TGS - Seriøs diskusjonstråd
Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriøs diskusjonstråd som er fri fra endeløse og poengløse sider hvor et fåtall med agenda ødelegger for fruktbar diskusjon.
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Redigert 27.05.2025 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Månemannen2
02.04.2025 kl 23:17
8754
I morgen snakker vi nok om et nytt gap som skal lukkes. Jeg håper det ikke men er redd vi nærmer oss de 80.
Skimmy
03.04.2025 kl 09:26
8347
Ble det som Månemannen frykter ett nytt gap som skal tettes nå? Eller er TA hindrene nå klarert for oppgang?
Redigert 03.04.2025 kl 09:27
Morraberget
03.04.2025 kl 09:27
8681
Noen tanker i disse urotider. Noen som har tanker om uro og toll påslag vil påvirke vårt TGS !? Vi får i hvert fall en tur nedenom nå og kanskje er det bra å få tettet alle hull, eller Gap som i teknisk forstand omtales !
Urolige tider nå er det ihvertfall. Men for TGS så er jo mange jobber avtalt og opererer jo en del utenfor vanlig vare og gods handel.
Krysset fingrene for at TGS skuta flyter og kommet seg fint videre i urolig sjø ☺️ Kanskje noen endrer porteføljene sine og at TGS ikke er den «dårligste» aksjen i disse tider. ☺️
Urolige tider nå er det ihvertfall. Men for TGS så er jo mange jobber avtalt og opererer jo en del utenfor vanlig vare og gods handel.
Krysset fingrene for at TGS skuta flyter og kommet seg fint videre i urolig sjø ☺️ Kanskje noen endrer porteføljene sine og at TGS ikke er den «dårligste» aksjen i disse tider. ☺️
Redigert 03.04.2025 kl 09:30
Obxserver
03.04.2025 kl 09:48
8610
Da ble det en god dose påfyll! Om ikke energisikkerhet kommer høyt i agendaen nå til de ulike landene nå så tar jeg snart en tur til månen:).
protagoras
03.04.2025 kl 10:00
8589
Jeg tror TGS med sin portefølje av tjenesteytelser og salg av data kan bli en safe heaven på børs for de som selger seg ut av forbruksmarkedet.
PerUlv Den ene
03.04.2025 kl 10:50
8627
Vell...
Det er ingen flere gap som jeg kan finne nå på nedsiden. Men..
Vi har en diagonal med Anchor 1 NOK 28,2540 fra 25 oktober 2008 og Anchor 2 NOK 78,17 fra 18 desember 2021.. Diagonalen leser i dag ca. NOK 90,57. Så fra et teknisk stådsted er det her det er optimal inngang. Utrolig men sant..
Det er ingen flere gap som jeg kan finne nå på nedsiden. Men..
Vi har en diagonal med Anchor 1 NOK 28,2540 fra 25 oktober 2008 og Anchor 2 NOK 78,17 fra 18 desember 2021.. Diagonalen leser i dag ca. NOK 90,57. Så fra et teknisk stådsted er det her det er optimal inngang. Utrolig men sant..
Skimmy
03.04.2025 kl 11:32
8804
TGS: ABG SUNDAL COLLIER NEDGRADERER TIL HOLD, KURSMÅL 100 (150)
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier nedgraderer TGS til hold fra kjøp og reduserer kursmålet på aksjen til 100 kroner fra 150 kroner.
Det fremgår av en analyse torsdag.
Meglerhuset har redusert estimater på resultat pr aksje med 24 prosent for 2025 og 40 prosent i 2026, og ligger dermed godt under konsensus.
«Vi fornemmer at oljeselskapenes «kortsykel-forbruk», hvorav ingenting er mer representativt enn seismikk, har blitt hardt rammet de seneste 4-6 ukene. Vi baserer frykten på: 1. fallet i oljeprisen, 2. stor generell makrousikkerhet, 3. den nylige Dallas Fed-undersøkelsen, 4. mangelen på nylige seismikkontrakter, 5. manglende lisenssalg i den amerikanske gulfen, 6. de generelle inntrykkene fra vår USA-tur forrige uke. Dessuten hører vi fra bransjeaktører at det er negativt prispress på tauet streamerkontrakter - vi antar ned rundt 7 prosent på årsbasis», skriver meglerhuset.
