Trump sutre-trÄd
Her kan vi dele tap, frustrasjon eller glede(?) over det Donald finner pÄ.
Toll-tullet kommer til Ă„ kjĂžre bĂžrsene i grĂžfta. Blir det noe tull med statsgjelda er det game over, men vi kan bli fortere kvitt fyren.
Denne trÄden skal dekke Donalds effekt pÄ bÞrs og Þkonomi. Ikke vÊre et sted der folk kan raute ut Putin-sÞppel de har lest pÄ Facebook.
Toll-tullet kommer til Ă„ kjĂžre bĂžrsene i grĂžfta. Blir det noe tull med statsgjelda er det game over, men vi kan bli fortere kvitt fyren.
Denne trÄden skal dekke Donalds effekt pÄ bÞrs og Þkonomi. Ikke vÊre et sted der folk kan raute ut Putin-sÞppel de har lest pÄ Facebook.
Redigert 10.03.2025 kl 16:16
Du mÄ logge inn for Ä svare
Kvisla
14.04.2025 kl 22:34
3008
SÄ usaklig som det er mulig eller er du bare mindre begavet slik at du ikke forstÄr hva trÄden og temaet handler om. Enkelte sier at Trump ikke forstÄr , men du beviser jo at dere i det minste har noe felles om den pÄstanden stemmer. Dette er en Trump trÄd til orientering. Sjekket ikke linken din da sprÄkbruken ditt minner om en fyr uten sÊrlig utdanning. Jeg sier do eller wc. Slike sprÄknivÄer er bare fjernt for meg personlig. Tror heller ikke Trump ville brukt det fyordet du nevner. Men han kan trolig hjelpe om wc gÄr tett, ingen tvil. Han har forslag til lÞsning pÄ det meste. SÄ ber jeg om at neste innlegg fra deg blir mindre bruk av negativt ladde ord.
Redigert 14.04.2025 kl 22:51
Kvisla
14.04.2025 kl 22:41
3012
Annen mulighet for alle som elsker gambling og bÞrs. TRUMP COIN. Her er oppdaterte kurser sÄdan live.......
Denne mannen har sÄ mange jern i ilden. Hvordan har han tid til alt ? Kan dette erstatte Dollar ? KjÞr debatt!
https://coinmarketcap.com/currencies/official-trump/
Denne mannen har sÄ mange jern i ilden. Hvordan har han tid til alt ? Kan dette erstatte Dollar ? KjÞr debatt!
https://coinmarketcap.com/currencies/official-trump/
Redigert 14.04.2025 kl 22:43
Kvisla
14.04.2025 kl 22:59
3033
Barnebarnet til Donald Trump elsker sin bestefar. Herlig Ä se at det er kjÊrlighet mellom generasjoner. Hvem husker vel ikke at med kjÊrlighet skal hatet bekjempes. To strÄlende individer som lager bro mellom generasjonene. Vi vil ha flere som sier de elsker bestefar.
https://www.the-express.com/news/politics/143535/kai-trump-grandson-donald-rnc
https://www.the-express.com/news/politics/143535/kai-trump-grandson-donald-rnc
Redigert 14.04.2025 kl 23:01
HrDuck
14.04.2025 kl 23:54
2978
Vanligvis orker jeg ikke forholde meg til idioti kvisla...
Men siden det er omsorg i Ä si fra sÄ fÄr jeg gjÞre et unntak. Det du skriver kvisla er stort sett rablende galskap og langt utenfor det som en overveldende majoritet ser pÄ som normalt fornuftig eller sunt.
SÄ hÄper jeg (uten stor tro) at en Êrlig og velment tilbakemelding kan vekke deg nok til at du starter Ä grave deg opp av kaninhullet og ikke lenger ned som ser ut til Ä vÊre retningen du har nÄ.
Men siden det er omsorg i Ä si fra sÄ fÄr jeg gjÞre et unntak. Det du skriver kvisla er stort sett rablende galskap og langt utenfor det som en overveldende majoritet ser pÄ som normalt fornuftig eller sunt.
SÄ hÄper jeg (uten stor tro) at en Êrlig og velment tilbakemelding kan vekke deg nok til at du starter Ä grave deg opp av kaninhullet og ikke lenger ned som ser ut til Ä vÊre retningen du har nÄ.
