SSBs stråmannsundersøkelser om innvandring

børst
01.01.2019 kl 15:40 710

SSB fortsetter i samme spor også etter at Christine Meyer gikk av som leder. De fleste av SSBs spørsmål skiller ikke mellom vestlige og ikke-vestlige innvandrere, noe som i de fleste tilfeller er hovedbegrunnelsen blant de som er skeptiske til innvandring, at de som har ikke-vestlig bakgrunn er vanskeligere å integrere. Og da blir slike undersøkelser helt meningsløse. Da driver SSB kun med stråmannsargumentasjon underbygget med tallmateriale.

Men det er likevel ett spørsmål som skiller seg ut, og som jeg mener gir et innblikk i nordmenns reelle holdninger til ikke-vestlige innvandrere. Og det er spørsmålet om det bør bli lettere eller vanskeligere for flyktninger og asylsøkere å få opphold i Norge. Da svarer kun 15% at det bør bli lettere. Hele 29% mener at det bør bli vanskeligere enn i dag, mens 53% mener at det bør være som i dag, noe som mange på venstresiden mener er for strengt og umenneskelig.

https://www.ssb.no/innvhold
Slettet bruker
01.01.2019 kl 15:45 708

"mens 53% mener at det bør være som i dag, noe som mange på venstresiden mener er for strengt og umenneskelig"

Spiller det noen rolle at "mange" på venstresiden mener dette? Det var et bredt forlik i stortinget om saken så da bryr vi oss ikke om hva ytterpunktene mener.
Redigert 01.01.2019 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 15:47 707

ss
SS
SSekteB-yrått

Sjonglering med tall. Det er ikke bare flaut.
Det er en skam for hærlige forskere som nesten ikke finns lenger.
0-NULL-0 troverdighet til iSlamSlureBatikk statistikk teamet fra AP SStatSS&juks Byråkratiet fyllt opp med batikkk-jæringer og SS-ostialist-svindlere av virkelighetsbeskrivelse lik trillrundt AParneB oppned triks&jug i AP trampe komplett islamjabbkulturen.
børst
01.01.2019 kl 15:56 698

Det som man er interessert i å vite noe om, som er sakens kjerne, er hva *etniske nordmenn* mener om ikke-vestlige flyktninger og asylsøkere. Men dette vil ikke SSB undersøke. I stedet lager de rapporter som fungerer som stråmannsargumentasjon og som tilslører fakta på to måter: Først i form av utvalg, deretter i form av spørsmålene. For å lage en undersøkelse som har validitet, som måler det man har til hensikt å måle eller undersøke, må utvalget begrenses til et representativt utvalg av etniske nordmenn. Deretter må det spesifiseres i alle spørsmål om det gjelder flyktninger og asylsøkere eller arbeidsinnvandrere, studenter eller ektefeller fra utlandet. Slik SSB opererer i dag, rigges både utvalg og spørsmål slik at det upresise samlebegrepet 'innvandrere' (stråmannen) skal få mest mulig fordelaktig resultat. SSB driver derfor ikke med forskning, men politisk propaganda under dekke av vitenskapelig metode.

Redigert 01.01.2019 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
triki
01.01.2019 kl 16:19 687

"mens 53% mener at det bør være som i dag, noe som mange på venstresiden mener er for strengt og umenneskelig"

nei drit i det flertalet gjelder ikke mer. 2 eller 4 prosentsparti styrer Norge avhengig av flertall eller ikke-
jabba skal vite at vi ikke er avhenig av flertall. burde pisse i buksa, nazizmen hadde ikke flertall i befolkningen, det har ikke muslimer heller, selv om du drømmer om flerkoneri og andre ikke vestlige sikker.
Slettet bruker
01.01.2019 kl 16:22 686

"nei drit i det flertalet gjelder ikke mer."

Hva mener du? Undersøkelsen sier at 53 % vil ha det akkurat som i dag. Er ikke 53% flertall?

Om det er de 15 % som vil ha mindre streng politikk som irriterer deg, hva med de 29% som ønsker strengere politikk? Mener du at begge disse gruppene bør respektere flertallet eller kun en av dem?
Redigert 01.01.2019 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 16:27 687

Mye Floyt-fail skriving idag fra deg jabba. lær deg ny-norsk etter islamskorrekt rettskriving har fått duminert altfor lenge:.
Det heter ikke forskning science undersøkelse osv...men mer som
Juks&vri utvalg "undersøkelser" fra StatSjuxByrå propagandajuksbyrå.
Komplett propan når det gjelder islam.

Det er EKSTREMT VENSTREVRIDD i 2019 å bortforklare ISLAM med SSB og juksefrosking "kvekk-kvekk bekreft SVAP leksa" med Nrk MSM vg dagla billett.
Redigert 01.01.2019 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
børst
01.01.2019 kl 16:42 677

Poenget mitt er at SSB ikke er til å stole på, at de misbruker vitenskapelig metode til å generere falske holdningsundersøkelser. Og det er ganske alvorlig at både pressen og sist, Erna Solberg, misbruker disse falske undersøkelsene til å underbygge sin egen globalismepolitikk ved å vise til at "nordmenn flest er positive til innvandrere". Jeg håper de fleste ser at dette er propaganda.

