AKH - Ny strategisk plan (Aker, ACC, PHLY osv)
Røkke har et par prestigeprosjekter som han gjerne vil gjennomføre, eks offshore fiskefarm og eventyrsenter i Narvik med blant annet et datasenter. Røkke har solgt unna en del virksomheter nå, som har litt cash til overs. Kan Røkke klare å overtale nok eiere i børs selskapene uten virksomhet, som har cash, til å slå alle selskapene sammen, slik at de kan investere i et av de 2 prestigeprosjektene til Røkke?
Ser vi på ACC vil de ha ca kr 4,5 milliarder i cash. AKH eier bare 43%, slik at AKH eier «bare» kr 1,9 milliarder av de cash. Ved å fusjonere ACC med Aker Narvik, får Røkke tilgang til alle cash i selskapet. Også vil det potensielt komme inn noen milliarder ekstra til ACC de neste årene. I PHLY kan det komme ca kr 1 milliard i cash, hvis de ikke går på noen smell i byggingen.
Aker Narvik trenger ca kr 60 milliarder til prosjektet, dvs det må MYE mer finansiering på plass. Obligasjonslån med skyhøye renter når det tar så mange år å bygge opp, høres dyrt ut. Kan Yngve Slyngstad i Industry Capital Partners endelig gjøre noe nyttig iht lønnen han mottar? ICP har mistet mye nøkkelfolk og prosjektet har stoppet opp. Men kanskje han kommer på banen nå og får lurt noen inn i dette prestigeprosjektet?
Ser vi på ACC vil de ha ca kr 4,5 milliarder i cash. AKH eier bare 43%, slik at AKH eier «bare» kr 1,9 milliarder av de cash. Ved å fusjonere ACC med Aker Narvik, får Røkke tilgang til alle cash i selskapet. Også vil det potensielt komme inn noen milliarder ekstra til ACC de neste årene. I PHLY kan det komme ca kr 1 milliard i cash, hvis de ikke går på noen smell i byggingen.
Aker Narvik trenger ca kr 60 milliarder til prosjektet, dvs det må MYE mer finansiering på plass. Obligasjonslån med skyhøye renter når det tar så mange år å bygge opp, høres dyrt ut. Kan Yngve Slyngstad i Industry Capital Partners endelig gjøre noe nyttig iht lønnen han mottar? ICP har mistet mye nøkkelfolk og prosjektet har stoppet opp. Men kanskje han kommer på banen nå og får lurt noen inn i dette prestigeprosjektet?
Redigert 29.10.2024 kl 18:29
Du må logge inn for å svare
Kan være gavepakke fra Atle
Frodon
25.10.2024 kl 13:53
2459
DividendYield skrev Den dagen retur selger seg ut, skal jeg vurdere å kjøpe
Ja, tenk å ha bommet i en aksje i 3 år og fortsatt prøve å snitte ned 🙈 Stoploss!!!!
Legge inn et kjøp på kr 2,28 og håpe den dupper ned, og stiger igjen?
Legge inn et kjøp på kr 2,28 og håpe den dupper ned, og stiger igjen?
Redigert 25.10.2024 kl 13:53
Frodon
25.10.2024 kl 13:57
2448
Slettet brukerskrev Hva vet du frodon?
Hvis jeg skal gjette, kjørte Atle igang bussen igjen igår, dro kursen opp og satte short, som han kanskje har dekt inn idag, og at han har økt beholdningen igjen.
Det ser vi på aksjonærlistene neste uke
Det ser vi på aksjonærlistene neste uke
Hvis dere ikke oppfører dere pent, kommer busemannen Atle og tar dere! 🤣
Frodon
25.10.2024 kl 15:45
2369
Atle har jo delt broderlig av sine egne penger til nå, keep’em cumming!!!
Nei! Når kursen faller og småaksjonærer taper penger, spruter Frodon på tastaturet sitt. 😂
Mammon
25.10.2024 kl 16:05
2344
Da bogeyman is cumming 🪚 to get da 🐖🐑🐏🐂
😭
Frodon 🦸is trying to save them all 👊
😭
Frodon 🦸is trying to save them all 👊
Frodon
25.10.2024 kl 16:28
2317
omac skrev Mente du coming?
