ZENITH - A clear buy signal!
Case no. 2 can be decided now in the second quarter of 2025, that is, now
The share easily goes to 3 NOK on expectations
Zenith has a solid case
The share easily goes to 3 NOK on expectations
Zenith has a solid case
Redigert 25.04.2025 kl 09:13
Du må logge inn for å svare
HP17
16.05.2025 kl 08:54
2871
Kan vi klare kr 2 innen stengetid?
Nå starter for alvoret posisjoneringen for dom 2 som er forventet innen relativt kort tid. Kan bli noen flotte mai/juni dager der mange får oppleve hvordan verdien på aksjekontoen vokser betydelig raskere enn på verdien på sparekontoen i banken. .
Nå starter for alvoret posisjoneringen for dom 2 som er forventet innen relativt kort tid. Kan bli noen flotte mai/juni dager der mange får oppleve hvordan verdien på aksjekontoen vokser betydelig raskere enn på verdien på sparekontoen i banken. .
MC Axel
16.05.2025 kl 09:09
2813
I agree!👍
If we can't make it 2 NOK today, then I'm sure we'll make it next week
If we can't make it 2 NOK today, then I'm sure we'll make it next week
unikum
16.05.2025 kl 09:48
2857
Gevinst sikre begynner sikkert for flere bli tellende etter opptur fra 1,2. Det begynner å bli mange prosenter om folk har klart å holde seg unna salgsknappen,,,
Rekyl
16.05.2025 kl 10:14
2837
forsøk markedsmanipulasjon, vil være en tabbe å ikke være våken for kjøp nå.. gevinst sikring på 1.5 kr da har man ikke lest dokumentene sine..
Trucker-22
16.05.2025 kl 10:15
2845
I følge Insider Oslo børs i går var ca 19 mill aksjer kjøpt med snitt 1,53. Krysset kursen 1,45 så begynner disse som kjøpte på 1,53 å bli nervøse og det kunne få et lite ras i kursen
Redigert 16.05.2025 kl 10:15
Mdg1
16.05.2025 kl 10:17
2872
Du mener da selger alle de som bruker prinsippet. Kjøpe dyrt og selge billig? Aldri hørt dette resonnementet før
unikum
16.05.2025 kl 10:23
3397
Alle disse 19 mill aksjene har hatt god anledning å akkumulere seg godt ned siden kursen lå lenge mellom 1-1,2
Forresten 30 % fra 1,2 til 1,55 så det kalles nok god avkasting på få dager.
Forresten 30 % fra 1,2 til 1,55 så det kalles nok god avkasting på få dager.
Trucker-22
16.05.2025 kl 10:25
3461
Billyjojimbob skrev De nervøse er ikke investert i Zenith energy👍🥳🇧🇻🍾
Ikke vet jeg, det ble bare formidlet på Insider i går om kursen gikk under 1,45 så kunne det utløse et lite ras siden så mange aksjer ble kjøpt med snitt 1,53. Samtidig kunne den gå videre opp
Blientotre
16.05.2025 kl 10:26
3512
Noen kommer til å utnytte duppen til å kjøpe seg opp.
Forventer innhenting og opptur mot slutten av dagen.
Forventer innhenting og opptur mot slutten av dagen.
Mdg1
16.05.2025 kl 10:30
3483
Om du skal investere basert på hva insider sier så kommer du nok til å tape alle pengene. Jeg tror også vi skal korrigere ned. Vi er en uke for tidlig ute med stigningen
Psychodad
16.05.2025 kl 10:31
3482
Jeg hoppet av toget og går på igjen på neste stasjon. Nå tror j h den kommer til å rase. Mange følger med på Insideoslobørs på youtube... Den gikk under 1.45 og da faller den bare pga det...
Trucker-22
16.05.2025 kl 10:35
3586
Tror jeg heller forholder meg til hva Insider formidler enn deg Mgd1
Billyjojimbob
16.05.2025 kl 10:35
3652
Det er ikke noe nytt at aksjer swinger,det er det mange lever av,spennende fremover i denne om det blir fete nyheter om litt👍
Psychodad
16.05.2025 kl 10:43
3772
Ja, det er det jeg prøver å tjene noen kroner på nå. Psykologien ved at en ekspert spår at den faller ved å bryte nivået... Kanskje må jeg kjøpg inn igjen med tap..
