Lilbit / Lildog børsnotering
Hei, jeg ser at Lilbit skal børsnoteres i slutten av november og lurer på om noen her inne har mer info om aksjen, som kan være verdt og vite før en eventuell investering?
Techsredna
21.03.2025 kl 10:56
5161
Ville ikke vært overraskende nei, troverdigheten begynner å bli ganske tynnslitt nå. Virker som det er mange flinke folk i selskapet. Men kompetanse, gjennomføringsevnen og timeline på selve børsnoteringen har vært ganske fraværende. Jeg tipper den trenden fortsetter en stund til selv med innleid spesialkompetanse, at de nå måtte tilbake til tegnebrettet og revidere planen på nytt. Flere "miniemisjoner" i sikte!
Stockshold
22.03.2025 kl 20:19
5084
Med Arne Rødsjø innvolvert i noteringsfasen ser vi nå en rask progresjon!
Samtidig er tidspunkt nå meget bra da pengestrøm nå går ut av US og inn i Europeiske børser, small caps er også i vinden nå. Tror vi er på børs i Mai senest.
Samtidig er tidspunkt nå meget bra da pengestrøm nå går ut av US og inn i Europeiske børser, small caps er også i vinden nå. Tror vi er på børs i Mai senest.
Osvaldsen
23.03.2025 kl 21:06
4942
Det er vel 50/50 tenker jeg.
Tidligere virker det som Morten selv har gjort det meste selv, trolig uten å vite helt hva det innebærer, hvor mye som skal til osv. Litt uheldig med revisor og andre tidkrevende prosesser, men etter han har hentet inn litt hjelp utenfra så begynner det å se litt lysere ut synes jeg. Vi snakker om erfarne folk som har vært involvert i store selskaper tidligere, det er imponerende og viser nok potensialet i Lildog. Blir spennende å se om det kommer en oppdatering i løpet av neste uke som tidligere sagt.
Drøyer det ut i tid så må de nok ha inn en slant til tipper jeg om de skal holde trøkket oppe. Vi tar det som det kommer, virker som ting er på gang så ser vi hva som skjer.
Osvaldsen
Tidligere virker det som Morten selv har gjort det meste selv, trolig uten å vite helt hva det innebærer, hvor mye som skal til osv. Litt uheldig med revisor og andre tidkrevende prosesser, men etter han har hentet inn litt hjelp utenfra så begynner det å se litt lysere ut synes jeg. Vi snakker om erfarne folk som har vært involvert i store selskaper tidligere, det er imponerende og viser nok potensialet i Lildog. Blir spennende å se om det kommer en oppdatering i løpet av neste uke som tidligere sagt.
Drøyer det ut i tid så må de nok ha inn en slant til tipper jeg om de skal holde trøkket oppe. Vi tar det som det kommer, virker som ting er på gang så ser vi hva som skjer.
Osvaldsen
Techsredna
24.03.2025 kl 10:34
4860
https://www.euronext.com/en/about/media/euronext-press-releases/oslo-bors-launches-first-edition-ipoready-norway.
I og med at selskapet var med på dette dedikerte IPO forberedende programmet i 2022, så burde man kunne forvente mer i forhold til de nybegynner feilene som har blitt gjort og som har dratt ut prosessen dessverre. Gjennom dette burde man også skjønt at man tidlig må tilknytte seg ekstern kompetanse man ikke har internt i selskapet. Men men, gjort er gjort. Man får krysse fingrene!
I og med at selskapet var med på dette dedikerte IPO forberedende programmet i 2022, så burde man kunne forvente mer i forhold til de nybegynner feilene som har blitt gjort og som har dratt ut prosessen dessverre. Gjennom dette burde man også skjønt at man tidlig må tilknytte seg ekstern kompetanse man ikke har internt i selskapet. Men men, gjort er gjort. Man får krysse fingrene!
