ZENITH 2025
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.04.2025 kl 19:53
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Dennis10
05.04.2025 kl 19:53
982
Rischioso vrir og kverulerer på alt. Jeg er enig i at vi bør slutte å svare han, han innrømmer aldri feil eller svarer seriøse skribenter i en tenkt positiv situasjon. MEN alle hans negative tenkte situasjoner messer han om til det kjedsommelige. Hakk i plata, må jo være litt dement eller psykopat når man oppfører seg slik og søpler ned kommentarfeltet.
rischioso
05.04.2025 kl 19:52
1183
Liverbirds skrev 🤣🤣🤣 Syv innlegg på en fridag mens idioten er i Asia 🤣🤣🤣
Hva vet du om jeg har fri - like lite som du vet om annet - og akkurat det sier ikke lite, men for all del - en fin helg ønskes alle - ingen nevnt og ingen glemt...;)
Blientotre
05.04.2025 kl 19:09
1260
Så hvorfor interesserer du deg kun for små aksjer som godt kan kalles lotto-kuponger? Som jeg har forstått det, er du innom mange flere enn Zenith.
Jeg oppfatter deg som en som burde holdt seg til større selskaper som oppfører seg mer stabil i aksjemarkedet. Men der er du ikke å se ;) Merkelig du tiltrekkes små aksjer, men allikevel kun med negativ vinkling.
Jeg oppfatter deg som en som burde holdt seg til større selskaper som oppfører seg mer stabil i aksjemarkedet. Men der er du ikke å se ;) Merkelig du tiltrekkes små aksjer, men allikevel kun med negativ vinkling.
rischioso
05.04.2025 kl 19:03
1276
Det er vel ikke helt riktig - tror ikke det blir gjennomført rettsaker om bombene faller tett i tett rundt bygningen det skal gjennomføres i så helt klart avhengig av fred om det ikke skal bli ytterligere forsinkelser utover de 2-3 årene som mest sannsynlig gjenstår - kanskje mer....
rischioso
05.04.2025 kl 18:51
1307
Det blir litt som om man har tenkt å tippe lotto og begynner og planlegge hva man skal bruke pengepremien til i lang tid før trekningen skal gjennomføres og i en tid hvor man ikke en gang vet om man har penger nok på kontoen når kupongen skal leveres - ser ikke helt nytten av en slik tenk på et tall lek - langt bedre å følge med og heller beregne tall når det faktisk er grunnlag nok til akkurat det - noe det ikke finnes i dag derfor all denne heller meningsløse gjetteleken hvor risken er at når gjettelekens tall blir nevnt mange nok ganger så kan den til slutt ende opp med å bli en alternativ sannhet - noe som er farlig - mao, helt klart noe å tenke på....;)
Redigert 05.04.2025 kl 18:59
Rule
05.04.2025 kl 18:42
1321
Og bedre endnu - zenith case - er ikke forbundet til al verdens uro og Torske mand i Guds eget land..
Blientotre
05.04.2025 kl 18:05
1380
Dessverre er du umulig å prate med, vrir som du selv vil.
Jeg orker ikke. Jeg var også ganske nysgjerrig på ditt synspunkt om hvordan du ser aksjen om de vinner og får utbetalt - men den unnlater du å svare på ;)
Jeg orker ikke. Jeg var også ganske nysgjerrig på ditt synspunkt om hvordan du ser aksjen om de vinner og får utbetalt - men den unnlater du å svare på ;)
rischioso
05.04.2025 kl 18:04
1385
Det virker å være mye du ikke forstår...;)
Hovedkontoret til ICSID er i Washington DC, MEN sakene kan kjøres i deres i regi i mange andre land - MEN det gjør ingen forskjell på innkrevingsmandatet - om det var det du hadde i tankene - mao, om ICSID gjennomfører rettsaken i feks Tunisia vs USA så har de ingen innkrevings mandat i Tunisia av den grunn. Det har kun sine praktiske årsaker for gjennomføringen og kun det - så nå vet du det - oxo...;)
Når det kommer til det andre du har hengt deg opp i så var det en ubetydelig skriveleif - og ingenting annet...;)
Hovedkontoret til ICSID er i Washington DC, MEN sakene kan kjøres i deres i regi i mange andre land - MEN det gjør ingen forskjell på innkrevingsmandatet - om det var det du hadde i tankene - mao, om ICSID gjennomfører rettsaken i feks Tunisia vs USA så har de ingen innkrevings mandat i Tunisia av den grunn. Det har kun sine praktiske årsaker for gjennomføringen og kun det - så nå vet du det - oxo...;)
Når det kommer til det andre du har hengt deg opp i så var det en ubetydelig skriveleif - og ingenting annet...;)
Dennis10
05.04.2025 kl 17:09
1473
Rischioso, hvor skal rettssakene holdes? Er det i Tunisia?
