Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 152333

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
peaf
30.10.2024 kl 16:01 3440

Dette er jo noe som ikke er kommunisert fast Asieris mener Cevira er en blockbuster produkt.
" Initiation of patient dosing for a second indication of Cevira and approvals for such an indication in China, Europe, and the U.S. would trigger additional aggregate development and regulatory milestone payments of up to USD 16.0 million to Photocure. The Company is also eligible to receive royalties between 10% and 20% of global sales based on the achievement of certain sales thresholds, as well as cumulative milestone payments up to USD 190.0 million associated with global sales, with a significant portion of those milestones being triggered if the product achieves blockbuster status. "

Nå eier jo Asieris rettigheterne til Cevira og har gjort grundige markedsundersøkelser i Kina. Vi får vel feste lit til at de er de mest kompetente til at se potensialet til Cevira. Om man legger avtalen som grunn for sine meninger så er vel ikke undervurdert og underkomunisert direkte feil, sen om man trur at Asieris ikke er kompetente nok at se det reelle potensialet eller om det ikke blir godkjent. Så er det totalt motsatt hva den Kinesiske medisinske eksperttisen mener, de deler ikke ut priser for at det er morro. Sen er det bare og regne om man forstår det som står i avtalen.
Redigert 30.10.2024 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
30.10.2024 kl 16:59 3406

I mine øyne er det bare et tidsspørsmål før denne reprises til mange ganger verdien vi ser i dag. Har ståltro på Photocure,og dagens pris forsvares uansett hva fremtiden bringer. Jeg er nok en av de som også tror selskapet blir kjøpt opp, men jeg håper det ikke skjer. Da må iallefall budet være så godt at en ikke kan si nei.
såpe i øynene
30.10.2024 kl 17:00 3433

3 siders artikkel i BA i dag om blærekreft.
EnklestErBest
30.10.2024 kl 17:27 3391

Er aksjen pisshauset ??
Hvorfor sto kursen 150 uten den minste avklaring ?
Jeg behøver ikke selge noe som helst. Har levd utelukkende av handel med aksjer og derivater siden 2. mai 2020, og tidligere på hobbybasis fra januar 1991.
Redigert 30.10.2024 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.10.2024 kl 18:30 3346

Ja, den er pisshausset. Det var ikke meg som ga 150 kr. Så jeg kan ikke svare for de som gjorde det.

Spør deg sjøl hva som er avklart. Egentlig ikke allverden. Det har blitt ropt ULV tidligere noe som førte til at Hestdal måtte gå. Og det er ikke strie strømmer av cash å måle suksessen i. Kursen kunne vært halvert for å komme ned til verdien av boka. Og den kunne vært halvert enda en gang (og mer til) som er kontantbeholdningen.

Det er ingen risikovilje i dagens marked. Framtidig kontantstrøm betyr null. Så hvorfor betale for en objektivt sett dyr aksje når man kan kjøpe aksjer som i det minste gir 10-20% direkte avkastning?

peaf
31.10.2024 kl 03:36 3194

Det får stå for deg, du har jo skrytt over Schneider gjentatte ganger fast alle tall har vist det motsatte.

Men nesten alle vet at i biotek må man vare inne når produktet blir godkjent om man vil oppleve den store reisen, spesielt når det er en ny medisin i et kjempemarked. Cevira og Asieris har jo innfridd på alle punkter hittils, det har gått litt lengre tid en vi amatører forutsåg. De vart vel drygt et år forsinket når de forandre studien til global i steden for lokal, men tar vel igjen et par år nå da den Europeiske delen og er fullført. Resultaten og signifikante fakta er kjente og viser en klar førdel i behandlingen som garanterer en godkjenning, og den kommer snart om de følger de regler som myndigheter krever.

Men kursen er 6 kr mindre i dag en når avtalen blev inngått 2019, det er jo ene og alene Schneiders feil som ikke med et ord nevner noen verdi av avtalen. Asieris har jo guidet et salg på 500 til 800 mil usd i enbart Kina, det burde jo vare beskrevet i presentasjonen til PHO det er det som er meningen med guiding.
Fakta er i alle fall at studien beviste signifikant respons på medisinen, og markedet er enormt og ingen kjent terapuetisk konkurrent i sikte.

