Musk ødelegger sin merkevare TSLA

EnLogisk
TSLA 08.02.2025 kl 16:12 43977

Tesla har en skyhøy PE på 118. Toyota har en PE på 6. Tesla er til de grader overpriset. Kloke investorer selger seg ut. Cybertruck og selvkjørende taxi flopper og salget/produksjonen stuper nå ned i dypet. Nye modeller er satt på vent. Model S og X er tatt bort fra Kina markedet. Kinesiske kunder får ikke lenger kjøpe S og X.
Se på det fallet i Tesla aksjen. Det teknisk bildet peker rett ned. Jeg selv tok en short fra 410. Når Musk opptrer som en støttespiller til høyreekstreme partier og nå skal være slakteren for Donald, gå da går det rett i dass. Musk ødelegger Tesla sin merkevare, og salget kommer garantert til å stupe ned. Mennesker i USA blir råttent behandlet av Musk. Amerikanere snur ryggen til Musk, og det samme gjør vi i Europa. Bilsalget hans vil gå rett ned. Oljefondet bør selge seg ut umiddelbart. Etisk motbydelig å eier aksjer til en så stor gjøk.
Storhetstiden til Tsla er over. Markedsavdelingen til Tesla sitter vel nå å griner over en Musk dust av en leder??? Han Elon virker jo fullstendig bortreist. Det gjøre en nazihilsen for hele verden, det er en motbydelig handling. Han blir straffet nå. Det er på sin plass. Jeg solgte nå min Tesla. Flere venner kvitter seg nå med sin Tesla. Vi støtter ikke en komplett dust.
Han kalte inn den kvinnlige sjefen for Tesla Super charger systemet, da Musk var misfornøyd. Hun fikk sparken tvert. Uken etter sparket Musk alle de 500 ansatte som jobber med Tesla super charger system for Tesla, så ansatte han nye mennesker. For en dust.
Musk er under etterforskning i Frankrike. Da X algoritmer fremhever Musk sin høyreekstreme støtte. Hele verden snur ryggen til Musk og han har alkede tapt noen titalls milliarder kroner som har forduftet i fallende Tsla kurser.
Les dette. Det er ille : https://invezz.com/da/nyheder/2025/02/07/franske-anklagere-efterforsker-elon-musks-x-for-pastaet-algoritmemanipulation/
Redigert 21.04.2025 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
04.06.2025 kl 21:40 1247

De er feige hele gjengen. Det er ingen i GOP og Maga som eier et snev av ryggrad.

Og ja - The big ugly bill vil rævkjøre den jevne amerikaner. De skraper nå stort sett alt av Medicaid som i området 10 millioner amerikanere er avhengig av for i det hele tatt å få noe slag av helsehjelp. Tar man med barnefamilier og barneprogrammer var det siste tallet 78 millioner amerikanere med som mottok bistand/stønad/helseforsikring. Nå finnes ikke dette tallet lenger for departementet som overså dette er lagt ned.

De fjerner også SNAP benefits og Food stamps som veldig mange fattige amerikanere er helt avhengig av for å overleve og for å i det hele tatt få satt mat på bordet. Flere medisiner fjernes også fra programmer så disse må nå kjøpes privat og det er det veldig få som har råd til. Flere har stilt opp i Town Halls og sagt til sine representanter at "dere dreper meg ved å vedta denne loven".

Og statsunderskuddet vil skyte i været grunnet skattekuttene til de rike som denne loven vedtar. Det værser tall i området 1-4 trillioner, men det jeg har sett flest ganger er 3,8 trillioner tror jeg. Trillioner er det samme som billioner for oss. Men siden det er snakk om USD blir det da 38 billioner kroner. Det er summer som er så sinnsyke at det er vanskelig å forstå.

Og jeg kunne gått on and on and on. Det snakkes også om skattefritak på overtid og tips, men dette er selvfølgelig utformer på en slik måte at nesten ingen får nyte godt av dette. USA har allerede gått av skaftet og går med afterburner speed mot full fascist state rule. Ingen tør lenger å dra på ferie til USA for man vet ikke om man blir plukket ut og strip searched (har skjedd med kanadiske turister i Hawaii) eller plukket opp på gata og satt i detention centres. Og drøssevis av amerikanere vurderer nå å emigrere til andre land. Snakk om å rævkjøre sitt egen land på 100 dager.
Travis-Bickle
05.06.2025 kl 00:54 1203

Alt Helvete vil virkelig brake løs....
Elon Musk BEGS Republicans to KILL THE BILL
https://www.youtube.com/watch?v=EMJT8gDi8r0
Redigert 05.06.2025 kl 01:02 Du må logge inn for å svare
danmark1
06.06.2025 kl 11:27 1081

Forhåbentlig er Tesla og Trump snart historie. Begge er opblæst uden indhold.
Travis-Bickle
17.06.2025 kl 21:27 959

Tesla er på jakt etter ledige plasser til å parkere sitt overfylte varelager. 🇺🇸

https://electrek.co/2025/06/17/tesla-tsla-inventory-overflow-parking-lots-all-over-us/
skadi
19.06.2025 kl 22:42 816

Den fjerde mislykkede spacex start på rad. Mars er nok et stykke unna ser det ut som.
danmark1
28.06.2025 kl 11:43 445

Man kan ikke forvente stigende salg med et produkt, der ikke er blevet forbedret på de adaptive funktioner af kørslen (se vidioen 22 min. inde) (https://www.youtube.com/watch?v=x9snhXNgwqI ) og som ikke har forandret design nævneværdigt gennem årene.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/tesla-ryster-branchen-musk-dropper-topchef-efter-krise/ar-AA1HyxWW?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=222102c24f0b4149b559845f1926c63b&ei=12
skadi
28.06.2025 kl 11:58 427

Xiaomi bilene kommer til å kjøre fullstendig over Tesla. Og dette skjer nok rimelig fort.
danmark1
29.06.2025 kl 09:47 319

Teslas såkaldte selvkørende taxier ligger på niveau 2 ud af 5, derfor kommer de ikke til Europa, og snart vil det gå op for amerikanerne, at de overhovedet ikke er selvkørende.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/derfor-kommer-teslas-robotaxi-ikke-til-europa-og-hvorfor-det-giver-mening/ar-AA1HpYHh?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=1c3757bc7ee14538ab1191d203baa778&ei=20
danmark1
29.06.2025 kl 09:51 314

Xiaomi er den mest solgte elbil i Kina for øjeblikket og er langt foran Tesla i udvikling. Xiaomi laver utroligt gode produkter af høj kvalitet. Her kan Tesla lære noget.
danmark1
30.06.2025 kl 13:26 192

De amerikanske aktier, med tech i front vil komme til at falde markant, når det går op for investorerne, at USA er på vej ud i store problemer med Trump ved roret. Hvis den nye pakke bliver vedtaget, vil USA`s gæld vokse med stor hast og den enkelte amerikaner vil blive fattigere. Hvis inflationen oveni stiger på grund af told, bliver det hurtigt markbart. Tesla aktien bliver formodentlig hårdest ramt, da den er den mest overvurderede.