ZENITH - A clear buy signal!

MC Axel
ZENA 13.01.2025 kl 09:54 207862

Case no. 2 can be decided now in the second quarter of 2025, that is, now

The share easily goes to 3 NOK on expectations

Zenith has a solid case
Redigert 25.04.2025 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2025 kl 17:19 5111

Heller ikke det klarer du å visualisere korrekt - når kursen faller fra 2 til 1 som den nå har gjort så kan man jo ikke bruke ordet wave - da blir det mer riktig å si:

Zenith is riding the waterfalls....

... and buy now to secure the ride further down towards the rock bottom ...;)

Redigert 06.05.2025 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
jantt
06.05.2025 kl 17:24 5116

Svarer kun denne ene gang, men nu må du holde op. Den gik også fra 0,15 til 2. Alle aktier stiger og falder. Spørgsmålet er bare hvad du køber til og hvad du sælger til.
Slettet bruker
06.05.2025 kl 17:31 5094

Nei, aksjemarkedet er litt mer enn det for de som ikke bare blindt kaster pengene inn og håper på at de kan selge høyere. Det kan nok helt klart lønne seg å forholde seg til hva som faktisk skjer og ikke skjer. Du forholder deg tydeligvis fortsatt og dessverre til noe som ikke lengre er gjeldende. Etter stigningen du viser til så har aksjen halvert seg nettopp fordi det er kommet helt ny info som er blitt tolket av markedet som noe helt annet enn positivt og det er nettopp den siste infoen man alltid må forholde seg til - i alle fall om man er ute etter å tjene penger på børs - JustSayin...;)
HP17
06.05.2025 kl 17:37 5137

Skal bli fint når dom 2 kommer. Den kommer til å stoppe alle skriverier om kursen på dagens nivå. Da står enkelte skribenter igjen fullstendig avkledd i keiserens nye klær. Lykke til, det haster med å komme seg til gaten før take off.
Allroad18
06.05.2025 kl 18:21 5068

Vi kan se at noen har svært god tid på forumet, og da er det helt tydelig at dette er kun for å irritere folk og ikke noe annet. Kursen var aldri opp i 2,- og den har stått seg sterkt over 1,- lenge og lenger vil det bli! Jeg selger når vi har kommet opp i 5,- Dette vil jeg messe om til vi er der!!
Slettet bruker
06.05.2025 kl 18:39 5160

RE - Skal bli fint når dom 2 kommer. Den kommer til å stoppe alle skriverier om kursen på dagens nivå.

* Ikke uenig i det, MEN pass deg så det ikke går troll i ord for om den dommen ikke går som man håper på - ja, da tror jeg nok at de fleste ikke skriver et ord om kursen på dagens nivå for da er den long gone og ikke lengre her oppe, MEN langt der nede eller og for å sitere McAxel - the stock price is on a ride in the waterfalls - meaning somewhere far down - JustSayin..;)
HP17
06.05.2025 kl 18:43 5168

Det er riktig, en dom i sak 2 blir en trigger for den ene eller andre siden. Men, husk Zenith har den største godbiten igjen i sak 3.
Dennis10
06.05.2025 kl 19:24 5225

ZENITH ENERGY – KAN FLY FLERE GANGER PÅ KORT TID

Zenith Energy (ZENA) nærmer seg avgjørelse i voldgiftssak 2 mot Tunisia. En seier her kan alene utløse en erstatning tilsvarende flere ganger dagens børsverdi. En avgjørelsen ventes any time nå i Q2 – og markedet er foreløpig i dvale.

Men det stopper ikke der:

Sak 3 er enda større: Når sak 2 er ferdigbehandlet, kommer sak 3 – som kan gi en enda høyere erstatning. Bare forventningene om dette kan sende kursen til uante høyder.

Solenergi-prosjekt i Italia: CEO Andrea Cattaneo posisjonerer Zenith også innen fornybar energi – et strategisk og grønt vekstspor med EU-støttepotensial.

Lav mcap – ekstrem oppside: Markedet priser verken inn erstatningene eller solkraftsatsingen. En unik asymmetrisk mulighet.

