GRIEG SEAFOOD - The new future 2025 *****
Grieg Seafood sold or partially sold
During last year it dropped for well known reasons, finance, Canada, The new President in US, sales of assets, a lot of topics will bring focus on Grieg Seafood over the next period.
Are we on Final path for landing a deal.?
/Flemming
During last year it dropped for well known reasons, finance, Canada, The new President in US, sales of assets, a lot of topics will bring focus on Grieg Seafood over the next period.
Are we on Final path for landing a deal.?
/Flemming
Redigert 20.03.2025 kl 14:38
Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
04.04.2025 kl 10:16
9083
Det kommer positive meldinger fra havbrukssektoren. De vil ha lave kostnader...pga høye volum. Selv GSF er 10% over forventning i volum (og over i alle regioner). Noe av dette er nok tilpasning til toll (komme i forkjøpet), men noe er også relatert til bedre tilvekst og lav dødelighet.
------------------------
Grieg Seafoods slaktevolum for første kvartal i 2025 var omtrent 20.800 tonn sløyd vekt (GWT), skriver Grieg Seafood i en børsmelding.
Slaktevolumet fordelte seg slik:
Rogaland: 7400 tonn
Finnmark: 8100 tonn
Newfoundland: 5100 tonn
I British Columbia i Canada ble det slaktet 100 tonn med overskuddsavlsfisk i løpet av kvartalet. Ordinær slakting vil starte i andre kvartal 2025, skriver selskapet.
Dette var ti prosent over forventning, skriver meglerhuset Fearnley Securities i en oppdatering.
--------------------------------------
Måsøyval leverer enda bedre i forhold til forventet....
Måsøval slaktet 5226 tonn sløyd vekt (GWT) i første kvartal. Dette inkluderer slaktet volum fra kommersielle samlokaliseringspartnere på 228 tonn sløyd vekt, skriver Måsøval i en børsmelding.
Meglerhuset Fearnley Securities skriver i en oppdatering at slaktevolumet var 23 prosent høyere enn forventet.
------------------------
Grieg Seafoods slaktevolum for første kvartal i 2025 var omtrent 20.800 tonn sløyd vekt (GWT), skriver Grieg Seafood i en børsmelding.
Slaktevolumet fordelte seg slik:
Rogaland: 7400 tonn
Finnmark: 8100 tonn
Newfoundland: 5100 tonn
I British Columbia i Canada ble det slaktet 100 tonn med overskuddsavlsfisk i løpet av kvartalet. Ordinær slakting vil starte i andre kvartal 2025, skriver selskapet.
Dette var ti prosent over forventning, skriver meglerhuset Fearnley Securities i en oppdatering.
--------------------------------------
Måsøyval leverer enda bedre i forhold til forventet....
Måsøval slaktet 5226 tonn sløyd vekt (GWT) i første kvartal. Dette inkluderer slaktet volum fra kommersielle samlokaliseringspartnere på 228 tonn sløyd vekt, skriver Måsøval i en børsmelding.
Meglerhuset Fearnley Securities skriver i en oppdatering at slaktevolumet var 23 prosent høyere enn forventet.
Redigert 04.04.2025 kl 10:26
Topofthehill
05.04.2025 kl 09:51
8889
Måsøval har hatt flere utfordringer dette kvartalet på sunnmøre så de har tatt ut mye mer småfisk enn planlagt. Ikke noe å rope hurra for :)
Spent på resultatene i NFL, Kvame lovet jo positiv EBIT her for Q1. Med 0% toll og store muligheter for vekst i Canada med 0% toll, vil jeg tro mange aktører nå retter øynene på Canada-virksomheten til Grieg. Får vi nyheten nå ang lettelser i krav til lukket oppdrett BC, så er det bare å skru opp verdiene igjen i Canada.
Spent på resultatene i NFL, Kvame lovet jo positiv EBIT her for Q1. Med 0% toll og store muligheter for vekst i Canada med 0% toll, vil jeg tro mange aktører nå retter øynene på Canada-virksomheten til Grieg. Får vi nyheten nå ang lettelser i krav til lukket oppdrett BC, så er det bare å skru opp verdiene igjen i Canada.
