TAKK FOR SIST !

polion
RECSI 24.10.2024 kl 13:07 21172

Sitter fremdeles på min 50%-rest av REC, så jeg liker særdeles lite utviklingen. Burde tidligere fulgt magefølelsen og selvsagt solgt alt, men etterpåklokskap osv. Allikevel ser jeg dog det humoristiske i alt det som de unyanserte tullingene her på forumet over tid har liret av seg, lovnader, garantier, useriøse kursmål, samtidig som de aldri har akseptert en eneste usikkerhet/kritisk bemerkning hva gjelder REC-aksjen.

De som per i dag har mest grunn til å fremstå som noenlunde rakrygget, det er de av oss som har sett på REC som ørlite lotteri (herunder selvsagt også Mr. Molnes), har nyansert noe, har nevnt usikkerheter og har hevdet at alt nødvendigvis ikke er ren plankekjøring for selskapet. Tidligere har jeg vært i tåpelige forumdiskusjoner rundt bla.:

• Hanwha-avtalen og alt vi der ikke vet (vektlegging av Kina-priser osv.). En avtale som ble fremforhandlet på et tidspunkt der REC stod så til de grader med lua i hånda og var temmelig blanke på forhandlingskort.
• Generell usikkerhet kring åpningen av ML. Et anlegg som har vært nedstengt over år. Etter alle de som i sin tid fikk sparken, var mitt spørsmål om ML virkelig besatt den nødvendige kompetansen?
• Kursmanipulering? Den lave REC-kursen skyldes definitivt ikke manipulasjon. REC er i så måte ikke i noen spesiell særstilling hva gjelder OSE-aksjer. I sin tid ga halve forumet Atle Pedersen skylda for lav REC-kurs. Dum, dummere, dummest, store deler av markedet tok REC-usikkerheten innover seg for lenge siden, Mr. Pedersen var bare en krusning.
• Hanwha eier som kjent hele REC-ledelsen. Og hvem jobber ledelsen for, aksjonærene eller seg selv/Hanwha? En superkommersiell storeier som er i stand til å voldta både selskap og aksjonærer, og det akkurat når det måtte passe dem. Kanskje ikke den beste «eieren» sett fra et aksjonærståsted, eller?
• Osv, osv, osv.

Og hvorfor komme med dette innlegget? Jo, det er ment å ha en oppdragende effekt overfor ganske så mange, samtidig som det er en skikkelig takk for sist til alle de unyanserte tullingene som har herjet forumet over aldri så lang tid (kunne nevnt nick i fleng). Over tid har jeg blitt møkka lei de som på fullstendig tomt hode liksom skal «arrestere» de som har ytret nyansering og meldt usikkerheter rundt selskap/aksje. Men nå har tydeligvis forumvinden snudd for de fleste, for såpass mye edder og galde har det vel aldri vært her på forumet.