Redigert 14.04.2025 kl 23:55
Kvisla
15.04.2025 kl 00:52
2929
MAKE IT GREAT og lev livet. Hatefulle mennesker gir jeg beng i
Jeg koser meg med livet og nyter alle Þyeblikk. Spesielt koser jeg meg nÄr "snille" "gode" mennesker jubler og raljerer sÄ lenge du er enig med dem. Jeg fÄr brekninger av en mentalitet som forbyr annerledes tenkende, og blir glad og opprÞmt nÄr folk nekter Ä la seg diktere av deres hatende undertrykkende sosialistkommunistbÄser. StÞrste tjuvradder og lÞgnere er ofte i "snillkategorien".Flere som sporer av fra temaet ser jeg. Hmmm stakkars skulle ikke mye til fÞr godheten sÄg rÞdt. Du strÞk til eksamen du ogsÄ, klarte ikke engang Ä forstÄ overskriften. Siden du er sÄ bitter regner jeg med at du har problemer med bro mellom generasjoner. Tips. Slutt Ä vÊr sÄ negativ, dÞmmende og vulgÊr. Da skal du se at du ikke bare fÄr falske venner. Om du mot formodning skulle klare Ä se flere saker fra ulike sider, kanskje de faktisk kan bli glad i deg ogsÄ. Jeg elsker alt jeg holder pÄ med, det gir livet mening. ForsÞk det du strykkandidaten.
https://www.trumpstore.com/
Her er t-skjorter , caps mot sollyset og mye annet du kan bruke fornuftig. Mye sol gir hudkreft. SĂ„ er er uten tvil flere gode produkter.
Jeg koser meg med livet og nyter alle Þyeblikk. Spesielt koser jeg meg nÄr "snille" "gode" mennesker jubler og raljerer sÄ lenge du er enig med dem. Jeg fÄr brekninger av en mentalitet som forbyr annerledes tenkende, og blir glad og opprÞmt nÄr folk nekter Ä la seg diktere av deres hatende undertrykkende sosialistkommunistbÄser. StÞrste tjuvradder og lÞgnere er ofte i "snillkategorien".Flere som sporer av fra temaet ser jeg. Hmmm stakkars skulle ikke mye til fÞr godheten sÄg rÞdt. Du strÞk til eksamen du ogsÄ, klarte ikke engang Ä forstÄ overskriften. Siden du er sÄ bitter regner jeg med at du har problemer med bro mellom generasjoner. Tips. Slutt Ä vÊr sÄ negativ, dÞmmende og vulgÊr. Da skal du se at du ikke bare fÄr falske venner. Om du mot formodning skulle klare Ä se flere saker fra ulike sider, kanskje de faktisk kan bli glad i deg ogsÄ. Jeg elsker alt jeg holder pÄ med, det gir livet mening. ForsÞk det du strykkandidaten.
https://www.trumpstore.com/
Her er t-skjorter , caps mot sollyset og mye annet du kan bruke fornuftig. Mye sol gir hudkreft. SĂ„ er er uten tvil flere gode produkter.
Redigert 15.04.2025 kl 01:13
HrDuck
15.04.2025 kl 01:15
2904
Problematisk med personer der selvbilde og selvinnsikt er sÄ lite i synk. "Annerledestenkende" betyr i dette tilfellet en person som ser en flokk gÄ pÄ fortauet ved siden av motorveien, selvsagt tenker kvisla da at det er smart Ä gÄ i veibanen. Men nÄ har jeg forholdt meg nok til idioti. Jeg gjorde er velment forsÞk, men livet blir bedre nÄr jeg fra nÄ av bare overser deg igjen. Og det gjÞr vel stort sett de fleste nÄr du er pÄ dine raptuser? Greit nok, bare ikke ta alle andre sin taushet som enighet, det er helt andre grunner til den.
Kvisla
15.04.2025 kl 01:20
2904
Vurderte du et plagg for solstikk ? Jeg skal love deg Ä fylle trÄden for den har store hull ser jeg. Men den begynner Ä komme seg etterhvert. Vakre blomster til de som Þnsker et lysere sinn.
https://www.trumpstore.com/product/cherry-blossom-crop-top/
https://www.trumpstore.com/product/cherry-blossom-crop-top/
Kvisla
15.04.2025 kl 01:27
2894
Sjelden en kan finne gode nyhetsartikler i dag, men rett fÞr olelukkÞe kom fant jeg dette. Men Þverst et stort bilde av TRUMP. Enkelte fÄr bare ikke nok av besettelse sin. Og TRUMP er virkelig blitt en besettelse for ubeskrivelige mange. Men utdraget her forteller det meste om verden, men enda mange som ikke skjÞnner det i sin nedsnÞdde pk verden. Fikk kjeft lengre opp da jeg antydet akkurat det samme som artiklen omhandler.
"Verden blir stadig mer avhengig av sjeldne mineraler, men det er ikke nok steder Ă„ ta dem fra. De brukes i din og min telefon, all elektronikk som trenger mikrochiper, og i batteriene som driver det grĂžnne skiftet.
