NAS - veien til kr. 25, del 2
Starter ny tråd, veien til kr 25 del 2, da den andre er full.
Og hva passer ikke da bedre enn med gode trafikk tall for mai, med økning også mai 2% vs LY😀💪
5. måned på rad da at NAS øker trafikk tall vs LY, dvs alle måneder i år, og forhåndbooking videre bekreftes igjen meget godt. Bare å glede seg til Q2 resultatet, og ikke minst Q3, når vi vet oljepris og USD i år vs LY! I tillegg prosjekt X der det jobbes med alle kostnader som vil løfte resultatet til NAS i år mye mtp besparelser kostnader vs LY😀
………..
Passasjervekst på to prosent for Norwegian
Norwegian og Widerøe hadde henholdsvis 2,18 millioner og 349.000 passasjerer i mai, 2,53 millioner samlet. Det tilsvarer en vekst på to prosent sammenlignet med samme måned i fjor.
Norwegian økte fyllingsgraden, eller kabinfaktoren, fra 82,1 til 83,6 prosent. Widerøes falt fra 69,4 til 68,6 prosent.
– Vi er glade for å se at mai kom inn med gode trafikktall, inkludert økt kabinfaktor og passasjertall sammenlignet med i fjor. Jeg er også fornøyd med nok en måned med utmerket punktlighet og regularitet. Widerøe presterte også svært godt i mai, sier konsernsjef Geir Karlsen.
– Norwegian er godt forberedt på en svært god sommer for kundene våre, med flyvninger til over 120 destinasjoner i Europa og utover. Bestillingstakten for sommermånedene holder seg sterk, med omtrent 300.000 flere solgte seter enn i samme periode i fjor, sier Karlsen.
For Norwegian var andre nøkkeltall for mai som følger:
Kapasiteten (ASK) endte på 3,56 millioner setekilometer, opp tre prosent fra i fjor
Faktisk passasjertrafikk (RPK) endte på 2,98 millioner setekilometer, opp fem prosent fra mai i fjor
Widerøe økte ASK og RPK med henholdsvis åtte og syv prosent.
Og hva passer ikke da bedre enn med gode trafikk tall for mai, med økning også mai 2% vs LY😀💪
5. måned på rad da at NAS øker trafikk tall vs LY, dvs alle måneder i år, og forhåndbooking videre bekreftes igjen meget godt. Bare å glede seg til Q2 resultatet, og ikke minst Q3, når vi vet oljepris og USD i år vs LY! I tillegg prosjekt X der det jobbes med alle kostnader som vil løfte resultatet til NAS i år mye mtp besparelser kostnader vs LY😀
………..
Passasjervekst på to prosent for Norwegian
Norwegian og Widerøe hadde henholdsvis 2,18 millioner og 349.000 passasjerer i mai, 2,53 millioner samlet. Det tilsvarer en vekst på to prosent sammenlignet med samme måned i fjor.
Norwegian økte fyllingsgraden, eller kabinfaktoren, fra 82,1 til 83,6 prosent. Widerøes falt fra 69,4 til 68,6 prosent.
– Vi er glade for å se at mai kom inn med gode trafikktall, inkludert økt kabinfaktor og passasjertall sammenlignet med i fjor. Jeg er også fornøyd med nok en måned med utmerket punktlighet og regularitet. Widerøe presterte også svært godt i mai, sier konsernsjef Geir Karlsen.
– Norwegian er godt forberedt på en svært god sommer for kundene våre, med flyvninger til over 120 destinasjoner i Europa og utover. Bestillingstakten for sommermånedene holder seg sterk, med omtrent 300.000 flere solgte seter enn i samme periode i fjor, sier Karlsen.
For Norwegian var andre nøkkeltall for mai som følger:
Kapasiteten (ASK) endte på 3,56 millioner setekilometer, opp tre prosent fra i fjor
Faktisk passasjertrafikk (RPK) endte på 2,98 millioner setekilometer, opp fem prosent fra mai i fjor
Widerøe økte ASK og RPK med henholdsvis åtte og syv prosent.
