ZENITH 2025

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.04.2025 kl 19:53
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
JobPeterson
ZENA 07.01.2025 kl 11:41 341972

https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46

The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd

Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
unikum
03.04.2025 kl 15:48 3001

Var sikkert årsaken at du ikke var tilgjengelig før ut på kvelden i går... ikke veldig opptatt av daglig svingninger nei.. uff hvem prøver du å overbevise? De har ihvertfall ikke tilgang på noen annet enn sparebøsse.
rischioso
03.04.2025 kl 15:55 2964

Drømme innlegg bør postes på den lukkede drømmetråden - her på den åpne tråden for alle forholder vi oss til realitetene - og kun det...;)
rischioso
03.04.2025 kl 16:01 2947

5 timer foran betyr at børsen åpner når klokka er 14:00 her så ja - når det mørkner her ved 18:00 tiden så bruker jeg gjerne tiden frem til det til annet og får fokuset på børs senere. Det er sol og sommer her med alt som hører med så da blir det et litt annet liv på litt andre tider enn i tåkeheimen hjemme i Norge - slik er det bare...;)
rischioso
03.04.2025 kl 16:38 2836

Tro det eller ei - savner faktisk latteren til "Liverbirds" - får bare håpe at den ikke har satt seg fast i halsen - igjen...

Dagen kort oppsummert:

Ned nærmere 9% og det på solid volum noe som legger føringer for en ny test av krona - kanskje allerede i morgen og hvis så - mulig siste sjanse til å komme seg ut på oversiden - i morgen vet vi mer...;)
unikum
03.04.2025 kl 16:43 2804

Ned 4 % siste tiden med underkant av 75 000 aksjer
Fint ut du snart legger ut noe som er korrekte
jantt
03.04.2025 kl 16:51 2788

Dejlig stigning i går, men den er næsten væk nu. Skulle ikke undre mig at vi kommer ned på 1 krone i morgen.
abbos
03.04.2025 kl 17:02 2737

Får du ikke inn Yr i jungelen der du hospiterer ?
Her er det 🌞og nesten sommer .
Det mørkner mye senere enn kl 18 her - say no more 😎
Satser også på ny inngang imorgen 😀
rischioso
03.04.2025 kl 17:09 2735

Hvilken tråd trodde du at du skrev på? Du vingler jo rundt som ei skadeskutt hane og poster i hytt i pine uten å vite hvilken tråd du er på....:))))

Zenith endte ned -8,75% til 1,065nok - altså knappe 6.6øre fra 2 sifret ørekurs. Og det på et godt volum hvor det ble omsatt 6m aksjer. Mao, hva du snakker om er det nok bare du som vet - og knapt det....;)
Allroad18
03.04.2025 kl 17:11 2736

Vi har alle tanker i hodet vårt, men det betyr ikke at vi må dele de med andre, i allefall ikke absolutt alt vi tenker. Nivået på diskusjonene får nødvendigvis ikke mer kvalitet av den grunn.
jantt
03.04.2025 kl 17:19 2708

Lad nu være med at svare rischioso, så dør hans indlæg helt ind. Sæt ham i filter så løser det sig af sig selv
rischioso
03.04.2025 kl 17:27 2685

Så flott "Liverbirds" og velkommen tilbake - var en stund bekymret for at du hadde gått i kjelleren - igjen - sammen med kursen...)
HP17
03.04.2025 kl 17:31 2672

Er du blitt pessimist nå?
Det gjelder å ha mer enn 24 timers brillene på om en investerer på børsen.
jantt
03.04.2025 kl 17:35 2664

Jeg regner da stadig med at Zenith vinder alle sager og regner med forlig i løbet af sommeren, men kunne være dejligt hvis kursen steg lidt inden.
unikum
03.04.2025 kl 17:41 2632

Om du EVNER så får du sjekke de siste handlene fra 1,11 men det er vel litt for mye forlangt.
Oppdaget at du ikke klarte å dy deg og kom også med døds støtet i Tgs idag.
Ja du er en spesialist som kjøper dr det ikke er omsetning eller minus 50 %, Snakk om børs spekulant !!
Liverbirds
03.04.2025 kl 17:41 2632

Kjeller'n? Jeg har sittet helt i ro i snart 3 år, og har kun bygget meg opp i antall aksjer.