I Kongo har det fÞrt til en blodig krig. I Ukraina har Trump presset Zelenskyj til Ä inngÄ en avtale der USA fÄr tilgang til landets mineralressurser."
https://www.vg.no/nyheter/i/nyKjln/groenland-de-skjulte-skattene
"Verden blir stadig mer avhengig av sjeldne mineraler, men det er ikke nok steder Ă„ ta dem fra. De brukes i din og min telefon, all elektronikk som trenger mikrochiper, og i batteriene som driver det grĂžnne skiftet.
I Kongo har det fÞrt til en blodig krig. I Ukraina har Trump presset Zelenskyj til Ä inngÄ en avtale der USA fÄr tilgang til landets mineralressurser."
https://www.vg.no/nyheter/i/nyKjln/groenland-de-skjulte-skattene
Redigert 15.04.2025 kl 01:28
Blue Cow Group
15.04.2025 kl 02:04
2886
"Sjelden en kan finne gode nyhetsartikler i dag, men rett fÞr olelukkÞe kom fant jeg dette. Men Þverst et stort bilde av TRUMP. Enkelte fÄr bare ikke nok av besettelse sin. Og TRUMP er virkelig blitt en besettelse for ubeskrivelige mange."
Ja det merker vi godt at du har!
Ja det merker vi godt at du har!
Kvisla
15.04.2025 kl 08:30
2724
Ser det er mange som ikke evner Ä bidra med stoff til trÄden
Surmaga pk nerver i helspenn. JEG HAR FUNNET MANGE fantastiske megafine artikler. Bra at noen her har supre eventyrlige evner.
Dne sa til meg: «Har du lyst til Ä ta en kognitiv test?». Jeg svarte: «Tok Biden en?». De sa: «Nei, det er ikke sÄ mange som har tatt en». Hva med Obama? spurte jeg. Svaret var nei. «La meg vÊre den eneste som tar en», forklarte Trump videre.
https://www.dagbladet.no/nyheter/legeavsloring-aldri-sett/82968521
Surmaga pk nerver i helspenn. JEG HAR FUNNET MANGE fantastiske megafine artikler. Bra at noen her har supre eventyrlige evner.
Dne sa til meg: «Har du lyst til Ä ta en kognitiv test?». Jeg svarte: «Tok Biden en?». De sa: «Nei, det er ikke sÄ mange som har tatt en». Hva med Obama? spurte jeg. Svaret var nei. «La meg vÊre den eneste som tar en», forklarte Trump videre.
https://www.dagbladet.no/nyheter/legeavsloring-aldri-sett/82968521
Redigert 15.04.2025 kl 08:44
Blue Cow Group
15.04.2025 kl 10:18
2630
ForstÄr du hvorfor legen ville at trump skulle ta en kognitiv test, men ikke hadde behov for at biden og obama skulle det?
Og tror du trump er den fÞrste noensinne til Ä bestÄ en kognitiv test med full score, eller tror du han juger?
Og tror du trump er den fÞrste noensinne til Ä bestÄ en kognitiv test med full score, eller tror du han juger?
Kvisla
15.04.2025 kl 11:13
2575
Jeg tror ingenting men forholder meg til fakta. Obama og Biden tok den ikke. Trump tok den. Kan ikke argumentere eller synse vekk akkurat det. Det som media og folk glemmer er at USA har opptrĂ„dt som en full sjĂžmann og lĂ„nt penger. Det er ikke Trump sin feil. (Delvis selvsagt). Han har forstĂ„tt at dette ikke kan fortsette noe forgjengerne nektet Ă„ innse. ALTSĂ
kognitivt stÄr han sterkere. Det blir en.vanskelig oppgave og han vil ikke lykkes med alt men han forsÞker i det minste. Han skal ha for forsÞket.
Jeg mener han har gode og dÄrlige sider. Er ingen Trump entusiast, men misliker alle som kun ser en sak fra en side. Jeg har pÄtatt meg vokterrolen pÄ denne trÄden da hatet kom spyende ut her. Kommer tilbake med flere nyheter nÄr jeg finner det for godt Ä balansere.
Jeg mener han har gode og dÄrlige sider. Er ingen Trump entusiast, men misliker alle som kun ser en sak fra en side. Jeg har pÄtatt meg vokterrolen pÄ denne trÄden da hatet kom spyende ut her. Kommer tilbake med flere nyheter nÄr jeg finner det for godt Ä balansere.
HrDuck
15.04.2025 kl 11:24
2606
Jeg vet ikke hvor du vil plassere trump i det politiske landskapet. Toll og proteksjonisme var noe som tilbake i tid kjennetegnet krefter langt pÄ venstresiden, men det har endret seg. Eller mener du trump er langt til venstre?