Bennyfyfasan
05.04.2025 kl 19:28
8746
Det er faktisk mange som har slaktet småfisk i vinter - det av div grunner. I midt var det en del lenkemaneter og sår. Heldigvis har tilveksten vært fantastisk. I nord har den vært over 30% høyere enn normalen.
Som jeg har sagt flere ganger...venter spent på rapportene i mai for Q1. Jeg tror de blir bedre enn forventet nesten over hele linja. Blårussen er for opptatt av pris
Som jeg har sagt flere ganger...venter spent på rapportene i mai for Q1. Jeg tror de blir bedre enn forventet nesten over hele linja. Blårussen er for opptatt av pris
ibyx
11.04.2025 kl 09:50
7803
Apropos pris. Venter bare på at blårussen skal tilby GSF til 48NOK igjen.
Men kanskje må vi klare oss med 50NOK denne gang før den spretter igjen?
Men kanskje må vi klare oss med 50NOK denne gang før den spretter igjen?
ibyx
14.04.2025 kl 12:23
7451
Fra Shareville: "Hvis Trygda begynner å tilbakekalle må det være fordi de trenger aksjene for å stemme."
Er dette riktig? Mister utlåner av short stemmerett? (men ikke utbytte?)
Er dette riktig? Mister utlåner av short stemmerett? (men ikke utbytte?)
Gla-tronder
14.04.2025 kl 12:38
7452
Hvis noen låner ut aksjene, og den som mottar aksjene selger disse på markedet for å shorte de, så kan jo ikke både de med utlånte aksjer og den random kjøperen av aksjene ha stemmerett samtidig.
Når det gjelder utbytte så er det i avtalen mellom de private partene. (Det ville jo vært rimelig dumt å låne ut aksjer UTEN å ta høyde for utbytte som blir utbetalt for låneperioden).
Når det gjelder utbytte så er det i avtalen mellom de private partene. (Det ville jo vært rimelig dumt å låne ut aksjer UTEN å ta høyde for utbytte som blir utbetalt for låneperioden).
Topofthehill
23.04.2025 kl 13:30
6937
Blitt tipset om at flere i toppledelsen i Grieg har gitt seg de siste 2 ukene:
- Nina Stangeland (Direktør Strategi)
- Knut Utheim (CTO)
- Martin Mjøs-Pedersen (Kvalitetssjef)
De har postet det selv på sine LinkedIn-profiler, og ingen nevner noe om nye arbeidsgivere - står som "open to work". Ingen stillinger ute for å dekke opp disse rollene. Hvor lenge er det før nyheten om salg sprekker?
- Nina Stangeland (Direktør Strategi)
- Knut Utheim (CTO)
- Martin Mjøs-Pedersen (Kvalitetssjef)
De har postet det selv på sine LinkedIn-profiler, og ingen nevner noe om nye arbeidsgivere - står som "open to work". Ingen stillinger ute for å dekke opp disse rollene. Hvor lenge er det før nyheten om salg sprekker?
oppturen
23.04.2025 kl 17:49
6817
Har de fått sluttpakke ?
Om både Finnmark og Canada selges er det vel mindre behov for toppledelse. ? ( samme gjelder vel om det blir fult salg/fusjon)
Eneste som er litt merkelig er om de begynner slike prosesser før avtaler er signert.
Om både Finnmark og Canada selges er det vel mindre behov for toppledelse. ? ( samme gjelder vel om det blir fult salg/fusjon)
Eneste som er litt merkelig er om de begynner slike prosesser før avtaler er signert.
milk
23.04.2025 kl 18:45
6802
Jaggu på tide at det fjernes overflødig "kjøtt", men det er nok for sent.... Det er nok heller at rottene rømmer skuta!!
ibyx
23.04.2025 kl 20:29
6886
På en eller annen måte finner jeg det vanskelig å tro at "sluggere" som JPM har tapt flere millioner på shorting som det ser ut til her?