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier nedgraderer TGS til hold fra kjøp og reduserer kursmålet på aksjen til 100 kroner fra 150 kroner.
Det fremgår av en analyse torsdag.
Meglerhuset har redusert estimater på resultat pr aksje med 24 prosent for 2025 og 40 prosent i 2026, og ligger dermed godt under konsensus.
«Vi fornemmer at oljeselskapenes «kortsykel-forbruk», hvorav ingenting er mer representativt enn seismikk, har blitt hardt rammet de seneste 4-6 ukene. Vi baserer frykten på: 1. fallet i oljeprisen, 2. stor generell makrousikkerhet, 3. den nylige Dallas Fed-undersøkelsen, 4. mangelen på nylige seismikkontrakter, 5. manglende lisenssalg i den amerikanske gulfen, 6. de generelle inntrykkene fra vår USA-tur forrige uke. Dessuten hører vi fra bransjeaktører at det er negativt prispress på tauet streamerkontrakter - vi antar ned rundt 7 prosent på årsbasis», skriver meglerhuset.
Skimmy
03.04.2025 kl 11:38
9098
Hvor ender den diagonalen sommeren 26 da?
Redigert 03.04.2025 kl 12:01
RFS
03.04.2025 kl 12:24
8889
Driften går bra, bra backlog.
Ser man litt konservativt på dette er vi nå på 7,5 % utbytteyield. Valutakurs vil kunne justere det litt. Alt annet blir bonus, og det ligger jo an til nedbetaling av gjeld og ekstra utbytter etter hvert.
Kjøpte meg inn på 90,6.
Ser man litt konservativt på dette er vi nå på 7,5 % utbytteyield. Valutakurs vil kunne justere det litt. Alt annet blir bonus, og det ligger jo an til nedbetaling av gjeld og ekstra utbytter etter hvert.
Kjøpte meg inn på 90,6.
Skimmy
03.04.2025 kl 13:29
8812
Hva tenker du om påstandene fra ABG da? Ikke hold i dem? Tar de feil, er det jo bare å glede seg til prelim q1 tall.
Obxserver
03.04.2025 kl 14:18
8900
1. fallet i oljeprisen, 2. stor generell makrousikkerhet, 3. den nylige Dallas Fed-undersøkelsen, 4. mangelen på nylige seismikkontrakter, 5. manglende lisenssalg i den amerikanske gulfen, 6. de generelle inntrykkene fra vår USA-tur forrige uke.
1. Dette ordnes med å lamme Iran og press på Russland. 2. Maxtaket på toll ble satt i dag, fremover er det forhandling som gjelder 3. Ref punkt to. 4. Da har ABG ikke fulgt med i timen, vent til neste uke. 5. Shale peak i emning, Trump kommer snart til å åpne nye lisensrunder. 6. Ref punkt to igjen. Eneste bransjeaktører som ABG har snakket med er Shearwater som har fått en del strøjobber i India, de sitter med null lisenser i Nordsjøen der TGS har gjort rent bord i år og er så og si fullbooket til og med Q3.
1. Dette ordnes med å lamme Iran og press på Russland. 2. Maxtaket på toll ble satt i dag, fremover er det forhandling som gjelder 3. Ref punkt to. 4. Da har ABG ikke fulgt med i timen, vent til neste uke. 5. Shale peak i emning, Trump kommer snart til å åpne nye lisensrunder. 6. Ref punkt to igjen. Eneste bransjeaktører som ABG har snakket med er Shearwater som har fått en del strøjobber i India, de sitter med null lisenser i Nordsjøen der TGS har gjort rent bord i år og er så og si fullbooket til og med Q3.
Morraberget
03.04.2025 kl 16:33
8563
Status ble en kraftig reaksjon ned. Vil tro du har nettsider og tilgang til utviklingen.Slik at du kan holde deg sånn passe oppdatert. Det virker jo ellers som at du følger med. Å fryde seg i etterpåklokskap er ikke en spesielt vanskelig oppgave !
unikum
03.04.2025 kl 16:34
8558
Da ble fristelsen for stor og ble aksje eier på tampen i dag. Voldsom til juling men ikke alene om det idag dessverre. Satser på hyggeligere dager i ukene/mnd som kommer
PerUlv Den ene
03.04.2025 kl 20:33
8150
Kryptoking skrev Ja, hva er status nå
Tja...
Fra "Breakout" til "Breakdown" Shit happens... Men..