Billyjojimbob
16.05.2025 kl 10:51
3877
En expert er kun 1 mann fra 1 annen by,her er det timingen som er viktigst,kun det.
macland
16.05.2025 kl 10:57
3902
Trucker-22 skrev Tror jeg heller forholder meg til hva Insider formidler enn deg Mgd1
Skal jeg rapportere deg og? Du kommer kun å spyr ut galle og har ingen interesse i aksjen,annet enn å lage kvalme på tråden. Jeg har sett Inside oslo børs og har på tråd her anbefalt resten å følge den kanalen. Er det ikke helt normalt med et pullback etter en slik rå stigning? Har selv snudd porteføljen i dag,men hadde 1,3 området i bakhodet. Alt er helt normalt,og ingenting er endret,annet enn at du spratt fram når det korrigerte ned.
tuja
16.05.2025 kl 10:58
3912
Ikke glem at dom i sak 2 kan komme når som helst. Er den med positivt fortegn, spiller noen ører til og fra nada. For da skal kursen stige kroner, ikke ører.
unikum
16.05.2025 kl 11:02
3900
Det kjøpes og selges godt blant forum deltagere, det er det ingen tvil om. Flere som har tatt gevinst nå før den store helgen. Stoppet litt opp der fleste av oss er usikre på veien videre i det korte bildet.
Trucker-22
16.05.2025 kl 11:05
3904
Er du seriøs din ....., gå selv inn å hør på Insider Oslo børs fra i går om zenith.
HP17
16.05.2025 kl 11:16
3962
Typisk at enkelte også her blir nervøse når kursen naturlig korrigerer litt ned kortsiktig for å bygge konsolidering for en videre raskt oppgang over kr 2. Slapp av og ta det rolig så er dere snart i pluss igjen.
MC Axel
16.05.2025 kl 11:28
3926
I agree! 👍
It's just about taking it easy and relaxing.
Those who know the Zenith case know what to expect.
It's not wise to get off the train now, before it's really starting to get going and pick up speed
It's just about taking it easy and relaxing.
Those who know the Zenith case know what to expect.
It's not wise to get off the train now, before it's really starting to get going and pick up speed
Rekyl
16.05.2025 kl 11:29
3930
lite lurt å selge her, forventningskurs kan gå mot 3 - 4 kroner før 13 juni. Naturlig å tenke at "rushet" begynner mye før pga tidligere erfaringer med slike caser. Noen sover i timen og tror trading er lurt nå..
macland
16.05.2025 kl 11:29
3982
Les det forrige svaret mitt Ser ALLE episodene,og anbefalte her i går at andre gjør det og. Skal du først spy,så prøv å få tømt magesekken skikkelig.
Trucker-22
16.05.2025 kl 12:30
3846
Alle skal liksom kun høre på dine innlegg og at det du taster er rett. Lange innlegg som andre har skrevet før og du bare gjentar. Alt det du skriver er blitt skrevet ørten ganger før. Du å du så flink du er. Var vel du som skulle ha skrevet innlegget jeg skrev for å vise hvor flink du er, men noen kom proffen i forkjøpet. Og la det være helt fullstendig klart, jeg hører på Insider Oslo Børs, og ingen ting at disse repetisjons innleggene dine som andre har tastet om for lenge siden.
Tony83
16.05.2025 kl 12:35
3834
It is strange, that there is no message on acquisition! May be there won't be any. The main thing now is arbitration award in ICC-2 case. Why do we anticipate it in Q2 and not Q3, can anybody explain or refer to something?
MC Axel
16.05.2025 kl 13:15
3726
I agree!
And I wouldn't be surprised if Zenith also ends up in the green today
Zenith has a good case
If people bother to thoroughly study the subject, most people should be able to realize the same thing
And I wouldn't be surprised if Zenith also ends up in the green today
Zenith has a good case
If people bother to thoroughly study the subject, most people should be able to realize the same thing
Mdg1
16.05.2025 kl 13:26
3760
Trucker sier at kursen skal ned. Det sa han forøvrig på 1 kr også. Han får nok rett en eller annen dag, for ingenting vokser til himmelen. Hadde han heller kjøpt på 1 kr kunne han ha solgt med 50% gevinst nå. Jeg sier kursen skal opp fremover. Det er fordi vi begynner å nærme oss den datoen der dom kan komme ut av det blå. Om den kommer i starten av juni eller i september er det ingen som vet. mnd fra høring. Det er snart nå.