Bare sak 2 kan gi 4x eller mer i oppgang. Når det gjelder sak 3 og forventninger til den, vil vi se et tosifret tall etter å ha vunnet de to første voldgiftsakene, .

Andre triggere, som innen Solenergi-prosjekt, kan komme hvilken dag som helst – oppsiden er enorm.

Slettet bruker
06.05.2025 kl 19:56 5219

Vel, det er riktig at vi må huske på at sak nr 2 er risky nok, MEN sak nr 3 er den aller største risken av dem alle (hvor også det aller største kravet ligger) - hvorfor?

Jo, fordi den gjelder stort sett abstrakte tall og teorier om nettopp tenk på et tall om mulige inntekter langt inne i fremtiden - krav de fleste nå burde kjenne til ikke aksepteres av verken ICC eller ICSID noe man kan lese om her:

LES:

However, what happens if the claimant submits a request for arbitration that clears this jurisdictional threshold but is frivolous as to the merits? Or, what if jurisdiction is doubtful but not manifestly lacking?
Once the request is registered, will the parties have no choice but to progress through the full, expensive course of proceedings before the frivolous claims can be dismissed?

OVERSATT:
Hva skjer imidlertid hvis saksøker sender inn en begjæring om voldgift som passerer denne jurisdiksjonsterskelen, men er useriøs med hensyn til sakens substans? Eller hva om jurisdiksjon er tvilsom, men ikke åpenbart mangler?
Når begjæringen er registrert, vil partene ikke ha noe annet valg enn å gå gjennom hele, kostbare saksbehandlingen før de useriøse kravene kan avvises?

* Mao og viktigst av alt, selv om kravet i utgangspunktet går under kategorien useriøs og dermed uten substans og ikke fanges opp under "ICSID Rule 41(5) and Rule 41" noe som dessverre ofte skjer siden det kun er et fåtall av saker som er blitt avvist i forkant (kun knappe 2 saker siden 2022) så MÅ saken kjøres helt ut før den kan bli avvist med alle de betydelige kostnader det vil gi - noe og tenke på før man forskutterer alt og alle - inkludert abstrakte tenk på et tall krav langt inne i fremtiden som nettopp sak nr 3 omhandler - og sak nr 3 er nettopp den saken hvor det aller største kravet befinner seg - noe å tenke på - så med disse fakta i minnet så kan man jo forstå selskapets iver etter å få finansiert et annet ben og stå på nettopp fordi de kjenner til risken - en betydelig risk som dessverre ikke virker å være eksisterende hos hausserne - trist, men sant - JustSayin...;)
Redigert 06.05.2025 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
06.05.2025 kl 20:21 5144

Fint du fortsetter å poste innlegg,det gjør at kursen aldri mer kommer under kronen,,👍kr 2 før 17mai,🇧🇻hipp hipp hooray💪
Tony83
06.05.2025 kl 20:44 5089

Why is this date (17th of May) so important?
Slettet bruker
06.05.2025 kl 20:46 5199

Constitution day - vaffler, kaffe og iskrem for de som ikke har tapt alle penga på Zena...;)
Redigert 06.05.2025 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
macland
06.05.2025 kl 21:31 5142

Jøss,og du påberoper deg teknisk analyse? Er du litt på vidda,eller bare ikke hjemme?? Det er enkelt autochart fra investec,og det viser akkurat det motsatte av hva du skriver. De 2 blå linjene på det flagget er faktisk et BULLFLAGG. Der dreit du de skikkelig ut. Har for lenge siden nevnt det flagget, men mente det var mer eller mindre utgått om man bruker kortere horisont en dagschart. Det har nå mindre potensiale enn dengang,men alikevel over 3 kr som sannsynlighet ved brudd opp .
Slettet bruker
06.05.2025 kl 22:08 5051

Jeg påberoper meg ingen verdens ting - jeg bare motbeviser mye av det tullet som skrives - og det er noe helt annet. Realiteten er at kursen har falt fra 2nok til 1nok i løpet av kort tid hvor selskapets bløffing har det meste av skylden. Markedet tror ikke på noen suksess i de kommende sakene og slik selskapet vingler rundt så bekrefter også de at de ikke har den helt store troen på noen suksess. At det finnes haussere som aldri ser en eneste risk hvor sky is the limit så blir det jo bare komisk og ikke bare litt....

