Recsi - Initiativ for Minoritetsaksjonærer i REC Silicon

mk-invest
RECSI 04.01.2025 kl 14:19 99071

Til info

Jeg er kun budbringer, og ikke arkitekten bak iniativet.
Men sitter du på aksjer ennå og vil være med, fyll ut skjema og send inn.
For ytterligere info, følg diskusjoner på Discord.

Norsk :
https://www.recsiliconinvestors.com/initiativ-for-minoritetsaksjonaerer-i-rec-silicon/

English version :
https://www.recsiliconinvestors.com/initiative-for-minority-shareholders-in-rec-silicon/
Redigert 04.01.2025 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
25.03.2025 kl 17:28 8899

Det som har skjedd i dette caset åpenbar svindel. Selve svindelen har gått iut på å villede investorer over tid, samtidig som man har annullert en milliardavtale med bakgrunn i det som synes å være en fabrikert begrunnelse.
Kåre Grønn
25.03.2025 kl 18:36 8825

En dag snur det hele. Man kommer ikke utenom grønt skifte og at USA starter opp batteriproduksjonen for fullt i eget land. Det sier seg selv at økonomisk opptur kommer i det Trump har lovet rundt make USA great again. Både coinsystemene vil aksellerere og Musks retning med batteridreven kraft. Rec silicons situasjon er foreløpig frøset og imøtekommet av Hanwha- Dette kommer til å snu, derfor holder ledelsen kortene foreløpig tett til brystet. Hold hold i 1 år til!!
Nsxnsx
26.03.2025 kl 08:24 8503

Vet ikke om jeg deler din optimisme, men å selge nå på bunn gir jo heller ikke mening. Legges i skuffen, så får vi se om man får en hyggelig overaskelse om noen år når man åpner den :)
Kåre Grønn
26.03.2025 kl 20:23 8275

..sånn tenker jeg også, men for perverst hva som har skjedd til at det skal gå fullstendig dundass...
milk
26.03.2025 kl 21:09 8202

Det heter ikke "dundass" D heter "adundas" .....
Carrera
26.03.2025 kl 21:22 8177

Rett skal være rett - det heter Ad undas og kommer fra latinsk og betyr egentlig «til bølgene», altså å forlise.
Kåre Grønn
27.03.2025 kl 07:30 7941

AnneMa og Dundar
Kvike11
27.03.2025 kl 07:51 7904

25 % eller mere told på polysilicon,
Bliver dyrt for hanwha.
Det er ikke holdbart,
Der må en ny kontrakt til
Som hanwha ikke kan slette.
Kan ske hurtigt, hvis sydkoreanerne indser deres store fejl.
Kan kun være en stor fordel for recsi
at trump er så dum
Nsxnsx
27.03.2025 kl 08:20 7844

Ja i det store bildet så kan vi faktisk risikere at verdens dummeste mann kan bli reddningen for Recsi :) :) :)

Verdens nest dummeste har jo brukt 487millioner dollar i 2024 uten et eneste resultat. Det vil si positivt resultat altså. Han har jo klart noe, og det er å senke verdiene til aksjonærene med 90%....likevel kastes han ikke på en EGF. Her er det en skjult agenda.....som mange av oss har sagt hele tiden.

Nå får vi håpe Trump ødelegger hele planen..... :)
Redigert 27.03.2025 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
omac
27.03.2025 kl 08:32 7810

Det kommer ikke til å bli produsert poly i ML, den saken er fullstendig 100% død. Alt annet er feberfantasier
Kåre Grønn
27.03.2025 kl 18:09 7602

vent å se, du vet ingenting. Ikke mange andre som får dette til, nå forskes det for fullt!!
Redigert 27.03.2025 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
Kvike11
27.03.2025 kl 20:32 7496

Som recsi selv skriver, er fabrikken i standby og klar til at produerer poly i ML, når marked ændrer sig,
Marked har ændret sig nu.
Jeg tror de arbejder på en aftale igen, om ikke andet så en produktion på 50- 80 % af fuld kapasitet og til betydelig bedre pris.
Ingen tåbe, selv ikke en sydkoreaner er så dum at de ikke kan se fornuften i at sparer 25 % told, og få tilskud tildriften af virksomheden.
DER ARBEJDES PÅ HØJTRYK.
noget er ved at ske.
milk
27.03.2025 kl 21:43 7421

