MPCC EK 30, men kurs 15-16, avkastning?
Egenkapitalen oppgis av rederiet til 30 kr. pr. aksje, sikkert konservativt regnet, for de tjener jo som regel noe når de selger et skip.. Hvilken netto avkastning på EK skal rederiet forvente etter alle driftsutgifter, renter, avskrivninger og skatter er betalt? Sikkert ikke fornøyd med mindre enn 10%? Dvs. 3 kroner minst. Trolig heller 4-5 kroner. God plass til utbytte og noe tilbakekjøp så lenge aksjekursen er på omkring halve EK.
Redigert 13.05.2025 kl 13:32
Du må logge inn for å svare
nucleus
12.05.2025 kl 17:26
13138
Iforhold til kursen nå i det siste, kan vi nok forvente minium 20- 30% avkastning på årsbasis. 75% av driftsresultater betaler jo MPCC i retur til sine aksjenærer, offisiell politikk. Noe som jeg oppfatter som fantastisk bra. Flåten er tilvaretatt med fornyelser og forholdsvis lav gjeld bør en også påpeke. Med veldig høy gjenomsnitt alder på feederer klassen, kan en ikke skjønne annet en gode prognoser fremover. Så er orderboka på nye skipp i feederer klassen er svært laber attpåtil.
velkjent
12.05.2025 kl 21:28
12830
Med litt kunnskap om regnskaps -og investeringsteori, er det enkelt å regne hjem utbytte på ca. 40c/aksje i 2025, men når det er nevnt skal flåten reduseres ytterligere og vil havne på ca.53 skip i 2026. Samtidig antar jeg at disse skipene innbringer ca.$100 M i cash og mitt ønske er at en del av dette enten går til aksjonærene som tilbakeført kapital eller benyttes til å kjøpe aksjer for kansellering. Soliditeten er så god at det ikke er behov for en forsert nedbetaling av lån. Ved kjøpet av Songa-flåten i 2021 ble aksjebeholdningen øket med ca. 10%.Nå er disse skipene stort sett avhendet uten at aksjebeholdningen er redusert tilsvarende og færre skip gir normalt lavere inntekter pr. aksje.
Det er også et faktum at ganske mange skip med ratefonyelse i 2024, har rater godt under dagens marked og det gjenstår å se om nivået holder seg og om reforhandlingene i år og neste år kan heve disse igjen.
Det er også et faktum at ganske mange skip med ratefonyelse i 2024, har rater godt under dagens marked og det gjenstår å se om nivået holder seg og om reforhandlingene i år og neste år kan heve disse igjen.
Rule
13.05.2025 kl 02:00
12580
Udbytte kan blive endnu bedre i 2025. De guider op til 325 mUSD i EBITDA og udbetaler 75% og der er 443 mio aktier:
udbytte_potential = 325 /443 * 0,75 = 0,54 cent pr aktie = 5,6 nok pr aktie --> 35%
jeg vil også tro at det bliver mere "ædruelige" 25%, hvilket også er ganske vildt...
udbytte_potential = 325 /443 * 0,75 = 0,54 cent pr aktie = 5,6 nok pr aktie --> 35%
jeg vil også tro at det bliver mere "ædruelige" 25%, hvilket også er ganske vildt...
velkjent
13.05.2025 kl 08:18
12271
Du må trekke fra avskrivninger og renter fra de 325 og de vil trolig være 70+20.
Winter is Here
13.05.2025 kl 08:31
12206
DnB ser ikke ut til å være ening i dette med tanke på kursmålet dems. De har noe personlig mot MPCC.
Redigert 13.05.2025 kl 09:05
Du må logge inn for å svare
velkjent
13.05.2025 kl 08:57
12105
DNB bryr seg ikke om realiteter, bare filosofi for da kreves det ikke kunnskap om aksjeanalyse.
