ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
tuja
04.02.2025 kl 12:18
2700
Takk for det. Kjøpte litt i går og i dag. Spennende "case", om alle twistene slår inn positivt. Første sak er vel allerede vunnet, slik jeg forstår det.
JobPeterson
04.02.2025 kl 12:28
4177
Fra damen fremgår det at tuniserne har kommet med et lavt tilbud for et forlik, med tidsrammer. AC har valgt å heve og finansiere Zenith for å gå til rettssak i stedet for å inngå et forlik, med mindre de kommer tilbake med et betydelig bedre tilbud.
JobPeterson
04.02.2025 kl 12:29
4204
Jeg tror denne uken er den siste sjansen til å kjøpe billige aksjer før et nytt angrep på 2 kroner.
tuja
04.02.2025 kl 12:31
4168
Da var emisjonen på 1,34 ett kongertrekk. Nå kan Zenith "play hardballs", med penger på konto.
TheLondonOiler
04.02.2025 kl 12:41
4259
Price recovering back to 1.5
NOK 1.43
Last traded price
04/02/2025 - 12:38 CET
CONTINUOUS TRADING
Since Open
-0.015 (-1.04%)
Since Previous Close
-0.01 (-0.69%)
NOK 1.43
Last traded price
04/02/2025 - 12:38 CET
CONTINUOUS TRADING
Since Open
-0.015 (-1.04%)
Since Previous Close
-0.01 (-0.69%)
HMPInvest
04.02.2025 kl 12:42
4314
I don't know who LadyofAim is, but he/she has a point for sure. The quick capital raise enables Z to complete the raise in court, and surely sends a clear signal to the Tunisian - Z is in the game, and the courtcase follows procedures unless an acceptable bid is on the table. It's not unlikely that a proper offer by the Tunisian will materialize prior to the hearings, in end Feb.
Redigert 04.02.2025 kl 14:38
Peter Sellers
04.02.2025 kl 12:42
4349
@tuja så hyggelig dette blir bra, ja første sak er vunnet og sak nr 2 går nå i Februar med dom før sommeren, ja dette er spennende, tvi tvi tuja :))
Mdg1
04.02.2025 kl 12:43
4542
Dato for investormøtet ble nok koordinert med møte i London. Nå vet de hva tilbud de får fra Tunisia, og da vil de kunne meddele på møtet at det blir rettsak og litt om fremdrift. Forhandlinger var sikkert på lørdag og AC var nok klar med emisjon i tilfelle det ikke ble et bra forlik. Nå har de penger til å kjøre sakene helt ut
Fjellbris
04.02.2025 kl 12:49
4533
Takk for det, om masse lykke til videre du også :-)
Enig, 4 timer til å drikke kaffe m aksjonærer og investorer er for lang tid ;-) Med finansiering også på plass nå er risk & reward også mye bedre, ! Gjelder bare å holde på aksjene nå helt frem til sak 3 er avklart eller forlik inn gåes før den tid :-)
Enig, 4 timer til å drikke kaffe m aksjonærer og investorer er for lang tid ;-) Med finansiering også på plass nå er risk & reward også mye bedre, ! Gjelder bare å holde på aksjene nå helt frem til sak 3 er avklart eller forlik inn gåes før den tid :-)
Poolfan66
04.02.2025 kl 13:18
4399
Snakkes om store kjøpsposter på den engelske chatten.
Det er nok i engelsk målestokk.
Det er nok i engelsk målestokk.
Anywhere
04.02.2025 kl 13:31
4342
Fjellbris, det vel egentlig slik at det gjelder å trade i Zenith de gangene den rører på seg...
Anywhere
04.02.2025 kl 13:35
4326
Mdg1, jeg mer enn antar at du ikke har dekning for mye av det du skriver her;
-Hvilket møte kjenner du til i London? Hva var innhold, og med hvem?
-Hvordan kan Zenith vite at Tunisia skal komme med noe tilbud??
-Og dersom de visste, hvordan kan de da forfordele aksjer til seg selv med denne innsidekunnskapen. Det er svik på øverste hylle i så fall.
-Du mener at det skjedde forhandlinger på lørdag. Med hvem?? Tunisia, fordi noen så en tunisier i London, blandt Londons mange tusen tunisiere??
Makan, nå bør det snart sluttes med å forsøke å forlede folk her på forumet..
-Hvilket møte kjenner du til i London? Hva var innhold, og med hvem?
-Hvordan kan Zenith vite at Tunisia skal komme med noe tilbud??
-Og dersom de visste, hvordan kan de da forfordele aksjer til seg selv med denne innsidekunnskapen. Det er svik på øverste hylle i så fall.