Stemmer liksom helt? Må være en slags "utgift til inntekts erhvervelse" eller noe?
https://shortnordic.com/history_company.php?selskapsnavn=Grieg%20Seafood&land=norway
Stemmer liksom helt? Må være en slags "utgift til inntekts erhvervelse" eller noe?
https://shortnordic.com/history_company.php?selskapsnavn=Grieg%20Seafood&land=norway
Pentagon
23.04.2025 kl 20:50
6887
Milk du begynner vel å kjenne det nå når vi i dag var over 60 igjen.
Her tar du så til de grader feil. Ser frem til å hovere for deg når tiden er rett.
Pentagon
Her tar du så til de grader feil. Ser frem til å hovere for deg når tiden er rett.
Pentagon
Topofthehill
23.04.2025 kl 21:26
6907
Knut Utheim som har jobbet seg opp i selskapet over mange år forlater ikke skuta sånn helt uten videre, for å si det sånn. Dette er folk som starter prosess for å finne nye arbeidsgivere fordi de vet noe om hva som kommer, og at de blir overflødig.
milk
23.04.2025 kl 22:04
6855
Hva prater du om egentlig? Hovere!!! Jeg kjøper meg opp i GSF når "daukjøttet" er borte... Ta deg en bolle å ro ned levra.....
Pentagon
23.04.2025 kl 23:42
6787
Er det noe jeg er så er det rolig som skjæra på tunet.
Takk for fine og saklige ord
Pentagon
Takk for fine og saklige ord
Pentagon
Redigert 23.04.2025 kl 23:43
Thesistulling
24.04.2025 kl 11:21
6488
Når de trenerer denne plasutslipp-saken, og heller vil "forsøke" å rydde opp selv, så sier vel dette litt om ledelsen i selskapet.
De forsøkte å spare såvidt det var ved å bruke egne ressurser, og satset på en lav bot.
Dette begynner nå å balle på seg, og jo lengre tid det tar, jo dyrere blir det.
Det er MYYYYE plast som skal opp.
Nå begynner det offentlige å bry seg mere, organisasjoner ligeså.
Dette er ei skikkelig ripe i lakken for dette selskapet, en stor skam egentlig.
Håper de blør.
De forsøkte å spare såvidt det var ved å bruke egne ressurser, og satset på en lav bot.
Dette begynner nå å balle på seg, og jo lengre tid det tar, jo dyrere blir det.
Det er MYYYYE plast som skal opp.
Nå begynner det offentlige å bry seg mere, organisasjoner ligeså.
Dette er ei skikkelig ripe i lakken for dette selskapet, en stor skam egentlig.
Håper de blør.
Fluefiskeren
24.04.2025 kl 11:42
6457
Ja, hva ER det egentlig med denne næringen som godtar store miljøødeleggelser, ødeleggelse av villaksstammene vår,e, forferdelig dyreplagin og død (60 millioner laks pr. år). Selger selvdød fisk har vi også sett. Vanvittig prising er det også for at eierne skal vasse i milliarder av kroner.
Det som kanskje provoserer meg mest er at de gir blaffen. I flere tiår har de snakket om at de vil bedre på forskjellig ting, men det skjer bare ikke.
Selv har jeg helt sluttet å kjøpe oppdrettsfisk.
https://e24.no/hav-og-sjoemat/i/mPw3Xv/lakseselskap-slapp-ut-millioner-av-plastkuler-aapenbar-trussel-mot-fugl-og-dyreliv?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Det som kanskje provoserer meg mest er at de gir blaffen. I flere tiår har de snakket om at de vil bedre på forskjellig ting, men det skjer bare ikke.
Selv har jeg helt sluttet å kjøpe oppdrettsfisk.
https://e24.no/hav-og-sjoemat/i/mPw3Xv/lakseselskap-slapp-ut-millioner-av-plastkuler-aapenbar-trussel-mot-fugl-og-dyreliv?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Redigert 24.04.2025 kl 12:00
Thesistulling
24.04.2025 kl 12:12
6422
Det er vel på tide med litt privat initiativ.......
Fatter ikke at folk gidder oppdrettslaks, de har vel aldri smakt ekte vare.
Og nå har vel oppdrett ødelagt den ville laksestamnen snart.
Tok bilder av Norsk laks i en butikk i Sverige, den så ikke bra ut for en som er vokst opp ved kysten.
