Induct- Kjempecase!!

På sporet
INDCT 23.05.2025 kl 14:42 12136

Kom over dette selskapet litt tilfeldig nå. Det ser helt latterlig lavt priset ut. Under 100 mill, og selskapet er i fase til å generere mengder med cash, med helt ville marginer. Her må det være mange 100% oppside. Les dere opp og se om jeg har lest riktig.
På sporet
23.05.2025 kl 15:08 6109

Se hva som skrives fra presentasjonen i januar! Dette virker utrolig solid!

Forecast på 70-80 MNOK i årlige gjentagende abonnementsinntekter når
løsningen
er fullt utrullet i NHS England, med mål om rask ekspansjon til resten av UK
(Skottland, Wales, Nord-Irland) med ytterlige gjentagende inntekter.

o Brutto marginen på 95% av årlige abonnementsinntekter vil gi 66,5 - 76
MNOK i
overskudd i England. Det påløper ikke ekstra kostnader som følge av
implementering eller oppskalering.

o Ambisjoner om internasjonal ekspansjon av astma forløpet i et stort
internasjonalt marked for biologic medisin estimert til 73,5 MrdNOK, med sterk
årlig vekst på 12,5%.

o Mål om å dekke tilsvarende behov i flere pasientforløp, som bl.a.
diabetes og
hjertekarsykdommer, både i England, UK og internasjonalt, med tilsvarende
inntektspotensial.

o Cash flow forecast for drift i 2025 på pluss 6-8MNOK før inntektene fra
astma
modulen er inkludert. Det vil si at selskapet har en stor oppside allerede i
2025.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Synnøve Jacobsen CEO, Induct AS Telefon: +47 994 15 447 E-post: sj@induct.net
Massimo
23.05.2025 kl 15:45 6071

Satser litt på denne, kan bli et lite (stort??) eventyr

Herman*
23.05.2025 kl 15:52 6061

Enten har de tatt munnen for full, eller så er dette et selskap som kan gå 10-20x med utgangspunkt i en fremtidig bunnlinje på flere hundre millioner. Som nevnt på en annen tråd: 70-80 mill er estimerte abonnements/lisensinntekter fra en sykdom/land. Dette er programvare og ikke pharma for de som måtte lure. Men som alltid: Ambisjoner må omgjøres til bindende kontrakter før vi ser en ekstrem reprising. Håper dette skjer i løpet av sommeren.
Massimo
23.05.2025 kl 15:54 6053

Forhandlingene starter nå...BIG !!!

23.05.2025 10:14:33
Induct AS: AstraZeneca initierer kommersielle diskusjoner tidligere enn planlagt
Oslo, 23. mai 2025 - Induct AS kunngjør at AstraZeneca har besluttet å fremskynde oppstarten av kommersielle diskusjoner knyttet til det strategiske samarbeidet med Induct. De første digitale møtene vil finne sted før sommeren 2025, etterfulgt av et fysisk møte i England i juli.

Formålet med møtene er å konkretisere rammeverket for utrulling av Induct sitt pasientforløp for alvorlig astma i det britiske helsemarkedet. Diskusjonene vil omfatte abonnementsbaserte prismodeller og strategi for nasjonal utrulling av alvorlig astma i England. I tillegg ønsker nå AstraZeneca at samarbeidet utvides til å inkludere andre pasientforløp hvor Induct kan bidra til økt verdi for helsevesenet og pasientene.

«Dette er en milepæl for Induct. At AstraZeneca ønsker å akselerere prosessen, er en sterk bekreftelse på relevansen og potensialet i vår løsning. Vi ser frem til de kommende diskusjonene, og ikke minst til å skape verdi for både helsevesenet og våre aksjonærer gjennom et styrket samarbeid», sier Synnøve Jacobsen, CEO i Induct.

