Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
MorganKane
06.02.2025 kl 08:51
8715
Noe som også er bra er at der har økt antall tonn fuel i hedgen fra desember. Fortsatt 60% som kjøpes i "Spot". Olja er på vei ned og at de kjøper i spot, eventuelt får satt hedgen lavt, er også gull nå.
Tony83
06.02.2025 kl 08:52
5480
very good traffic numbers for January in my view! couldn't expect any better.
NASLover
06.02.2025 kl 09:08
5440
06.02.2025 08:56:14
NAS: ARCTIC SECURITIES STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 13
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities starter dekning av Norwegian Air Shuttle med kjøpsanbefaling og kursmål på 13 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse torsdag.
«Mens inflasjon fortsatt er en utfordring på vei inn i 2025, bør lavere drivstoffkostnader, redusert front-loading av driftskostnader og mindre avhengighet av wet-lease gi marginavlastning. Norwegian er også bedre posisjonert til å håndtere Boeing-forsinkelser, noe som reduserer kostnadsrisikoen. Vi ser en klar vei for yield-økning i 2025, drevet av et stramt luftfartsmarked, høyere billettpriser og sterk inntjeningsvekst», skriver meglerhuset.
HALLOA
06.02.2025 kl 09:08
5448
Publisert 08:56
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities starter dekning av Norwegian Air Shuttle med kjøpsanbefaling og kursmål på 13 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse torsdag.
«Mens inflasjon fortsatt er en utfordring på vei inn i 2025, bør lavere drivstoffkostnader, redusert front-loading av driftskostnader og mindre avhengighet av wet-lease gi marginavlastning. Norwegian er også bedre posisjonert til å håndtere Boeing-forsinkelser, noe som reduserer kostnadsrisikoen. Vi ser en klar vei for yield-økning i 2025, drevet av et stramt luftfartsmarked, høyere billettpriser og sterk inntjeningsvekst», skriver meglerhuset.
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities starter dekning av Norwegian Air Shuttle med kjøpsanbefaling og kursmål på 13 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse torsdag.
«Mens inflasjon fortsatt er en utfordring på vei inn i 2025, bør lavere drivstoffkostnader, redusert front-loading av driftskostnader og mindre avhengighet av wet-lease gi marginavlastning. Norwegian er også bedre posisjonert til å håndtere Boeing-forsinkelser, noe som reduserer kostnadsrisikoen. Vi ser en klar vei for yield-økning i 2025, drevet av et stramt luftfartsmarked, høyere billettpriser og sterk inntjeningsvekst», skriver meglerhuset.
Gamernrx
06.02.2025 kl 09:25
5402
Det eneste jeg har å utsette på NAS driften er hedging av fuel pris. Ikke kult å sitte med hedge på oljepris $80 om vi får en finanskrise og olja dropper til $30. Da sitter man med mange flere problemer enn man trenger.
Gamernrx
06.02.2025 kl 09:35
5365
Tror det er heftig møtevirksomhet i en del fond idag. De ser nå at NAS cruiser godt igjennom vintern og er klar for en knallgod sommer. 15 kr er ikke langt unna.
Ransen
06.02.2025 kl 09:37
5359
Om det skjer så er det ingen om flyr heller. Karlsen er meget tilfreds med fuelpris og hedging.
Det er utrolig at aksjen vaker på 10-tallet etter at noen fikk det for seg at tollmurer mellom USA og Canada/mexico ville føre til problemer for NAS.
I fjor samme til tangerer aksjen 15 kroner og ingen visste da at NAS skulle plukke 70% av passasjerøkningen til Avinor, heller ikke at det kjører kraftig kapasitetsøkning på langrutene vinterstid som dra ned enhetskostnadene betydelig. På spørsmål til Øygard om selskapet er bedre nå enn før: JA
Det er utrolig at aksjen vaker på 10-tallet etter at noen fikk det for seg at tollmurer mellom USA og Canada/mexico ville føre til problemer for NAS.
