Zenith Energy

Blientotre
ZENA 23.04.2025 kl 23:43 19718

Hei,

Vi kjører i gang en ny lukket gruppe hvor alle som vil kan delta.

Ønsker en åpen og seriøs diskusjon om selskapet - men også folkeskikk fra deltagerne.

Overdreven høysinn og useriøs negativitet vil ikke tolereres.

Kom med informative innlegg som omhandler selskapet.
Redigert 05.05.2025 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Vekst
25.04.2025 kl 12:36 5642

Enig :-)

Men markedet har ikke priset inn en evt. seier fra ICC-2. :):)
Redigert 25.04.2025 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
25.04.2025 kl 12:44 5594

@Blientotre, vel dersom det er sånn at Tunisia har innlevert en klage eller nye dokumenter så er vel det noe som Zenith skal/burde børsmelde noe som ikke har skjedd foreløpig, så hvor mye hold er det i chat GPT??
MC Axel
25.04.2025 kl 12:47 5591

The deadline for Tunisia and Zenith to submit additional documentation has expired, and the arbitral tribunal is currently processing the case.
Anything that was not submitted on time will be rejected.

Another thing that annoys me is that people talk about appealing an arbitration decision. IT CAN'T BE DONE

From the net:

"Ulemper ved voldgift

Den udeblivende mulighed for at anke en voldgiftskendelse kan opfattes som uhensigtsmæssig af den tabende part, hvis denne finder, at voldgiftskendelsen er forkert."

Zenith won the first case and it is final!

If it were the case that a deadline was not set, then more than 60 days have passed since the last hearing, which was on February 20.

"Usually, the Board provides the parties with specific deadlines for the delivery of written evidence and reports. If no specific deadlines are provided, an expert's written report must be delivered no later than 60 days before the hearing."

Read this:

Final hearings of ICC-2 Arbitration
February 20, 2025

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Final hearings of ICC-2 Arbitration

https://newsweb.oslobors.no/message/639240
Redigert 25.04.2025 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Trucker-22
25.04.2025 kl 12:49 5586

Som Vekst skriver så er det ICSID så det gjelder vel sak 3 og ikke ICC 1 og 2 ?
Vekst
25.04.2025 kl 12:56 5577

ICSID= sak 3.
https://icsid.worldbank.org/cases/case-database/case-detail?CaseNo=ARB/23/18

ICC-1= sak 1 som Zenith vant. Tilkjent $9,7mill
ICC-2= sak 2 som venter domsavgjørelse innen sommeren 2025. $130 mill.

ICSID = sak 3. Rettsrunde Q4/Dec. 2025 med ventet endelig dom Q1/Q2 2026.
$503 mill.
Blientotre
25.04.2025 kl 13:00 5566

Helt riktig, siste sak altså sak 3 går under rettsdom ICSID.

Og de 2 første under rettsdom ICC som har andre regler for hvordan sakene går. Det er ingen muligheter for anke en dom i ICC, det finnes smutthull men det er minimale muligheter for å få gjennomslag på noen form for omgjørelse når dom er falt i ICC.

Så sak 2 et i rute og kan være avgjort mellom mai til september.

Det er faktisk genialt og veldig godt trekk av selskapet å kjøre i 2 forskjellige rettsinstanser.
unikum
25.04.2025 kl 13:01 5557

Alt handler her om trading før man får en dom i sak 2 eller forlik. Tydelig noen som kjører sirkuset opp og ned der det alltid vil være noen som taper eller går glipp av oppgangen. Deler av porteføljen trades med mens resten står stille.
MC Axel
25.04.2025 kl 13:02 5554

Thank you

No, because case no. 1 has been decided finally and cannot be appealed

Case no. 2 is under process and the deadline for submitting documentation has passed. A decision may come this quarter.

We haven't gotten to the third case. But I believe in a settlement before it becomes a hot topic.
MC Axel
25.04.2025 kl 13:08 5528

Thank you!