Leste høyere opp i din kommentar at du vet ikke det heller, jfr også tidligere uvitenhet om valuta og erstatning.
Leste høyere opp i din kommentar at du vet ikke det heller, jfr også tidligere uvitenhet om valuta og erstatning.
rischioso
05.04.2025 kl 16:17
1588
Nå og igjen kommer du meg tull og tøys. Når du nå har innlegget mitt foran deg så burde det ikke være så vanskelig - da trenger du jo ikke påstå ting jeg verken har sagt eller ment...
Kanskje lese innlegget en gang til - gjerne 2 om du trenger det slik at du ikke gjør deg opp din egen mening om det jeg mener, men forholder deg til det jeg faktisk skriver - dialogen blir så veldig mye bedre da...;)
Jeg har aldri sagt at det aldri kommer noen penger - det er tidslinjen for en eventuell utbetaling jeg er mest opptatt av noe flere også burde være når selskapet ikke har inntekt av betydning i påvente av en kanskje erstatning som heller ikke i kroner og ører er fullt ut bestemt gjennom en fullverdig domskjennelse for alle 3 sakene pr i dag. Klart den endelige størrelsen på en eventuell betaling er viktig, men først gjenstår det og se om det blir noe overhodet - for det er pr nå ikke sikkert.
Det jeg også sier og som beviselig har skjedd tidligere er at når man ikke er enig i dommen(e) så er det en åpning for motpart altså Tunisia om å søke om en annullering - noe Tunisia har gjort tidligere - og da bør man ikke bare overse det helt, men ta det med i betraktningen som en høyst mulig risk for Tunisia har ingenting og tape på det - Det er kun Zenith som har det gjennom at en eventuell erstatning kan bli redusert helt eller delvis og ikke minst tidslinjen på (+/-) 2år som betyr løpende emisjoner for å overleve frem til annullerings kjennelsen foreligger og viktigst av alt videre frem i ukjent tid frem til en eventuell erstatning tikker inn på konto - mao, det er langt frem med mye usikkerhet hvor selskapet må hente penger undervegs for å holde seg flytende. Det trenger jeg ikke å la selskapet fortelle meg for det sier seg selv ikke ulikt lovnaden fra selskapet om at emien som ble satt på 1,34 skulle bli den siste og en knapp måned senere så satt de en ny en på 1nok. Mao, det er lov å tenke selv og det er nettopp det og i beste mening jeg også oppfordrer andre til å gjøre.
Du virker uheldigvis og dessverre å være en av de som ukritisk er villig til å sluke alt rått når noen skriver noe positivt nettopp fordi det støtter opp om ditt eget håp og derfor ikke er i stand til å ta til deg kritiske meninger som er av største viktighet å ta til seg nettopp for og balansere ut mulig risk vs mulig reward for ellers risikerer du å bli din egen største fiende - JustSaying, og det (tro det eller ei) i beste mening...;)
Dette til ettertanke.
Fortsatt god helg!
Kanskje lese innlegget en gang til - gjerne 2 om du trenger det slik at du ikke gjør deg opp din egen mening om det jeg mener, men forholder deg til det jeg faktisk skriver - dialogen blir så veldig mye bedre da...;)
Jeg har aldri sagt at det aldri kommer noen penger - det er tidslinjen for en eventuell utbetaling jeg er mest opptatt av noe flere også burde være når selskapet ikke har inntekt av betydning i påvente av en kanskje erstatning som heller ikke i kroner og ører er fullt ut bestemt gjennom en fullverdig domskjennelse for alle 3 sakene pr i dag. Klart den endelige størrelsen på en eventuell betaling er viktig, men først gjenstår det og se om det blir noe overhodet - for det er pr nå ikke sikkert.