I fjor samme til tangerer aksjen 15 kroner og ingen visste da at NAS skulle plukke 70% av passasjerøkningen til Avinor, heller ikke at det kjører kraftig kapasitetsøkning på langrutene vinterstid som dra ned enhetskostnadene betydelig. På spørsmål til Øygard om selskapet er bedre nå enn før: JA
Gamernrx
06.02.2025 kl 09:41
5359
Det blir trangt i døra når disse fondene bestemmer seg for å trykke på kjøpsknappen!
Sundt familien fikk vel kaffen i halsen av trafikk tallene. Kritikken derfra er stille nå fremover.
Sundt familien fikk vel kaffen i halsen av trafikk tallene. Kritikken derfra er stille nå fremover.
Ransen
06.02.2025 kl 09:55
5324
Finanskrise og oljepris på 30 USD
Om det skjer så er det ingen om flyr heller. Karlsen er meget tilfreds med fuelpris og hedging.
Det er utrolig at aksjen vaker på 10-tallet etter at noen fikk det for seg at tollmurer mellom USA og Canada/mexico ville føre til problemer for NAS.
I fjor samme til tangerer aksjen 15 kroner og ingen visste da at NAS skulle plukke 70% av passasjerøkningen til Avinor, heller ikke at det kjører kraftig kapasitetsøkning på langrutene vinterstid som dra ned enhetskostnadene betydelig. På spørsmål til Øygard om selskapet er bedre nå enn før: JA
Om det skjer så er det ingen om flyr heller. Karlsen er meget tilfreds med fuelpris og hedging.
Det er utrolig at aksjen vaker på 10-tallet etter at noen fikk det for seg at tollmurer mellom USA og Canada/mexico ville føre til problemer for NAS.
I fjor samme til tangerer aksjen 15 kroner og ingen visste da at NAS skulle plukke 70% av passasjerøkningen til Avinor, heller ikke at det kjører kraftig kapasitetsøkning på langrutene vinterstid som dra ned enhetskostnadene betydelig. På spørsmål til Øygard om selskapet er bedre nå enn før: JA
Fjellbris
06.02.2025 kl 10:13
5359
Helt enig, er nok en del som ble tatt litt på senga av de gode trafikktallene og ikke minst 2 nye Boeing fly som ble levert i januar :-)
Men, ikke vi her inne - utrolig at vi har fått akkumulert så lenge på lavt 10 tallet, nå er det bare å nyte reisen opp mot 20 tallet og ikke minst utbyttene som kommer senest f.o.m. 2026.
Men, ikke vi her inne - utrolig at vi har fått akkumulert så lenge på lavt 10 tallet, nå er det bare å nyte reisen opp mot 20 tallet og ikke minst utbyttene som kommer senest f.o.m. 2026.
Ransen
06.02.2025 kl 10:30
5366
Utbyttene kommer nok før 2026. Det jobbes aktivt med å få dette til nå. Det kan være at vi får status allerede om en uke.
2025 blir et år med lite investeringer og stor tilpassning av rutenettet basert på generelt lite kapasitetsvekst med god passasjervekst i markedet.
2025 blir et år med lite investeringer og stor tilpassning av rutenettet basert på generelt lite kapasitetsvekst med god passasjervekst i markedet.
Grunnloven
06.02.2025 kl 11:06
5291
Ja, fine tall i dag på alle måter og med gode tall neste uke er veien videre oppover lagt. Det som er interessant å registrere er at hverken Finnansavisen eller E24 er særlig interessert i nyheter eller oppgangen. Det eneste E24 fokuserer på er at Norse har fått levert et fly. Dette er jo neste komisk og dårlig journalistikk.
Fjellbris
06.02.2025 kl 11:20
5266
Helt enig👍 De gode trafikk tall, kostnadsfokus og levering 2 nye Boeing fly heldigvis omtal DN, så vet vi jo at Hegnar som er Scandic fan sammen med Sundt nok ikke gleder seg like mye som oss i dag. Sundt benytter nok nå oppgangen til å selge seg videre ned og forhåpentligvis helt ut, DA ligger alt til rette også med mindre salgspress, Q4 pres med guiding 2025, for den videre freden mot 20 tallet igjen. Hegnar blir vel også da rausere med omtale, ikke minst også når Sundt er ute.
Ransen
06.02.2025 kl 12:06
5177
En klok mann. Dette er bare begynnelsen.