That's how it should be done. Case no. 2 is under process, everyone should know that

And 139,7 Mill dollars is great!, that,s 1 459 795 150 million NOK! :)

ICSID = sak 3. Rettsrunde Q4/Dec. 2025 med ventet endelig dom Q1/Q2 2026. $503 mill. = 5 256 098 500 NOK

Vekst
25.04.2025 kl 13:17 5550

For å «hausse» litt, mener jeg kursen skal nå prise inn en forventning om seier i ICC-2 (sak 2/$130mill) den kommende tiden.
Mitt bet 2-3 kr til før dom foreligger.

0,20kr til 1,9 var for seiern sak 1.

Så ja, ikke uventet denne oppgangen. Kjøpte seinest i går!
patek5146
25.04.2025 kl 14:14 5476

Der er jo også en lille “sidegevinst” fra SMP sagen som kan give omkring $10 millioner (minimum) ved sejr, bare lige mens vi venter på ICC2
Redigert 25.04.2025 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
Blientotre
25.04.2025 kl 14:54 5530

Den dommen kommer i juni, altså innen to måneder.
jantt
26.04.2025 kl 14:50 5203

Dette er en aktie der kan give den helt store gevinst eller det helt store tab.
Det kan gå begge veje og derfor ligger kursen nu hvor den gør.
Nogle snakker om vi skal ned på 10 øre og andre vi skal op på 17 nkr.
Selv håber og regner jeg med at vi kommer op omkring 5-6 nkr, og så er jeg tilfreds.
Hvorfor holder jeg efter 3,5 år hvor kursen har være nede på 15 øre og jeg troede at alt var tabt ?
Som jeg ser det at fordi de har vundet 1. sag er jeg næsten helt sikker på at de vinder 2. sag.
Hvis der ikke kommer forlig (hvilket jeg tror) snart, så kommer det helt sikkert når/hvis de vinder 2. sag.
Så burde Tunesien indse at de også taber 3. sag.
Ja det er da kedeligt at kursen har været oppe på 2 nkr og vi nu er omkring 1 nkr, men sådan er aktiemarkedet. Alt går op og ned.
Jeg er ikke god til at trade, så derfor holder jeg. Ville være kedeligt at god nyhed kom og man gik glip af opgangen.
Har tradet en lille smule der har givet 40.000 DDK som jeg har givet til min søster og nieceer.
Håber indenfor et par måneder at gode nyheder kommer der kan få kursen voldsomt op.
(har ogsp et stort tab på TSU som skal hentes ind)
Redigert 26.04.2025 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.04.2025 kl 15:59 5120

Kommer neppe forlik i sak 2 hvis AC er like sikker på seier som han hevder.
jantt
26.04.2025 kl 16:31 5200

Som jeg skriver må det da komme når/hvis de vinder nr. 2. Så burde Tunesien se at der ingen håb er og komme med solidt tilbud på forlig.
Fluefiskeren
26.04.2025 kl 16:59 5356

OK. Misforstod.
macland
28.04.2025 kl 19:24 4863

Sikkert ikke så interessant for de fleste,men kan legge det inn når jeg først har spurt Chatgbt.

​Zenith Energy Ltd. har for tiden tre pågående internasjonale voldgiftssaker mot den tunisiske staten og det statlige oljeselskapet ETAP, med krav om totalt rundt 639 millioner USD. Selskapet har nylig fått en dom i én av sakene, men de to andre er fortsatt under behandling.​
en.africanmanager.com
+6
zenithenergy.ca
+6
proactiveinvestors.com.au
+6

Status for de tre sakene
ICC-1 mot ETAP: Denne saken ble avsluttet med en dom i desember 2024, hvor Zenith ble tildelt cirka 9,7 millioner USD. Tunisia kan ikke anke denne avgjørelsen, og den er umiddelbart håndhevbar .​
zenithenergy.ca
+1
en.africanmanager.com
+1

ICC-2 mot Tunisia: Denne saken, initiert av Zeniths datterselskap Canadian North Africa Oil and Gas Limited (CNAOG), har et krav på 130 millioner USD. Den siste høringen ble avholdt i februar 2025, og en dom forventes i løpet av sommeren 2025 .​
voxmarkets.co.uk
+1
ADVFN
+1