Tamotama
26.03.2025 kl 17:51
4554
I morgen blir det spam mailer til Morten om det ikke kommer noe info innen 16:00
Techsredna
26.03.2025 kl 21:59
4485
Innen 3 uker er siste frist for han/selskapet imorgen ja, om de holder seg til det de har signalisert. Merk, han brukte formuleringen «Vi tar sikte på å komme med neste oppdatering innen 2-3 uker» Den er ganske vag.
Techsredna
27.03.2025 kl 17:31
4336
Han/selskapet burde heller skrevet forventet oppdatering innen 2-3 måneder, mer realistisk!
Tamotama
27.03.2025 kl 18:10
4317
Derfor bør investorene sende mail om at daglig leder blir realistisk ang notering
Techsredna
28.03.2025 kl 09:29
4222
Understøtter egentlig bare det jeg har nevnt tidligere i tråden, de har ikke kontroll på prosessen dessverre. Venter bare på at det kommer enda en ny FA eller DN artikkel med heading som en copy-paste fra sommeren 2024 "Skyver på børsnotering: – Har tatt lengre tid enn ventet"
Osvaldsen
28.03.2025 kl 16:29
4158
Begynner vel å bli litt vell negativt her nå, men er det noen som har vært i kontakt med Morten?
Osvaldsen
Osvaldsen
gjj
28.03.2025 kl 17:49
4138
du synes vell ikke det er rart at det oppstår negativitet når det har vært tomme løfter i over et halvt år? handler om dårlig forventing styring spør du meg og ikke vært helt ærlige heller virker det som.
Techsredna
28.03.2025 kl 19:58
4095
Rent logisk vil jeg tro at de hadde kjørt enda ny runde nå de siste ukene med «Mortens miniemisjoner» hvis børsprosessen ikke hadde gått etter planen, blitt mye forskjøvet eller blitt avlyst. Ref. stort kostpådrag for selskapet det siste halve året, og at de ikke kan gå tom for cash eller begrense produksjonen/ekspansjonen. Så de «gode» nyhetene er at de enda ikke har sendt ut en mail/oppdatering med en ny brannslokking emisjon.
Techsredna
02.04.2025 kl 10:07
3574
Morten svarer ikke på henvendelser lengre. Som beskrevet på hjemmesiden deres for investorer "Åpenhet er en del av vårt DNA". Denne setningen bør kanskje revideres.
PartnerInv
02.04.2025 kl 10:39
3613
Jeg vil tippe Morten jobber døgnet rundt for å få dette klart så kjapt som mulig. Han sender nok en oppdatering til alle aksjonærer om ikke lenge. Forståelig at han ikke kan svare på haugetalls av enkeltmeldinger som sikkert kommer inn.
FirstKlas
02.04.2025 kl 15:18
3530
Etter måneder med lesing på dette forumet uten konto tok jeg i dag steget for å dele litt info jeg har som sikkert blir verdsatt. Fikk svar fra Morten i dag etter jeg påpekte at vi var på overtid for ny oppdatering og med en klar anbefaling om at realistiske tidshorisonter er bedre enn hype. Han svarte følgende:
«Hei Emil, jeg er helt enig. Det er bare så mye som haster om dagen, slik at det å sette seg ned å skrive en tekst, som skal leses over av advokater og godkjennes av sb1 markets, hele tiden blir dyttet nedover på prioriteringslisten. Skal komme med en oppdatering nå denne uken. Juridisk dd er ferdig fra vår side. Nå er vi snart ferdig med finansiell de. Satser på å gå ut i markedet etter påske.»
Så jeg skreller meg en appelsin og lener meg tilbake i påsken og gleder meg til slutten av april (eller mai). Det tar den tiden det tar, men på børs skal vi.
«Hei Emil, jeg er helt enig. Det er bare så mye som haster om dagen, slik at det å sette seg ned å skrive en tekst, som skal leses over av advokater og godkjennes av sb1 markets, hele tiden blir dyttet nedover på prioriteringslisten. Skal komme med en oppdatering nå denne uken. Juridisk dd er ferdig fra vår side. Nå er vi snart ferdig med finansiell de. Satser på å gå ut i markedet etter påske.»
