LOKO mot 3 - 4 kroner 💰💰💰
LOKO-aksjen skyter fart på børsen. Her er noen av grunnene:
- Lokotech har sikret seg et betydelig forhåndssalg av deres banebrytende ASIC-kryptominer, Hashblade.
- Lokotech har et stort potensial for raskt å øke sin markedsandel på ASIC-markedet og forventer positiv EBITDA og nettoresultat i 2026.
- Nylig emisjon sikret selskapet 125 millioner NOK til masseproduksjon av Hashblade.
- I desember 2024 annonserte LOKO en større mottatt forhåndsbestilling av Hashblade, på ca 2 - 5 MUSD, med en USA-basert aktør.
- I februar 2025 kunngjorde Lokotech at ytterligere en rammeavtale for forhåndsbestilling av Hashblade var signert. Totalt utgjør inntektspotensialet i disse avtalene omtrent 6–12 MUSD, med muligheter for ytterligere inntekter gjennom bla "hosting".
Analyseselskapet Carlsquare Corporate Finance gav i mars i år et verdiestimat på 3,1 NOK per aksje i LOKO for de kommende 6 månedene. Analysen er en oppdragsanalyse der Lokotech har betalt vederlag for analysen. Analysene fra desember 2024 (kursmål 2,1 kroner) og mars 2025 (forhøyet kursmål 3,1 kroner) er likevel gode og informative, og jeg mener det uansett er verdt å sette seg inn i disse. Så får man gjøre sin egen due dilligence av caset.
Analyse 4. desember 2024: https://carlsquare.com/analyse-lokotech-group-as-kryptocase-naermer-seg-kommersialisering/
Analyse 13. mars 2025: https://carlsquare.com/analyse-lokotech-finansiering-og-store-rammeavtaler-sikret/
I slutten av januar i år ble LOKO omsatt for opp mot 3 kroner pr aksje. Lokotech er mye nærmere nå en endelig kommersialisering. Selskapet har annonsert at de venter en ferdigstillelse og tape-out allerede 7. august (+- 10 dager). Som en følge av det venter de deres første levering av Hashblade tidlig i Q4 i år.
Innsidere har i juni kjøpt ytterligere aksjer til priser rundt 0,60 kroner, dvs dagens kursnivå. Det sier litt om hva de anser potensialet i aksjen er. Aksjen har nå begynt å stige på forventningene til det vi har foran oss og kan gå over 1 og deretter 2 kroner.
I tillegg bør det nevnes at Lokotech før jul i fjor sendte ut en børsmelding med kunngjøring om betinget oppkjøpsinteresse fra en stor industriaktør ved vellykket demonstrasjon av selskapets Scrypt og Edge AI ASIC i kommersiell skala: https://newsweb.oslobors.no/message/634727 Er nok også flere større selskaper i USA som har Lokotech på radaren.
Lokotech har store ambisjoner, og lover å levere verdens beste(!) Scrypt ASIC: https://www.lokotechgroup.com/
Leverer selskapet på det de sier, kan nok Carlsquare få rett i sine kursmål og at vi ser LOKO-aksjen over 3 - 4 kroner innen noen få måneder. Blir selskapets produkter en suksess, kan aksjen på sikt gå videre kraftig opp. LOKO kan fort bli aksjen med størst reprisingspotensiale på Oslo Børs andre halvår i år.
- Lokotech har sikret seg et betydelig forhåndssalg av deres banebrytende ASIC-kryptominer, Hashblade.
- Lokotech har et stort potensial for raskt å øke sin markedsandel på ASIC-markedet og forventer positiv EBITDA og nettoresultat i 2026.
- Nylig emisjon sikret selskapet 125 millioner NOK til masseproduksjon av Hashblade.
- I desember 2024 annonserte LOKO en større mottatt forhåndsbestilling av Hashblade, på ca 2 - 5 MUSD, med en USA-basert aktør.
- I februar 2025 kunngjorde Lokotech at ytterligere en rammeavtale for forhåndsbestilling av Hashblade var signert. Totalt utgjør inntektspotensialet i disse avtalene omtrent 6–12 MUSD, med muligheter for ytterligere inntekter gjennom bla "hosting".
Analyseselskapet Carlsquare Corporate Finance gav i mars i år et verdiestimat på 3,1 NOK per aksje i LOKO for de kommende 6 månedene. Analysen er en oppdragsanalyse der Lokotech har betalt vederlag for analysen. Analysene fra desember 2024 (kursmål 2,1 kroner) og mars 2025 (forhøyet kursmål 3,1 kroner) er likevel gode og informative, og jeg mener det uansett er verdt å sette seg inn i disse. Så får man gjøre sin egen due dilligence av caset.
Analyse 4. desember 2024: https://carlsquare.com/analyse-lokotech-group-as-kryptocase-naermer-seg-kommersialisering/
Analyse 13. mars 2025: https://carlsquare.com/analyse-lokotech-finansiering-og-store-rammeavtaler-sikret/
I slutten av januar i år ble LOKO omsatt for opp mot 3 kroner pr aksje. Lokotech er mye nærmere nå en endelig kommersialisering. Selskapet har annonsert at de venter en ferdigstillelse og tape-out allerede 7. august (+- 10 dager). Som en følge av det venter de deres første levering av Hashblade tidlig i Q4 i år.