Redigert 05.06.2025 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Massimo
18.06.2025 kl 10:10
2515
Massimo skrev Det vil snu, da går det temmelig kjapt oppover
Normal utvikling 17 - 18 kroner
Sterkt marked ---> over 20
Kort sikt: 14,50 - 15
Bullen
18.06.2025 kl 10:15
4110
upsidedown skrev Vinne i lotto-taktikk😄
Litt lotto er jo gøy
Greia er at jeg laster opp i Vår og rører ikke NAS for en liten stund
Vår er jo nokså safe uansett, også med litt horisont
Greia er at jeg laster opp i Vår og rører ikke NAS for en liten stund
Vår er jo nokså safe uansett, også med litt horisont
upsidedown
18.06.2025 kl 10:26
5952
Ser at den nye flyleden mellom Østen og Vest-Europa går via Jordan og Egypt i dag. Så det går noe mer fuel på langdistanse.
Ved en eskalert situasjon i Midt-Østen kan destinasjoner som Kypros og østre deler av Tyrkia være i faresonen.
Trump er en belastning også her for å finne løsninger selv om det er åpenbart at han styrer fra baksetet. Venter vel på at Israel skal ta full kontroll før han slår seg på brystet og innkasserer æren.
Ved en eskalert situasjon i Midt-Østen kan destinasjoner som Kypros og østre deler av Tyrkia være i faresonen.
Trump er en belastning også her for å finne løsninger selv om det er åpenbart at han styrer fra baksetet. Venter vel på at Israel skal ta full kontroll før han slår seg på brystet og innkasserer æren.
upsidedown
18.06.2025 kl 10:49
5895
Solgt nylig i VÅR og tok et bett i Frontline. Foreløpig ser det ok ut.
Men vil konsentrere på NAS i tiden fremover og kjøpe på dippene.
Men vil konsentrere på NAS i tiden fremover og kjøpe på dippene.
Redigert 18.06.2025 kl 10:49
HALLOA
18.06.2025 kl 10:56
5898
Her spekuleres det noe forferdelig - uten at kursen går opp.
Kan dere tenke dere årsaken ?
Tiden er kommet for kjøp, viss man vil være med.
Selge kan man gjøre på 17-18.
Kan dere tenke dere årsaken ?
Tiden er kommet for kjøp, viss man vil være med.
Selge kan man gjøre på 17-18.
Massimo
18.06.2025 kl 11:00
5933
Shortmafian får pølsefingrene i klem i tastaturet :-))
Rykker i rockefoten!
upsidedown
18.06.2025 kl 11:08
5922
Tror mange følger med, men er skremt av øket synlig short hos Voleon. Et vanlig fenomen når short er over 0,5 og synlig på lista.
Svært mange forstår ikke at disse aksjene er satt sjakkmatt og bare kan kjøpes tilbake…
Svært mange forstår ikke at disse aksjene er satt sjakkmatt og bare kan kjøpes tilbake…
Redigert 18.06.2025 kl 11:16
niets
18.06.2025 kl 11:20
5879
..."og bare kan kjøpes tilbake…." Tja, de må jo selges først...
Redigert 18.06.2025 kl 11:21
upsidedown
18.06.2025 kl 12:37
5724
Det er misforståelsen som rår blant mange. Disse drøyt ti millionene kan bare kjøpes når andre er villig til å selge. De kan låne mer for å holde trykket og da vil utestående (udekt😉) short øke…
I går var det omsatt ca seks mill 13.30. I dag var det mindre enn to..
I går var det omsatt ca seks mill 13.30. I dag var det mindre enn to..
Redigert 18.06.2025 kl 12:45
NASLover
18.06.2025 kl 12:52
5693
Hva tenker dere, blir det Krig, USA vil kaste seg inn eller?
Oslo (Infront TDN Direkt): Iran vil ikke akseptere en pålagt fred eller krig.
Det sier Irans åndelige leder Ali Khamenei i en tale til nasjonen, ifølge medierapporter onsdag.
Han sier at Israel har gjort en stor tabbe med å angripe Iran og at Israel vil bli straffet.
– Folk vil ikke glemme blodet fra martyrene og angrepene på vårt territorium, sa ayatollaen i en TV-sendt tale onsdag, ifølge NRK.