Vent til utlendingene analyserer selskapet og finner dagens P/E på 5,5:
Samtidig som flyselskapet Norwegian la frem trafikktall for januar torsdag morgen, er analytiker Jeppe Baardseth i Arctic Securities ute med en ny analyse av selskapet.
Han tar opp dekning, med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 13 kroner. Til sammenligning ble aksjen handlet til rundt 11 kroner på Oslo Børs, opp 6 prosent for dagen.
I analysen titulert «fra turbulens til takeoff» argumenterer han for at utfordringene knyttet til valuta og inflasjonspress er priset inn i aksjen, og at dette er et bra tidspunkt å kjøpe Norwegian.
– Vi mener at motvinden selskapet hadde i 2024 er forbi. I fjor økte kostnadene på grunn av høy kapasitetsvekst og motvind fra valuta. Nye ruter og kapasitetsvekst la press på yielden som førte til marginkontraksjon, sier han til Finansavisen.
SOM JEG SKULLE SAGT DET SELV:
Høyere billettpriser
– Hvordan blir markedet for flyreiser i år?
– Flyreiser er til dels en «commodity». Kundene er ikke så kresne på hvilke flyselskaper de flyr med, og pris er en veldig viktig faktor.
– I dag preges markedet av at flere Airbus-fly står på bakken i tillegg til forsinkede leveranser fra Boeing, som gjør at det er en del eldre fly i markedet. Det gjør at kostnadene for de flyene går opp og vi tror det støtter opp under en høyere billettpris, sier Baardseth.
For Norwegian ser han en klar vei til hvordan selskapet vil kunne få høyere avkastning i 2025, drevet av et strammere marked for flyreiser, høyere billettpriser og sterkere inntjeningsvekst.
Baardseth mener konsensusestimatene skraper bunnen i Norwegian nå, og at risk/reward ser bedre ut fremover.
– I 2025 tror vi at kapasitetsveksten blir mer moderat, som igjen gjør at man slipper å prise seg ned på nye ruter for å vinne markedsandeler, samtidig som man går inn i 2025 med en ganske stram markedsbalanse. Gitt Norwegians posisjon, dagens markedsbalanse og at konsumentene får bedre råd, mener vi selskapet vil kunne ta høyere billettpriser fremover, sier han.
Vent til utlendingene analyserer selskapet og finner dagens P/E på 5,5:
Samtidig som flyselskapet Norwegian la frem trafikktall for januar torsdag morgen, er analytiker Jeppe Baardseth i Arctic Securities ute med en ny analyse av selskapet.
Han tar opp dekning, med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 13 kroner. Til sammenligning ble aksjen handlet til rundt 11 kroner på Oslo Børs, opp 6 prosent for dagen.
I analysen titulert «fra turbulens til takeoff» argumenterer han for at utfordringene knyttet til valuta og inflasjonspress er priset inn i aksjen, og at dette er et bra tidspunkt å kjøpe Norwegian.
– Vi mener at motvinden selskapet hadde i 2024 er forbi. I fjor økte kostnadene på grunn av høy kapasitetsvekst og motvind fra valuta. Nye ruter og kapasitetsvekst la press på yielden som førte til marginkontraksjon, sier han til Finansavisen.
SOM JEG SKULLE SAGT DET SELV:
Høyere billettpriser
– Hvordan blir markedet for flyreiser i år?
– Flyreiser er til dels en «commodity». Kundene er ikke så kresne på hvilke flyselskaper de flyr med, og pris er en veldig viktig faktor.
– I dag preges markedet av at flere Airbus-fly står på bakken i tillegg til forsinkede leveranser fra Boeing, som gjør at det er en del eldre fly i markedet. Det gjør at kostnadene for de flyene går opp og vi tror det støtter opp under en høyere billettpris, sier Baardseth.
For Norwegian ser han en klar vei til hvordan selskapet vil kunne få høyere avkastning i 2025, drevet av et strammere marked for flyreiser, høyere billettpriser og sterkere inntjeningsvekst.
Baardseth mener konsensusestimatene skraper bunnen i Norwegian nå, og at risk/reward ser bedre ut fremover.
– I 2025 tror vi at kapasitetsveksten blir mer moderat, som igjen gjør at man slipper å prise seg ned på nye ruter for å vinne markedsandeler, samtidig som man går inn i 2025 med en ganske stram markedsbalanse. Gitt Norwegians posisjon, dagens markedsbalanse og at konsumentene får bedre råd, mener vi selskapet vil kunne ta høyere billettpriser fremover, sier han.
Redigert 06.02.2025 kl 12:08
Du må logge inn for å svare
bassebasse
06.02.2025 kl 13:21
5061
Veldig positivt at nas fikk helt ny fly og kanskje kommer mere enn 4 fly som dem sa.. 2 ++++ øker stabilteten for sommer6
stoplosss
06.02.2025 kl 13:46
5023
Hele industrien driver "hedger" i ulike grader, billettene er forhåndsolgt og da må man kjenne kostnadene. Drivstoff er den "store" kosten så det gir store utslag, ser mer den sterke dollaren som bekymring, langvarig oljefall vil slå gradvis positivt ut i industrien som helhet og er positivt uansett.
Bullen
06.02.2025 kl 13:48
5023
Det er vel fra nå og fremover mot mai/juni aksjen når toppen for inneværende år
Ransen
06.02.2025 kl 14:16
5009
Har ikke vært mange slike meldinger ang. selskapet siste halvår. Nå ser det virkelig lyst ut og det gledes til presentasjonen av Q4 og veien videre.
Fra FA:
Dagens bevegelser
Norwegian meldte i morges at konsernet fraktet 1,6 millioner passasjerer i januar, fordelt på på 1,3 millioner Norwegian-passasjerer og 294.000 Widerøe-passasjerer. Det tilsvarer en oppgang på henholdsvis 12 og 19 prosent. Ved lunsj ligger aksjen opp 6,1 prosent til 11,00 kroner, og er så langt dagens 9. mest omsatte aksje.
Tror Sundt bremser oppgangen litt nå da de er fast bestemt på utgang, mulig før Q4 rapport.
Synd at dem ikke selger mer i blokk.
Fra FA:
Dagens bevegelser
Norwegian meldte i morges at konsernet fraktet 1,6 millioner passasjerer i januar, fordelt på på 1,3 millioner Norwegian-passasjerer og 294.000 Widerøe-passasjerer. Det tilsvarer en oppgang på henholdsvis 12 og 19 prosent. Ved lunsj ligger aksjen opp 6,1 prosent til 11,00 kroner, og er så langt dagens 9. mest omsatte aksje.
Tror Sundt bremser oppgangen litt nå da de er fast bestemt på utgang, mulig før Q4 rapport.
Synd at dem ikke selger mer i blokk.
Redigert 06.02.2025 kl 14:19
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
06.02.2025 kl 15:41
4922
En herlig NAS dag :-)
Jeg er mest happy med at jeg akkumulerte 2500 aksjer (har fra før mer en nok…) i dag snitt 10,82 etter slipp trafikk tall og 2 nye Boeing fly på plass i januar, skal ikke selge en aksje før utbetaling utbytte starter i 2026, event før som Ransen mener det jobbes med.
2 nye Boeing fly på plass allerede i januar var den største triggeren i dag, ikke lenge siden mange spekulerte vilt under Boeing streiken at NAS ikke kom til å få fly, ikke nye fly ivertfall i år, pengene var tapt osv.
Nå er de altså på plass allerede og i GOD tid før høysesong starter, viser også at Boeing prioriterer NAS og at de får sin andel.
Jeg er mest happy med at jeg akkumulerte 2500 aksjer (har fra før mer en nok…) i dag snitt 10,82 etter slipp trafikk tall og 2 nye Boeing fly på plass i januar, skal ikke selge en aksje før utbetaling utbytte starter i 2026, event før som Ransen mener det jobbes med.
2 nye Boeing fly på plass allerede i januar var den største triggeren i dag, ikke lenge siden mange spekulerte vilt under Boeing streiken at NAS ikke kom til å få fly, ikke nye fly ivertfall i år, pengene var tapt osv.
Nå er de altså på plass allerede og i GOD tid før høysesong starter, viser også at Boeing prioriterer NAS og at de får sin andel.