Jeg tipper vi får svaret 13.juni pluss/minus to uker
Jeg tipper vi får svaret 13.juni pluss/minus to uker
Redigert 16.05.2025 kl 13:27
HP17
16.05.2025 kl 13:33
3736
Det er rett. Kursen kan gå ned fra + kr 4 etter positiv dom i sak 2 og i påvente av sak 3. Og kursen kan gå ned fra +kr 8-10 ved positiv dom i sak 3 ved gevinssikring.
Men potensialet her og veien frem til dom 2 er nok godt opp.
Men potensialet her og veien frem til dom 2 er nok godt opp.
Blientotre
16.05.2025 kl 13:39
3775
Det vi vet er at SMP-saken kommer midten av juni. Den kommer til å overraske oss med et betydelig god sum som ikke er forventet. En sak hvor SMP offentlig har blitt overkjørt fra rettsinstansene.
Redigert 16.05.2025 kl 13:40
Trucker-22
16.05.2025 kl 13:40
3803
Ikke gjør deg dummere enn du allerede er. Jeg kom med en reell analyse fra en uavhengig aktør fra Insider Oslo Børs. Og jeg sa ikke at kursen skulle ned, men at det var en viss fare for at alle 19 mill aksjer som var kjøpt til snitt 1,53 vart nervøs når kursen gikk under 1,45. og da kunne det utløse et lite ras. Dette er ikke min analyse men ord fra en Insider Oslo Børs som jeg har mer tiltro til enn deg Mdg1. Det du seier kan du like godt henge på veggen og la det tørke, så interessant er det.
Men har på forumet skal det ikke forekomme at det skrives slik, her skal det alltid skrives at når går toget, ser vi 5,- i dag.
Takker meg til info fra en uavhengig aksjeanalytiker på Insider Oslo Børs enn enkelte her på forumet. Og faktisk traff Insider Oslo Børs spott on i dag, men det passet sikkert ikke enkelte her, som virker til å ville være en enda bedre analytiker...... Vil tro at mesteparten av volumet i dag har en snitt på under 1,5. Så får vi håpe at kursen går oppover igjen. Verken du Mdg1 eller maccen trenger å svare meg flere ganger da dere er maling som tørker på veggen for meg....GJEEEEEESP
Men har på forumet skal det ikke forekomme at det skrives slik, her skal det alltid skrives at når går toget, ser vi 5,- i dag.
Takker meg til info fra en uavhengig aksjeanalytiker på Insider Oslo Børs enn enkelte her på forumet. Og faktisk traff Insider Oslo Børs spott on i dag, men det passet sikkert ikke enkelte her, som virker til å ville være en enda bedre analytiker...... Vil tro at mesteparten av volumet i dag har en snitt på under 1,5. Så får vi håpe at kursen går oppover igjen. Verken du Mdg1 eller maccen trenger å svare meg flere ganger da dere er maling som tørker på veggen for meg....GJEEEEEESP
Rekyl
16.05.2025 kl 13:44
3780
13.mars note
The Court is expected to reach its final decision within approximately three months of the Final Hearing.
The Court is expected to reach its final decision within approximately three months of the Final Hearing.
Rekyl
16.05.2025 kl 13:44
3812
13.mars note
Blientotre
16.05.2025 kl 13:47
4164
Jeg må si meg enig med deg Trucker - du hadde spott on hva du skrev. Etter aksjen gikk i 1,45 falt den kraftig en kort tid.