Winter is Here
13.05.2025 kl 09:06
12054
De har jo "profesjonelle" som driver med analyser og som legger følelser til side og fokuserer kunn pp fakta.
kvirrevi
13.05.2025 kl 11:16
11840
Megleranbefalingene må en tolke ut fra hva de legger vekt på. Et eksempel er Tomra, de er priset til 44 milliarder kroner, men har ikke et overskudd på mer enn 1167 mill. kr, og ga ikke utbytte på mer enn 1,95 kroner for 2024. Likevel er det flest kjøpsanbefalinger på Tomra, med et snitt kursmål på 170 kr. MPCC til sammenligning er priset til 7079 Mnok, ga et utbytte som var mer enn dobbelt så stort som Tomra, kr 4,89, og som har vel så gode fremtidsutsikter som Tomra, og et overskudd i 2024 på 3023 MNOK, altså nær tre ganger så høyt som Tomra. Dette vet analytikerstanden godt om, og mye av årsakene til at det blir slik skyldes betraktninger av hva selskapet kan selges til, og deretter hvilke fratrekk som gjøres på NAV eller verdiberegninger.
Imens kan vi investere i fred og ro i utbyttemaskiner som MPCC, Wawi og Heuto, og gi blaffen i selskaper som Tomra:) Når det er sagt, jeg tror analytikerstanden godt kunne se på hvor godt deres policy på lengre sikt stemmer overens med hva fakta blir, og deretter justere reglene sine.
Imens kan vi investere i fred og ro i utbyttemaskiner som MPCC, Wawi og Heuto, og gi blaffen i selskaper som Tomra:) Når det er sagt, jeg tror analytikerstanden godt kunne se på hvor godt deres policy på lengre sikt stemmer overens med hva fakta blir, og deretter justere reglene sine.
Redigert 13.05.2025 kl 11:22
Du må logge inn for å svare
nucleus
13.05.2025 kl 12:21
11666
Sandt nok. Så er jo dette med aksjeanalytikere veldig forskjellig på vurderinger. Merkelig nok oppfattes veldig et selskap som gir 75% av driftsresultater som mere "useriøst "? En kan jo få det intrykket gang på gang fra DNB Markets og MPCC. Noen som gir fantastisk avkastning til sine aksjenærer i åresvis, oppfatter da eg som mere seriøst en DNB. Når en veit fra tidligere, at en annen avdeling i samme banken..shorter MPCC aksjer, gir det jo flere aspekter om saken. Tolkning av nevnte informasjon derimot, er opp til hvert enkelt..
kvirrevi
15.05.2025 kl 11:00
10858
Fant denne artikkelen om Container Feeder markedet, som ser lovende ut, med basisår 2024 og tidsperiode 2025-2034. .
https://www.reportsandinsights.com/report/feeder-container-market
https://www.reportsandinsights.com/report/feeder-container-market
Redigert 15.05.2025 kl 12:23
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
17.05.2025 kl 15:44
10277
To feeder skip solgt til skrap siste uke ifølge ship&bunker. Dette er skipene span asia 31, bygget 1992, og sunny maple, bygget 1996. Mange, mange flere feeder skip har en så høy alder at det er grunn til å tro det blir høy skraping i årene fremover.
velkjent
18.05.2025 kl 07:51
9684
Det blir neppe mindre skraping av (alle skipstyper) om IMOs regler skal innføres. Interessant artikkel og vinkling. Den vil neppe gjengis på NRK.
https://wattsupwiththat.com/2025/05/17/un-announces-global-net-zero-agreement-on-commercial-shipping/
https://wattsupwiththat.com/2025/05/17/un-announces-global-net-zero-agreement-on-commercial-shipping/
nucleus
18.05.2025 kl 14:07
9122
Ja, hva nå fremover. Shipping fekk vel noe av mest juling, under handelskrigen fra Trump'en.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/05/18/8264929/sondagens-aksjetips-shippingindeksen-opp-45-prosent-pa-5-uker-hva-na
https://www.finansavisen.no/finans/2025/05/18/8264929/sondagens-aksjetips-shippingindeksen-opp-45-prosent-pa-5-uker-hva-na
velkjent
18.05.2025 kl 16:42
8862
Når utgangspunktene er som galest, blir analysen som originalest. Både kursen på 12-tallet og 26-tallt var intradagsnoteringer skapt av panikk/tvungen innløsning og shortskvis.
Ser av "bjellesaulisten" at Blystad er tilbake i MPCC den 14. med 554K aksjer.
Ser av "bjellesaulisten" at Blystad er tilbake i MPCC den 14. med 554K aksjer.
