GRIEG SEAFOOD - The new future 2025 *****
Grieg Seafood sold or partially sold
During last year it dropped for well known reasons, finance, Canada, The new President in US, sales of assets, a lot of topics will bring focus on Grieg Seafood over the next period.
Are we on Final path for landing a deal.?
/Flemming
During last year it dropped for well known reasons, finance, Canada, The new President in US, sales of assets, a lot of topics will bring focus on Grieg Seafood over the next period.
Are we on Final path for landing a deal.?
/Flemming
Redigert 20.03.2025 kl 14:38
Du må logge inn for å svare
Pentagon
19.06.2025 kl 21:20
3901
Til de som følger selskapet :
https://ilaks.no/i-dag-apnes-dorene-til-ardal-aqua-som-vil-spille-en-nokkelrolle-for-grieg-seafood-rogaland/
Pentagon
https://ilaks.no/i-dag-apnes-dorene-til-ardal-aqua-som-vil-spille-en-nokkelrolle-for-grieg-seafood-rogaland/
Pentagon
oppturen
24.06.2025 kl 15:46
3565
Hvorfor selger folk så billig nå som short dekker inn? La de kjøpe til over 100 !
Pentagon
27.06.2025 kl 12:13
3236
Enig.
Men er nok mye som skjer i det stille.
Jeg er glad jeg har vært og er tolmodig i denne.
Skal snart hente ut veddemålet mitt med en HVIS MILK snart nå.
Pentagon
Pentagon
Men er nok mye som skjer i det stille.
Jeg er glad jeg har vært og er tolmodig i denne.
Skal snart hente ut veddemålet mitt med en HVIS MILK snart nå.
Pentagon
Pentagon
ibyx
27.06.2025 kl 12:16
3228
Oi!
Her brytes "sikringstriggertaket" igjen!
Spennende å se hvor raskt den faller under 70 igjen?
Eller?
Her brytes "sikringstriggertaket" igjen!
Spennende å se hvor raskt den faller under 70 igjen?
Eller?
Redigert 27.06.2025 kl 12:16
milk
27.06.2025 kl 15:59
3107
He he... :-) Det veddemålet er foreldet nå, er jeg redd for!! Jeg fikk troen da Per forlot skuta. Kjøpte en "pen" post. Men jeg er fortsatt litt skeptisk til konseptet "GSF"
Thumbs-up
27.06.2025 kl 16:46
3064
Håper og tror det konseptet døde med Svarte-Per sin avgang. Eller var det Grådig-Per?
Pentagon
27.06.2025 kl 16:47
3062
Det er nok ikke det Milk. Har sjekket gamle poster., så der tar du feil Igjen. Men ikke viktig for meg. Det viktige er at jeg med en stor post Grieg aksjer har tjent 3-4 gode årslønner siden inngang og akkumulasjoner.
Ikke bare penger men en god følelse å ha rett i valget. Og bedre blir det.
https://ilaks.no/valutadrevet-prisrekyl-kjoperne-har-mindre-kontrakter-og-er-dermed-mer-aktive-i-spotmarkedet/
Pentagon
Ikke bare penger men en god følelse å ha rett i valget. Og bedre blir det.
https://ilaks.no/valutadrevet-prisrekyl-kjoperne-har-mindre-kontrakter-og-er-dermed-mer-aktive-i-spotmarkedet/
Pentagon
milk
27.06.2025 kl 18:26
2969
Jøss!! 3-4 årslønner!!! Da har du solgt med andre ord... Man tjener ikke penger før man realiserer! Jeg tror bare sånn passe på dine uttalelser ;-) Du mener å være god på historikk, så da vet du sikkert hva jeg tjente på NTS og Scotish Salmon Company i sin tid :-) Uansett, sunn mat går aldri av moten. Prod økningen på laks er ca 3% pr år. Økningen i etterspørsel på laks, er ca 5% pr år... Vi er i rett sektor, ingen tvil om det :-)
oppturen
29.06.2025 kl 13:21
2681
Fortsatt 8% reell short i GSF !
Inndekningen har begynt ( var over 10,8%) ikke la short få billige aksjer nå da.
Regner med vi får gode slaktetall om en ukes tid.
Effekten av Postsmolt satsingen vil begynne for alvor å vise resultat i Rogaland nå fremover. Finnmark ligger litt lenger bak, men god progresjon vil følge også her.
Så har vi selvsagt salg av deler av virksomheten som kan komme som lyn fra klar himmel( selv om vi vet det er på blokka)
GSF har steget 20% til nå i år, her ligger fortsatt et potensialet til å stige ytterligere 100% på kort/mellomlang sikt. Et salg kan sparke kursen godt oppover og short skvis kan gi oppgangen en turbo effekt.
