Edda Wind - Får man den billigere?

Redcloud
EWIND 06.11.2024 kl 15:00 10186

Hva er egentlig priset inn her av den garanterte fremtidige vekst? Edda Wind har en børsverdi på ca 2,5 milliarder. Innen utgangen av neste år har rederiet 13 båter i drift som er en dobling av flåten. Man kan kjøpe seg inn her for kr 200 millioner pr båt på det nuværende tidspunkt, og hvis man ser litt fram i tid bør Edda være en god investering på kurs 19 kroner aksjen. Nå vant Trump valget og USA blir neppe noen pådriver på havvind etter det, men allerede vedtatt kapasitet i Europa og Asia kompenserer for dette. Jeg ser for meg ytterligere nybygg i 2026-27, økte rater og mange år med velstand i dette selskapet. Ledelsen virker kompetent, eierne har faglig tyngde, emisjonen sist var på en anstendig kurs. Driften er etablert og alt går på skinner. Alt virker redelig som seg hør og bør for et rederi fra Haugesund. Har stor tro på Edda og anbefaler kjøp hvis man har et års tid å sitte på den. Timing er vanskelig, men magafølelsen sier at dette er et bra kjøp ca nå, et av de beste på børsen. En etterknøler innen shipping, men når den kommer kommer den med tyngde.
Redigert 06.11.2024 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
upsidedown
29.04.2025 kl 21:49 363

Ja, det var synd. Hadde sett for meg en reise nordover her utover høsten.

Har en posisjon i NOM da det trolig blir gjennombrudd i løpet av 2025. Kjøper mer om de dupper under 20 igjen. Ellers sitter jeg bare i cash i påvente av et mer avklart børsbilde.

Kjøpte en liten post i AKAST i ettermiddag, litt spent på om det var lurt😄
Redigert 29.04.2025 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Kontrære inv
30.04.2025 kl 11:14 220

Takk upsidedown, skal lese meg mer opp på NOM selv om eg har lest litt allerede og Akastor, Men NOM virker spennende og virker som det er lite risiko i selskapet om en ser bort fra den trøblete oppstarten de er i nå, (brann, feil på maskineri,osv) , men så fort alt er oppe å går igjen ser det bra ut, Spesielt med tanke på at det meste av produksjonen er solgt de første 5 årene. Akast har eg lite kjennskap til.