Redigert 06.02.2025 kl 15:42
Du må logge inn for å svare
Ransen
06.02.2025 kl 16:00
5084
Winair mente at de kunne få inntil 5 nye fly før sesongstart 2025. Jeg mener at de nå er på god vei...
Gamernrx
06.02.2025 kl 16:25
5200
Knalldag folkens! Dagen i dag er bare starten på ferden mot 25 kr og utbytteaksje. Ble trangt inn i aksjen på slutten idag! Råsterke 8% opp!
Ransen
06.02.2025 kl 16:36
5224
Blir spennende å høre fra Q4 presentasjonen om en uke. Resultatet er allerede kjent og i Q4 er det gjort ballansejusteringer på bakgunn av valutadifferanse.
Ellers håper vi at de kommer med guiding da 2025 blir fokusert på drift og kostnader. Ingen større investeringer slik som i 2024 med både Widerøe og 750 nye medarbeidere, opprettelser av nye destinasjoner og nye baser.
Ellers håper vi at de kommer med guiding da 2025 blir fokusert på drift og kostnader. Ingen større investeringer slik som i 2024 med både Widerøe og 750 nye medarbeidere, opprettelser av nye destinasjoner og nye baser.
NASLover
06.02.2025 kl 17:02
5264
Ikke sant, såpass dagens oppgangen er vel etter 9-10 måneder. Sist en slik oppgangen var ca. 10 % rett etter Streik i fjor. Klarte aldri opp etterpå. Håper at det fortsetter slik.
Fjellbris
06.02.2025 kl 17:20
5296
Og heller ikke et krevende lønnsoppgjør i år med fare for streik.
bassebasse
06.02.2025 kl 17:46
5274
Passer veldig bra nå olje på vei mot 70$ og $ faller også.. Trump hjelper mye nå… i Norge er slutte med korrupsjon batteri og havvind…mot 15 og 20kr
kokkohill
06.02.2025 kl 18:24
5199
Kanskje mulig for NAS å gjøre en deal med Stoltenberg, nå når Klovnen er borte😜
Ransen
06.02.2025 kl 18:33
5283
Nå er det å nyte markedsandelene og fylle opp flyene, optimalisere eksisterende rutenett og ingen streiketrusler fra egne ansatte på de neste to år.
Storgruppene er også godt opp i dag.
Lufthansa over 5% og IAG over 3%
Det lover svært godt for europeisk og nordisk luftfart i 2025
Storgruppene er også godt opp i dag.
Lufthansa over 5% og IAG over 3%
Det lover svært godt for europeisk og nordisk luftfart i 2025
Redigert 06.02.2025 kl 18:38
Du må logge inn for å svare
Ransen
06.02.2025 kl 20:56
5151
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 6. feb 2025
Norwegian Air Shuttle har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 11.70 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 11.70 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal.
Norwegian Air Shuttle har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 11.70 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 11.70 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal.
Tony83
07.02.2025 kl 10:04
4572
what do you think, what effect will Q4 results (presumably quite good) will have on the course?
bassebasse
07.02.2025 kl 10:07
4568
Strategi skrev Ready for Take Off. 🛫🚀🚀🚀
Lover godt fremover for nas..kanskje utbytte på torsdag hvem vet
Fjellbris
07.02.2025 kl 10:09
4625
Resultatet er relativt kjent etter siste guiding på rundt 1,9 milliarder, så tror ikke det vil påvirke så mye. Det som blir spennende og som nå vil dra kursen videre er guidingen for 2025, og der fikk vi en forsmak i går når det gjelder trafikk tall januar og stor økning vs januar LY + 2 nye Boeing fly på plass allerede. Jeg tror derfor NAS kommer til å stige både før og etter Q4 pres. Hva tror du?
Ransen
07.02.2025 kl 11:03
4559
Helt riktig. Mye av investeringene for kapasitetsutvidelse er gjort i 2024 inkl kjøp av Widerøe. Karlsen sier i FA at de ser en 70% effektsøkning inn mot Norwegian allerede før billettsystemene er samordnet og koordinert. Det er her jeg er spent på videre guiding.
Nå skal NAS driftes effektivt og generere penger i hele 2025. 2-4 eller 5 nye fly. Alt nytt er bonus og ingen wetlease er ikke planlagt for dette året.
