Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
Fevang
26.04.2025 kl 14:17
7364
Det er umulig å forstå hvorfor lønningene til ledelsen ligger på så høyt nivå. Det rimer ikke i det hele tatt med andre relativt små selskaper. Halve lønna hadde vært mer en nok - men å få gjort noe med det vil sannsynligvis være komplett umulig dessverre.
Edit:
DNB Markets nedjusterer kursmålet på Photocure til 80 kroner, fra tidligere 84 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes, ifølge en oppdatering fredag.
Kjøp gjentas, men kursmålet nedjusteres til 80 kroner etter lavere salgsestimater og driftsresultatmargin for 2025–2026. Selv uten potensielle milepælsutbetalinger inkludert i våre estimater, anser vi fortsatt Photocure som attraktivt priset", skriver meglerhuset.
Edit:
DNB Markets nedjusterer kursmålet på Photocure til 80 kroner, fra tidligere 84 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes, ifølge en oppdatering fredag.
Kjøp gjentas, men kursmålet nedjusteres til 80 kroner etter lavere salgsestimater og driftsresultatmargin for 2025–2026. Selv uten potensielle milepælsutbetalinger inkludert i våre estimater, anser vi fortsatt Photocure som attraktivt priset", skriver meglerhuset.
Redigert 26.04.2025 kl 14:34
Du må logge inn for å svare
Tobias
26.04.2025 kl 16:24
7333
Fra DNB Markets analyse 25. april:
"PHOTOCURE
Small forecast adjustments
We have made minor adjustments ahead of the Q1
results (due at 08:00 CET on 8 May), and believe
Photocure is continuing to make progress in its core
business. In our opinion, the company will meet its 2025
targets, but we have cut our target price to NOK80 (84)
due to our lowered sales estimate and EBIT margin.
While we do not include future milestone payments in our
estimates, we see upside potential from possible Asieris
payments in H2. Even without these, we still consider
Photocure attractively valued and reiterate our BUY.
We forecast 2025 product sales of NOK546m. Our estimate represents product
revenue growth of 11%, and is thus at the high end of the 2025 guidance (the company
expects product revenue growth of 7–11% and a YOY EBITDA improvement). Q1 is
historically a seasonally weak quarter; we expect Q1 to comprise c23.5% of full-year
product sales, representing Q1 product sales of cNOK128m. We have also lowered our
EBIT margin estimate, as we believe a more cautious cost forecast reflects the uncertain
macroeconomic environment, affecting companies such as Photocure.
Asieris milestone payments. While we do not include future potential milestone
payments in our estimates (since we do not want to speculate on the degree of
likelihood), we continue to find it possible that Photocure could benefit from milestone
payments from Asieris in H2, representing upside potential.
BUY reiterated, but target price cut to NOK80 following our lowered 2025–2026 sales
estimates and EBIT margin. Even without potential milestone payments included in our
estimates, we continue to consider Photocure attractively valued."
Bør være en fin kjøpsmulighet i Photocure nå.
DNB Markets med kursmål NOK 80 uten "milestone" fra Asieris.
"PHOTOCURE
Small forecast adjustments
We have made minor adjustments ahead of the Q1
results (due at 08:00 CET on 8 May), and believe
Photocure is continuing to make progress in its core
business. In our opinion, the company will meet its 2025
targets, but we have cut our target price to NOK80 (84)
due to our lowered sales estimate and EBIT margin.
While we do not include future milestone payments in our
estimates, we see upside potential from possible Asieris
payments in H2. Even without these, we still consider
Photocure attractively valued and reiterate our BUY.
We forecast 2025 product sales of NOK546m. Our estimate represents product
revenue growth of 11%, and is thus at the high end of the 2025 guidance (the company
expects product revenue growth of 7–11% and a YOY EBITDA improvement). Q1 is
historically a seasonally weak quarter; we expect Q1 to comprise c23.5% of full-year
product sales, representing Q1 product sales of cNOK128m. We have also lowered our
EBIT margin estimate, as we believe a more cautious cost forecast reflects the uncertain
macroeconomic environment, affecting companies such as Photocure.
Asieris milestone payments. While we do not include future potential milestone
payments in our estimates (since we do not want to speculate on the degree of
likelihood), we continue to find it possible that Photocure could benefit from milestone
payments from Asieris in H2, representing upside potential.
BUY reiterated, but target price cut to NOK80 following our lowered 2025–2026 sales
estimates and EBIT margin. Even without potential milestone payments included in our
estimates, we continue to consider Photocure attractively valued."
Bør være en fin kjøpsmulighet i Photocure nå.
DNB Markets med kursmål NOK 80 uten "milestone" fra Asieris.
Redigert 26.04.2025 kl 16:25
EnklestErBest
26.04.2025 kl 17:35
7365
Jeg lurer på om Photocure selv, Asieris, Styreformannen i Photocure, eller største eier I Photocure som har satt inn styreformannen tenker seg fremtiden= 80kr?
Slike analyser passer i beste fall på etablerte selskaper, ikke i et selskap som står veldig nært 2 store gjennombrudd og forventede milepælsutbetalinger.
Slike analyser passer i beste fall på etablerte selskaper, ikke i et selskap som står veldig nært 2 store gjennombrudd og forventede milepælsutbetalinger.