Da gjenstår bare spørsmålet når godkjenningen kommer, og om Cevira er en blockbuster produkt som Asieris beskriver det.
Og fremfor alt valget om man vil vare innvestert når saker og ting skjer og få med seg oppturen som Asieris har bekreftet kommer med sine satsninger og forberedelser.
HrDuck
31.10.2024 kl 08:56 3077

Det må være vondt å kjempe så mye med egne følelser. Men når man hevder at fremtidig kontantstrøm betyr null så bør man gjerne kjempe enda litt hardere. Fundamentale ting forsvinner ikke over tid selv om perioder kan være preget av irrasjonalitet. Så kan man enten benytte seg av mulighetene det gir eller man kan bruke det som kilde til irritasjon.
EnklestErBest
31.10.2024 kl 12:16 2973

Peaf.
Ja, nå er det kun ca. 1 måned igjen før det er for sent med fasttrack for Cevira. Jeg tror vi har godkjenning for markedstilgang innen rundt 1. desember men har vi ikke det, så kan det bli en tøff ventetid. detkan i verste fall gå ytterligere ca. 11,5 måneder før markedstilgang er i boks.
I så tilfelle får vi håpe at Hex/Cys kommer til å øke omsetningen betydelig, og at det går raskt med nyutviklede HD-scop.
For uten større investorer som vil inn mens vi venter så kan kursen igjen komme tilbake til 40, og kanskje 30. 1 årer lang ventetid uten å tjene penger hvis Cevira ikke får priority status.
peaf
31.10.2024 kl 12:46 2947

Jeg tror ikke de lagt og ansatt et salgsteam for at de skal sparke grus i et år, de har nok fått signaler om noenlunde behandlingstid for godkjenning. Og jeg er ganske sikker på at de vil ha kina godkjenningen med i EMA søknaden, og den skulle de sende in nå i Q4 etter de først sa i Q3. Jeg savner den engelske presentasjonen, kansje det er noe de vil ha avklart innen de publiserer den. Vi har og jokeren Ryan Kitchen som dykker opp når som helst, men uten nyheter så kan kursen ligge og vake rundt 50 et tag.
Men det er mye som tyder på at godkjenningen kommer vilken dag som helst, det er klart Asieris har fått antatt behandlingstid fra myndigheterne og agerer etter det som de blitt forespeilet..
Tricky77
05.11.2024 kl 10:43 2414

Booom!!!!
skadi
05.11.2024 kl 10:45 2418

Jaggu, kom Hexvix godkjenning før Cevira. Bra det også, men noe overraskende kanskje?
peaf
05.11.2024 kl 11:26 2337

Ja jeg har sagt det før jeg trodde ikke Hexvix skulle ta 18 mnd at få godkjent, og hva forteller dette om Cevira plutsligt er det bare godkjent uten førvarning. Men mange forstår ikke helt hvordan det fungerer, og Hexvix har fått godkjent refusjon i kina for behandlingen for lenge siden.
sokaratest
05.11.2024 kl 11:36 2331

Vil godkjenningen medføre milestone utbetaling ?
heilo888
05.11.2024 kl 11:45 2311

1 mill usd rett på bunnlinjen mener jeg det blir.
Redigert 05.11.2024 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
peaf
05.11.2024 kl 12:04 2266

Det er vel sagt 1,4 mil usd, men Schneider har fortsatt ikke klart opplyse om royalty avtalen. Det burde vel vart gjort for lenge siden.
skadi
05.11.2024 kl 12:16 2236

Han Schneider kan da ikke rekke alt Peaf. 😁
sokaratest
05.11.2024 kl 12:23 2219

Jeg ser markedsføringstillatelsen betinger godkjenning av HW fra Wolf - hva mener dere om dette? Mener også at kineserne har på gang noe egenutviklet utstyr. Uansett ser jeg på denne godkjenningen som enda en innløst forutsetning for et helt eller delvist oppkjøp. Feks kan man dele PHO i to selskaper ett for Cevira og et for Hexvix
Redigert 05.11.2024 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
05.11.2024 kl 12:37 2207