Så jeg skreller meg en appelsin og lener meg tilbake i påsken og gleder meg til slutten av april (eller mai). Det tar den tiden det tar, men på børs skal vi.
Stockshold
02.04.2025 kl 17:58
3508
Så enig! Bruk tiden på selskapet å ikke brannslukking mot aksjonærer som er ivrige på noteringskursen.
Dette kommer å det viktigste er å gi de den tiden det tar i sluttføring før de går på børs.
Om man ikke forventer at ting drar ut bør man heller satse på noe som ligger på børs.
Dette er ett vekstselskap og en foreløbig unotert aksje.Helt normalt at ting tar litt tid da de har akselrerende drift samtidig som de skal få på plass alt ifm noteringen
Dette kommer å det viktigste er å gi de den tiden det tar i sluttføring før de går på børs.
Om man ikke forventer at ting drar ut bør man heller satse på noe som ligger på børs.
Dette er ett vekstselskap og en foreløbig unotert aksje.Helt normalt at ting tar litt tid da de har akselrerende drift samtidig som de skal få på plass alt ifm noteringen
Techsredna
02.04.2025 kl 20:57
3470
God kommunikasjon er vel det som først og fremst etterlyses her. I dette tilfellet ville det vært å bruke 2 minutter på å sende ut noe ala dette til alle aksjonærer: «Vi skisserte en tidslinje der neste oppdatering skulle komme innen 3 uker. Vi har nå passert dette og er noe bak skjemaet, men fremdriften er god og ny oppdatering kommer innen 14 dager. Det er mange mail henvendelser fra aksjonærer med spørsmål om prosessen om dagen, men det er dessverre mye jeg ikke kan svare på grunnet pågående juridisk og finansiell dd. og mail blir derfor ikke besvart»
Mange oppstart/vekstselskaper reklamerer med at de sikter mot børs innen 5 år for å selge seg inn til investorer og å få hentet inn kapital. Typisk er bruken av ordet «børsnotering» et innsalg fremfor en realistisk ambisjon. Det må være fair å utfordre Lildog på fremdrift og hvor realistiske de er etter hva de har kommunisert i flere år uten å ha kommet i mål.
Mange oppstart/vekstselskaper reklamerer med at de sikter mot børs innen 5 år for å selge seg inn til investorer og å få hentet inn kapital. Typisk er bruken av ordet «børsnotering» et innsalg fremfor en realistisk ambisjon. Det må være fair å utfordre Lildog på fremdrift og hvor realistiske de er etter hva de har kommunisert i flere år uten å ha kommet i mål.
Osvaldsen
03.04.2025 kl 08:41
3384
Takk for oppdatering FirstKlas. Virker som det er fin progresjon.
Osvaldsen
Osvaldsen
Kajtek
03.04.2025 kl 19:33
3317
Det lurer jeg også på. Jeg har ikke vært flink med å følge opp det som skjer i Lilbit. Har kjøpt et større antall unoterte aksjer for en god stund siden. Ser at de er kommet på Euronex men der stor det ingen kostpris eller markedspris. Og hva er det med lildog ?
Lurer på hva er markedspris pr. 31.12.24 pga. selvangivelse.
Lurer på hva er markedspris pr. 31.12.24 pga. selvangivelse.
Redigert 03.04.2025 kl 19:37
Du må logge inn for å svare
Techsredna
06.04.2025 kl 22:20
3001
«Skal komme med en oppdatering denne uken» setningen.. du får sifra hvis du får noe direkte igjen 😉
FirstKlas
08.04.2025 kl 10:27
2810
Fikk dette i går kveld: «Oppdatering nå snart», hva enn det betyr. Enig i at det hadde vært bedre å holde seg innenfor egensatte frister, men har forståelse for crunch time nå. Jeg spurte også om hvorvidt den pågående handelskrigen påvirket Lildogs operasjoner og om det kunne føre til en utsettelse nå som markedene er ustabile. Svaret var: «Usikkert på om det vil påvirke oss noe. Vi har ingen planer om å utsette noe nå nei.»
