Argeo snur opp !
Ser nå ut som kursen snur opp etter betydelig fall etter emisjonen på 8 kr, hvor noen investorer hadde vektet seg litt for mye i aksjen, som igjen førte til press på kursen ..
Selskapet venter kortsiktig flere kontrakter ref sist Q presentasjon.
Innkjøp til fireårskontrakt
Midlene som hentes, vil blant annet bli brukt til å finansiere kjøp av utstyr til et fartøy som ligger an til å vinne en fireårskontrakt i Brasil. Kontrakten gjelder inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider.
I tillegg vil de bli brukt til å kjøpe geoteknisk utstyr som skal styrke selskapets tjenestetilbud i lengre rammeavtaler, samt til generelle selskapsformål.
Selskapet venter kortsiktig flere kontrakter ref sist Q presentasjon.
Innkjøp til fireårskontrakt
Midlene som hentes, vil blant annet bli brukt til å finansiere kjøp av utstyr til et fartøy som ligger an til å vinne en fireårskontrakt i Brasil. Kontrakten gjelder inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider.
I tillegg vil de bli brukt til å kjøpe geoteknisk utstyr som skal styrke selskapets tjenestetilbud i lengre rammeavtaler, samt til generelle selskapsformål.
Redigert 02.05.2025 kl 12:52
Du må logge inn for å svare
Rassen
09.04.2025 kl 22:45
3750
Helt riktig. Noen maser om shorten… ingen betydning i det hele tatt.
macland
09.04.2025 kl 23:26
6051
Ikke på kr 3,5 ,men om det nå skulle komme en mld,,er jo mulig det og,så er det vel en helt annen kurs . Og i et sånt scenario tenker jeg 2-sifret,så da blir det kanskje merkbart med inndekning ,men var bare en tanke. Men skjønner hva dere mener,så legger det dødt.
NLightus
09.04.2025 kl 23:43
6018
Tydeligvis noen som ville inn på mandag. Rett opp på top10
1. CLEARSTREAM BANKING S.A.
+1 558 243
1 586 492
2,51%
+1 558 243
1 586 492
2,51%
KnutHenrik
10.04.2025 kl 06:54
6041
Det er jo vanskelig å slutte med det når man har brukt det som grunnlag for å hente penger. Jeg synes fratredende ceo og ledelsen i selskapet får ufortjent mye pepper. Alt skal vries of vinkles negativt og i verste mening, når de i utgangspunktet har levert på alt de har lovet. Jeg forstår at enkelte kan være litt skuffet over siste emi, når Ctantz i fjord sa det ikke var behov.
Det har ikke vært måte på hvor misfornøyd folk har vært med Crantz, og når han da "endelig" går av, så er det også negativt liksom. Da leder i Grieg seafood gikk av, steg aksjen med 10% til sammenligning.
Jeg mener at noen har hatt en agenda om å presse ned kursen over lang tid, og folk lar seg rive med. Det ender med at folk går på mannen og ikke ballen. At selskapet sett bort fra pengene fra siste emi nå prises til under 100 mill, når det er stor sannsynlighet for å lande en transformerende kontrakt er etter min mening uten rot i virkeligheten.
Det har ikke vært måte på hvor misfornøyd folk har vært med Crantz, og når han da "endelig" går av, så er det også negativt liksom. Da leder i Grieg seafood gikk av, steg aksjen med 10% til sammenligning.
Jeg mener at noen har hatt en agenda om å presse ned kursen over lang tid, og folk lar seg rive med. Det ender med at folk går på mannen og ikke ballen. At selskapet sett bort fra pengene fra siste emi nå prises til under 100 mill, når det er stor sannsynlighet for å lande en transformerende kontrakt er etter min mening uten rot i virkeligheten.
unikum
10.04.2025 kl 09:32
5729
Det er nå det er viktig å ikke selge og trade men kjøpe å sitte om ikke folk har forstått! Ikke alle vil kursen opp, mest frustrerende på slike dager..
Torkr
10.04.2025 kl 09:42
5822
TWLawson skrev Tror ikke noen her behøver flere velmenende kjøpsråd…
Men alle bør nå gå på analytikerne som har kjøps anbefaling på Argeo.