Redigert 19.05.2025 kl 09:57
Du må logge inn for å svare
Tekanalyse
20.05.2025 kl 12:17
7729
Kjøpsanbefaling i MPCC. Følg analysen fra 22:15. Venter man med å kjøpe seg inn til etter kvartalsrapporten på torsdag, så kan det bli dyrt!
https://m.youtube.com/watch?v=0c1RoacIwlw&t=2013s
https://m.youtube.com/watch?v=0c1RoacIwlw&t=2013s
Tekanalyse
21.05.2025 kl 07:27
6675
Nå er jeg ikke 100% sikker på det fundamentale, men jeg mener at det forventes rundt 0,90NOK i utbytte pr aksje
kvirrevi
21.05.2025 kl 15:54
5871
For meg blir det interessant å se hva de sier om kontrakter de har inngått de siste 3 månedene, kontraktsdekning for 2025, 2026 og 2027, og hva de sier om mulighetene for ytterligere kontrakter fremover.
Videre spennende å høre om fremdriften og utviklingen mot å gjøre MPCC til et grønt rederi, og hvilke markedsmuligheter selskapet vil forfølge i månedene fremover.
Over 34 000 aksjonærer i MPCC registrert hos Nordnet nå, MPCC har nærmest blitt som en folkeaksje. ( I BW LPG er det 8900 Nordnet aksjonærer, i Norsk Hydro 22000, og i Orkla 21700, noe som viser hvor sterkt MPCC står hos Nordnet kundene)
MPCC scorer godt på mange parametre som er viktige for mindre aksjonærer:
1) Høye utbytter målt mot børskurs
2) Høy NAV målt mot børsverdi (nær 2 gangeren)
3) Lav risiko både på kort og mellomlang sikt (høy kontraktsdekning i 2025 + 2026 og høy EK-andel, m.m.)
4) Gode fremtidsutsikter der feeder container markedet er anslått å vokse med 3-4 prosent årlig frem mot 2034
5) I økende grad et grønt selskap sammenlignet med andre i samme næring.
Videre spennende å høre om fremdriften og utviklingen mot å gjøre MPCC til et grønt rederi, og hvilke markedsmuligheter selskapet vil forfølge i månedene fremover.
Over 34 000 aksjonærer i MPCC registrert hos Nordnet nå, MPCC har nærmest blitt som en folkeaksje. ( I BW LPG er det 8900 Nordnet aksjonærer, i Norsk Hydro 22000, og i Orkla 21700, noe som viser hvor sterkt MPCC står hos Nordnet kundene)
MPCC scorer godt på mange parametre som er viktige for mindre aksjonærer:
1) Høye utbytter målt mot børskurs
2) Høy NAV målt mot børsverdi (nær 2 gangeren)
3) Lav risiko både på kort og mellomlang sikt (høy kontraktsdekning i 2025 + 2026 og høy EK-andel, m.m.)
4) Gode fremtidsutsikter der feeder container markedet er anslått å vokse med 3-4 prosent årlig frem mot 2034
5) I økende grad et grønt selskap sammenlignet med andre i samme næring.
Redigert 21.05.2025 kl 16:15
Du må logge inn for å svare
Torkr
21.05.2025 kl 17:45
5637
Jeg lurer på om investorer har sluttet å bry seg om hvorvidt selskaper er «grønne».
Bortsett fra selve fargen har ordet nå mistet sin betydning.
Bortsett fra selve fargen har ordet nå mistet sin betydning.
The Observer
21.05.2025 kl 20:44
5323
Ja, Mpc er nesten en folkeaksje. Selskapet er veldrevet, og er topp aksjonærvennlig. Kurs ligger stort sett innenfor intervallet der mindre investorer kan ta seg råd til aksjekjøp. Særlig når man ser at utsiktene til utbytte er attraktivt i forhold til inngangskurs. Siste året har også fokus generelt i markedet mer og mer vært rettet mot utbytteaksjer. Og Mpc troner helt i topp mht tilbakebetaling.
Winter is Here
22.05.2025 kl 07:09
4818
Utbytte: 0.08 USD
Nett asset value: NOK 19,87 (USD 837,4M i egenkapital).
Utsikter: Geopolitiske tollproblemer; robust containermarked med sterk etterspørsel, begrenset tilbud av små/mellomstore fartøy.
Utdelingsutsikter: USD 0,08 per aksje for Q1 2025, totalt USD 35,5M, utbetales 27. juni 2025 i NOK.
Langtidskontrakter: 96 % av 2025, 77 % av 2026 dager dekket; to 1 300 TEU-fartøy på 15-års NCL-charter.