Nytt "Gap" dannet. Og denne gangen er det på oversiden...
Som du ser står det "potensielt" . Nedside risiko ble også omtalt men det er riktig at det var oppsiden som da var i fokus. Så om du lurer på hva som utspilles nå er det nok siste "Anchor" som skal levere på nedre diagonal i den påviste "Fallende kilen".
Fra "Breakout" til "Breakdown" Shit happens... Men..
Nytt "Gap" dannet. Og denne gangen er det på oversiden...
Som du ser står det "potensielt" . Nedside risiko ble også omtalt men det er riktig at det var oppsiden som da var i fokus. Så om du lurer på hva som utspilles nå er det nok siste "Anchor" som skal levere på nedre diagonal i den påviste "Fallende kilen".
Kryptoking
03.04.2025 kl 21:45
8184
Med al respekt så tror jeg tekniskanalyse får være hva det vil nå som galskapen har sluppet seg løs. Redd dette bare er starten før ting roer seg.
Morraberget
04.04.2025 kl 11:02
7857
Hvor er bunnen nå tro. En skikkelig bølgedal dette med denne Trumptollen nå. Oljeprisen er jo ned og det påvirker igjen oljeselskapenes inntjening og investering i oljeservice tjenester og Seismikk ! Så det ser litt tungt ut akkurat nå og fremover. Inntjeningen er bedret inni 2025 men hva med videre utover ? Utbytte er greit nå men kan sikkert påvirkes det også og at det ikke blir høyere fremover……. Kanskje andre veien. Utrygghet og uvisshet det hater investorene og børsene. Frykten sprer seg fort dessverre og det blir som en domino effekt. Huff har jo opplevd dette eller bortimot tilsvarende noen ganger tidligere. Takler det dårlig for å være ærlig. Solgte meg helt ut på 88,50kr i går 😒 Er usikker på ny inngang eller andre aksjer å investere i.
RFS
04.04.2025 kl 11:53
7906
Turbulente tider! Det er i slike øyeblikk man kan få kjøpt seg inn rimelig. Riktignok hvis man tror på at selskapet går så bra som det selv sier. Jeg har ikke fått noen annen pålitelig informasjon, så jeg stoler på dem.
En litt artig betraktning: jeg kjøpte meg inn på 82,70 i dag. For de som husker PGS kursen så tilsvarer det en kurs på 82,70 x 0,06829 = 5,65.
I PGS sin tid bød TGS på et tidspunkt 600 MUSD kr (6 kr pr aksje) for KUN biblioteket til PGS, altså uten skipene. PGS takket nei. Vi som var investert i PGS så på 6 kr som et slags gulv gjennom uroen. At jeg nå kunne kjøpe til under den prisen må jeg bare kalle svært overraskende. Jeg håper at jeg har rett i at markedet nå bare er urolig, og at kursen på sikt skal langt oppover.
En litt artig betraktning: jeg kjøpte meg inn på 82,70 i dag. For de som husker PGS kursen så tilsvarer det en kurs på 82,70 x 0,06829 = 5,65.
I PGS sin tid bød TGS på et tidspunkt 600 MUSD kr (6 kr pr aksje) for KUN biblioteket til PGS, altså uten skipene. PGS takket nei. Vi som var investert i PGS så på 6 kr som et slags gulv gjennom uroen. At jeg nå kunne kjøpe til under den prisen må jeg bare kalle svært overraskende. Jeg håper at jeg har rett i at markedet nå bare er urolig, og at kursen på sikt skal langt oppover.
Morraberget
04.04.2025 kl 12:31
7900
Håper virkelig du har eller får rett i dine vurderinger. Min inngang i PGS var 5,15 i GAV når TGS overtok. Skikkelig skrell er dette. Men jeg har også fortsatt troa på TGS
Det er et solid drevet selskap og de har vunnet en god del kontrakter fremover i vår/sommer. Men olja stuper og investeringene for oljeselskapene kan holdes igjen i disse dårlige tider !? Det vil mest sannsynlig komme bedre tider. Ressurser og uavhengighet vil nok ha stor betydning på sikt. Men når er ikke godt å si. Markedene er urolig og det er en del usikkerhet hva gjelder olja mtp tilbud og etterspørsel !?