Men som jeg har skrevet tidligere føler jeg meg sikker på at den henter seg inn på duppen - det gir nye aksjonærer mulighet til å få inngang
Men som jeg har skrevet tidligere føler jeg meg sikker på at den henter seg inn på duppen - det gir nye aksjonærer mulighet til å få inngang
Redigert 16.05.2025 kl 13:51
Trucker-22
16.05.2025 kl 13:50
4315
Det var bare referert fra Insider Oslo Børs og ikke noe annet, alle kan høre det på You tube
macland
16.05.2025 kl 14:23
4229
Han minner meg om en... Uansett,han nekter å lese at Innside oslo børs er anbefalt fra meg. I tilegg klager han at jeg gjentar meg,og mulig det. Men hvor mange ganger har han skrevet Inside oslo børs feil i dag? Tror han har sett anbefalinghen her og later som han har fulgt med. Hadde han det så hadde han skrevet om det før. zena har lenge vært med der,men mer fokus nå. For egen del så er jeg ute for helgen.. Unngår helst å være inne over helga i noe som helst,.Mitt syn på zena er det samme til info. Kommer tilbake mandag igjen.
Mdg1
16.05.2025 kl 14:27
4220
Tror ikke teknisk annalyse virker på en aksje der en dom vil kunne over doble doble kursen over natten. Det er jo ikke slik at oppturen baserer seg på forventninger til inntekstøkninger i selskapet. Sier fortsatt at etter dom i sak 2 med seier så får vi kurs på 3 kr pluss minst 25% av ICSID forventning. Da snur det i alle fall ikke før mellom 4-5 kr tidligst. Så får folk selv finne ut hvor sannsynlig det er med full seier. Jeg skal ikke påberope meg noe fasit her. Vet bare at ledelsen er veldig sikker i sin sak
macland
16.05.2025 kl 14:29
4232
Og den anbefalingen fikk du fra meg her rich.
Og nå ser den ut til å dra seg oppover igjen.. God helg,nå stikker jeg.
Og nå ser den ut til å dra seg oppover igjen.. God helg,nå stikker jeg.
Piltingsrud
16.05.2025 kl 14:36
4200
Litt realisme fra KI til de som mener alt er bankers for Zenith og dette er penger på gaten osv, det er ikke alltid så lurt å være for overbevist om hverken det ene eller andre utfallet, men ingen grunn til å gå bananas og skjelle meg ut for å legge frem litt andre, og kanskje mer balanserte, synspunkter. Dette er KI som evaluerer objektivt basert på tilgjengelig informasjon. Når en haug med småaksjonærer, men merkelig nok ingen av proffene, er overbevist om at de skal bli millionærer nærmest over natten alle som en, pensjonere seg osv, kan det være grunn til å utvise en smule edruelighet.
Challenges for Zenith:
Proving Causation and Damages: The ICC-2 claim involves lost future profits during a period of high energy prices, which is harder to substantiate than the straightforward non-payment issue in ICC-1. Tribunals often reject or reduce speculative damage claims if projections are deemed overly optimistic or not sufficiently evidenced.
Complexity of Arbitrary Termination: Demonstrating that Tunisia’s termination of the SLK concession was arbitrary or unlawful requires clear evidence of breach, such as discriminatory actions or failure to follow due process. If Tunisia’s actions were legally justified (e.g., under domestic regulations), Zenith’s case weakens.
Enforcement Uncertainty: Even if Zenith wins, enforcing an award against a sovereign state like Tunisia can be challenging due to protected assets or reluctance to pay, as seen in ongoing ICC-1 enforcement efforts. This doesn’t affect the likelihood of winning but may influence the tribunal’s perception of practical outcomes.
Tunisia’s defense is supported by several factors. Factors Favoring Tunisia:
Sovereign Defenses: As a state, Tunisia can argue that its actions were lawful under domestic law or justified by public interest (e.g., regulatory changes, environmental concerns, or national energy policy). Sovereign immunity or defenses based on state prerogative could complicate Zenith’s claims, especially if the SLK termination was framed as a legitimate regulatory act.
Challenging Damage Calculations: Tunisia can contest Zenith’s $130 million claim by questioning the methodology or assumptions of the third-party experts. If the tribunal finds Zenith’s projections speculative or inflated, Tunisia could prevail or significantly reduce the award.
Evidence of Compliance: If Tunisia provides evidence that it followed contractual or legal procedures in terminating the SLK concession (e.g., due to Zenith’s non-performance or regulatory violations), it could undermine Zenith’s claim of arbitrary action. This could shift the burden to Zenith to prove wrongdoing.
