⏵ TGS - Åpen tråd, for alle, med alle meninger
TGS - Åpen tråd for alle. Det viktigste av alt når du skal vurdere å investere i et papir, er en nøytral tråd som ikke er kontrollert av kun aksjonærer
En gjeng med haussere, (heretter kalt "menigheten") opprettet en ny tråd ved navn "TGS - Seriøs diskusjonstråd", hvor de stikker hodet i sanden og utestenger brukere som ikke har samme mening som de. Det viktigste i en debatt, er et fritt ord for alle - en åpen diskusjon hvor alle er inkludert, alle kan delta og alle har mulighet til å ytre sine meninger og teorier.
Denne tråden er åpen for alle, uansett hva du måtte mene om fremtiden i oljesektoren, eller TGS, som et selskap
Advarsel: Det advares om hodeløs haussing i tråden "TGS - Seriøs diskusjonstråd" - Tenk selv, før du investerer, basert på poster du leser på FA forum.
Hvem er "menigheten" :
"menigheten" er en gruppe mennesker som har én ting til felles, og det er å hausse TGS fordi de selv eier aksjer i selskapet - Til tider har haussingen tatt helt av og "sannheten" har ved flere tilfeller blitt snudd til usannheter - Dette er ikke bra for noen, og spesielt ikke for nye debattanter, som søker informasjon om et selskap de vurderer å investere i - Denne tråden vil bli brukt, for å kommentere påstander i tråden "TGS - Seriøs diskusjonstråd"
For alle, av alle - Det er en felles interesse for å skape verdier. Det vil også si at det er en felles interesse å kunne si sin mening når man observerer mørke skyer i horisonten
En gjeng med haussere, (heretter kalt "menigheten") opprettet en ny tråd ved navn "TGS - Seriøs diskusjonstråd", hvor de stikker hodet i sanden og utestenger brukere som ikke har samme mening som de. Det viktigste i en debatt, er et fritt ord for alle - en åpen diskusjon hvor alle er inkludert, alle kan delta og alle har mulighet til å ytre sine meninger og teorier.
Denne tråden er åpen for alle, uansett hva du måtte mene om fremtiden i oljesektoren, eller TGS, som et selskap
Advarsel: Det advares om hodeløs haussing i tråden "TGS - Seriøs diskusjonstråd" - Tenk selv, før du investerer, basert på poster du leser på FA forum.
Hvem er "menigheten" :
"menigheten" er en gruppe mennesker som har én ting til felles, og det er å hausse TGS fordi de selv eier aksjer i selskapet - Til tider har haussingen tatt helt av og "sannheten" har ved flere tilfeller blitt snudd til usannheter - Dette er ikke bra for noen, og spesielt ikke for nye debattanter, som søker informasjon om et selskap de vurderer å investere i - Denne tråden vil bli brukt, for å kommentere påstander i tråden "TGS - Seriøs diskusjonstråd"
For alle, av alle - Det er en felles interesse for å skape verdier. Det vil også si at det er en felles interesse å kunne si sin mening når man observerer mørke skyer i horisonten
Redigert 12.09.2024 kl 18:06
Du må logge inn for å svare
nafa
03.06.2025 kl 10:32
5591
Her har vi en skribent som er svært så negativ til selskapet, men i tillegg bruker all sin tid på TGS!!
Hvorfor kan man spørre??
Hvorfor kan man spørre??
Cola
03.06.2025 kl 10:53
5493
Solgte meg ned i denne og kjøpte SBX. Der er blir utbyttene gode etter fusjon.
Obxserver
03.06.2025 kl 11:14
5449
Kr 60 tilsvarer den bokførte verdien av biblioteket. Tydeligvis en ny analytiker som skriker etter oppmerksomhet her.
Obxserver
03.06.2025 kl 11:21
5421
Da var det påfyll med utbytte i dag. Nå er det bare å sitte og vente på dødsannonse fra onshore Permian Shale.
Morraberget
03.06.2025 kl 11:56
5324
Ja barfot snar med påfyll i går ….. 😅 Mange som får seg billige aksjer i dag ja. Virkelig gode analyser som kommer fra ett og samme hus. Fra 140 til 60. Må være virkelig en dyptgående analyse…. Ja når biblioteket alene er verd 60 kr 😇
Kontur
03.06.2025 kl 12:23
5234
Kryptoking skrev Du treffer godt må jeg si.
Og du bruker ett av dine mange nick kun til å være negativ til TGS. Godt gjort.
