Argeo snur opp !
Ser nå ut som kursen snur opp etter betydelig fall etter emisjonen på 8 kr, hvor noen investorer hadde vektet seg litt for mye i aksjen, som igjen førte til press på kursen ..
Selskapet venter kortsiktig flere kontrakter ref sist Q presentasjon.
Innkjøp til fireårskontrakt
Midlene som hentes, vil blant annet bli brukt til å finansiere kjøp av utstyr til et fartøy som ligger an til å vinne en fireårskontrakt i Brasil. Kontrakten gjelder inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider.
I tillegg vil de bli brukt til å kjøpe geoteknisk utstyr som skal styrke selskapets tjenestetilbud i lengre rammeavtaler, samt til generelle selskapsformål.
Selskapet venter kortsiktig flere kontrakter ref sist Q presentasjon.
Innkjøp til fireårskontrakt
Midlene som hentes, vil blant annet bli brukt til å finansiere kjøp av utstyr til et fartøy som ligger an til å vinne en fireårskontrakt i Brasil. Kontrakten gjelder inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider.
I tillegg vil de bli brukt til å kjøpe geoteknisk utstyr som skal styrke selskapets tjenestetilbud i lengre rammeavtaler, samt til generelle selskapsformål.
Redigert 02.05.2025 kl 12:52
Du må logge inn for å svare
Artige
03.04.2025 kl 18:18
2587
Hva han har fått til kan så være men nå er det børs vi snakker om. Ikke butikken på hjørnet. Og han har ikke skapt verdier for aksjonærene. Tvert imot. Men selvsagt må man ta ansvar selv som har gått inn i dette.
1N00b1
03.04.2025 kl 18:40
4404
adralamach skrevInnlegget er slettet
Hvorfor skulle han selge på denne kursen?
macland
03.04.2025 kl 20:14
4086
Blir en dårlig tråd om vi ikke konsentrerer oss om aksjen. ALLE som hadde aksjer i selskapet ved åpning i morges er i tap, om de ikke er nye inn i dag,og kom inn rundt bunn.
Så foruten at man vet de må ha en kontrakt innen et par måneder,hvor langt ned kan dette gå? Algoritmene driter i atl, men skulle gjerne hatt en verdianskag fra noen kompetente med aktiva og passiva. Er ikke god på regnskap,bedre på chart,og det siste stopper når det stopper. Finnes ingen støtte nedover,så må settes ny bunn. Ja,,jeg har aksjer om noen tviler,men har ikke gifta meg .Det er prøvd før.
Så foruten at man vet de må ha en kontrakt innen et par måneder,hvor langt ned kan dette gå? Algoritmene driter i atl, men skulle gjerne hatt en verdianskag fra noen kompetente med aktiva og passiva. Er ikke god på regnskap,bedre på chart,og det siste stopper når det stopper. Finnes ingen støtte nedover,så må settes ny bunn. Ja,,jeg har aksjer om noen tviler,men har ikke gifta meg .Det er prøvd før.
Octagon
03.04.2025 kl 22:41
3834
Travis-Bickle skrev Hva kommer renten til å ligge på ved lån/obligasjon - 12% -!8% ?
Emisjon er naturligvis langt rimeligere for selskapet enn obligasjoner med høy rente, vanskelig å ikke se for seg at det igjen blir løsningen når neste emisjon kommer en gang ut på sommeren. Ut fra et bedriftsøkonomisk synspunkt helt logisk.
At adm.dir. måtte gå grunnet den svake økonomien og ordre reserven i selskapet er bare en logisk konsekvens av siste tids utvikling og uttalelser.
At adm.dir. måtte gå grunnet den svake økonomien og ordre reserven i selskapet er bare en logisk konsekvens av siste tids utvikling og uttalelser.
shlttt
03.04.2025 kl 22:50
3871
Titan venture solgte også på tirsdag. Om han solgte tilsvarende på onsdag også, så gikk trolig siste rest i dag.
Annet nytt på listen er at Kistefoss har fått tibake sine utlånte aksjer og figurere nå på toppen av listen igjen.
