Hexagon Purus - hva sier AI?

Rect Angel
HPUR 06.02.2025 kl 00:35 1031

Dette er kanskje litt tabloid, men kanskje litt underholdende også? Nyttig? Tja, ChatGPT som jeg stiller dette spørsmålet til, prentenderer jo å skulle svare bra og faktabasert for seg. Og så kan man jo spørre om absolutt hva som helst her.

EN REGEL MÅ DET VÆRE: Spørsmålet må gjengis ordrett og kilden til svaret på spørsmålet er obligatorisk hvis forventning om å bli tatt seriøst. Uten kildehenvisning -> dg, som det heter på travspråket.


Is Toyota cooperating with Hexagon Purus?

Svar ChatGPT:

Yes, Toyota has been collaborating with Hexagon Purus since 2017 to develop hydrogen-powered heavy-duty fuel cell electric trucks. Their partnership began with the creation of the "Alpha" truck, a proof-of-concept vehicle designed for the Port of Los Angeles to support emission reduction efforts.

In 2020, Hexagon Purus supplied hydrogen systems for Toyota's prototype heavy-duty fuel cell electric truck powertrains.

In 2024, Hexagon Purus announced it would supply Toyota Motor North America with full hydrogen storage systems and high-voltage battery packs for the serial production of heavy-duty fuel cell electric powertrain kits. These kits are intended for use in Class 8 trucks, contributing to zero-emission commercial transportation.

This ongoing collaboration underscores both companies' commitment to advancing hydrogen fuel cell technology in the heavy-duty transportation sector.


Redigert 06.02.2025 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
06.02.2025 kl 10:48 888

Spørsmål:

What is the outlook for electric heavy duty truck brand Tern RC8?

Svar ChatGPT:

The Tern RC8, a battery-electric Class 8 tractor developed through a partnership between Hexagon Purus and Hino Trucks, was unveiled in May 2024. Designed for the U.S. market, the RC8 is built on Hino's XL Series 4x2 chassis and incorporates Hexagon Purus' advanced zero-emission technology. Key features include a 100% battery-electric platform with a 165-inch wheelbase, a gross vehicle weight rating of 68,000 lbs, and a targeted range of approximately 200 miles suitable for regional city duty cycles. The vehicle is equipped with dual Hexagon Purus Gen3 269 kWh battery packs in a 750-volt, 538 kWh configuration, offering substantial power and range for its intended applications.

Serial production of the Tern RC8 is scheduled to commence in late 2024 at Hexagon Purus' new facility in Dallas, Texas. The trucks will be available exclusively through the Tern dealer network, leveraging Hino's existing infrastructure to ensure comprehensive support and service.

The launch of the Tern RC8 aligns with the growing trend in the commercial vehicle industry toward zero-emission solutions. As of 2022, over 90% of available medium-duty and heavy-duty truck models were battery electric, reflecting manufacturers' increasing confidence in supplying larger, zero-emission vehicles with greater payloads.

Given the strategic partnership between Hexagon Purus and Hino Trucks, the advanced features of the RC8, and the broader industry shift toward electrification, the outlook for the Tern RC8 appears promising as it enters the market.
aksjeintr
06.02.2025 kl 21:11 780

Ingen tvil om at det vil være utvikling rundt forretningskonseptene til HPUR. Det som blir spennende er hva som er status med kontrakter/ordrereserve og hva konsekvensen av konkursen til NIKOLA. Når kan de si med sikkerhet at de vil kunne oppnå positiv EBITDA i 2026 og har de tilstrekkelig med kapital i mellomtiden? Er bunnen nå rundt 2.80 eller er det rom for ytterligere fall? Mye skulle tilsi at vi har nådd bunnen, men det har vi (jeg) trodd på både 5,- og 4.-, men det holdt ikke. At kursen stod i nærmere 12,- så sent som i oktober og nå 2,80,-, til tross for vel gjenomført emisjon, fremstår merkelig. Men samtidig så har sedimentet for hydrogen (og med Trump) virkelig vært surt siden presidentvalget. Samtidig kommer det små drypp av lyspunkt fra ulike sider av hydrogen sektoren. Men igjen, skal HPUR ned å teste 1,50,- slik SPB1 mener, eller skal man snitte ned på dagens nivåer? Om 1-3 år har vi fasiten.
Redigert 06.02.2025 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
DrPepper
06.02.2025 kl 23:26 672

Var det inte 2.50 kr som SPB1 trodde på? Ja det ser mörkt ut just nu, i princip alla miljardkontrakt har fallerat, bara Tern kvar, får se om det kan leverera eller om det också misslyckas. Blir intressant att se hur det går för fabriken i asien, den marknaden är ju glödhet gällande hydrogen, bussar etc...Denna aktie kan vara värd 50 öre om 3 år eller också 20 kr, finns enorma möjligheter men också risker. Jag tycker de spretar för mycket, bättre börja fokusera på 2 områden kanske, släppa vissa saker som bara kommer sluka en massa pengar...
aksjeintr
06.02.2025 kl 23:44 654

Ja, stemmer nok at det var 2.50,- og ikke 1.50,- SPB1 hadde, men de var usikre på om det værste lå foran eller bak oss. Syns det er for lite informasjon fra selskapet. Melder ingen kontrakter.

Siste nytt om NIKOLA.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/electric-truckmaker-nikola-nears-bankruptcy-filing-wsj-reports-2025-02-06/
DrPepper
06.02.2025 kl 23:55 645

Nikola kan man nog se som borta i leken, om ingen tar över hela företaget och driver det, skulle det ske då tror jag Purus aktien kommer dubbla sig, speciellt om en stor aktör tar över, sannolikheten för det vet jag inte. Vore bra med andra kontrakt men de lyser med sin frånvaro, inte så konstigt när affärsklimatet i denna sektor ser ut som den gör idag. Det Purus skulle kunna göra är att säga, vi ska bli ett utdelningsföretag så fort vi tjänar pengar, för de har ju sagt att de kommer göra det, utdelningsaktier drar till sig speciellt intresserade, inte många i denna sektor som har en utdelningspolicy. Men först måste man ju tjäna pengar, det har inte lyckats ännu..
Redigert 06.02.2025 kl 23:59 Du må logge inn for å svare