ICSID mot Tunisia: Dette er den største saken, med et krav på 503 millioner USD. Høringer er planlagt til desember 2025, og en dom forventes i første halvdel av 2026 .​
en.africanmanager.com
voxmarkets.co.uk

Hva er sjansen for at Zenith vinner de to gjenværende sakene?
Det er vanskelig å gi en presis vurdering av utfallet, men flere faktorer peker i Zeniths favør:​

Tidligere seier: Den positive avgjørelsen i ICC-1-saken gir støtte til Zeniths påstander og kan styrke deres posisjon i de gjenværende sakene.​
share-talk.com

Sterk juridisk representasjon: Zenith er representert av anerkjente advokatfirmaer som Charles Russell Speechlys og Clay Arbitration, som har spesialisert seg på internasjonale voldgiftssaker .​
en.africanmanager.com
+7
ADVFN
+7
voxmarkets.co.uk
+7

Tunisiansk motstand: Tunisia har hatt begrenset suksess i å utfordre sakene. For eksempel ble deres begjæring om å dele opp saken i en tidlig fase (bifurkasjon) avvist i "meget sterke" termer av ICSID-domstolen .​
MFN

Selv om tidligere suksess ikke garanterer fremtidige resultater, indikerer disse faktorene at Zenith har en solid sak i de gjenværende voldgiftene.​

Hva betyr dette for aksjonærer?
En positiv dom i de to gjenværende sakene kan føre til betydelige økonomiske utbetalinger til Zenith, noe som potensielt kan påvirke aksjekursen positivt. Investorer bør imidlertid være oppmerksomme på at voldgiftssaker kan være tidkrevende og usikre, og at utfallet er avhengig av mange faktorer.​

Hvis du ønsker mer informasjon om hvordan disse sakene kan påvirke Zeniths aksjekurs eller videre utvikling, er jeg tilgjengelig for å hjelpe.

Kilder

Du sa:
Ja,jeg ønsker gjerne dine tanker om kursutvikling i forskjellige scenarioer.

ChatGPT sa:
Flott – her er en oversikt over mulige scenarioer for Zenith Energy og hvordan aksjekursen potensielt kan utvikle seg i hvert av dem, basert på sakene mot Tunisia:

📈 Scenario 1: Zenith vinner begge de gjenstående sakene (130M + 503M USD)
Total sum: ~633 millioner USD (pluss 9,7M allerede vunnet)

Potensiell kursreaksjon:

Sterk positiv reaksjon – aksjen kan mangedobles, spesielt siden selskapets markedsverdi per april 2025 er svært lav sammenlignet med kravene.

Økt tillit blant investorer og mulig institusjonell interesse.

Selskapet får kapital til nye investeringer, eller tilbakebetaling til aksjonærer (utbytte, tilbakekjøp).

Risikoer: Utbetalinger kan fortsatt ta tid; Tunisia kan motsette seg betaling praktisk sett.

⚖️ Scenario 2: Zenith vinner én sak (f.eks. 130M USD) og taper den største (503M USD)
Total sum: ~140 millioner USD

Potensiell kursreaksjon:

Moderat til sterk oppgang – en seier gir fortsatt betydelig oppside, men ikke "game-changing".

Aksjen kan doble eller mer, men hvor mye avhenger av realismen i å få betalt.

Økt interesse for selskapets fremtidige prosjekter.

Risikoer: Tapsdom i den store saken kan dempe entusiasmen noe.

🟨 Scenario 3: Zenith taper begge de gjenværende sakene
Total sum: ~9,7M USD (kun ICC-1-saken vunnet)

Potensiell kursreaksjon:

Negativ til flat utvikling – markedet har allerede priset inn noe forventning om seier i minst én sak.

Aksjekursen kan falle, men ikke nødvendigvis dramatisk – det avhenger av hvordan selskapet formidler veien videre.

Fokus vil trolig flytte til driftsresultater og andre jurisdiksjoner.