Kryptoking
03.06.2025 kl 13:01
5120
Har nok bare et gitt. Eller så gå innvesteringene dine bra? Ned 2-3mill bare på TGS. For å endre litt på utsagnet ditt. Bli rik ikke gjør som Kontur
PerUlv Den ene
03.06.2025 kl 16:06
4792
Tja...
Eller et "bestillingsverk". Mye "kan tyde" på det når man vender blikket mot USA.
Eller et "bestillingsverk". Mye "kan tyde" på det når man vender blikket mot USA.
Skimmy
03.06.2025 kl 17:08
4717
SPB1M sin oppsummering.
Management is doing all the right things, in our view – buying Magseis and PGS on an ILX-focused seismic market, and now proactively cutting costs. A lower oil price and the effects it will likely have on seismic demand is, however, out of their hands. We expect results to weaken Y/Y and that consensus estimates for 2025-26e are too high. After a change of analyst, we downgrade to SELL (BUY) with a NOK60 (140) target price. This implies an EV/cash EBITDA of 4.0x and FCFF yield of 12% for 2026e.
Management is doing all the right things, in our view – buying Magseis and PGS on an ILX-focused seismic market, and now proactively cutting costs. A lower oil price and the effects it will likely have on seismic demand is, however, out of their hands. We expect results to weaken Y/Y and that consensus estimates for 2025-26e are too high. After a change of analyst, we downgrade to SELL (BUY) with a NOK60 (140) target price. This implies an EV/cash EBITDA of 4.0x and FCFF yield of 12% for 2026e.
Redigert 03.06.2025 kl 17:09
Cola
13.06.2025 kl 12:25
3509
Dette er kjedelig på en oljepositiv dag.
Situasjonen i midtøsten bør være positiv for TGS.
Situasjonen i midtøsten bør være positiv for TGS.
Kontur
13.06.2025 kl 13:47
3466
Kryptoking skrev Du er god på dette
Du og, Kryptoking, dyktig i å være negativ til TGS.
Uansett, oljen får nå et oppsving som vi har sett komme lenge.
Uansett, oljen får nå et oppsving som vi har sett komme lenge.
Kryptoking
13.06.2025 kl 14:34
3374
Ja, hva hjelper det med oppsving? Regner med at du ser kursutviklingen på de andre oljerelaterte aksjene? Kursen snakker for seg selv sammen men meglerhusene. Du har ropt kjøp TGS bli rik, snart 200.- short må dekkes inn! i årevis som sagt se kurs utviklingen snakker for seg selv.
Bracon
13.06.2025 kl 17:46
3340
Helt forferdelig å sitte støkk i driten!! Når tid denne bikker 100,- igjen må Gudene vite. Neste sommer?? Ser 250 aksjer legger ser på kjøp/salg. Hele aksjen blir styrt I hytt, og helvete. Flirer av de som roper kjøp, og at bunnen er nådd. Noen snakker hele tiden på det seriøse forumet når de laster som om det påvirker andre til å kjøpe. Må ha tapt store summer! NÅ KOM UTBYTTE!!! LASTET MER!! Spesielt en der er helt borte i natta. Tror dere vet hvem det er. Kjøper ikke en eneste aksje til i denne om den så synker til 50,- GOD HELG!
Bracon
19.06.2025 kl 19:07
2705
Legg merke til hvordan Kontur opperer på den seriøse tråden! Store tap fra 130,- og nedover. Kjøp er vel det som går igjen. Styr unna hva denne personen skriver. Seriøs tråd meg i ræva! Ikke la dere påvirke!!
Bracon
19.06.2025 kl 19:59
2755
Er vel ikke mange som tar deg som seriøst. Du er vel heller desperat på iå få nn litt av det store tapet ditt! Kjøp/nå er bunnen nådd/utbytte er kommet kjøpt mer/kjenn deres besøkelsestid......osv......Latterlig! LYKKE TIL!
nafa
19.06.2025 kl 20:34
2732
Dine innlegg her er slett ikke seriøse og som selvsagt ingen bør lytte til. Det finnes ingen fundamentale grunner til at kursen er så lav som i dag.
Vi som sitter i aksjen og har fulgt litt med, mener at nedsiden er tatt fullstendig ut og her er det selvfølgelig all grunn til å kjøpe aksjen.
At noen hus plutselig nå mener kursmål på både 70 og 60 er heller ikke noe å lytte til og totalt ubegrunnet.
Oljeforbruket verden over øker stadig og vi har nok ikke energiformer som kan erstatte det kraftig økende energiforbruket verden over på mange tiår framover .
Her er det bare å kjøpe og sitte tålmodig.
