NEXT kunden Tactilis spår milliardoverskudd – Vil noteres på OSE

Slettet bruker
NEXT 30.11.2018 kl 22:47 5901

http://vxz.eu/2018-12-01__FA_1,6,37__NEXT-kunden-Tactilis_spår_milliardoverskudd_Vil_noteres_på_OSE
Flere nordmenn skal loppes i enda et smartkort-med-sensor eventyr!
Det har ryktes helt til Singapore at nordmenn er mer naive, lettlurte og godtroende enn alle andre folkeslag  :)

Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2018 kl 23:50 5865

Dette er et sikkert tegn på at neste NEXT emi nærmer seg.
Men først - #PyntGrisen med Tactilis - som hausses, som firmaet, som skal kjøpe milliarder av NEXT sensorer  :)

Hammers
01.12.2018 kl 00:33 5841

Jeg humrer over dine så treffende kommentarer linker i disse småselskapene du kommenterer.
Tulleselskaper som alle sitter på en gullgruve - men som "bare først" må ha litt mer penger i kassa......fra en haug med hodeløse lykkejegere!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
01.12.2018 kl 01:23 5818

Hammers, da Nidar annonsen #PyntGrisen dukket opp noen sider etter Tactilis artikkelen i dagens FA, gav koblingen seg selv.

Hammers
01.12.2018 kl 01:26 5813

???!
Slettet bruker
04.12.2018 kl 11:06 5559

Her blir det snart et større kursfall, tror jeg. Margin call og mørke skyer, og i bakgrunnen selveste mannen med ljåen! Det er bare en barnslig trass som får grafen til å holde seg smertelig der den er nå.
Slettet bruker
04.12.2018 kl 15:40 5513

Ryker årets bunnrekord..? Satan har gjort klar grillen sin! Dette kan bli stygt!
Single Malt
06.12.2018 kl 10:37 5387

Husk at jo lavere det selges jo mer får man igjen på skatten :-)
Slettet bruker
07.12.2018 kl 00:13 5346

NEXT har i beste fall penger ut februar, så det "haster" med en ny emi. I dagens børsklima blir det det neppe lett å hente 200 mill når det eneste man har å vise til er pengebrenning.
Møyfrid
07.12.2018 kl 00:24 5340

Børsklima er selvfølgelig mest ille, spesielt for tech, men hva skal de selge den på?

Har de i det hele tatt meldt om salg i år? Noen få USB lesere til India?

I tillegg var jo Q3 mer som et resultatvarsel å regne.

Jeg har tidligere spådd kurs 25 ved neste emi, men nå begynner jeg å lure. Skal vi ned på 15 tallet? Nye 10000000 aksjer?

Dette kan bli ille.
JUICEitUP
07.12.2018 kl 10:01 5268

Ikke en kjeft i dag som, betaler 25 kroner i en emisjon her. Det medfører en rabatt på kun 20%. 20% kan som generell regel være mer enn nok, men problemet til Next er at de har null resultater å vise til. Som det nevnes - hvordan skal de klare å selge dette luftslottet nok en gang?

Forsøker de seg med en book building nå blir dette blodig (trolig et sted mellom 15 og 20). Gjør de ingen ting går de konk.
Single Malt
07.12.2018 kl 17:40 5228

Sikkert bare tull, men lå i mailboksen nå i ettermiddag. Her er og IDEX og FPC sensore med

Study finds NEXT Biometrics’ Fingerprint Sensors outperform others in Key Biometric Measurements
Update of the announcement dated Nov 5, 2018

OSLO, Dec. 7, 2018 – NEXT Biometrics (Oslo Bors: NEXT), a global leader in fingerprint sensor technology, announce an update to the results of the latest study by Carlos III University of Madrid (UC3M). In the most recent released version, the targets of evaluation naming convention have been debugged and updated by the research team at UC3M.

The report is available at: Madrid2_PublicReport_v2.0_final.pdf

http://idtestinglab.uc3m.es/data/_uploaded/Publications/Madrid2_PublicReport_v2.0_final.pdf

Har skummet igjennom, jeg er ingen teknolog, men hvis jeg har forstått nogenlunde? Da har IDEX den dårligste sensoren av de som er testet her
Slettet bruker
07.12.2018 kl 18:50 5210

. Du får sende bestillingsverket fra Next til Idex og be om en uttalelse. De har ikke fått den testede sensoren fra Idex.
FAR100
09.12.2018 kl 13:35 5099

Next melder på q3 rapport om mangel på cash og emisjon i løpet av korttid. Nå er det dårlig klima og uro i aksjemarked, om 15-20 kr vil holde? får vi se.
Slettet bruker
10.12.2018 kl 12:35 4994

Dagens tullemelding fra NEXT setter ny VÅS-rekord!

https://newsweb.oslobors.no/message/465349
"NEXT Biometrics, a global leader in fingerprint sensor technology, today announced a cooperation agreement with Digitsecure India Pvt Ltd(www.lastmile.mobi) where the two companies will work together to develop new products based on NEXT's advanced, large-area fingerprint sensor technology. Specific product information and detailed objectives for the joint project are not being disclosed at this time."

Slettet bruker
10.12.2018 kl 14:10 4963

Next kom vedlig bra ut av den franske testen som ble lagt ut her på HO den 07.12.18. Next slo blant annet knock out på Idex!!

Dagens melding er ikke annet enn at Next og Digitsecure India har inngått en samarbeidsavtale. Slik jeg leser Digitsecure, engasjerer selskapet seg i Aadhaar-prosjektet. Samarbeidsavtalen og dagens melding gjelder dertfor høyst sannsynlig Aadhaar-prosjektet som forventes å gi betydelige kontrakter til de beste selskapene. Next ble godkjent som anbudsleverandør tidligere i år, sammen med mange andre selskaper.

Innleggene over oser av skepsis, noe som naturlig nok henger sammen med likviditetssituasjonen i Next. Det forventes at man søker kapital i en emisjon en gang i perioden februar-april, kanskje før. Selskapet er inne i en typisk utviklingsfase, som er i ferd med å gå over i en høstningsfase i 2019/2010. I følge selskapet selv.

Jeg liker å løfte snippen litt over dyna og se forholdene i et lenger og større perspektiv:

India er et forholdsvis nytt sted for Next. Her er selskapet etablert i Hyderabad, hvor også Digitsecure har sine lokaliteter, sistnevnte med 17 ansatte.

India er for tiden kanskje det meste spennende markedet i verden. Det skjer en enorm utvikling innen næringslivet, og bare flyplassene i India forventes å få en passasjerøkning med 20% pr. år i årene fremover. Det er voldsomt. Aadhaar-prosjektet er omstridt, men gir mange muligheter for de som ligger lengst fremme.

Indisk høyesterett kom til at man ikke kune nekte prosjektet i seg selv, men at det ble gitt regler for hvordan man skal håndtere privatlivets fred. Jeg ville også vært skeptisk til et slikt prosjekt i Norge, men ser at vi har noe lignende; offentlig digitalisering i skatteetaten, NAV m.fl. I India forventes Aadhaar-prosjektet å gi muligheter for å utbetale sosialstøtte til fattige gjennom dette systemet, til folk som idag ikke er registrert som sosialklienter. Som et eksempel.

Dessuten er også mye av hensikten å øke sikkerheten ved å innføre systemet innenfor sikkerhetsindustrien. Her får man lett en "Onkel ser deg-situasjon."

Next øker sine sjanser ved å inngå samarbeid med andre indiske selskaper, især hvis de ligger i tet. Det vet vi ikke ennå. Det er her sjansene ligger; lokal, regional og internasjonal kunnskap og lokalisering, sammen med en internasjonal samarbeidspartner og kunnskapsbedrift som Next.

Her er hva CNN skrev i overskriften om Aadhaar-prosjektet 26.09.2018:

"India's Supreme Court has voted to uphold the legality of the country's controversial Aadhaar program, the world's largest biometric database which contains the personal details of an estimated 1.2 billion Indian citizens."

Resten kan du lese på CNN:

https://edition.cnn.com/2018/09/26/asia/india-aadhaar-ruling-intl/index.html
Slettet bruker
10.12.2018 kl 15:25 4935

At Argus er NEXT aksjonær overrasker ikke ??