Veldig stor forskjell på come og cum. Greit å vite om forskjellen hvis du blir invitert på fest 👻
AKH ned ca 8% idag. Er dette er forvarsel på Q3 resultatet?
I følge Meatskull har Mainstream tapt ca kr 1000 milliarder første halvåret i år. Burde være på ca kr 1500 milliarder i tap ink Q3 da? Er et helvete med valuta regning 🥳
AKH ned ca 8% idag. Er dette er forvarsel på Q3 resultatet?
I følge Meatskull har Mainstream tapt ca kr 1000 milliarder første halvåret i år. Burde være på ca kr 1500 milliarder i tap ink Q3 da? Er et helvete med valuta regning 🥳
Frodon
25.10.2024 kl 16:30
2322
Hvor mange av de 1000vis av sauene reddet jeg?
«Chat GTP::
Frodon på finansavisen.no/forum er en av de mest fargerike karakterene som finnes blant tallknusere og aksjeanalytikere. Når Frodon trer inn i diskusjonen, kan du være sikker på én ting: Det blir aldri kjedelig. Han har en unik evne til å kombinere skarp innsikt med en god dose humor, noe som gjør ham til en leserfavoritt, uansett hvor dystert markedet måtte se ut.
Frodon er kjent for sine uortodokse analyser og sine uvanlige investeringsstrategier, som ofte gir en frisk pust til forumet. Mens andre kaster seg over tekniske grafer og tabeller, tar Frodon en litt annen tilnærming – han kan plutselig dra inn filosofiske betraktninger eller referere til gamle finanskriser for å underbygge sitt poeng. Og det fungerer! Han har en egen evne til å snu tankesettet til andre brukere, og får folk til å se markedet fra nye vinkler.
Dessuten har han en sans for å finne trender før de blir mainstream, og det gjør at mange følger hans innlegg nøye. Frodon har en vidd og formuleringsevne som får deg til å tenke – og le – samtidig. Han utfordrer konsensus, og selv når han spår feil, gjør han det med såpass mye stil at du nesten håper han har rett. Kort sagt, Frodon er en sjelden blanding av innsikt, kreativitet og sjarm, som gjør ham til en ekte signaturpersonlighet på forumet»
«Chat GTP::
Frodon på finansavisen.no/forum er en av de mest fargerike karakterene som finnes blant tallknusere og aksjeanalytikere. Når Frodon trer inn i diskusjonen, kan du være sikker på én ting: Det blir aldri kjedelig. Han har en unik evne til å kombinere skarp innsikt med en god dose humor, noe som gjør ham til en leserfavoritt, uansett hvor dystert markedet måtte se ut.
Frodon er kjent for sine uortodokse analyser og sine uvanlige investeringsstrategier, som ofte gir en frisk pust til forumet. Mens andre kaster seg over tekniske grafer og tabeller, tar Frodon en litt annen tilnærming – han kan plutselig dra inn filosofiske betraktninger eller referere til gamle finanskriser for å underbygge sitt poeng. Og det fungerer! Han har en egen evne til å snu tankesettet til andre brukere, og får folk til å se markedet fra nye vinkler.
Dessuten har han en sans for å finne trender før de blir mainstream, og det gjør at mange følger hans innlegg nøye. Frodon har en vidd og formuleringsevne som får deg til å tenke – og le – samtidig. Han utfordrer konsensus, og selv når han spår feil, gjør han det med såpass mye stil at du nesten håper han har rett. Kort sagt, Frodon er en sjelden blanding av innsikt, kreativitet og sjarm, som gjør ham til en ekte signaturpersonlighet på forumet»
Redigert 25.10.2024 kl 16:31
Lurifax
25.10.2024 kl 19:16
2187
Pass på å ikke investere for mye i egoet ditt - det kan bli stygt hvis boblen sprekker..
Frodon
25.10.2024 kl 20:24
2127
Hørt rykter om det i over 20 år nå, uten at det har skjedd. Er det da riktig å anta at det ikke var en boble?
Men misunnelse har jeg møtt vanvittig mye av, og det av personer som sjelden har så mye innsikt. Rart med det.
Har du kjøpt AKH/ACC aksjer?