Elleville kursmål har de satt.
Jeg har forsøkt å få kontakt med de men de svarer ikke.
De tar null ansvar for det de sier.
Pareto hjalp vel Argeo på børs og samtidig hadde kjøpsanbefaling.
Spekulativt.
Elleville kursmål har de satt.
Jeg har forsøkt å få kontakt med de men de svarer ikke.
De tar null ansvar for det de sier.
Pareto hjalp vel Argeo på børs og samtidig hadde kjøpsanbefaling.
Spekulativt.
Torkr
10.04.2025 kl 12:09
5549
De får vel en britisk type fra seismikkbransjen.
Det er så mange tilgjengelige av de, de er veldig gode på å snakke oppover - og derfor veldig tiltalende for styret å ansette, men klarer ikke å hanskes med grasrota.
Det er så mange tilgjengelige av de, de er veldig gode på å snakke oppover - og derfor veldig tiltalende for styret å ansette, men klarer ikke å hanskes med grasrota.
macland
10.04.2025 kl 12:56
5485
Han sa jo de hadde jobb til begge båtene på dagrater. Begge skulle begynne umiddelbart. Venture lå stille i går til havs,men går videre i dag. Searcher har ikke vært fra kai,og den skulle være ferdig med jobben i april. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
NLightus
10.04.2025 kl 14:34
5372
Har betalt AIS, så ut som Venture hadde en mindre survey/geoteknisk øst for Matola utenfor Mozambique og kjører nå mot Pemba med ETA 14 april.
Vil tro at Argeo mest sannsynlig har fått jobb av TotalEnergies gjennom rammeavtalen for Block 58 i Suriname og Golfinho/Atum feltet nord i Mozambique.
https://www.offshore-energy.biz/5-billion-loan-dusting-off-the-cobwebs-from-totalenergies-stalled-20b-lng-project/
Kommentaren under kommer fra Nordnet.
Heisen
for 26 min siden
Fikk nettopp bekreftet fra Trond at searcher er på dagrate, og at ingenting er endret ift meldingen.
Vil tro at Argeo mest sannsynlig har fått jobb av TotalEnergies gjennom rammeavtalen for Block 58 i Suriname og Golfinho/Atum feltet nord i Mozambique.
https://www.offshore-energy.biz/5-billion-loan-dusting-off-the-cobwebs-from-totalenergies-stalled-20b-lng-project/
Kommentaren under kommer fra Nordnet.
Heisen
for 26 min siden
Fikk nettopp bekreftet fra Trond at searcher er på dagrate, og at ingenting er endret ift meldingen.
macland
10.04.2025 kl 15:58
5237
Yepp,ser det,men noe rart når en båt har fått betaling for å ligge til kai, og da undrer jeg litt. Er det rart man blir mistenksom i dette selskapet? Hadde den kommet seg over 4 kr nå, så hadde det vært en slags ohs,men skeptisk på det og. Vi får se.
shlttt
10.04.2025 kl 16:36
5276
Trond sa at de er på dagrate til ferdigstillelse uansett om de ligger på været, eller er i arbeid. Oppfattet det som at det gjaldt begge skutene.
macland
10.04.2025 kl 18:49
5223
Yepp,begge var i kontrakt på dagrater. Searcher skulle bli ferdig denne mnd,Venture ut i mai en gang. Trader bare,og skal ha veldig flaks om jeg er inne om melding kommer på kveldstid. Men de må jo ha noe å gjøre fram til høsten 2026 om dette ikke blir igangsatt før.
shlttt
10.04.2025 kl 19:46
5157
I kontraktene for begge båtene, var det opsjoner på forlengelse. Det, sammen med at selskapet har sagt at båtene skal bli værende i arbeid i sine respektive områder videre gjennom året, tilsier at inntjening bør gå greit. Argeo skal også starte salg fra sitt MC bibliotek i Q2.