Noterer meg at realitetene begynner så smått og sige inn selv hos hausserne for det er ikke lenge siden man snakket om 4,5 og 10kroner - nå noterer jeg meg at 2 og 3 tallet stadig blir nevnt så en bedring der altså, men fortsatt langt i fra virkeligheten i det korte til det mellomlange bilde. For selv en blind mann burde kunne se at krona står for fall - det er bare snakk om litt tid og vil man bli med ned på undersiden så er det bare å handle på oversiden med begge hendene - ikke vanskeligere enn det, men er man smart så venter man heller med å kjøpe til kursen er etablert på undersiden av krona for der vil det bli langt mer action enn på oversiden hvor det av samme grunn vil bli langt lettere å gjøre noen gode trades - JustSayin:..;)
Gullit
06.05.2025 kl 22:13 5034

Du kan ikke si att den gikk fra 0,17 og føk opp. Att den var en kjapp tur innom 2 for så å korrigere ned er ikke uvanlig. Og så stabiliserte den seg med rolig stigning fra 1 til 1,2 …
Blientotre
06.05.2025 kl 22:18 5020

Han er desperat nå😂 hvert andre innlegg fra Ris - dog slipper jeg å se tullet han skriver etter å endelig blokkert.
Slettet bruker
06.05.2025 kl 22:45 4995

Ikke noe desperasjon fra min side for jeg sitter som kjent i et case som er fullfinansiert til ute i 2027, MEN jeg er ikke fremmed for at det vil bli en del desperasjon her i det kursen etablerer seg på undersiden av krona - spesielt for de som tar med seg aksjene ned dit med NULL/0 garanti for at den kommer på oversiden igjen - naturlig nok - JustSayin...;)
Redigert 06.05.2025 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
unikum
06.05.2025 kl 23:58 4884

Hva skal til for at kursen skal falle så mye ?
Ikke kom med emisjoner som skal settes lavere og lavere for nå blir de evt satt høyere.
Dennis10
07.05.2025 kl 00:05 4886

Denne figuren må lide av oppmerksomhetstrang, nyter å være midtpunktet samtidig som hen elsker å være høy på seg selv.
De fleste kjenner noen med et slik stort behov for oppmerksomhet. Ofte har de overfladisk vennskap, og få nære venner. Redningen er forumet der vedkommende kan kakle i timevis, og gjenta seg selv til det kjedsommelige, og ofte er det bare den stemmen man hører. Ekkoet fra hen slår fra ene tråden til andre, 24 timer i døgnet.
macland
07.05.2025 kl 08:20 4649

La oss forholde oss til fakta. Du skriver kursen falt fra 2 kr til 1 k = Vriompeis.
Du unnlater selvfølgelig å nevne det som ble din spiker i kista,og som nå driver din løgnaktige vendetta i angerens modus. Nemmelig at aksjen steg fra 0,2 tallet til ca 2 kr.. En slik rå stigning gir alltid et konsolideringsfall fra en topp. Og det er akkurat her vi er nå. Hadde aldri forventa at en negativ persson som deg skulle linke til en av de mest positive tekniske ting som kan skje i en aksje :))))).Nemmelig bullflagg som kan slå inn. God jul :)
Slettet bruker
07.05.2025 kl 10:12 4480

Fakta er og blir et fremmedord for hausserne. Ikke klarer de å lese innleggene slik de er skrevet og ikke klarer de å lese et chart slik det fremgår - mao, alt blir vridd om til noe positivt og selv nedgangen fra 2 til 1nok er for hausserne noe positivt så da er det nok også å forvente at den videre ferden ned fra krona og tilbake till femtiøringen igjen blir like fornøyelig - for i bakvendt land går visst allting an - det skal de ha - JustSayin...;)
Redigert 07.05.2025 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
HP17
07.05.2025 kl 10:21 4449

Fakta er at sak 1 (vanskeligste saken) vant Zenith greit.