💬 Viktige faktorer å følge med på:
Tidspunkt for dommene (sommeren 2025 og våren 2026).

Tunisiske myndigheters etterlevelse – hvor lett får Zenith inn pengene?

Eventuell kapitalinnhenting – hvis sakene drar ut i tid.

Aksjonærkommunikasjon – hvor realistisk og transparent selskapet er.

Vil du at jeg skal regne på hvor mye aksjen teoretisk kunne stige i de ulike scenarioene, basert på dagens markedsverdi og antall aksjer?

Du sa:
Ja,regn gjerne på det.

ChatGPT sa:
Selvfølgelig! Her er en oppdatert analyse av hvordan Zenith Energy Ltd. (ZENA) sin aksjekurs kan utvikle seg i ulike scenarioer, basert på dagens markedsverdi og aksjekurs.

📊 Nåværende aksjekurs og markedsverdi
Aksjekurs (per 18. mars 2025): 1,295 NOK

Markedsverdi: Ca. 548,93 millioner NOK ​
StockAnalysis

📈 Scenario 1: Zenith vinner begge de gjenstående sakene
Potensiell gevinst: Totalt ca. 633 millioner USD (ca. 6,5 milliarder NOK)

Estimert aksjekurs: Dersom hele beløpet reflekteres i aksjekursen, kan kursen teoretisk stige til rundt 17,5 NOK per aksje.​
Walletinvestor.com

⚖️ Scenario 2: Zenith vinner én sak (f.eks. 130 millioner USD) og taper den største (503 millioner USD)
Potensiell gevinst: Ca. 140 millioner USD (ca. 1,5 milliarder NOK)

Estimert aksjekurs: Aksjekursen kan stige til rundt 4,0–4,5 NOK per aksje, avhengig av investorers vurdering av risiko og tidshorisont.​

🟨 Scenario 3: Zenith taper begge de gjenstående sakene
Potensiell gevinst: Kun den tidligere vunnet saken på ca. 9,7 millioner USD (ca. 100 millioner NOK)

Estimert aksjekurs: Aksjekursen kan forbli rundt dagens nivå på 1,3–1,5 NOK per aksje, med liten endring.​

💡 Viktige faktorer å følge med på
Tunisianske myndigheters etterlevelse: Hvordan vil Tunisia forholde seg til eventuelle dommer og betalinger?

Selskapets kapitalbehov: Vil Zenith måtte hente kapital for å finansiere driften i påvente av utbetalinger?

Markedsstemning: Hvordan reagerer investorene på nyheter og utviklingen i sakene?​
macland
29.04.2025 kl 09:47 4469

"🟨 Scenario 3: Zenith taper begge de gjenstående sakene
Potensiell gevinst: Kun den tidligere vunnet saken på ca. 9,7 millioner USD (ca. 100 millioner NOK)

Estimert aksjekurs: Aksjekursen kan forbli rundt dagens nivå på 1,3–1,5 NOK per aksje, med liten endring.​
"

Det mest interesanne som jeg egentlig ikke tar for gitt er at kursen vil ligge så høyt om man taper begge resterende saker

" Scenario 3: Zenith taper begge de gjenstående sakene

"

Positivt i dag,Laveste omsatte til nå er 19 kr.Litt utrolig etter gårdagens slutt på noen få aksjer som fikk den opp til 18,98 kr

Kort nedtrend siden 25 april er brutt og gjennomsnittelig pris sålangt i dag er 1,21 på de 550 k aksjene i volumet så langt.En sterk start på dagen.

På lengre sikt har vi et bullflagg (mener jeg,3 eller 4 times chart) som gir potensiale til ca 3,35. Første kneika blir å passere 1,25.Går det,så ser alt mye lysere ut.