Styreleder i Induct, Karl-Anders Grønland, kommenterer: «At disse diskusjonene skjer tidligere enn forventet, gjenspeiler den sterke tilliten mellom partene. Vi er svært tilfredse med at samarbeidet nå går inn i en ny og mer konkret fase.»

Induct vil informere markedet om videre utvikling i tråd med gjeldende regelverk.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Synnøve Jacobsen, CEO E-post: sj@induct.net Telefon: +47 99 41 54 47

Big ben
23.05.2025 kl 20:37 5991

Hei. Jeg kjøpte noen aksjer i Induct for første gang i dag og har lest meg opp på selskapet i ettermiddag, og materialiserer samtalene med AstraZeneca seg i et kommersielt samarbeid på digital oppfølging av astmapasienter, så har denne akjsjen et enormt potensiale. Risikoen ved kjøp på dagens aksjekurs er omtrent null, da selskapet er kun priset til 90 mill på dagens kurs og forventer en netto cashflow basert på dagens aktivitet er nærmere 10 mill. i 2025. Jeg gjetter på at aksjen går i minimum 6 kroner i løpet av neste uke, og selv på 6 kroner i aksjekurs, så er det fortsatt god risk/reward å ha aksjen i sin portefølje! Spenn dere fast for en himmelferd i neste uke!
Herman*
23.05.2025 kl 21:19 5981

Hvorfor i neste uke og ikke i dag? Om de får på plass en bindende kommersiell avtale med AZ for England med intensjon om utvidelse til å gjelde andre land og sykdommer, er 6 kroner ingenting. En slik avtale kan kanskje inngås i løpet av sommeren, det sier børsmeldingen ingenting om. Det jeg vet er at det er et globalt behov for denne typen løsninger, og skulle det være land og og sykdommer som ikke er av interesse for AZ, kan de (så lenge det ikke foreligger eksklusivitet) også samarbeide med andre partnere. Jeg vet også at AZ forsøkte å utvikle en løsning selv, men valgte å droppe sitt eget forsøk til fordel for Induct da de ikke klarte å komme opp med en tilfredstillende løsning på egenhånd.
nutellut
23.05.2025 kl 21:41 5968

kundene er vel ivrige her er penger å spare og bedre pasientbehandling å vinne 👏
Big ben
23.05.2025 kl 21:48 5954

Hei, jeg tror at årsaken til at aksjen ikke gikk i dag skyldes slitne investorer som har sittet fast i Induct i lang tid, samt at det ble jo foretatt en emisjon på kr.3 på totalt nesten 15 mill kroner for et par uker siden, hvor ca. 8 mill kom inn som frisk kapital og 7 mill ble tegnet av folk med lån til selskapet. Tipper at noen av sistnevnte tegnere i emisjonen solgte i dag, så overhenget i aksjen er forhåpentligsvid borte primo neste uke. Synes at Induct caset er veldig likt Vow caset som gjennomførte en stor rabattert emisjon mot tåpelige bjellesauer som Sveaas. Ketil Skorstad, Blystad m.fl. som kun var ute etter kortsiktig gevinst og holdt kursen nede inntil siste bjellesau Sveaas klarte å selge sine 15 mill akjsjer på kr. 1.40 i forrige uke og nå er kursen 2.2 uten andre nyheter at grådige bjellesauer har ødelagt aksjekursen i mange uker. Følg med på om det går troll i mine ord i løpet av neste uke!
Herman*
23.05.2025 kl 21:57 6001

Jeg har et større antall aksjer og ønsker selvsagt kursen høyest mulig. Det virker dog som det er en del slitne og gretne aksjonærer som benytter et hvert volum for å komme seg ut. Når vi et kvitt disse kan oppturen begynne. Uten at jeg konkret kjenner til motivet for salgsviljen, vet jeg at enkelte er grinete fordi styret valgte å gruse kursen ved å gjennomføre en emisjon på tre kroner til tross for tidligere forsikringer om at en emisjon ikke var nødvendig. Som det fremkommer av børsmelding ble emisjonen primært gjennomført for å bedre balansen i forkant av kommersielle forhandlinger(Ikke fordi selskapet har likviditetsproblemer-de har en solid positiv cashflow). Innsiderne stilte for øvrig opp med betydelige summer.