Så rett og slett ut som en fisk du aldri ville ha spist hvis du hadde vært så uheldig å få en syk fisk på kroken.
Så helt jævlig ut......
Grieg Seafood: Rooted in Nature står det på hjemmesiden deres.
VI ØDELEGGER NATUREN FOR EIERNES GEVINST HETER DET, OG GIR FAEN.
Fatter ikke at folk gidder oppdrettslaks, de har vel aldri smakt ekte vare.
Og nå har vel oppdrett ødelagt den ville laksestamnen snart.
Tok bilder av Norsk laks i en butikk i Sverige, den så ikke bra ut for en som er vokst opp ved kysten.
Så rett og slett ut som en fisk du aldri ville ha spist hvis du hadde vært så uheldig å få en syk fisk på kroken.
Så helt jævlig ut......
Grieg Seafood: Rooted in Nature står det på hjemmesiden deres.
VI ØDELEGGER NATUREN FOR EIERNES GEVINST HETER DET, OG GIR FAEN.
Redigert 24.04.2025 kl 12:17
Topofthehill
24.04.2025 kl 16:09
6323
Noen som har tanker om GSF vil måtte skrive opp verdier på Canada-virksomheten til Q1 presentasjon? Siden de skrev ned dette på bakgrunn av toll-spøkelset.
Thesistulling
24.04.2025 kl 16:28
6343
Fortsatt algeproblemer++
De sliter litt der borte hvis de ikke får bukt med dette, pluss endel andre problemer de har der.
Og nå litt kjeft i media her, ville holdt meg unna, mye dyrt kan skje nå.
De sliter litt der borte hvis de ikke får bukt med dette, pluss endel andre problemer de har der.
Og nå litt kjeft i media her, ville holdt meg unna, mye dyrt kan skje nå.
Gla-tronder
28.04.2025 kl 06:53
5907
Da er årsrapporten ute, kan ikke huske å ha opplevd tidligere at man plutselig fant nesten 2 kroner ekstra EK per aksje (+ >3%) som man gjør her.
oppturen
28.04.2025 kl 07:29
5919
Tryller bort 270mill i skatt, det gir vel ekstra likviditet også vil jeg tro.
Thesistulling
28.04.2025 kl 10:19
5834
2 kr ekstra i EK, pluss skattetriksing, pluss problemer i mærene, pluss plastforrurensning......
GÅR det egentlig bra med dette firmaet?
Akkurat HER slår etikken inn for min del.
Møkkafirma som garantert får på pukkeken av myndighetene.
Har DU samvittighet til å la dette fortsette ved å være aksjonær?
De ødelegger den naturlige fiskebestanden.
HELE KYSTNORGE HATER DEM!
GÅR det egentlig bra med dette firmaet?
Akkurat HER slår etikken inn for min del.
Møkkafirma som garantert får på pukkeken av myndighetene.
Har DU samvittighet til å la dette fortsette ved å være aksjonær?
De ødelegger den naturlige fiskebestanden.
HELE KYSTNORGE HATER DEM!
Redigert 28.04.2025 kl 10:22
Pentagon
29.04.2025 kl 15:48
5496
milk skrev Man skal være forsiktig med lovnader !!! :-)
Da var vi over 65.
Pentagon
Pentagon
oppturen
12.05.2025 kl 17:51
4707
Tenker det bare er dager ifra at vi får melding om at Ceramaq kjøper Canada delen av GSF.
https://www.intrafish.no/okonomi/mitsubishi-legger-fram-vekstplaner-for-cermaq-som-er-tilbake-i-pluss/2-1-1815714
https://www.intrafish.no/okonomi/mitsubishi-legger-fram-vekstplaner-for-cermaq-som-er-tilbake-i-pluss/2-1-1815714
ibyx
13.05.2025 kl 15:17
4313
same game...?
