BCS: Feilinformasjon vedr BCS og Slyngstadli her !
Det stemmer at Slyngstadli ila våren nevnte en "dobling" av BCS fra 3 kr, men og masse nedside som 10% sjans for å lykkes, og stygg utvannende emisjon om de ikke kommer i mål innen 12 mnd, regnet fra april/mai 2025.
Noen brukte overskriften til Nettavisen her i forum for å promotere BCS anbefaling. Overskriften tilhører BergenBio - ikke BCS.
Så denne eksplosive overskriften har ingenting med BCS å gjøre. Dette trengte en oppklaring.
Ellers finner man telefram gruppe for BCS uten moderering og tull: https://t.me/BCS_Shareholder_Group
For øvrig en utdypning fra Slyngstadli samme dag:
Hei Birger, Takk for epost. Ja, jeg synes BCS er et spennende, men utfordrende case. Jeg betrakter de litt som et biotech-selskap per i dag. Sannsynligheten for å lykkes 100% er kanskje lavere enn f.eks. 50%, kanskje så lav som 10%, med da kan samtidig selskapet bli verdt veldig mye. Jeg har fulgt selskapet en stund, og mens Jan Børge "oversolgte" teknologien ganske mye - vi trodde man kunne rulle ut "containerproduksjonsenheter" til CO2-kilder, og "trykke penger" ved å gjøre dette om til carbonnanofiber som var verdt veldig mye.
Sannheten er at man må "tune" produksjonsprosessen veldig kraftig for å få vekk svingningene i kvalitet og løftet kvaliteten. Dette har selskapet de siste årene brukt tiden på, og så vidt jeg kan bedømme har de gjort store fremskritt. Også ift. å resirkulere elektrolyttene, som sparer store kostnader, og som også er patentert, mener jeg at et verdifullt fremskritt for selskapet. Men slik som for biotech er det mange fallgruber, og ikke bare de som dreier seg om teknologi. For at dagens aksjonærer skal få avkastning må selskapet lykkes med et viktig kommersielt gjennombrudd i løpet av de neste 12 månedene. Går det lenger, begynner kontantbeholdningen å minke, og da kan aksjekursen komme under press, og man kan i tillegg få en ødeleggende kapitalinnhenting, der man ser betydelig utvanning. Så selskapet jobber litt mot klokken, men jeg mener teknologien er undervurdert, og at BCS innsats gjennom de siste årene, bør være verdt mye for den riktige partneren! Så krydder i porteføljen - ikke 100% av pengene - er mitt råd;) vh Petter
-
«
- 1
- 2 »
Selskapet leter etter noen som kan overta teknologien og eventuelt fortsette testingen, påpeker Slyngstadli.
– Skjebnen til selskapet viser den tynne linjen mellom suksess og fiasko, sier han.
Tvilsomt om Slyngstadli mente denne skulle gå flere 1000 prosent.
Bare en liten oppklaring til oppklaringen.
Artikkelen handler om flere doblingskanditater, som er omtalt av ulike analytikere, og BCS var øverst på lista, og Bergen Bio var ikke med på lista.
I første kvartal hadde selskapet ett underskudd på 13MNOK, og man hadde 160MNOK i kassa. Det betyr at man kan holde det gående 10 kvartaler til, med denne farta. 2,5 år er ikke lang tid når man utvikler anodematerialer, men selskapet utvikler ikke direkte anoder, men råstoff som kan brukes i ulike komponenter i ulike typer batteriteknologier, og som tilsetningsstoff, så det kan være mange aktører ute i verden som kan sille med etterspørsel etter CNT.
Dersom det er 10-50% sjans for at BCS lykkes, så oppfatter jeg det som svært høy sukessrate, med prisingen selskapet har i dag i forhold til potensiale med å selge ett tonn med cnt. Dersom multiwall CNT ligger på 50USD/kg, og du klarer å selge et par kg til hver bil av en modell, så kan det fort bli ett tonn med omsetning.
Når det gjelder diskusjon om kvalitet, så er det nok lite vi veit.
Diskusjon om kundenes materialspesifikasjoner ligger nok litt bak i tid, fra før den tida da BCS begynnte å teste celler i egen lab, og man kan konsentrere seg om batteriegenskaper, i stedet for materialspesifikasjoner.
En annen sak er at man kan spekulere i at industrialisering vil kreve stabile kvaliteteter.
Kilde: https://www.dn.no/investor/aksje/S1497/BCS/BERGEN%20CARBON%20SOLUTIONS%20AS
RSI: 78
Dette kan indikere at aksje er overkjøpt. Dette er teoretisk sett et negativt tegn
Stochastic: 92
Dette kan indikere at aksje er overkjøpt. Dette er teoretisk sett et negativt tegn.