-Du mener at det skjedde forhandlinger på lørdag. Med hvem?? Tunisia, fordi noen så en tunisier i London, blandt Londons mange tusen tunisiere??
Makan, nå bør det snart sluttes med å forsøke å forlede folk her på forumet..
HMPInvest
04.02.2025 kl 13:36
4307
Exactly, it was imo a good pp, at a fair price. This puts Z in the driver seat in any negotiation with the Tunisian:
"give a proper offer or sod off".
"give a proper offer or sod off".
Mdg1
04.02.2025 kl 13:53
4203
LOA på X har alltid hatt rett før. Hadde jeg tørt å stole på det denne brukeren sa før resultatet fra rettsak 1 ble meldt så hadde jeg kjøpt på 0,2 og ikke 0,3. LOA har sagt at det har vært et møte, og da har det nok det. Men, det er ikke hente fra ofisielle kilder. Ellers er oppvaskmøte angående ulovligheter hos myndighetene i Tunisia hentet fra Tunisisk avis. Beskyldninger fre oposisjonspolitiker om at ulovlighetene i regjeringen vil koste landet milliarder av kroner i straff til Zenith er hentet fra facebook siden til oposisjonisten. Totalt sett mener jeg informasjonen peker mot at Zenit kommer til å ende opp med mange milliarder i kompensasjon
Redigert 04.02.2025 kl 14:03
futureistoday
04.02.2025 kl 14:10
4105
https://zakstraderscafe.com/interview-andrea-cattaneo-ceo-zenith-energy-3/10710/
I det nye intervjuet så hinter ac til at det kan komme langt mer enn 130 mill USD i neste sak med renter, advokat honorar etc… renter blir faktisk regnet fra saken ble sendt inn og ikke fra når dom foreligger. Spennende og høre.
I det nye intervjuet så hinter ac til at det kan komme langt mer enn 130 mill USD i neste sak med renter, advokat honorar etc… renter blir faktisk regnet fra saken ble sendt inn og ikke fra når dom foreligger. Spennende og høre.
Fryden
04.02.2025 kl 14:15
4084
Billyjojimbob skrev De kuttet maten etter emi,men du får te i tillegg til kaffe.
Food and drinks will be served :-)
Anywhere
04.02.2025 kl 15:34
3802
Saken er vel at det meste spinnes ut fra en ukjent figur på X, med masse konstruksjoner på hva som "har skjedd" og som blir riktig bare fordi det skrives nok, ikke fordi det har skjedd. Det er en litt farlig linje, men så lenge ingen opponerer, så er det jo fritt fram å si hva man vil, uavhengig av sannhet eller viten.
jantt
04.02.2025 kl 15:58
3679
Nå må se hvad der bliver sagt i morgen. Tror ikke det er det helt store og noget konkret.
Hvis det skulle være noget positivt om retssager skulle det vel være meldt på forhånd.
Tror desværre at folk bliver skuffet og begynder at sælge,
Desværre nok en kurs nedgang igen.
Var ellers så glad da kursen kom nær 2 nkr og troede den ville gå over.
Hvis det skulle være noget positivt om retssager skulle det vel være meldt på forhånd.
Tror desværre at folk bliver skuffet og begynder at sælge,
Desværre nok en kurs nedgang igen.
Var ellers så glad da kursen kom nær 2 nkr og troede den ville gå over.
jantt
04.02.2025 kl 16:10
3667
Kunne ikke lade være. Dem jeg solgte til 1,79 i fredags købte jeg tilbage til 1,36 i dag. Håber så på stigning i løbet af ugen
HMPInvest
04.02.2025 kl 16:15
3637
Agree, there will of course not be any new info during the meeting. It will be an update on the cases and perhaps other projects?
If new info is imminent it has be to through pm or equivalent.
If new info is imminent it has be to through pm or equivalent.
Redigert 04.02.2025 kl 16:16
patek5146
04.02.2025 kl 16:16
3636
Købte yderligere til kurs 1,34 i går, desværre er der kommet mange amatører ind i aktien og da deres “get rich quick” plan igen ikke virkede sælger de jo nok igen.
Jeg har masser af tid og venter gerne et års tid til sag3 bliver aktuel.
Jeg har masser af tid og venter gerne et års tid til sag3 bliver aktuel.
Redigert 04.02.2025 kl 16:17
unikum
04.02.2025 kl 16:21
3594
Solide aksjonærer i Zena.... Tynnslitte nerver tydeligvis. Skjønner at denne plutselig kan gå 100 % også.