God sommer 😁😎
Inndekningen har begynt ( var over 10,8%) ikke la short få billige aksjer nå da.
Regner med vi får gode slaktetall om en ukes tid.
Effekten av Postsmolt satsingen vil begynne for alvor å vise resultat i Rogaland nå fremover. Finnmark ligger litt lenger bak, men god progresjon vil følge også her.
Så har vi selvsagt salg av deler av virksomheten som kan komme som lyn fra klar himmel( selv om vi vet det er på blokka)
GSF har steget 20% til nå i år, her ligger fortsatt et potensialet til å stige ytterligere 100% på kort/mellomlang sikt. Et salg kan sparke kursen godt oppover og short skvis kan gi oppgangen en turbo effekt.
God sommer 😁😎
Pentagon
29.06.2025 kl 18:13
2582
Om ikke 100% så i hvert fall 40-60% ved et salg.
Blir enda bedre på litt sikt dette.
Pentagon
Blir enda bedre på litt sikt dette.
Pentagon
Bennyfyfasan
06.07.2025 kl 15:58
1827
Jeg tipper guidingen for videre slakt også er veldig god - det samme kommer de aller aller fleste andre også til å levere. Som jeg har sagt tidligere, i år er kostnadene viktigere enn noen gang. Volumet fører til lavere pris - og det vil det bli resten av året. De som har lave nok kostnader kan fortsatt tjene bra.
Fôr er igjen blitt billig(ere). Dermed, jeg er fortsatt positiv til laks.
Fôr er igjen blitt billig(ere). Dermed, jeg er fortsatt positiv til laks.
milk
06.07.2025 kl 17:03
1783
Sektoren fremstår som meget sterk!! En urolig verden å en halv gal president over dammen, gjør at matsikkerhet kommer i første rekke.. Etterspørselen etter sunne proteiner stiger raskere enn den økende produksjonen! World vide!!!
Babbai
07.07.2025 kl 05:38
1631
Vet ikke hvilken verden Milk lever i... etterspørselen er svak. Markedet tar bare i mot fisken som dumpes til lavere og lavere pris. Det er lite eller ingenting som er etterspørselsdrevet nå. Kom gjerne med kommentar om hva som driver etterspørselen om dagen
Bennyfyfasan
07.07.2025 kl 07:47
1571
Milk er i rett verden. Han skjønner at det er en sammenheng mellom volum, prod.andel og kostpris på den ene siden - og laksepris på den andre. Markedet er overflommet av laks - samtidig som produksjonsprisen går betydelig ned. Den synker ikke nok til at laks er megalønnsom, men nok til at de beste fortsatt tjener penger.
Jeg er trygg på at dette går greit. I høst når fabrikkene igjen starter får vi oss ett løft.
Jokern er selvfølgelig Trump...
Jeg er trygg på at dette går greit. I høst når fabrikkene igjen starter får vi oss ett løft.
Jokern er selvfølgelig Trump...
ibyx
09.07.2025 kl 11:40
1022
På Shareville er det en aktør som hevder:
"Oversikten over faktisk short er noe de største meglerhusene/investorene kan abbonere på. Viser den totale shortsituasjon,- ikke bare de postene på over 0,5%."
For GSF (++) nylig skal det da visstnok være slik pr 3 dager siden:
Oppdatert faktisk shortliste over de 300 mest shortede aksjene i Norden:
15. Grieg 9,3%. Opp fra 8,5%
18. Salmar 9,2%. Opp fra 8,8%
144. Mowi 1,7%. Ned fra 2,1%
165, Lerøy 1,4% Uendret.
Det jeg da lurer på er *hvem* som tilbyr slike "abonnement", til hvem og til hvilken pris?
"Oversikten over faktisk short er noe de største meglerhusene/investorene kan abbonere på. Viser den totale shortsituasjon,- ikke bare de postene på over 0,5%."
For GSF (++) nylig skal det da visstnok være slik pr 3 dager siden:
Oppdatert faktisk shortliste over de 300 mest shortede aksjene i Norden:
15. Grieg 9,3%. Opp fra 8,5%
18. Salmar 9,2%. Opp fra 8,8%
144. Mowi 1,7%. Ned fra 2,1%
165, Lerøy 1,4% Uendret.
Det jeg da lurer på er *hvem* som tilbyr slike "abonnement", til hvem og til hvilken pris?
Sognoksen1
09.07.2025 kl 13:18
961
Skulle aldri vert lov og shorte en aksje mer en 5% av aksjene😅kan ødelegge et selskap og ruinere vanlige aksjonærer 🥲
ibyx
09.07.2025 kl 13:23
954
Lurer på hvor Bakkafrost ligger på listen. Den har en "artig" historikk med å bli presset forholdsvis kraftig ned for så å stige ganske mye igjen. Sjekk kurven siste 5 år...