Khamenei kom også med en beskjed til USA:
– De burde vite at Iran ikke vil overgi seg, og at et angrep fra USA vil ha alvorlige og uopprettelige konsekvenser.
Oslo (Infront TDN Direkt): Iran vil ikke akseptere en pålagt fred eller krig.
Det sier Irans åndelige leder Ali Khamenei i en tale til nasjonen, ifølge medierapporter onsdag.
Han sier at Israel har gjort en stor tabbe med å angripe Iran og at Israel vil bli straffet.
– Folk vil ikke glemme blodet fra martyrene og angrepene på vårt territorium, sa ayatollaen i en TV-sendt tale onsdag, ifølge NRK.
Khamenei kom også med en beskjed til USA:
– De burde vite at Iran ikke vil overgi seg, og at et angrep fra USA vil ha alvorlige og uopprettelige konsekvenser.
Bullen
18.06.2025 kl 14:17
5593
Blir mye babbel fra Khamenei.
Iran har ikke en sjans mot Isreal med eventuelt noe støtte fra USA
USA vil også fore Israel med våpen.
Tror også at de fleste iranere er møkka lei hele lederskapet i Iran
og er klare for noe nytt
Iran har ikke en sjans mot Isreal med eventuelt noe støtte fra USA
USA vil også fore Israel med våpen.
Tror også at de fleste iranere er møkka lei hele lederskapet i Iran
og er klare for noe nytt
NASLover
18.06.2025 kl 14:27
5568
WW III er på vei.........om USA går direkte i krig/konflikt med IRAN, uten tvil
upsidedown
18.06.2025 kl 15:09
5482
Problemet for Iran er at mange føler med Gaza, men svært få har sympati for Iran. Blir få i verden som føler medynk med Iran om de bombes tilbake til steinalderen.
Noen verbale protester fra Russland, Kina og Nord-Korea blir fasit om USA sender noen blockbusterbomber mot Iran.
Noen verbale protester fra Russland, Kina og Nord-Korea blir fasit om USA sender noen blockbusterbomber mot Iran.
upsidedown
18.06.2025 kl 15:25
5435
Følg med handelen rett etter 15.30. Hvis Voleon har økt igjen vil det komme flere aksjer for salg. Skjer hver gang….
upsidedown
18.06.2025 kl 15:36
5460
Ingen økning så da ble det bare smårusk som gikk i forhold til i går og forleden dag😁
3,1 mill aksjer omsatt. Liker utviklingen nå…
3,1 mill aksjer omsatt. Liker utviklingen nå…
Redigert 18.06.2025 kl 15:37
NASLover
18.06.2025 kl 15:43
5551
12.5 sluttkursen????
OBX lager rekord på over en uka.....mens Norwegian i rødt i alle siste dagene som en konkursbo...imponerende
OBX lager rekord på over en uka.....mens Norwegian i rødt i alle siste dagene som en konkursbo...imponerende
Redigert 18.06.2025 kl 16:04
Ransen
18.06.2025 kl 16:16
5484
Det spørs om ikke shorterne går på en aldri så liten smell her nå som Iran har tatt kontakt med USA for å forhandle. De veddet stort på at krigen skulle eskalere og oljeprisen skulle gå i taket, men faller nå rett ned....
Strategi
18.06.2025 kl 16:21
5556
Det forundrer meg at dette ikke får mer oppmerksomhet.
Re; i går kl. 08:04 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian har inngått en avtale om å kjøpe 11 LEAP-1B reservemotorer fra CFM International, ifølge en melding tirsdag.
https://www.nordnet.no/market/news/59f3ec28-88d9-4ff9-8f8a-fbfc2be0937f
Meget smart av Geir Karlsen , legger seg rett inn i balansen på selskapet.
Tror mer og mer på et bud her.
----
Pressemelding -
3. mars 2025 08:01
Dele
Norwegian kjøper ti Boeing 737-800 fly
Norwegian har inngått en avtale om å kjøpe ti fly av typen Boeing 737-800. Disse er allerede en del av selskapets leasing-flåte. Kjøpet forventes gjennomført i løpet av første kvartal i år.