Oppdatering: Så ikke forrige innlegg før jeg skrev mitt.
Redigert 23.05.2025 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Massimo
24.05.2025 kl 10:37 5856

Aksjen kan fint trekke over 10 kroner uten å bli veldig dyr med de utsiktene som nå er synlige

Oppside er det vanskelig å vri seg unna her :-))

LV-Invest
24.05.2025 kl 11:52 5806

Ikke for ¨virke "surmaget", men nå har disse utsiktene vært synlige siden 30. januar 2025 uten at det har vist seg nevneverdig i aksjekurs. Den er betydelig lavere i dag enn 30. januar hvor sluttkurs var 4,56. Selv doblet jeg beholdning i de dagene, men opplevde det litt utfordrende å akkumulere noen 10' uten å dra kurs betydelig opp. Tenkte noe etter 30. januar å igjen doble beholdning, men så var det han CFO'en som begynte å selge aksjer. Sist gang han solgte var nå på mandag(20. mai). Når vi i tillegg fikk emisjon som lyn fra klar himmel i april hvor emi i praksis var fulltegnet før publisering, og rep. emi gir kun noen små smuler, er det kanskje ikke så rart man blir skeptisk og ikke har gjort noe for å øke beholdningen. En emisjon som i følge CEO jo var utelukket på grunn av samarbeidet med AZ. Kan man da stole på hva som kommer fra selskapets ledelse???
Redigert 24.05.2025 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
The Observer
24.05.2025 kl 12:11 5808

Aksjen var opp som en løve etter meldingen om tidligforhandlinger med AZ, men den falt fort tilbake. Det er ganske uvanlig å børsmelde mulige tidligforhandlinger. Investorer som har vært med en stund frykter hausing før ennå en ny emisjon. Nettopp fordi tidligere annonsering av at emisjon ikke var nødvendig, men som kom likevel. Samt innsidesalg for en stund siden. Hvis markedet ikke stoler på ledelsens uttalelser og signalmeldinger så holder seriøse investorer seg unna.
Herman*
24.05.2025 kl 13:15 5783

Når det gjelder innsidesalg, virker det som CFO selger et par aksjer hver gang strømregningen skal betales-litt merkelig. Når det gjelder gårsdagens melding, kan en se den fra ulike perspektiv: Det er ikke vanlig å børsmelde innledende forhandlinger, således kan det fremstå som haussing. Når det er sagt, er det jo kjent at de har hatt et samarbeidsprosjekt med AZ en stund, og at sistnevnte er så overbevist at de tidligere enn planlagt ønsker å starte kommersielle forhandlinger som kan resultere i en avtale som vil sende selskapets omsetning opp flere hundre prosent-med opsjon på vesentlige utvidelser-er kanskje greit for markedet å vite så en ikke risikerer lekkasjer av innsideinfo Det er allikevel helt tydelig at tilliten til ledelsen blant enkelte slitne aksjonærer er relativt tynnslitt. Når disse er ute kan kursen gå høyt på forventninger.
MorganKane
24.05.2025 kl 16:40 5687

Nei,

Du har ikke lest riktig. Dette er ett pure scam selskap. Hold dere unna!
Herman*
24.05.2025 kl 16:43 5689

Jeg er veldig interessert i en detaljert begrunnelse for dine synspunkter.
Draper
25.05.2025 kl 12:33 5495

Ikke er det scam og ikke er det verdens beste selskap.