Det jeg også sier og som beviselig har skjedd tidligere er at når man ikke er enig i dommen(e) så er det en åpning for motpart altså Tunisia om å søke om en annullering - noe Tunisia har gjort tidligere - og da bør man ikke bare overse det helt, men ta det med i betraktningen som en høyst mulig risk for Tunisia har ingenting og tape på det - Det er kun Zenith som har det gjennom at en eventuell erstatning kan bli redusert helt eller delvis og ikke minst tidslinjen på (+/-) 2år som betyr løpende emisjoner for å overleve frem til annullerings kjennelsen foreligger og viktigst av alt videre frem i ukjent tid frem til en eventuell erstatning tikker inn på konto - mao, det er langt frem med mye usikkerhet hvor selskapet må hente penger undervegs for å holde seg flytende. Det trenger jeg ikke å la selskapet fortelle meg for det sier seg selv ikke ulikt lovnaden fra selskapet om at emien som ble satt på 1,34 skulle bli den siste og en knapp måned senere så satt de en ny en på 1nok. Mao, det er lov å tenke selv og det er nettopp det og i beste mening jeg også oppfordrer andre til å gjøre.
Du virker uheldigvis og dessverre å være en av de som ukritisk er villig til å sluke alt rått når noen skriver noe positivt nettopp fordi det støtter opp om ditt eget håp og derfor ikke er i stand til å ta til deg kritiske meninger som er av største viktighet å ta til seg nettopp for og balansere ut mulig risk vs mulig reward for ellers risikerer du å bli din egen største fiende - JustSaying, og det (tro det eller ei) i beste mening...;)
Dette til ettertanke.
Fortsatt god helg!
Redigert 05.04.2025 kl 16:30
Blientotre
05.04.2025 kl 15:30
1664
Godt oppsummert.
Da er det ikke galt at aksjonærer posisjonerer seg ut fra forhåpninger. Aksjer handler om å være tidlig ute.
Da er det ikke galt at aksjonærer posisjonerer seg ut fra forhåpninger. Aksjer handler om å være tidlig ute.
HP17
05.04.2025 kl 15:19
1689
Egentlig er Zenith og en investering her ganske enkel nå.
Om de vinner sak 2 og 3 (eller det blir et forlik) så er en kurs på 1,045 kr (eller 0,80kr eller 1,50 kr) en gavepakke. Da vil kursen gå vesentlig høyere enn dagens kurs (det vil kursen også gjøre om de vinner sak 2 som kommet først). Jeg tenker en ser en kurs mellom kr 3-4 om de vinner sak 2 for da vil også det begynne å inndiskonteres noe beløp for seier i sak 3.
Om de taper sak 2 og 3, ja da er dagens kurs svindyr.
Så dagens kurs på kr 1,045 er enten en gavepakke eller svindyr.
En har også fått signaler at dommen i sak 2 kan kommet før sommeren så tiden går fort nå.
Om de vinner sak 2 og 3 (eller det blir et forlik) så er en kurs på 1,045 kr (eller 0,80kr eller 1,50 kr) en gavepakke. Da vil kursen gå vesentlig høyere enn dagens kurs (det vil kursen også gjøre om de vinner sak 2 som kommet først). Jeg tenker en ser en kurs mellom kr 3-4 om de vinner sak 2 for da vil også det begynne å inndiskonteres noe beløp for seier i sak 3.
Om de taper sak 2 og 3, ja da er dagens kurs svindyr.
Så dagens kurs på kr 1,045 er enten en gavepakke eller svindyr.
En har også fått signaler at dommen i sak 2 kan kommet før sommeren så tiden går fort nå.
Redigert 05.04.2025 kl 15:22
Blientotre
05.04.2025 kl 15:17
1695
I tillegg påstår du meg som en som kun utelukkende skriver høysing. Det har jeg ikke gjort - jeg har flere ganger formulert meg kritisk til selskapet og enkelte situasjoner. Du derimot har kun ytret deg kritisk og aldri uttrykt mulige håp.