Er ikke mange som sitter med mitt antall 👌😉
rischioso
03.04.2025 kl 18:18 2550

Jeg hadde all rett til å ta en tur innom TGS når jeg gjentatte ganger har forklart hvorfor kursen skulle under 100-lappen når den stod i 140+ og de fleste som her trodde på kurs over 200. Ikke ulikt det som har skjedd her og ikke minst er i ferd med å skje. Når man over tid har måtte ta en del dritt fra de såkalte proffene når min input hadde en hjelpende hensikt - ja, da benytter jeg retten til å minne om - hva var det jeg sa - slik er det bare...;)
rischioso
03.04.2025 kl 18:28 2523

Uffda det var leit å høre at du virkelig er all in i et case som ikke har andre inntekter av betydning enn det de får inn fra emisjoner i påvente av dommer i 3 saker som verken har noen form for innkrevings mandat i Tunisia - ei heller er det sikkert at de vinner de 2 neste sakene og kanskje viktigst av alt så er også en eventuell størrelse pr nå ukjent - og av samme grunn kan det ta både vinter og vår med tilhørende emisjoner hele veien for ser vi på andre saker som er kjørt mot Tunisia hvor de tapte så har de det med å søke om annullering og en annullerings prosess har tatt opptil 2 år utover den tiden som allerede er gått så vi snakker om en kanskje erstatning som mest sannsynlig ligger mange år frem i tid hvor også størrelsen er ukjent så med disse fakta i minnet så er det sikkert og visst at du har et velutviklet gambler gen - det skal ingen ta i fra deg...

At noen i ny og ne gambler på en rask trade eller 3 kan jeg forstå for det kommer jo alltid ett suckers rally eller 3, men utfordringen ligger jo i at man aldri vet fra hvilket nivå så ja - forstår godt at du er ganske alene om den stayer strategien i dette caset - forståelig nok og akkurat det vil du nok mest sannsynlig smertelig erfare etter hvert så får vi bare håpe på at du våkner før kursen er tilbake på 16 øre - for som det sies, der det er liv er det håp...;)
Redigert 03.04.2025 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Konjagi
03.04.2025 kl 18:39 2522

Har aldri opplevd maken til selvgod verdensmester. Ingen over eller ved siden. Du er jo best.
Du bør jo stikke hodet frem og fortelle oss hele historien din etter så mange år på børsen. Du må jo ha tjent ekstremt mye penger?
rischioso
03.04.2025 kl 18:45 2510

Ekstremt er dine ord - jeg tjener i alle fall nok til å ha et behagelig liv noe jeg har gjort over tid - mao, jeg lever hovedsakelig av børs og har gjort det på fulltid siden 2017. Det gjør meg verken til styrtrik eller verdensmester, men det gir meg frihet noe bare mindretallet av de som er på børs får til så ja - jeg kan ikke klage....;)
Blientotre
03.04.2025 kl 18:48 2495

Selvfølgelig får du rett en eller annen gangen når du over mange aksjer tipper dem ned. Aksjer går i sykluser, opp og ned - Selv med og uten nyheter. Akkurat nå er det en handelskrig vi ikke har sett maken til på mange tiår som får mange til å trekke seg ut av aksjemarkedet.

Du har maset i over 2 måneder om under kronen. Skal du fortsette med dette maset om vi begynner å klatre oppover også? Jeg kunne også brukt dagene mine her inne på forumet med 20 innlegg daglig for å fortelle dere at en dag kommer jeg til å gå under graven. Det kommer til å skje, men ikke nødvendigvis i nær fremtid.

rischioso
03.04.2025 kl 18:54 2476

Du glemmer eller utelater det mest viktige. Jeg har selv vært aksjonær i PGS over flere år og tok en exit når samarbeidet med TGS kom på blokka og har siden den gang delt mine meninger om hvorfor og fikk helt rett.

