Nytt Forum: Ris og Ros til Admin

AntonBerg
08.11.2017 kl 13:02 2061

Bruk samme skriftsstørrelse og linjeavstand i nye tråder som på det gamle forumet og slik det er på hovedsiden for debattforumet. Det er altfor mye «tomrom/luft» og scrolling slik at man mister oversikt over innholdet. Gjør alt mer kompakt. Svar på innlegg trenger ikke 2x TAB innrykk.

Reduser antall tema
Olje, Energi og Industri
Finans og Eiendom
Handel, IKT og Transport
Offshore og Shipping

Gull og gruve er vel industri.

Valuta, Fond og Derivater
Trading (TA og Daytrading)

Legge til «politikk» og ta vekk ferie og fritid (vi har ikke fritid).

Både "studentbørs" og "kapitals børsnm" har knapt brukere og bør fjernes.

La de største gruppene få størst plass slik at det blir lett å finne og trykke på dem. Olje, Energi og Industri bør være på topp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Chris70
08.11.2017 kl 15:38 1933

Andre fora jeg er på gir brukerne flere stiler å velge blant. Jeg vet ikke hvilken programvare som kjører dette forumet men skulle tro det er en mindre jobb å tilby en stil ala det gamle forumet som en opsjon?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare

Flere gode innspill her.
Er enig i at det er mulig å stramme opp litt/mye.
Vi skal se på fora og rangeringen.
Stiler kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2017 kl 19:44 1951

Ser ut til at dette forumet er egen "selvutviklet" programvare - istedenfor å bruke en av de mange meget gode gratis programvarene for som finnes fora, f.eks. MyBB. Tipper at grunnene er:
• Mulighet for å vise reklame
• La Cxense, Google, Facebook & co registrerere det du skriver her. Vha cookies på utstyret ditt vet de hvem du er og kan knytte det til Facebook kontoen din og alt annet du gjør på Internett. Big brother is watching,
 
 
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
10.11.2017 kl 15:11 1887

@admin

Funksjonen "Old school" gjør oppsettet av innleggene MYE bedre! Det ser både penere og mer kompakt ut.

Det er også en funksjon med to alternativer for skriftstørrelse. Jeg ber om at man øker dette til tre eller fire. Jeg vil ha en størrelse med enda mindre skrift. Det er omtrent som den dere har på forsiden for forumet med oversikten over alle trådene. Så tett og smått vil jeg ha det!


All tilleggsinformasjon som "rediger, slett" etc kan få store bokstaver og reduseres i størrelse. På den måten kommer selve innlegget klarere frem. Opprett ny tråd og svar på tråd fet skrift. Redigert sist kan flyttes til toppen under dato for når det ble opprettet og kanskje på høyre side.

Gjerne legg inn funksjon for enkel teksbehandling. Fet skrift for overskrift.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare