PetroNor: Utbyttemaskinen
Ørkenvandringen er over. Nå er det tid for å høste inn utbytter. Første mulighet kommer allerede i januar. Deretter ventes et nytt utbytte før sommerferien for 2024-regnskapet og så fortsetter det. Selskapets utbyttepolicy:
-Annual dividends
-The Company aims to maintain a consistent dividend payout ratio, from the free cash flow available, targeting a distribution in the region of 30% of the net income attributable to Company shareholders.
-The Company is committed to maintaining stable and predictable dividends, with the intention to increase them progressively in line with earnings growth over the long term.
-In the event of significant excess cash, special dividends may be considered in addition to regular dividends.
Januar-utbytte: 2kr/aksjen. Siste dag med utbytte er 24. januar og ex-date 27. januar. Utbetaling ca 31. januar
Om selskapet:
Kongo-Brazzaville: PNGF Sud (16,83 % eierandel - i produksjon ca 5 000 bopd - infill drilling april 2025)
Kongo-Brazzaville: PNGF Bis (22,7 % eierandel - produksjonslisens tildelt desember 2023 - first oil 2026?)
Nigeria: AJE (ca 50 % eierandel når siste oppkjøp er myndighetsgodkjennelse er på plass - FID forventes i løpet av Q2 2025)
Gambia: A4 (90 % eierandel - letelisens som krever commitment to drill i løpet av 2026 - selskapet ønsker farm-out slik at man borrer med 30-50 %)
Guinea-Bissau: 100 % eierandel farmet ut til Apus Energy som bordet i slutten av 2024. Resultat ennå ikke kjent. Kommersielt funn vil bety 30 MUSD til PNOR ved myndighetsgodkjennelse av utbygging samt 30 MUSD etter at et visst antall fat er produsert.
-Annual dividends
-The Company aims to maintain a consistent dividend payout ratio, from the free cash flow available, targeting a distribution in the region of 30% of the net income attributable to Company shareholders.
-The Company is committed to maintaining stable and predictable dividends, with the intention to increase them progressively in line with earnings growth over the long term.
-In the event of significant excess cash, special dividends may be considered in addition to regular dividends.
Januar-utbytte: 2kr/aksjen. Siste dag med utbytte er 24. januar og ex-date 27. januar. Utbetaling ca 31. januar
Om selskapet:
Kongo-Brazzaville: PNGF Sud (16,83 % eierandel - i produksjon ca 5 000 bopd - infill drilling april 2025)
Kongo-Brazzaville: PNGF Bis (22,7 % eierandel - produksjonslisens tildelt desember 2023 - first oil 2026?)
Nigeria: AJE (ca 50 % eierandel når siste oppkjøp er myndighetsgodkjennelse er på plass - FID forventes i løpet av Q2 2025)
Gambia: A4 (90 % eierandel - letelisens som krever commitment to drill i løpet av 2026 - selskapet ønsker farm-out slik at man borrer med 30-50 %)
Guinea-Bissau: 100 % eierandel farmet ut til Apus Energy som bordet i slutten av 2024. Resultat ennå ikke kjent. Kommersielt funn vil bety 30 MUSD til PNOR ved myndighetsgodkjennelse av utbygging samt 30 MUSD etter at et visst antall fat er produsert.
Redigert 02.01.2025 kl 20:26
Du må logge inn for å svare
EspedalH
07.05.2025 kl 14:58
3947
Kurs oppgang inn mot utbytte? Ny konk hva kursen står i? Var vel Abu som var primus motor?
Nacobo
07.05.2025 kl 18:28
3727
Kjør på, aksje prisen bryr meg ikke lengre når du kan ha ish 50% innad samme år (min kurs vel å merke).
hofa
08.05.2025 kl 10:48
3112
Dig om det. I de økosager jeg har været involveret i har tiltalte / afhørte altid udtalt at de naturligvis samarbejder, idet de er interreseret i at få sagen fuldstændig belyst. Trond Kostveit har formentlig erkendt bestikkelse, for at få de andre dømt. ØK, Marianne og jeg tror også der er noget om sagen, men kan det bevises????? Det kan det kun hvis de erkender/samarbejder, men selvfølgelig gør de ikke det og det ville da også være dumt. ØK kan derfor ikke løfte sagen. SLUT.
solid1
08.05.2025 kl 13:07
2969
Slik saken utviklet seg tidlig, og Kostveit gjennom retten har krevd millioner fra Søvold og Ludviksen kan det like gjerne være at Kostveit la opp en noe ureglementert handel. Her kan Kostveit, som fiskeripolitisk utsending gjerne visst om president-dattera som var involvert.