Vi som sitter i aksjen og har fulgt litt med, mener at nedsiden er tatt fullstendig ut og her er det selvfølgelig all grunn til å kjøpe aksjen.
At noen hus plutselig nå mener kursmål på både 70 og 60 er heller ikke noe å lytte til og totalt ubegrunnet.
Oljeforbruket verden over øker stadig og vi har nok ikke energiformer som kan erstatte det kraftig økende energiforbruket verden over på mange tiår framover .
Her er det bare å kjøpe og sitte tålmodig.
Redigert 19.06.2025 kl 20:41
Kontur
19.06.2025 kl 21:49
2638
Takk for lykkeønskninger, det varmer.
Ang tap så er ikke det tilfelle. Mesteparten av mine TGS aksjer kommer ifra PGS som jeg kjøpte mye av for 4-5 år siden. En del har jeg kjøpt mellom 111 og 130 også men det går helt fint. Vi skal opp igjen dit. Bare å vente og vise tålmodighet. TGS tjener gode penger, betaler ned på lånet og oljeselskapene må stadig lete mer for å holde oppe produksjonen.
Dette blir veldig bra for de som sitter.
Ang tap så er ikke det tilfelle. Mesteparten av mine TGS aksjer kommer ifra PGS som jeg kjøpte mye av for 4-5 år siden. En del har jeg kjøpt mellom 111 og 130 også men det går helt fint. Vi skal opp igjen dit. Bare å vente og vise tålmodighet. TGS tjener gode penger, betaler ned på lånet og oljeselskapene må stadig lete mer for å holde oppe produksjonen.
Dette blir veldig bra for de som sitter.
Bracon
19.06.2025 kl 21:52
2688
HVOR MANGE % HAR TGS GÅTT NED PÅ DET SISTE ÅRET. NAFA!!
Redigert 19.06.2025 kl 21:53
Skimmy
19.06.2025 kl 21:57
2814
22% ned siste året.
Note to self:
Faen for en idiot å ikke ha solgt på 140🙈
Note to self:
Faen for en idiot å ikke ha solgt på 140🙈
Kryptoking
19.06.2025 kl 22:15
3047
Du burde sjekke hva du har skrevet tidligere, virker som du husker lite av det.
Kryptoking
19.06.2025 kl 22:24
3074
Ja, du kjøpte bare litt. Sjekk hva du skrevet tidligere er lurt.
Kryptoking
19.06.2025 kl 22:41
3224
Bare en guttunge som har
Bare en tulling. Vær lur gjør motsatt ev Kontur og bli rik
Bare en tulling. Vær lur gjør motsatt ev Kontur og bli rik
Bracon
19.06.2025 kl 23:03
3213
Slitsom fyr han såkalte Kontur! Maser, og pøser på i ett bankende! Er bare å overse!
nafa
20.06.2025 kl 08:47
2999
Slik er nok bare børsen sedd du Bracon-gutt, men hvis du mener at denne ikke skal opp herfra så må du for all del selge deg ut slik at du ikke lenger trenger å sutre så fælt!
Obxserver
20.06.2025 kl 09:14
2935
Historien vil gjenta seg og her er en vennlig anbefaling KJØP for harde livet på disse nivåene!!!📢
Kryptoking
20.06.2025 kl 09:19
2932
Det har blitt sagt i de siste 5 årene. Mye man har gått klipp av på den tiden. Se hva Spetalen laster opp nå, sier ikke mer.
Obxserver
20.06.2025 kl 09:25
2937
I dagens klima tror jeg det er greit å ha TGS som en hedge mot Horemus stredet eller hva:).
Quiet-Shadow
20.06.2025 kl 09:39
2888
Som Per Ulv sier...jo lengre strikken dras..jo heftigere blir rekylen.
Håper det stemmer ;-)
Håper det stemmer ;-)
Kryptoking
20.06.2025 kl 09:42
2883
Det har han også sagt i flere år. Han lo av de som sa den skulle til 100.- og så til 80.-
PerUlv Den ene
20.06.2025 kl 09:58
2824
Tja...
At ting har tatt lengere tid en antatt kan begrunnes med en rekke årsaker. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke trodde kursen skulle helt ned til 71,3180. Men...
Hva man tror og hva man ser i chartene er to helt forskjellige ting. Da overlater man troen til de religiøse og handler etter chartene. Resultatet, som for øvrig kan dokumenteres, er en foreløpig flott gevinst i TGS som etter planen skal bli flerdoblet. Det samme gjelder for øvrig i SHLF, BORR og RIG.