Konjagi
05.04.2025 kl 15:08
1712
Bruk energien din på andre ting enn dette. Figuren har vært på forumet i mange, mange år. Samme oppførsel. Minner om "prinsessen som ingen kunne målbinde "
Hva kaller man de som aldri har feil eller innrømmer feil?
Hva kaller man de som aldri har feil eller innrømmer feil?
Blientotre
05.04.2025 kl 14:57
1737
Mulig jeg formulerte meg feil med å få det til å virke som jeg mente alle. Det er tydelig at mange forsto at det ville bli akupulering da aksjen raskt gikk ned til 1kr. Jeg solgte ikke - da jeg gjorde meg opp en mening om at aksjen vil gå opp til en ny topp igjen - og har ikke vært interessert i å gjette hvor bunnen ligger.
Du sier selv at sakene går og pengene kan bli innhentet- men formulerer deg som det aldri vil komme penger, det er du som forskutterer ingen penger. Jeg har posisjonert meg i tro om at vi vinner og pengene kommer. Da er det ikke galt av markedet å prise inn forhåpninger.
Du påstår du kommer med fakta - men overser fakta som er meldt og lovet fra selskapet. Markedet er lovet ingen flere emisjoner av selskapet dette året - men allikevel sitter du hver dag med utallige innlegg og roper om nye emisjoner i nær fremtid.
Du sprer falske innlegg om Tunisia hvor de ikke betaler og refererer til en sak hvor motparten ikke aksepterte rettsdommen.
La oss snu det på hodet.
Nå har vi kun hørt din side hvor du mener det ikke kommer penger. Men hvordan vil du vurdere selskapet om det i fremtiden viser seg at de vinner og pengene kommer inn?
Ha en fortsatt god helg til deg også.
Du sier selv at sakene går og pengene kan bli innhentet- men formulerer deg som det aldri vil komme penger, det er du som forskutterer ingen penger. Jeg har posisjonert meg i tro om at vi vinner og pengene kommer. Da er det ikke galt av markedet å prise inn forhåpninger.
Du påstår du kommer med fakta - men overser fakta som er meldt og lovet fra selskapet. Markedet er lovet ingen flere emisjoner av selskapet dette året - men allikevel sitter du hver dag med utallige innlegg og roper om nye emisjoner i nær fremtid.
Du sprer falske innlegg om Tunisia hvor de ikke betaler og refererer til en sak hvor motparten ikke aksepterte rettsdommen.
La oss snu det på hodet.
Nå har vi kun hørt din side hvor du mener det ikke kommer penger. Men hvordan vil du vurdere selskapet om det i fremtiden viser seg at de vinner og pengene kommer inn?
Ha en fortsatt god helg til deg også.
Redigert 05.04.2025 kl 15:07
rischioso
05.04.2025 kl 14:27
1807
RE - Er du uenig i mitt syn så må du gjerne si hvorfor.
* Man kan jo ikke være enig med en som tror at det han sier representerer alle - det holder langt med å fortelle hva du mener og ikke påstå at alle skjønner for det er noe du ikke vet - ikke det heller, men skjønner psykologien for å få det til å fremstå som mer troverdig - men det blir altså ikke mer troverdig av den grunn - heller det motsatte.
RE - Jeg er åpen for en god diskusjon, men ut fra dagens informasjon er jeg ikke enig med ris og 22 som overdrevent fokuserer negativt.
* Du er jo tydeligvis kun åpen for en god diskusjon med de som er enige med deg - er man uenig så blir det altså ingen god diskusjon med deg - noe som dessverre undergraver hele meningen med forumet.
RE - Tidligere har jeg også advart om å være på vakt hva som vil skje om pengene blir vunnet og hvordan ledelsen vil forvalte dem. Men uten tvil kan det bli en utrolig god reise for mange om de vinner. Men spørsmålet er om det er lurt å holde på aksjer da de skal forvaltes.