I dette caset har jg kun tatt noen kortsiktige trades og har fortalt om hvorfor og ikke minst så har kursen vært under krona ved flere anledninger den siste tiden akkurat som jeg sa og helt motsatt av det alle dere andre har sagt så kanskje heller bruke litt tid på og gå litt i deg selv så kanskje du slipper de store skivebommene fremover - JustSayin...;)
Konjagi
03.04.2025 kl 19:15 2410

Da forstår jeg ikke en puck hvorfor du bruker så mye tid på forumet og nesten utelukkende på vrøvl på Zena trådene?
Det gode liv er ikke her, spør du meg
unikum
03.04.2025 kl 20:03 2274

Det veit jeg..
SebRiberac
04.04.2025 kl 02:05 1942

Rischioso, det er åpenbart at du er her for å neddrive aksjen for å kunne handle kortsiktig – kjøpe under 1 krone og selge på oppgangen. I det minste gir LOA oss korrekt informasjon og har tjent mange av oss penger. Du sitter hjemme i pyjamasen din og poster 50 innlegg om dagen om en aksje du ikke engang har investert i, men er besatt av kortsiktige handler som jeg vedder på at du ikke en gang får til.

Det er pinlig hvordan du veksler mellom dine flere identiteter på forumet, som din andre bruker ‘trucker22’. Du har ikke tatt en eneste korrekt vurdering, og som noen nevnte tidligere – hvis du gjetter nok ganger, vil du til slutt treffe en gang blant alle de tusen feilene. Jeg vedder på at du ikke engang kjenner til grunnleggende tall og fakta om dette selskapet….JustSayin
rischioso
04.04.2025 kl 02:39 1926

Vel, det sies at når man er gått tom for argumenter så er det stort sett eventyr og løgner man sitter igjen med og når jeg leser dine innlegg så kan jeg faktisk si meg enig i akkurat det. Eventyr om jeg er trucker og løgner om at jeg poster 50 innlegg om dagen - begge deler kan motbevises og er det noe som er pinlig for deg så er det nettopp det. ..

Prøv i det minste å ha fokus på case og ikke person så slipper vi alle støyen og du slipper å bli kastet ut av forumet - JustSayin...;)
Redigert 04.04.2025 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
04.04.2025 kl 06:26 1746

@SebRiberac han har ikke penger, han er "lost" i en aksje som har stupt så han er bare bitter!!
Pih
04.04.2025 kl 07:58 1575

Riskokern kjenner caset og selskapet veldig godt, han går jo å venter på en avgjørelse i Syria som skal betales i Dinarer. Her har han full kontroll😂
Trucker-22
04.04.2025 kl 09:28 1363

Helt utrolig at det i panikken etter meldinger her ropes det etter TLOA, som kan være hvermansen med en egen agenda på nettet. Tenk om AC og zenith selv hadde kommet med gode nyheter til sine aksjonærer, ja det hadde vært noe det.
HP17
04.04.2025 kl 09:36 1337

Zenith kan fort bli en "safe heaven" fremover. Ikke påvirket av Trump Toll og et play på sak 2 og sak 3 med krav om milliarderstatning. Sak 2 forventes avgjort engang enten på forsommer/sommeren (senest sept. 25), En må regne med at det vil bli et forventningsrally utover våren (lik en har sett i NODL, EAM m.flere).
Peter Sellers
04.04.2025 kl 09:59 1258

@Trucker-22 takk for den informative opplysningen noe som gjør oss rolige i påvente av hva LOA eller AC måtte komme med, igjen hjertelig takk for dine flotte innlegg jeg ser frem til neste!!
Peter Sellers
04.04.2025 kl 10:01 1256

@HP17 i mitt hode så er den en SAFE HEAVEN allerede det er bare ikke alle som er klar over det!! :))
SebRiberac
04.04.2025 kl 10:21 1198

Jeg kjøpte inn til under 0,19 kr og solgte halvparten av aksjene mine til 1,8 kr, før jeg kjøpte tilbake til 1 kr. Jeg trenger ikke å presse ned en aksjekurs for å tjene penger. Prisen holder seg svært stabil på 1 kr, så du kan forsøke alt du vil for å dra den ned, men du kaster bare bort tiden din
SebRiberac
04.04.2025 kl 10:26 1182

Trucker22, Petersellers og rischioso forsøker å manipulere markedet gjennom kursnedpresning for å sikre lavere inngangskurs. Det er interessant å observere disse forsøkene, som ikke underbygges av noen fundamentale analyser eller kvantitative data. Verdipapiret noterer nå 1.07 etter vårt strategiske gjenkjøp på 1.00-nivået. Med sommeren nært forestående og en forventet positiv avklaring i den andre voldgiftssaken, forventer vi at disse kortsiktige markedspåvirkningene vil avta.
SebRiberac
04.04.2025 kl 10:31 1166