----- ----- ----- ----- ----- -----

Argus:  "Next kom vedlig bra ut av den franske testen som ble lagt ut her på HO den 07.12.18."

Øverst på forsiden av testen står det:  CARLOS III UNIVERSITY OF MADRID
Å tro at Madrid ligger i Frankrike er absolutt en NEXT aksjonær verdig ??

Argus:  "Next slo blant annet knock out på Idex!!"

Er det å slå Dilldex noe å skryte av?

Argus:  "Det forventes at man søker kapital i en emisjon en gang i perioden februar-april, kanskje før."

For noe ekstremt pølsesvev!

Fra side 2 i NEXT 2018-Q3 rapporten:
Cash per 30.06.2018:  NOKm 112,90
Cash per 30.09.2018:  NOKm   70,80
Cash burn i 2018-Q3:  NOKm   42,10  /3 = cash burn  NOKm 14,03 per måned.

NOKm 70,80 / NOKm 14,03 per måned = cash for nøyaktig 5 måneder = UT februar 2019. Neste NEXT emi, eller konkurs, er nært forestående.

Argus:  "Selskapet er inne i en typisk utviklingsfase, som er i ferd med å gå over i en høstningsfase i 2019/2010. I følge selskapet selv."

Utviklingsfase i over 5 år?  ??

I følge Tore på bløff-sporet var NEXT i slutten av 2013 gått over i fra utviklingsfasen til kommersialiseringsfasen:
http://vxz.eu/2013-10-11__DN_18-19__Tore_på_bløff-sporet

Slettet bruker
10.12.2018 kl 15:43 4922

Du er deg selv lik, reserven! Henge seg opp i at jeg skriver den franske testen, er som å pisse i havet. Har også skummet gjennom rapporten. Jeg mente jeg hadde lest om en fransk test i den forbindelse, men så også at det stod Madrid. Det kan jo selvsagt være en fransk test som er gjennomført på Universitet i Madrid. Har jo faktisk vært i Madrid noen ganger, så det er ikke alle som er helt blåst slik du legger opp til.

Nå lever ikke jeg fem år tilbake, slik du ynder å gjøre ved å vise til tidligere leder fadeser. Fem år i denne bransjen er en mannsalder/kvinnealder.

Og så til det som betyr noe:

Hvorfor har du ikke kommentert situasjonen rundt samarbeidsdavtalen? Den er selvsagt håpløs i dine øyne, men er det så galt å omfavne et
indisk selskap med samme interesser som seg selv? Som har de samme målene? Hva med Aadhaar-prosjektet, du har jo skrevet om det før vel, er det også håpløst?

Hva om det blir en emisjon snart: Tror du Tvenge-brødrene aksepterer at aksjene i selskapet går til he..... Ikke over tid. Kanskje har selskapet
allerede en aksjonær som ønsker en større pott; hvem vet!

I mellomtiden ønsker jeg deg en aldeles håpløs kveld, som står i stil med ditt sinn!

Slettet bruker
10.12.2018 kl 17:38 4887

Argus:  "Selskapet er inne i en typisk utviklingsfase, som er i ferd med å gå over i en høstningsfase i 2019/2010. I følge selskapet selv."
Argus:  "Fem år i denne bransjen er en mannsalder/kvinnealder."

I DN artikkelen jeg linket til, i mitt forrige innlegg, står det at NEXT ble startet i 2001. I følge deg har NEXT da brukt nesten 4 mannsaldre på å utvikle et produkt som nesten ikke selger. Jeg vil ihvertfall ikke være aksjonær i selskaper hvor en må være aksjonær i generasjoner. To andre selskaper i samme klassen er "Dilldex" og "Tullfilm".

Argus, hadde du lest børsmeldingene til FPC, hadde du visst at FPC - i motsetning til NEXT - har fått reelle ordrer til Aadhaar  :)

Slettet bruker
10.12.2018 kl 18:55 4861

Argus:  "Tror du Tvenge-brødrene aksepterer at aksjene i selskapet går til helvete?"