Redigert 15.04.2025 kl 11:24
velkjent
15.04.2025 kl 11:54
2647
Har vurdert Trump en stund. Han er ingen liberaler ,som Reagen og kan vel ikke sis Ä vÊre kommunist, ettersom han forelÞpig ikke nasjonaliserer. Derimot vil han tydeligvis ha makt og beholde denne samtidig, som han vil Þke USA innflytelse globalt Konklusjonen min blir at han er en fascist, som vil kontrollere nÊringslivet og befolkningen; en ny Hitler uten bruk av rasisme, som propagandaverktÞy. Hitlers og Mussolinis ensretting blir for meg nÊrmere sosialisme enn kapitalisme, selv om jeg vet at fascisme pr. definisjon skal vÊre kapitalistisk. (Det var vel sosialistisk Þnske etter WW2 Ä plassere fascismen pÄ hÞyresiden).
Kvisla
15.04.2025 kl 11:59
2641
Mitt stÄsted er, har de valgt Trump. Flertallet. SÄ fÄr de leve med han i 4 Är. Ellers kan jo hele verden begynne Ä forkaste sine valgordninger med valgte ledere. Er det dit vi vil ?
Synes ikke vi er sÄ flinke i Norge heller. Men er AP valgt fÄr de andre forsÞke Ä pÄvirke som best de kan. Det skumle er stygge karakteristikker som begynner Ä befeste seg om motpartens i valg. Det skaper stÞrre avstand.
Det morsomme i USA er at Trump ble latterliggjort og derfor stilte han til valg. Han ble forbannet. Han ville ikke stilt om de bare hadde holdt kjeften sin.
Hva skulle pk media skrevet om. Om det ikke var for TRUMP ?
Synes ikke vi er sÄ flinke i Norge heller. Men er AP valgt fÄr de andre forsÞke Ä pÄvirke som best de kan. Det skumle er stygge karakteristikker som begynner Ä befeste seg om motpartens i valg. Det skaper stÞrre avstand.
Det morsomme i USA er at Trump ble latterliggjort og derfor stilte han til valg. Han ble forbannet. Han ville ikke stilt om de bare hadde holdt kjeften sin.
Hva skulle pk media skrevet om. Om det ikke var for TRUMP ?
Redigert 15.04.2025 kl 12:01
Blue Cow Group
15.04.2025 kl 12:05
2630
Jeg spÞr ikke om hva du tror, jeg spÞr om du forstÄr hvorfor legene ber en person om Ä ta en kognitiv test?
Blue Cow Group
15.04.2025 kl 12:07
2622
Sequia skrev Er dette en trÄd for radikale sosialister?
Den radikale sosialisten Bill Ackman stemmer i!
https://edition.cnn.com/2025/04/07/business/bill-ackman-criticize-trump-tariffs-intl/index.html
https://edition.cnn.com/2025/04/07/business/bill-ackman-criticize-trump-tariffs-intl/index.html
Kvisla
15.04.2025 kl 12:57
2561
Hva jeg tror ? Ok, de som kaller seg sosialdemokratiske er ofte feige og vil ikke mÄles. SÄ dette er ikke enestÄende. De har selv bygget opp dogmer som de blir flaue over Ä havne i om de tar tester og blir avslÞrt, havner der de selv pumper ut sitt hat om. Moxnes er stjerneeksempel og svada pumpes ut om at folk stjeler fra samfunnet./fellesskapet. Men selv kan han stjele sÄ mye han vil. Trump gir faen i hva andre mener om han. Han utfÞrer mandatet han er valgt til. Og gjÞr det han tror er best. Det trenger selvsagt ikke vÊre det beste. Jeg tror han tok testen nettopp for at de to andre ikke gjorde det. Akkurat som han stilte til valg pÄ grunn av mobben han ville motbevise.
Blue Cow Group
15.04.2025 kl 12:58
2554
Hehe, jeg spĂžr IKKE om hva du tror :p
Jeg spÞr om du forstÄr hvorfor noen blir bedt om Ä ta en kognitiv test av legen sin?
Jeg spÞr om du forstÄr hvorfor noen blir bedt om Ä ta en kognitiv test av legen sin?
Oli
15.04.2025 kl 13:41
2508
Greit nok han er valgt demokratisk men da mÄ han tjenestegjÞre folket sitt. Det holder ikke bare Ä si jeg er valgt sÄ nÄ kan jeg gjÞre som jeg vil. I praksis er det nesten det han gjÞr og han blir bare mer ekstrem. Trump er president for Ä berike seg selv og sine nÊrmeste - det kreves litt mer av det mange ser pÄ som verdens mektigste stilling.
