Andre som har problemer med å komme til HO forumet fra IPhone?
Siste ukene vil ikke Explorer ta meg til forumet på min iPhone.
Idag har jeg til og med byttet tlf, men problemet følger jammen på den nye tlf også..
Anyone?
Idag har jeg til og med byttet tlf, men problemet følger jammen på den nye tlf også..
Anyone?
Redigert 19.01.2021 kl 22:45
Du må logge inn for å svare
Har samme problem med min Samsung.
Hva har explorer med iphone å gjøre? Sikker på at du ikke bruker Fax?
Begynte for 2-3 uker siden. Funker kun på iPad
tixis skrev Samsung S8+ ok :-)
Desverre blandet jeg litt kortene her. Det var på min bærbare pc jeg ikke lenger kom inn på forumet, skiftet nettleser til Firefox og nå fungerer det fint.
Oregon
11.12.2018 kl 15:50
2728
Last ned "chrome" appen og bruk den; det funker for meg på min I phone
ja dette har vart i noen uker nå. folk har visst sendt dem en melding om dette men det ser ikke ut for at de gjør noe med det. det er færre og færre innlegg på HO.
aborum
11.12.2018 kl 17:44
2573
Er det bare mig, eller virker det nye forum langsommere end det gamle? Jeg oplever ofte store ventetider, til trods for jeg sidder på fiberoptisk forbindelse.
Panis
11.12.2018 kl 17:59
2541
Ja, ofte oppleves det tregere (som om det henger), og ja det er tregere enn det gamle.
For et par uker siden var det også problemer med nettleseren MS Edge, men ikke IE så hvis man ikke har firefox eller Chrome kunne man heller bruke IE (MS InternettExolorer), det er rettet nå ser det ut til (har testet begge).
Har ikke problemer på iPAD eller iPhone med iOS 12.1.1 Safari og søkemotor google).
For et par uker siden var det også problemer med nettleseren MS Edge, men ikke IE så hvis man ikke har firefox eller Chrome kunne man heller bruke IE (MS InternettExolorer), det er rettet nå ser det ut til (har testet begge).
Har ikke problemer på iPAD eller iPhone med iOS 12.1.1 Safari og søkemotor google).
aborum
11.12.2018 kl 18:37
2486
Godt at få dette bekræftet. Jeg tænker man (jeg) kunne give de ansvarlige programmører en uges teknisk hjælp til at få reduceret svartiderne betydeligt.
Panis
11.12.2018 kl 18:48
2448
Ja, de kunne nok trengt litt hjelp til det.
Hvis de ikke har webserveren «inhouse», men leier hos en leverandør må de antageligvis betale en høyere leie for å få en raskere responstid. Det som kan være problemet er at serveren er fått tildelt for lite CPU (prosessorkraft) og RAM (minne). Men ofte kan det være noden som webserveren går på, men nå blir det så teknisk så ingen skjønner noe av det likevel...
Hvis de ikke har webserveren «inhouse», men leier hos en leverandør må de antageligvis betale en høyere leie for å få en raskere responstid. Det som kan være problemet er at serveren er fått tildelt for lite CPU (prosessorkraft) og RAM (minne). Men ofte kan det være noden som webserveren går på, men nå blir det så teknisk så ingen skjønner noe av det likevel...
Redigert 11.12.2018 kl 18:50
Du må logge inn for å svare
aborum
11.12.2018 kl 19:26
2371
Der kan være mange forskellige årsager til, at websitet lagger, men det kræver reelt ikke det store arbejde (profiling) for at finde de vigtigste hotspots (threading, memory osv.). Det er muligt programmørerne ikke løbende har stresstestet løsningen med en repræsentativ workload og er endt med en arkitektur, der skalerer dårligt; i den situation er det sjældent en varig løsning at skalere hardware op med hurtigere CPU/RAM, når problemet ligger i software. Jeg tipser at løsningen afventer frie tråde (threading), hvilket forklarer at den oplevede responsetid varierer afhængig af tidspunktet man læser siderne.
Det er en specialiseret profession at kunne skrive skalérbar software og noget kunne tyde på at HO mangler hjælp på dette område (eller ignorerer det).
https://soundcloud.com/hypnus-memoirs/page-24-outpostlive?in=outpostlive/sets/live-recording-podcast
Det er en specialiseret profession at kunne skrive skalérbar software og noget kunne tyde på at HO mangler hjælp på dette område (eller ignorerer det).
https://soundcloud.com/hypnus-memoirs/page-24-outpostlive?in=outpostlive/sets/live-recording-podcast
Redigert 11.12.2018 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Trainspotter
11.12.2018 kl 19:34
2352
De aller, aller fleste websteder er mye tregere enn før. Allverdens feis- og andre julebukker, reklame, søkegreier, analytica, kukkier, ssl, handshakes, nettleserversjon, og annen drit skal hektes på eller velges bort automatisk hver gang man klikker og dette tar tid. En tragisk utvikling av internettet. Tidligere kunne jeg f.eks. velge å lese PC versjonen av nettsteder på nettbrett (pga bedre funksjonalitet), men dette er visst umulig idag. Null brukervennlighet igjen. Alt skal dyttes ned i halsen på oss alle enten vi ønsker det eller ei. Og vi ender opp med lokalreklame selv om vi hele tiden sier bestemt at vi IKKE vil gi fra oss geografisk posisjon.