Hvis dere leser kvartalsrapporter, vil dere se ca. 17Mnok i faste inntekter og over 20Mnok totalt. Hoveddelen kommer fra stat og kommuner, så grunnmuren er solid.
Når det gjelder Astra Z, er potensialet enormt. De har stilt opp på videomøter og bekreftet samarbeidet for de som måtte lure.
Hvor lang tid det tar før det kommer inntekter derfra har jeg ikke noe godt svar på. Men det bør komme noe i løpet av andre halvår når man ser på siste børsmelding om kommersielle møter til sommeren.

Min konklusjon er at Induct er attraktivt på 3 kr. Både på grunn av ok inntekter i bunn og en sannsynlig oppside.
At innsidere kjøpte for flere millioner i emisjonen på 3 kr er selvsagt også positivt. De vet jo mer om potensialet her enn oss og kaster neppe penger ut av vinduet.
På sporet
25.05.2025 kl 13:14 5473

Da blir det spennende å se fremover! Tipper vi får en kraftig reprising allerede kommende uke. Denne er ikke i nærheten priset riktig.
MorganKane
25.05.2025 kl 13:56 5438

Jeg var borti dem for noen år siden. Førsteinntrykket mitt da var som ditt. Det var bra. Men plutselig skifter de fokus. Kjøper opp noe ræl for overpris. Prøver noe nytt. Hopper tilbake. Emisjoner selv om de påstår at de tjener gode penger. Bare surr mente jeg. Solgte med tap, på omtrent 6 kroner den gangen. Glad jeg kom meg ut. De snakket om Astra Z da også. Jeg har ingen tro på at dette blir noe særlig av. Ikke da, ikke nå.

Men for All del. Lykke til. Over og ut.

Men
Redigert 25.05.2025 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
På sporet
25.05.2025 kl 14:05 5424

Ok Morgan Kane, takk for info, jeg klarer likevel ikke legge denne vekk. Selskapet brenner jo ikke penger, og den lille emisjonen nå underbygger veksten som kommer allerede i år. Her tror jeg at jeg bare må være med. Setter kursmål for meg selv 9 kr før sommeren. Dvs en verdi på rundt 300 mill. Det er fortsatt ekstremt rimelig, og gir en p/e på 1. normalt kun denne typen selskap prises på framtidig vekst. Dette er bare altfor lavt priset!
MorganKane
25.05.2025 kl 14:39 5413

Hva snakker du om? I q1 så hadde de ett underskudd på 700 000.

Riktignok er ebitda var på ca 3 mill. Dvs ca 12 mill i året (hvis de kutter utvikling og utgifter fortsatt), men bunnlinja er på minus.

Hva de påstår om Astra og forhandlinger der har null verdi mener jeg. De har påstått dette i årevis.
Draper
25.05.2025 kl 15:13 5385

Enig i at -700k ikke var imponerende, spesielt når de guidet positivt resultat i februar. Vet ikke om det var sluttpakker eller annet som spilte inn her, men på den annen side er det ingen krise.

Når det gjelder Astra, har de jo selv bekreftet samarbeid på video. Så at det er helt i det blå, er jeg uenig i. På den andre siden skulle jeg gjerne hatt noe litt mer konkret å forholde meg til. Årlig inntekt på 60-80 Mnok er fint, men når det er forventet å slå inn er det ikke sagt noe om.

Igjen, jeg er ikke 100% solgt på denne. Men mener nedsiden er begrenset da det ligger såpass mye faste inntekter i bunn her.
Selskapet har riktignok forbedringspotensiale på kommunikasjon, både mtp emisjonen som ikke skulle komme og plussresultat som ble minus.