Skalleknarp
15.04.2025 kl 13:43
2532
Rart at man kan fylle pÄ i det uendelige i denne trÄden om DT. Utfordringen ligger nok mest i det at alt som handler om diplomati, stabilitet og tillit er i fritt fall. Han skyter fra hoften og fyrer lÞs pÄ hva det mÄtte vÊre. USA styres pt. via X og Truth Social. Senatet og Repr. hus sitter bare Ä tvinner tommeltotter mens presidentordrer pÄ den ene og andre signeres. Utallige faktasjekker (jeg regner med at disse er til Ä stole pÄ?) viser jo at hvis han sier noen setninger sÄ vet vi nÄr vi hÞrer det eller nÄr faktasjekker foreligger at at mye er renspikka oppspinn/lÞgn eller overdrivelser. Millions blir fort billions og noen meter til kilometer for Ä si det pÄ den mÄten. Tenk pÄ alt det som i fÞlge han selv ikke hadde skjedd eller ville ha skjedd hvis han hadde vÊrt president. (Vanskelig for Noen Ä bevise/motbevise...) Hvor han stÄr politisk hÞyreflanken er vel ikke sÄ enkelt Ä definere 100%. Anti mot miljÞ, free speach og inkludering for Ä nevne noe. Veldig opptatt av diktatoer, religion, business - kanskje litt for opptatt mener noen... men det vil vel tiden vise nÄr man skal skrive historiebÞkene om DT. Joda, sÄnn gÄr no dagan inntil neste utspill med bÞrsfall eller motsatt. God pÄske - spennende Ä se hva som blir resultatet av pÄsedagene og hvilket utslag dette fÄr pÄ bÞrsen 1 bÞrsdag etter pÄske. Time will tell :)
Redigert 15.04.2025 kl 15:04
ibyx
15.04.2025 kl 14:48
2469
"USA styres pt. via X og Truth Social"
Hva skal man i tillegg kalle "MSM"-kanaler som Fox News?
Kun de ivrigste MAGA-klakkÞrer gidder eller evner Ä skrive pÄ nevnte medier.
Resten tar inn "info" fra trollfabrikken og MAGA-megafonen FoxNews.
Hva skal man si om Murdoch her? Det er han som kontrollerer dette trollet er det ikke?
Hva skal man i tillegg kalle "MSM"-kanaler som Fox News?
Kun de ivrigste MAGA-klakkÞrer gidder eller evner Ä skrive pÄ nevnte medier.
Resten tar inn "info" fra trollfabrikken og MAGA-megafonen FoxNews.
Hva skal man si om Murdoch her? Det er han som kontrollerer dette trollet er det ikke?
Blue Cow Group
15.04.2025 kl 15:37
2423
Fox har blitt kommunister nÄ, nÄ er det kun oann og newsmax som gjelder!
"I will not let you talk about our president in that manner on this channel", intervjuobjektet gÄr i svart og "nyhetsankeret" beklager til seerne. Tenk Ä se pÄ noe sÄnt og tro man ser pÄ ÄÄ nyhetene, helt sprÞtt.
"I will not let you talk about our president in that manner on this channel", intervjuobjektet gÄr i svart og "nyhetsankeret" beklager til seerne. Tenk Ä se pÄ noe sÄnt og tro man ser pÄ ÄÄ nyhetene, helt sprÞtt.
Kvisla
15.04.2025 kl 18:52
2349
Har du enda ikke skjÞnt at dette er helt vanlig TRUMP propaganda som gagner han selv ? Han hadde vel nektet om ham ikke trodde han kunne fÄ litt hoverende argumenter i etterkant. Ingen kan kreve det, han er valgt ved et lovlig valg.
Du forstÄr jammen ikke mye
All PR er god pr for Trump og selv det har du ikke forstÄtt.
Du forstÄr jammen ikke mye
All PR er god pr for Trump og selv det har du ikke forstÄtt.
Redigert 15.04.2025 kl 18:55
Blue Cow Group
15.04.2025 kl 19:01
2330
PÄ hvilken mÄte gagner det Trump Ä si at en kognitiv test var kjempevanskelig? NÄr han har anklaga Biden for Ä vÊre senil men selv sier en kognitiv test er kjempevanskelig (og ogsÄ lÞgnen om at ingen har bestÄtt en slik test med full score fÞr) ser jo enhver oppegÄende fyr at anklagene mot Biden kom kun fordi han selv begynner Ä bli senil.
Du har helt rett i at jeg ikke forstÄr hvordan den lille gruppen som IKKE ser det slik tenker.
Du har helt rett i at jeg ikke forstÄr hvordan den lille gruppen som IKKE ser det slik tenker.
ibyx
16.04.2025 kl 12:11
2089
"Old-fake-Deep State" vs "Neo-fake-Deep State" (aka we're not even trying to hide the insidetrade of the century etc. Quite the opposite...)?
https://www.dn.no/utenriks/jpmorgan-chase/jamie-dimon/jpmorgan-sjefen-advarer-trump/2-1-1808238
https://www.dn.no/utenriks/jpmorgan-chase/jamie-dimon/jpmorgan-sjefen-advarer-trump/2-1-1808238
Redigert 16.04.2025 kl 12:12
Storms
16.04.2025 kl 12:29
2047
Nu skal der forhandles med over 70 lande om told, samtidig -og det er nyt, skal alle lande indgÄ kontrakt pÄ at minimere eller undlade samhandel med Kina ellers vil told blive aktuel.