For Norwegian er det å eie en større del av flåten et viktig steg for å sikre forutsigbarhet, finansiell fleksibilitet og langsiktig vekst. I tillegg bidrar kjøpet til lavere kostnader.
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-kjoeper-ti-boeing-737-800-fly-3372846
Tror det er på høy tid at investorene våkner opp.
Re; i går kl. 08:04 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian har inngått en avtale om å kjøpe 11 LEAP-1B reservemotorer fra CFM International, ifølge en melding tirsdag.
https://www.nordnet.no/market/news/59f3ec28-88d9-4ff9-8f8a-fbfc2be0937f
Meget smart av Geir Karlsen , legger seg rett inn i balansen på selskapet.
Tror mer og mer på et bud her.
----
Pressemelding -
3. mars 2025 08:01
Dele
Norwegian kjøper ti Boeing 737-800 fly
Norwegian har inngått en avtale om å kjøpe ti fly av typen Boeing 737-800. Disse er allerede en del av selskapets leasing-flåte. Kjøpet forventes gjennomført i løpet av første kvartal i år.
For Norwegian er det å eie en større del av flåten et viktig steg for å sikre forutsigbarhet, finansiell fleksibilitet og langsiktig vekst. I tillegg bidrar kjøpet til lavere kostnader.
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-kjoeper-ti-boeing-737-800-fly-3372846
Tror det er på høy tid at investorene våkner opp.
Redigert 18.06.2025 kl 16:34
NASLover
18.06.2025 kl 16:29
5584
Hvis man ser på historisk i Norwegian så faller Norwegian mer på gode nyheter enn dårlig og samme skjer denne gangen også. Ingen bryr seg om det, ser sånn ut.
Redigert 18.06.2025 kl 16:30
Ransen
18.06.2025 kl 16:36
5559
Dette har mest betydning for dem som er langsiktige og det vil styrke selskapet krafig på sikt i en tid hvor det er vanskelig å få tak i motorer og motordeler.
Per nå så står mellom 250 og 300 A321 NEO på bakken i påvente av omfattende motorreparasjoner. Det tar 10-12 måneder å skaffe deler til disse. De må produseres fortløpende og råstoffet titan er blitt en mangelvare og blir prioritert til forsvarsindustrien.
Så ja, dette er et strategisk godt trekk av Geir Karlsen og såpass viktig at det måtte børsmeldes. Responsen har vært helt fraværende da ingen forstår betydningen av dette, men tar det forgitt att alle flyene går til enhver tid uten feil.
Per nå så står mellom 250 og 300 A321 NEO på bakken i påvente av omfattende motorreparasjoner. Det tar 10-12 måneder å skaffe deler til disse. De må produseres fortløpende og råstoffet titan er blitt en mangelvare og blir prioritert til forsvarsindustrien.
Så ja, dette er et strategisk godt trekk av Geir Karlsen og såpass viktig at det måtte børsmeldes. Responsen har vært helt fraværende da ingen forstår betydningen av dette, men tar det forgitt att alle flyene går til enhver tid uten feil.
Stepping
18.06.2025 kl 18:20
5373
He he he mann kan stille klokka etter nas aksjonærene, når det er bekmørkt så er det alltid ett bud på vei.
Vorge
18.06.2025 kl 18:40
5324
Stepping: Bekmørkt for nas-aksjonærer skriver du. Da må jeg ha gått glipp av noe - for nas er min nest største posisjon, og den har gått 11% opp siste tre måneder - 15% opp siste halvår. Og de tjener en milliard ekstra på bunnlinjen pga usd. Så hva er bekmørkt?
NASLover
18.06.2025 kl 18:54
5291
Ikke bryr seg så mye om han......kommer ofte med idiotiske tanker 🤣🤣🤣🤣
upsidedown
18.06.2025 kl 22:57
5016
Fjellbris skrev 👌😀
Lite å melde fra aksjonæregisteret utover at Sundt AS er tilbake på topp 50. Kanskje blir det fremstilt som kjøp, da det ble fremstilt som salg da de røk ut😉
Er det bare min følelse, eller er det mindre interesse for NAS på HO?
Er det bare min følelse, eller er det mindre interesse for NAS på HO?