Redigert 26.04.2025 kl 17:37
peaf
27.04.2025 kl 04:42
7215
Som vanligt en meningsløs analys basert på innformasjonsflyten fra selskapet/Schneider. En vekst på to år som muligens gjør at de kommer på plussiden i hex/cys delen uten royalty og milepæler fra Asieris. Nå kjenner han naturligtvis ikke til Ryan Kitchen den nye strategidirektøren, som naturligtvis blev ansatt for at gjøre noe med lønnsomheten. Velger styret at fortsette i samme spor og muligens ligge på plussiden med 20 mil etter to år, eller velger de at kutte kostnader nå snart og ligge på plussiden med drygt 300 mil i 2026. Jeg vet hva jeg velger det kommer at ta minst 10 år innen de når en avkastning på 200 mil i året med den vekst takten de har nå.
Så jeg venter at det skjer noe med kostnader meget snart når Kitchen funnit alternativer til levering av eksisterende kunder.
Sen når det gjeller milepæler fra Asieris er det direkte ynkelig at ikke spesifisere dem vid en mulig godkjenning, det er ikke det samme som at de får dem. Men det viser muligheten til store inntekter i de avtaler de har, og det er vel det som er meningen med en analys. Det kan knappest vare forbudt at nevne at Asieris ser på Cevira som en blockbuster kandidat, og gir PHO 125 mil usd i royalty vid første passering av 1 mrd usd og deretter 20 % på alt salg over det. Men når ingen skriver om mulige inntekter verken selskapet analyser eller media så kan man ikke forvente en kursreaksjon på den enorme potensialen som Cevira i studier har vist. Men jeg utgår fra at oppmerksomheten blir noe helt annet vid en godkjenning, og ca 120 mil i milepælebetalning til at begynne med for PHO blir lagt merke til.
Så jeg venter at det skjer noe med kostnader meget snart når Kitchen funnit alternativer til levering av eksisterende kunder.
Sen når det gjeller milepæler fra Asieris er det direkte ynkelig at ikke spesifisere dem vid en mulig godkjenning, det er ikke det samme som at de får dem. Men det viser muligheten til store inntekter i de avtaler de har, og det er vel det som er meningen med en analys. Det kan knappest vare forbudt at nevne at Asieris ser på Cevira som en blockbuster kandidat, og gir PHO 125 mil usd i royalty vid første passering av 1 mrd usd og deretter 20 % på alt salg over det. Men når ingen skriver om mulige inntekter verken selskapet analyser eller media så kan man ikke forvente en kursreaksjon på den enorme potensialen som Cevira i studier har vist. Men jeg utgår fra at oppmerksomheten blir noe helt annet vid en godkjenning, og ca 120 mil i milepælebetalning til at begynne med for PHO blir lagt merke til.
Redigert 27.04.2025 kl 08:34
klaesp
27.04.2025 kl 16:23
6995
Gleder meg allerede til uka , da vil posjonering i forkant av mulig godkjenning fra Kina komme med stormskritt, uke for uke💯
Fortsatt god søndag
Fortsatt god søndag
klaesp
28.04.2025 kl 08:21
6691
Vi skal i første omgang opp til 63 kr i formasjon, her er det bare til å holde på aksjene. Blir ville tilstander når eventuelt godkjenning singneres ( med ganske stor sannsynlighet).
✍️
✍️
EnklestErBest
29.04.2025 kl 10:33
6307
Her tror jeg ikke det er grunn til å legge til ytterligere kommentarer etter at årsrapporten til Asieris ble lagt ut på forumet, og skribentene har uttalt det samme en rekke ganger.
Aksjekursen blr nok liggende omtrent her inntil Cevira konklusjonen foreligger. Først da kommer bjellesauene og andre store aktører på banen, og aksjen vi doble eller 3-doble seg i løpet av få dager dersom konklusjonen er positiv.
Alt som er foretatt av innsidehandler av flere som er sentralt plassert, og uttalelser, forberedelser, årsrapport fra Asieris osv tyder på at det med stor grad av sikkerhet blir positivt resultat.
Men som sagt, de store kommer på banen føsrt når saken er biff.
Aksjekursen blr nok liggende omtrent her inntil Cevira konklusjonen foreligger. Først da kommer bjellesauene og andre store aktører på banen, og aksjen vi doble eller 3-doble seg i løpet av få dager dersom konklusjonen er positiv.
Alt som er foretatt av innsidehandler av flere som er sentralt plassert, og uttalelser, forberedelser, årsrapport fra Asieris osv tyder på at det med stor grad av sikkerhet blir positivt resultat.
Men som sagt, de store kommer på banen føsrt når saken er biff.
Redigert 29.04.2025 kl 11:34
bravi
01.05.2025 kl 05:25
5892
Slikt har vi hørt i veldig lang tid allerede, tror det kan lang tid før markedstillatelse for Cevira, skulle den komme er det ikke gitt at aksjekursen eksploderer av den grunn.
peaf
01.05.2025 kl 06:46
5857
Nå har vel Asieris reden signalisert at de har et stort marked som bare venter på levering vid en godkjenning, sen om innvestorer har fått det med seg vil vise seg. Men det kommer nok mere opplysninger i samband med godkjenningen fra Asieris, trur de slår på stortrummen vi må huske de søker en global partner så de må vekke litt oppmerksomhet.
rockpus
01.05.2025 kl 09:34
5748
Din notoriske pessimisme blir nesten komisk! Hvorfor driver du egentlig med aksjer?
EnklestErBest
01.05.2025 kl 11:06
5680
bravi.