Det vil sige USA lĂŠgger flere og flere krav for at lande kan slippe for told og at lande kan sĂŠlge sine tjenster / produkter i USA.
Om og nÄr USA vil styre hvem lande mÄ samhandle med sÄ er denne pÄ minefyldt vej.
Det bliver bare vĂŠrre og vĂŠrre inden USA rammer vĂŠggen i VerdensĂžkonomienâŠ
Det vil sige USA lĂŠgger flere og flere krav for at lande kan slippe for told og at lande kan sĂŠlge sine tjenster / produkter i USA.
Om og nÄr USA vil styre hvem lande mÄ samhandle med sÄ er denne pÄ minefyldt vej.
Det bliver bare vĂŠrre og vĂŠrre inden USA rammer vĂŠggen i VerdensĂžkonomienâŠ
Redigert 16.04.2025 kl 12:31
ibyx
16.04.2025 kl 12:35
2033
USA blir stadig mer "harmonisert" med de fleste andre stater pÄ samme kontinent. Der ligger det selvsagt "store" muligheter. Fx i sterkt ekspanderende KZ-industri...
Men det er jo ikke veldig "innovativt" da. Bare mer gammel brun rust...
Men det er jo ikke veldig "innovativt" da. Bare mer gammel brun rust...
KÄre GrÞnn
16.04.2025 kl 12:41
2016
NÄr man forsÞker Ä gloryfisere Donald til egen fordel fordi man Þnsker markedet opp, da forstÄr man horfor verden er Þdelagt. Jeg har investert i bÄde krypto og norske aksjer, men hÄper absolutt alt med Donald ryker.. Da fÄr det heller rase totalt fÞrst... Farlig farlig
Mammon
16.04.2025 kl 12:47
2023
kina r klare for kontruktive samtaler vedr handel hvis den oransje viser respekt istendenfor Ă„ opptre som en skrikeunge :))
Travis-Bickle
16.04.2025 kl 15:05
1922
Tariffs is just the minor of problems.
Disrespect is what Trump & Elon Musk đșđž did,
Disrespect is what they get...đšđłđŻđ”đšđŠđ«đ·đ°đ·đžđȘđźđłđ§đ·đŠđșđšđŠđžđȘđ«đźđźđčđ©đȘđŠđčđ©đ°đȘđžđ”đčđŹđ·đČđœ
https://www.youtube.com/watch?v=Ib0CqQmCvf0&ab_channel=TheDailyShow
Disrespect is what Trump & Elon Musk đșđž did,
Disrespect is what they get...đšđłđŻđ”đšđŠđ«đ·đ°đ·đžđȘđźđłđ§đ·đŠđșđšđŠđžđȘđ«đźđźđčđ©đȘđŠđčđ©đ°đȘđžđ”đčđŹđ·đČđœ
https://www.youtube.com/watch?v=Ib0CqQmCvf0&ab_channel=TheDailyShow
danmark1
16.04.2025 kl 17:57
1791
USA bliver det fattige land, ingen gider handle med. De har levet over evne i mange Är, og Trump tror fejlagtigt, at andre lande har snydt USA. Nu bliver statsobligationer, der ellers har vÊret grundlaget for USA`s overforbrug til junk bonds. Over and out.
Skalleknarp
16.04.2025 kl 18:08
1775
Hans «payback» mot andre land som i fĂžlge han har lurt og utnyttet USA i Ă„revis blir mer som en backfire pga fremgangsmĂ„ten der maaaange fĂ„r «negative waves» mot USA og land og innbyggere reagerer hver pĂ„ sin mĂ„te. Alt fra Ă„ ikke drikke Cola eller reise til USA pĂ„ ferie som man ellers pleier. Sum summarium rammer dette til slutt den vanlige mann i gata i USA og garantert mange av de 75 mill som stemte pĂ„ DT med đ”đ” i blikket man ikke ser sĂ„ mye til samtidig som sparepengene som mange plasserer i enkeltaksjer mister verdi eller - fordamperâŠ
https://www.vg.no/nyheter/i/LMxJxq/nordmenn-dropper-ikke-amerikansk-vin-tross-boikottboelge
https://www.vg.no/nyheter/i/LMxJxq/nordmenn-dropper-ikke-amerikansk-vin-tross-boikottboelge
Redigert 17.04.2025 kl 06:19
Storms
16.04.2025 kl 20:13
1754
Der mĂ„ vĂŠre en skjult plan med det hele, i at sĂ„ hurtigt Ă„bne sĂ„ mange brande som er umuligt at styre, sĂŠrlig for et nyt regeringsskifte, hvor det tager tid med at sĂŠtte sig ind tingenes tilstandâŠ
Der er noget vi overser, men hvadâŠ
Den eller de skjulte mĂ„lâŠ
Der er noget vi overser, men hvadâŠ
Den eller de skjulte mĂ„lâŠ
Greatlife
16.04.2025 kl 20:39
1746
Kina leger ikke og bekymrer sig ikke om Trumps toldcirkus, men overtrumfer ham med smarte trĂŠk, der ĂždelĂŠgger det amerikanske marked for luksusvarer.