Burde strengt tatt nærmet seg 100 lappen nå, men vi får smøre oss med tolmodighet. Bare et tidsspørsmål før denne eksploderer oppover.
peaf
05.11.2024 kl 13:21 2120

Hexvix er jo første produkt som Sinopharm skulle ta seg av markedsføring og salg på enligt samarbeidsavtalen de ingikk 2021. Og de har de resurser som skal til og mer til, så får vi se hva det ender opp med. Resultaten fra studien bør vel sikkre en suksess.
peaf
06.11.2024 kl 08:09 1800

De jobber intensivt videre med at tillrettelegge for Cevira, om man leser hva de skriver så drar ikke kinesiske myndigheter ut på at godkjenne Cevira. Det kommer vilken dag som helst.
https://asieris.com/asieris-showcases-worlds-1st-product-for-non-invasive-treatment-of-precancerous-cervical-lesions-at-its-ciie-debut/
sokaratest
06.11.2024 kl 08:57 3269

Kina har tro på Asieris - opp over 15% idag.
EnklestErBest
06.11.2024 kl 10:19 3169

Sluttet opp over 13%.

Den store økningen i Asieris aksjen i det siste kan tyde.på at markedstilgang for Cevira er nært forestående.
skadi
06.11.2024 kl 10:25 3164

Hvilken tid på dagen stenger egentlig den kinesiske børsen?
Norsk tid da. Er det klokka 10.00?
Tricky77
06.11.2024 kl 10:34 3141

Nåja, er vel mest markedsgodkjenning for Hexvix i Kina som utlöser en oppgang for Aseris.
Redigert 06.11.2024 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
06.11.2024 kl 13:05 3044

Kan noen her (helst noen som selger eller forsøker å selge aksjer i Photocure om dagen) gi meg en logisk forklaring på hvorfor det er lurt å selge aksjer nå?
Jeg lurer på hva enkelte ser etter i et børsnotert selskap hvi ikke det er nok å ha kommet gjennom Fase III med begge sine totalt 2 produkter med glans, at de har fått markedstilgang for Hexvix i Kina gjennom Asieris, vi venter på markedstilgang for blocbusteren Cevira hvilken dag som helst, aksjen er skammelig underpriset grunnet aksjonærer som begynte å gå lei for mer enn et år siden, samt at aksjen sto I 150 når ingenting var avklart?
HrDuck
06.11.2024 kl 13:26 3013

Markedet er ofte irrasjonelt. Se på det som en mulighet, ikke som en kilde til frustrasjon. Har man rett så får man til slutt betalt.
peaf
06.11.2024 kl 13:30 3002

Det er noe mystiskt med meldingen om Hexvix godkjenningen, den eksisterer ikke på Asieris hjemmeside. Det er første gang noe dykker opp hos PHO føre innen Asieris sender ut meldingen, og det er merkelig det er jo en stor sak. De globale som rapportterer om Asieris børsutvikkling har heller inget i sine meldinger fra Asieris. Jeg trur jo at det bør stemme, men om det beror på at scopen ikke er godkjent endå kan spele en rolle. Men det bør vare en proforma med de studieresultaten de har.

De slog jo opp stort om kongressen de deltog på igår, og det er jo så godt som en bekreftelse at Cevira godkjenningen kommer vilken dag som helst. Og beskrivelsen av produktet ( Cevira ) tyder på at de har en enorm tru på en omiddelbar suksess med et kjempesalg i Kina til at begynne med.

