Zenith Energy
Hei,
Vi kjører i gang en ny lukket gruppe hvor alle som vil kan delta.
Ønsker en åpen og seriøs diskusjon om selskapet - men også folkeskikk fra deltagerne.
Overdreven høysinn og useriøs negativitet vil ikke tolereres.
Kom med informative innlegg som omhandler selskapet.
Vi kjører i gang en ny lukket gruppe hvor alle som vil kan delta.
Ønsker en åpen og seriøs diskusjon om selskapet - men også folkeskikk fra deltagerne.
Overdreven høysinn og useriøs negativitet vil ikke tolereres.
Kom med informative innlegg som omhandler selskapet.
Redigert 05.05.2025 kl 11:38
Du må logge inn for å svare
macland
14.05.2025 kl 09:44
9101
Minner om mulig flaggutbrudd om den greier å passere 1,22-1,25 området. Potensialet mellom 2,5-2,85 kr slik jeg ser det. Er det noen som vet hvor man kan finne aksjonærlister på dette selskapet? Bruker e-24 normalt,men de har den ikke.
Gullit
14.05.2025 kl 10:29
8965
Må betale for å se aksjonærliste.
Kursen etablerer seg over 1,2 nå men hadde selv trodd den skulle vert nærmer 2 nå som det går mot svar i sak 2
Forventer mange grønne dager fremover .
Kursen etablerer seg over 1,2 nå men hadde selv trodd den skulle vert nærmer 2 nå som det går mot svar i sak 2
Forventer mange grønne dager fremover .
Dennis10
14.05.2025 kl 10:35
8989
Noen som har aksjonær liste som de vil dele, vært interessant å se den 👍
macland
14.05.2025 kl 10:42
8969
Var ikke det jeg lurte på. Betaler på e 24. Finner ingen sted å kjøpe liste hverken på euronext eller andre plasser,men får søke mer ,så dukker det kanskje opp noe.
Blientotre
20.05.2025 kl 17:00
8499
La oss si vi tilslutt sitter med mange milliarder å investere videre - her er det muligheter for en enorm vekst for selskapet!
Kanskje om 3-5 år sitter selskapet med gjeldsfrie felt som genererer milliarder i omsetning pr år.
Selskapet selv snakker om å bli et utbytte-selskap. Kanskje om 3-5 år er 14kr pr aksje en stor vits - og vi snakker om en aksjeverdi nærmere 50-100kr om ledelsen spiller kortene riktig!
Kanskje om 3-5 år sitter selskapet med gjeldsfrie felt som genererer milliarder i omsetning pr år.
Selskapet selv snakker om å bli et utbytte-selskap. Kanskje om 3-5 år er 14kr pr aksje en stor vits - og vi snakker om en aksjeverdi nærmere 50-100kr om ledelsen spiller kortene riktig!
macland
20.05.2025 kl 18:04
8374
Blientotre... Du virker å ha vært med en stund og har sikkert hatt en fantastisk reise fra bunnen. Du kjenner sikkert selskapet godt. Det jeg tenker på er ,,hvordan er din følelse av tillitt til selskapets vilje til å dele med aksjonærene. Min oppfatning av intervjuet jeg så på nett (aksje,etellerannet) var udelt positivt. Foreløbig er jeg inne pga håp om verdistigning,men kan kanskje endre seg. Ja,vet jeg må lese og sette meg inn i selskapet,men det er mange børsmeldinger å gå igjennom. Derfor fint om du kort kunne gitt ditt syn på aksjonærvennligheten. Ceo virker jo veldig tillittvekkende samtidig som han minner om en mafiaboss:) At jeg spør ,er for at jeg nå har en betydelig del av min lille portefølje her,og ser jeg kunne gjort mer på å sitte stille enn å trade.
Blientotre
20.05.2025 kl 18:35
8331
Vel,
På mange måter har ikke selskapet vært aksjevennlig. Kort fortalt har de holdt lite av det de har meldt. Som siste emisjon nå som visst nok skal være for et nytt felt - det gjenstår å se.
Vi kan si mye om fortiden, men pr nå har selskapet gjort meg til mange millionær(om jeg selger) - og det er nettopp det jeg føler er casen med CEO. Han lyger og kjører sitt egne løp for selskapet, som mest sannsynlig ser ut til å skape en juvel av en investering for mange av oss om vi ser et større perspektiv.
Det er ingen tvil om at CEO drives av penger, og det er av hans største interesse å få rettsakene til å lykkes så han som største aksjonær vil få ville summer i utbytte. Så håper jeg virkelig feks halvparten kan bli satt av til utvikling av videre vekst av selskapet.
På mange måter har ikke selskapet vært aksjevennlig. Kort fortalt har de holdt lite av det de har meldt. Som siste emisjon nå som visst nok skal være for et nytt felt - det gjenstår å se.
Vi kan si mye om fortiden, men pr nå har selskapet gjort meg til mange millionær(om jeg selger) - og det er nettopp det jeg føler er casen med CEO. Han lyger og kjører sitt egne løp for selskapet, som mest sannsynlig ser ut til å skape en juvel av en investering for mange av oss om vi ser et større perspektiv.
