Hvordan tjene tilbake tapte penger i AKH+++

Meatskull
AKH 08.12.2024 kl 17:19 851

Hei folkens!
Jeg regner med at jeg ikke er alene om og ha tapt ''mye'' penger i AKH og Røkkes grønne aksjer?
Hvem her har tapt mest penger? Jeg har vel tapt rundt 300 000kr+- tenker jeg sånn ca alt i alt etter og fått igjen på skatten+++'
Noen andre som har tapt mye mer?

Tenkte at oss tapere kunne dele hvordan vi prøver og tjene tilbake alt det tapte?
Og hva har vi lært av alt dette?

Her er nå min strategi til og tjene tilbake tapte penger sakte men sikkert :)
Først har jeg betalt ned alt av lån og samtidig fylt kontoen med cash.
Men har nå startet rolig og innvestere i 2 meget spennende fond som jeg har funnet som har levert en ekstremt høy avkastning de siste 5 årene+
I disse 2 fondene er jeg nå 50/50 og er det eneste jeg har innvestert i. Har litt penger klart om markedet skulle plutselig kollapse men ellers så innvesterer jeg litt rolig og prøver og putte inn 10 000kr i hver av disse 2 fondene nå i måneden!

Mine Super fond heter:
DNB Teknologi A
First Global Focus

Har har vi DNG Teknologi som har levert meget stabilt i veldig lang tid! Samt så er teknologi noe som bare går fremover. Men her er vi også tungt innvestert i USA.
Derfor har vi også med First Global Focus som har en helt annen strategi og holder seg unna endel unna USA! Men som heller er innvestert mye i konsum aksjer i Kina, Litt over 20% av First Global Focus er i Kina! Martin Mølsæter som driver First Global Focus er litt som en Norsk version av Michael Burry i The Big Short.

Mulig at vi også skal slenge med et Globalt Index Fond her etterhvert! Men for øyeblikket satser vi på gull!
Begge disse fondene har levert extremt bra og sikter også på forskjellige sektorer som er bra for diversifisering!

For dere som kan mye om Fond, hva tenkere dere om valgene mine? Og hvilke Fond bruker dere for og tjene inn alt tapet i AKH?
Samt hvilke aksjer som er trygge og solide innvesterer dere i?

Meatskull
09.12.2024 kl 11:19 606

Opp 4,84% i DNB Teknologi A siden 7/11-2024
Ned 0,3% i First Global Focus siden 18/11-2024

Men hvor lang tid før Martin klarer og ta igjen DNB teknologi A?
Han trader my og er veldig aktiv. Men fy faen og bra DNB Teknologi A er :)

Hvor mye taper man på og ha pengene i AKH fremover ovenfor disse fondene?
Redigert 09.12.2024 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
Meatskull
09.12.2024 kl 17:19 492

Da er de Kinesiske Nyttårsrakettene pā gang 🚀🚀🚀
JD.com opp over 13% og Alibaba opp over 9% 🧨🧨🧨
Daqo New Energy Corp, DQ Også opp over 7% 💰💰💰
Martin i First Global Focus ser muligheter der andre er redde 😎

Akuratt som Martin har snakket om i videoene jeg linket:
Under covid så hjalp ikke Kina til med noe stimuli, så de har masse og gå på! Bare vent på Ping An inatt ;)
Redigert 09.12.2024 kl 17:28 Du må logge inn for å svare
cm punk
09.12.2024 kl 18:28 431

Flere prøvde å advare deg mot fremtidige tap da du sammelignet akh mot pgs f eks for noen år tilbake, en erfaring rikere....

Meatskull
09.12.2024 kl 18:30 428

Ikke sant. Er bedre med solide fond for glade amatører :)