Redigert 04.02.2025 kl 16:27
tuja
04.02.2025 kl 16:32
3515
Det var da voldsomt til salgsvilje på slutten av dagen. Og det godt under sist emi på 1,34. Forhåpentlig snur det nordover i morgen igjen.
Peter Sellers
04.02.2025 kl 16:34
3492
@unikum, ja det er noen som får "hetta" så fort aksjen får en dupp og trykker desperat på salgsknappen, det er faktisk litt komisk at man ikke klarer å sitte rolig i båten iom at det er ny sak nå, og så tror jeg nok at forhandlinger kan skje underveis!!
Inov-8
04.02.2025 kl 16:38
3623
Håper det kommer frem noe positivt på møte imorra, viss ikke er eg redd denne skal nedover. Føler eg har sett dette mønsteret i zenith so altfor mange ganger før. :-( HÅPER eg tar feil og vi får oppgang igjen. :-) Tvi tvi....
Trucker-22
04.02.2025 kl 16:43
3598
Markedet slakter zenith og dette sier hvor mye markedet har tro på hva som kommer frem på møtet i morgen. Kommer nada nytt, tror det blir folketomt i Sverige på torsdag etter at de får høre at nada har kommet frem i Oslo dagen før. Blir hyggelig for ledelsen i morgen med en kurs som raser nedover. Dere kan jo spørre om hvor disse +3000% skal komme fra?. Et annet spørsmål dere kan stille er hvor mye ledelsen, styret, familiemedlemmer og venner har tenkt å stikke av med av pengene om det skulle vise seg at zenith vinner frem i disse voldgiftsakene
jantt
04.02.2025 kl 16:46
3607
ok kom så længere ned. Vi skal vel forhåbenligt ikke under 1 nkr igen ?
PS er det kun mig der tit oplever fejl når man skal ind på forum ?
PS er det kun mig der tit oplever fejl når man skal ind på forum ?
unikum
04.02.2025 kl 16:54
3681
ca 10 % av omsetningen idag ble under emi prisen. Tydeligvis en med litt mye aksjer som ville kapitalisere seg og sikre gevinst.
Mdg1
04.02.2025 kl 16:57
3725
AC sier i siste intervju det samme som han har sagt tidligere. Sak 2 har akkurat samme beslutningsgrunnlag som sak 1. Seier i sak 1 gjør at det er veldig sannsynlig at de vinner sak 2. Han sier også at beløpet mest sannsynlig blir større enn 130 m$ medregnet renter. På spørsmål om ikke slike saker pleier å løses med forlik sier han bare at det stemmer. Han sier at han vil bygge selskapet videre med penger fra rettsakene og at ikke alt skal pøses ut som utbytter slik at han kan nyte resten av livet på Bahamas. Så da får vi nok ikke 10 kr i utbytter
Artige
04.02.2025 kl 17:03
3673
Jeg tror vi har blitt lurt her. Da møtene ble annonsert gikk kursen kraftig opp. Så kom emiren. Selvsagt kommer der intet nytt fram her. Blir ikke overrasket om møtene blir avlyst.
Liverbirds
04.02.2025 kl 17:05
3673
Da hørte du ikke etter...
Han takket nei til et liv på Bahamas, og foretrekker heller et liv med hard jobbing fra London.
Han takket nei til et liv på Bahamas, og foretrekker heller et liv med hard jobbing fra London.
Fryden
04.02.2025 kl 17:06
3721
Theo 19!
Tror ingen fra militæret (hær) skal på møte i morgen, håper ikke du blir skuffet av det kun er for aksjonærer og investorer?
Møtet begynner kl 10,
Theo19 I dag kl 16:46
Trucker-22 skrev
Markedet slakter zenith og dette sier hvor mye markedet har tro på hva som kommer frem på møtet i mo..
Hvem hær inne skal på møte i morgen,og når begynner det
Tror ingen fra militæret (hær) skal på møte i morgen, håper ikke du blir skuffet av det kun er for aksjonærer og investorer?
Møtet begynner kl 10,
Theo19 I dag kl 16:46
Trucker-22 skrev
Markedet slakter zenith og dette sier hvor mye markedet har tro på hva som kommer frem på møtet i mo..
Hvem hær inne skal på møte i morgen,og når begynner det
Redigert 04.02.2025 kl 17:07
Mdg1
04.02.2025 kl 17:08
3712
Folk har bare lurt seg selv. Sannsynlighet for snarlig forlik har aldri vært stor. Forlik kan komme både nå og etter sak 2, men jeg tror fortsatt rettsak er mest sannsynlig. Svaret da blir først til sommeren om litt over 1,5mrd så over nyttår for nye 6mrd. Så jeg tror folk må være tolmodige, så kan et forlik dukke opp av hatten mens man venter.Blir helt sikkert ikke forlik ut fra det vi vet nå før møtet i alle fall. Det ligger uansett fortsatt over 10 kr pr aksje i potten
E Desperados
04.02.2025 kl 17:16
3659
Folk har lurt seg selv med at de som vanlig ikke vet hva de kjøper. Alle med kortere tidshorisont enn rettssak 3 er jo bare spekulanter. Så må man ta forlik som en bonus.