Det er ingen tvil om at CEO drives av penger, og det er av hans største interesse å få rettsakene til å lykkes så han som største aksjonær vil få ville summer i utbytte. Så håper jeg virkelig feks halvparten kan bli satt av til utvikling av videre vekst av selskapet.
macland
20.05.2025 kl 19:17
8239
Takker for svar .Litt som jeg trodde. Snill onkel/mafiaboss samtidig:) . Ser jo selvfølgelig det enorme caset her. Og det kommer til å trigge så lenge sakene pågår. Den meldingen om oppkjøp misstenker jeg å være et skalkeskjul for bondlånene ,eller hva det var, som visstnok var forfalt og ble betalt (siste melding). Men de investerer egne penger,det er positivt. Men de vil ikke ha med aksjonærene :). Det sier meg at de er ganske sikre på å hale dette i havn. Med så enorme summer,så får jeg da inderlig håpe det drypper litt på aksjonærene og. Du virker å kunne nyte livets otium om aksjonærene får sin del.
Pih
20.05.2025 kl 22:16
7963
Skal ikke blande meg for mye inn da jeg definitivt leser mer enn jeg skriver her inne. Men; kanskje litt tidlig med de mistankene Macland da det tok ca 20 dager sist fra emisjon til oppkjøp ref newsweb. Og i mellomtiden der ble det også betalt ned på bonds. Sier ikke du tar feil, sier bare at vi bør vente noen dager til før vi begynner å bli skeptiske. Historien til AC; jeg har vært inne ganske tungt i 2019 og hoppet av med et større tap, for meg å regne, mye pga tilliten til AC og alle emisjoner og lovnader. Gikk inn igjen rett før jul, og har faktisk troa denne gangen for nå har vi noe håndfast å forholde oss til, med ganske klare tidslinjer og enorme oppsider. Er veldig spent på dagene og månedene fremover, men det ligger i lufta at noe kommer ganske så snart, la oss bare håpe det er noe som trykker den skikkelig nordover med russiske prosenter !
macland
21.05.2025 kl 04:41
7837
Takker for alle innspill og tanker jeg Pih. Er kommet til mange nye aksjonærer i det siste (som meg) ,som sikkert føler de ikke kjenner selskapet og historien godt nok til å vurdere annet enn at her kan det være en enorm/sjelden oppside. Lettjente penger er som en magnet på alle, og greit så lenge retningen er opp. Vi vet det alltid vil komme korreksjoner i alt vi kjøper. Det er da man må vite hva man har kjøpt og risikoen i det, slik at man kan kalkulere med en smertegrense i en korreksjon.
.Som du skriver så er nærmeste fremtid spennende da vi vet det vil komme noe..Det tiden frem til da vil vise hvor attraktiv Zenith kan bli på forventninger. Har lest anslag på 3-4 kr før neste avgjørelse,men har selv ingen formening om pris.
.Som du skriver så er nærmeste fremtid spennende da vi vet det vil komme noe..Det tiden frem til da vil vise hvor attraktiv Zenith kan bli på forventninger. Har lest anslag på 3-4 kr før neste avgjørelse,men har selv ingen formening om pris.
macland
21.05.2025 kl 06:06
7768
De to nederste ble betalt i går,faktisk et år før utløpsdato. Det øverste er det eneste som gjenstår.
Issue Date Maturity Currency Amount approx. Coupon Listing ISIN Notes
May 2022 May 2026 EUR up to EUR 5,000,000 10.125% Vienna XS2478298909 Series 5
May 2022 May 2026 GBP up to GBP 3,000,000 10.50% Vienna XS2478299030 Series 6
May 2022 May 2026 USD up to USD 3,000,000 10.375% Vienna XS2478299113 Series 7
Issue Date Maturity Currency Amount approx. Coupon Listing ISIN Notes
May 2022 May 2026 EUR up to EUR 5,000,000 10.125% Vienna XS2478298909 Series 5
May 2022 May 2026 GBP up to GBP 3,000,000 10.50% Vienna XS2478299030 Series 6
May 2022 May 2026 USD up to USD 3,000,000 10.375% Vienna XS2478299113 Series 7
Redigert 21.05.2025 kl 08:00
MC Axel
21.05.2025 kl 15:00
7363
👍
I had to copy this from the UK forum:
RE: This just keeps moving higher and higherToday 13:40
i'll say it, and keep saying it again... this is such a sure thing that it genuinely hurts me to see people not buy into it or remain skeptical. i totally understand the scepticism, as i was totally baffled and perplexed that such a sure fire opportunity existed. let's review the facts:
- we've won icc1, which is now in excess of $10m that we are owed and are on the case for collecting. ac has said that we will grab this "by the end of 2025", and there's no reason to not believe him. he's got so much power to seize assets in order to get this.
- even despite this, the facts are so clear as day that they've won the icc2 case, as can be seen here: https://www.youtube.com/watch?v=8srxi2timos&t=92s&ab_channel=zakmir , which will eventually net them well over the claim amount of $130m - it should be near to $200m (or perhaps even higher if collection is delayed, due to 14% interest compounding that icc apply) when all is said and done.