Annet nytt på listen er at Kistefoss har fått tibake sine utlånte aksjer og figurere nå på toppen av listen igjen.
Tradinator
04.04.2025 kl 06:44
3579
Dagens virkelige gladnyhet👏👏👏 Nå kan det bli spennende fremover.
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/04/04/06450558/argeo-trond-f.-crantz-fratrer-som-ceo-med-umiddelbar-virkning
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/04/04/06450558/argeo-trond-f.-crantz-fratrer-som-ceo-med-umiddelbar-virkning
Torkr
04.04.2025 kl 07:43
3456
Det er dramatisk for selskapet at ceo må gå på dagen.
Dette visste ikke Crantzern under q&a hans. Han hadde vel heller ikke fått familien sin til å kjøpe aksjer om han visste han skulle få sparken.
Betyr dette at den store fireåringe kontrakten gikk fløyten?
Jeg la for øvrig merke til at Peter anker stilte et veldig relevant spørsmål på q&a sessionen. Det svarte Crantz dårlig på.
Dette visste ikke Crantzern under q&a hans. Han hadde vel heller ikke fått familien sin til å kjøpe aksjer om han visste han skulle få sparken.
Betyr dette at den store fireåringe kontrakten gikk fløyten?
Jeg la for øvrig merke til at Peter anker stilte et veldig relevant spørsmål på q&a sessionen. Det svarte Crantz dårlig på.
Redigert 04.04.2025 kl 07:45
KnutHenrik
04.04.2025 kl 07:53
3497
Har du lest meldingen skikkelig? Det fremstår ikke for meg som at han forsvinner ut av selskapet.
adralamach
04.04.2025 kl 08:05
3430
Crantz får en ny rolle i selskapet og dem vil lete etter ny CEO. Det står i meldingen.
KnutHenrik
04.04.2025 kl 08:38
3376
Jeg la forresten ikke merke til at du stilte noen relevante spørsmål rundt teknologien du har vært så skeptisk til, og hevder å ha så mye kunnskap om. Sto du egentlig å grafset pukk på østfoldbanen da Argeo var innom?
Redigert 04.04.2025 kl 08:39
macland
04.04.2025 kl 08:46
3341
Det ser ut til å bli en dag på sidelinja for min del. Det som selges under 5,om det skjer,det selges med tap. Mc på 325 mill,,hva koster en børsnotering? Pusterom ut mai,kommet så langt i kontraktsforhandlinger at det kanskje medfører erstatning om det alikevel ikke skulle bli noe av ? Det vet andre mer om.
FaeniHelvete
04.04.2025 kl 09:26
3248
Utfordringen med kontrakten i Brasil er jo at langtidskontrakter kan bli kansellert uten kompensajon hvis det dukker opp Brasiliansk skip som kan utføre samme jobb. En kontrakt på 4 år kan fort vare i bare 1 år, samtidig som den selvsagt kan vare i 4. Er det noen som har lest noe konkret om hva slags jobb det er snakk om, og hvordan konkurransen egentlig er.
Skytta
04.04.2025 kl 09:35
3493
Tipper det var greit å trekke en strek i sanda. Tillitten til ex CEO hos største eiere og i markedet generelt virket svært tynnslitt, og største eier har sannsynligvis ventet på en god anledning for denne manøveren. Fint at han går over i en proforma rolle som rådgiver, da blir det minst mulig støy. Mitt ønske for ny CEO i Argeo er Simen Lieung, eller tilsvarende profil, det ville passe selskapet (og min investering i Argeo) perfekt!
God fredag!
God fredag!
KnutHenrik
04.04.2025 kl 09:36
3586
Brasil har stor mangel på skip, og dem som er bestilt eller under bygging blir ikke klar på flere år. I tillegg er det ikke lett å bare erstatte Argeo sine ultra dypvannskapasiteter.