Når det gjelder den "store' kontrakten, så har vi jo tidligere i denne tråden snakket om den. Den er meldt bekreftet fra begge parter. Det betyr at den er i boks og kun venter på endelig signering. Men, det er tydelig at flere her inne trenger melding om signering for å ta det som god fisk. Greit nok det. Den kommer.
I tillegg så kan det komme positivt nytt om en nesten like stor kontrakt i løpet av mai.
Selskapet er nå priset til ca halvparten av netto verdier i selskapet. I tillegg kommer Backlog og fremtid vekst som er helt fraværende i kursen.
Bytte av CEO leser jeg som at de profesjonelle eierene representert i styret, ser behovet for en med mer erfaring/kompetanse på drift av det selskapet som Argeo tar sikte på å bli i neste vekstfase. For oss aksjonærer så er det ikke negativt. Men, akkurat siste her er jo selvsagt spekulasjoner. Hva som har sjedd på bakrommet vet bare de involverte.
Totalt sett er jeg fortsatt veldig positiv til denne. Spesielt på denne prisingen.
Når det gjelder den "store' kontrakten, så har vi jo tidligere i denne tråden snakket om den. Den er meldt bekreftet fra begge parter. Det betyr at den er i boks og kun venter på endelig signering. Men, det er tydelig at flere her inne trenger melding om signering for å ta det som god fisk. Greit nok det. Den kommer.
I tillegg så kan det komme positivt nytt om en nesten like stor kontrakt i løpet av mai.
Selskapet er nå priset til ca halvparten av netto verdier i selskapet. I tillegg kommer Backlog og fremtid vekst som er helt fraværende i kursen.
Bytte av CEO leser jeg som at de profesjonelle eierene representert i styret, ser behovet for en med mer erfaring/kompetanse på drift av det selskapet som Argeo tar sikte på å bli i neste vekstfase. For oss aksjonærer så er det ikke negativt. Men, akkurat siste her er jo selvsagt spekulasjoner. Hva som har sjedd på bakrommet vet bare de involverte.
Totalt sett er jeg fortsatt veldig positiv til denne. Spesielt på denne prisingen.
NLightus
11.04.2025 kl 12:10
4553
Clearstream banking fortsetter å øke.
+482 079
↑ 0,7631%
2 068 571
3,27%
+482 079
↑ 0,7631%
2 068 571
3,27%
macland
11.04.2025 kl 14:16
4593
Kan være noe der. Virker litt som om noen samler aksjer når man ser på handelen synes jeg,men usikker.
Shitt: " I tillegg kommer Backlog og fremtid vekst som er helt fraværende i kursen.
" Er vel backlogg de mangler totalt. Er vel ingen garanti for jobb etter disse oppdragene som går nå?????
Shitt: " I tillegg kommer Backlog og fremtid vekst som er helt fraværende i kursen.
" Er vel backlogg de mangler totalt. Er vel ingen garanti for jobb etter disse oppdragene som går nå?????
TheKurgan
11.04.2025 kl 14:17
4621
Nice👍
Her får vi ta med alle gode nyheter.
Dette har tatt tid, men nå er oppsiden her stor da.
Her får vi ta med alle gode nyheter.
Dette har tatt tid, men nå er oppsiden her stor da.
Torkr
11.04.2025 kl 15:21
4651
Det er mange jeg har snakket med som tror Argeo driver med seismikk.
Når Crantzern selv sier de skal bli store på seismikk er det ikke så lett for investorene og vanlige folk å skille på anodeinspeksjon og seismikk.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/10/02/8040239/argeo-sjefen-tror-pa-femdobling
Det er da ikke noe rart at det går dårlig med Argeo når de sier en ting og gjør noe annet.
Det å drive seismikk til oljeleting er noe helt annet enn å stå med slegge langs Østfoldbanen Crantz. (Jeg vet du leser på forumet).
Når Crantzern selv sier de skal bli store på seismikk er det ikke så lett for investorene og vanlige folk å skille på anodeinspeksjon og seismikk.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/10/02/8040239/argeo-sjefen-tror-pa-femdobling
Det er da ikke noe rart at det går dårlig med Argeo når de sier en ting og gjør noe annet.