Som nevnt, tror jeg rundt 3 kr. er et ok kjøp, men forventer ingen kraftig reprising neste uke. I løpet av 6 mnd bør vi se noe konkret.
Herman*
25.05.2025 kl 15:36 5370

Jeg er enig med deg at det virker som de er "all over the place", noe som kan skyldes at de har vært gode på teknologi/produkt, men særdeles dårlig på ledelse og strategi. Nå de jo fått inn ny CEO, fjernet ulønnsomme produkter/prosjekter, kuttet kostnader, og på sikt er det vel trolig at de skiller ut tilskuddsportalen/hittabidrag og fremstår som et rendyrket ehelse selskap. Skulle gjerne sett et styre med færre advokater og flere som har vellykket erfaring med å bygge store IT selskaper med global suksess.
På sporet
25.05.2025 kl 21:00 5264

Her mener jeg mange tenker feil. Prising av et selskap i vekst bør prises på fremtidige multipler. For meg virker det som at utrullingen skal starte allerede i år, og at vi da snakker om betydelige overskudd allerede neste år. Derfor er det perfekt å posisjonere seg nå, rett før det tar av. Grunnen til at denne bør stige kraftig nå, er at folk begynner å få opp øynene for businesscasen. Marginene er ville. Håper mange leser seg opp her.
MorganKane
25.05.2025 kl 21:45 5223

Ja, les dere opp å se hvor mange år de har lovet gull og grønne skoger. Og aldri levert. Bare det at de nå har gått over til å melde at man prater med folk er særdeles latterlig. Og tyder på liten evne til å faktisk levere. Spesielt med tanke på at de nylig har gjennomført en emisjon med mange som helt sikkert sikler etter å få solgt unna litt gjør at det lukter ille. Siste 2 kvartaler godt over minus 3 milloner på bunnlinja.

Mitt klare råd: ikke kjøp denne! Halvparten på denne tråden står i kø for å selge.
Redigert 25.05.2025 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
LV-Invest
25.05.2025 kl 23:29 5166

Det er det kommersielle AZ nå vil komme i gang med. Snakk marginer når det kommersielle er på plass.
Draper
25.05.2025 kl 23:30 5173

Fair å være uenige. Og som jeg har skrevet over, er jeg ikke 100% overbevist selv. Men jeg mener fortsatt at oppsiden er vesentlig større enn nedsiden.

Tre spørsmål Morgan Kane:
- Astra bekrefter samarbeid, tror du det er løgn?
- Hvorfor skulle en legemiddelgigant lyve om dette?
- Innsidere kjøper for millioner i emisjonen, hvorfor gjør de det hvis dette bare er tull?
På sporet
26.05.2025 kl 08:37 5015

Da blir det spennende å følge utviklingen fremover, jeg tror den kommer til å stige mye
Massimo
26.05.2025 kl 08:54 4990

Med litt mer Info kommer jeg til å øke i denne,
har tatt noen poster og er fornøyd med det
LV-Invest
26.05.2025 kl 10:50 4911

Ganske så bra omsetning til Induct å være i dag. Dog uten vesentlig kurs økning. Melding i dag gjorde at en tanke slo ned i meg. Kan de være så sleipe at de slengte ut fredagens melding for å få opp deltagelsen i rep. emi? Har siste tegningsdag i dag. Stygg tanke, men enkelte eier ikke skam i livet, og de har løyet før.
Draper
26.05.2025 kl 12:37 4853

Det er strenge regler for å holde tilbake innsideinformasjon, så det er nok tvilsomt. Optimalt sett burde de sendt meldingen tidligere i tegningsperioden også.
Og hvis du snur på det, og de hadde sendt meldingen etter tegningsfristen hadde gått ut ville det vært mye verre og grunnlag for spekulasjoner.
LV-Invest
26.05.2025 kl 20:16 4751