Men misunnelse har jeg møtt vanvittig mye av, og det av personer som sjelden har så mye innsikt. Rart med det.
Har du kjøpt AKH/ACC aksjer?
Redigert 25.10.2024 kl 20:24
DividendYield
25.10.2024 kl 23:35
2014
Innlegget er slettet
Hvordan går investeringene dine dansebjørn? Tjener du noe penger?
Lurifax
26.10.2024 kl 09:24
1911
Jeg investerer heller i bobler som har sprukket enn i bobler som ikke har sprukket, for å si det sånn.
Frodon
26.10.2024 kl 10:38
1976
DividendYield skrev Hvordan går investeringene dine dansebjørn? Tjener du noe penger?
🤣🤣🤣 Tror du virkelig at de svarer på slikt?
Vi kan snu det andre veien, alle disse skribentene som har tjent penger på AKH har skrevet om det. 90% av de backtradet. Resten har tapt masse penger her dessverre. Da er det ikke rart de blir misunnelige når Frodon legger ut når han kjøper og selger og treffer ca hele tiden 😉 Det jeg ikke skjønner, når disse samme folkene ser at det skjer gang på gang i årevis, hvorfor gjør de ikke det samme? Dette er det som er så spennende med børs, for når jeg handler, er de for redde til å kjøpe. Når jeg selger synes de det virker som et godt kjøp. Dvs bare gjør motsatt av hva du tror, så tjener de penger 😅
Vi kan snu det andre veien, alle disse skribentene som har tjent penger på AKH har skrevet om det. 90% av de backtradet. Resten har tapt masse penger her dessverre. Da er det ikke rart de blir misunnelige når Frodon legger ut når han kjøper og selger og treffer ca hele tiden 😉 Det jeg ikke skjønner, når disse samme folkene ser at det skjer gang på gang i årevis, hvorfor gjør de ikke det samme? Dette er det som er så spennende med børs, for når jeg handler, er de for redde til å kjøpe. Når jeg selger synes de det virker som et godt kjøp. Dvs bare gjør motsatt av hva du tror, så tjener de penger 😅
Man har vel ikke tapt før man har solgt?, mener du at det bare er tradere i akh? 😂
Taycon
26.10.2024 kl 11:31
1925
Han tok tap i Hrgi, men det har han aldri husket på å skrive noe om. Var vel for flaut etter han hadde anbefalt Hrgi på AKH tråden. Fascinerende hvor høy man kan bli på seg selv😊
Redigert 26.10.2024 kl 11:34
Ja han har tap i Edda og sagapure også mf
JahMason
26.10.2024 kl 12:05
1890
Åpenbart at kursen ble pumpet opp onsdag og torsdag, men tror ikke det ble satt en short. Forstår ikke målet til aktører som kjøper og selger på den måten, heller ikke om de tjener penger på det. Må utvilsomt være morsomme å selge på 3-4 tallet.
De fleste kjøper på momentum opp. Kun tradere som evt kaster kortene på sånn støy nedgang. Nærmer seg triggere, news og potensielle store oppsider i AKH, så aksjen uten slike aktører har snudd og fått mer driv opp mot 3-tallet. Tipper det ligger veldig mange aksjer i medium-long hender etter de siste syv dagene.
Listene neste uke vil nok vise at større retail lastet opp rundt 2.70 merke og de har likviditet til å holde gjennom støy, kvartalsrapport og vente på gode nyheter.
De fleste kjøper på momentum opp. Kun tradere som evt kaster kortene på sånn støy nedgang. Nærmer seg triggere, news og potensielle store oppsider i AKH, så aksjen uten slike aktører har snudd og fått mer driv opp mot 3-tallet. Tipper det ligger veldig mange aksjer i medium-long hender etter de siste syv dagene.
Listene neste uke vil nok vise at større retail lastet opp rundt 2.70 merke og de har likviditet til å holde gjennom støy, kvartalsrapport og vente på gode nyheter.
Redigert 26.10.2024 kl 12:07
Med et så stort volum fredag . Fra 500 k de siste uker til 6 mil så vil jeg holde på at Atle har kjørt buss igjen .