Innsidere har i juni kjøpt ytterligere aksjer til priser rundt 0,60 kroner, dvs dagens kursnivå. Det sier litt om hva de anser potensialet i aksjen er. Aksjen har nå begynt å stige på forventningene til det vi har foran oss og kan gå over 1 og deretter 2 kroner.
I tillegg bør det nevnes at Lokotech før jul i fjor sendte ut en børsmelding med kunngjøring om betinget oppkjøpsinteresse fra en stor industriaktør ved vellykket demonstrasjon av selskapets Scrypt og Edge AI ASIC i kommersiell skala: https://newsweb.oslobors.no/message/634727 Er nok også flere større selskaper i USA som har Lokotech på radaren.
Lokotech har store ambisjoner, og lover å levere verdens beste(!) Scrypt ASIC: https://www.lokotechgroup.com/
Leverer selskapet på det de sier, kan nok Carlsquare få rett i sine kursmål og at vi ser LOKO-aksjen over 3 - 4 kroner innen noen få måneder. Blir selskapets produkter en suksess, kan aksjen på sikt gå videre kraftig opp. LOKO kan fort bli aksjen med størst reprisingspotensiale på Oslo Børs andre halvår i år.
Redigert 12.07.2025 kl 08:38
Du må logge inn for å svare
The Observer
05.07.2025 kl 11:52
3309
Hashblade skal jo masseproduseres. En ting er å selge et "fysisk" produkt til en gitt pris, men mer verdifullt er det som regel å motta stadig gjentatt avgift for produktets bruk. Foreligger det slike klausuler i salgsavtalene?
oryx
05.07.2025 kl 11:59
3299
Har ikke sett rammeavtalene, men har lest at det er muligheter for hosting av deler av ordrene, noe som kan gi ytterligere inntekter til Lokotech. Lokotech ser nok på flere muligheter for gjentatte avgifter for bruk, som du nevner.
EnklestErBest
05.07.2025 kl 12:03
3283
Enig.
Med tildels store innsidekjøp av 3 primærinnsidere nylig er caset etter min mening i ferd med å modnes, og kursen kan stige raskt. Jeg tenker krona kan passeres innen 2, uker kanskje allerede neste uke.
Dette blir spennende.
Med tildels store innsidekjøp av 3 primærinnsidere nylig er caset etter min mening i ferd med å modnes, og kursen kan stige raskt. Jeg tenker krona kan passeres innen 2, uker kanskje allerede neste uke.
Dette blir spennende.
Niel
06.07.2025 kl 14:37
2903
Jeg er enig i mye som er skrevet her og jeg betrakter aksjen som nå teknisk sterk etter siste mini utsettelse. Jeg tror den går lett til 80-90 øre før tapeout blir meldt men jeg vil ikke avskrive risikoen helt i LOKO. Husk at vi fikk nettopp en liten utsettelse selv om tapeout var "bankers". 7 august skal tapeout på nytt bli en realitet men ingenting er 100 % selv om det ser svært nærliggende ut. Tapeout fører aksjen ved stor sannsynlighet over 1 krone men tapeout er det som trengs for å bryte 1 krone.
Videre må vi ikke drømme oss helt bort. Potensialet er absolutt der men 3-4 kroner på så kort sikt som før jul tror jeg blir for mye. Chippene skal masse produserer og her kan det også oppstå komplikasjoner, dette er absolutt ikke risikofritt. Videre skal chippene levere ut i fra hva som er guidet opp i mot det tekniske - vi vet veldig lite om hva de faktisk kommer til å yte. Det er alltid variasjoner fra test rigger til rigger som skal fungere kommersielt.
Jeg er på ingen måte negativ til aksjen men dette er en liten motvekt til å ikke glemme at det gjenstår fortsatt en del før disse chippene er kommersielt oppe og går.
Videre må vi ikke drømme oss helt bort. Potensialet er absolutt der men 3-4 kroner på så kort sikt som før jul tror jeg blir for mye. Chippene skal masse produserer og her kan det også oppstå komplikasjoner, dette er absolutt ikke risikofritt. Videre skal chippene levere ut i fra hva som er guidet opp i mot det tekniske - vi vet veldig lite om hva de faktisk kommer til å yte. Det er alltid variasjoner fra test rigger til rigger som skal fungere kommersielt.
Jeg er på ingen måte negativ til aksjen men dette er en liten motvekt til å ikke glemme at det gjenstår fortsatt en del før disse chippene er kommersielt oppe og går.
The Observer
07.07.2025 kl 08:48
2532
Locotech har har en historie med ikke overholte tidsangivelser og utsettelser. Skal man nå tro mer på siste tids lovnader om ferdigstillelse av miningbrikken til 7. august enn på tidligere lovnader?
Vel Styreleder pluss 2 styremedlemer kjøpte nylig over 11 mill aksjer i Loko. De kjenner selskapet og utviklingsprosessen innenfra, og viser tro på et gjennombrudd. På den bakgrunn bør man kunne satse noe på et aksjekjøp.