FaeniHelvete
04.04.2025 kl 09:37
3583
Hvor lett det er å erstatte Argeo avhenger jo hva jobben går ut på.
macland
04.04.2025 kl 09:44
3581
Det du skriver får meg til å nevne noe jeg var usikker på,nemmelig at jeg har lest eller hørt noe med at det var større etterspørsel etter skip enn hva som var ledig. Derfor var prisen på en del eldre skip på linje med nybyggpris. Kan dette stemme??
KnutHenrik
04.04.2025 kl 09:45
3575
FaeniHelvete skrev Hvor lett det er å erstatte Argeo avhenger jo hva jobben går ut på.
Enig.
Torkr
04.04.2025 kl 09:57
3535
Men hvorfor sparke Crantz på dagen?
Hvorfor ikke bare jobbe med ny leder mens Crantz er ceo?
Det er jo det vanlige.
Så noe må ha skjedd.
Hvorfor ikke bare jobbe med ny leder mens Crantz er ceo?
Det er jo det vanlige.
Så noe må ha skjedd.
KnutHenrik
04.04.2025 kl 10:00
3582
Hva om hans kompetanse er bedre nyttet et annet sted i selskapet?
macland
04.04.2025 kl 10:10
3607
Hovedaksjonær her er og det i Sea1 Offshore,De virker å mangle skip. Har 2 nybykk under arbeid og nylig bestilt 2 til. Bare en tanke siden de og overtok drifta av Viking i fjor høst. Christen Sveaas-dominerte Sea1 Offshore skal drifte skipene til Sveaas-dominerte Viking Supply Ships.
Redigert 04.04.2025 kl 10:10
Torkr
04.04.2025 kl 10:33
3529
KnutHenrik skrev Hva om hans kompetanse er bedre nyttet et annet sted i selskapet?
Ja det kan være. Men da tror jeg det er bedre måter å gjøre det på enn å be ceo fratre med umiddelbar virkning.
Uansett, samling i bunn nå og vi får håpe at alle involverte får igjen investeringen sin!
Uansett, samling i bunn nå og vi får håpe at alle involverte får igjen investeringen sin!
Skytta
04.04.2025 kl 10:53
3523
tja, jeg skriver min mening basert på erfaring og sier ikke at jeg har rett.
Ved naturlig avgang for CEO så kan det være naturlig å fortsette jobben i en overgangsfase.
Ved oppsigelse fra CEO, eller at CEO ønsker å fratre stillingen av personlige årsaker, og så fremt det ikke er til en konkurrent o.l., så kan det være hensiktsmessig for CEO å fortsette i stillingen i en overgangsfase.
Men, her er min konklusjon at CEO av ukjent årsak ikke har den nødvendig tillit fra styre/hovedeiere til lede selskapet videre. Det kan også være at de (COE og styre) har forskjellig oppfatning om hva som er riktig strategi videre for selskapet. Tough break, men sånn er det av og til, og da finner de en minnelig løsning.
Tap av kontrakt alene utløser ingen slik umiddelbar konsekvens, da det er utenfor selskapets kontroll.
Ved naturlig avgang for CEO så kan det være naturlig å fortsette jobben i en overgangsfase.
Ved oppsigelse fra CEO, eller at CEO ønsker å fratre stillingen av personlige årsaker, og så fremt det ikke er til en konkurrent o.l., så kan det være hensiktsmessig for CEO å fortsette i stillingen i en overgangsfase.
Men, her er min konklusjon at CEO av ukjent årsak ikke har den nødvendig tillit fra styre/hovedeiere til lede selskapet videre. Det kan også være at de (COE og styre) har forskjellig oppfatning om hva som er riktig strategi videre for selskapet. Tough break, men sånn er det av og til, og da finner de en minnelig løsning.
Tap av kontrakt alene utløser ingen slik umiddelbar konsekvens, da det er utenfor selskapets kontroll.
macland
04.04.2025 kl 10:55
3517
Er derfor jeg nevner Sveaas. Han er ingen passiv aksjonær,så ser ikke bort fra at han kan trekke i noen tråder. Så lenge han er her,så har han en plan med det. Og nå er mc under 300 mill...
Redigert 04.04.2025 kl 10:58
shlttt
04.04.2025 kl 11:09
3501
Handelsstans. Godt å se at det slår inn også når algoritmene går amok i nedoverbakke også, og ikke bare i oppoverbakke.
unikum
04.04.2025 kl 11:09
3508
Hvem selger med 50 % tap ? Har aldri vært i nærheten avdisse kursene tidligere. Liten reise opp til kursmål på 22 kr...
shlttt
04.04.2025 kl 11:12
3481
Kom da merkelig fort i gang igjen.
Når det ble handelstans på vei oppover forleden, så var den halted i et kvarters tid. Det knuste oppgangen den dagen.
Når det ble handelstans på vei oppover forleden, så var den halted i et kvarters tid. Det knuste oppgangen den dagen.
DAM
04.04.2025 kl 11:22
3440
Tipper det er Tronds aksjer som ryker ut her gjennom investeringsselskapet hans, Ascent AS. Han har vært gira til pipa, og nå har vel banken dratt i brekket og kaster ut aksjer.
bakoversveis
04.04.2025 kl 11:26
3457
I ettertid må man vel kunne si at timingen for emisjonen rett før verdens børser kollapset var veldig god. En emisjon nå ville fort gitt dobbelt så stor utvanning, om den hadde vært mulig i det hele tatt. Styret gjorde en god jobb der, så får håpe siste endring med CEO blir like god.
Mammon
04.04.2025 kl 11:28
3465
hva skjer?
tok et lite bet idag synes d r positivt at kjeltringen fikk fyken!
siste emi på 8kr jo :D
sveeas liker vel ikke å tape penger selv om d r en mikropost for ham?
tok et lite bet idag synes d r positivt at kjeltringen fikk fyken!
siste emi på 8kr jo :D
sveeas liker vel ikke å tape penger selv om d r en mikropost for ham?
thief
04.04.2025 kl 11:30
3541
Dette er helt på trynet, se på Mcap!!!Må jo være tvangssalg deluxe!Selskapet har jo verdier flere ganger dagens prising.Bare 4 års kontrakten gir ca 500mill i ebitda 🙂Og som det ble skrevet i børsmeldingen i går,trer Trond tilbake da selskapet går over i en ny fase,hvor det trengs annen kompetanse.Der vekst mtp assets også nevnes!Selskapet har nå funnet sin form,og vil bare bli bedre og bedre. Og kursen gruses😂Får det snart "gratis ",er en gedigen feilprising
macland
04.04.2025 kl 11:51
3425
Du bør ta deg et skrivekurs Mammon. Man skriver ikke fjortisspråk på forum. Og det er ikke "kult". Men lykke til med investeringen. Du er en av meget få som sitter med tap nå.
Rassen
04.04.2025 kl 11:54
3415
Enig at han skriver mye piss over alt, men han er vel ikke langt i fra eneste med tap her?? Det er vel INGEN songar tjent en krone i denne aksjen på laaang tid?
Når det er sagt så er han jo svært heldig om han kjøper seg inn nå, og kontrakten blir signert om kort tid! Det i tillegg til ny sjef!! Rett opp da!
Når det er sagt så er han jo svært heldig om han kjøper seg inn nå, og kontrakten blir signert om kort tid! Det i tillegg til ny sjef!! Rett opp da!
Redigert 04.04.2025 kl 11:56
thief
04.04.2025 kl 12:01
3458
Kursen har vel aldri vært så lav,så alle er med tap.Kjøpte mer i dag,fokuserer på det fundamentale og da skal man langt opp.Den siste tids nedgang er helt ute av proposjoner.Kortsiktige kontrakter i boks og den store 4års kontrakten også så godt som klar.Var bare formaliteter igjen mtp signering.Kursen skulle heller reagert voldsomt opp,og vært 2siffret!Som sagt,siste analyse fra meglerhus antydet mcap på 1.1mrd,altså 17.5kr etter dagens aksjantall.Og det var før de siste gode nyhetene.En mcap på 300mill,er ikke annet enn en grov bom av markedet.Men får prøve å utnytte det🙂
macland
04.04.2025 kl 12:59
3275
algoritmene fyller på med større skremmeordre noen øre lenger opp. Så lenge det er folk som selger under så flytter de ned postene. Kommer det en kjøpsperiode så trekker de seg. Tenk at dette er lov.....
Tradinator
04.04.2025 kl 13:06
3436
Det er jo verdsatt som en pølsekiosk snart. Må jo komme en hinsides rekyl når det snur her
thief
04.04.2025 kl 13:20
3433
moneymachine skrev Mcap 245 mill…har gitt opp å forstå
Ja, mcap er vill.De har vel mye verdier i bare assets. Så kommer jo verdiskapingen ved kontraktene fremover.Fremstår som total feilprising, men slik blir det i panikktider, det har man sett før.Ikke minst under covid.Da kunne man gjøre fantastiske kjøp, der er vi vel nå også🙂Trump kommer på bedre tanker, når han ser hva som skjer.Han vil jo gjerne at økonomien skal gå så det suser!
Knut100
04.04.2025 kl 14:46
3207
Ja, nå er det bare å sitte rolig i båten. Nå er den helt latterlig priset, får vente til det roer seg globalt og vente grådigheten tar over igjen.
macland
04.04.2025 kl 14:51
3244
Ja,nå tjener de store bankene penger. Får ned kursen med å selge til seg selv. Det er bare helt for vævlig. De presser på med dette og folk kaster korta etterhvert.
Rassen
04.04.2025 kl 15:26
3214
Er det at folk nå tror at den 4-årige kontrakten ikke blir noe av eller at det bare var løgn??? Folk kaster jo aksjene sine med gigantiske tap nå….. selv om vi «VET» at kontrakten på 4 år kommer når som helst?? Hva er det jeg ikke har fått med meg? At sjefen sluttet på dagen er neppe årsaken til nedgangen i dag. Skyldes det bare at alt annet kollapser i dag også??
skadi
04.04.2025 kl 15:53
3213
Kanskje sjefen ble sparket fordi han igjen var urealistisk optimist i forhold til den 4 års kontrakten, eller i alle fall prisingen til den?
Artige
04.04.2025 kl 16:00
3199
Helt tullete å melde at de er i forhandlinger om kontrakt. Da er det krise. Og når lederen må gå på dagen så tenker man det kan ha noe med denne kontrakten å gjøre. Dette ble stygt og verre kan det dessverre bli.
Avløseren
04.04.2025 kl 16:03
3210
Detter jo bare meningsløse spekulasjoner. Det er faktum som teller og som markedet forholder seg til. Adm dir i børsnoterte selskaper burde få en blomst fra samfunnet, og huskes i aftenbønnen. De er under betydelig press. Hvert kvartal er de oppe til eksamen og skal levere resultater som markedet, media og analytikerne forhåpentligvis applauderer. De skal fungere i samfunnet og i familiene og være tilstede med oppmerksomhet og de skal helst sove godt om natten. En glemt gruppe som vi burde takke for at de orker å drive verdiskaping som vi alle nyter godt av. Heia CEOene i de børstnoterte selskapene!!!
Trymte
04.04.2025 kl 16:08
3264
"selv om vi «VET» at kontrakten på 4 år kommer når som helst?"
Vi vet jo ikke det. Argeo/Crantz har kommet med mange falske løfter, som kontrakter rett over nyttår, garantert ingen emisjon, etc.
Har mistet all tillit. Heldigvis er Crantz borte, og med en mcap på 279 mill, frister det litt å fylle på. Men plutselig finner de på å kjøre en ny emisjon..
Vi vet jo ikke det. Argeo/Crantz har kommet med mange falske løfter, som kontrakter rett over nyttår, garantert ingen emisjon, etc.
Har mistet all tillit. Heldigvis er Crantz borte, og med en mcap på 279 mill, frister det litt å fylle på. Men plutselig finner de på å kjøre en ny emisjon..
Rassen
04.04.2025 kl 16:09
3357
Minus Trond da, som i verste fall har løyet for alle og lurt oss trill rundt… selskapet burde komme på banen å forklare hva og hvorfor asap!!!