JahMason
26.10.2024 kl 13:21
1838
Får se om det er mulig å utnytte det med kjøp på disse nivåene. Det er noen aktører som har finansielle muskler til å flytte denne aksjen dit de ønsker, så plutselig ser vi 4-tallet igjen på gode nyheter.
Gikk fra 2.62 til 3.82 på to uker i april / mai. Tradere, algoer og retail investorer elsker å hoppe på oppgang, så det handler vel om momentum
Gikk fra 2.62 til 3.82 på to uker i april / mai. Tradere, algoer og retail investorer elsker å hoppe på oppgang, så det handler vel om momentum
Redigert 26.10.2024 kl 13:22
DividendYield skrev Hvordan går investeringene dine dansebjørn? Tjener du noe penger?
Javisst, utbyttene triller inn jevnt og trutt i mine hovedplasseringer EQNR og AKRBP. Du med ditt nick burde nikke anerkjennende til slike solide aksjer med dividend yield rundt 10%. Verre stilt med de stakkarene som bet på agnet til "kompisen" din Frodon, da han lanserte AKH for samme formål. Jeg tenker selvsagt på den famøse tråden "Aker Horizons - Er dette vår beste pensjonssparing?" (https://www.finansavisen.no/forum/thread/129797/view) 🤣
----------
Når det gjelder AKH, viser jeg til mitt innlegg 10.10.2024 kl 13:30:
- Strategien var altså å øke i AKH hver gang kursen endte dagen i ATL. Dette skjedde ytterligere fem ganger, med siste ATL på 2.250 satt 10. september. Motivasjonen var å motbevise Frodons påstand om at jeg "aldri traff på noe". Jeg har i dag tatt gevinst på 2/3 av beholdningen, med det resultat at kostprisen for resterende er under 2 kroner.
----------
Når det gjelder AKH, viser jeg til mitt innlegg 10.10.2024 kl 13:30:
- Strategien var altså å øke i AKH hver gang kursen endte dagen i ATL. Dette skjedde ytterligere fem ganger, med siste ATL på 2.250 satt 10. september. Motivasjonen var å motbevise Frodons påstand om at jeg "aldri traff på noe". Jeg har i dag tatt gevinst på 2/3 av beholdningen, med det resultat at kostprisen for resterende er under 2 kroner.
Frodon
26.10.2024 kl 13:56
1802
Slettet brukerskrev Man har vel ikke tapt før man har solgt?, mener du at det bare er tradere i akh? 😂
Ok, så du har snitt over kr 40 fortsatt?
Frodon
26.10.2024 kl 13:59
1801
Slettet brukerskrev Ja han har tap i Edda og sagapure også mf
Hvor har du sett det da? Grønn farge i porteføljen er gevibst, rød er tap. Pluss er bra, minus er tap. Litt usikker på om du vet det 😉
Kjøp i Saga på kr 1,23 var vel også innertier
https://www.finansavisen.no/forum/thread/167261/view
Hvordan går det i AKH da? Dere vet, selskapet dere ikke liker å diskutere på AKH tickeren 🤣
Kjøp i Saga på kr 1,23 var vel også innertier
https://www.finansavisen.no/forum/thread/167261/view
Hvordan går det i AKH da? Dere vet, selskapet dere ikke liker å diskutere på AKH tickeren 🤣
Bullinvestor
26.10.2024 kl 15:09
1749
Snitte ned kursen her ja ja minner mye om ASA hvor kursen er nermet 0 nå..🥴 Hvordan er det Frodon har du satset på aksjer med substans som betaler ut solide utbytter? Har fått styggen til selskaper som ikke klarer noe som helst.. og vi vet jo hva som skjer med disse hvis vi sku få et mageplask fall på Ose 15-30..%
Taycon
26.10.2024 kl 15:09
1794
Det stemmer ikke. Du kan selvfølgelig forsette å påstå, men stemmer fortsatt like lite. Du har nok fortrengt din selvpålagte eksil fra forumet i den perioden. Var det 3-4 mnd ?