JA - når alternativene er konkurs eller emi til 10 kroner aksjen.

Gjennom Greenbridge Partners deltok Ola Rollén og Melker Schörling både i NOK 133 emien 04.05.2016, og i NOK 134 emien 07.02.2017. Og de tillot at 21.03.2018 emien på NOK 42 var på under 1/3 av de 2 foregående emisjonene. Per i dag har Rollén og Schörling tapt ca 2/3 av pengene de har investert i NEXT.

Som ALLE andre NEXT bjellesauer og kjendis-aksjonærer, skjønner ikke Tvenge-brødrene en dritt av teknologien og markedsmulighetene til NEXT. De har latt seg blende av slideware, og har null forutsetninger for å stille de rette kritiske spørsmålene.

Bjellesauer og kjendis-aksjonærer er omtrent det teiteste argumentet som finnes. Rollén og Schörling har jeg allerede nevnt. Noen andre:
• Andresen og Ferd har i Thinfilm et papirtap på ca 221 millioner kroner.
• Mølsæter og FirstFondene har i Thinfilm et papirtap på ca 100 millioner kroner.
• Neil Woodford og fondene hans har i IDEX og THIN til sammen et papirtap på ca 1 milliard kroner.

Møyfrid
10.12.2018 kl 19:43 4841

Da du skummet gjennom rapporten, sjekket du at sensoren var testet mot konkurrentenes nyeste sensorer...?
Slettet bruker
11.12.2018 kl 10:26 4717

Jeg konstaterer at du ikke legger inn ett ord om hovedpoenget, Reserven; nemlig samarbeidsavtalen med et indisk selskap, midt i grøtfatet!

Nei, for det er viktigere å skrive om skjeen du spiser med, saltet i maten, men ikke selve grøten. For da kommer vi for nær det aller viktigste;
muligheten for å øke omsetningen og tjene penger i fremtiden. Men ikke kom med kommentarer utfra hva som skjedde for ti-tolv års siden, men hva som vil
kunne skje om ett-to år fremover. Alt annet blit skurr på linjen.Som å plukke ut min setning "salt i maten" og skrive om hvor lite salt Next har til
å strø i grøten. Slike poenger blir for billige i en debatt om Next nå, Reserven.
Slettet bruker
11.12.2018 kl 15:42 4674

Argus:
"Jeg konstaterer at du ikke legger inn ett ord om hovedpoenget, Reserven; nemlig samarbeidsavtalen med et indisk selskap, midt i grøtfatet!"

Joda, i innlegget mitt 10.12.2018 kl 12:35
https://forum.hegnar.no/thread/16646/view/284825
Meldingen sier ikke engang hva Digitsecure India Pvt Ltd og NEXT skal samarbeide om:
"Specific product information and detailed objectives for the joint project are not being disclosed at this time."

En fullstendig verdiløs melding - bare tull for å prøve å hausse kursen og interessen før neste KRISE-emi.

Argus:
"Nei, for det er viktigere å skrive om skjeen du spiser med, saltet i maten, men ikke selve grøten. For da kommer vi for nær det aller viktigste; muligheten for å øke omsetningen og tjene penger i fremtiden. Men ikke kom med kommentarer utfra hva som skjedde for ti-tolv års siden, men hva som vil kunne skje om ett-to år fremover. Alt annet blit skurr på linjen."

Det mest sannsynlige er at om TO år så eksisterer ikke NEXT lenger, eller antall aksjer er så utvannet at kursen surrer rundt godt under 10 kroner.

Slettet bruker
11.12.2018 kl 16:16 4665

Nei, du skriver ikke noe om selve samarbeidsavtalen. Du skriver bare om hva den ikke omfatter.

Du vet gjennom hva jeg skrev og hva du finner på nettet at Digitsecure India med sytten ansatte er beskjeftiget med Aadahar-prosjektet.
DET er kjernen, og DET er det man skal diskutere, ikke alt annet sludder.

Så jeg gjentar: Betyr det egentlig ikke noe for et norsk-indisk selskap og for dette selskapets fremtid at man inngår en avtale med et indisk selskap
innenfor samme sjanger og som forbereder seg på å tilby noen av de mest avanserte produktene innenfor biometrics og i verdens største marked?