Det er tydelig at visse markedsaktører aktivt prøver å diskreditere LOAs analyser, sannsynligvis drevet av bekymring for at hennes nøyaktige markedsinnsikt kan drive kursen oppover - og dermed eliminere gunstige inngangspunkter. Jeg har personlig kapitalisert på hennes innsikt ved å bygge opp betydelige posisjoner på 0.18-0.19-nivåer som har generert betydelige avkastninger. Nåværende forsøk på å manipulere kursen nedover virker ineffektive, selv om de gir en viss underholdningsverdi for markedsobservatører.
JobPeterson
04.04.2025 kl 11:05 1080

I henhold til analytikerens prognoser forventes det at kjøpsaktivitet vil starte innen omtrent to måneder. Jeg anslår at aksjekursen vil rebounde til NOK 2 før den andre voldgiftsavgjørelsen. En positiv utfall kan potensielt teste NOK 5 -nivået. Dersom vi vinner sak 3, blir oppsidepotensialet betydelig større, muligens opp mot NOK 10 eller høyere. Dessverre må vi inntil disse katalysatorene inntreffer tolerere markedsstøy fra uinformerte markedsaktører som forsøker å handle aksjen mens de sprer grunnløse påstander.
Trucker-22
04.04.2025 kl 11:10 1067

Du skriver
"Det er interessant å observere disse forsøkene, som ikke underbygges av noen fundamentale analyser eller kvantitative data"
Men selv har du kjøpt etter TLOA, og det er jo fundamentale og bekreftede analyser...er det mulig....ler så jeg griner her:-DDDD

Snakk om å møte seg selv i døren
smaa
04.04.2025 kl 11:32 996

Dere er rare, holder på hele døgnet, ta en tur ut, treff mennesker, lev livet. Sakene går sin gang og pengene kommer, gled dere.
rischioso
04.04.2025 kl 11:47 942

Knappe 5-øringen igjen før den faller under krona så valget med å lenke seg til masta virker ikke å være noen god ide - men for all del, lever man i fornektelsen så må man oxo betale prisen - JustSayin...;)
rischioso
04.04.2025 kl 11:51 918

De virker dessverre å leve i sin egen alternative virkelighet - noen vil våkne før det er for sent mens andre vil aldri våkne og skylde på alle andre når pengene er borte - det er børsens dark side - trist, men sant.....
SebRiberac
04.04.2025 kl 11:55 906

1,00 NOK-nivået viser sterk teknisk støtte, med 0,95 NOK som absolutt bunnnivå før en reversering. Den forventede handelsrammen konsolideres nå mellom 0,95-1,30 NOK. Dagens forsøk på å kunstig presse ned aksjekursen er spesielt futile da vi nå går inn i april, med den andre voldgiftssaken ventet løst innen 3-4 måneder.

Det som forbløffer er den tilsynelatende koordinerte forumaktiviteten under flere alias (Trucker22, Rischioso, PeterSellers) av aktører uten reell eksponering. Mens intensjonen om å manipulere markedssentimentet er tydelig, viser strategien med å spre grunnløs markedskommentar seg til slutt ineffektiv mot fundamentale katalysatorer. - JustSayin
SebRiberac
04.04.2025 kl 11:57 891

Hvorfor svarer du til deg selv? Det gir et usedvanlig komisk inntrykk.
rischioso
04.04.2025 kl 12:02 887

Tull og tøys - vi må jo forholde oss til realitetene - for en gangs skyld burde du klare det - kursen har touchet 90 øre ved flere anledninger den siste tiden i tillegg til røde sluttkurser på betydelig volum noe som naturligvis har slått sprekker i kronestøtten. Det skal heller ikke mer til enn knappe 2 sluttkurser under krona så er kursen etablert på undersiden av nettopp krona - og vi må nok ikke vente altfor lenge på akkurat det - rett skal være rett selv om man håper på noe annet - JustSayin...;)
rischioso
04.04.2025 kl 12:05 872

Bløffing gir feil fokus - knappe 2-3 øre ned til krona blank - det er der fokuset ditt bør være...;)
SebRiberac
04.04.2025 kl 12:07 878

Hvorfor har du ikke svart på dette innlegget?