Dette var et av de mest meningsløse innleggene jeg har sett på noe forum. Godkjenningsmyndighetene i Kina var ferdige med gjennomgåelse av teknisk del av godkjenningsprosessen den 20.02.2025, og den administrative delen skulle vært ferdig den 04.04.2025, men er nå 3 uker+ på overtid. Etter godkjenning av fase III og noen tilleggstudier ble søknaden om markedstilgang innsendt og godkjent av myndighetene I Kina. Under prosessen har Asieris tilbakekjøpt aksjer for nesten 70 mill. kr., styreformannen i Photocure kjøpt 150 000 aksjer, styremedlem for relativt kort tid siden kjøpt 20 000 + aksjer, tilbakekjøp av 500 000 aksjer av Photocure, og nyllig kjøpte største aksjonær i Photocure ytterligere 1 000 000 aksjer, og eier nå 20% av utestående aksjer i Photocure. Største aksjonær I selskapet har også innsatt styrefomannen, og er dermed innsidere med tilhørende Taushetsplikt.I tillegg til dette kan jeg opplyse om at styreformannen i Asieris eier 25% av aget selskap, og er kåret til en av de 100 fremste vitenskapsmenn i Kina med 1,6 milliarder innbyggere. Asieris har inngått distribusjonsavtale med Kina sin største distributør på legemidler og har gjort klar produksjonsfasiliteter. Hvor stor tror du sjansen for godkjenning av Cevira I det kinesiske markedet er, hvorfor skal det ta lang tid før konklusjonen kommer, og hvorfor skulle ikke aksjekursen eksplodere ved en slik begivenhet?
Dette var et av de mest meningsløse innleggene jeg har sett på noe forum. Godkjenningsmyndighetene i Kina var ferdige med gjennomgåelse av teknisk del av godkjenningsprosessen den 20.02.2025, og den administrative delen skulle vært ferdig den 04.04.2025, men er nå 3 uker+ på overtid. Etter godkjenning av fase III og noen tilleggstudier ble søknaden om markedstilgang innsendt og godkjent av myndighetene I Kina. Under prosessen har Asieris tilbakekjøpt aksjer for nesten 70 mill. kr., styreformannen i Photocure kjøpt 150 000 aksjer, styremedlem for relativt kort tid siden kjøpt 20 000 + aksjer, tilbakekjøp av 500 000 aksjer av Photocure, og nyllig kjøpte største aksjonær i Photocure ytterligere 1 000 000 aksjer, og eier nå 20% av utestående aksjer i Photocure. Største aksjonær I selskapet har også innsatt styrefomannen, og er dermed innsidere med tilhørende Taushetsplikt.I tillegg til dette kan jeg opplyse om at styreformannen i Asieris eier 25% av aget selskap, og er kåret til en av de 100 fremste vitenskapsmenn i Kina med 1,6 milliarder innbyggere. Asieris har inngått distribusjonsavtale med Kina sin største distributør på legemidler og har gjort klar produksjonsfasiliteter. Hvor stor tror du sjansen for godkjenning av Cevira I det kinesiske markedet er, hvorfor skal det ta lang tid før konklusjonen kommer, og hvorfor skulle ikke aksjekursen eksplodere ved en slik begivenhet?
Tricky77
02.05.2025 kl 10:38
5312
@Peaf! Kjetil Hestdal er ny styremedlem i Lytix Biopharma, har en del av dem og, då får vi se om han er den du sier :-)
rockpus
02.05.2025 kl 11:55
5230
Etter det som beskrives på et annet forum om frister for svar på innsigelser, kan avgjørelsen i Kina drøye helt til september. Men mest sannsynlig er et svar innen utløpet av juli.
Redigert 02.05.2025 kl 11:56
klaesp
03.05.2025 kl 09:00
4954
Der blir kun spekulasjoner fra et forum! Asieris har guidet fortgang i prosessen , en avklaring kan komme fortløpende i løpet av dager, uker.
rockpus
03.05.2025 kl 10:27
4871
Feil! Kinesiske myndigheter har bedt om tilleggsopplysninger. Dette er det da fastsatte maksfrister både for svar fra Asieris og deretter svar fra myndighetene.
Redigert 03.05.2025 kl 10:28
klaesp
03.05.2025 kl 10:34
4859
maksfrister, ja ! Det betyr at man kan behandle spørmål og svar fortløpende, og ikke vente til frist utgår, slik Asieris guider.
rockpus
03.05.2025 kl 10:53
4843
Vi vet jo ikke en gang om Asieris har gitt sitt svar enda.
Poenget mitt var dog kun å nevne hvor lang tid dette faktisk KAN ta. Personlig tror jeg vi svaret innen juni/juli, og at dette da blir godkjent.
Poenget mitt var dog kun å nevne hvor lang tid dette faktisk KAN ta. Personlig tror jeg vi svaret innen juni/juli, og at dette da blir godkjent.
peaf
03.05.2025 kl 12:35
4759
Det de skriver er.
"Selskapet har siden mottatt skriftlig tilbakemelding og koordinerer aktivt sine svar for å fremskynde gjennomgangsprosessen og bringe APL-1702 ett skritt nærmere godkjenning."
Det betyr at hva jeg førstår at de svarer ganske umiddelbart og det blir behandlet omgående av myndigheterne.
De skriver og.
"Kvinnehelseavdelingen har gjennomført omfattende markeds- og bransjeundersøkelser, og har fått dyp innsikt i legers og pasienters behov og det bredere kommersielle landskapet. Basert på denne analysen har teamet ferdigstilt viktige lanseringsstrategier og kartlagt en kommersialiseringsplan, som legger grunnlaget for en rask markedsutrulling når godkjenningen er sikret."
Jeg trur det skjer snart nå.