Dr. Kevin Pan, grunnlegger, styreleder og administrerende direktør i Asieris Hong Kong, sa: "Som et globalt innovativt farmasøytisk selskap er vi begeistret over å vise frem vårt banebrytende produkt APL-1702 på årets China International Import Expo.
EnklestErBest
06.11.2024 kl 13:49 2969

kommer markedstilgang for Cevira innen fristen for prioritert legemiddel som er 130 virkedager, så tror jeg på en Kurs på 120 +'- ved årets utgang.
130 virkedager (plusd helger og utvidede helger i Kina, skulle tilsi markedstilgang for Cevira senest rundt førstkommende månedsskifte.
Redigert 06.11.2024 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
06.11.2024 kl 14:21 2926

Det kommer Q3 resultater neste onsdag, så da får vi håpe at vi får en positiv guiding på de nye HD fleksiscopene i tillegg til økende omsetning.
EnklestErBest
06.11.2024 kl 15:26 2844

Hexvix er inntil videre bare godkjent for bruk i de nye flexiscopene til Wolf og dermed et det en betinget godkjenning som ikke er verdt noen verdens ting inntil disse eller andre scop blir godkjent til bruk i Kina.
skadi
06.11.2024 kl 15:34 2832

Hva med de Karl Stor Scopene da som har blitt brukt i årevis?
EnklestErBest
06.11.2024 kl 15:47 2816

De har sinket utviklingen for bruk av Hexvix/Cysviev I USA, Europa og andre steder De er bruk. De er rett og slett så tungvindte i bruk at klinikkene foretrekker andre metoder enn det beste som er BLC, blålys.
EnklestErBest
06.11.2024 kl 15:58 2793

Hvis dere leser Peaf sitt innlegg over her, så trekker jeg den samme konklusjonen som han.
Cevira markedstilgang er høyst sannsynlig rett rundt hjørnet.
skadi
06.11.2024 kl 16:03 2785

Trenger de ikke blålys til Cevira også?
peaf
06.11.2024 kl 16:08 2792

Det er ikke flexiscope de brukte i studien men stive scope, flexiscope for turbt er noe Wolf og Schneider skal utvikkle tilsammen. Men det er et litet problem at få stive scope godkjent nå når hexvix er godkjent. De er identiske med WLC scopen som er godkjent, og bare det blå lyset er det som skiller dem åt. Så det tar ikke lang tid og Wolf scopen virker jo det er bevist, og de andre kommer nok etter om de har gode nok scope som Karl Storz Saphira scope til eksempel.
peaf
07.11.2024 kl 02:41 2580

Asieris bygger videre på planerne at lansere Cevira omiddelbart over hele Kina, det er ena og alne Cevira som er deres bidrag og et samarbeid med en Cancer orginissasjon for at drive på bruket i helsesystemet er et smart drag. Sen om noen tvivler fortsatt på om Cevira blir godkjent eller hva den kinesiske eksperttisen mener om Cevira, og nå en Cancer orginissasjon som partner i utvikklingen. Så burde det stå helt klart at Cevira kommer, sen om det blir en blockbuster produkt som Asieris mener vil vise seg. Men det er sannsynligt om man ser til pasientgrunnlaget og dagens behandlinger, og det er det som Asieris baserer sin påstand på.

https://asieris.com/cancer-foundation-of-china-and-asieris-pharmaceuticals-forge-strategic-partnership-for-cervical-cancer-prevention-and-control/
EnklestErBest
07.11.2024 kl 11:48 2387

Er vi bare dager eller uker innen Cevira får markedstilgang..?
bravi
07.11.2024 kl 14:07 2276

Hadde vært en fordel å fått bort Schneider og salgsgjengen før Cevira får markedstilgang. Da hadde kursen gått vesentlig høyere på den nyheten. Forskjell på om kursen er 50 eller 100 i utgangspunktet.
EnklestErBest
07.11.2024 kl 14:33 2246

Enig, kursen skulle aldri vært under 100, og med det sterke mannskapet selskapet har nå,- unntatt DS og bøtteballeten, hadde kursen sannsynligvis vært 100 ++.
Nå får vi bare håpe at investorene snart innser verdien av Cevira og tar kursen så langt opp som mulig før markedstilgangen er et faktum. Ut fra signalene som har Kommet fra Asieris, snakker vi kanskje bare uker før Cevira er i boks.
JosefK
07.11.2024 kl 15:22 2185

Kvalifiser “kanskje”. Med dokumenterte kilder.