“ Risky, thank you for sharing your thoughts. I understand your scepticism and your concern about making assumptions in a situation that involves legal complexities and international enforcement. That said, I believe some key aspects of the situation have been misunderstood or misrepresented, so I’d like to clarify a few important points for the benefit of the discussion.

Clarifying the Legal Standing

1. The central argument of Tunisia's defence is that Zenith acquired the oil licenses without the formal state approval required for a license transfer. However, this misses a critical detail: Zenith didn’t acquire the licenses directly—they acquired the shareholding of the companies that already owned the licenses.

2. Those licenses (e.g. 45% of Sidi El Kilani and Ezzaouia) were held by companies such as Canadian North African Oil and Gas and Ecumed Petroleum, which were registered outside Tunisia. These entities remained unchanged—only their beneficial ownership changed.

3. Since the legal entities holding the licenses did not change, Tunisian law did not require additional approval. This position was confirmed not only by how the transactions were structured but also by Tunisian authorities themselves, as acknowledged in the Alqatiba article.

4. The sale and payment for 62,000 barrels of oil by Tunisia to Zenith in July 2021 ($4.5 million) further demonstrates that Zenith’s ownership of the licenses was recognised by the Tunisian authorities and provides a provable payment link acknowledging this.

5. In April 2022, Zenith announced further agreed sales from its fields—but was never paid for a second shipment. Tunisia halted payments and subsequently initiated asset seizures.

6. This sequence of events—Tunisia recognizing Zenith’s license ownership through operational cooperation and payment, followed up by non-payment and confiscation—strongly supports Zenith’s position that its rights were acknowledged, then violated.

7. Even more importantly, the first ICC arbitration ruling awarded Zenith $9.7 million for oil that was taken unlawfully, affirming Zenith’s ownership to the licenses and the oil produced by them. This is not speculation—it is a concluded, legally enforceable international arbitration ruling that makes it clear the licenses and oil produced belonged to Zenith,

8. The upcoming two arbitrations do not revisit whether the confiscation was legal—it has already been ruled as unlawful. What remains is the calculation of damages for the seizure of the Sidi El Kilani asset in arbitration two and the damages for all the assets in arbitration three. As I mentioned in my previous post, we are discussing the value of the damages, not whether any damages should be paid as that ruling has already been established.

Enforcement of the rulings

9. You raised a valid point that Tunisia may not voluntarily pay the award. However, international arbitration rulings are enforceable globally, not just in Tunisia.

10. As per Article 35.6 of the ICC Rules (quoted in Zenith’s 19 December 2023 RNS), the award is final, non-appealable, and can be executed in any competent court—particularly in jurisdictions that honour international arbitration, including France, Italy, Germany, Spain, and others where Tunisia exports the majority of its crude oil.

11. This gives Zenith the ability to pursue asset seizures abroad—whether crude shipments, proceeds from oil sales, or seizure of Tunisian assets —if Tunisia declines to pay.

12. Once the ruling is in place, step two is about recovery—and multiple legal, commercial, and financial mechanisms exist to support that. Recovering funds won’t be instant, and no one is suggesting a $100 million lump sum will arrive overnight. However, there are structured pathways to enforcement:
• Legal asset seizures abroad
• Monetisation via arbitration finance firms
• Negotiated settlements as pressure mounts

I believe that staying grounded in facts, rulings, and legal precedent is important. Hope is not a strategy and nor is despair. However, confidence based on verified legal wins and knowledge of enforceable rights is part of the fundamental research that we need to carry out as investors. As I believe I have shown here is great detail the next arbitration is not about proving Zenith’s case (that has already been legally proved in ICC1) it is simply about establishing the level of damages payable. Thanks again for raising concerns. I’m happy to keep discussing this further—especially if we can focus on specific legal or procedural points.
SebRiberac
04.04.2025 kl 12:08 866

Rischioso Jeg skal fortelle deg hvorfor du ikke har svart – det er fordi du ikke har nok kunnskap om selskapet
Trucker-22
04.04.2025 kl 12:17 834

Det var mange som lattermild etterlyste deg ris..... for et par dager siden når kursen dro i veien i litt, de samme har vel stoppet latteren sin i dag