D må da være klinkende klart at en slik fabrikk ikke blir lagt "brakk" At det skjer ting i kullisene er det ingen tvil om... Store verdier er i spill. Banker å andre kreditorer er på kjøperen. Hanwa er kanskje den største brikken i spillet!! Sjakk matt er ikke noe tema... Jeg må bare si at jeg ikke ser løsningen på dette kasuset, men jeg sitter med min post til "the bitter end" Selskapet har uante muligheter i sin spesifikke sektor....
Kvike11
28.03.2025 kl 10:04 7158

Vi er helt enige.
Forstår ikke at RECSI i det mindste er værd det store fremskudte underskud de har.
det er flere milliarder vi snakker om
og fabrikkerne må også være mindst 20 milliarder værd, ny silangas fabrik koster mindst 18 milliarder.
Er det IR afdelingen der står bagved ved investor minority- shareholders
styret af en flok forbrydere fra sydkorea.
Noget må snart ske, vi får intet at vide om fremtiden, hvad de forventer mm.
Et opkøb kan være på vej, de venter til alle har solgt, og nye aktionærer kommer til med lav snitkurs.
Den går ikke med mig, jeg har ikke solgt en eneste aktie og sidder idag i stort minus.
Håber fremtiden er lys for RECSI
Kåre Grønn
30.03.2025 kl 09:36 6763

Samme her
KommersK
30.03.2025 kl 11:49 6675

Ser at firmaet Satori Invest, som en stund hadde en del aksjer i REC, ikke gjør det spesielt godt. Ikke noe å leve av, i hvert fall. Ikke overraskende, med tanke på kursutviklingen. Must har jo råd til å tape en del på REC, og det ser jo ikke ut til å bli den gullgruva som mange spådde. Men han har i følge PROFF litt flere ben å stå på. Dessuten er han 82 år, og har nok til salt i grøten livet ut.
Nei, dette ser helmørkt ut. Men må bare innrømme at jeg også tok kraftig feil i den perioden jeg var inne fra des '20 til aug '22. Hørte og stolte på feil folk. Takker høyere makter for at jeg hadde vett/flaks nok til å selge meg helt ut.
Så til dere som sitter fast i gjørma, send en stor takk til Vedum og Co som sørget for at tapsfradraget er blitt så høyt som det er. Det er da noe...
Kåre Grønn
30.03.2025 kl 13:16 6585

hahahaha, fy faen.. Vedum ja. Kanskje ikke han
Redigert 30.03.2025 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Rule
25.04.2025 kl 02:29 5307

Ja og de uante muligheder er blevet forvaltet med skamme til gæld og uopfyldte kontrakter osv. Ekstremt bedrøveligt. Og mannen ved roret støtter at sjakk matt er bedste vej ud for aktionærerne:

– Hanwha har støttet selskapet gjennom utfordrende tider, og vi mener dette budet er i interessene til både selskapet og aksjonærene, sier Recs konsernsjef Kurt Levens.

kondolerer til os alle - føj for noget forbanna svineri ! ! !
mk-invest
28.04.2025 kl 00:11 4858

En eller fler aksjonærer har skapt et brev/utkast som man kan bygge videre på om man vil sende til styremedlemmer og ledelsen.
De som ønsker gjør dette, de som ikke ønsker dette bare overser denne postingen.
Og man må selvsagt lese igjennom og stå inne for innholdet før man event sender det videre.
Jeg takker de som har laget det og har sendt en mail til selskapet som jeg anser som min plikt.
Oppfordrer fler til å gjøre det samme, om man har bi-smak i munnen av budet på 2.2 kr aksjen.

Nedenfor er brevet:

Dear Members of the Board,

As shareholders of REC Silicon ASA, we wish to express serious concerns regarding the Board’s recommendation to accept the voluntary offer from Anchor AS at NOK 2.20 per share.

Our concern is not only related to the offer price, but more fundamentally to the process that led to the recommendation.

