 46 days)
Front Dynamic (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/Spore Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 46K @ 65 days / Actual USD 39K @ 74 days)
Front Flores (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) AG/Vietnam NSRP Frontline $FRO (TCE: RV USD 35K @ 41 days / Actual USD 38K @ 40 days)
Snitt ca USD 38k
Front Humber (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/Korea Mercuria Frontline $FRO (TCE: RV USD 37K @ 48 days / Actual USD 33K @ 54 days)
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/China ADMIC Frontline $FRO (TCE: RV USD 38K @ 48 days / Actual USD 41K @ 46 days)
Front Dynamic (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/Spore Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 46K @ 65 days / Actual USD 39K @ 74 days)
Front Flores (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) AG/Vietnam NSRP Frontline $FRO (TCE: RV USD 35K @ 41 days / Actual USD 38K @ 40 days)
Snitt ca USD 38k