- this then provides a total slam dunk for icsid, which is for $503m, which will net them around $750m+ due to the accumulated interest (assume around 10% interest - i don't know the actual icsid rules though).
- oh, and by the way, we still have congo/smp waiting for us that could be any amount for $9-30m that will also provide a healthy boost. alongside this, you've also got some solar power that's going to be generating money for years to come, pretty much entirely risk-free.
... all of this for the princely sum of around £35m for the entire company. you honestly couldn't make it up. if you run the calculations on the back of a *** packet, you'll get around $1bn that could be collected due to the delays and interest accumulated, results in a share price of 150p+... this isn't fantasy or fiction, it's genuine stuff that could happen. even at today's prices, you could see 12x the current share price relatively risk-free. even if you say 100p, it's still 8x.
https://www.lse.co.uk/ShareChat.html?ShareTicker=ZEN&share=Zenith-Energy
I had to copy this from the UK forum:
RE: This just keeps moving higher and higherToday 13:40
i'll say it, and keep saying it again... this is such a sure thing that it genuinely hurts me to see people not buy into it or remain skeptical. i totally understand the scepticism, as i was totally baffled and perplexed that such a sure fire opportunity existed. let's review the facts:
- we've won icc1, which is now in excess of $10m that we are owed and are on the case for collecting. ac has said that we will grab this "by the end of 2025", and there's no reason to not believe him. he's got so much power to seize assets in order to get this.
- even despite this, the facts are so clear as day that they've won the icc2 case, as can be seen here: https://www.youtube.com/watch?v=8srxi2timos&t=92s&ab_channel=zakmir , which will eventually net them well over the claim amount of $130m - it should be near to $200m (or perhaps even higher if collection is delayed, due to 14% interest compounding that icc apply) when all is said and done.
- this then provides a total slam dunk for icsid, which is for $503m, which will net them around $750m+ due to the accumulated interest (assume around 10% interest - i don't know the actual icsid rules though).
- oh, and by the way, we still have congo/smp waiting for us that could be any amount for $9-30m that will also provide a healthy boost. alongside this, you've also got some solar power that's going to be generating money for years to come, pretty much entirely risk-free.
... all of this for the princely sum of around £35m for the entire company. you honestly couldn't make it up. if you run the calculations on the back of a *** packet, you'll get around $1bn that could be collected due to the delays and interest accumulated, results in a share price of 150p+... this isn't fantasy or fiction, it's genuine stuff that could happen. even at today's prices, you could see 12x the current share price relatively risk-free. even if you say 100p, it's still 8x.
https://www.lse.co.uk/ShareChat.html?ShareTicker=ZEN&share=Zenith-Energy
Aqualight
21.05.2025 kl 15:17
7423
Tak for du deler, det er faktisk den tragiske sandhed der bliver beskrevet.
Men okay, alle har efterhånden haft chancen for at deltage, og mange har brændt sig, før i tiden - men igen, alle har vist fået den nye chance det her er.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Men okay, alle har efterhånden haft chancen for at deltage, og mange har brændt sig, før i tiden - men igen, alle har vist fået den nye chance det her er.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Peter Sellers
21.05.2025 kl 15:31
7393
@MCA, takk for at du deler godt jobba, ja her er det bare å holde på aksjene for dette kommer til å bli knallbra :))
Blientotre
21.05.2025 kl 15:32
7413
Så må vi også huske at dette er erstatningssummer. Tenk bare hvor mye selskapet kan utvikle nye felter av alle disse penger - og holde seg gjeldsfri!
macland
21.05.2025 kl 17:01
7282
MC Aksel. Tok meg den frihet å oversette innlegget ditt. Jeg ,og sikkert en del andre eldre er ikke så veldig flink i språk.
150 pence er ca 20,7 kr
100 pence er ca 13,8 kr.
RE: Dette fortsetter bare å bevege seg høyere og høyereI dag 13:40
Jeg sier det, og fortsetter å si det igjen ... dette er en så sikker ting at det virkelig sårer meg å se folk ikke kjøpe det eller forbli skeptiske. Jeg forstår skepsisen fullstendig, da jeg var fullstendig forvirret og forvirret over at en så sikker mulighet eksisterte. La oss gjennomgå fakta:
- Vi har vunnet ICC1, som nå er på over 10 millioner dollar som vi skylder, og som vi er i ferd med å inndrive. AC har sagt at vi vil gripe dette «innen utgangen av 2025», og det er ingen grunn til å ikke tro ham. Han har så mye makt til å beslaglegge eiendeler for å få dette.
– Til tross for dette er fakta så klare som dagen at de har vunnet ICC2-saken, som man kan se her: https://www.youtube.com/watch?v=8srxi2timos&t=92s&ab_channel=zakmir , noe som til slutt vil gi dem godt over kravsbeløpet på 130 millioner dollar. Det burde være nær 200 millioner dollar (eller kanskje enda høyere hvis innkrevingen blir forsinket, på grunn av 14 % renteutvikling som ICC gjelder) når alt kommer til alt.