Pisshaussing trekker pho ned i gjørma.
rockpus
07.11.2024 kl 17:46 2071

"Pisshaussing trekker pho ned i gjørma."

Vel, denne "pisshaussingen" har i alle fall ikke påvirket kursen..?
JosefK
07.11.2024 kl 23:11 1902

Kvalifiser utsagnet.
bravi
08.11.2024 kl 01:56 1825

Ser at du er opptatt av å kvalifisere. Du har tidligere skrytt av Schneider, mener du han er overkvalifisert?
peaf
08.11.2024 kl 02:11 1810

Kan dette vare til hjelp JosefK.
Definisjoner av kanskje
Indikerer at noe kan hende, intreffe, skje. Fra Norsk ordbok, ønskes mer dokumentasjon må vi nok vente på at det har intreffe.
peaf
08.11.2024 kl 03:21 1773

Denne er bedre og inget kanskje. Det er meget stort og en 100 % bekreftelse på at Cevira godkjennelse kommer snart. Og det er et kjempe selskap som skal ta seg av markedsføring og salg av Cevira. Og blockbuster påstanden støttes mer og mer, det er enorme resurser som settes inn vid godkjenningen.
Nest etter godkjenning er dette en fantastisk nyhet, så for vi se om markedet forstår hva dette innebærer.

https://asieris.com/asieris-hong-kong-and-sph-keyuan-trade-sign-strategic-cooperation-agreement-at-ciie/
" Den 7. november signerte Asieris Hong Kong og Keyuan Xinhai (Beijing) Medical Products Trade Co., Ltd. (SPH Keyuan Trade) en strategisk samarbeidsavtale på den 7. China International Import Expo. Etter godkjenning av Asieris' kjerneprodukt, APL-1702, vil de to selskapene samarbeide mye om importagentur, bonded zone-tjenester, lager, logistikk og distribusjon. Dette partnerskapet tar sikte på å utnytte deres kombinerte styrker for å akselerere kommersialiseringen av APL-1702, noe som gir raske fordeler for pasienter i Kina.

Sophia Cao, Senior Vice President for Asieris og leder av Women's Health Business Unit, sa: "Den nye medikamentsøknaden for APL-1702 har blitt akseptert, og vi gjør sterke fremskritt med å forenkle gjennomgangen og godkjenningsprosessen. Ved å bygge eksterne partnerskap er vi forpliktet til å raskere lanseringen av innovative behandlinger og utvide pasienttilgangen. SPH Keyuan Trade tilfører omfattende kompetanse innen kommersialisering, fra narkotikaimport til distribusjon. Vi er glade for å samarbeide med denne industrilederen for raskt å levere vår banebrytende behandling til fordel for pasienter med precancerøse cervikale lesjoner."

SPH Keyuan Trade er en viktig farmaimport- og distribusjonsarm av Shanghai Pharma Holdings, et datterselskap av Shanghai Pharma Group, som konsekvent har vært notert i Fortune Global 500. Som et storstilt, serviceorientert farmaselskap tilbyr det en rekke av diversifiserte tjenester, inkludert bundet import, farmasøytisk distribusjon, vaksinetjenester, digital markedsføring, markedstilgang og utvidelse av forsyningskjeden. Selskapet leverer one-stop importløsninger til mange anerkjente globale farmasøytiske selskaper, og importerer over 230 legemiddel- og vaksinespesifikasjoner. "
rockpus
08.11.2024 kl 08:02 1642

Jeg mente bare at når man påstår at en aksje er "pisshausset", så er det normalt fordi man da har manipulert kursen til et høyere nivå enn det situasjonen tilsier. På kurset rett over 50 så kan man vel ikke påstå det her? Men kanskje jeg misforstår deg. Kanskje du mente motsatt, at kursen nå er blitt så lav fordi haussinga har hatt negativ virkning og trukket selskapet "ned i gjørma"?
JosefK
08.11.2024 kl 08:37 1593

Jeg mener fælt lite om schneider annet enn at han har tre ganger for høy lønn. Foruten det, er jeg enig i hans strategiske grep, herunder å selge Cevira. Noe hans forgjenger aldri klarte.