https://investornytt.no/induct-astrazeneca-fremskynder-kommersielle-diskusjoner/

Induct: AstraZeneca fremskynder kommersielle diskusjoner
Christel Mathiesen av Christel Mathiesen 23.05.2025 i Nyheter
Ny avtale i Sverige og internasjonalt gjennombrudd for Induct
Synnøve Jacobsen, CEO Induct. Foto: Induct
Det norske helseteknologiselskapet Induct AS melder fredag at legemiddelgiganten AstraZeneca har valgt å fremskynde de kommersielle diskusjonene rundt det strategiske samarbeidet mellom selskapene. De første digitale møtene vil finne sted allerede før sommeren, etterfulgt av et fysisk møte i England i juli.
Samarbeidet mellom Induct og AstraZeneca har til hensikt å rulle ut Inducts digitale pasientforløp for alvorlig astma i det britiske helsemarkedet. Ifølge Induct vil diskusjonene blant annet dreie seg om abonnementsbaserte prismodeller og strategi for nasjonal utrulling i England.
AstraZeneca har i tillegg signalisert ønske om å utvide samarbeidet til å omfatte andre pasientforløp, der Inducts løsninger kan bidra til økt verdi for både helsevesenet og pasientene.
— Dette er en milepæl for Induct. At AstraZeneca ønsker å akselerere prosessen, er en sterk bekreftelse på relevansen og potensialet i vår løsning, sier administrerende direktør Synnøve Jacobsen i en kommentar.
Styrket tillit
Styreleder Karl-Anders Grønland i Induct påpeker at den fremskyndede prosessen er et tydelig tegn på den sterke tilliten mellom partene.
— At disse diskusjonene skjer tidligere enn forventet, gjenspeiler den sterke tilliten mellom partene. Vi er svært tilfredse med at samarbeidet nå går inn i en ny og mer konkret fase, sier Grønland.
Avtalen kan åpne dørene for videre ekspansjon i det britiske markedet, og potensielt også i andre markeder der AstraZeneca har tung tilstedeværelse.
Induct vil informere markedet om videre utvikling i tråd med gjeldende regelverk. Investornytt følger saken.

Tagger: AstrazenecaInduct AS
LV-Invest
26.05.2025 kl 20:20 4771

Ser fram til videre oppfølging av Induct fra Investornytt. Doblet selv eksponering i aksjen i dag.
MorganKane
26.05.2025 kl 21:01 4736

De juger ikke direkte, men er som vanlig alt for positive til betydningen av det. Slik jeg ser det, uten å ha satt meg skikkelig inn i saken, sier meldingen ingenting av betydning. Fremskyndet? Hva var planen opprinnelig? De har jo snakket om Astra i evigheter nå. Og hva betyr det at de skal har kommersielle samtaler? De skal ha et teamsmøte? De meldte vel om dette spesfikke prosjektet før jul i fjor var det vel. Også er dette så langt de har kommet. Et teams møte. Hva var det eventuelt snakket om før hvis det ikke var kommersielle samtaler. Snakker om å blåse opp absolutt ingenting. Også tror jeg det er svært usikkert om det blir noe fysisk møte i juli. Det avhenger jo åpenbart av hva som skjer på teams møtet. Det er i hvertfall helt i det blå hva inntektene av en eventuell avtale blir. Og når den blir noe av. Det som er sikkert (tror jeg) er at Astra også har tilsvarende samtaler med andre potensielle leverandører. Hvis ikke hadde dette kommet klart frem i børsmeldingen.
Redigert 26.05.2025 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
Herman*
26.05.2025 kl 21:52 4685

Da jeg er en ny aksjonær skal jeg ikke påstå at selskapet aldri har vært overoptimistisk tidligere, men tror du bommer litt her. De har et aktivt samarbeid med AZ som AZ betaler for allerede. De har testet ut programvaren i UK, det har allerede blitt besluttet å utvide til seks sykehus, og nå skal de diskutere en full utrulling med kommersielle betingelser. Dette kan f eks bety at AZ tar kostnadene for alle sykehusene i en periode, og så kan de som ønsker å fortsette etter denne perioden tegne egne abonnement. Induct har vel antydet 70-80 mill i UK ved full utrulling av et pasientforløp (astma) så kan det bli flere sykdommer og markeder etterhvert. De kan henge seg på AZ i de landene hvor de står sterkt, og andre partnere i andre land og regioner. Første trinn i kursstigningen er etter de slitne aksjonærene er ute. Trinn to starter vel når de har en forpliktende avtale med AZ.
LV-Invest
26.05.2025 kl 21:53 4685