– Dette gir ICSId en total seier, som er på 503 millioner dollar, noe som vil gi dem rundt 750 millioner dollar+ på grunn av den akkumulerte renten (antar rundt 10 % rente – jeg kjenner ikke de faktiske ICSID-reglene).
– Å ja, og forresten, vi har fortsatt Congo/SMP som venter på oss, det kan være et hvilket som helst beløp på 9–30 millioner dollar, noe som også vil gi et sunt løft. Ved siden av dette har du også litt solenergi som kommer til å generere penger i årene som kommer, så å si helt risikofritt.
... alt dette for den nette summen av rundt 35 millioner pund for hele selskapet. Du kunne ærlig talt ikke regne det ut. Hvis du kjører beregningene på baksiden av en ***-pakke, får du rundt 1 milliard dollar som kan inndrives på grunn av forsinkelser og akkumulerte renter, noe som resulterer i en aksjekurs på 150 pence+ ... dette er ikke fantasi eller fiksjon, det er ekte ting som kan skje. Selv med dagens priser kan du se 12 ganger dagens aksjekurs relativt risikofritt. Selv om du sier 100 pence, er det fortsatt 8 ganger
150 pence er ca 20,7 kr
100 pence er ca 13,8 kr.
RE: Dette fortsetter bare å bevege seg høyere og høyereI dag 13:40
Jeg sier det, og fortsetter å si det igjen ... dette er en så sikker ting at det virkelig sårer meg å se folk ikke kjøpe det eller forbli skeptiske. Jeg forstår skepsisen fullstendig, da jeg var fullstendig forvirret og forvirret over at en så sikker mulighet eksisterte. La oss gjennomgå fakta:
- Vi har vunnet ICC1, som nå er på over 10 millioner dollar som vi skylder, og som vi er i ferd med å inndrive. AC har sagt at vi vil gripe dette «innen utgangen av 2025», og det er ingen grunn til å ikke tro ham. Han har så mye makt til å beslaglegge eiendeler for å få dette.
– Til tross for dette er fakta så klare som dagen at de har vunnet ICC2-saken, som man kan se her: https://www.youtube.com/watch?v=8srxi2timos&t=92s&ab_channel=zakmir , noe som til slutt vil gi dem godt over kravsbeløpet på 130 millioner dollar. Det burde være nær 200 millioner dollar (eller kanskje enda høyere hvis innkrevingen blir forsinket, på grunn av 14 % renteutvikling som ICC gjelder) når alt kommer til alt.
– Dette gir ICSId en total seier, som er på 503 millioner dollar, noe som vil gi dem rundt 750 millioner dollar+ på grunn av den akkumulerte renten (antar rundt 10 % rente – jeg kjenner ikke de faktiske ICSID-reglene).
– Å ja, og forresten, vi har fortsatt Congo/SMP som venter på oss, det kan være et hvilket som helst beløp på 9–30 millioner dollar, noe som også vil gi et sunt løft. Ved siden av dette har du også litt solenergi som kommer til å generere penger i årene som kommer, så å si helt risikofritt.
... alt dette for den nette summen av rundt 35 millioner pund for hele selskapet. Du kunne ærlig talt ikke regne det ut. Hvis du kjører beregningene på baksiden av en ***-pakke, får du rundt 1 milliard dollar som kan inndrives på grunn av forsinkelser og akkumulerte renter, noe som resulterer i en aksjekurs på 150 pence+ ... dette er ikke fantasi eller fiksjon, det er ekte ting som kan skje. Selv med dagens priser kan du se 12 ganger dagens aksjekurs relativt risikofritt. Selv om du sier 100 pence, er det fortsatt 8 ganger
macland
21.05.2025 kl 17:04
7296
Og her er et innlegg til fra samme tråd,oversatt med google.
AksjeSjekk
Pris: 12,40
Ingen mening
RE: Dette fortsetter bare å bevege seg høyere og høyereI dag 14:14
CLT95,
utmerket oppsummering!
Etter å ha sjekket tildelingen av krav 1, kan jeg si at den akkumulerte renten som ble tilkjent på krav 1 var 43,98 % av kravverdien. Tildelingen ble offentliggjort 19.12.2024, så det er ytterligere 5 måneder med renter frem til i dag å legge til krav 2 og 3.
Hvis vi sier at saksomkostningene er omtrent de samme for hvert krav (en svært konservativ beregning), så ser vi på 639 millioner dollar + 43,98 % = 920 millioner dollar + omkostninger på 2,54 millioner dollar, så en utbetaling på 922,54 millioner dollar for summen av alle tre kravene.
«Voldgiftsretten har pålagt ETAP å betale et hovedstolbeløp på 6 139 539 amerikanske dollar, som gjenspeiler en revisjon av prisen på Brent-råolje som ble brukt som beregningsgrunnlag, omtrent 2 700 000 amerikanske dollar i forsinkelsesrenter pålagt frem til dagen for ICC-1-voldgiftsavgjørelsen, 395 000 amerikanske dollar som refusjon for saksomkostninger knyttet til ICC-1-voldgiften, og 450 000 amerikanske dollar i saksomkostninger, til et totalt beløp på omtrent 9,7 millioner amerikanske dollar.»