– 50 prosent sannsynlighet for at alle eiendeler selges
Nyheter av redaksjonen - 13 mai 2025
Arctic Securities beregner slakteverdien på Grieg Seafood.
https://ilaks.no/50-prosent-sannsynlighet-for-at-alle-eiendeler-selges/
+50% siden 4. mars... 🎰 🎪 📣
– 50 prosent sannsynlighet for at alle eiendeler selges
Nyheter av redaksjonen - 13 mai 2025
Arctic Securities beregner slakteverdien på Grieg Seafood.
https://ilaks.no/50-prosent-sannsynlighet-for-at-alle-eiendeler-selges/
+50% siden 4. mars... 🎰 🎪 📣
Redigert 13.05.2025 kl 15:20
Pentagon
14.05.2025 kl 13:08
4067
Etter dagens hendelse drister jeg meg til å si at vi nærmer oss en avgjørelse om salg av deler av Grieg.
Dette har vært en tålmodighetsprøve, men som Buffett sier. Aksjehandel er en tålmodighetsprøve der penger skifter hender fra de uten til de med denne gaven.
At noen nå tørr å sitte utenfor denne er meg helt uforståelig
Milk: Doo you hear me.
Pentagon
Dette har vært en tålmodighetsprøve, men som Buffett sier. Aksjehandel er en tålmodighetsprøve der penger skifter hender fra de uten til de med denne gaven.
At noen nå tørr å sitte utenfor denne er meg helt uforståelig
Milk: Doo you hear me.
Pentagon
oppturen
14.05.2025 kl 14:23
3996
Om hele Grieg slaktes er verdiene trolig over 150 nok pr aksje.
Men Rogaland har veldig god drift og er godt ruster for fremtiden.
Salg av Canada først og deretter Finnmark kan gi verdier på 120 nok pr aksje, da er trolig et gjeldfritt Rogaland med slanket organisasjon verdt 40 pr aksje etter utbetalt ekstraordinært utbytte ??
Her kommer det til å skje ting, ballen begynte å rulle etter Q1 og nå er momentum ikke til å stoppe. 😀
Men Rogaland har veldig god drift og er godt ruster for fremtiden.
Salg av Canada først og deretter Finnmark kan gi verdier på 120 nok pr aksje, da er trolig et gjeldfritt Rogaland med slanket organisasjon verdt 40 pr aksje etter utbetalt ekstraordinært utbytte ??
Her kommer det til å skje ting, ballen begynte å rulle etter Q1 og nå er momentum ikke til å stoppe. 😀
oppturen
14.05.2025 kl 14:38
4009
Her er over 10% short og trolig over 60% av aksjene bundet blant største aksjonærer.
Når vil short begynne å svette så vi får ordentlige rykk 😅
Når vil short begynne å svette så vi får ordentlige rykk 😅
oppturen
15.05.2025 kl 09:17
3682
Nå er det på tide at kjøpere og shortere tar på seg joggeskoa, for her må man løpe etter for å få kjøpt aksjer.
Ser vi 3 sifret i Mai ??
Ser vi 3 sifret i Mai ??
Topofthehill
15.05.2025 kl 12:13
3649
Per Grieg Jr. trer ut av styret etter enighet med familie. Per Grieg jr. har vært selve hovedbremsen for salg av norske eiendeler. Når familien gjorde opprør etter februar, så var dette ikke støttet av A. Kvame eller daværende styreleder PG. Hovedfokus i Grieg-familien framover blir investeringer i maritim sektor og kapitalforvaltning. Dersom det er noen ukjente skjelett i skapet til Q1-presentasjon, burde dette helt klart vært nevnt i profit warning-meldingen forrige uke. Ser begrenset risiko mot Q1-tall, første gang på lenge. Nyhet om salg i Canada kan komme anytime, og så er det helt bingo hva som skjer med norske assets. Noen som tror som meg at Mowi kan legge inn bud på hele selskapet? Tilby nære Nova-Sea prising for Rogaland + Finnmark, og så får de med Canada og muligheter for fremtidig vekst i NFL på kjøpet billig - i et land som fremstår som vinneren i toll mot US-markedet slik Ivan Vindheim sa på Mowi kvartalspresentasjon. Canada hvor Mowi slaktet 30.000 tonn i fjor og kan med Grieg sitt volum doble dette volumet i 2026. Tror Mowi tar innersvingen på SalMar, og potensielt havner i budkrig med Cermaq om hele GSF. Ser for øvrig i aksjonærlistene at enkeltpersoner høyt opp i SalMar-systemet har lastet opp med aksjer siste 1-2 ukene. Lakseprisene går bra opp denne uken.