* Dette her er jo en ren forskuttering av dine håp. Som nevnt mang en gang med dokumentert ref til prosessen. Først må selskapet vinne. Så må Tunisia akseptere nederlaget og betale. Kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å forstå. Det er ikke i Norge denne saken kjøres hvor man med dommen i hånda kan sende namsmannen og kreve inn beløpet. Det er i Tunisia og den tunisiske regjering man skal kreve inn pengene fra og det uten hjelp fra verken ICSID eller namsmannen - mao, først må man vinne og en seier er kun et lite stykke på veien fordi det er kun et papir og ikke penger. ICSID har ikke noe innkrevings mandat i Tunisia så det blir helt opp til Tunisia selv om de ønsker å betale eller ikke. Ser vi på historien hvor Tunisia tapte så søkte de om annullering. Igjen og til din info, annullerings prosessen tok 2år+. Og det faktum er drepende for et selskap som Zenith som ikke har andre inntekter av betydning utover emisjoner og hva betyr så det? Jo det betyr at det må kjøres løpende emisjoner i påvente av at annullerings saken skal kjøres ferdig - emisjoner færre og færre vil være med i og dermed satt både hyppigere og ikke minst på stadig lavere kursnivåer. Vi har allerede sett konturene av dette i det siste hvor provenyet ble mindre og eminivået lavere for hver gang (emi 1,34 vs emi 1nok) så det er derfor å forvente at neste emi som mest sannsynlig ikke er langt unna vil bli satt under krona. Så kan man jo håpe på et mirakel, men med kjennskap til den langtekkelige prosessen de har foran seg og det løpende behovet for cash gjennom emisjoner vil være alt annet enn kurs triggende - ikke vanskeligere enn det.
* Så og forskuttere seire, betalinger, renters rente og eventuelle utbytter allerede nå er for drømmere og henger derfor ikke på greip noe som er så naivt det kan få blitt for det man har i vente er ikke annet enn en langtekkelig og ikke minst kostbar rettsprosess hvor ingenting er sikkert verken når det kommer til kjennelser, beløp og/eller om det vil bli betalt noe av betydning overhodet noe de fleste som har lest denne tråden nå burde ha fått med seg.
Mao, det er aldri dumt å forholde seg til realitetene før man investerer og i alle fall ta grep om det skjer negative endringer undervegs noe vi allerede har sett konturene av. Veldig snart vet vi mer...;)
Fortsatt god helg!
* Man kan jo ikke være enig med en som tror at det han sier representerer alle - det holder langt med å fortelle hva du mener og ikke påstå at alle skjønner for det er noe du ikke vet - ikke det heller, men skjønner psykologien for å få det til å fremstå som mer troverdig - men det blir altså ikke mer troverdig av den grunn - heller det motsatte.
RE - Jeg er åpen for en god diskusjon, men ut fra dagens informasjon er jeg ikke enig med ris og 22 som overdrevent fokuserer negativt.
* Du er jo tydeligvis kun åpen for en god diskusjon med de som er enige med deg - er man uenig så blir det altså ingen god diskusjon med deg - noe som dessverre undergraver hele meningen med forumet.
RE - Tidligere har jeg også advart om å være på vakt hva som vil skje om pengene blir vunnet og hvordan ledelsen vil forvalte dem. Men uten tvil kan det bli en utrolig god reise for mange om de vinner. Men spørsmålet er om det er lurt å holde på aksjer da de skal forvaltes.
* Dette her er jo en ren forskuttering av dine håp. Som nevnt mang en gang med dokumentert ref til prosessen. Først må selskapet vinne. Så må Tunisia akseptere nederlaget og betale. Kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å forstå. Det er ikke i Norge denne saken kjøres hvor man med dommen i hånda kan sende namsmannen og kreve inn beløpet. Det er i Tunisia og den tunisiske regjering man skal kreve inn pengene fra og det uten hjelp fra verken ICSID eller namsmannen - mao, først må man vinne og en seier er kun et lite stykke på veien fordi det er kun et papir og ikke penger. ICSID har ikke noe innkrevings mandat i Tunisia så det blir helt opp til Tunisia selv om de ønsker å betale eller ikke. Ser vi på historien hvor Tunisia tapte så søkte de om annullering. Igjen og til din info, annullerings prosessen tok 2år+. Og det faktum er drepende for et selskap som Zenith som ikke har andre inntekter av betydning utover emisjoner og hva betyr så det? Jo det betyr at det må kjøres løpende emisjoner i påvente av at annullerings saken skal kjøres ferdig - emisjoner færre og færre vil være med i og dermed satt både hyppigere og ikke minst på stadig lavere kursnivåer. Vi har allerede sett konturene av dette i det siste hvor provenyet ble mindre og eminivået lavere for hver gang (emi 1,34 vs emi 1nok) så det er derfor å forvente at neste emi som mest sannsynlig ikke er langt unna vil bli satt under krona. Så kan man jo håpe på et mirakel, men med kjennskap til den langtekkelige prosessen de har foran seg og det løpende behovet for cash gjennom emisjoner vil være alt annet enn kurs triggende - ikke vanskeligere enn det.