25% kapasitetsøkning gjennom vinteren med magrinal nedgang i fyllingsgraden er bra, ikke minst for enhetskostnadene da disse flyene ellers ville stått parkert. Bransjen sier at det allerede merkes press i kapasiteten grunnet Airbus motorprobleme og leveringsutfordringer fra Boeing og Airbus. Samtidig er det solid passasjervekst. Folk får bedre og bedre råd, men folket omprioriterer annen luksus til reiser og opplevelser.
Nå skal NAS driftes effektivt og generere penger i hele 2025. 2-4 eller 5 nye fly. Alt nytt er bonus og ingen wetlease er ikke planlagt for dette året.
25% kapasitetsøkning gjennom vinteren med magrinal nedgang i fyllingsgraden er bra, ikke minst for enhetskostnadene da disse flyene ellers ville stått parkert. Bransjen sier at det allerede merkes press i kapasiteten grunnet Airbus motorprobleme og leveringsutfordringer fra Boeing og Airbus. Samtidig er det solid passasjervekst. Folk får bedre og bedre råd, men folket omprioriterer annen luksus til reiser og opplevelser.
Redigert 07.02.2025 kl 11:06
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.02.2025 kl 11:42
4492
Takk for nok en god oppsummering👍
I tillegg slipper vi i år et forstyrrende lønnsoppgjør for ansatte i NAS, som det var mye støy og usikkerhet rundt (= negativ kursutvikling) i fjor mtp. streike fare mm. I år er fokus økt lønnsomhet via utnytte økte stordriftsfordeler man ervervet i fjor (inkl. Widerøe), Gei Karlsen var i går tydelig på det og kommer til å utdype under Q4 pres. Oljepris i år der Trump i spissen jobber for lavere oljepris, vil også bidra til bedre marginer og derigjennom re prisingen av NAS.
I tillegg slipper vi i år et forstyrrende lønnsoppgjør for ansatte i NAS, som det var mye støy og usikkerhet rundt (= negativ kursutvikling) i fjor mtp. streike fare mm. I år er fokus økt lønnsomhet via utnytte økte stordriftsfordeler man ervervet i fjor (inkl. Widerøe), Gei Karlsen var i går tydelig på det og kommer til å utdype under Q4 pres. Oljepris i år der Trump i spissen jobber for lavere oljepris, vil også bidra til bedre marginer og derigjennom re prisingen av NAS.
bassebasse
07.02.2025 kl 13:00
4606
Ransen
Ser ut som. Blir flere enn 4 helt ny fly.. 2 er levert i Danmark
Karlsen sa innponert over boieng.... Så blir fler fly garantert
Ser ut som. Blir flere enn 4 helt ny fly.. 2 er levert i Danmark
Karlsen sa innponert over boieng.... Så blir fler fly garantert
NASLover
07.02.2025 kl 13:09
4626
07.02.2025 05:59:15
KOMMENTAR: NORWEGIAN OG TELENOR STEG PÅ OSLO BØRS, DNO FALT
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle og Telenor var blant aksjene som steg på Oslo Børs torsdag, mens DNO falt.
Norwegian steg 7,7 prosent, blant annet etter å ha lagt frem trafikktall for januar før åpning. Både ABG Sundal Collier og DNB Markets mener at tallene var på linje med forventingene, og anser tallene som nøytral for både estimater og aksjen, mens utsiktskommentarene trekkes frem som positive.
Norwegian aksjen er ned rundt 40 prosent siden april i fjor og tilbyr nå en attraktiv kjøpsmulighet, skriver Arctic Securities i en analyse torsdag med tittelen "From turbulence to takeoff", der de tar opp dekning på aksjen med kjøpsanbefaling og et kursmål på 13 kroner.
"Selv om valutamotvind og inflasjonspress har tynget lønnsomheten og bidratt til kursfallet, mener vi at disse utfordringene allerede er priset inn", skriver meglerhuset.
Inflasjon vil forbli en utfordring i 2025, men lavere drivstoffkostnader, reduserte driftsutgifter og mindre avhengighet av innleide fly bør gi marginlettelser fremover, ifølge meglerhuset. De ser ser en tydelig vei mot yieldvekst i 2025, drevet av et stramt marked, høyere billettpriser og sterk inntjeningsvekst
KOMMENTAR: NORWEGIAN OG TELENOR STEG PÅ OSLO BØRS, DNO FALT
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle og Telenor var blant aksjene som steg på Oslo Børs torsdag, mens DNO falt.