Er fristet til å kjøpe meg inn igjen også….. men holder litt tilbake enda ☺️
Det er et solid drevet selskap og de har vunnet en god del kontrakter fremover i vår/sommer. Men olja stuper og investeringene for oljeselskapene kan holdes igjen i disse dårlige tider !? Det vil mest sannsynlig komme bedre tider. Ressurser og uavhengighet vil nok ha stor betydning på sikt. Men når er ikke godt å si. Markedene er urolig og det er en del usikkerhet hva gjelder olja mtp tilbud og etterspørsel !?
Er fristet til å kjøpe meg inn igjen også….. men holder litt tilbake enda ☺️
Bracon
04.04.2025 kl 15:05
7741
Kontur skrev Er denne meldt?
Du må da ha ett forferdelig tap. Har anbefalt kjøp over en lav sko. Husk Kontur!!! Hva du kjøper, og selger påvirker overhode ingen her inne. HELLER IKKE KURSEN! Veldig å opplyse at du har tatt noen bet. Hvorfor?? Tilfredsstille deg selv???
Slettet bruker
04.04.2025 kl 17:48
7606
De som fulgte den inderlige anbefalingen fra Kontur har til nå et tap på ca 23%. Det viser hvor problematisk det er med anbefalinger på et anonymt aksjeforum.
Blue Cow Group
04.04.2025 kl 19:33
8388
Ja, kanskje du kan ta det i den useriøse tråden istedet?
Skjønner at det er en svart dag for mange, men jeg håper vi kan prøve å holde det ryddig alikevel.
Skjønner at det er en svart dag for mange, men jeg håper vi kan prøve å holde det ryddig alikevel.
Kontur
04.04.2025 kl 20:10
8788
Hei
Ja, klart jeg har et heftig papirtap siste dagene jeg og. Name of the game.
Ja, klart jeg har et heftig papirtap siste dagene jeg og. Name of the game.
Bracon
04.04.2025 kl 20:36
8751
29,12 % ned de siste året. Siste halve året ned 24,38%. Siste 3 måneder 32,94. Flau av å sitte i jævelskapet!!
TonyB
04.04.2025 kl 20:49
8714
Første og siste advarsel til deg før du er ute av tråden. Slutt å oppfør deg som et barn som må holdes i hånda.
Denne tråden skal være mer seriøs en pinlige nada-uttalelser som «flau av å sitte i jævelskapet».
Det er selvsagt lov å være negativ til selskapet, men kom med noen fornuftige tanker, analyser og betraktninger som gir rom for fruktbar diskusjon.
Denne tråden skal være mer seriøs en pinlige nada-uttalelser som «flau av å sitte i jævelskapet».
Det er selvsagt lov å være negativ til selskapet, men kom med noen fornuftige tanker, analyser og betraktninger som gir rom for fruktbar diskusjon.
Morraberget
04.04.2025 kl 21:47
8746
Børsras som er satt i regi av en mann og et system med mye makt og innflytelse. Ført til et ras i de fleste aksjer også TGS. Det er greitt å være frustrert med det er skikkelig elendig oppførsel å drive å harselere og godte seg over at enkeltpersoner har mye tap….. og gå til angrep på enkeltpersoner. Mange mennesker her inne som mangler grunnleggende grenser og holdninger som ikke er dannet på en naturlig måte gjennom oppvekst. Ekle og delvis ondsinnet. Huff sier jeg bare.
En hver mann og dame her inne har et eget ansvar for hva de handler og for hvor mye. Så fei for egne dører før dere angriper enkeltpersoner her.
Ha ei fin helg 😀 NB ! verden går videre og i elendigheten så finnes det også gode muligheter etterhvert 👍
En hver mann og dame her inne har et eget ansvar for hva de handler og for hvor mye. Så fei for egne dører før dere angriper enkeltpersoner her.
Ha ei fin helg 😀 NB ! verden går videre og i elendigheten så finnes det også gode muligheter etterhvert 👍
Slettet bruker
04.04.2025 kl 22:24
8740
Du er inne på noe her. Dette er en korreksjon utløst av USA.
Litt teknisk:
https://www.marketscreener.com/quote/stock/TGS-ASA-1413301/graphics/
Litt teknisk:
https://www.marketscreener.com/quote/stock/TGS-ASA-1413301/graphics/
FaeniHelvete
05.04.2025 kl 08:38
8522
Jeg sitter i ro, dog utenfor butikkvinduet.