* Så og forskuttere seire, betalinger, renters rente og eventuelle utbytter allerede nå er for drømmere og henger derfor ikke på greip noe som er så naivt det kan få blitt for det man har i vente er ikke annet enn en langtekkelig og ikke minst kostbar rettsprosess hvor ingenting er sikkert verken når det kommer til kjennelser, beløp og/eller om det vil bli betalt noe av betydning overhodet noe de fleste som har lest denne tråden nå burde ha fått med seg.
Mao, det er aldri dumt å forholde seg til realitetene før man investerer og i alle fall ta grep om det skjer negative endringer undervegs noe vi allerede har sett konturene av. Veldig snart vet vi mer...;)
Fortsatt god helg!
Redigert 05.04.2025 kl 14:34
rischioso
05.04.2025 kl 13:27
1907
Ja, og det kosta deg dyrt i NOM (Nordic Mining) - du ville ikke høre på fornuft der heller og måtte senere innse at jeg hadde rett hvor du måtte ta et helt unødvendig tap noe senere - mao, historien virker å være på vei til å gjenta seg - noen lærer visst aldri - that's a fact, sad but true...
Tony83
05.04.2025 kl 10:22
2157
Spot on! The best way to neutralize him is stop answering! Lets have a try and you'll see!
Allroad18
05.04.2025 kl 09:59
2220
Dette er helt sant, hver gang han lykkes med å få et irritert svar tilbake, så vinner han. Dere biter på gang etter gang.
jantt
05.04.2025 kl 09:30
2283
Nej men I er jo også selv skyld i at han bliver ved. Stop nu med at svare ham ......
Peter Sellers
05.04.2025 kl 08:40
2385
@Gullit, ris er som STRUTSEN når han må svare på fakta ja da blir det stille!!
Gullit
04.04.2025 kl 22:44
2676
Svarer ikke på denne Ris?? Var ikke lett å si noe positivt. Der viser du ditt sanne fjes
Blientotre
04.04.2025 kl 22:29
2713
Er du uenig i mitt syn så må du gjerne si hvorfor.
Jeg er åpen for en god diskusjon, men ut fra dagens informasjon er jeg ikke enig med ris og 22 som overdrevent fokuserer negativt. Tidligere har jeg også advart om å være på vakt hva som vil skje om pengene blir vunnet og hvordan ledelsen vil forvalte dem. Men uten tvil kan det bli en utrolig god reise for mange om de vinner. Men spørsmålet er om det er lurt å holde på aksjer da de skal forvaltes.
Uansett så kan utbyttene som er signalisert være verdt langt over dagens aksjeverdi - og bare de vil gjøre en god investering.
Jeg er åpen for en god diskusjon, men ut fra dagens informasjon er jeg ikke enig med ris og 22 som overdrevent fokuserer negativt. Tidligere har jeg også advart om å være på vakt hva som vil skje om pengene blir vunnet og hvordan ledelsen vil forvalte dem. Men uten tvil kan det bli en utrolig god reise for mange om de vinner. Men spørsmålet er om det er lurt å holde på aksjer da de skal forvaltes.
Uansett så kan utbyttene som er signalisert være verdt langt over dagens aksjeverdi - og bare de vil gjøre en god investering.
Redigert 04.04.2025 kl 22:31
Pensjon
04.04.2025 kl 21:32
2817
Hei.
Veldig farlig å bli påvirket av slike som deg på dette forum.
Mange har dyrebar erfaring.
En vennlig advarsel fra meg, særlig til nye investorer.
Gammel pensjonist.
Veldig farlig å bli påvirket av slike som deg på dette forum.
Mange har dyrebar erfaring.
En vennlig advarsel fra meg, særlig til nye investorer.