Fartøysalg: 1 fullført (USD 8,6M); 7 ventende (USD 93,8M) for Q2 2025; totalt USD 102,4M.
Ordrebok: To 1 300 TEU dual-fuel-fartøy; USD 22,2M investert, USD 19,5M forfaller Q2 2025.
Leveranser: Første fartøy januar 2025, andre april 2025; ett forventet Q4 2026.
Salgsstatus: Fullført 8,4 % av totalverdi; ventende 91,6 %.
Nett asset value: NOK 19,87 (USD 837,4M i egenkapital).
Utsikter: Geopolitiske tollproblemer; robust containermarked med sterk etterspørsel, begrenset tilbud av små/mellomstore fartøy.
Utdelingsutsikter: USD 0,08 per aksje for Q1 2025, totalt USD 35,5M, utbetales 27. juni 2025 i NOK.
Langtidskontrakter: 96 % av 2025, 77 % av 2026 dager dekket; to 1 300 TEU-fartøy på 15-års NCL-charter.
Fartøysalg: 1 fullført (USD 8,6M); 7 ventende (USD 93,8M) for Q2 2025; totalt USD 102,4M.
Ordrebok: To 1 300 TEU dual-fuel-fartøy; USD 22,2M investert, USD 19,5M forfaller Q2 2025.
Leveranser: Første fartøy januar 2025, andre april 2025; ett forventet Q4 2026.
Salgsstatus: Fullført 8,4 % av totalverdi; ventende 91,6 %.
Redigert 22.05.2025 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
Winter is Here
22.05.2025 kl 07:27
4692
DNB kommer til å ha det gøy med nytt kursmål. Det ser ut som at nytt utbytte kan ligge så lavt som 0.32 kroner per kvartal med deganes utsikter.
"Den nye utbyttepolitikken innebærer et regelmessig utbytte på 30-50 prosent av nettoresultatet etter å ha vurdert driftsinvesteringer (capex) og arbeidskapitalbehov, inkludert likviditetsreserver og engangsposter. Politikken vil ha effekt fra andre kvartal, med utbetaling i tredje kvartal."
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/05/22/06465422/mpcc-vil-implementere-ny-utbyttepolitikk-fra-2.kv?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
"Resultatknekk for MPC Container Ships – tjente 600 millioner kroner før skatt"
https://e24.no/boers-og-finans/i/Xj133E/resultatknekk-for-mpc-container-ships-tjente-600-millioner-kroner-foer-skatt
"Den nye utbyttepolitikken innebærer et regelmessig utbytte på 30-50 prosent av nettoresultatet etter å ha vurdert driftsinvesteringer (capex) og arbeidskapitalbehov, inkludert likviditetsreserver og engangsposter. Politikken vil ha effekt fra andre kvartal, med utbetaling i tredje kvartal."
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/05/22/06465422/mpcc-vil-implementere-ny-utbyttepolitikk-fra-2.kv?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
"Resultatknekk for MPC Container Ships – tjente 600 millioner kroner før skatt"
https://e24.no/boers-og-finans/i/Xj133E/resultatknekk-for-mpc-container-ships-tjente-600-millioner-kroner-foer-skatt
Redigert 22.05.2025 kl 07:32
Du må logge inn for å svare
Torkr
22.05.2025 kl 07:49
4519
Hold hodet kaldt.
Det er jevne utbytter fremover, kanskje 30% lavere enn tidligere. Men ordreboka var god.
Sikre penger.
Det er jevne utbytter fremover, kanskje 30% lavere enn tidligere. Men ordreboka var god.
Sikre penger.
The oil prof.
22.05.2025 kl 08:39
4114
ALT FALLER KRAFTIG FOR MPCC !
Inntektene faller, fortjenesten faller, utbytte faller, ratene faller, kontraktenes verdi faller og dollaren faller.
Ikke minst varsler MPCC at aksjonærenes del av fortjenesten vil bli kraftig redusert fremover.
Konkluson; Kursen skal i kjelleren. SELG !
Inntektene faller, fortjenesten faller, utbytte faller, ratene faller, kontraktenes verdi faller og dollaren faller.
Ikke minst varsler MPCC at aksjonærenes del av fortjenesten vil bli kraftig redusert fremover.
Konkluson; Kursen skal i kjelleren. SELG !
Redigert 22.05.2025 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
LV-Invest
22.05.2025 kl 09:04
3966
Ørlite mer intellegent enn din forrige MPCC posting 9. mai:
The oil prof.