It appears that the Board’s decision relies almost exclusively on a “fairness opinion” provided by Arctic Securities. There is no indication that the Board has actively explored or considered alternative strategies to maximize shareholder value — such as asset sales, strategic partnerships, or alternative restructuring solutions.

Given REC Silicon’s unique position in the growing domestic market for specialty gases and silane, particularly in relation to the semiconductor and silicon anode industries, it is highly relevant to ask whether more value-preserving alternatives were available but not pursued.

The coming year will be critical, as players like Sila Nanotechnologies and Group14 Technologies are advancing toward qualification with major automotive manufacturers. If successful, the demand for silane gas could accelerate rapidly. In addition, Cenate and potentially other emerging players are approaching key investment decisions that could further expand the market.

These developments highlight the strategic importance of fully exploring alternative paths before recommending an offer that risks transferring significant latent value away from minority shareholders.

Furthermore, if no competing offers or alternative proposals emerge from potential industrial buyers such as Sila Nanotechnologies, Group14, Air Liquide, or others at this stage, it would seem unlikely that such opportunities would materialize following a bankruptcy scenario. It is therefore reasonable to consider whether the current offer serves not only as an acquisition attempt but also as a strategic move by Hanwha to provoke action from other parties who may otherwise have hesitated to engage.

We also wish to remind the Board that its actions must be fully compliant with Norwegian corporate law, including the fiduciary duty to act loyally and in the best interests of all shareholders — not solely those of the majority shareholder group.

As a final observation, it is important to highlight that REC Silicon has reported substantial deferred tax assets connected to prior operational losses in both the U.S. and Norway. Although the extent to which these assets can be realized remains uncertain, their existence represents a significant hidden layer of value that has not been properly acknowledged in the current offer.

Any process that results in this value being effectively transferred to the main shareholder, without fair treatment of minority shareholders, would raise serious concerns about the handling of fiduciary responsibilities. We will continue to monitor this closely.

Given the increasing shareholder attention, it is also likely that media scrutiny on the process could intensify if concerns regarding fairness and corporate governance are not properly addressed.

While we have serious reservations about the process, we would like to close this message on a constructive note.

We are genuinely curious whether the Board views the offer price of NOK 2.20 as a generous reflection of the Company’s underlying value.

We respect that you may have your reasons for supporting the offer. However, as you are surely aware, the prevailing sentiment among the broader shareholder base is that the offer is viewed as deeply inadequate.

It remains to be seen whether this represents a serious final offer, or merely an opening position. We believe that an offer would need to be significantly better than the current price to be taken seriously.

It is also important to recognize that a large portion of shareholders today seem prepared to take the risk associated with a potential bankruptcy process — because there is a strong conviction that the Company’s asset values, even in liquidation, would exceed the value implied by the current offer after deducting debt.

We trust that the Board will reflect carefully on these considerations as you move forward.
Redigert 28.04.2025 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Zebulon
28.04.2025 kl 08:56 4661

Som mellomleder i aksjonærinitiativet (vi har en flat org.struktur, så vi er alle mellomledere) så vil jeg bare presisere at dette ikke kommer fra oss. Dette er utarbeidet av andre. Disse "andre" er såvidt jeg vet tilsluttet initiativet i den forstand at de har meldt inn sine aksjer, men det er knytningen - ikke noe mer enn det.

Kommunikasjon, både med selskapet, media, FT, etc er en god ting, så det er ingen prinsipielle innvendinger mot dette, ihvertfall fra meg personlig. Det er likevel en del av dette som er skrevet som jeg rett og slett ikke skjønner/ikke liker - det er avsnittet som starter med "Furthermore, if no competing offers or alternative proposals.....".
mk-invest
28.04.2025 kl 13:08 4465

Ok, beklager om noen er forbigått, uteglemt eller har fått kred for noe de ikke skulle hatt.
Jeg skal endre forrige post.
Det fremkommer heller ikke tydelig hvem som er arkitekt, og da blir det vrient å tildele ære for jobben.
Kåre Grønn
28.04.2025 kl 16:15 4279

hva gjør jeg for å bli med å forfølge kjeltringene? Sendt inn skjema nå. Jeg er med! Takk og lykke til dere som motarbeider norges verste kjeltringer! Hanwha er til å spy av! De rydder ikke opp etter seg, men er kun interesserte i å opptre som hyener!!
Redigert 28.04.2025 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
28.04.2025 kl 17:58 4155