Representanter fra AZ deltok fysisk i møte 30. januar. Deltok selv via teams.
Herman*
26.05.2025 kl 22:57 4623

Det har de siste par dagene blitt handlet Induct aksjer for ca 7 (?) mill kroner over emisjonskursen på 3 kroner. Allikevel klarte ikke Norne å dra inn mer enn 1.2 mill i rep emisjonen. Dette er meget svakt og tyder på at eksisterende aksjonærer er splittet. Innsiderne deltok med millioner i hovedemisjonen, mens de mindre aksjonærene har stort sett gitt blaffen.
MorganKane
26.05.2025 kl 23:46 4602

Pourthmoth sykehusene har vært snakk om i flere år allerede. Likevel har de gått i dundrene underskudd de samme årene.

Men én ting har dere rett i. Det har kommet en ny CEO etter at jeg sist hadde noe med selskspet å gjøre. Kjenner ikke henne. Kan godt være at hun er ryddig. Men dette er en guttegjeng som trikser og fikser. Har gjort det i mange år. Påstanden om 70-80 millioner er kun en påstand. Og påstander kan alle komme med. Jeg holder meg unna.
Redigert 26.05.2025 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
MorganKane
26.05.2025 kl 23:52 4587

Ok. Det er da enda noe. Nevnte vedkommende 70-80 millioner til Induct da? Eller hva med fremdriften? Jeg tror dette fortsatt er i det blå. Hvis du alt er inne så sitt gjerne. Hadde neppe klart å selge selv hvis jeg først trodde på de. Og hvem vet, kanskje jeg tar feil. Men hvis du er ute så ikke kjøp. Jeg kjøper i hvertfall ikke.
Redigert 26.05.2025 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Herman*
27.05.2025 kl 00:11 4570

Ny Ceo har kuttet kostnader, lempet ut ulønnsomme produkter, og tilsynelatende drar hun selskapet gradvis i en mer spisset retning. Selskapet leverer nå positiv kontantstrøm, men store avskrivninger ødelegger nettoresultatet.
Redigert 27.05.2025 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Fundam1talist
27.05.2025 kl 07:11 4499

Her må man holde tunga rett i munn. Selskapet hadde for det første ikke representant for AZ på møtet i januar. Vedkommende er leder for astma prosjektet ved Portsmouth sykehus. Ellers har de altså hatt dette samarbeidet med sykehuset i over 5 år. I fjor kom AstraZeneca inn som partner og ønsker å kjøre dette videre. Nå får man beskjed om at de ytterligere ønsker å fremskynde prosessen slik at man kan starte for fullt på andre sykehus enn de som var i «pilot». Man skal nå bli enige om kommersielle vilkår, og man går bort fra reklamebaserte inntekter til linsensbasert. Induct er nå helt i startfasen av det som vil bli en vanvittig opptur - dersom de lykkes med England. Uansett er aksjen billig på nåværende inntjening (EV/EBITDA 7,7 på 2025 estimater). Så dette er en veldig billig opsjon på fremtidig inntjening! Nåværende CEO har ca ett år som leder for selskapet, og hun har virkelig klart å snu denne skuta! Emisjonen som ble gjort styrker balansen og gjør caset attraktivt. Nærmest netto gjeldsfrie og muligheter for bunnlinje på over 100MNOK i løpet av de neste 3 årene. Denne kan med andre ord gå mer enn 10x i løpet av de neste årene.
LV-Invest
27.05.2025 kl 09:01 4378

Oppsummering av det økonomisk potensiale fra dagens presentasjon
Etter forespørsel fra markedet følger en kort oppsummering av det økonomiske potensialet presentert i dagens møte:

• Forecast på 70-80 MNOK i årlige gjentagende abonnementsinntekter når løsningen er fullt utrullet i NHS England, med mål om rask ekspansjon til resten av UK (Skottland, Wales, Nord-Irland) med ytterlige gjentagende inntekter.