Osvaldsen
08.04.2025 kl 10:45
2811
Euronex? Mener du VPS konto? Ja de er komt inn der for en god stund siden, er ikke lagt inn noe pris hos meg heller. Lilbit har byttet navn til Lildog. I skattemeldingen var verdien oppgitt hos meg.
Osvaldsen
Osvaldsen
Osvaldsen
08.04.2025 kl 10:50
2884
Ja, har forståelse for at oppdatering forskyves litt når det er så nærme. Juridisk DD er ferdigstilt og om de planlegger å gå ut i markedet etter cash over påske så virker det unødvendig å komme med en oppdatering kun for å få vite at juridisk DD er ferdigstilt, noen dager til med tålmodighet så får vi nok (mye)mer info enn vi hadde fått på en evt oppdatering forrige uke. Er vi heldige så får vi investor presentasjon og hele sulamitten på neste oppdatering.
Osvaldsen
Osvaldsen
Tamotama
09.04.2025 kl 12:28
2734
Helt utrolig at man har klart å forskyve noteringen så lenge at den snart ikke er gjennomførbar, og i hvertfall ikke til en god prising. Trist.
Forbered dere på enda en kapitalinnhenting blant eksisterende aksjonærer
Forbered dere på enda en kapitalinnhenting blant eksisterende aksjonærer
Stockshold
09.04.2025 kl 12:32
2786
Er den ikke gjennomgørbar ? Fortell ?
Selvølgelig blir det børsnotering ila våren. Som det skrives er ting i sluttfase, å ting ved notering har som vanlig tatt lengre tid en forventet. Slettes ikke unormalt.
Selvølgelig blir det børsnotering ila våren. Som det skrives er ting i sluttfase, å ting ved notering har som vanlig tatt lengre tid en forventet. Slettes ikke unormalt.
Tamotama
09.04.2025 kl 12:35
2783
Hvem spytter inn kapital i dagens usikre marked? Ingen seriøs investor. Alt går nå mot lange renter og obligasjonslån…
Osvaldsen
09.04.2025 kl 19:40
2634
Stockshold skrevInnlegget er slettet
Litt unødvendig å poste hele e-posten? Eller var det en e-post til fa-forum vi fikk?
Osvaldsen
Osvaldsen
Stockshold
09.04.2025 kl 20:57
2613
Så ingen info som ikke burde deles, men da er den fjernet.
Antar de fleste i tråd er aksjonærer, eller vurderer selskapet.
Antar de fleste i tråd er aksjonærer, eller vurderer selskapet.
Osvaldsen
09.04.2025 kl 21:32
2599
Bra 🙂 Alle aksjonærer har fått samme e-post så tror ikke det er nødvendig å publisere det offentlig. Selskapet er i en sensitiv fase, det må man huske på.
Osvaldsen
Osvaldsen
Tamotama
26.04.2025 kl 00:11
1935
Nå skjer det mye på verdsetting. I sag tidlig var aksjene mine verdt rett over 10 øre per stk i sparebank 1 markets. I kveld før jeg en vekslingskurs på presis 0.15kr - ser ut som det veksles hardt før en notering nå!
Stockshold
26.04.2025 kl 08:11
1900
Høres rart ut. Har selv fått opp aksjene i porteføljen nå men alt står i 0.
Var det ikke i starten av mai de skulle ut i markedet ?
Uansett, mai blir en spennende måned for alle som har ventet på noteringen, dette blir ett spennende selskap som virkelig kan få en fin vekst
Var det ikke i starten av mai de skulle ut i markedet ?
Uansett, mai blir en spennende måned for alle som har ventet på noteringen, dette blir ett spennende selskap som virkelig kan få en fin vekst
Techsredna
26.04.2025 kl 11:13
1863
De kursene som vises via sp1 vps kontoer er garantert gjeldskonverteringer. Kurser på 0,10 og 0,15 tilsvarer en mcap som ingen seriøse meglerhus ville notert selskapet på.