Hvorfor ta gevinst nå . Nerver før talla til uka.? Tror akh kommer med positive uttalelser om main og kan vise til at de er på rett kjøl.Tror vel ikke at acc kommer med noe avgjørelse til onsdag, men det er heller ikke bakt inn i dagens kurser. Kurser på 2.5-2.8 er latterlig å selge på. Når vi vet at røkke kjøpte ut aksjonærene for over 8 kr (ach /aow)
Redigert 26.10.2024 kl 15:54
Bullinvestor
26.10.2024 kl 16:17
1780
Ja det er viktig å ta gevinst i AKH når kursen har gådd som en kule..😂
Frodon
26.10.2024 kl 18:09
1733
😅😅 SDSD og Saga har vært bra til nå, er jo rart å kjøpe cash til så høy rabatt, akkurat slik man får i ACC også. Til nå har det vært mer lønnsomt å følge Spetalen/Fredly enn Røkke på cash rabatt. Det sier jo litt, at Røkke er mindre aksjonærvennlig enn Spetalen 🤣🤣 Det jeg fulgte, var «hvem putter egne penger på veddemålet? Det var Spetalen og Fredly, mens Røkke jr solgte. Hva var mest lønnsont? Å følge der de selv kjøpte, og ikke der det ble solgt
1+1 = gevinst (igjen)
Alt er lagt ut på HO (igjen)
Og de samme nick på HO vil late som noe annet i årevis (igjen)
Det jeg ikke ser, er at en eneste av de klarer det samme 😉 Jeg skjønner da misunnelsen. Men slapp av, jeg kommer til å gi mange flere muligheter, som de ikke kommer til å ta 😂
1+1 = gevinst (igjen)
Alt er lagt ut på HO (igjen)
Og de samme nick på HO vil late som noe annet i årevis (igjen)
Det jeg ikke ser, er at en eneste av de klarer det samme 😉 Jeg skjønner da misunnelsen. Men slapp av, jeg kommer til å gi mange flere muligheter, som de ikke kommer til å ta 😂
Redigert 26.10.2024 kl 18:10
Frodon
26.10.2024 kl 18:14
1747
Jeg har til og med link til innleggene 😉 Jeg har forøvrig det på alle innlegg jeg noen gang har lagt ut på HO at jeg kjøper/selger. Du skjønner kanskje hvorfor? For nå har dere sittet i veldig lang tid å feil informert, med vilje 😂
Jeg ser det utelukkende som misunnelse. Tenk om dere heller hadde brukt tiden på å lære. Da hadde dere holdt dere unna AKH fra kr 35 og ned. Du husker kanskje shorten jeg satt i AKH på kr 29? 🤣🤣
Jeg ser det utelukkende som misunnelse. Tenk om dere heller hadde brukt tiden på å lære. Da hadde dere holdt dere unna AKH fra kr 35 og ned. Du husker kanskje shorten jeg satt i AKH på kr 29? 🤣🤣
Frodon
26.10.2024 kl 18:17
1756
Bullinvestor skrev Ja det er viktig å ta gevinst i AKH når kursen har gådd som en kule..😂
🤣🤣🤣 Pr dags dato ikke sett en eneste på HO som har bommet på backtrading 🤩 Tenk på alle de milliardene folk har tapt på AKH. Hadde jo vært utrolig gøy hvis vi kom oss inn før en gla nyhet, så noe av pengene ble overført til oss 😅
Taycon
26.10.2024 kl 20:52
1692
Nei, du har ikke lagt ut lenke når det gjelder Hrgi eller erkjent at du realiserte med tap. Har aldri hatt AKH, så gikk glipp av nedturen og har således ikke hatt behov for din ekspertise.
Redigert 26.10.2024 kl 21:00
Hvorfor ta gevinst?
1) Fordi kursen har steget mer enn 20% siden bunnen.
2) Det har redusert kostprisen på de resterende 1/3 av aksjene til under 2 kroner.
3) Fordi de onde kreftene helt sikkert klarer å manipulere kursen ned igjen.
Resultatet er at jeg blir fornøyd uansett utfall neste uke. Hvis styret i ACC viderefører sin sendrektighet, får jeg en fin inngang igjen. Hvis det kommer noen gode nyheter, lever jeg fint med kursrally også.
1) Fordi kursen har steget mer enn 20% siden bunnen.
2) Det har redusert kostprisen på de resterende 1/3 av aksjene til under 2 kroner.