Mye av dette lar seg gjerne "forklare", men se ikke bort ifra at det er en smule "forsterkede" utslag?
https://www.dn.no/investor/aksje/S205/BAKKA/BAKKAFROST
Mye av dette lar seg gjerne "forklare", men se ikke bort ifra at det er en smule "forsterkede" utslag?
https://www.dn.no/investor/aksje/S205/BAKKA/BAKKAFROST
Redigert 09.07.2025 kl 13:24
ibyx
09.07.2025 kl 13:29
944
13k til 74,50NOK på sommerslapp dag.
Det var ikke "passende"...
Ble solgt rett ned igjen...
Matcher vel shortmodus det?
VWAP fikk dermed et løft til 74,2549NOK
Det var ikke "passende"...
Ble solgt rett ned igjen...
Matcher vel shortmodus det?
VWAP fikk dermed et løft til 74,2549NOK
Redigert 09.07.2025 kl 13:30
Etmont99
09.07.2025 kl 14:56
882
Bakkafrost er ute av topp 300. Siste på den listen er på 0,6%, så short er lavere enn 0,59%
Bennyfyfasan
09.07.2025 kl 15:20
861
Laks er under press fra inkompetente myndigheter, toll og lave laksepriser. Meglerhusene gnir seg i hendene...det er lett å vinkle noe negativt. Det er en PERFEKT bransje å shorte.
Lakseprisene snur, men valgseier for AP er dessverre elendige nyheter for havbruk. Da kommer overskriftene som bestilt fra de som er short i litt skrøpelige selskap.
Lakseprisene snur, men valgseier for AP er dessverre elendige nyheter for havbruk. Da kommer overskriftene som bestilt fra de som er short i litt skrøpelige selskap.
oppturen
09.07.2025 kl 17:55
802
Vinner AP med hjelp fra SV og R. Da er det 10 x verre for Norge enn det at Trump vant i USA er for verden.
Alt for mye kapital har allerede flyktet eller blitt inndratt. Norge har i 40 år jobbet for å finne muligheter å overleve etter Olje alderen, dagens regjering har brukt mindre enn 4 år på å totalt ødelegge dette arbeidet ved å landsforvise de som kan ta den jobben.
Alt for mye kapital har allerede flyktet eller blitt inndratt. Norge har i 40 år jobbet for å finne muligheter å overleve etter Olje alderen, dagens regjering har brukt mindre enn 4 år på å totalt ødelegge dette arbeidet ved å landsforvise de som kan ta den jobben.
Redigert 09.07.2025 kl 17:55
ibyx
10.07.2025 kl 10:28
564
Kepler med 48NOK spekulerer med å snakke bensin på bålet.
Men AUSS som faller nesten mest idag oppgraderer de...
Jallahus?
Men AUSS som faller nesten mest idag oppgraderer de...
Jallahus?
Bennyfyfasan
10.07.2025 kl 12:08
509
Hvis Salmar ligger på 450kr, er det ikke overraskende at de kjører GSF på 48kr. Det som kommer til å være nytt er at GSF har mye fisk fremover, men det er når prisene er lav. Nå er det plankekjøring for alle.
Det fine er at mange nye kundesegment får råd til å teste laks. Hele konseptet med havbruk er at det SKAL være en tilgjengelig vare. Jeg tenker det er en god ting at vi får lavere pris en periode. Vi får flere kunder, samt at oppdretterne må være litt edruelig.
Det snakkes om ganske flat pris til neste uke, men det er stor aktivitet. Kan bli en reduksjon i pris for i morgen også....jeg håper den stabiliserer seg nå.
Det fine er at mange nye kundesegment får råd til å teste laks. Hele konseptet med havbruk er at det SKAL være en tilgjengelig vare. Jeg tenker det er en god ting at vi får lavere pris en periode. Vi får flere kunder, samt at oppdretterne må være litt edruelig.
Det snakkes om ganske flat pris til neste uke, men det er stor aktivitet. Kan bli en reduksjon i pris for i morgen også....jeg håper den stabiliserer seg nå.
milk
10.07.2025 kl 16:40
413
Hva med salg av deler av GSF . D har jo koket helt bort 🤔 D var som jeg trodde. Null interesse for selskapet 🤨 GSF har vert, er å forblir ett møkkaselslap... Bare å komme seg ut før det raser 😎😎👍
ibyx
I dag kl 09:43
82
Da er det en "logikk" likevel?
Tydelig at GSF har vært kjørt opp en tid?
Nesten eneste laks som "gevinstsikres" idag...
Betyr at bud er like om hjørnet? 😅
Tydelig at GSF har vært kjørt opp en tid?
Nesten eneste laks som "gevinstsikres" idag...
Betyr at bud er like om hjørnet? 😅
Redigert i dag kl 09:45