Noen som vet når det er et ekstraordinær generalforsamling der vi aksjonærer kan møte ledelsen?? Helt utrolig om ikke det arrangeres! Når og hvor sier jeg bare??
Redigert 28.04.2025 kl 18:00 Du må logge inn for å svare
mk-invest
28.04.2025 kl 21:40 3884

https://www.solarpowerworldonline.com/2025/04/hanwha-offers-to-buy-rec-silicon-for-88-6-million/

Har vært i kontakt med journalisten nå, og hun vil oppdatere artikkelen med hvordan minoritet aksjonærene oppfatter budet og ønsker oppreisning og bud som reflekterer assets.
Kåre Grønn
28.04.2025 kl 22:04 3846

.. meget bra!
Kvike11
29.04.2025 kl 07:44 3509

Viser bare hvor en stor svindler Levens er, kan han straffes efter norsk lov,
og vil USA deporterer ham til Norge,
til videre strafforfølgelse
Han kan tage følge med IR chefen, og Sparebank 1 Markets-analytiker Jonas Fremming
som jeg ikke er i tvivl om han har videre givet oplysninger til langt før det blev bors meldt,
hvordan kan lille Jonas lave analyse på under 2 timer efter borslukning, og nå at få det udgivet, uden at have forudgående viden.
Sparebank 1 market har for ikke så lang tid siden fået en stor bøde for kurs manipulering.
Det her sagde Levens i 2024 fra det gode brev til RECSI.

Vi er oprigtigt nysgerrige efter, om bestyrelsen ser tilbudsprisen på 2,2 NOK som en generøs afspejling af virksomhedens underliggende værdi. [REC Silicon] administrerende direktør meddelte i februar 2024, at han var noget overrasket over, at aktiekursen var så lav som 11 NOK pr. aktie på det tidspunkt. Hvad har ændret sig, og hvorfor støttes 2,2 NOK i dag af bestyrelsen og administrerende direktør som et godt tilbud? Dette afspejler dårlig forretningspraksis samt tvivlsom moral og etik!

På tide finanstilsynet vågner op og gransker RECSI ledelse,
koreaner m.m. har ikke ren mel i posen
Kåre Grønn
29.04.2025 kl 09:18 3344

Forferdelig
Prewia
29.04.2025 kl 09:26 3316

Hur kan man köpa in sig i ett bolag för 20 kr per aktie, sen se till så kursen rasar, genom mycket märkligt förfarande, sen komma med ett bud på,2 kr, finns de ingen finanstillsyn i Norge, gangstermetoder tyvärr
WHeisenberg
29.04.2025 kl 11:48 3156

ML har blitt oppgradert for flere milliarder kr og nå ønsker Hanwha å ta alt dette for en billig penge og mener at REC trenger mye penger for å stabliseres. Nei, REC trenger en ledelse som jobber kun for REC selskapet og ikke Hanwha!
En ledelse som kan lett skaffe mange kunder og melde flere nye kontrakter med det samme, for det er absolutt fult mulig.

Vi har chuck sutton visepresident for polysilisiumsalg som ikke har hatt noe offentlig innlegg om selskapet sitt på to år. Hvordan skal du skaffe nye kunder når du ikke klarer å fremme produktet ditt i det offentlige på en proff måte?
Var en av de første som mente at denne personen er på feil stilling.

Når Hanwha trakk seg fra kontraktene og en uke etter dette valgte ledelsen å legge ned ML, gikk oppgradering i ML i flere uker fortsatt. Jeg stilte spørsmål den tid hvorfor velger de å fortsatt oppgradere avdelingen når de har lagt ned?