For de med "Laaange briller" og som ikke behersker trading har ventetiden vert lang. Jeg skal ikke påstå at den nå er over men fastholder at man nok vil bli rikelig belønnet.
Det vi nå snart vil se er en relativt kraftig oppgang med en påfølgende "Cup & Handle" formasjon hvor du Kryptoking mf. vil selge. Her vil du gjøre som veldig mange andre å begå aksjemarkedets største feil.
At ting har tatt lengere tid en antatt kan begrunnes med en rekke årsaker. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke trodde kursen skulle helt ned til 71,3180. Men...
Hva man tror og hva man ser i chartene er to helt forskjellige ting. Da overlater man troen til de religiøse og handler etter chartene. Resultatet, som for øvrig kan dokumenteres, er en foreløpig flott gevinst i TGS som etter planen skal bli flerdoblet. Det samme gjelder for øvrig i SHLF, BORR og RIG.
For de med "Laaange briller" og som ikke behersker trading har ventetiden vert lang. Jeg skal ikke påstå at den nå er over men fastholder at man nok vil bli rikelig belønnet.
Det vi nå snart vil se er en relativt kraftig oppgang med en påfølgende "Cup & Handle" formasjon hvor du Kryptoking mf. vil selge. Her vil du gjøre som veldig mange andre å begå aksjemarkedets største feil.
Redigert 20.06.2025 kl 10:16
Obxserver
20.06.2025 kl 10:01
2823
Du var sikkert ikke en av dem som var med på moroa fra kr 1.3 - kr 13 eller fra cirka kr 80 - kr 200? Se fremover og glem fortiden, har du ikke noe å komme med enn å sutre mer enn kjerringa mi hjemme så søk hjelp.
Quiet-Shadow
20.06.2025 kl 10:06
2812
Joda... men..
TA tar ikke helt høyde for ytre støy i det korte bildet slik jeg ser det, som Korona, Ukraina krigen, Donald Duck :-)..osv...
Og det gjør det særdeles vanskelig å spå på kort sikt, men tror det fundamentale i TA over lang sikt kan stemme, og det kan drøye, da verden konstant er i endring. Og selskaper endrer seg jo også underveis. Nå er jo TA et verktøy der man prøver å spå en fremtid, som i en glasskule, noe som er særdeles vanskelig da verden påvirkes av millioner av ting det er vanskelig å ta høyde for, er ikke alt man ser i nåtid, eller ser komme i nær fremtid.
Men pr nå har vel TGS endret seg til det positive, og det fundamentale er jo på plass, så potensielt vil nok en oppgang kunne være nært. OM ikke verden kommer med noe heftig støy igjen. Kunne vært godt med en pause nå, der ting kunne stabilisere seg litt slik som årene etter finanskrisen.
Lov å håpe (selv om mange mener at håpe kan man gjøre i kirken :-) )
TA tar ikke helt høyde for ytre støy i det korte bildet slik jeg ser det, som Korona, Ukraina krigen, Donald Duck :-)..osv...
Og det gjør det særdeles vanskelig å spå på kort sikt, men tror det fundamentale i TA over lang sikt kan stemme, og det kan drøye, da verden konstant er i endring. Og selskaper endrer seg jo også underveis. Nå er jo TA et verktøy der man prøver å spå en fremtid, som i en glasskule, noe som er særdeles vanskelig da verden påvirkes av millioner av ting det er vanskelig å ta høyde for, er ikke alt man ser i nåtid, eller ser komme i nær fremtid.
Men pr nå har vel TGS endret seg til det positive, og det fundamentale er jo på plass, så potensielt vil nok en oppgang kunne være nært. OM ikke verden kommer med noe heftig støy igjen. Kunne vært godt med en pause nå, der ting kunne stabilisere seg litt slik som årene etter finanskrisen.
Lov å håpe (selv om mange mener at håpe kan man gjøre i kirken :-) )
Redigert 20.06.2025 kl 10:08
Kryptoking
20.06.2025 kl 10:25
2771
Har vært med i 10år jeg. Nå har jeg så lite igjen at den spiller liten rolle. Får da håpe alt alle analytikere tar feil om mann i gata får rett.
Kryptoking
20.06.2025 kl 10:30
2765
Den lille lytteposten jeg har kan jeg godt sitte med, spiller liten rolle. Sist du 'spådde' en ekstrem oppgang så raste ve aksjen ned 30%.
Blue Cow Group
20.06.2025 kl 11:14
2688
Løft blikket litt og spør deg selv om det er fordi TA er ubrukelig, Per U ikke forstår seg på TA, eller om amerikas tollkrig kanskje trumfa teknisk analyse.