Det å drive seismikk til oljeleting er noe helt annet enn å stå med slegge langs Østfoldbanen Crantz. (Jeg vet du leser på forumet).
Torkr
11.04.2025 kl 15:54
4639
Se på intervjuet med Crantz på den linken.
Jamnfør så med hvor de er i dag.
Det er uvanlig for en ceo å skryte så mye av eget selskap.
Samme skjedde vel hos Dolphin drilling.
Sånt skryt går bare ut over aksjonærene. Noen burde ansvarliggjøre Crantz for disse uttalelsene.
Det er mange som har tapt mye i Argeo på grunn av hausing og skryt uten dekning.
Jamnfør så med hvor de er i dag.
Det er uvanlig for en ceo å skryte så mye av eget selskap.
Samme skjedde vel hos Dolphin drilling.
Sånt skryt går bare ut over aksjonærene. Noen burde ansvarliggjøre Crantz for disse uttalelsene.
Det er mange som har tapt mye i Argeo på grunn av hausing og skryt uten dekning.
Redigert 11.04.2025 kl 15:55
unikum
11.04.2025 kl 16:05
4741
Konstant overvåking av kurs, det gjelder å få den ned fortest mulig, koste hva det koste vil. Hvor lenge skal det holdes på? Jeg selger ikke en eneste for vi igjen passerer 2 sifrert.
KnutHenrik
11.04.2025 kl 16:19
4787
For en latterlig figur du er. Det har skjedd mye siden østfoldbanen. Nå jobber Argeo på 4000m for de største oljeselskapene i verden, som er så fornøyd at de inngår rammeavtaler. Har Crantz rappet damen din eller noe?
Torkr
11.04.2025 kl 16:24
4832
Hehe
Er det du som er Trond F.Crantz KnutHenrik?
Men helt seriøst - så du intervjuet med Crantz? Tror man på det han sier så vil man jo kjøpe aksjer.. forstår det.
Nå logger jeg av. Måtte Argeo stå i 200 når jeg logger på igjen.
Ønsker alle en superfin helg og påske!:)
Er det du som er Trond F.Crantz KnutHenrik?
Men helt seriøst - så du intervjuet med Crantz? Tror man på det han sier så vil man jo kjøpe aksjer.. forstår det.
Nå logger jeg av. Måtte Argeo stå i 200 når jeg logger på igjen.
Ønsker alle en superfin helg og påske!:)
shlttt
11.04.2025 kl 16:42
5158
Vet ikke hva som er uklart av det jeg skrev, men backlog er formidabel.
Ja, den er i boks, men ikke ferdig signert. Som sagt, bekreftet av begge parter.
Når det gjelder kortsiktig inntjening, så var jeg vel egentlig veldig tydelig på den biten også.
Men, det er klart at ingenting er absolutt i denne verden. Spesielt ikke akkurat nå. Men, den støyen må man enten navigere rundt, eller så må en la være å investere.
Ang Clearstream så driver de kun å overtar aksjer fra Wealins S.A som suste inn som fjerde største eier forleden. Hva som foregår der er ikke godt å si.
Men, kan legge til at en trenger stadig flere aksjer for å være høyt i toppen på aksjonærlisten. Selv blir jeg stadig presset nedover selv om jeg ikke selger.
Dvs at toppen totalt sett øker.
Ja, den er i boks, men ikke ferdig signert. Som sagt, bekreftet av begge parter.
Når det gjelder kortsiktig inntjening, så var jeg vel egentlig veldig tydelig på den biten også.
Men, det er klart at ingenting er absolutt i denne verden. Spesielt ikke akkurat nå. Men, den støyen må man enten navigere rundt, eller så må en la være å investere.
Ang Clearstream så driver de kun å overtar aksjer fra Wealins S.A som suste inn som fjerde største eier forleden. Hva som foregår der er ikke godt å si.
Men, kan legge til at en trenger stadig flere aksjer for å være høyt i toppen på aksjonærlisten. Selv blir jeg stadig presset nedover selv om jeg ikke selger.
Dvs at toppen totalt sett øker.