AksjeSjekk
Pris: 12,40
Ingen mening
RE: Dette fortsetter bare å bevege seg høyere og høyereI dag 14:14
CLT95,
utmerket oppsummering!
Etter å ha sjekket tildelingen av krav 1, kan jeg si at den akkumulerte renten som ble tilkjent på krav 1 var 43,98 % av kravverdien. Tildelingen ble offentliggjort 19.12.2024, så det er ytterligere 5 måneder med renter frem til i dag å legge til krav 2 og 3.
Hvis vi sier at saksomkostningene er omtrent de samme for hvert krav (en svært konservativ beregning), så ser vi på 639 millioner dollar + 43,98 % = 920 millioner dollar + omkostninger på 2,54 millioner dollar, så en utbetaling på 922,54 millioner dollar for summen av alle tre kravene.
«Voldgiftsretten har pålagt ETAP å betale et hovedstolbeløp på 6 139 539 amerikanske dollar, som gjenspeiler en revisjon av prisen på Brent-råolje som ble brukt som beregningsgrunnlag, omtrent 2 700 000 amerikanske dollar i forsinkelsesrenter pålagt frem til dagen for ICC-1-voldgiftsavgjørelsen, 395 000 amerikanske dollar som refusjon for saksomkostninger knyttet til ICC-1-voldgiften, og 450 000 amerikanske dollar i saksomkostninger, til et totalt beløp på omtrent 9,7 millioner amerikanske dollar.»
macland
21.05.2025 kl 17:09
7524
Renteverdien er enorm ser jeg. Den påløper vel fortsattt på krav 1 inntil det blir betalt vil jeg anta.? Han har bare nevnt krav 2 og 3 fra 19.12.24?
og et innlegg til fra samme person. 50 pence er ca 7,8 kr
CLT95,
£1,44p per aksje, gir absolutt rom for 50p per aksje i spesialutbytte, noe som gir ZEN 94p per aksje å bygge et stort fornybart energiselskap med, hvor aksjonærene fortsetter å motta utbytte hvert år. Jeg ville tatt spesialutbyttet og beholdt aksjen, ettersom det jeg betalte for aksjen, kunne jeg ende opp med å motta i utbytte hvert år.
og et innlegg til fra samme person. 50 pence er ca 7,8 kr
CLT95,
£1,44p per aksje, gir absolutt rom for 50p per aksje i spesialutbytte, noe som gir ZEN 94p per aksje å bygge et stort fornybart energiselskap med, hvor aksjonærene fortsetter å motta utbytte hvert år. Jeg ville tatt spesialutbyttet og beholdt aksjen, ettersom det jeg betalte for aksjen, kunne jeg ende opp med å motta i utbytte hvert år.
Redigert 21.05.2025 kl 17:14
Allroad18
21.05.2025 kl 21:57
7239
Vil berømme de som spår/spådde kursen nedom 1,- faktisk er så voksne at de har sluttet å komme med innlegg om dette hele tiden. Det viser at de har respekt for at det ikke gikk slik som de trodde(og håpte av uforklarlige grunner). Vi vet jo ikke hva som skjer framover, men det ser ut til at volumet øker for hver dag, og det kan ha med at juni og en ny avklaring nærmer seg? Jeg er forsiktig med kursmål, men jeg hadde 3,- som et mulig mål for salg, men nå tror jeg at vi kan komme høyere i løpet av sommeren/høsten. Det er ok med gevinstsikring, men samtidig surt å se at aksjen fortsetter oppover etter 3,- Jeg har vært trofast i 5 år, men sliter ikke med å sitte en stund til. Jeg nærmer meg 100% avkastning, og alle normale hjerneceller sier "selg", men jeg har flere hjerneceller som sier "sitt videre- det er nå det skjer !"
Blientotre
21.05.2025 kl 22:41
7172
Vel, hvis det er Rischioso du sikter til - så kan han fort dukke opp igjen når aksjen får litt akkumulering. Han oppførte seg akkurat på samme måte den gang aksjen lå i 0,2kr - og sannelig dukket han opp å terroriserte aksjen etter toppen på 2kr også.
Men uten å skulle høyse for mye - så vil jeg bare få sagt at aksjen nå har stabilt steget jevnt den siste uken. Så nå kan det hende det kommer en kraftig reaksjon med mange % opp i morgen eller fredagen. Vi mangler fremdeles den kraftige økningen på en dag.
Men uten å skulle høyse for mye - så vil jeg bare få sagt at aksjen nå har stabilt steget jevnt den siste uken. Så nå kan det hende det kommer en kraftig reaksjon med mange % opp i morgen eller fredagen. Vi mangler fremdeles den kraftige økningen på en dag.
macland
22.05.2025 kl 07:45
7010
Nå må dere glemme den mannen/de mennene. Moderator følger tråden og fjerner det som er "slitsomt" og ødelegger focus.