Ps,bare sånn at alle vet hvor dere har meg. Jeg trader om jeg kan og er ikke langsiktig i noe.
Redigert 29.04.2025 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
macland
29.04.2025 kl 21:59 4281

Nå har jeg fått oversatt dokumentet fra 23 desember som noen etterlyste,men det er så stort og omfattende med innsigelser fra begge parter (28 sider),at jeg får ikke kopiert eller limt det inn. For interesserte,og det bør alle være,så bruk google oversetter og trykk på dokumenterni menyen for oversettelse. Bruksanvisning i ninnlegg over siden denne var feil.. Masse lesestoff og argumenter.
Redigert 30.04.2025 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Liverbirds
29.04.2025 kl 22:24 4220

Tusen takk 👍
macland
29.04.2025 kl 23:05 4181

Håper du får åpnet det. Si fra om ikke.Har eventuellt en mulighet til å åpne en egen tråd og lime inn i flere deler,men arbeidsomt.
Har lagt inn feil. Linken nederst skal limes inn i "dokument" ( det er viktig å bruke dokument,ellers går det ikke) på google oversetter. https://translate.google.com/?sl=auto&tl=no&op=docs

Inn i "dokumenter øverst" https://icsidfiles.worldbank.org/icsid/ICSIDBLOBS/OnlineAwards/C11259/DS20498_Fr.pdf
Redigert 30.04.2025 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Konjagi
30.04.2025 kl 08:23 4002

Takker så mye.
Skal lese dette i ro og fred, her er det endel å absorbere.
Interessant i forhold til siste utvikling med nye fremstøt fra Tunisia
Mdg1
30.04.2025 kl 09:13 3835

Er litt enig med Tunisia angående ICSID at det Zenith shopper lit her og der for å få mest mulig penger ut av saken. Om de vinner ICC-1 og ICC-2 så har de på en måte fått dekker en del av det de også ber om i ICSID. Så da burde man kanskje rent logisk trekke fra 140m$ på kravet i ICSID saken. Det gjør så klart ikke Zenith. De går ut med fult krav, så får man bare se om retten vil redusere kravet eller ikke.

Dette dokumentet gjelder ikke saken som snart får dom, dette er ICSID saken som kommer senere
Redigert 30.04.2025 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Vekst
30.04.2025 kl 10:52 3641

Her er et kort sammendrag med de viktigste momentene fra ICSID-prosedyredokumentet (sak ARB/23/18), og vurdering av hva som taler for Zenith – samt momenter knyttet til mulighet for forlik (Ref. linken til Macland)
Disclaimer: Fikk Chatgpt til å lese igjenom dokumentet og lage et kort sammendrag.

Kort sammendrag – ICSID-saken mellom Zenith og Tunisia
Zenith Energy og deres datterselskaper har reist krav mot Tunisia for brudd på den bilaterale investeringsavtalen (BIT) mellom Storbritannia og Tunisia.

Tunisia forsøkte å få saken delt i to (bifurkasjon) for å behandle jurisdiksjon først – med mål om å få saken avvist uten å gå inn på realitetene.

ICSID-tribunalet avviste denne forespørselen 23. desember 2024, og fastslo at Tunisia ikke hadde oppfylt kravene for bifurkasjon. Tribunalet anser altså saken som seriøs og behandlingsverdig.

Zeniths krav på 503 millioner USD er basert på tredjeparts ekspertvurderinger, bl.a. fra Chapman Petroleum Engineering.

Hva taler for at Zenith har en god sak?
- Tunisia fikk avvist forsøk på å blokkere saken via prosedyreinnsigelser – et viktig signal om at ICSID anser kravene som reelle og tilstrekkelig underbygget.
- Zenith har allerede vunnet ICC-1, med en endelig og rettskraftig kjennelse. Dette styrker deres troverdighet som part.
- Kravet er teknisk underbygget, ikke løst estimert – det bygger på standard praksis i internasjonale voldgiftssaker.
- Tunisia har forsøkt en rekke prosessuelle innsigelser, men fått gjennomslag for få. Det kan tolkes som prosessuell svekkelse.

Er forlik aktuelt?
Ja – dokumentet viser at Zenith tidligere har foreslått mekling for å løse konflikten i minnelighet (ref. meldinger fra 2022 nevnt i ICSID-dokumentet). Det kan indikere at selskapet er åpen for forlik, spesielt dersom Tunisia ønsker å redusere omdømmerisiko og økonomisk eksponering.