Fakta er at om man får 5 kr etter rettssak 3 i 2026 en gang så er dette her en helt sinnssyk avkastning.
Fakta er at om man får 5 kr etter rettssak 3 i 2026 en gang så er dette her en helt sinnssyk avkastning.
Anywhere
04.02.2025 kl 17:25
3576
Artige, de fleste blir lurt av seg selv og postulater på forum som her som utgir seg for sannheter som konkluderes i øst og vest. I tillegg tror man at det sitter et orakel på X som driver veldedighet...og man unngår å forstå kraften i tradervirksomhet...den har vi sett særlig siste par uker her...
Pensjon
04.02.2025 kl 17:28
3559
Hei.
Du og medsammensvorne fantaserer helt uten realisme.
Totalt irrelevant og meningsløst. Hvis bra avkastning blir
de fleste lurt av AC og venner. Historien/erfaring tilsier dette.
Jeg er ute med god fortjeneste denne siste gang. (tidligere tap - flere år tilbake)
Takk for meg for denne gang.
Mvh gammel pensjonist
Du og medsammensvorne fantaserer helt uten realisme.
Totalt irrelevant og meningsløst. Hvis bra avkastning blir
de fleste lurt av AC og venner. Historien/erfaring tilsier dette.
Jeg er ute med god fortjeneste denne siste gang. (tidligere tap - flere år tilbake)
Takk for meg for denne gang.
Mvh gammel pensjonist
Trucker-22
04.02.2025 kl 17:44
3490
Tenker vi leser dette fra referenter etter møtet i morgen, et fullstendig meningsløst møte med en ledelse som fabler om en fuglesverm på taket rundt om i flere av verdens land
Fjellbris
04.02.2025 kl 17:50
3449
«Bunnen» på 1,34 holdt ikke mye nei, ikke noe godt tegn før morgendagen, blir spennende å se hva de kommer med, lykke til alle sammen!
Anywhere
04.02.2025 kl 17:54
3438
Det er iallefall fall ikke særlig selskapsstrategi som daglig leder klarer å formidle i siste intervju. Man skal drive med alt mulig fordi man både er god til å drive med all mulig energi og til å finne gode pressede kjøp....hevder AC.
Jommen sa jeg smør, Zenith er god på å drenere pengeskrinet og få til ingenting så langt i livet....dersom man investerer aldri så lite i selskapsstrategi, bør man se de siste intervjuer med AC og bli advart på hvordan det ikke skal gjøres!
Jommen sa jeg smør, Zenith er god på å drenere pengeskrinet og få til ingenting så langt i livet....dersom man investerer aldri så lite i selskapsstrategi, bør man se de siste intervjuer med AC og bli advart på hvordan det ikke skal gjøres!
Anywhere
04.02.2025 kl 17:57
3418
Skal ikke påstå, som noen er gode til her, men tipper ikke det kommer noe mer enn man kan se på diverse videointervju med AC i det siste.
E Desperados
04.02.2025 kl 18:04
3380
Sak 1 er vunnet, sak 2 er identisk og blir vunnet og så er spørsmålet hvor mye erstatningen blir i sak 3. Skal ikke påstå at det blir full erstatning, men at vi ender under 300 MUSD pluss renter vil være fryktelig dårlig uttelling.
Blientotre
04.02.2025 kl 18:06
3415
Det som forgår nå er en stor haug av småsparere som ikke har lest om selskapet og bare hoppet inn i aksjen - som nå selger unna i panikk for de trodde de skulle bli rik på sin første uke i aksjen. Korreksjonen som nå skjer vil ta slutt når de er byttet ut - og vi får en ny topp.
Dette skjer hver gang. Små sparere er sent ute, og skaper alltid toppene for de får panikk når de ser aksjen stopper opp - som ender med kraftig nedtur da de ikke har lengre perspektiv enn noen dager og blir redde for pengene sine.
Dette skjer hver gang. Små sparere er sent ute, og skaper alltid toppene for de får panikk når de ser aksjen stopper opp - som ender med kraftig nedtur da de ikke har lengre perspektiv enn noen dager og blir redde for pengene sine.
Redigert 04.02.2025 kl 18:09