Norwegian steg 7,7 prosent, blant annet etter å ha lagt frem trafikktall for januar før åpning. Både ABG Sundal Collier og DNB Markets mener at tallene var på linje med forventingene, og anser tallene som nøytral for både estimater og aksjen, mens utsiktskommentarene trekkes frem som positive.
Norwegian aksjen er ned rundt 40 prosent siden april i fjor og tilbyr nå en attraktiv kjøpsmulighet, skriver Arctic Securities i en analyse torsdag med tittelen "From turbulence to takeoff", der de tar opp dekning på aksjen med kjøpsanbefaling og et kursmål på 13 kroner.
"Selv om valutamotvind og inflasjonspress har tynget lønnsomheten og bidratt til kursfallet, mener vi at disse utfordringene allerede er priset inn", skriver meglerhuset.
Inflasjon vil forbli en utfordring i 2025, men lavere drivstoffkostnader, reduserte driftsutgifter og mindre avhengighet av innleide fly bør gi marginlettelser fremover, ifølge meglerhuset. De ser ser en tydelig vei mot yieldvekst i 2025, drevet av et stramt marked, høyere billettpriser og sterk inntjeningsvekst
Ransen
07.02.2025 kl 13:13
4653
De nye flyene tar all trafikk fra Ryanair som nå har stoppet bestillingene i Danmark.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ryanair-bekraefter-alle-ruter-til-og-fra-billund-aflyst-fra-april-og-frem
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ryanair-bekraefter-alle-ruter-til-og-fra-billund-aflyst-fra-april-og-frem
Ransen
07.02.2025 kl 13:21
4633
Norwegian var tidlig ute med bestillingen(rett etter restruktureringen) og betalte i tillegg 3.200 millioner i forskudd. Derfor er rødneseflyene prioritert selv om andre kunder har større ordrer...
Hvis noen tror at dette blir bra, så er svaret JA!
Hvis noen tror at Norwegian vil falle på rygg, så er svaret NEI!
Per nå så gjør selskapet alt riktig og det meste går riktig vei.
Markedsandelen i Norge er udiskutabel, delvis også i Norden nå med storsatsning i Danmark. I europa er Norwegian også et betydelig navn, spesielt etter at de vant siste kundetilfredshetsundersøkelse og er topp 5 på punklighet.
Hvis noen tror at dette blir bra, så er svaret JA!
Hvis noen tror at Norwegian vil falle på rygg, så er svaret NEI!
Per nå så gjør selskapet alt riktig og det meste går riktig vei.
Markedsandelen i Norge er udiskutabel, delvis også i Norden nå med storsatsning i Danmark. I europa er Norwegian også et betydelig navn, spesielt etter at de vant siste kundetilfredshetsundersøkelse og er topp 5 på punklighet.
Redigert 07.02.2025 kl 13:30
Du må logge inn for å svare
Gamernrx
07.02.2025 kl 13:50
4569
Punktlighet er ekstremt viktig. Tid er penger og selskaper reiser med fly som går og kommer på tiden. SAS har tapt seg og Norwegian lander stadig flere statlig kontrakter.
Strategi
07.02.2025 kl 14:34
4486
Gjennom 2024 var vi alle glade dersom olje falt ned mot hegdet olje på 84 USD eller litt under, nærmest euforisk stemning var det og det var også akkurat da svært gunstig for for Norwegian.
Nå er det andre forhold og olja er i skrivende stund USD 74.66.
Det er bare å laste med begge hender.
Nå er det andre forhold og olja er i skrivende stund USD 74.66.
Det er bare å laste med begge hender.
Redigert 07.02.2025 kl 14:42
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.02.2025 kl 15:01
4432
Fuelprisen er nå 747 dollar per tonn, ned 3% fra forrige uke. Mye tyder på at den fortsetter ytterligere ned.
Tony83
07.02.2025 kl 15:13
4403
when will the guidance for 2025 be published? already in annual report for 2024?