09.05.2025 kl 22:36
2524
Skuta synker
The oil prof.
09.05.2025 kl 22:36
2524
Skuta synker
Straight flush
25.05.2025 kl 14:49
2876
Så blir det kanskje 30-50 øre utbytte i kvartalene fremover. Da kommer MPCC etterhvert til å samle unødvendig mye fri kapital. Forutsatt man ikke øker utbyttene igjen kan det mest fornuftige være å kjøpe tilbake egne aksjer. Hvis kursen holder seg rundt 15 kr. eller under, vil rederiet netto kunne tjene mer pr. aksje der enn i selve containertjenesten. Ikke minst er det vel fritt for skatter.
Redigert 25.05.2025 kl 14:50
Du må logge inn for å svare
velkjent
25.05.2025 kl 15:32
2784
Det er kanskje ved tilbakekjøp av egne aksjer at kursene for svært mange selskap på OSE holder seg oppe. Fortjenestemarginer og utbytter ligger jo langt under hva MPCC presterer, så aksjonærene profiterer på aksjekursene om de realiserer. Mange fondsforvaltere får også bonus om fondskapitalen stiger og analytikerne følger opp med kursmål, som ikke har noe med den økonomiske prestasjonen å gjøre. Men det er jo en måte å unngå skattlegging på så lenge skjermingsrenten er så høy.
velkjent
25.05.2025 kl 15:43
2755
Tåpelig kommentar fra E24. Rederiet betaler ikke skatt og nettofortjenesten er nesten 50% av omsetningen. Det er så visst ingen resultatknekk, men helt på linje med hva rederiet har gitt som prognose og bare marginalt under resultatet for 4Q-24, mest grunnet færre skip etter salg. For meg virker det som om MPCC blir mobbet fordi det er tysk og presterer langt bedre enn norske rederier.
Fokus
25.05.2025 kl 17:43
2531
Publisert 18. mai i Finansavisen.
«MPC Container Ships opp 42 prosent på 5 uker»
«MPC Container Ships og shippingsindeksen har steget over 40 prosent siden 7. april og brutt de fallende trendene. Hva nå?»
For MPC viser mine data følgende:
Sluttkurs fredag 04.04.25 var kr 13,555
Sluttkurs fredag 09.05.25 var kr 15.03
Dvs. En stigning på kr 1,475 som utgjør 10,88%.
Hvor kommer 42% fra?
Kan noen forklare hvor jeg har sporet av?
«MPC Container Ships opp 42 prosent på 5 uker»
«MPC Container Ships og shippingsindeksen har steget over 40 prosent siden 7. april og brutt de fallende trendene. Hva nå?»
For MPC viser mine data følgende:
Sluttkurs fredag 04.04.25 var kr 13,555
Sluttkurs fredag 09.05.25 var kr 15.03
Dvs. En stigning på kr 1,475 som utgjør 10,88%.
Hvor kommer 42% fra?
Kan noen forklare hvor jeg har sporet av?
velkjent
25.05.2025 kl 19:04
2375
Fredag 28.3. var sluttkursen 16,30,altså nedgang frem til den 9,5. Disse kommentarerne leter etter sensasjoner og oppslag og har lite md bedriftene å gjøre, men minner mer om statistisk observasjon, som benyttes for å dokumentere temperaturøkninger og påståtte klimaendringer. Siden november i fjor er kursen omtrent halvert og det er trolig hva de 40% viser til. Nedgangen skjer uten at det er påvist nedgang i fraktratene for MPCCs feederstørrelser, snarere oppgang, men det er solgt noen skip, som gir litt lavere omsetning og retrofittingen/DD for en del skip gir midlertidig lavere inntjening. MPCC-kursen bykset i fjor vår da Songa kjøpte seg inn for en periode. Så solgte de igjen, men er nå tilbake med 2 mill. aksjer forut for den 22.5..
Redigert 25.05.2025 kl 19:11
Du må logge inn for å svare
nucleus
25.05.2025 kl 19:45
2289
Mest fornuftige.. er nok ikke tilbake kjøp av aksjer, men fornyelse av flåten. Det vill si kjøp av nye eller nyere skipp, som gir mere inntekter pånytt fremover.