Andre forhold å følge med på:
Tunisia la 24. april 2025 frem nye innsigelser og motargumenter (counter-memorial + preliminary objections). Dette er vanlig i slike prosesser, men avgjørende hvordan tribunalet vurderer disse i neste fase.

Prosedyretidsplan skal fremlegges før sommeren 2025.

Endelig avgjørelse forventes i løpet av første halvår 2026.

Redigert 30.04.2025 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Vekst
30.04.2025 kl 10:57 3623

Viktige funn fra ICSID-dokumentet:
ICSID avviste Tunisias anmodning om bifurkasjon i sin helhet:
Tribunalet fant at Tunisias innsigelser var så tett sammenflettet med sakens realitet at det ikke var hensiktsmessig å skille ut jurisdiksjon først. Dette betyr at hele saken nå skal behandles samlet – en klar prosessuell fordel for Zenith​.

Zeniths krav er teknisk og tallmessig dokumentert:
Skadebeløpene på 503 millioner USD er støttet av tre separate rapporter utarbeidet av Chapman Petroleum Engineering – en anerkjent tredjepart​.

ICSID fastslo at kravene er seriøse og behandlingsverdige:
Tribunalet vurderte at Tunisias innsigelser ikke oppfylte kravene for å hindre videre behandling, og avviste dem som ikke alvorlige eller tilstrekkelig funderte på nåværende stadium​.

Zenith har forsøkt forlik tidligere:
Zenith foreslo både mekling og forlik underveis, men Tunisia responderte ikke på dette. Det er dermed dokumentert at Zenith er åpen for minnelig løsning – noe som kan aktualiseres igjen, spesielt dersom Tunisia ønsker å begrense eksponering og omdømme tap​.

Tunisia argumenterer med "manglende garantier" og påstått feilstrukturering:
Tunisia hevder at Zeniths datterselskaper ikke overholdt nasjonale krav til garantier og autorisasjon, og derfor ikke skulle vært beskyttet av BIT. Dette er blant hovedinnsigelsene Tunisia har lagt frem​.
Vekst
30.04.2025 kl 16:01 3451

Tar frem denne igjen:

https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46

The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd

:)
Redigert 30.04.2025 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Trucker-22
30.04.2025 kl 17:53 3365

Utrolig at det henvises og ropes etter TLOA som kan være hvem som helst med en egen skjult agenda. Og at denne, og andre meldinger fra TLOA tas for god fisk fra aksjonærene. Har zenith noen gang meldt om $180M on the table?
Liverbirds
30.04.2025 kl 18:14 3499

Hvorfor har du godkjent Trucker-22 i denne lukkede tråden?
Blientotre
30.04.2025 kl 19:39 3482

Fordi vi skal kunne ha en moderat og god diskusjon om selskapet - Negativt som positivt.

Jeg har ikke sett Trucker oppført seg overdrevent negativ eller utidig i sine innlegg her på tråden.

Han har jo et poeng, ingen vet hvem hun er. Men personlig har jeg selv sett hun har truffet merkelig godt i det hun har meldt.
Redigert 30.04.2025 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
Tony83
30.04.2025 kl 19:53 3477

I actually can't recall a single time she has missed! That's strange BUT ... true!
Blientotre
30.04.2025 kl 20:04 3601

Om det stemmer, så liker jeg mye bedre Rischioso som Trucker😂
Fluefiskeren
30.04.2025 kl 20:06 3616

Det stemmer ikke. De skriver på veldig forskjellige måter.
Liverbirds
30.04.2025 kl 22:39 3524

Da skjønner jeg ikke bakgrunnen for å starte opp enda en lukket tråd. Trodde det var for å utestenge skribenter som Trucker-22 og Ris....
Trucker-22
30.04.2025 kl 22:53 3707

Håper de kaster deg ut som farer med løgner om at jeg er en annen
Blientotre
30.04.2025 kl 23:08 3803

For å få slutt på den overdrevne haussingen og baissingen som foregår på de åpne trådene. Denne tråden skal ha et slags kvalitetsstempel som en tråd hvor du kan få hentet mest mulig informasjon om selskapet på kortest mulig tid, uten all den gjentagelsene om samme tema gang på gang i de åpne trådene.