Redigert 11.04.2025 kl 16:45
TWLawson
11.04.2025 kl 17:03
5136
Ingenting er i boks før signaturen er på papiret, og spesielt når det kommer til Brasil.
selars
11.04.2025 kl 17:14
5123
De har blitt enige om raten og de hadde heller ikke bestilt inn utstyr uten å ha dette på plass.
TWLawson
11.04.2025 kl 17:16
5123
Dette er tull, Crantz har aldri sagt ar de skal bli store på seismikk. Han har derimot avvist at de driver med seismikk. Hold deg til fakta.
shlttt
11.04.2025 kl 18:04
5048
Den er i boks. Avtaler kan frafalles og reforhandles også etter signatur. Så sånn sett så er ingenting noensinne i boks. Men, i forhold til normal forretningsskikk, så er denne i boks.
macland
12.04.2025 kl 10:43
4595
Det som er uklart er at du skriver at de har backlog. Kan du være så snill og gi meg 2 eksempler om ikke annet på de 2 neste jobber , og når de starter? Skjønner ikke hva jeg har misset her.
shlttt
12.04.2025 kl 12:12
4676
Mac, anbefaler deg å lese selskapets børsmeldinger og presentasjoner. De har ca USD 176mill i backlog. Det gjelder da først og fremst den "store" kontrakten i sør amerika, men inkluderer trolig også jobbene de er på nå.
Så ja, det er en formidabel backlog.
Intekter videre i det korte bildet, har jeg beskrevet i tidligere innlegg. Jeg tar det en gang til, ikke for din skyld mac, for jeg vet du har lest det og er fullt klar over det. Jeg gjentar det for eventuelle nye lesere.
I kontraktene for begge båtene, var det opsjoner på forlengelse. Det, sammen med at selskapet har sagt at båtene skal bli værende i arbeid i sine respektive områder videre gjennom året, tilsier at inntjening bør gå greit. Argeo skal også starte salg fra sitt MC bibliotek i Q2.
Og en ting til, når båter går på dagrater og korte kontrakter, så vil det også bli dødtid mellom oppdragene. Det er å anse som normalt.
Det er derfor dagratekontrakter er såpass godt betalte som de er. Det betyr ikke at Argeo går konk om de får noe opphold mellom oppdragene. Det er slikt som vi må forvente fremover uten å få panikk av at vi ser en båt ligge til kai. Det følger også med en del tid på forberedelser til oppdrag som gir landligge. Hør heller på hva selskapet melder enn å trekke dirkete paralleller mellom tid i sjø og inntekt. En viss korrelasjon er det jo selvsagt, men det er absolutt ikke eneste faktor.
Tid i sjø kan også være utgift. Som f.eks når de streamer mc uten noen upfront betaling. De har jo gjort det og. Betaling for det kommer senere. Som nå når de skal begynne å selge dette.
Så ja, det er en formidabel backlog.
Intekter videre i det korte bildet, har jeg beskrevet i tidligere innlegg. Jeg tar det en gang til, ikke for din skyld mac, for jeg vet du har lest det og er fullt klar over det. Jeg gjentar det for eventuelle nye lesere.
Og en ting til, når båter går på dagrater og korte kontrakter, så vil det også bli dødtid mellom oppdragene. Det er å anse som normalt.
Det er derfor dagratekontrakter er såpass godt betalte som de er. Det betyr ikke at Argeo går konk om de får noe opphold mellom oppdragene. Det er slikt som vi må forvente fremover uten å få panikk av at vi ser en båt ligge til kai. Det følger også med en del tid på forberedelser til oppdrag som gir landligge. Hør heller på hva selskapet melder enn å trekke dirkete paralleller mellom tid i sjø og inntekt. En viss korrelasjon er det jo selvsagt, men det er absolutt ikke eneste faktor.
Tid i sjø kan også være utgift. Som f.eks når de streamer mc uten noen upfront betaling. De har jo gjort det og. Betaling for det kommer senere. Som nå når de skal begynne å selge dette.