Our cutting edge technology transforms harmful, excessive greenhouse gas into clean, valuable carbon products.
https://www.nrk.no/klima/co_-mengden-i-atmosfaeren-har-passert-kritisk-grense-1.17450247
We deliver both manufacturing technology and raw materials that will add value to fast growing industries. For those interested in investing,
1. Det ble observert biler med logo/navn nylig på Flesland relatert noe patent greier, ifølge nettsiden.
2. Solan G så en del aktivitet der nå før helgen, unormalt mye aktivitet. Dette skrev han om i en alternativ kanal til denne.
3. En meget pengesterk skikkelse på vei inn, ifølge kilder i Bergen.
4. Slyngstadli spådde via Norne / Nettavisen at BCS har kommet langt, ting kan fort skje, og at dersom dette skjer er prisen svært lav, og oppsiden enorm. Overskriftene ble store sist uke. Det er fortsatt 20% oppside basert på dobling, og det kan gå fort langt mer.
Aksjen har falt alt for mye, og selv på 5,10 er det knapt priset inn noe gjennombrudd, teknologi eller annet.
Her er bra momentum, enormt volum, og tynn salgsside i ordreboka. De som har solgt, er nå ute, og de vil bare inn. Med det skal det lite til for å presse kurs noe mer opp, da de kortsiktige er vasket ut, og en del går med FOMO i magen og vil da få en selvforsterkende effekt oppover om momentumet står seg.
Preben73 skrev Solgte rubbel og bit 7, inn 4,8-4,85 i går.
Til tross for at aksjekursen har rast de siste to årene, har det vært jobbet meget godt i selskapet. Den nye ledelsen har fokus på de rette tingene, og jeg tror vi står foran flere snarlige positive nyheter/oppdateringer. Det betyr at aksjekursen skal videre opp. Lykkes selskapet kommersielt, snakker vi om en mangedobling.
Avs, luften går af ballong - nu er der panik ved havelågen....
Helt etter boka med en korreksjon, for så å sprette opp og teste toppen fra tidligere denne uka.
Korreksjonen er intradag 12% - så får vi se om gummistrikken måker denne opp mot 7,50 igjen.
Denne dukket opp nå;
Hei alle sammen på gruppen!
Etter den siste tids bevegelser så tenkte jeg å komme med litt info.
Hvis dere husker meg var jeg med i gruppen ifjor og fortalte at jeg ifjor sommer/høst snakket med Odd på telefon. Han fortalte da at de har ikke kontroll på produksjonen, ihht kvaliteter og mengder. Dette oppfattet jeg svært negativt. Men han mente de skulle klare det, men om det tok en dag eller ett år kunne han ikke si. Han var dog velvillig og snakket med meg om ulike løsninger for hvordan de skal angripe markedet etterpå. Mao, god stemning og han fortalte masse. Snakket i en gode 45min eller noe sånt. Konklusjonen var at før de hadde kontroll på produksjonen slik at de kan produsere X kvalitet til Y mengde kom de ikke til å tenke salg, marked, lisensiering, strategi osv. Men lisensiering til ulike bransjer var nok den mest foretrukne veien å gå eller JV. Vi avtalte at jeg kunne ringe igjen ila våren 2025.
Dog meldte de nå i vår at de hadde kontroll på produksjonsmetoden. Da ringte jeg opp igjen. 29.april ringte han tilbake. Jeg møtte fremdeles en høflig Odd som brukte tid på meg. MEN! Han innrømmet nå svært lite og ville ikke si noe utover at de hadde nå kontroll og jobbet med videre steg. Ingen detaljer. Ingen utgreiinger. Det ble da ikke særlig lang samtale. Faktisk bare 7min.
Det fikk meg da til å undre. Er det pga at de nå har faktisk dialog med kjøpere og partnere? Derfor Odd var så kort og ikke kunne si noe særlig? Jeg vet at Growth har lavere krav til innsidehandel og informasjonsdeling. Men jeg er jo en ukjent person hos Odd og det ville jo ikke sett bra ut hvis jeg da gikk til media og fortalte at han lakk noe innsideinformasjon.
Uansett, oppgangen nå tyder jo på at jeg kanskje har rett på dine antagelser. Derfor deler jeg infoen her nå. Jeg mistenker at Odd var så kort og hemmelighetsfull fordi han har en grunn for det. Oppgangen nå kommer fordi de trolig lekker info ur fra selskapet til venner og bekjente (personer som kan stoles på). Økning av salg av aksjer fører til andre kjøper også og derav denne oppadgående spiralen med stigende aksjekurs.
Uansett, god fredag folkens 👍🏼😎🍺
Kanskje det letteste og beste for alle parter, er å få solgt hele greien til maks pris til en internasjonal aktør.
-
«
- 1
- 2 »