"Selskapet har siden mottatt skriftlig tilbakemelding og koordinerer aktivt sine svar for å fremskynde gjennomgangsprosessen og bringe APL-1702 ett skritt nærmere godkjenning."
Det betyr at hva jeg førstår at de svarer ganske umiddelbart og det blir behandlet omgående av myndigheterne.
De skriver og.
"Kvinnehelseavdelingen har gjennomført omfattende markeds- og bransjeundersøkelser, og har fått dyp innsikt i legers og pasienters behov og det bredere kommersielle landskapet. Basert på denne analysen har teamet ferdigstilt viktige lanseringsstrategier og kartlagt en kommersialiseringsplan, som legger grunnlaget for en rask markedsutrulling når godkjenningen er sikret."
Jeg trur det skjer snart nå.
klaesp
07.05.2025 kl 07:32
4086
Blir spennende å se om trenden fortsetter nedover får Aseries og Photocure! Antar det kortsiktig nedgang i forkant av Q presentasjoner !.
Tota
08.05.2025 kl 09:57
3650
Et eller annet går i hvert fall ikke vår vei. I USA er unit sales ned 6% og direct cost økt 6%. I EU 1% økning i unit sales og direct costs økt 16%. Noen reprising av aksjen skjer ikke med denne ledelsen med sine multimillion lønninger og opsjonsdryss. Sørgelige saker.
peaf
08.05.2025 kl 10:03
3632
Ja når det gjeller hex/cys delen skjer det fint lite, gjør Schneider seg fortent av de 12,5 mil han har i lønn. Skal det vare vanskelig at førstå at det er på kostnader han må gjøre en innsats, men nå bør de snart vakne Hallerberg og Kitchen og renske opp i ledelsen og salgsorginissasjonen. De solgte 8 scope i USA og i europa virker det som Olympus har solgt 30 alene uten PHO,s hjelp, det bør jo vare fremtidens vekst da scopeprodusenterne selger selv. Hva PHO,s selgere har bidratt med i Europa er vel ikke noe som fremgår klart, men kostnaderne er der og minker ikke snarere tvert om.
Men som sagt det er ikke dette vi har ventet på, det er Cevira og de 120 mil i milepæle og starten på noe meget stort når det gjeller royalty . Men Hallerberg og Briarwood bør vare lut lei av Schneider og de evige tapen og ta noen grep, vilket jeg faktiskt trur de og kommer at gjøre vilken dag som helst nå.
Men som sagt det er ikke dette vi har ventet på, det er Cevira og de 120 mil i milepæle og starten på noe meget stort når det gjeller royalty . Men Hallerberg og Briarwood bør vare lut lei av Schneider og de evige tapen og ta noen grep, vilket jeg faktiskt trur de og kommer at gjøre vilken dag som helst nå.
skadi
08.05.2025 kl 10:20
3596
Snart på tide å droppe denne hvilken som helst dag spådommen din? Du har holdt på med det lenge nok. Nesten så det ligner litt på din venn Schneider.....
Almirante
08.05.2025 kl 10:27
3573
Hallerberg og Briarwood venter sikkert på at kursen skal kollapse og så komme med et skambud. Schneider sitter trygt og vil ikke bli byttet ut.
Computum
08.05.2025 kl 10:54
3529
Sjuende far i huset, Dahl tar ansvaret for vaffeljernet her hjemme, mens Schneider sitter på hjemmekontor i USA og tjener 33.000 kroner pr dag, hver av årets 365 dager. Men aksjonærene er tålmodige og blir stadig fattigere.
Computum
08.05.2025 kl 10:59
3520
"Briarwood bør vare lut lei av Schneider og de evige tapen og ta noen grep, vilket jeg faktiskt trur de og kommer at gjøre vilken dag som helst nå."
Morsom du.
Dette skrev du i 2021: "Jeg tror Egberth er borte innen september er ferdig. Og Schneider straks efter."
Morsom du.
Dette skrev du i 2021: "Jeg tror Egberth er borte innen september er ferdig. Og Schneider straks efter."
peaf
08.05.2025 kl 11:36
3443
Nå bruker jo dårlige resultater gjøre at de førsøker endre på saker og ting som ikke fungerer, og de har jo skifte hele styret. Det betyr rimmligtvis at de ser på driften og hvordan de kan effektivisere den til lønnsomhet. Og så lenge jeg trur på det så skriver jeg det og, vi savner fortsatt tiltaket og strategidirektøren som er sporløst borte. Hans oppgave er jo i hex/cysdelen det vet vi, men når skjer det noe kanskje i morgon heller i neste uke. De ville sikkert late Schneider presentere sine resultater først innen han får fyken, nå har han fått mer en nok sjanser at prestere.
bravi
08.05.2025 kl 12:41
3343
Tja, vi får vente å se hva heiagjengen til Schneider sier, de har sikkert en god forklaring på dette resultat. Kan det være at det er for lite selgere?
såpe i øynene
08.05.2025 kl 13:28
3253
Noen tiører i minus,. Kraftig overreaksjon i dag. Vi venter fortsatt på de gode nyhetene vi vet kommer som over natten vil reklassifisere selskapet. Sannheten er at kursene vi nå ser er veldig lave selv uten noen nyheter. Et større medisinsk selskap kan kjøpe denne for det dobbelte og tjene penger fra dag 1. Benytter dagen til å laste mer, og har allerede startet. Aksjene ligger jeg på kistebunnen.
såpe i øynene
08.05.2025 kl 15:35
3120
En skal være bra i beit for kapital i dag for å selge Photocure på disse nivåer. Takker.