• Brutto marginen på 95% av årlige abonnementsinntekter vil gi 66,5 – 76 MNOK i overskudd i England. Det påløper ikke ekstra kostnader som følge av implementering eller oppskalering.

• Ambisjoner om internasjonal ekspansjon av astma forløpet i et stort internasjonalt marked for biologic medisin estimert til 73,5 MrdNOK, med sterk årlig vekst på 12,5%.

• Mål om å dekke tilsvarende behov i flere pasientforløp, som bl.a. diabetes og hjertekarsykdommer, både i England, UK og internasjonalt, med tilsvarende inntektspotensial.

• Cash flow forecast for drift i 2025 på pluss 6-8MNOK før inntektene fra astma modulen er inkludert. Det vil si at selskapet har en stor oppside allerede i 2025.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Synnøve Jacobsen
CEO, Induct AS
Telefon: +47 994 15 447
E-post: sj@induct.net
Massimo
27.05.2025 kl 09:01 4384

Når du ser en pengemaskin :-))

Å bli med AZ er stort :-))

LV-Invest
27.05.2025 kl 09:25 4352

Yess,
Men, det er og veldig lite "frie" aksjer her. Mener å huske fra sist jeg sjekket aksjeregisteret, var det kun 17% aksjer hos de utenfor topp 20. Det var før siste emi. Når alt der ble tatt av topp 10 er % utenfor topp 20 i dag lavere enn 17%. Det kan fort være så lite som 3 - 4 million aksjer tllgjengelig. Når da omsetning i går var 1,1 million aksjer, kan det ha minsket ytterligere. Altså, om denne blir "heit" kan det gå veldig raskt, veldig høyt.
Massimo
27.05.2025 kl 10:35 4311

27.05.2025 10:25:20
Induct AS has entered into a market making agreement with Norne Securities AS
The purpose of the agreement is to enhance liquidity in the trading of the company's shares, which are listed on Euronext Growth. The agreement is in accordance with the standard requirements of Euronext Oslo Stock Exchange.

First day of market making will be 27 May 2025.
Fundam1talist
27.05.2025 kl 10:49 4297

Da var salget ferdig, nå skal aksjen opp.
The Observer
27.05.2025 kl 11:49 4241

At Norne Securities tar dette oppdraget hjelper på tilliten tiI Induct. Nome har sikkert gjennomgått selskapet ganske nøye. Som market maker tillater de ikke meldinger med for tvilsomt innhold og gjennomgår sikkert meldinger Induct ønsker å presentere markedet. Det begynner å ligne litt mer på et "ordentlig" selskap nå.
LV-Invest
27.05.2025 kl 12:02 4220

Veldig bra at Norne kom inn her. Trengs at noen filtrerer hva ledelsen uttaler. Kanskje de og kan snakke litt til CFO, slik at han ikke selger 10' - 20' hver gang han skal betale strømregninga. Selvsagt og mer betryggende å investere i aksjen, kontra hva det var inntil i går. Doblet selv beholdning i går og ble faktisk litt bekymret av at det gikk tilsynelatende for enkelt å handle noen 10' aksjer uten at snitt endret seg nevneverdig. Mer betryggende i dag med Norne på plass.
Redigert 27.05.2025 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Massimo
27.05.2025 kl 13:35 4142

Ser ut som et bra case utover året!

Det hadde løftet troverdigheten om MarketMaker sammen med "noen" kunne laget et digitalt RoadShow med guiding o.l.

Løftet aksjen sammen med kunder i 4-5 kr intervallet og vist litt muskler :-))

På sporet
27.05.2025 kl 16:25 4056

Gøy å se Induct stige. Blir virkelig spennende framover nå.