Jeg tror kursen skal lengre ned før den går opp igjen. Vi er fortsatt bare i startfasen av Trump’s fjas og det er rom for mye mer. I seg selv er det et problem at ting skjer fort, det i seg selv skaper økende usikkerhet rundt markedet. Det er jo flere aktører som har vært innom det, vi vet ikke hva som skjer de neste årene så det er uaktuelt å investere store summer når gulvet under oss kan forsvinne. Det skal bli interessant å se hva TGS sier fremover, har møtt på en del folk i «gamle» PGS som til de grader snakker opp markedet og behovet for å øke kapasiteten, men det var før Trump begynte herjingen.
Jeg tror kursen skal lengre ned før den går opp igjen. Vi er fortsatt bare i startfasen av Trump’s fjas og det er rom for mye mer. I seg selv er det et problem at ting skjer fort, det i seg selv skaper økende usikkerhet rundt markedet. Det er jo flere aktører som har vært innom det, vi vet ikke hva som skjer de neste årene så det er uaktuelt å investere store summer når gulvet under oss kan forsvinne. Det skal bli interessant å se hva TGS sier fremover, har møtt på en del folk i «gamle» PGS som til de grader snakker opp markedet og behovet for å øke kapasiteten, men det var før Trump begynte herjingen.
PerUlv Den ene
05.04.2025 kl 08:48
9010
Takk for deling Slettet bruker
Veldig bra chart med auto-generert support levels. Som mange nok ser av chartet er dette et stort "Rettvinklet Triangel - Bearish pattern." Og gitt dette er nedside targets som følger.
En slik formasjon genererer tre targets kalt belte. Mange med CMC plattform er familiær med dette. Men til sakens kjerne. Target 1 NOK 85,30 er innfridd. Target 2 leser NOK 75,10 og kan levere om support 79,10 ryker. Nederst i beltet finner vi targets 3 som leser NOK 65,30 og som må ansees som "Worst case"
Nå skal ikke jeg forgripe begivenhetenes gang men av erfaring leverer ofte target 1 og 2. Om så er tilfellet her gjenstår å se. Så til slutt...
Ingen vet hvor Haren hopper, ingen vet når Donald stopper...Men... La oss alle håpe at support 79,10 holder. Om man sjanser på en inngang her mandag er jo opp til hver enkelt.
Veldig bra chart med auto-generert support levels. Som mange nok ser av chartet er dette et stort "Rettvinklet Triangel - Bearish pattern." Og gitt dette er nedside targets som følger.
En slik formasjon genererer tre targets kalt belte. Mange med CMC plattform er familiær med dette. Men til sakens kjerne. Target 1 NOK 85,30 er innfridd. Target 2 leser NOK 75,10 og kan levere om support 79,10 ryker. Nederst i beltet finner vi targets 3 som leser NOK 65,30 og som må ansees som "Worst case"
Nå skal ikke jeg forgripe begivenhetenes gang men av erfaring leverer ofte target 1 og 2. Om så er tilfellet her gjenstår å se. Så til slutt...
Ingen vet hvor Haren hopper, ingen vet når Donald stopper...Men... La oss alle håpe at support 79,10 holder. Om man sjanser på en inngang her mandag er jo opp til hver enkelt.
TonyB
05.04.2025 kl 19:21
8888
Får denne uttalelsen bein å gå på vil kanskje noen flere lete etter kjøpsknappen mandag. Har vel avstemt slike uttalelser med sjefen….
Drister meg å ta denne her siden det jo påvirker alt. Stemmer dette, kan mye frykt tas av bordet og få noen og enhver å trykke på kjøpsknapper. Regner med det han sier må nornlunde være avstemt med sjefen…
https://www.vg.no/nyheter/i/xmv4l8/musk-sier-han-oensker-seg-tollfri-handel-mellom-europa-og-usa
Drister meg å ta denne her siden det jo påvirker alt. Stemmer dette, kan mye frykt tas av bordet og få noen og enhver å trykke på kjøpsknapper. Regner med det han sier må nornlunde være avstemt med sjefen…
https://www.vg.no/nyheter/i/xmv4l8/musk-sier-han-oensker-seg-tollfri-handel-mellom-europa-og-usa
Redigert 05.04.2025 kl 19:22
BWMx5
07.04.2025 kl 07:01
8141
TGS awarded OBN 3D contract offshore Trinidad
OSLO, Norway (7 April 2025) - TGS, a leading provider of energy data and
intelligence, is pleased to announce the award of a shallow water OBN
acquisition contract in Trinidad. The 3D baseline contract is scheduled to
commence in early Q3. The total duration of the survey is approximately 80 days.