Jeg tviler på at Søvold og Ludviksen var kjent med dette.
Kostveit har vel allerede tapt sine krav i 2 rettsinstanser før Øk kom inn i bildet.
På meg virker hele saken som en (politisk?) vennetjeneste som burde vært avsluttet for lenge siden.
🍻
solb
08.05.2025 kl 13:30
2923
Noen med gode forbindelser til Hegnar som kanskje burde grave litt i saken! Søkelyset kan rettes mot Kostveit og ØK sin sendrektighet.
Fluefiskeren
09.05.2025 kl 12:09
2359
Petronor E&P Ltd is currently considered to be trading at Fair valu
Tror det er første gang jeg ser anslag på P/E for PNOR
P/E Ratio. 4.98
Til sammenligning har PEN P/E 4,37 og
Panoro Energy is currently considered to be Undervalued
https://www.investing.com/equities/african-petroleum-corporation-ltd
Tror det er første gang jeg ser anslag på P/E for PNOR
P/E Ratio. 4.98
Til sammenligning har PEN P/E 4,37 og
Panoro Energy is currently considered to be Undervalued
https://www.investing.com/equities/african-petroleum-corporation-ltd
barts
09.05.2025 kl 13:36
2242
..og den siger også 'STRONG BUY'...
Redigert 09.05.2025 kl 13:36
barts
09.05.2025 kl 15:12
2089
… ja, og på det fundamentale ville jeg være endnu mere på Strong buy-siden…?
Domen
09.05.2025 kl 23:13
1796
Denne kommer jo neste uke. Ikke vanskelig å spå denne
Ny ath : 16 pluss.
Ny ath : 16 pluss.
Domen
09.05.2025 kl 23:14
1794
Er du inne for neste uke og utbytte ? :)
Redigert 09.05.2025 kl 23:15
Fluefiskeren
10.05.2025 kl 08:19
1556
Nei. Jeg er ikke inne. Bare litt vanskelig å ikke holde et lite øye med den. Jeg satt i den i et tiår.
okai?
10.05.2025 kl 09:20
1487
Du får fortsette å følge med å komme med de små nyhetene vi andre ikke finner men finner nyttige.
Fluefiskeren
10.05.2025 kl 11:05
1380
Gjør nok ikke det. Bare et lite tips:
Jack-up en Axima skal brukes til borekampanjen (5 infillbrønner) på PNGF Sud som snart skal startes. Hvis noe ønsker å følge den ligger den i Port Gentil i nabolandet Gabon.
Den ligger her:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:7188969/zoom:10
Jack-up en Axima skal brukes til borekampanjen (5 infillbrønner) på PNGF Sud som snart skal startes. Hvis noe ønsker å følge den ligger den i Port Gentil i nabolandet Gabon.
Den ligger her:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:7188969/zoom:10
okai?
I går kl 11:56
739
"Additional production capacity is planned via the previously announced five-well infill drilling programme Tchibouela East which is expected to commence drilling in early May and should add significantly to the production rate in the second half of the year."
Da er vel early May passert og Axima ligger fortsatt i havn. Hvor kort/lang tid tar det fra Axima begynner på ferden til feltet til borring starter? Anyone?
Da er vel early May passert og Axima ligger fortsatt i havn. Hvor kort/lang tid tar det fra Axima begynner på ferden til feltet til borring starter? Anyone?
Fluefiskeren
I går kl 17:52
494
Vi kan regne en seiletid på 3-4 dager. Deretter etter ankomst en uke før spud.
Så sånn omtrent ti dager etter avgang fra Port-Gentile er mitt estimat.
Så sånn omtrent ti dager etter avgang fra Port-Gentile er mitt estimat.