Blientotre
26.05.2025 kl 13:59
6674
Flere posisjoner seg før mulig avgjørelse i SMP-saken nå til fredag 30. mai. Ha den i minne resten av uken - det er ikke bare ICC og ICSID i Tunisia i vente!
HP17
26.05.2025 kl 19:27
6423
«Flere posisjoner seg før mulig avgjørelse i SMP-saken nå til fredag 30. mai. Ha den i minne resten av uken - det er ikke bare ICC og ICSID i Tunisia i vente!»
Det et et veldig godt poeng.
Det et et veldig godt poeng.
Rekyl
26.05.2025 kl 19:57
6322
Blientotre
29.05.2025 kl 10:23
5981
At vi nå kjører emisjon nummer 2 for å kunne nå målet om solparker på 20MWP er for meg forunderlig. Her snakker vi solparker med inntjening for rundt 20-24 millioner i året. Og det for en investering som har blitt hentet for rundt 60 millioner i emisjoner.
Da kan vi på et godt år håpe på omsetning på 35-50millioner med gassen som produseres.
Samtidig kan det også tolkes som at noen vet noe mer enn oss vanlige aksjonærer ettersom de kjøper aksjer til en aksjeverdi til 1 milliard.
Da kan vi på et godt år håpe på omsetning på 35-50millioner med gassen som produseres.
Samtidig kan det også tolkes som at noen vet noe mer enn oss vanlige aksjonærer ettersom de kjøper aksjer til en aksjeverdi til 1 milliard.
Storms
29.05.2025 kl 10:42
5992
Sidste emi skulle gå til Italien, samt denne.
Men i pm står dette: “anskaffelse av kortsiktige elektrisitetsproduksjonsmidler“ “som for tiden vurderes“
Hvad betyder kortsigtet og vurderes?
Står ikke købe men vurderes. Skal emi bruges dertil eller ikke?
“Inntektene fra UK Financing og Norwegian Financing vil bli brukt til å gi ytterligere finansiering til anskaffelse av kortsiktige elektrisitetsproduksjonsmidler som for tiden vurderes av selskapet”
Men i pm står dette: “anskaffelse av kortsiktige elektrisitetsproduksjonsmidler“ “som for tiden vurderes“
Hvad betyder kortsigtet og vurderes?
Står ikke købe men vurderes. Skal emi bruges dertil eller ikke?
“Inntektene fra UK Financing og Norwegian Financing vil bli brukt til å gi ytterligere finansiering til anskaffelse av kortsiktige elektrisitetsproduksjonsmidler som for tiden vurderes av selskapet”
Redigert 29.05.2025 kl 10:59
Blientotre
30.05.2025 kl 01:13
5651
Zenith Energy kjøper solenergiprosjekter i Italia
Zenith Energy Ltd. har gjennom sitt italienske datterselskap WESOLAR S.R.L. inngått avtaler om å kjøpe og utvikle flere solenergiprosjekter i Italia. Dette er ledd i selskapets strategi om å bygge opp en portefølje med 20 MWp produksjonskapasitet innen utgangen av 2025.
1. Lazio-prosjektene (2 MWp)
• To “Ready-to-Build” prosjekter i Lazio-regionen (hver på 1 MWp).
• Samlet areal: 6 hektar.
• Kjøpesum: EUR 400 000.
• Estimert investering i infrastruktur: EUR 1,3 millioner.
• Alle nødvendige tillatelser er allerede på plass.
2. Piedmont-prosjektet (7 MWp)
• Agrivoltaisk prosjekt (kombinerer jordbruk og solenergi) i regionen Piedmont.
• Areal: 13,5 hektar.
• Kjøpesum: EUR 900 000.
• Estimert investering i infrastruktur: EUR 3,5 millioner.
• Forventet produksjonsstart innen ett år, avhengig av nødvendige godkjenninger og due diligence.
3. Liguria-prosjektet (0,5 MWp)
• Ferdig gjennomført oppkjøp.
• Kjøpesum: EUR 110 000.
• Nåværende inntekter: ca. EUR 30 000 per år.
• Forventet inntektsøkning etter oppgradering: ca. EUR 100 000 per år.
• Lave driftskostnader (vedlikehold).
4. Sicilia-prosjektet (3,29 MWp)
• Tidligere annonsert, men nå terminert (avbrutt).
Zenith Energy Ltd. har gjennom sitt italienske datterselskap WESOLAR S.R.L. inngått avtaler om å kjøpe og utvikle flere solenergiprosjekter i Italia. Dette er ledd i selskapets strategi om å bygge opp en portefølje med 20 MWp produksjonskapasitet innen utgangen av 2025.
1. Lazio-prosjektene (2 MWp)
• To “Ready-to-Build” prosjekter i Lazio-regionen (hver på 1 MWp).
• Samlet areal: 6 hektar.
• Kjøpesum: EUR 400 000.
• Estimert investering i infrastruktur: EUR 1,3 millioner.
• Alle nødvendige tillatelser er allerede på plass.
2. Piedmont-prosjektet (7 MWp)
• Agrivoltaisk prosjekt (kombinerer jordbruk og solenergi) i regionen Piedmont.