Bare se taktikken hos Rischioso - han er innom og baisser 5-6 ganger til forskjellige tider i døgnet for å skape uro og usikkerhet i aksjen bevist for egen vinning.

Om han lykkes er en annen ting, for så langt er aksjen 6x opp fra hvor han anbefalte salg - og 0,2kr over den kronen han har mast om å under nå i månedsvis. Men poenget var å få slutt på det gnålet som han bevist driver med hver dag.
Liverbirds
01.05.2025 kl 06:52 3613

Ja, og der er Trucker-22 en god nr. 2 etter Ris.

Jeg har sittet i Zenith i 4 år nå, så her kan du umulig ha fulgt godt med på hva f.eks Trucker-22 skriver.
Redigert 01.05.2025 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
01.05.2025 kl 07:14 3836

@Liverbirds, ut i fra mønstret til T-22 så tror jeg han var inne med en trading post når vi begynte med en pen stigning her noen dager og at han solgte seg ut på topp, for da var det stille fra han.....nå er han nok ute igjen og begynner sin baissing, tror det er slik det henger sammen, ha en fin dag :))
Peter Sellers
01.05.2025 kl 10:22 3644

@Bli123, vel jeg er vel ikke helt enig i den vinklingen du har når det gjelder haussing vs baissing! Haussing består vel av ca 5% av innleggene mens 95% består av ris sine innlegg med kverulering og gjentakelse på gjentakelse som rett og slett gjør det utrivelig å forholde seg til !! Nå leser jeg heller innlegg på Shareville hvor tonen er en helt annen. Videre så kan jeg ikke skjønne at det er så mye å skrive om pt vedr Zena iom at vi venter på dommen for nå er det jo bare ris som til stadighet bombarderer trådene med sine gjentakelser om at det ene etter det andre ikke kommer til å skje noe som er direkte ødeleggende her på forumet, vel meg om det men føler det hadde vært langt bedre med lukkede tråder så lenge enkelte har som mål kun å skape mistrivsel, ha en fin dag :))
Tony83
01.05.2025 kl 10:35 3682

Look its here, a citation fro ChatGPT --> the arbitration award in ICC-2 is expected already in Q1 2025:

ICC Arbitration 2 (US$130 million claim)
Initiation: By Zenith's subsidiary, Canadian North Africa Oil and Gas Limited (CNAOG), against the Republic of Tunisia.
Claims: Damages related to the SLK concession, including lost production revenue and unpaid invoices.
Status: The claimed amount was increased from US$85.8 million to US$130 million. A decision is expected in the first quarter of 2025. ​
Zenith Energy Ltd
Fluefiskeren
01.05.2025 kl 16:21 3487

Stoler mere på børsmelding fra selskapet enn hva jeg gjør på KI
Konjagi
01.05.2025 kl 18:57 3445

"Look its here, a citation fro ChatGPT --> the arbitration award in ICC-2 is expected already in Q1 2025:"

Noe er galt et sted når dette postes 1.mai. Sist jeg sjekket sluttet Q1 siste dag i mars.
Husk at denne intelligensen fortsatt er kunstig 😁
Redigert 02.05.2025 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Liverbirds
02.05.2025 kl 18:49 3036

Håper du får med deg hvordan broren til Ris skriver om Zenith i de ulike trådene, blientotre
Trucker-22
02.05.2025 kl 19:00 3041

Huff, dette var flaut
Fjellbris
02.05.2025 kl 19:28 3038

Noen som har hørt noe fra Aqualight den siste tiden?
Kan ikke erindre å ha sett innlegg fra han på en stund, men han skriver jo heller ikke «i hytt og pine» når det ikke er nyheter, og det får vi vel heller ikke før sak 2 er avgjort i løpet av Q2.