Precedent of State Success: States sometimes succeed in arbitration by demonstrating that their actions were within their sovereign rights, particularly if the claimant’s operations were perceived as non-compliant or detrimental to national interests.
KI konkluderer med at Zenith bare har marginalt bedre sjanse enn Tunisia til å vinne ICC-2, men at retten kan avkorte summen de evt. får tilkjent og at Zenith kan møte problemer med å få evt. tilkjent sum utbetalt.
The evidence leans toward Zenith Energy having a marginally better chance of winning. However, Tunisia’s sovereign defenses and potential to challenge damages make the outcome closely balanced and dependent on the tribunal’s judgment.
Challenges for Zenith:
Proving Causation and Damages: The ICC-2 claim involves lost future profits during a period of high energy prices, which is harder to substantiate than the straightforward non-payment issue in ICC-1. Tribunals often reject or reduce speculative damage claims if projections are deemed overly optimistic or not sufficiently evidenced.
Complexity of Arbitrary Termination: Demonstrating that Tunisia’s termination of the SLK concession was arbitrary or unlawful requires clear evidence of breach, such as discriminatory actions or failure to follow due process. If Tunisia’s actions were legally justified (e.g., under domestic regulations), Zenith’s case weakens.
Enforcement Uncertainty: Even if Zenith wins, enforcing an award against a sovereign state like Tunisia can be challenging due to protected assets or reluctance to pay, as seen in ongoing ICC-1 enforcement efforts. This doesn’t affect the likelihood of winning but may influence the tribunal’s perception of practical outcomes.
Tunisia’s defense is supported by several factors. Factors Favoring Tunisia:
Sovereign Defenses: As a state, Tunisia can argue that its actions were lawful under domestic law or justified by public interest (e.g., regulatory changes, environmental concerns, or national energy policy). Sovereign immunity or defenses based on state prerogative could complicate Zenith’s claims, especially if the SLK termination was framed as a legitimate regulatory act.
Challenging Damage Calculations: Tunisia can contest Zenith’s $130 million claim by questioning the methodology or assumptions of the third-party experts. If the tribunal finds Zenith’s projections speculative or inflated, Tunisia could prevail or significantly reduce the award.
Evidence of Compliance: If Tunisia provides evidence that it followed contractual or legal procedures in terminating the SLK concession (e.g., due to Zenith’s non-performance or regulatory violations), it could undermine Zenith’s claim of arbitrary action. This could shift the burden to Zenith to prove wrongdoing.
Precedent of State Success: States sometimes succeed in arbitration by demonstrating that their actions were within their sovereign rights, particularly if the claimant’s operations were perceived as non-compliant or detrimental to national interests.
KI konkluderer med at Zenith bare har marginalt bedre sjanse enn Tunisia til å vinne ICC-2, men at retten kan avkorte summen de evt. får tilkjent og at Zenith kan møte problemer med å få evt. tilkjent sum utbetalt.
The evidence leans toward Zenith Energy having a marginally better chance of winning. However, Tunisia’s sovereign defenses and potential to challenge damages make the outcome closely balanced and dependent on the tribunal’s judgment.
Redigert 16.05.2025 kl 15:02
Mdg1
16.05.2025 kl 15:11
4091
Samtidig er det tydelig på både tale fra AC og LOA på X som helt sikkert har innsideinformasjon at Tunisia ikke gjorde noe godt forsvar i saken. KI kan bare basere seg på generell kunnskap.
Dette blir jo også det samme for EAM der KI gir selskapet så godt som ingen sjanse til å vinne gjennom med kravet.
Dette blir jo også det samme for EAM der KI gir selskapet så godt som ingen sjanse til å vinne gjennom med kravet.
General T
16.05.2025 kl 15:16
4075
I disagree, this is just outlining risks and in particular identies the difference from case 1
Individuals clearly have their own agenda
Eyes wide open
Individuals clearly have their own agenda
Eyes wide open
Rekyl
16.05.2025 kl 15:17
4088
General T skrev Finally!!! A balanced perspective
KI og AI sjanseløse verktøy. Dette er en død greie som skal lese mennesker og levende organisasjoner. Har ingen "feeling" på å lese selskaper, markeder eller mennesker en datamaskin. Det er et totalt feilspor.