EnklestErBest
08.05.2025 kl 18:33
2933
Ingen fare.
Tallene var som forventet.
Vi venter på Godkjenning av Cevira, nye scope og saftige milepæler. Imens går aksjen som vanlig mellom 48/49 og 54/56.
Ting kommer på plass innen 2 måneder. Største aksjonær har en inngang på 115-120, og mitt tips er at vi kommer dit i løpet av få dager etter positiv melding om Cevira, og 150-200 etter melding om nye, godkjente, flexiscope.
Tallene var som forventet.
Vi venter på Godkjenning av Cevira, nye scope og saftige milepæler. Imens går aksjen som vanlig mellom 48/49 og 54/56.
Ting kommer på plass innen 2 måneder. Største aksjonær har en inngang på 115-120, og mitt tips er at vi kommer dit i løpet av få dager etter positiv melding om Cevira, og 150-200 etter melding om nye, godkjente, flexiscope.
klaesp
08.05.2025 kl 20:30
2829
Enig i din analyse av situasjonen, EnklestErBest!
I tillegg har vi stor short som skal "avklares "..
I tillegg har vi stor short som skal "avklares "..
Fevang
08.05.2025 kl 23:39
2665
Short i aksjen traff vel egentlig bra - dessverre. Resultatet i dag var vel på den skuffende siden og ikke spesielt rart at markedet sendte aksjen ned.
peaf
09.05.2025 kl 09:04
2452
Her er hva PHO skriver om Asieris og dess potensial av produkter i presentasjonen, man kaster seg knappest over aksjen med den beskrivelsen. Som de fleste sikkert har lagt merke til.
"Potential for Photocure.
Regulatory Milestones;
Royalties and Sales
Milestones, for primary
and secondary
indications.
Og denne fantastiske kommentaren som forklarer alt , Og de skruver opp forventninger maximalt.
"Asieris progress: Hexvix early approval in China; NDA for Cevira undergoing regulatory review. "
Man skulle tru at PHO er fortsatt like skeptiske som de var for begynnelsen da de ikke gav Asieris store sjansen at lykkes. Men Hexvix er i boks og kan bli stort med tiden. Og Cevira er vel så godt som i boks og med de studieresultaten de har. Men PHO gidder ikke ens ta opp faste milepæler i presentasjonen, men de har fått 17 mil usd til nå og det kommer mer mye mer det har Asieris signalisert for lenge siden.
"Potential for Photocure.
Regulatory Milestones;
Royalties and Sales
Milestones, for primary
and secondary
indications.
Og denne fantastiske kommentaren som forklarer alt , Og de skruver opp forventninger maximalt.
"Asieris progress: Hexvix early approval in China; NDA for Cevira undergoing regulatory review. "
Man skulle tru at PHO er fortsatt like skeptiske som de var for begynnelsen da de ikke gav Asieris store sjansen at lykkes. Men Hexvix er i boks og kan bli stort med tiden. Og Cevira er vel så godt som i boks og med de studieresultaten de har. Men PHO gidder ikke ens ta opp faste milepæler i presentasjonen, men de har fått 17 mil usd til nå og det kommer mer mye mer det har Asieris signalisert for lenge siden.
EnklestErBest
09.05.2025 kl 11:48
2292
Selskapet har aldri vært nærmere det store gjennombruddet, enda kastet folk ut aksjer for 50 mill i går. Dvs de kastet absolutt minimum 50 mill kr på gaten. Det er ved en dobling av kursen som ikke e kommer om lenge.
Hva DNB tenker på som ser at både Asieris og Photocure regner med milepælsutbetalinger for godkjenning av Cevira og søknader om markedstilgang I Europa og USA. Det dreier seg om store penger. Somen stor bonus kan vi trene nye flexiscope som vil ta BLC til SOC. Hvis DNB dekker inn nå, så får de gjort det til et snitt under 60. Hvis de venter til godkjenning av Cevira, vil de ikke få dekket inn under 100. Lykke til.
Hva DNB tenker på som ser at både Asieris og Photocure regner med milepælsutbetalinger for godkjenning av Cevira og søknader om markedstilgang I Europa og USA. Det dreier seg om store penger. Somen stor bonus kan vi trene nye flexiscope som vil ta BLC til SOC. Hvis DNB dekker inn nå, så får de gjort det til et snitt under 60. Hvis de venter til godkjenning av Cevira, vil de ikke få dekket inn under 100. Lykke til.
HrDuck
09.05.2025 kl 13:53
2195
en kjapp "take" på det som kom i forbindelse med Q1 tallene:
Noen er skuffet over omsetning fra US. To forklaringer ble gitt:
- Flex er som kjent på vei ut, mesteparten av omsetning fra flex er nå ute, kun 3% av us omsetning i Q1 var fra flex. Rigid vokser fortsatt "mid-teens", med flex mer eller mindre helt ute kan vi tro på å se klar vekst igjen fra kommende kvartaler.
- Endrede kjøpsmønster fra noen viktige kunder, gir kun kvartalsvise utslag og forventes ikke utslag på årsbasis.
- Mange var skuffet over nye utplasseringer i Q4, selskapet meldte da at Q1 ville være bedre. Nå så vi 8 nye plasseringer og 13 oppgraderinger så det stemte. Jeg tenker at det derfor er rimelig å forvente at selskapet også treffer når de melder bedre kvartal fremover på omsetning US.
Europa var bra, historisk beste kvartal i salg av antall enheter.