Redigert 18.06.2025 kl 23:03
Ransen
19.06.2025 kl 06:59
4798
Interessen er nok som før. Sundt er nå på 47-plass, men har ikke solgt siden 16.mai.
Forstår at mange utmattes av det som foregår, men selskapet er vel i sin beste stand i historien på alle punkter.
Forstår at mange utmattes av det som foregår, men selskapet er vel i sin beste stand i historien på alle punkter.
Flodhest82
19.06.2025 kl 07:03
4822
Er vel litt avventende for tiden, kursen burde sklidd oppover no mot høysesongen, men uroen i Midtøsten trekker kursen nedover. No vurderer USA å angripe Iran ila helgen, så kan fort bli en tøff uke neste uke. Selv mener eg at nedgangen er urimelig da Norwegian har hedger 75% av olja, og oljeprisen er fortsatt lavere en for et år siden. Alt ser bedre ut i år en i fjor, men men, ordner seg til slutt
NASLover
19.06.2025 kl 07:55
4715
Ja det skjer alltid i verden som kan påvirke Norwegian......Enten olje eller streikfare, USD eller Krig, Pilot lønn eller flystyret.......mm. Tror toppen har nådd for i år da er det bare å vente til neste år.
Nordnet-analytiker Roger Berntsen tror Oslo Børs vil åpne opp 0,2 prosent, eller innenfor intervallet [-0,2, 0,6] prosent.
Det betyr Norwegian faller videre ned
Nordnet-analytiker Roger Berntsen tror Oslo Børs vil åpne opp 0,2 prosent, eller innenfor intervallet [-0,2, 0,6] prosent.
Det betyr Norwegian faller videre ned
Redigert 19.06.2025 kl 07:57
Ransen
19.06.2025 kl 08:11
4712
Hadde det vært så enkelt at man visste at toppen er nådd, men det gjør vi ikke. Man kan heller ikke følge trender med kun 3 års historikk.
Hvis investorene ser at selkapet er verdt 20 kroner aksjen med 2-3 milliarder i resultat som alene gir over 1 krone aksjen i utbytte, så blir det slik.
De første tallene for årets toppsesong er ennå ikke presentert, så det er helt umulig å vite noe fremover. Enkelte som regner på dette, ser en betydelig vekst i passasjertrafikken, mindre kapasitet og høyere billettpriser. Er dette nok til å forstå videre utfall?
Hvis investorene ser at selkapet er verdt 20 kroner aksjen med 2-3 milliarder i resultat som alene gir over 1 krone aksjen i utbytte, så blir det slik.
De første tallene for årets toppsesong er ennå ikke presentert, så det er helt umulig å vite noe fremover. Enkelte som regner på dette, ser en betydelig vekst i passasjertrafikken, mindre kapasitet og høyere billettpriser. Er dette nok til å forstå videre utfall?
Strategi
19.06.2025 kl 08:44
4627
Tror det er viktig at aksjonærene begynner å forholde seg til realitetene og ikke til "Svada".
Realitetene vil du finne her:
July
4 July
Monthly traffic data June
11 July
Second Quarter results (Q2)
---
For 8 dager siden vår kursen 13,98 og på vei opp.
Det er ikke mange selskaper på Oslo børs som er så rigget og trigget for oppgang sett fra selskapets side som Norwegian Group.
Realitetene vil du finne her:
July
4 July
Monthly traffic data June
11 July
Second Quarter results (Q2)
---
For 8 dager siden vår kursen 13,98 og på vei opp.
Det er ikke mange selskaper på Oslo børs som er så rigget og trigget for oppgang sett fra selskapets side som Norwegian Group.
Redigert 19.06.2025 kl 08:45
Ransen
19.06.2025 kl 10:11
4458
Rentekutt er faktum. Nå blir det virkelig fart i billettsalget. Hver husholdning sparer 40k i snitt.
Kunne ikke ha truffet et bedre tispunkt enn nå rett før ferien...
Kunne ikke ha truffet et bedre tispunkt enn nå rett før ferien...