LV-Invest
26.05.2025 kl 12:16
1593
26.05.2025 08:53:49
SHIPPING: HAVNEKØENE FORVERRES VED VIKTIGE KNUTEPUNKTER -DREWRY
Oslo (Infront TDN Direkt): Havnekøene forverres ved viktige knutepunkter i Nord-Europa og andre sentrale havner, ifølge en ny rapport fra det London-baserte analyseselskapet Drewry, ifølge Bloomberg News søndag.
Analyseselskapet advarer om at handelskonflikter kan spre maritime forstyrrelser til Asia og USA og presse fraktratene opp.
Ventetiden for å legge til kai i Bremerhaven har økt med 77 prosent fra slutten av mars til midten av mai, ifølge rapporten. I samme periode steg forsinkelsene med 37 prosent i Antwerpen og 49 prosent i Hamburg, mens også Rotterdam og britiske Felixstowe viser lengre ventetider.
Arbeidskraftmangel og lav vannstand i Rhinen er hovedårsakene og skaper problemer for trafikken til og fra innlandet. I tillegg har USAs president Donald Trumps midlertidige oppheving av 145 prosent toll på kinesiske importvarer ført til en forskjøvet shippingetterspørsel mellom verdens to største økonomier.
"Havneforsinkelser forlenger transittiden, skaper problemer for lagerplanlegging og tvinger vareeiere til å ha ekstra beholdning", heter det i rapporten.
"I tillegg viser østgående Stillehavs-handel tegn til tidlig høysesong, drevet av en 90-dagers tollpause mellom USA og Kina, som utløper 14. august", heter det videre.
Liknende mønstre merkes nå i Shenzhen, Kina, samt i Los Angeles og New York, der antallet containerskip som venter på å legge til kai har økt siden slutten av april, ifølge rapporten.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
SHIPPING: HAVNEKØENE FORVERRES VED VIKTIGE KNUTEPUNKTER -DREWRY
Oslo (Infront TDN Direkt): Havnekøene forverres ved viktige knutepunkter i Nord-Europa og andre sentrale havner, ifølge en ny rapport fra det London-baserte analyseselskapet Drewry, ifølge Bloomberg News søndag.
Analyseselskapet advarer om at handelskonflikter kan spre maritime forstyrrelser til Asia og USA og presse fraktratene opp.
Ventetiden for å legge til kai i Bremerhaven har økt med 77 prosent fra slutten av mars til midten av mai, ifølge rapporten. I samme periode steg forsinkelsene med 37 prosent i Antwerpen og 49 prosent i Hamburg, mens også Rotterdam og britiske Felixstowe viser lengre ventetider.
Arbeidskraftmangel og lav vannstand i Rhinen er hovedårsakene og skaper problemer for trafikken til og fra innlandet. I tillegg har USAs president Donald Trumps midlertidige oppheving av 145 prosent toll på kinesiske importvarer ført til en forskjøvet shippingetterspørsel mellom verdens to største økonomier.
"Havneforsinkelser forlenger transittiden, skaper problemer for lagerplanlegging og tvinger vareeiere til å ha ekstra beholdning", heter det i rapporten.
"I tillegg viser østgående Stillehavs-handel tegn til tidlig høysesong, drevet av en 90-dagers tollpause mellom USA og Kina, som utløper 14. august", heter det videre.
Liknende mønstre merkes nå i Shenzhen, Kina, samt i Los Angeles og New York, der antallet containerskip som venter på å legge til kai har økt siden slutten av april, ifølge rapporten.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
velkjent
26.05.2025 kl 12:42
1503
Har lurt på hvorfor ikke FA formidler slik info. Når det gjelder den minste bevegelse innen bulk derimot kommer det. Og når et på meglerhus spekuler om rateøkning innen VLCC-segmentet og spår oppgang for Frontlein blir det ståhei. Rateøkningen innen container-segmentet, både containerfrakt og rater for skip har vært stigende uten at FA refererer det. Har noen negativt å formidle/mene er FA behjelpelig.
Fokus
26.05.2025 kl 14:05
1310
Innlegget i Finansavisen om over 42% stigning siste 5 uker fra mandag 07.04 til og med fredag 09.05.25.
Jeg oppfatter at heller ikke du har noe god forklaring på denne %-satsen, annet enn at innlegget ikke holder vann.
Jeg oppfatter at heller ikke du har noe god forklaring på denne %-satsen, annet enn at innlegget ikke holder vann.