Ser også at noen savner Cevira info, det forstår jeg ikke etter presentasjonen. Det var satt av et eget segment i presentasjonen som omhandlet Cevira (og Hex-Kina-Asieris). Jeg fikk inntrykk av at prosessen fortsatt er i rute og som jeg har sagt tidligere: Det er ikke viktig om svaret kommer 13 juni eller 13 august eller whatever: Det viktige er at produktet blir godkjent og at det kommersielt blir en hit. Mitt tips er at svaret kommer i løpet av sommeren og "gun-to-my-head" så tipper jeg juni. Men jeg tipper bare som alle dere andre.
Alt i alt så tenker jeg at selskapet fortsatt er i rute. De selger et produkt (hex/cys) med ekstremt høy margin, value for pasientene (og det offentlige) og pr i dag (og så langt det er mulig å se) uten konkurranse. Selskapet er fortsatt "overfinansiert" og kontantstrømmen har siste kvartalene gått fra negativ til positiv, det er rimelig å forvente fortsatt positiv utvikling på kontantstrøm. Evt milepælsbetalinger fra Asieris vil kunne gi store utslag utover ordinær drift på CF. Prisingen er som jeg ser det lav kun basert på Hex/cys og Cevira gir en svært betydelig oppside i tillegg.
Selskapet har som sagt mye cash, ca 260 mill pr utgang Q1. Jeg tenker de er overfinansiert og blir ikke overrasket om det annonseres nye og betydelige tilbakekjøp innen kort tid.
Noen er skuffet over omsetning fra US. To forklaringer ble gitt:
- Flex er som kjent på vei ut, mesteparten av omsetning fra flex er nå ute, kun 3% av us omsetning i Q1 var fra flex. Rigid vokser fortsatt "mid-teens", med flex mer eller mindre helt ute kan vi tro på å se klar vekst igjen fra kommende kvartaler.
- Endrede kjøpsmønster fra noen viktige kunder, gir kun kvartalsvise utslag og forventes ikke utslag på årsbasis.
- Mange var skuffet over nye utplasseringer i Q4, selskapet meldte da at Q1 ville være bedre. Nå så vi 8 nye plasseringer og 13 oppgraderinger så det stemte. Jeg tenker at det derfor er rimelig å forvente at selskapet også treffer når de melder bedre kvartal fremover på omsetning US.
Europa var bra, historisk beste kvartal i salg av antall enheter.
Ser også at noen savner Cevira info, det forstår jeg ikke etter presentasjonen. Det var satt av et eget segment i presentasjonen som omhandlet Cevira (og Hex-Kina-Asieris). Jeg fikk inntrykk av at prosessen fortsatt er i rute og som jeg har sagt tidligere: Det er ikke viktig om svaret kommer 13 juni eller 13 august eller whatever: Det viktige er at produktet blir godkjent og at det kommersielt blir en hit. Mitt tips er at svaret kommer i løpet av sommeren og "gun-to-my-head" så tipper jeg juni. Men jeg tipper bare som alle dere andre.
Alt i alt så tenker jeg at selskapet fortsatt er i rute. De selger et produkt (hex/cys) med ekstremt høy margin, value for pasientene (og det offentlige) og pr i dag (og så langt det er mulig å se) uten konkurranse. Selskapet er fortsatt "overfinansiert" og kontantstrømmen har siste kvartalene gått fra negativ til positiv, det er rimelig å forvente fortsatt positiv utvikling på kontantstrøm. Evt milepælsbetalinger fra Asieris vil kunne gi store utslag utover ordinær drift på CF. Prisingen er som jeg ser det lav kun basert på Hex/cys og Cevira gir en svært betydelig oppside i tillegg.
Selskapet har som sagt mye cash, ca 260 mill pr utgang Q1. Jeg tenker de er overfinansiert og blir ikke overrasket om det annonseres nye og betydelige tilbakekjøp innen kort tid.
sokaratest
09.05.2025 kl 17:52
2062
Flott oppsummert herr Duck - helt enig i dine betraktninger. Vil også tillegge betydningen kineserne legger i at dette er en medisin som kineserne er først ute med. Stor prestisje og viktig at tingene er i orden før lansering og godkjenning i Kina. Slik jeg forstår det er det allerede god kommunikasjon mot myndighetene i Europa og usa - jeg kan ikke forstå annet enn at H2 i 2025 blir veldig bra for PHO
HrDuck
09.05.2025 kl 18:37
2025
Holder med duck for deg sokaretest 😀😀 . Men dette er enkelt tenker jeg. Begynner å bli kontantstrøm fra vanlig drift, underpriset allerede der om vi forstår det rett (og det gjør vi). Så oppside med vanlig drift og mer med cevira. Markedet vil skjønne dette etterhvert.
God helg alle 🙂
Edit: for å si det enkelt, cevira kan bli nektet aksept og likevel er selskapet underpriset. Tenk oppsiden om de får aksept og produktet blir en hit.
God helg alle 🙂
Edit: for å si det enkelt, cevira kan bli nektet aksept og likevel er selskapet underpriset. Tenk oppsiden om de får aksept og produktet blir en hit.
Redigert 09.05.2025 kl 18:39
EnklestErBest
09.05.2025 kl 19:19
1996
HrDuck.
Forstår godt at du vil være på den sikre siden, men Photocure skriver neppe det de skriver om Cevira og milepælsutbetalinger om de ikke er ganske sikre på konklusjonen. jeg har sagt tidligere at jeg er 99,7% sikker på at konklusjonen for Cevira er positiv, men skal gå med på at ingenting er 100% sikkert.