Redigert 19.06.2025 kl 10:12
MorganKane
19.06.2025 kl 10:15
4488
Haha,
Du bør lære deg litt mer matematikk før du skriver noe mer😄
Du bør lære deg litt mer matematikk før du skriver noe mer😄
Artige
19.06.2025 kl 10:24
4481
MorganKane skrev Haha, Du bør lære deg litt mer matematikk før du skriver noe mer😄
Ikke bare matten som må trenes opp der i gården. Mye rart som skrives.
NASLover
19.06.2025 kl 10:30
4467
Kan jeg få kalkulateren din.....med 0,25 poeng hvordna kan jeg spare 40k per år?????
upsidedown
19.06.2025 kl 10:30
4528
MorganKane skrev Haha, Du bør lære deg litt mer matematikk før du skriver noe mer😄
Blir rundt 9000 i snitt..
NASLover
19.06.2025 kl 10:33
4573
Ja lite mer rationell
svaret står i denne artikkelen. noen som kan lime inn med tilgang?
Dette betyr rentekuttet for deg
Så mye kan du spare om banken din følger opp rentesjokket.
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/8qd8rx/dette-betyr-rentekuttet-for-deg
svaret står i denne artikkelen. noen som kan lime inn med tilgang?
Dette betyr rentekuttet for deg
Så mye kan du spare om banken din følger opp rentesjokket.
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/8qd8rx/dette-betyr-rentekuttet-for-deg
Redigert 19.06.2025 kl 10:54
Rume
19.06.2025 kl 10:53
4516
Hei.
40k i året?? Hvor mye lån har du?
Jeg synes selv jeg har mye 4 mill.. Dette utgjør hos meg 541 kr i Måneden. Dvs 6492,- i året.
Jeg må si jeg begynner og lure på hvilke kalkulatorer folk har her inne?
Jeg kjøpte og solgte en del NAS akjser på egen innsikt rundt nyttår, så begynte jeg og lese litt på dette forumet,
og hørt litt på folk her, siden har jeg kun tapt poenger..
Og når jeg ser hvordan folk (sparer) på dette lille rentekuttet, så skjønner jeg at jeg må tenke selv her og ikke lese her iallfall.
40k i året?? Hvor mye lån har du?
Jeg synes selv jeg har mye 4 mill.. Dette utgjør hos meg 541 kr i Måneden. Dvs 6492,- i året.
Jeg må si jeg begynner og lure på hvilke kalkulatorer folk har her inne?
Jeg kjøpte og solgte en del NAS akjser på egen innsikt rundt nyttår, så begynte jeg og lese litt på dette forumet,
og hørt litt på folk her, siden har jeg kun tapt poenger..
Og når jeg ser hvordan folk (sparer) på dette lille rentekuttet, så skjønner jeg at jeg må tenke selv her og ikke lese her iallfall.
Massimo
19.06.2025 kl 11:25
4447
Rentekuttet i dag og de varslede 2-3 til, blir supert for husholdninger,
i tillegg blir det flott for NAS sin fremtidige behov for finansiering og refinansiering av kapital og vekst
Trår på peddalen nå :-))
i tillegg blir det flott for NAS sin fremtidige behov for finansiering og refinansiering av kapital og vekst
Trår på peddalen nå :-))
Redigert 19.06.2025 kl 11:26
Massimo
19.06.2025 kl 11:27
4517
Sundt familien som har vært ute av listene kjøper igjen!
SUNDT AS Ny på listen 3.837.127 aksjer
HALLOA
19.06.2025 kl 11:27
4534
Nå gjelder det ikke å spare, men å kjøpe aksjer.
Panikken brer seg snart ser det ut til.
Kjøp.
Panikken brer seg snart ser det ut til.
Kjøp.
NASLover
19.06.2025 kl 11:42
4489
Dem hopper inn og ut pga topp 50 som selger og Sundt får plass igjen i topp 50 men TDN melder at han er ny på liste eller har nylig kjøpt. Det er ikke en fakta.
NASLover
19.06.2025 kl 12:17
4534
Det må nok ledelsen svare ila 2 uker etter juni tall eller i q2 rapport....ingenting som hindrer nå å betale utbytte etter staten exit
Redigert 19.06.2025 kl 12:17