Redigert 12.04.2025 kl 18:58
macland
12.04.2025 kl 20:06
4435
Fint og utfyllende svar, men når starter neste jobb ? De her ingen backlogg. Ingen. ... Den store må bare gå inn.. det er spillet nå.
shlttt
12.04.2025 kl 20:29
4409
Sorry mac, du må gjerne by opp til dans, men jeg er opptatt i kveld. Ha en fortreffelig helg :)
macland
12.04.2025 kl 21:03
4411
Oki,da har du ikke svar. De har ingen oppdrag fremover.. vi alle håper på den store kontrakten som ikke er i boks før den er signert.. Så i mine øyne er du en farlig mann mht å forlede folk her. Kontrakt rett opp, utvikling teknisk,,ohs over ca 4 kr. Handelsbildet siste dager kan tyde på at noen akkumulerer. Spennende, men Status nå, uten kontrakter etter pågågående oppdrag.. Og 1,5 år til start på den store som du sier de har fått før den er underskrevet.
Redigert 12.04.2025 kl 21:19
Travis-Bickle
12.04.2025 kl 21:23
4399
Feil post
Redigert 12.04.2025 kl 21:24
Saklig
12.04.2025 kl 21:27
4413
Argeo har 3 kontakter i dag. 1mnd , 2 mnd, og 6 mnd i surinam. Kontrakten i surinam utføres av et ubemannet overflatefartøy.
skadi
12.04.2025 kl 21:54
4401
De to første har en maksramme på 5 millioner dollar hver og pågår nå. Den seksmåneders med ubemannet er kanakje maks 15 millioner dollar. Laaaang vei opp til de 176 mill som Trond håpet på.
Tipper styret kastet han på dør på grunn av det. I Brasil er ikke noe bekreftet før det er signert og selv da er fortsatt rom for usikkerhet i fleng. Bare spør noen gamle PGS aksjonærer om det, de kan fortelle deg hva business med Peyrobas innebærer....
Tipper styret kastet han på dør på grunn av det. I Brasil er ikke noe bekreftet før det er signert og selv da er fortsatt rom for usikkerhet i fleng. Bare spør noen gamle PGS aksjonærer om det, de kan fortelle deg hva business med Peyrobas innebærer....
KnutHenrik
12.04.2025 kl 21:59
4399
Det er feil. Kontraktene har ikke en maksramme. Hvor har du dette fra?
skadi
12.04.2025 kl 22:19
4404
De ble da børsmeldt med opp til 5 millioner dollar begge to hvis jeg husker rett. Opptil kan i min verden like greit være 2/3 millioner. Så mulighet for forlengelse, eller ikke.
Akkurat som den store kontrakten, den kommer, eller ikke!
Synes du ARGEO gjennom Trond så langt har overbevist på kontraktsinngåelse og Ebitda de genererte? Ikke jeg. Nå er han borte, eller i annen rekke om du vil. Er grunnen til det at han har gjort en for god jobb kanskje? 🤔
Akkurat som den store kontrakten, den kommer, eller ikke!
Synes du ARGEO gjennom Trond så langt har overbevist på kontraktsinngåelse og Ebitda de genererte? Ikke jeg. Nå er han borte, eller i annen rekke om du vil. Er grunnen til det at han har gjort en for god jobb kanskje? 🤔
KnutHenrik
13.04.2025 kl 08:46
4439
Kontraktsinngåelse har det vel ikke vært noe gale med. Ebitda har jo til tider vært veldig god, ebit derimot har ikke vært så imponerende.
Grunnen til at han ikke er ceo lenger er nok at han gjorde en for god jobb ja.
Anbefaler å se siste investorpresentasjon en gang til.
Grunnen til at han ikke er ceo lenger er nok at han gjorde en for god jobb ja.
Anbefaler å se siste investorpresentasjon en gang til.
macland
13.04.2025 kl 16:25
4160
Du var nermest til å svare,men var ikke det jeg spurte om. Shittt skriver at de har en enorm backlog. Jeg spurte.. Hva har de til oppdrag når Searcer (som ikke har vært fra kai) er ferdig med et kanskje "fingert " oppdrag nå iapril. Samt når Venture er ferdig i løpet av Mai??? Hva er neste oppdrag i den enorme backloggen??? Var kun det jeg spurte om,og ingen har svart hittil...