• Areal: 13,5 hektar.
• Kjøpesum: EUR 900 000.
• Estimert investering i infrastruktur: EUR 3,5 millioner.
• Forventet produksjonsstart innen ett år, avhengig av nødvendige godkjenninger og due diligence.
3. Liguria-prosjektet (0,5 MWp)
• Ferdig gjennomført oppkjøp.
• Kjøpesum: EUR 110 000.
• Nåværende inntekter: ca. EUR 30 000 per år.
• Forventet inntektsøkning etter oppgradering: ca. EUR 100 000 per år.
• Lave driftskostnader (vedlikehold).
4. Sicilia-prosjektet (3,29 MWp)
• Tidligere annonsert, men nå terminert (avbrutt).
Blientotre
30.05.2025 kl 01:15
5656
Omtrent 10 millioner kroner årlig omsetning når alle felt er oppe å gå.
Blientotre
30.05.2025 kl 10:18
5386
— Med dagens oppkjøp forventer vi å kunne generere fem millioner euro i årlige inntekter fra solkraft, sier Cattaneo.
________
Mine beregninger og innhenting av priser sier 9,5MWp burde gi omtrent 10 millioner kr årlig i det italienske markedet - er det noen som vet hvordan AC kommer frem til 50 millioner? Om det stemmer kan dette bli veldig bra.
Hvis målet er 20MWp og det innen året så burde det generere 100 millioner i året.
Tallene og ordene fra AC gjør meg skeptisk.
________
Mine beregninger og innhenting av priser sier 9,5MWp burde gi omtrent 10 millioner kr årlig i det italienske markedet - er det noen som vet hvordan AC kommer frem til 50 millioner? Om det stemmer kan dette bli veldig bra.
Hvis målet er 20MWp og det innen året så burde det generere 100 millioner i året.
Tallene og ordene fra AC gjør meg skeptisk.
Tony83
30.05.2025 kl 10:41
5368
When is the decision in the he case against Congo / SMP due? Some say already TODAY, the others that before 13.06.2025. Can anyone clarify? Where did this 30.05. come from, what are the sources?
Pih
30.05.2025 kl 10:53
5573
The final hearing was in week 11. and the RNS says that the court will reach its final decision within approx. 3 months. So that means around this date +-
Tony83
30.05.2025 kl 10:57
5574
There was also another source saying that the decision will be published today! The respective link was posted somewhere in ZENA threads but I can't find it now.
HP17
30.05.2025 kl 11:42
5436
Har sett det sammen men minnes ikke hvor. Uansett, om det kommer i løpet av dagen eller om noen dager spiller liten rolle, men et positivt utfall vil nok gi kursen et pent kursløft for det drar ytterligere i positivt retning om forventninger til positiv dom i sak 2. Spennende tider fremover
Blientotre
30.05.2025 kl 12:10
5359
Det var Aqualight som meldte om avgjørelse 30.05 - Men uten å henvise til noen kilde. Det skal sies at Aqualight er en respektert skribent angående Zenith over mange år.
Redigert 30.05.2025 kl 12:10
Tony83
30.05.2025 kl 12:13
5368
Yes, it was probably Aqualight. He has also referred to some kind of a document and published a link to the document (I remember that this date was indicated on page 9 of this document). I can't find this post. Searching here is quite inconvenient.
Peter Sellers
30.05.2025 kl 12:40
5278
@T83, it will come when it comes, why stress about this each day, is it burning somewhere?? :))
Blientotre
30.05.2025 kl 18:35
4825
Forutsetninger for beregning med støtte:
• Strømpris (grunnlag): EUR 0,10/kWh
• Agrivoltaisk bonus (Piedmont): +25 % (kan være fra investeringstilskudd eller produksjonsbonus)
• Lazio og Liguria støtteeffekt: +10 % (konservativt)
• Kapasitet: 9,5 MWp totalt
• Produksjon per MWp: 1 300 000 kWh/år
⸻
📊 1. Lazio-prosjektene (2 MWp)
• Produksjon: 2 × 1 300 000 = 2 600 000 kWh
• Uten støtte: 2 600 000 × 0,10 = €260 000
• Med støtte (+10 %): €286 000
⸻
📊 2. Piedmont-prosjektet (7 MWp, agrivoltaisk)
• Produksjon: 7 × 1 300 000 = 9 100 000 kWh
• Uten støtte: 9 100 000 × 0,10 = €910 000
• Med støtte (+25 %): €1 137 500
⸻
📊 3. Liguria-prosjektet (0,5 MWp)
• Produksjon: 0,5 × 1 300 000 = 650 000 kWh
• Uten støtte: €100 000 (oppgitt)
• Med støtte (+10 %): €110 000
Oppsummering:
• Inntekt uten støtte: ca. €1 270 000/år
• Inntekt med støtte: ca. €1 533 500/år
→ +€263 500 per år ekstra, særlig takket være Piedmont
• Strømpris (grunnlag): EUR 0,10/kWh