Nå er det kort tid til dom i sak 2.!Dommen i sal 2 vil sende kursen til et helt annet nivå enn rundt kr 1.20.
Skal en være med på det må en kjenne sin besøkelsestid eller stå igjen når toget forlater perrongen. Hvert sitt valg:
macland
07.05.2025 kl 10:23 4556

Du er jaggu ikke god. Hva sier det chartet du linka til. ???? Kan du svare på det?
unikum
07.05.2025 kl 10:24 4608

Mange % er oppgangen fra 0,2- 2,0 og mange % er nedgangen fra 2- 1,2 ? Det er vel det mest korrekte utviklingen i aksjen. Og hva har du gått glipp av ?
MC Axel
07.05.2025 kl 10:43 4536

Agreed! 👍

Now is the time to get involved before the stock really takes off!
Slettet bruker
07.05.2025 kl 11:01 4491

Det er jo helt avhengig av hvordan man sitter - sitter man feks short med 20x gearing og kursen går fra 2 til 1 så får man mer i %-er sammenlignet med et helt ordinært aksjekjøp på 0,2 hvor man sitter til 2 - nå vet du det, men for dere som er inne og ute av aksjen flere ganger om dagen så blir jo ingen av delene noen realitet for dere hvor den som tjener mest på slike hyppige handelsfrekvenser er eieren av handelsplattformen dere bruker - ei heller har du noen som helst anelse om hva jeg har eller ikke har gått glipp av - like lite som du vet hva kursen er fra dag til dag - nå vet du det oxo ...;)

Det kan nok lønne seg å være til stede i nåtiden - for fortid er fortid og spist er spist...

Mao historiske kursbevegelser er og blir historie, mens det er nåtiden og fremtiden som bestemmer den videre utviklingen - tror nok de fleste kan være enige i akkurat det - om de tillater seg selv akkurat det.- MEN det var det da - og med disse realiteter i minnet så skal man ikke se bort i fra at det fort kan bli en ny mulighet for en ny inngang på nettopp ørenivå, men om vi får se 2 tallet igjen - ja, det er det ingen som helst garanti for - i alle fall ikke i det korte til det mellomlange bildet - JustSayin...;)
macland
07.05.2025 kl 11:05 4545

Jøss ,kanskje det er svaret på aktiviteten din. Short med 20x gearing fra 0,2 til nå 1,22 ,, Huff og huff. Trodde ei stund det var et hull i gjerdet på Gaustad..
Slettet bruker
07.05.2025 kl 11:11 4520

Ingen av delene er riktig for det skal vanskelig gjøres å være short fra 0,2 til 1,22, ei heller er det hull i gjerdet på Gaustad - men på Lier - nå vet du det oxo, MEN i bakvendt land går visst allting an...;)
Redigert 07.05.2025 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Bullfight
07.05.2025 kl 11:33 4469

Riskokern jobber på (:

