Tour de Ski + det russiske dopingmønsteret

Slettet bruker
30.12.2018 kl 15:59 448

Før den forrige dopingavsløringen av russerne så man noen karakteristiske trekk:
- både herrer og damer hadde konkurrert lite før de store mesterskapene (les: holdt seg unna offentligheten)
- plutselig ble begge kjønn veldig mye bedre enn konkurrentene
- til slutt ble de avslørt for en omfattende statsorganisert doping

Årets Tour de Ski har åpnet på samme måte:
- begge kjønn bortimot dominerer, etter anonym årsåpning

Beste tegn på at det er doping inne i bildet igjen:
- resultatene svekkes utover i konkurransen (les: i takt med avstanden til siste dopingmulighet)
- bare vent og se: dette vil skje denne gangen også

Men først og fremst: Nå er det bare å håpe at kontrollørene gjør jobben sin og ikke kryper mer for dette svineriet.
Vi må selvsagt anta at man denne gangen har funnet fram til stoffer som er verre å avsløre, men nå lagres prøvene - så til slutt blir også dagens dopere tatt.

Redigert 30.12.2018 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2018 kl 16:03 445

Hele denne VG-artikkelen oser av mistanke om at russerne er på dopingkjøret igjen:
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/jPyRMo/sergej-ustjugov-vant-for-foerste-gang-etter-doping-utestengelsen?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Og det skulle bare mangle!
Slettet bruker
30.12.2018 kl 23:22 425

Det er ikke noe gøy når alle vet at det jukses.

Slettet bruker
01.01.2019 kl 11:36 396

Herfra skal russera begynne å slakne av, jfr. avstanden til siste dopmulighet.
Forstår ikke at dette ikke er førstetema på Dagens tema?!

Selv Dagbladet kliner til nå:
https://www.dagbladet.no/sport/russerne-brot-dopingavtalen-i-natt-sviktet-de-alle-heltene-sine/70613090
Slettet bruker
01.01.2019 kl 13:20 386

I semifinalene akkurat nå ser vi det jeg har spådd.
- russerne ryker ut i tur og orden, mens de bare badet seg gjennom i første renn.

Årsak: Avstanden øker dag for dag til siste tidspunkt de turte å dope seg.

Jeg spør igjen: Når akter noen å gjøre noe med dette?
Slettet bruker
01.01.2019 kl 15:16 382

Grunnen til at jeg tar opp dette på DT er at doping ikke har noe under Sport og Spill å gjøre.
Slettet bruker
01.01.2019 kl 15:24 380

En må ha mer bevis enn det du skisserer for at media/utøvere skal gå ut med dopingbeskyldninger. Stein i glasshus, rettsikkerhet, osv.
triki
01.01.2019 kl 15:33 378

Reveforskeren som gikk i naturen og luktet på rævebersj for å finne ut hva reven spiste, i NRK 2019 på tven, prøvde å google denne NIVA forskeren , men uten resultat,men hadde lyst til å tipse henne om å gå på biblioteket å låene en bok, alt om reven.
Slettet bruker
01.01.2019 kl 22:53 360

jabba,
russerne er jo tatt for alt jeg sier, problemet er at ingen tør å gjøre noe skikkelig med det.
F.eks. Ustyugov og flere ble tatt i 2015, og får begynne på'an igjen som ingen ting har skjedd