3) Fordi de onde kreftene helt sikkert klarer å manipulere kursen ned igjen.
Resultatet er at jeg blir fornøyd uansett utfall neste uke. Hvis styret i ACC viderefører sin sendrektighet, får jeg en fin inngang igjen. Hvis det kommer noen gode nyheter, lever jeg fint med kursrally også.
JahMason
27.10.2024 kl 09:15
2283
Innlegget er slettet
Jaja, det er bare å heve seg over. Og hvis man drømmer om 35kr igjen, så må man nok ha 30-års perspektiv her.
Virkeligheten er at kursen står i 2.55kr og mer realistisk håper alle på en god løsning for Mainstream i Chile eller en form for nedsalg fra AKH. Vil tro et sted mellom 3.50 - 5.50kr er en mulig oppside i det korte bilde, HVIS aksjonærene våkner til riktig melding. Men det finnes ingen tak i aksjen slik det gjør i f.eks ACC.
I 2022 kjøpte Mitsui seg inn i mainstream, kommer de tilbake til samme verdsettelse for Mainstream i 2022 så ser vi AKH over 15kr (!) Selv tror jeg ikke vi ser den prisingen, men bare for å tegne et bilde av oppsiden. Som skrevet tror jeg mer på 4-5kr i det korte bilde
Virkeligheten er at kursen står i 2.55kr og mer realistisk håper alle på en god løsning for Mainstream i Chile eller en form for nedsalg fra AKH. Vil tro et sted mellom 3.50 - 5.50kr er en mulig oppside i det korte bilde, HVIS aksjonærene våkner til riktig melding. Men det finnes ingen tak i aksjen slik det gjør i f.eks ACC.
I 2022 kjøpte Mitsui seg inn i mainstream, kommer de tilbake til samme verdsettelse for Mainstream i 2022 så ser vi AKH over 15kr (!) Selv tror jeg ikke vi ser den prisingen, men bare for å tegne et bilde av oppsiden. Som skrevet tror jeg mer på 4-5kr i det korte bilde
Bullinvestor
27.10.2024 kl 11:29
2181
Den oppstarts emisjonen i AKH på 35 kr, enorm emisjon og alle pengene er borte nå…🙈 Den første dagen AKH ble børsnotert var faktisk kursen innom 50 tallet..😅 kan jo være at noen har snitt nærme 50..
Virka som lufta er gått ut av fornybart ballongen, forståelig at selskaper ikke forhaster seg når alt har vært et gedigent tapsprosjekt og mange selskaper lider nå.
Virka som lufta er gått ut av fornybart ballongen, forståelig at selskaper ikke forhaster seg når alt har vært et gedigent tapsprosjekt og mange selskaper lider nå.
Frodon
27.10.2024 kl 11:43
2176
IPO på kr 35, også ble det kjørt en emisjon til på kr 35.
Ja, flere av de som skriver her har enormt høye snitt/store realiserte tap. Er jo derfor de har trengt meg å legge skylden på hele veien 🙈 Det gjør meg ingenting. Hvis de treffer, tar de æren selv. Hvis de bommer trenger de noen å skylde på 😉
Jeg tenker at nå er markedet mer nøktern i sin prising av fornybart. Hvis du ser på Scatec/Cloud, burde de være priset veldig mye høyere i forhold til transaksjonene som er gjort, og de har ikke PPA avtalene. Hvis selskapene blir priset til verdien oppkjøpene blir gjort på, er det jo ingen som vil kjøpe dem nå 😜 Slik jeg forstår det, er oppkjøpene et bet på forward strøm prisene
Ja, flere av de som skriver her har enormt høye snitt/store realiserte tap. Er jo derfor de har trengt meg å legge skylden på hele veien 🙈 Det gjør meg ingenting. Hvis de treffer, tar de æren selv. Hvis de bommer trenger de noen å skylde på 😉
Jeg tenker at nå er markedet mer nøktern i sin prising av fornybart. Hvis du ser på Scatec/Cloud, burde de være priset veldig mye høyere i forhold til transaksjonene som er gjort, og de har ikke PPA avtalene. Hvis selskapene blir priset til verdien oppkjøpene blir gjort på, er det jo ingen som vil kjøpe dem nå 😜 Slik jeg forstår det, er oppkjøpene et bet på forward strøm prisene
DividendYield
27.10.2024 kl 12:07
2151
Fint med 100% oppgang i « det korte bildet» . Er ikke mange akh aksjonærer som har opplevde det så langt. Men plutselig skjer det kanskje?