India vil bli et større marked enn det kinesiske fordi landet vil ha flere innbyggere enn Kina innen den tid det tar før biometrics-produktene skal benyttes. India kan for den saks skyld allerede ha flest innbyggere i verden fordi det fødes flere barn der enn i Kina.

Jeg synes den holdningen du legger frem her, er så arrogant og vemmelig at det er grunn til å spørre hvorfor? Den hører ikke hjemme hos en som har et godt og saklig forhold til børsinvesteringer generelt, så det må være noe annet som ligger bak.

Hevntanker? Fordi du kjøpte på topp og solgte deg ut med et gedigent tap?

Eller er du blitt forlatt av en investorgruppe som nå eier aksjer i Next?

Jeg må bare spørre fordi du legger så mye energi og tid bak dine negative kommentarer om Next at det er all grunn til å reagere!
Slettet bruker
11.12.2018 kl 18:57 4615

Argus:  "Nei, du skriver ikke noe om selve samarbeidsavtalen. Du skriver bare om hva den ikke omfatter."

Fortell oss, med dokumentasjon, hva samarbeidsavtalen omfatter!

Argus:
"Du vet gjennom hva jeg skrev og hva du finner på nettet at Digitsecure India med sytten ansatte er beskjeftiget med Aadahar-prosjektet.
DET er kjernen, og DET er det man skal diskutere, ikke alt annet sludder."

Å prøve å bestemme hva jeg skal skrive, eller forsøke sensur er bortkastet.
Nøyaktig hvilke deler av Aadhaar-prosjektet er Digitsecure beskjeftiget med, dokumentert?

Argus:
"Så jeg gjentar: Betyr det egentlig ikke noe for et norsk-indisk selskap og for dette selskapets fremtid at man inngår en avtale med et indisk selskap innenfor samme sjanger og som forbereder seg på å tilby noen av de mest avanserte produktene innenfor biometrics og i verdens største marked?"

Hvilket norsk-indisk selskap snakker du om?
At Digitsecure forbereder seg på å tilby noen av de mest avanserte produktene innenfor biometrics, er en 100% tom påstander grepet ut av løse luften.
Hadde NEXTs sensorer vært konkurransedyktige, hadde NEXT ikke balansert på randen av konkurs!

Argus:
"India vil bli et større marked enn det kinesiske fordi landet vil ha flere innbyggere enn Kina innen den tid det tar før biometrics-produktene skal benyttes. India kan for den saks skyld allerede ha flest innbyggere i verden fordi det fødes flere barn der enn i Kina."

Per capita kjøpekraften er vesentlig større i Kina enn i India.

Argus:
"Jeg synes den holdningen du legger frem her, er så arrogant og vemmelig at det er grunn til å spørre hvorfor? Den hører ikke hjemme hos en som har et godt og saklig forhold til børsinvesteringer generelt, så det må være noe annet som ligger bak.
Hevntanker? Fordi du kjøpte på topp og solgte deg ut med et gedigent tap?
Eller er du blitt forlatt av en investorgruppe som nå eier aksjer i Next?
Jeg må bare spørre fordi du legger så mye energi og tid bak dine negative kommentarer om Next at det er all grunn til å reagere!"

1:  Hvor lav IQ må en ha for å stille slike spørsmål?
2:  Hva du mener om meg som person interesserer meg ikke, bare hva du mener om NEXT.
3:  De som heller diskuterer person enn sak, beviser at de er tapere.
4:  Svaret på alle spørsmålene dine er NEI!
5:  Jeg skriver fordi det er morsomt, og for meg er HO bare gøy, ikke noe annet.

Slettet bruker
11.12.2018 kl 19:06 4610

NEXT og historien

Hva er det viktigste når du søker en jobb?   CV = livshistorien din kort oppsummert.
Tilsier den (og referanser) at du er en bløffmaker og en fiasko, kan du seff si: "Det er kanskje riktig, men i fremtiden blir jeg en kjempesuksess". Da blir du ledd ut, og CVen din arkiveres i papirkurven.