Kristian Johansen, CEO of TGS, commented, "Our OBN technology continues to be
the preferred choice of the industry and exposes TGS to clients' production
budgets and asset optimization initiatives. We are pleased to secure this new
3D shallow water OBN contract. The client values our OBN technology combined
with our proven track record of project execution, ensuring efficient delivery
of high-quality data and insights."
https://newsweb.oslobors.no/message/643101
OSLO, Norway (7 April 2025) - TGS, a leading provider of energy data and
intelligence, is pleased to announce the award of a shallow water OBN
acquisition contract in Trinidad. The 3D baseline contract is scheduled to
commence in early Q3. The total duration of the survey is approximately 80 days.
Kristian Johansen, CEO of TGS, commented, "Our OBN technology continues to be
the preferred choice of the industry and exposes TGS to clients' production
budgets and asset optimization initiatives. We are pleased to secure this new
3D shallow water OBN contract. The client values our OBN technology combined
with our proven track record of project execution, ensuring efficient delivery
of high-quality data and insights."
https://newsweb.oslobors.no/message/643101
mellomulv
07.04.2025 kl 07:49
8042
Orker ikke flere kontrakter. Blir bare minus og elendighet av det:(
RFS
07.04.2025 kl 09:18
8222
Min kommentar baserer seg på ordrebok presentert etter Q4, der Q1 og Q2 var veldig godt innbooket totalt sett. Det var bare litt kapasitet i H1 å fylle. Q3 og Q4 skal nå fylles opp, og de som vil bestille nå (det bør de jo gitt lav produksjonsreserve) må stille seg i kø og booke inn vintersesongen. OBN detaljer pr måned overlater jeg til andre å utdype :)
RFS
07.04.2025 kl 09:28
8216
Som alltid når det er store dipper i kurs er det pga at enkelte får likviditetsproblemer og må selge. Og en del kortsiktig spekulasjon selvsagt. Det har lite å gjøre med bedriftens driftstilstand å gjøre, selv om noen kunder kan få seg til å utsette noen avgjørelser. TGS har en forsiktig utbyttepolitikk i dag for å kunne levere på den i turbulente tider også, slik de har gjort siden 2010. Minner om at styreleder nylig kjøpte for en halv million på kurs 102…
Skimmy
07.04.2025 kl 10:00
8070
Kan vi se en endring av synet på gjeldsintervallet mtp åpning for gjenkjøp på disse lave nivåene tror du?
StephanDerrick
07.04.2025 kl 10:13
8041
Svaret på det er nei.
TGS-ledelsen kjører en safe linje, der de ønsker å være økonomisk robuste og skodde for også sykliske nedturer ( når de før eller siden måtte komme). Det betyr at de kommer til å prioritere å få netto-gjelden ned til ønsket intervall.
TGS-ledelsen kjører en safe linje, der de ønsker å være økonomisk robuste og skodde for også sykliske nedturer ( når de før eller siden måtte komme). Det betyr at de kommer til å prioritere å få netto-gjelden ned til ønsket intervall.
StephanDerrick
07.04.2025 kl 10:15
8148
Det er heller ikke tilfeldig når meglerhus som Kepler sender ut sine kursoppdateringer. De ønsker å skape et salgstrykk og bruker usikkerheten som råder til å bygge videre på salgsmomentumet.
Det er i mindre grad småsparerne som selger ned i tider som dette.
Primært er det institusjonelle investorer som kjører programhandel/risikojustering som bidrar til fallene.
Det er i mindre grad småsparerne som selger ned i tider som dette.
Primært er det institusjonelle investorer som kjører programhandel/risikojustering som bidrar til fallene.
Redigert 07.04.2025 kl 10:17
Skimmy
07.04.2025 kl 10:18
8216
Hva har de igjen for å ønske et salgstrykk? Store kunder som vil inn på lav kurs?
StephanDerrick
07.04.2025 kl 10:35
8182
Kortsiktig så handler nok mer om at disse meglerhusene har rådet sine kunder til å shorte i forkant av at nye analyse-oppdateringer blir lagt ut.