Hanwha mente at ML var noen rustne maskiner og de ønsker å kvitte seg med sine aksjer. Vi har sett flere rapporter fra firmaet som har oppgradert ML og de har notert at alt har blitt byttet til nytt.
Så saken er at Hanwha med all deres utsagn har prøvd å påvirke negativt mot REC kursen og har gjort dette med godt planlagt.
Nå er ML er utstyrt med masse nye anlegg og maskiner som er påkostet aksjonærene flere milliarder kr. Og først da kommer Hanwha med bud.

Jævla svindlere.
Maiorregressus
29.04.2025 kl 13:19 3039

Man burde gjøre alt for at dette når Elon Musk slik at han kan ta rotte på Hanwha
Nsxnsx
29.04.2025 kl 13:43 2990

Ja 5 milliarder er IKKE kun gått til lønninger....så godt har dem ikke tjent....om ikke det er styrehonorarer da ......
Nsxnsx
29.04.2025 kl 14:50 2885

Noe som forundrer meg.....alle dem som har mistet jobben sin pga dette svindleriet. Hvorfor har ikke dem gått til media i ML sin lokalavis ?

Er det forresten noen som har tipset avisen der om det som har foregått ?? Vil tror de kunne ha lyst å lage en sak på det.
Kåre Grønn
29.04.2025 kl 16:14 2771

Ikke selg uansett!!
mk-invest
29.04.2025 kl 23:13 2460

Jeg har ikke tipset de, men her er kontakt info om noen vil.

The Columbia Basin Herald

📍 Address

813 W 3rd Ave
Moses Lake, WA 98837
Mailing Address: PO Box 910, Moses Lake, WA 98837  

☎️ Phone

Main Office: (509) 765-4561
Fax: (509) 765-8659 

📧 Email Contacts
• General Manager: Bob Richardson – brichardson@columbiabasinherald.com
• Director of Marketing & Audience Development: Dana Moreno – dmoreno@columbiabasinherald.com
• Managing Editor: R. Hans “Rob” Miller – rmiller@columbiabasinherald.com
• Receptionist: Jeannie Austin – jaustin@columbiabasinherald.com
• Customer Service: Heather Boen – hboen@columbiabasinherald.com
• Advertising Facilitator: Cecilia Johnson – cjohnson@columbiabasinherald.com
Nsxnsx
30.04.2025 kl 08:44 2194

Bra at det står noe der i det hele tatt, men argumentasjonsrekken med tilfeldig utvalgte kommentarer fra et forum som kilde får det jo til å fremstå meget useriøst.

Her burde journalist fra avisen laget en skikkelig sak. (finner ikke artikkelen heller på hjemmesiden til avisen). så mulig fake news.
Nsxnsx
30.04.2025 kl 08:50 2163

Engelsken i innlegget er meget "norsk" også........
Nsxnsx
30.04.2025 kl 09:18 2086

Men en ting er klinkende klart.....lar vi HS kjøpe oss ut for 2.2 kroner så er vi grundig lurt og fortjener ikke bedre.

Assets med alt som er oppgradert siste 2 år er minst 10,- pr aksje ETTER at gjeld er innløst.

La dem komme med et bud på ML fabrikken på 5 milliarder, så drifter vi videre Butte gjeldfritt med ny ledelse(alle de er jo ansatt i HS allerede så de merker ikke forskjell :) )
Kåre Grønn
30.04.2025 kl 09:32 2028

Amatører og synsere hele gjengen. La oss se hva som skjer nå.. hold!!
Redigert 30.04.2025 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Maiorregressus
30.04.2025 kl 10:03 1959

Kjeltringer er hva Hanwha og Levens er i tillegg til IR . De har servert børsmeldinger gang på gang med positive toner for å siden innbefatte meldinger som sår tvil . Alle husker meldingen når butte skulle slutte med med polysilicon. Da sto meldingen som at fabrikken ble lagt ned og kursen stupte 20% . Hanwha , levens og Ir har kjørt et sleipt langsiktig spill . Dette har de planert i 3 år ! Dette er bare så rottent !

Dette sier Hanwha i artikkelen ovenfor :

Hanwha rejected the accusations from minority shareholders, insisting that REC Silicon has maintained open communication through quarterly earnings calls and other channels.