Hva vurderes de som får Nobelprisen og andre priser etter?  Det de allerede har fått til, eller det de muligens kan få til i fremtiden?

Sannsynligvis mange fotballinteresserte her, som også tipper. Hva avgjør hovedsakelig tippetegnet på en kamp?
Noen bruker kanskje terninger, piler, kaffegrut, spåkule, trekker lapper med H, U, B, HU, UB, HB og HUB, eller noe annet "tilfeldig". Men de aller fleste bruker nok historien til lagene, spillerne og spesielt historien mellom de to lagene. Spiller lag-A hjemme mot lag-B, og historien er at lag-A hjemme mot lag-B har vunnet 9 av 10 ganger, er det en "sikker" hjemmeseier hvor de aller fleste ikke kaster bort en halv/hel-gardering.

Hvordan forutsies været?  Med historien til det aktuelle været + historien til tidligere tilsvarende vær!

Hva bruker du hvis su skal ta en viktig beslutning?  Erfaring/historie fra tilsvarende situasjoner!

For å prøve å si noe om fremtiden har mennesket i årtusener brukt erfaring/historie.

Sa å hevde og fastholde at en fullstendig skal ignorere historien til NEXT og CEO-ene, og bare tilbe fremtiden = TAPER-PISSPREIK!
Slettet bruker
12.12.2018 kl 12:21 4450

"Jeg skriver fordi det er morsomt, og for meg er HO bare gøy, ikke noe annet".

Med det som utgangspunkt er det skremmende å lese at Reserven benevner meg som "taper" og kaller det jeg skriver for "pisspreik". Selvom jeg skulle være en taper i dine og andres øyne, er det vel litt voldsomt å skrive det uten at vi kjenner hverandre???

Dersom man synes det er morsomt å kalle andre for tapere, tilhører man vel en egen kategori som jeg ikke en gang vil benevne her, men vil anbefale et besøk.

Håper du får det virkelig "gøy" i fremtiden!
Slettet bruker
12.12.2018 kl 12:52 4435

Argus, hvor blir det av dokumentasjonen på alle påstandene dine i alle innleggene dine i denne tråden?

Uten dokumentasjon er det du bedriver ikke noe annet forsøk på svindel og bedrag av andre. Men det synes du åpenbart er helt i orden.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 14:17 4411

Du viser en side som gjør at jeg ikke ønsker å delta i noen diskusjoner med deg!

Finn deg et annet offer.... For jeg tror du trenger å forholde deg til et offer. Du er typen til det.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 14:38 4398

Argus, sannheten er alltid vond å høre.

10.12.2018 kl 12:35 skrev jeg i innlegget   https://forum.hegnar.no/thread/16646/view/284825  at NEXT børsmeldingen
https://newsweb.oslobors.no/message/465349  er intetsigende vås.

Som svar på innlegget mitt, startet du en lang tirade om hvor flott denne meldingen er, og hvor fantastisk samarbeidet mellom NEXT og Digitsecure vil bli, samt hvilke markedsledende produkter samarbeidet vil resultere i, som kan gi NEXT store inntekter. Alt sammen bare fri fantasi og urealistisk ønsketenkning. Da du ikke kunne fremlegge noen som helst dokumentasjon for påstandene dine, vekslet du strategi til personangrep - "Ta mannen, ikke ballen". Hvis du regnet med ikke å få tilsvar, beviser det at du virkelig er dum.

Slettet bruker
12.12.2018 kl 15:09 4384

Investtech anbefaler salg av aksjer i Next Biometrics
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Analytiker-frykter-kursfall-anbefaler-salg5
"- Next Biometrics ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Aksjen har dessuten brutt en rektangelformasjon. Etablert brudd på støtten ved 31,43 kroner vil signalisere videre nedgang til 18,17 kroner eller lavere."

Slettet bruker
13.12.2018 kl 21:42 4273

Fra morgendagens FA (14.12):
http://vxz.eu/2018-12-14__FA_56__IOTA-og-NEXT_Sammen-i-sorgen
To TAPERE som slår seg sammen, blir hverken en VINNER eller en dobbelt så stor TAPER, men en flere ganger så stor TAPER.