God helg.
Forstår godt at du vil være på den sikre siden, men Photocure skriver neppe det de skriver om Cevira og milepælsutbetalinger om de ikke er ganske sikre på konklusjonen. jeg har sagt tidligere at jeg er 99,7% sikker på at konklusjonen for Cevira er positiv, men skal gå med på at ingenting er 100% sikkert.
God helg.
peaf
10.05.2025 kl 07:34
1741
Nå er det Inger Ferner Hegglund som lagt avtalen og vilkåren i den, de 190 mil usd i milepæler vid blockbuster oppnåelse tog det tre år innen PHO klarte formiddle i rapporten. Men det var helt uten fokus eller noen annen omtale om vilkåren, plutsligt døk det bare opp og man undrer om de tykkte det var ovesentlig innformasjon så de sparte den tils Asieris begynte ymte frem om potensialen. Og vi ser på innformasjonen om Hexvix avtalen der de melder at de får royalties, men hvor mye er det 2 % eller 20% det er i mine øyner viktig innformasjon som man bør kunne lese seg til.
Og i en presentasjon beskriver de hva som har skjedd men fremfor alt beskriver de fremtidstsikterne og mulige inntekter. Tørr fakta om om den regulatoriske utvikklingen i Ceviraprosessen forteller inget om storleiken på avtalte milepæler eller hvor mye royalties de for på de ulike nivåerne. Asieris har meldt at de leverer
EMA søknaden så fort de for Kinagodkjenningen, men hva får PHO i milepæle når søknaden leveres og fremforalt hva får de vid en godkjenning da den blir delt fra en gjemensom milepæle før US og Europa er det halvdelen av 33 mil usd eller får de alt.
Hvordan skal nye innvestorer kunne gjøre seg en oppfatning om potensialet til Cevira i presentasjonen, når det i prinsipp bare beskriver at det eksisterer og avtale om betalning finns. De kunde åtminstende vist til rapporten og dens beskrivelse av avtalens vilkår, even om den er vanskelig at finne der da ingen fokus er lagt til den.
Det er vel ingen tvivel om at potensialet finns i Asieris avtalen med Cevira og Hexvix, som og har vart den ende lønnsomme delen i selskapet historie mens Schneider har styrt det i drygt 6 år. Og det er minimale kostnader for PHO som garanterer at det som kommer der i fra er meget lønnsomt. Det er merkelig at avtalerne ikke er beskrevit i presentasjonerne så man kan se potensialt i dem, jeg mener at når en avtale har blockbuster potensiale og milepæler som nås vid oppnåelse bør det fokuseres på det og. Bare det at det ligger inne mulige 190 mil usd i milepæler vid blockbuster salg, burde få de fleste at ville vete mer om muligheten til at oppnå det og lese hva Asieris skriver om potensialet.
Det er jo som sagt og besynnerligt at ikke en ende analys tar opp potensialet og beskriver avtalerne så man kan se hva som ligger i dem, når de med all sannsynlighet er de mest verdifulle eiendelerne som PHO har i kofferten. Det blir noe helt annet når man leser rapportene fra Asieris og hva de mener om potensialet og de har vel betydligt mer kompetent ledelse og ser de reelle muligheterne i en medisin mot HSIL. På mandag er det et år siden søknaden blev levert og svaret bør komme vilken dag som helst nå, så for vi se hvordan godkjenningen blir mottatt. Trur det blir meget bra og enda bedre med litt salgsfakta fra Asieris.
Og i en presentasjon beskriver de hva som har skjedd men fremfor alt beskriver de fremtidstsikterne og mulige inntekter. Tørr fakta om om den regulatoriske utvikklingen i Ceviraprosessen forteller inget om storleiken på avtalte milepæler eller hvor mye royalties de for på de ulike nivåerne. Asieris har meldt at de leverer
EMA søknaden så fort de for Kinagodkjenningen, men hva får PHO i milepæle når søknaden leveres og fremforalt hva får de vid en godkjenning da den blir delt fra en gjemensom milepæle før US og Europa er det halvdelen av 33 mil usd eller får de alt.
Hvordan skal nye innvestorer kunne gjøre seg en oppfatning om potensialet til Cevira i presentasjonen, når det i prinsipp bare beskriver at det eksisterer og avtale om betalning finns. De kunde åtminstende vist til rapporten og dens beskrivelse av avtalens vilkår, even om den er vanskelig at finne der da ingen fokus er lagt til den.
Det er vel ingen tvivel om at potensialet finns i Asieris avtalen med Cevira og Hexvix, som og har vart den ende lønnsomme delen i selskapet historie mens Schneider har styrt det i drygt 6 år. Og det er minimale kostnader for PHO som garanterer at det som kommer der i fra er meget lønnsomt. Det er merkelig at avtalerne ikke er beskrevit i presentasjonerne så man kan se potensialt i dem, jeg mener at når en avtale har blockbuster potensiale og milepæler som nås vid oppnåelse bør det fokuseres på det og. Bare det at det ligger inne mulige 190 mil usd i milepæler vid blockbuster salg, burde få de fleste at ville vete mer om muligheten til at oppnå det og lese hva Asieris skriver om potensialet.
