Arribatec - Teknisk
Fin utvikling i dag. Brudd opp gjennom 39 øre signaliserer test av motstand ved 45 øre, deretter vil jo markedets syn på selskapets verdi være den videre drivkraft, men hvis noen syns et rendyrket cloudmigrasjonsdrevet AI implementeringsvennlig IT selskap med årlig turnover på 500 mill er mindre verd enn 500 mill så er dette et fortsatt ekstremt skeptisk marked til et nylig restrurkturert og mer enn tilstrekkelig livberget selskap med et ufattelig langt og solid potensiale. 3 x er innen rekkevidde i år, og volatiliteten er mindre nu, den ligger dog i en årlig stigning på 418 % p.a. fra lave 22 øre til nå, ved brudd på motstand i den stigende på 39 øre.
Interessant nok, og lager en ny tråd da timing synes være optimal. Mange som har hengt med en stund, men denne er ikke lenger et risikabelt gjesp, men en undervurdert perle.
Var det Dnb som kjøpte Carneigie, som har kursmål 1,5 kr?
Lite motstand etter 45 før 80-90.
Interessant nok, og lager en ny tråd da timing synes være optimal. Mange som har hengt med en stund, men denne er ikke lenger et risikabelt gjesp, men en undervurdert perle.
Var det Dnb som kjøpte Carneigie, som har kursmål 1,5 kr?
Lite motstand etter 45 før 80-90.
Redigert 06.05.2025 kl 17:46
Du må logge inn for å svare
Joppe
07.05.2025 kl 08:59
2221
Bak alle de 10 øres aksjene ligger det en aksje med tap på 2-3 og 4 kr som først skal dekkes inn. Så om det kom masse 10 øres aksjer i omløp tror jeg at gjennomsnittet til aksje eierene er mye høyere. Dette var en rettet emisjon så kun eksisterende eiere fikk tilgang til disse.
Redcloud
07.05.2025 kl 15:36
2085
Riktig, og hva betyr det i praksis? At kursen må opp en del før de nye aksjene er til salgs? Det er vel det man kan tenke seg da..
Hvis man inkluderer alt som skal ut blir dagen market cap 282 mill på kurs 41 øre.
Siste fra investtech med det samme:
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i Arribatec Group og aksjen ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 0.39 kroner. Aksjen anses teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 88)
Hvis man inkluderer alt som skal ut blir dagen market cap 282 mill på kurs 41 øre.
Siste fra investtech med det samme:
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i Arribatec Group og aksjen ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 0.39 kroner. Aksjen anses teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 88)
Børman
08.05.2025 kl 13:01
1876
Kurs 0,4 og MCAP på ca 200 mill virker som gibortpris. Dersom tallene for 1 kv nå blir positive tror jeg for denne kan gå 2-4 gangen innen året er omme.
Tradinator
08.05.2025 kl 13:20
1863
Vi som fikk aksjer i EMI hvor lavt denne ligger i forhold til potensialet, i tillegg er Geir Johansen ferdig på toppen, noe som burde doblet aksjen over natta alene :-) Sikkert flink på mye, men å selge optimisme i ARR til aksjonærene var ikke en av de. Jeg gleder meg, og tror oppturen blir like lang som nedturen har vært.
Børman
09.05.2025 kl 08:30
1661
100% enig! Endringen i ledelsen og i styret og ryddejobben som er gjort nå, tror jeg vil bære frukter og bringe kursen kraftig opp utover året.
Redigert 09.05.2025 kl 08:31
Redcloud
13.05.2025 kl 12:35
1389
45,7 øre nu, skal ikke mye til så er den vel godt over 45. Lave volumer, men finnes ikke selgere, alle har visst gjort det samme og justert sine porteføljer ferdig på lavere nivåer, grunnet usikkerheten knyttet til emisjonsaksjene. Hvis det nå er en erkjennelse i markedet at de som eier 10 øresaksjer har et langt høyere snitt enn dagens kurs og så videre. Spennende å se hvor bratt det kan bli her om den bryter opp gjennom taket i den stigende ved ca 47 øre. MCAP fullt utvannet blir 57 øre hvis man verdsetter Arribatec til 400 mill. Så er det mer å gå på derfra hvis de leverer, noe man jo alltid kan håpe på gitt deres nye fundament.
Q1 -25 kommer 28. mai, ikke 15. som tidligere annonsert.
Q1 -25 kommer 28. mai, ikke 15. som tidligere annonsert.
Redigert 13.05.2025 kl 12:39
Redcloud
15.05.2025 kl 09:09
1207
God morgen. Snakket med Dnb i går, som kunne bekrefte at alle analyser fra Carnegie etter hvert skal publiseres på aksjehandelsløsningen til Dnb. Det var visst noen utfordringer foreløpig, men jeg spurte spesifikt etter Arribatec, og spurte om jeg hadde tilgang på analysen til Carnegie av Arribatec som kunde i Dnb. De svarte delvis bekreftende men måtte undersøke. De skulle kontakte meg. Venter på svar.
Redcloud
15.05.2025 kl 16:33
1136
45 øre holder og vil nok gjøre det kanskje til generalforsamling 5. juni hvor aksjespleis 10:1 vil bli foreslått. Tipper da at Dnb sin Carnegie-analyse ikke blir publisert før midt i juni en gang. Hold ut så lenge. Hva skal vi tippe deres kursmål blir?
Kr 5,7 tipper jeg. Midt i juni.
Bare for å være helt sikker :)
Kr 5,7 tipper jeg. Midt i juni.
Bare for å være helt sikker :)
Redigert 15.05.2025 kl 16:34
Redcloud
29.05.2025 kl 17:09
565
Fin utvikling etter Q1 rapporten i går, motstand ved 45-46 brutt, aksjen var opp hele 31% på et tidspunkt. Endte opp 20% og sluttet på 54 øre. Dette tyder vel egentlig på at den kommer til å legge seg i en en kanal mellom 64 øre og 84 øre, hvor den kommer til å bli liggende en stund. Jeg har en mistanke om at oppgangen fortsetter i morgen, men seff kan den få en reaksjon ned, men det anser jeg som tvilsomt, gitt at den var helt oppe i 59 øre i går. Den har ligget limt opp mot 45 øre i flere uker i påvente av Q1 og ikke vist noen tegn til salgspress eller lignende. 65 mill i banken, etterlengtet pluss på bunnlinjen. Q2 blir også bra og bedre fordi mye av ordreinngangen fra Q4-24 skal igangsettes i Q2.
Har fått bekreftet fra Dnb at Carnegie ikke har noen analyse av Arribatec. Da husket jeg feil. Noen som vet noe om hvilken analyse som har kursmål 1,5 kr? Var det Arctic?
Har fått bekreftet fra Dnb at Carnegie ikke har noen analyse av Arribatec. Da husket jeg feil. Noen som vet noe om hvilken analyse som har kursmål 1,5 kr? Var det Arctic?
Tradinator
30.05.2025 kl 08:31
365
Er jo ingen grunn til å selge her nå, pilene peker opp og selskapet er lavt priset. Jeg kunne gjerne dumpet EMI aksjer nå, men hvorfor i all verden skulle jeg det nå. Denne vil gjøre sterkt comeback, og har akkurat startet oppturen.