Gammel pensjonist.
Blientotre
04.04.2025 kl 20:56
2898
Svært få trodde på en videre oppgang etter 2kr, de fleste vet en aksje må akupuløre etter en topp.
Du derimot overser at aksjonærer snakker om frem i tiden.
Hvor bunn i denne akupuløringen ligger vet ingen, men for oss som er long er vi sikre på videre oppgang mot 4kr - og vi er inne for å holde. Derfor er vi ikke interessert i å ta lærdom for hvor bunnen er før oppgang. Og det har mange gjort riktig med, for svært få har kommet seg inn under kronen så langt.
Du derimot overser at aksjonærer snakker om frem i tiden.
Hvor bunn i denne akupuløringen ligger vet ingen, men for oss som er long er vi sikre på videre oppgang mot 4kr - og vi er inne for å holde. Derfor er vi ikke interessert i å ta lærdom for hvor bunnen er før oppgang. Og det har mange gjort riktig med, for svært få har kommet seg inn under kronen så langt.
rischioso
04.04.2025 kl 20:37
2956
Opp, opp opp - det har det blitt ropt og lovet i lange tider og det helt siden kursen stod i 2 hvor det var bankers at denne skulle videre opp til 4 - minst - men virkeligheten kjenner vi til og det er at kursen har halvvert seg helt i tråd med mine antakelser og det til store protester fra hausserne samtidig som de selv har lempet ut aksjer i høyt tempo på veien ned - ja, du har helt rett - et sirkus utenom det vanlige så noen bedre underholdning skal man lete lenge etter...
Mao, det er nok bare et tidsspørsmål før bunnproppen åpner seg hvor flommen av kroneaksjer fosser ned i det bunnløse øresluket - så StayTuned, men ikke kom i etterkant og si at dere ikke er blitt advart...;)
Mao, det er nok bare et tidsspørsmål før bunnproppen åpner seg hvor flommen av kroneaksjer fosser ned i det bunnløse øresluket - så StayTuned, men ikke kom i etterkant og si at dere ikke er blitt advart...;)
Redigert 04.04.2025 kl 20:39
Blientotre
04.04.2025 kl 20:04
3038
Fy faen for et sirkus..
Hvert andre innlegg er skrevet av de som skal redde oss for å ikke selge før nedtur. Hvorfor? Jo, for de er livredd for at kursen skal opp.
Trucker22 skulle holde seg borte fra Zeniths forum i 2-3år. Nå er han tilbake for han ser kursen holder sterkt og vi er nær en ny opptur.
Zenith ned 1,88% på en blodrød børsdag og enorm usikkerhet ellers i verden er utrolig sterkt.
Hvert andre innlegg er skrevet av de som skal redde oss for å ikke selge før nedtur. Hvorfor? Jo, for de er livredd for at kursen skal opp.
Trucker22 skulle holde seg borte fra Zeniths forum i 2-3år. Nå er han tilbake for han ser kursen holder sterkt og vi er nær en ny opptur.
Zenith ned 1,88% på en blodrød børsdag og enorm usikkerhet ellers i verden er utrolig sterkt.
Redigert 04.04.2025 kl 20:15
Peter Sellers
04.04.2025 kl 18:33
3237
@unikum ja Zenith kommer til å gå som en kule når ting roer seg kun psykologi nå om dagen.....aksjen til risen omsatte hele 100 aksjer i dag med omsetning på fantastiske 310 norske riksdaler :)))))
Gullit
04.04.2025 kl 18:12
3289
Ja kom med fakta slik sakene står i dag. Vant de sak 1? Er det muligheter for att de vinner de 2 store sakene? Er firmaet lavt priset om de vinner? Hva mener du er sjansen for att de vinner? Hva er kursen om de vinner sak 2 og 3? Nå får vi se hva du egentlig mener hvis du svarer på dette. Hva historien her er har ikke noe å si rundt dette!! Om jeg vinner en milliard imorgen og var lutfattig i går er jeg da fattig hva gjelder penger?
unikum
04.04.2025 kl 18:01
3322
Liverbirds skrev Vil gjerne få vite.