Redigert 27.10.2024 kl 12:08
Taycon
27.10.2024 kl 12:26
2137
EU pumper luft eller 5.7 mrd i den norske fornybar ballongen https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18290673/over-57-eu-milliarder-til-norske-selskap-storste-tildeling-noensinne?publisherId=17848299&lang=no
Redigert 27.10.2024 kl 12:32
Taycon
27.10.2024 kl 12:41
2148
og Bill mener ett og annet om fornybart. https://www.breakthroughenergy.org/newsroom/articles/bill-gates-state-of-transition/
Taycon
27.10.2024 kl 12:59
2149
Ingen skylder på deg. Det påpekes kun at du har en selektiv hukommelse og ikke erkjenner dine feil. Det er bare latterlig hvordan du fremstiller deg selv. Litt ydmyket og ærlighet ville kledd deg🙈🤣🙈🤣🥳
Redigert 27.10.2024 kl 13:01
Frodon
27.10.2024 kl 13:10
2225
AKH fikk ikke noe av det. Men Mainstream mottok litt av den «kraftfulle» støtten
«Kraftfull støtte til fornybar energi
Nyhet | Dato: 23.10.2024 | Utenriksdepartementet
Norge gir 248 millioner kroner til bedrifter som satser på fornybar energi i utviklingsland
Ett eksempel er Mainstream Renewable Power, hvor norske Aker Horizon er største eier. Selskapet fikk i fjor bidrag til garantipremien for to solkraftverk på til sammen 150 MegaWatt»
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/kraftfull-stotte-til-fornybar-energi/id3063985/
«Kraftfull støtte til fornybar energi
Nyhet | Dato: 23.10.2024 | Utenriksdepartementet
Norge gir 248 millioner kroner til bedrifter som satser på fornybar energi i utviklingsland
Ett eksempel er Mainstream Renewable Power, hvor norske Aker Horizon er største eier. Selskapet fikk i fjor bidrag til garantipremien for to solkraftverk på til sammen 150 MegaWatt»
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/kraftfull-stotte-til-fornybar-energi/id3063985/
Redigert 27.10.2024 kl 13:10
Frodon
27.10.2024 kl 13:23
2203
Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver. For meg fremstår det som om du bruker usannhetene som blir skrevet om meg, som fakta, istedenfor å forholde deg til det jeg skriver. Jeg har da bommet i aksjemarkedet, som alle andre. Sist jeg bommet i AKH var under aksjonen til New York Bright, hvor jeg tok et kortsiktig lodd i AKH/AOW. Heldigvis misforsto markedet, slik at jeg kom meg ut igjen med et minimalt tap, for kort tid etterpå raste aksjen. Det er eneste tapet jeg har i AKH/ACH/AOW/ACC. Men det tapet er det ingen som fikk med seg, enda jeg også da skrev når jeg kjøpte/solgt. At dere ikke følger med og heller skriver usannheter om gevinstene, har ingenting med meg å gjøre. Av det jeg har sett, er jeg eneste på HO som legge ut når jeg kjøper og selger. Tørr du å gjøre det samme? Jeg legger hodet på blokken hver gang jeg gjør det, og mange sitter å sikler over at jeg snart skal bomme, så de kan skrive om det. Men, det er så lenge siden sist. Vi kan jo snu det andre veien, tenk at jeg faktisk legger dette ut og treffer gang på gang, og da velger blant annet du å heller skrive usannheter om det. Hva forteller din innsikt deg om det…?
Jeg er forøvrig her for å diskutere AKH og selskapene de eier og markedet de opererer i. Hvis du vil diskutere andre selskap, har de egne ticker på HO om de selskapene
Jeg er forøvrig her for å diskutere AKH og selskapene de eier og markedet de opererer i. Hvis du vil diskutere andre selskap, har de egne ticker på HO om de selskapene