Redigert 15.05.2025 kl 12:24
ibyx
15.05.2025 kl 15:23
3547
På LSG-tråden på Shareville ble de t igår hevdet: "Prisene stiger med 4-5 kr inn mot neste uke. 81-82 for 3-6."
Kan det være noe hold i dette? En slags tidlig "ringerundeføler"? Eller bare synsing kanskje?
Fra 74 til 82 er nesten 10% opp...
Selv tenker jeg at markedet virkelig har tatt unna de eksepsjonelt høye volumene, noe som selvsagt har ført til et visst prispress.
Men gitt prisfallet sammenlignet med andre proteinkilder som poultry og biff blir jo dette attraktivt i markedet for sluttkunden, gitt at supermarkedene følger etter etterhvert med prisnedsettelse da... De har jo også noen kuer å melke?
Beef YoY +35.98%
Salmon YoY --17.60%
Morsomme 53,58 prosentpoeng forskjell...
Kan det være noe hold i dette? En slags tidlig "ringerundeføler"? Eller bare synsing kanskje?
Fra 74 til 82 er nesten 10% opp...
Selv tenker jeg at markedet virkelig har tatt unna de eksepsjonelt høye volumene, noe som selvsagt har ført til et visst prispress.
Men gitt prisfallet sammenlignet med andre proteinkilder som poultry og biff blir jo dette attraktivt i markedet for sluttkunden, gitt at supermarkedene følger etter etterhvert med prisnedsettelse da... De har jo også noen kuer å melke?
Beef YoY +35.98%
Salmon YoY --17.60%
Morsomme 53,58 prosentpoeng forskjell...
Redigert 15.05.2025 kl 16:11
oppturen
15.05.2025 kl 17:08
3469
Blir det slaktet en del småfisk grunnet alge ?
Kan det oppta slaktekapasiteten at storfisken blir bedre betalt ?
Kan det oppta slaktekapasiteten at storfisken blir bedre betalt ?
oppturen
15.05.2025 kl 17:36
3662
milk
15.05.2025 kl 19:00
3613
Nå er jeg greit lastet med GSF😉 Som du vet Pentagon, så tar jeg sjelden feil 😆🤠🙈🙉🙊
Pentagon
15.05.2025 kl 20:41
3609
Håper du står med munnen igjen når du dusjer. For den er stor og da drukner du Milk.
Har akkumulert ytterligere de siste dagene og solgt noe annet for å kjøpe mer Grieg. Så trygg er jeg.
Pentagon
Har akkumulert ytterligere de siste dagene og solgt noe annet for å kjøpe mer Grieg. Så trygg er jeg.
Pentagon
milk
15.05.2025 kl 21:41
3577
🤣🤣 Takk for komplemanget. 🤑🤑
Redigert 16.05.2025 kl 07:06
ibyx
15.05.2025 kl 22:07
3545
Her lukter det snarlig gevinstsikring! 😅
eller kanskje ikke?
Citadel har redusert med 0,02%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010365521
🤔
eller kanskje ikke?
Citadel har redusert med 0,02%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010365521
🤔
Redigert 15.05.2025 kl 22:09
oppturen
15.05.2025 kl 22:13
3549
Indikerer vel at her har en algoritme jobbet for å holde igjen kursen. Sikkert flere hundre handler som resulterer i at de totalt dekket litt inn.
oppturen
16.05.2025 kl 10:51
3302
Tytlandsvik Aqua med 30 mill i utbytte, da tilfaller 10 mill til GSF. Da er denne investeringen komt over fra å trenge penger til å gi tilbake penger 😀
Ikke det kjempestore bidraget i år, men Postsmolt gir også stor merverdi direkte i driften.
Ikke det kjempestore bidraget i år, men Postsmolt gir også stor merverdi direkte i driften.
oppturen
20.05.2025 kl 10:03
2831
Faller GSF i dag på grunn av Salmars dårlige tall som skyldes lavt Slaktevolum ? GSF som har korrigert guiding på grunn av høyere Slaktevolum og lavere driftskostnader 🙃