Debattforum
Teknisk analyse
Kryptovaluta
Makrokalender
rischioso
Antall innlegg: 31285 (12645)
Tallet i parentes angir innlegg i gammelt forum
Siste innlogging: I går kl 16:03
Siste innlegg
07.05.2025
Forum Ticker Kl Innlegg Svar Lest
Energi ZENA 11:13 RE: ZENITH - A clear buy signal! 71
Energi ZENA 11:01 RE: ZENITH - A clear buy signal! [2] 125
Energi ZENA 10:16 RE: ZENITH - A clear buy signal! [5] 313
06.05.2025
Energi ZENA 22:47 RE: ZENITH - A clear buy signal! [2] 919
Energi ZENA 22:08 RE: ZENITH - A clear buy signal! [7] 1030
Energi ZENA 20:50 RE: ZENITH 2025 PART 2 [1] 374
Energi ZENA 20:47 RE: ZENITH - A clear buy signal! 1226
Energi ZENA 20:08 RE: ZENITH - A clear buy signal! [3] 1366
Energi ZENA 18:39 RE: ZENITH - A clear buy signal! [7] 1563
Energi ZENA 17:31 RE: ZENITH - A clear buy signal! 1703
Energi ZENA 17:25 RE: ZENITH - A clear buy signal! [3] 1750
Energi ZENA 17:08 RE: ZENITH - A clear buy signal! 980
Energi ZENA 16:35 RE: ZENITH - A clear buy signal! [12] 1096
Energi ZENA 16:27 RE: ZENITH - A clear buy signal! [2] 1138
Energi ZENA 16:18 RE: ZENITH - A clear buy signal! [2] 1173
Farma EXACT THERAPEUTICS 03:33 RE: Dette kan bli den nye trading favoritten fremover [2] 208
Energi ZENA 00:54 RE: ZENITH 2025 PART 2 [8] 1453
Energi ZENA 00:51 RE: ZENITH - A clear buy signal! 1975
Energi ZENA 00:14 RE: ZENITH - A clear buy signal! 2010
05.05.2025
Energi ZENA 16:43 RE: ZENITH - A clear buy signal!
Redigert 07.05.2025 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
unikum
07.05.2025 kl 11:48 4423

Takk veldig oppklarende svar, nå ser jeg endelig for meg tingene tilstand og kommer til å selge.. Fortiden er glemt for de fleste av oss men ikke alle skjønner jeg..
Men siden du er klarsynt på hvilken måte skal kursen nå falle ned på ørenivået da vi veit at vi nærmer oss svar på voldgiftssak nr 2 ?
Er det ikke gode signaler for denne saken kan vinnes, dine argumenter er jo om Tunisia kommer til å betale? De har nå blitt enige om at voldgiftsdom skal avgjøre/avklare forpliktelser eller ikke?
Allroad18
07.05.2025 kl 11:53 4424

Kan man shorte Zenith? NEI !!!! Kan man geare Zenith? NEI !!! Hva er det jeg har gått glipp av om det er mulig? Takknemlig for svar, still dere i kø!
macland
07.05.2025 kl 11:58 4423

Alt kan shortes. Om aksjen ikke står på shortlista kan man ta kontakt med megler. De ordner det meste,ref Nordnet
macland
07.05.2025 kl 12:20 4382

Vil bemerke at min diskusjon med otto kan virke som jeg er udelt positiv og hausser aksjen. Det gjør jeg ikke. Den er spennende teknisk og på forventninger om erstatning,,men må bryte opp av kanalen,og få god omsetning over 1,25 før jeg kjøper mer. Bare så det er sagt.
Redigert 07.05.2025 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
macland
07.05.2025 kl 12:56 4322

Er ingen tvil...... Står blandt annet på nordnet (gare sjekk) at ,,om du vil shorte en aksje som ikke er på lista,så ta kontakt med megler. Meglere har nok aksjer for utlån.
Slettet bruker
07.05.2025 kl 13:04 4418

Du har min fulle forståelse for at man tviler i dette caset og du er ikke alene for når kursen har stupt i fra 2 til 1 og det når det nå nærmer seg nettopp en avgjørelse på sak nr 2 hvor det samtidig ikke har kommet ei krone fra sak nr 1 så er det også en legitim grunn til å tvile. Topper vi så dette med at selskapet nå beviselig har så liten tillit i markedet etter ymse tillitsbrudd de siste måneder med stadig nye emier på tross av at de for flere emier siden lovte at det ikke skulle komme flere så endte det naturlig nok opp med en knøttis av en insder emi i desperat forsøk på og holde kursen kunstig over krona toppet med det faktum at de måtte ta til takke med et blodlån med en kredittkortrente på 20% - og dette sier ikke bare litt - mao, det er fullt lov til å tvile for noe annet burde jo ikke en gang være tema - JustSayin...;)
Mdg1
07.05.2025 kl 13:45 4387