Osvaldsen
29.04.2025 kl 18:27
1599
50% avkastning på en dag er jo fantastisk 😉
15 øre er det vi har kjøpt for i emisjoner så det kan godt hende at det er siste emisjon som blir gjort opp til Morten. Hva kursen på 10 øre er vet jeg ikke, kan ikke huske å ha sett det tallet tidligere. For spesielt interesserte kan man jo se gjennom protokoller etter GF, vil tro det ligger noe der.
Osvaldsen
15 øre er det vi har kjøpt for i emisjoner så det kan godt hende at det er siste emisjon som blir gjort opp til Morten. Hva kursen på 10 øre er vet jeg ikke, kan ikke huske å ha sett det tallet tidligere. For spesielt interesserte kan man jo se gjennom protokoller etter GF, vil tro det ligger noe der.
Osvaldsen
Tamotama
06.05.2025 kl 21:20
1230
Nå får vi se om sjefen er notorisk elendig på å estimere tidspunkt
Husk at planen var at selskapet skulle være notert før jul
Husk at planen var at selskapet skulle være notert før jul
Osvaldsen
06.05.2025 kl 22:12
1206
Om det har gått som planlagt er det ute av Morten sine hender nå. Etter planen holder sparebank1 markets på med siste finpuss av investor presentasjon, eller er den allerede ferdig? 😉 Må vel gåes gjennom først før vi får tilgang men om Lildog teamet har gjort sine oppgaver så er det en mer proff tilrettelegger som har overtatt prosessen.
Osvaldsen
Osvaldsen
Techsredna
06.05.2025 kl 22:33
1197
Blir spennende å se på kommunikasjonen rundt skissert timeline denne gangen ja. Tipper de skyver på noteringen til høsten.
Osvaldsen
06.05.2025 kl 22:51
1180
Risikoen er om de klarer skaffe kapital i forbindelse med IPO. Er det liten interesse der så kan det bli utsatt. Etter oppdateringene vi har fått nå så kan det ikke være avvik fra timeline, det blir rett og slett for dumt.
Osvaldsen
Osvaldsen
Techsredna
07.05.2025 kl 11:26
1087
Hvis jobben er gjort godt nok fra de involverte partene så skal de ikke ha vanskeligheter med å hente nok kapital i forbindelse med IPO, selv i et tregt og tørt kaptitalmarked. En veldig enkel paralell å trekke er å se på veksten og omsetningen til hovedkonkurrenten Tractive med 1 mrd NOK i årlige løpende abonnement inntekter og en churn rate som er lavere enn Netflix. Det er et enormt marked og de har såvidt startet vekstreisen. Lildog med tilhørende funksjonaliteter og fordeler har definitivt et potensiale til å utfordre og spise store markedsandeler. Businessmodellen er bunnsolid, og markedet og kundene er der.
Osvaldsen
07.05.2025 kl 12:33
1048
Det er nok ikke noe halleluja stemning i kapitalmarkedet uansett hvor god jobb de involverte har gjort. Lildog er i markeds sammenheng liten og ukjent, de skal i tillegg hente ganske mye kapital i forhold til sin egen størrelse så noen "walk in the park" blir det ikke uansett tror jeg.
Ellers er jeg enig, spise markedsandeler gjør de og kommer til å ta mer. Blir spennende å se!
Osvaldsen
Ellers er jeg enig, spise markedsandeler gjør de og kommer til å ta mer. Blir spennende å se!
Osvaldsen
Techsredna
07.05.2025 kl 13:21
1027
Mye ligger i hvordan de involverte partene fronter og driver kapitalinnhentingen, mange eksempler på det. Lildog er ukjente og små nå ja, men det var Tractive i 2021 også når de hentet 350 mill NOK i markedet.
Osvaldsen
08.05.2025 kl 21:10
818
Sparebank1 markets vet nok hva de holder på med så der har jeg ingen bekymringer, men de styrer ikke markedet.
Så, hva tenker dere? Får vi noe info i morgen eller blir det ny forskyvning?
Osvaldsen
Så, hva tenker dere? Får vi noe info i morgen eller blir det ny forskyvning?
Osvaldsen