NÄr Trump hÊver toldsatserne mod Kina til 245 %, svarer Xi igen med endnu et modtrÊk. Kinas nye tiltag har chokeret bÄde luksusmÊrker og globale forbrugere.
Efter uger med virale opslag pĂ„ sociale medier, der viser hvordan luksusvarer bliver fremstillet i kinesiske fabrikker, tilbyder Beijing nu visumfri indrejse for rejsende fra USA, Europa og andre dele af verden â men med en uventet drejning.
https://www.youtube.com/watch?v=i6Bpwv0f2tQ
$1,400 Birkin sells for $38,000? China Calls Out Western Brands
https://www.youtube.com/watch?v=SR9oskdx54k
NÄr Trump hÊver toldsatserne mod Kina til 245 %, svarer Xi igen med endnu et modtrÊk. Kinas nye tiltag har chokeret bÄde luksusmÊrker og globale forbrugere.
Efter uger med virale opslag pĂ„ sociale medier, der viser hvordan luksusvarer bliver fremstillet i kinesiske fabrikker, tilbyder Beijing nu visumfri indrejse for rejsende fra USA, Europa og andre dele af verden â men med en uventet drejning.
https://www.youtube.com/watch?v=i6Bpwv0f2tQ
Redigert 16.04.2025 kl 21:02
skadi
16.04.2025 kl 20:44
1756
Du tror virkelig at Donald har en plan?? Javel, da er dere to om det.
skadi
16.04.2025 kl 20:52
1750
Haha, jeg ler sÄ jeg griner.
Blir sikkert veldig lett Ă„ komme tilbake til de meningslĂžse priser sĂ„kalte luksus varer har hatt, nĂ„r dette pĂ„gĂ„r ei stund. đ
Blir sikkert veldig lett Ă„ komme tilbake til de meningslĂžse priser sĂ„kalte luksus varer har hatt, nĂ„r dette pĂ„gĂ„r ei stund. đ
Travis-Bickle
16.04.2025 kl 22:13
1619
Bloodbath on Wall Street.....đșđž
Stocks end with back-to-back losses after Fed's Powell warns about damage from Donald Trump's tariffs.
ederal Reserve Chair Jerome Powell pointed to the possibly detrimental impacts of tariffs.
Powell said officials face a challenging scenario of rising inflation amid labor-market weakening, and they can wait for greater clarity before making any adjustments to interest rates. President Donald Trump's announced tariffs earlier this month turned out to be larger than expected, meaning the effects of higher inflation and slower growth will hit the economy harder.
Powell "was basically saying that to get the economy back on track, there's probably going to be difficult trade-offs,"
Stocks end with back-to-back losses after Fed's Powell warns about damage from Donald Trump's tariffs.
ederal Reserve Chair Jerome Powell pointed to the possibly detrimental impacts of tariffs.
Powell said officials face a challenging scenario of rising inflation amid labor-market weakening, and they can wait for greater clarity before making any adjustments to interest rates. President Donald Trump's announced tariffs earlier this month turned out to be larger than expected, meaning the effects of higher inflation and slower growth will hit the economy harder.
Powell "was basically saying that to get the economy back on track, there's probably going to be difficult trade-offs,"
gw60
16.04.2025 kl 22:37
1641
Hvordan tror du Trump hadde taklet et sjakkspill? Jeg tror med hans IQ at det hadde blitt stygg underholdning.
Burde vĂŠrt IQ test for Ă„ bli president.....
Burde vĂŠrt IQ test for Ă„ bli president.....
skadi
16.04.2025 kl 22:45
1650
I prinsippet en god idé, men hvem var den siste president over there som hadde klart den tro?
Redigert 16.04.2025 kl 22:45
Skalleknarp
16.04.2025 kl 23:52
1569
Si ikke det, han fikk jo full score pÄ K- testen sin. Lurer pÄ om han trente lbittelitt i forkant pÄ denne..?