Tja tror du må gjøre den granskingen selv men flere som veit hvem denne er. Jeg gir ikke ut selv om risen har prøvd vært noe "sluppen "
unikum
04.04.2025 kl 17:57
3335
Jepp, når dette roer seg så vil Zena gå høyt på spekulasjoner inntil dom kommer. Utrolig sterkt å holde seg idag, det er vel bare riskokeren som ikke forstår!
Peter Sellers
04.04.2025 kl 17:50
3347
abbos skrev Hvorfor må man ut av aksjen , herr riskoker ?
@abbos det lå 1 post med kjøp på 1,3 mill i slutthandelen så det er tydelig at noen ønsker seg inn, aksjen kommer snart skal du se nå handler det mest om psykologi!!
rischioso
04.04.2025 kl 16:32
3528
thorium90 skrev Jeg tænker at din tro - den kan man ikke tage fra dig.... :)
Jeg ser det motsatt - at troen til mange kan ikke tas i fra dem - uavhengig av hvor mye fakta jeg presenterer svart på hvitt så virker fornektelsen å styre troen - men slik er nå børs - det er mange som må tape for at noen skal tjene - slik er det bare og det er akkurat det som gjør børs til børs - amen...;)
rischioso
04.04.2025 kl 16:22
3581
thorium90 skrev I lige måde - og god weekend :)
Takk det samme - og det er ærlig ment....;)
rischioso
04.04.2025 kl 16:22
3584
I de kommende uker og måneder så er mitt bet at det vil være mange som vil angre på at de ikke gikk ut på oversiden av krona mens de fortsatt kunne - men som vi alle kjenner til så er det alltid for sent å angre...
Så det lå en samle-kjøps post på rundt 1,3m aksjer på nettopp krona blank, men nå er den redusert ned til 187k - mao, jo lengre man venter jo tynnere blir det og dermed vanskeligere å komme seg ut på oversiden av krona - tic/tac....;)
Så det lå en samle-kjøps post på rundt 1,3m aksjer på nettopp krona blank, men nå er den redusert ned til 187k - mao, jo lengre man venter jo tynnere blir det og dermed vanskeligere å komme seg ut på oversiden av krona - tic/tac....;)
rischioso
04.04.2025 kl 16:12
3624
Jeg kan ikke endre synet til de som lever i fornektelsen og det er heller ikke meningen, men for hver eneste som kan redde investeringen før det helt galt er en seier ikke bare for meg men mest for de som faktisk reddet stumpene - så får du bare fortsette å leve i fornektelsen og lykke til med det....;)
Gullit
04.04.2025 kl 16:09
3643
Zenith aksjen står sterkt i disse dagene med uro. Dette er meget positivt for kommende uker og måneder.
Gullit
04.04.2025 kl 16:06
3660
Så mange som ber dere daglig å slutte med terroren deres. Alle vet risk reward her!! Ha dere vekk
SebRiberac
04.04.2025 kl 16:06
3662
Det du har skrevet, inneholder faktisk ikke ett eneste korrekt eller faktabasert poeng. Det er ren, grunnløs deramping uten tall, uten innsikt – bare støy. Det er helt åpenbart at du forsøker å påvirke kursen nedover, sammen med dine andre aliaser som "trucker22". Jeg sier det klart: 0,95 kr er absolutt bunn. Å tro du får den lavere er direkte naivt. De fleste her kjøpte på rundt 0,20 kr, så ideen om at folk sitter med store tap, er helt feilslått. Som nevnt tidligere, solgte jeg halvparten av mine aksjer på 1,80 etter inngang på 0,185. Jeg vet utvilsomt mer enn deg.
rischioso
04.04.2025 kl 15:59
3690
Det er nok dessverre andre du må adressere den til for jeg har ikke gjort annet enn å dele fakta og høyst mulig risk - hadde jeg skulle glede meg over andres elendighet så hadde jeg vel ikke brukt tiden på å prøve og forhindre akkurat det - det er lov å tenke litt selv også - i alle fall en gang i blant og ikke la frustrasjonen gå utover de som faktisk har prøvd å gi en edruelig input...;)
Gullit
04.04.2025 kl 15:54
3712
Hvordan kan dere kose dere med att noen taper penger? Styggere mennesker en du og ris håper jeg ikke finnes. Ta dere sammen.