Det er jo som sagt og besynnerligt at ikke en ende analys tar opp potensialet og beskriver avtalerne så man kan se hva som ligger i dem, når de med all sannsynlighet er de mest verdifulle eiendelerne som PHO har i kofferten. Det blir noe helt annet når man leser rapportene fra Asieris og hva de mener om potensialet og de har vel betydligt mer kompetent ledelse og ser de reelle muligheterne i en medisin mot HSIL. På mandag er det et år siden søknaden blev levert og svaret bør komme vilken dag som helst nå, så for vi se hvordan godkjenningen blir mottatt. Trur det blir meget bra og enda bedre med litt salgsfakta fra Asieris.
Merlin
10.05.2025 kl 19:33
1479
Det er jo fint for oss som fortsatt akkumulerer aksjer i Photocure, at Asieris ikke regnes med, verken av selskapet eller Geir Holom i DNB.
Og det er ikke nok å se på verdien av milepælene Pho skal få. Det kan ligge en enorm verdi i neddiskonterte royalties, i størrelse ca. 500 kr. aksjen i Photocure, etter skatt. Bare i Kina alene er det alene 700.000 nye tilfeller av forløper til Cervix-kanser i året! Og over 2,1 millioner kvinner over 18 år med HSIL i Kina. Ikke vanskelig å regne hjem milliardroyalty årlig for Pho.
Derfor skal man ikke se seg blind på milestoneverdiene ved godkjennelse. Det er bare småpenger i forhold til det som kan dukke opp av royalties for Pho ganske fort!
Og det er ikke nok å se på verdien av milepælene Pho skal få. Det kan ligge en enorm verdi i neddiskonterte royalties, i størrelse ca. 500 kr. aksjen i Photocure, etter skatt. Bare i Kina alene er det alene 700.000 nye tilfeller av forløper til Cervix-kanser i året! Og over 2,1 millioner kvinner over 18 år med HSIL i Kina. Ikke vanskelig å regne hjem milliardroyalty årlig for Pho.
Derfor skal man ikke se seg blind på milestoneverdiene ved godkjennelse. Det er bare småpenger i forhold til det som kan dukke opp av royalties for Pho ganske fort!
peaf
11.05.2025 kl 09:57
1258
Ja det er vel salgsmilepælerne som gir en bilde av mulige og forventede salgsinntekter, derfor mener jeg de bør vare med i presentasjonen. Og naturligtvis de fastsatte milepælerne og som garantert kommer vid godkjenningen, og en blockbuster påstand som er forventet av Asieris burde vart nevnt av PHO og analytiker. Men analytiker ville jo ikke skru opp forventninger så han hadde inga meninger om potensialet til Cevira, og Schneider har vel ikke skrudd opp noe som helst om Asieris. Det er merkelig når de hadde significant gode resultater i studien, og endå ikke ha en mening om hva det kan bety av suksess. Det som en gang hvar minst en 250 mil usd avtale, har plutsligt blitt noe difust som ikke kan tallfestes.
Og slår Asieris spådom om blockbuster potensiale etter markedsundersøkelser til, så bør jo PHO bli tidenes utbytte aksje da de ikke har noe behov for innvesteringer i dagens struktur av selskapet. Selskapet har jo 260 mil i cash som kommer fra Cevira 17 mil usd og emisjonen 330. mil, om de fortjener skryt for cashbeholdningen er vel noe som var og får gjøre seg en mening om. Men når det gjeller Cevira er det bare Inger Ferner Hegglund og Hestdal som fortjener skryt, og Hestdal spådde blockbuster potensiale på sin tid og nå får vi snart vite om det blir det.
Og slår Asieris spådom om blockbuster potensiale etter markedsundersøkelser til, så bør jo PHO bli tidenes utbytte aksje da de ikke har noe behov for innvesteringer i dagens struktur av selskapet. Selskapet har jo 260 mil i cash som kommer fra Cevira 17 mil usd og emisjonen 330. mil, om de fortjener skryt for cashbeholdningen er vel noe som var og får gjøre seg en mening om. Men når det gjeller Cevira er det bare Inger Ferner Hegglund og Hestdal som fortjener skryt, og Hestdal spådde blockbuster potensiale på sin tid og nå får vi snart vite om det blir det.
HrDuck
12.05.2025 kl 14:02
860
nå er det mest du som er opptatt hvem som fortjener skryt eller kjeft. Mitt poeng er kun at selskapet er solid finansiert og litt mer enn det også.
Burobeng
12.05.2025 kl 14:53
800
Photocure søker etter hjelp til å telle alle pengene som snart kommer:
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=406819540&srsltid=AfmBOorYVrewfi5T6xsEfnl782gT63u0yR_yXF7HW7C_qhJB8O0ogNet
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=406819540&srsltid=AfmBOorYVrewfi5T6xsEfnl782gT63u0yR_yXF7HW7C_qhJB8O0ogNet
EnklestErBest
12.05.2025 kl 15:33
750
Atter en fin dag for den/de som enda ikke er ferdig med å akkumulere aksjer.
EnklestErBest
12.05.2025 kl 15:46
728
Ikke mange som har satt seg inn I potensialet i PHO I nær fremtid. Salgsviljen er større en vise versa også idag. Jeg forstår godt at folk blir lei av en så seig materie som Photcure, men lønn for strevet er snart her, selv om vi hadde trodd at vi skulle vært i mål for lenge siden.
klaesp
12.05.2025 kl 15:57
713
EnklestErBest skrev Atter en fin dag for den/de som enda ikke er ferdig med å akkumulere aksjer.
Håper tilbud varer noen uker til får mitt vedkommende 🤫
skadi
12.05.2025 kl 15:58
708
Kanskje de heller skal har hjelp og telle sammen kostnads siden? Virker som hverken Schneider eller Dahl kan telle stort lenger enn til tre.