• Agrivoltaisk bonus (Piedmont): +25 % (kan være fra investeringstilskudd eller produksjonsbonus)
• Lazio og Liguria støtteeffekt: +10 % (konservativt)
• Kapasitet: 9,5 MWp totalt
• Produksjon per MWp: 1 300 000 kWh/år
⸻
📊 1. Lazio-prosjektene (2 MWp)
• Produksjon: 2 × 1 300 000 = 2 600 000 kWh
• Uten støtte: 2 600 000 × 0,10 = €260 000
• Med støtte (+10 %): €286 000
⸻
📊 2. Piedmont-prosjektet (7 MWp, agrivoltaisk)
• Produksjon: 7 × 1 300 000 = 9 100 000 kWh
• Uten støtte: 9 100 000 × 0,10 = €910 000
• Med støtte (+25 %): €1 137 500
⸻
📊 3. Liguria-prosjektet (0,5 MWp)
• Produksjon: 0,5 × 1 300 000 = 650 000 kWh
• Uten støtte: €100 000 (oppgitt)
• Med støtte (+10 %): €110 000
Oppsummering:
• Inntekt uten støtte: ca. €1 270 000/år
• Inntekt med støtte: ca. €1 533 500/år
→ +€263 500 per år ekstra, særlig takket være Piedmont
Blientotre
30.05.2025 kl 18:38
4926
Årlig inntekt i norske kroner:
Inntekt med støtte
€1 533 500
NOK 17 635 250
Inntekt med støtte
€1 533 500
NOK 17 635 250
Blientotre
30.05.2025 kl 18:44
5142
Med gassen i Italia så burde vel årlig inntekt ligge mellom 30-40 millioner. Gassen de produserte i fjor genererte litt over 14 millioner norske kroner.
Vekst
30.05.2025 kl 18:45
5214
Tony83 skrev Very decent amount and very solid business decision!
« — Med dagens oppkjøp forventer vi å kunne generere fem millioner euro i årlige inntekter fra solkraft, sier Cattaneo.»
https://investornytt.no/zenith-energy-satser-tungt-pa-solkraft/
https://investornytt.no/zenith-energy-satser-tungt-pa-solkraft/
Blientotre
30.05.2025 kl 18:51
5247
Som tidligere sagt så forundrer hans kommentar meg.
Det er ingenting ut fra priser og mengde som støtter hans utsagn om 5 millioner€.
Gjerne motbevis meg, for dette liker jeg dårlig at CEO går ut offentlig å sier når det enkelt kan motbevises.
Mine beregninger har også tatt med støtte fra Italia.
Det er ingenting ut fra priser og mengde som støtter hans utsagn om 5 millioner€.
Gjerne motbevis meg, for dette liker jeg dårlig at CEO går ut offentlig å sier når det enkelt kan motbevises.
Mine beregninger har også tatt med støtte fra Italia.
Redigert 30.05.2025 kl 18:52
Fluefiskeren
30.05.2025 kl 21:19
5039
Motbevise deg kan jeg nok ikke gjøre, men tror du må med regne med en høyere pris enn 0,10 €/ KWh.
Skal vi tro denne var den 0,34 €/ KWh i fjor høst
https://no.globalpetrolprices.com/Italy/
Og det ser også ut til at snitt for 2024 var 0,3274 €/KWh.
https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/ten00117/default/table?lang=en
https://tradingeconomics.com/italy/electricity-prices-medium-size-households-eurostat-data.html
Skal vi tro denne var den 0,34 €/ KWh i fjor høst
https://no.globalpetrolprices.com/Italy/
Og det ser også ut til at snitt for 2024 var 0,3274 €/KWh.
https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/ten00117/default/table?lang=en
https://tradingeconomics.com/italy/electricity-prices-medium-size-households-eurostat-data.html
Redigert 30.05.2025 kl 21:23
Blientotre
30.05.2025 kl 22:43
5003
Priser for kjøp av elektrisitet ja.
Men salg gir ikke samme. Eller tar jeg feil nå?
Men salg gir ikke samme. Eller tar jeg feil nå?
Redigert 30.05.2025 kl 22:44
Storms
31.05.2025 kl 07:14
4755
Ca 72 mill NOK for 13.8 MWp er samlet brugt på opkøb og opstart indtil videre i inv Italien, i pm…
Målet er 20 MWp inden årets slut…
Indtægt er EU støtte, el pris samt gaspris og indtægt fra levering til kraftværk…
Målet er 20 MWp inden årets slut…
Indtægt er EU støtte, el pris samt gaspris og indtægt fra levering til kraftværk…
Redigert 31.05.2025 kl 09:39
Blientotre
06.06.2025 kl 09:30
3581
Hentet fra siste intervju:
«We can speak about settlement after the result of ICC-2»
Dette er et veldig selvsikker statment!
«We can speak about settlement after the result of ICC-2»
Dette er et veldig selvsikker statment!
Tony83
06.06.2025 kl 09:44
3560
Right now I am most interested in SMP/Congo decision! It can arrive any moment. Does anybody understand why wasn't SMP/Congo mentioned in yesterday's presentation? Any reasons?
Redigert 06.06.2025 kl 11:17