Travis-Bickle
17.04.2025 kl 00:20
1619
Denne svir....
Kvisla
17.04.2025 kl 08:18
1372
Han vil ha rike og ikke fattige kriminelle inn til landet
Om det lykkes ? Tja, vi fÄr se. USA er egentlig Þdelagt sÄ jeg tror pÄ harde Är fremover uansett. à rette opp i utenlandsgjelden ville vÊrt vanskelig for hvem som helst. Det skal alle presidenter etter Är 2000 ha Êren for Trump har sett tslskapen men utelandsgjelda og er desperat etter Ä fÄ rette opp dette. Han er pÄ "vei" dollar er allerede sterkt svekket og det hjelper USA. Men noen "lÞsninger" er nok forhastet. Ensidig fokus pÄ at er dum er helt meningslÞst og svada. Hvordan kan du klare Ä bli valgt til president da ? Hele Amerika er dum slik mange av dere uttaler dere. Hvorfor tillot de ellers at landet kom dit det kom med gjelden ? Alle med sun fornuft ser at dette gikk helt feil vei. SÄ kan en selvsagt diskutere mÄten det blir gjort pÄ. Men det viktigste USD blir trolig enda svakere og det fÄr Trump til.
https://www.vg.no/nyheter/i/jQA60A/trump-vil-selge-oppholdstillatelser-for-5-millioner-dollar
Om det lykkes ? Tja, vi fÄr se. USA er egentlig Þdelagt sÄ jeg tror pÄ harde Är fremover uansett. à rette opp i utenlandsgjelden ville vÊrt vanskelig for hvem som helst. Det skal alle presidenter etter Är 2000 ha Êren for Trump har sett tslskapen men utelandsgjelda og er desperat etter Ä fÄ rette opp dette. Han er pÄ "vei" dollar er allerede sterkt svekket og det hjelper USA. Men noen "lÞsninger" er nok forhastet. Ensidig fokus pÄ at er dum er helt meningslÞst og svada. Hvordan kan du klare Ä bli valgt til president da ? Hele Amerika er dum slik mange av dere uttaler dere. Hvorfor tillot de ellers at landet kom dit det kom med gjelden ? Alle med sun fornuft ser at dette gikk helt feil vei. SÄ kan en selvsagt diskutere mÄten det blir gjort pÄ. Men det viktigste USD blir trolig enda svakere og det fÄr Trump til.
https://www.vg.no/nyheter/i/jQA60A/trump-vil-selge-oppholdstillatelser-for-5-millioner-dollar
Redigert 17.04.2025 kl 08:42
JonasKr
17.04.2025 kl 08:42
1335
Trump kjÞrer helt feil taktikk med tanke pÄ utenlandsgjelden. Det er vel ikke ett eneste vellykket eksempel pÄ at "austerity" har fungert med en slik gjeld? Du er garantert en dÞdsspiral. En slik gjeld mÄ inflateres bort, kreditorene mÄ ta regningen. Dess fÞr Powell starter seddelpressa, dess bedre.
Det dummeste jeg hÞrer er "USA er konk". Kan noen fortelle meg hvordan et land som kan trykke ubegrenset med penger kan gÄ konkurs?
Det dummeste jeg hÞrer er "USA er konk". Kan noen fortelle meg hvordan et land som kan trykke ubegrenset med penger kan gÄ konkurs?
Redigert 17.04.2025 kl 08:45
Kvisla
17.04.2025 kl 08:44
1331
Det gjÞres vel med svakere dollar ? NÄr dollar er svak nok vil han nok trolig slutte med toll etc. Er det jeg tror. Men Trump er en slugger sÄ det trenger selvsagt ikke skje.
JonasKr
17.04.2025 kl 08:48
1318
Svak dollar er lurt ja, alt som devaluerer gjelden er jo bra. De kan jo ikke betale den tilbake. DOGE er idiotisk, dette senker til syvende og sist BNP, som er det siste de trenger. DOGE er smart ETTER gjelden er inflatert bort. Med en gjeldsbyrde pÄ 120% av BNP mÄ BNP vokse, du har ikke rÄd til resesjon.
Redigert 17.04.2025 kl 08:52
Mammon
17.04.2025 kl 09:17
1277
Sikkert bra med hyperinflasjon ala det tyskland opplevde etter WW2 đ€
Hvilke idioter Þnsker Ä lÄne penger til US og holde usd?!
Imens fĂžlger tangen nĂžye med đ€ź venter bare at oljefondet mister 50% og resten seized by orange man fĂžr de reagerer đ€Ż
Hvilke idioter Þnsker Ä lÄne penger til US og holde usd?!
Imens fĂžlger tangen nĂžye med đ€ź venter bare at oljefondet mister 50% og resten seized by orange man fĂžr de reagerer đ€Ż