"The offer price represents a premium, considering the decline in REC Silicon's asset value after the suspension of polysilicon production, the lower stock price target set by European analysts prior to the tender offer announcement and the board's recommendation of the tender offer," Hanwha said.

"The tender offer is expected to succeed, considering the recommendations from European independent research institutions and REC Silicon's board of directors to accept it."

Since 2022, Hanwha Group has been the largest shareholder of REC Silicon, with Hanwha Solutions owning a 21.33 percent stake and Hanwha Corp. holding another 12 percent.

Redigert 30.04.2025 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Adam05
30.04.2025 kl 11:58 1856

Hanwha ønsker å kjøpe aksjen til 2,20 kroner, og tullingene selger til en lavere pris..
Finnes det folk dummere enn disse?
Kåre Grønn
30.04.2025 kl 12:42 1756

Finanstilsynet eller økokrim? Hva bør kobles inn?

Dersom Finanstilsynet – bruk hvis du mistenker:
Brudd på børsregler eller rapporteringsplikt
Uriktige/mangelfulle finansielle rapporter
Insidehandel
Brudd på regler for børsnoterte selskaper
Dårlig eller uansvarlig selskapsstyring

Dersom Økokrim – bruk hvis du mistenker:
Korrupsjon:
Skatteunndragelse
Hvitvasking
Markedsmanipulasjon
Bedrageri eller annen straffbar økonomisk kriminalitet
mk-invest
30.04.2025 kl 21:33 1557

Ja takk begge deler 👍
Jeg har meldt inn til Finanstilsynet , men ikke Økokrim.
mk-invest
14.05.2025 kl 20:44 1026

Til info :

Inne på Discord jobber nå aksjonær iniativet med å få til en løsning med fullmakt.
Dette slik at vi kan stå sammen og gi vår fullmakt til at aksjonær initiativet kan handle på vegne av oss i et forsøk på å blokkere Hanwha, og evnt få inn eget styremedlem.

Løsningen er under utarbeidelse og er nok oppe å går innen kort tid ut i fra ordlyden.
Er dette noe som virker interessant og du ikke har meldt inn dine aksjer til aksjonær iniativet er nok tiden inne for det nå.

Følg med på Discord for mer info....

https://discord.com/channels/1005188272277962752/1371362960605319208

Denne linken nedenfor har man tidligere registrert inn sin beholdning for å støtte oppunder aksjonær initiativet (for å få kontroll på antall aksje eiere og % av aksjene vi representerer)

Men dette er ikke fullmakten, så det er sagt, den kommer nok basert på de som er innmeldt og registrert .

Her registrerer man sin støtte :

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfV8F-SnMMVD0_jvt2d0cPZGdTXCj2TGbbJqeEeL1vKtjkmNA/viewform?ref=recsiliconinvestors.com

Vil samtidig takke initiativet for super innsats i en utfordrende og vrien materie å navigere i 👏
Redigert 15.05.2025 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Kvike11
15.05.2025 kl 07:32 780

Når IR afdelingen giver Spbankmarked1 ( lille jonas fra spbankmarked1 )
informationer før alle andre, og Jonas kommer med en analyse 2 timer
efter lukketid om aftenen
hvor han boomer aktiekursen helt ned, med enorme tab for alle norske kunder.
kan kun være manipulering i samarbejde mellem IR afdeling NILS og JONAS fra banken
Ingenj med lidt sund fornuft kan nå at lave en fair analyse og få udgivet denne analyse på bl.a E24
Banken burde skamme sig,
banken er forøvrigt taget for manipulering i en anden sag .
Er det markedsmanipulering og annen strafbar økonomisk kriminalitet ??
Gruver
16.05.2025 kl 15:08 466

Han er ute av topti og en ny en har tatt plassen
mk-invest
16.05.2025 kl 18:43 355

Vollen er ute ser det ut til ja.
Men om det er så mye å vektlegge er en annen sak.
Han er jo ingen "Bjellesau" innen aksjer, men har derimot tjent bra med penger på Krypto valuta.

Så vidt meg bekjent jobber Aksjonær Initiativet med å få til en løsning med fullmakter, ønske om styremedlem til å representere småaksjonærer osv.