Fra Linkedin:
After years of late-night design sprints and relentless validation, we’re finally in the home stretch before tapeout. Closer than you think.
To eliminate surprises, we’ve layered on more pre-tape-out tests than anyone in the industry, minimizing risk and locking in performance. That extra scrutiny isn’t a safety net; it will be our guarantee on quality.
Stay tuned: the next generation of Lokotech Scrypt ASIC is about to go live, and it’s built to exceed every expectation.
Lokotech Group
https://www.linkedin.com/posts/susheel-nuguru-241a1b16_after-years-of-late-night-design-sprints-activity-7345520556265332736-hOeu/
Kjøpte noen aksjelodd på 0,51 og 0,58 i Loko. Hvis styre og ledelse står inne for siste tids uttalelser/hendinger, så er jeg mer trygg på at de risikokronene jeg plantet i aksjen kan avle nye kroner fremover. Jeg holder ut en måned til.
Teknikkpenger
07.07.2025 kl 10:00
2397
Med AI-brikke vil den krysse kr 2 med bud neste måned, godt å få tak i under kr 1 i løpet av de neste 2 ukene
Redigert 07.07.2025 kl 10:02
oryx
07.07.2025 kl 10:30
2321
Takk for gode betraktninger The Observer. Også flott den linken til LinkedIn du la ved, der er det bilder av hardware-gullet! Meget tillitsvekkende det Lokotech-teamet skriver der. Susheel Nuguru som skrev innlegget er Senior Application Engineering Manager @ Nordic Semiconductor og styremedlem i Lokotech, https://www.lokotechgroup.com/about
Ting er i ferd med å skje :) Spennende tider nå, noe LOKO-aksjens utvikling på børsen bekrefter. Nå er det kjøp og hold som gjelder.
Ting er i ferd med å skje :) Spennende tider nå, noe LOKO-aksjens utvikling på børsen bekrefter. Nå er det kjøp og hold som gjelder.
Redigert 07.07.2025 kl 11:08
Teknikkpenger
07.07.2025 kl 10:38
2297
Klokt å holde i 15 dager, bare mange haier som tømmes desperat..................den vil snart krysse kr 1. Ser ut som han har vært i bransjen lenge, og han gir kvalitetssikring etter pre-tapeout.......hvilken bekreftelse aksjonærene ønsker enn dette ..........
Teknikkpenger
07.07.2025 kl 12:17
2167
Enda et desperat forsøk på å senke kursen ........................ett insiderkjøp, og noen vil være ute
Redigert 07.07.2025 kl 12:18
MC Axel
07.07.2025 kl 14:17
2021
Here you just have to take it easy and don't panic because the stock drops a little. We know that August will be a game changer for LOKO
I use these opportunities to increase my stock holdings
I use these opportunities to increase my stock holdings
EnklestErBest
07.07.2025 kl 14:55
1965
Artig å se at det dumpes så mange aksjer på 60 øre pluss når styret og management nettopp har gjort innsidekjøp av11,5 miil aksjer på rundt 60 øre Dette vil snart snu.
Teknikkpenger
07.07.2025 kl 15:12
1923
Noen dummer det bevisst for å kjøpe billig ...Jeg anbefaler å kjøpe alt under 0,7 kr i løpet av de neste to ukene..........det vil doble seg i løpet av de neste 4 ukene ............
Redigert 07.07.2025 kl 15:14
Teknikkpenger
08.07.2025 kl 09:19
1589
Hvis kursen holder seg over 0,62 kr før nyhetene, vil noen tape penger i løpet av de neste 2 ukene............Innsidekjøp kan komme når som helst........
Redigert 08.07.2025 kl 09:20
The Observer
08.07.2025 kl 10:55
1466
Tap og vinn med samme sinn, het det i gamle dager. Ordtaket gjelder i dag også og nettopp for Loko aksjen. 7. august er en trigger dato og bare en måned til .
Teknikkpenger
08.07.2025 kl 11:01
1445
Det kommer tidlig, ettersom pre-Tapeout allerede er bekreftet, de gjør det fra november i fjor. Foundry gjør sin del nå, og forventes å være ferdig i midten av juni ... ser ut som selskapet, gitt den mer strukket tidslinjen, er det trygt å være i båten enn ute nå ...etter meldingen vil den dobles i løpet av en time, ikke dager......Algo forstår det ikke
Redigert 08.07.2025 kl 11:03
oryx
11.07.2025 kl 22:28
1073
LOKO opp nærmere 20% i dag. Oppturen har bare såvidt begynt, det er nå reprisingen starter. BTC setter nye rekorder og Lokotechs produkter har vel aldri vært mer aktuelle. LOKO snart over 1 kroner. Kan gå to - tregangeren videre derfra når det tar virkelig av.
oryx
I dag kl 08:38
208
Ho ho ho! BTC over 122.000 USD!
30% til LOKO går over 1 krone. Bare nevner det 🚀💰
30% til LOKO går over 1 krone. Bare nevner det 🚀💰