Om de forventer betaling fra ICC-1 i slutten av året så vil blodlånet kanskje generere ca 7-10% rente. Det utgjør da i underkant av 2 mill. Om ICC-2 seier kommer innen tre mnd vil en eventuell konverteringskurs for lånet være langt høyere enn dagens kurs. Så om selskapet har funnet noen strategisk gode avtaler innen solenergi som de vil forfølge før de har penger fra første rettsak så tenker jeg et kortsiktig lån kan være lurt. Selv med blodrente. Om de ikke i løpet av et par uker kommer med noe info om hva pengene skal brukes til så er jeg mere kritisk. Selskapet meldte i starten av året at de forventet å ha penger fra ICC-1 innen utgangen av året.
Redigert 07.05.2025 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2025 kl 13:59 4393

RE - Selskapet meldte i starten av året at de forventet å ha penger fra ICC-1 innen utgangen av året.

* Og man bør ikke bli overrasket om de sender ut den samme meldingen også til neste år - og i mellomtiden er det da og forvente flere konstruktive og ikke minst svindyre kapitalinnhentinger på stadig lavere kurser som et naturlig resultat av akkurat det - JustSayin...;)
Allroad18
07.05.2025 kl 14:08 4392

Nå rører du godt! Du svarer/skriver jo noe helt annet enn det jeg lurte på. Det er faktisk sånn at jeg mistenker deg for å ikke lese hva jeg spurte etter, jeg har ingenting i mot selskapet Zenith, det er jo ikke de som lager reglene for short eller gearing, det er det stort sett meglerhusene og internettmeglerne som gjør. Det du skrev har ingenting med short og gearing å gjøre- det var det jeg var opptatt av. Blodlån og kredittkortrente? Ikke det som var mitt tema. Selskapet regulerer ikke kjøp og salg av aksjene- det er det utenforstående systemer som tar seg av.
Mdg1
07.05.2025 kl 14:14 4435

Aksjen er opp 580% siste 6, 5% siste 3, 12% siste mnd og ned 6% siste uke. Lurer på hvor du har det fra at de henter penger til stadig lavere kurser. Det er vel heller slik at de henter penger til stadig høyere kurser fordi markedet forventer at de vinner og får masse penger fra rettsakene.
Slettet bruker
07.05.2025 kl 14:18 4439

Tror de fleste har skjønt at hausserne ikke bryr seg om kredittkort lån med blodrente - såpass har dere gjort dere forstått - MEN markedet som helhet virker ikke å være enige med dere og det akkurat virker dere ikke å ha forstått - men slik er det bare - JustSayin....;)
Fevang
07.05.2025 kl 14:39 4417

Konsentrer deg om Exact - som går rett på trynet.............
Slettet bruker
07.05.2025 kl 15:42 4342

Exact har mellom 150-200mnok på bok som er estimert å vare til ute i 2027 hvor mye kurstriggende kan komme innen den tid - veldig mye...;)

Zena's cashbeholdning må fylles opp hver andre måned - en liten, men svært viktig forskjell og uten sammenligning forøvrig - JustSayin...;)
MC Axel
08.05.2025 kl 09:23 3989

People are selling below the latest issue of 1.2 NOK and 1.34 NOK, they must have misunderstood something here.

Not wise to give away your shares
HP17
08.05.2025 kl 09:36 3968

Volumet er fraværende i dag. Det er bare å roe ned og vente på dommen i sak 2 som nærmer seg med stormskritt, dag for dag.
En bør være inne før den meldingen kommer, det er mitt bidrag til å øke formuen på kontoen til alle nettløker på forumet (meg selv inkludert).
HP17
08.05.2025 kl 09:37 4232

Volumet er fraværende i dag. Det er bare å roe ned og vente på dommen i sak 2 som nærmer seg med stormskritt, dag for dag.
En bør være inne før den meldingen kommer, det er mitt bidrag til å øke formuen på kontoen til alle nettløker på forumet (meg selv inkludert).
Tony83
08.05.2025 kl 09:38 4302

+ message on a new acquisition in Italy can arrive any moment?