Redigert 01.01.2019 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
triki
01.01.2019 kl 16:43 675

Flertall, hadde du spurt om at nordmenn kommer til å bli en minirotet på sikt pga av innvandringen tror du at nordmenn hadde jublet . Denne frekke fyren fra MDG prøvde seg med at nordmenn var mindre kritisk til innvandringen, samme sa muslimen fra Venste for en mnd siden, at invandringen var berikende på alle måter. Rapporter slår fast det er det ikke, men muslimen hevder, ja dettt errr det.

Og du lyver og du tror det,, men dere venstre tror at dere kan sette hvilken tall bak 2+2 0= som dere vil om det er tre eller femti det spiller ingen rolle, dere lever på siden av logikk, før i tiden hadde dere blitt tatt vare på, da fornuften råde
Slettet bruker
01.01.2019 kl 16:59 669

Til Jabbas rarfattet proplopanmaskin. Ekspert bortforklaringsautomat som viser til notoriske talljuksere. Det er SÅ 2018

Redigert 01.01.2019 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Sotah
01.01.2019 kl 17:32 653

Vi tror på dem bare når vi Iiker konkusjonene.
Redigert 01.01.2019 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 17:38 649

Du AP lat kan men andre kan ALDRI stole på jukseutvalget av tall, trikset til av SSB med mindre de korrelerer med uavhengige troverdige undersøkelser.
SSB er fylt opp til randen med venstreekstreme fuskeforskere, komplett upålitelig når det gjelder islam. Det tar en generasjon å renske SSB pga ansettelsesvern.
Slettet bruker
01.01.2019 kl 17:55 639

Hvorfor kaller meg venstre eller prøver å fremstille det som at jeg er for liberal innvandring`?
Slettet bruker
01.01.2019 kl 18:00 636

Jeg har ALDRI kalt deg venstre. du er EKSTREM i å "ta" trump og nå SKAL du "ta" alt du rekker av islamkritisk. Det er som jeg sa. EKSTREMT jabba.

Som du vet er Apstreng innvandring lik MASSIV ISLAM i norge. Trampeklapp AP kan jukse med tall men ikke trampeklapp sensur og triks.
Redigert 01.01.2019 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 18:06 632

Jeg spørr Triki. Jeg tror han snakket til meg selv om han siterte deg.
Slettet bruker
01.01.2019 kl 18:08 628

Jeg svarte deg likevel, jabbaP sensur&bortforklaringsmaskinen.
Load
02.01.2019 kl 09:29 565

Dette vil ikke PK-mafiaen høre på, da det ikke gagner deres photoshopede versjon av virkeligheten.
Hadde SSB faktisk gjort det på den riktige måten, så hadde selvfølgelig resultatet sett ganske annerledes ut.
ladaen7,30
02.01.2019 kl 11:56 539

Hadde SSB faktisk gjort det på den riktige måten, så hadde selvfølgelig resultatet sett ganske annerledes ut.

Spørsmålene som blir stilt i slike undersøkelser er innrettet for å få et ønsket resultat, det er liksom ikke alternativer for andre svar.
polemiker
02.01.2019 kl 13:11 528

Det kunne vel vært interessant om noen lagde en korrekt statistikk og hva nordmenn mener. Dvs. luket ut folk som er innvandrere eller med innvandrerbakgrunn. Det skal vel ikke så mye fantasi til for å skjønne at innvandrere flest er positiv til innvandrere og mener det bør bli enklere å komme inn i landet.

Nå er det vel ikke foretatt noen undersøkelse av det, men om jeg skulle tippe vil vel opp i mot 100% av innvandrere mene at det skal bli enklere å komme inn i landet for deres slektninger og fremtidige ektefeller. Dermed vil denne undersøkelsen gradevis bli stadig mer positiv til innvandere generelt. Så vidt jeg kan se er det ikke lagt inn noen filtrering på dette i undersøkelsen, da utvalget er: Populasjonen er den voksne befolkningen 16-79 år bosatt i Norge..

Det er ikke engang satt noe krav til at det skal være norske statsborgere eller har stemmerett. Statistikken baserer seg også på et utvalg av i overkant av 1100 personer fra hele landet. Denne undersøkelsen fremstår vel derfor som gangske menngsløs og missvisende. SSB har selvsagt ingen motivasjon til å rette opp i dette, da de da trolig vil få et resultat de ikke ønsker.

Har sagt det før, og sier det igjen. SSB bør avvikles eller kraftig vingeklippes. Produksjon av statistikk bør privatiseres og sendes ut på anbud. Polisk sensitive undersøkelser bør gjøres av to uavhengige byråer slik at de kan sammenlignes. Slik SSB nå fremstår er de sosialistenes mest kraftfulle propaganda verktøy. Politikere og media bruker tallmateriale fra dem for å underbygge sine påstander eller media lager reportasjer basert på løgn og fanteri.
Slettet bruker
02.01.2019 kl 14:21 517

Jeg sier bare at en kan bli dypt bekymret når en hører hva som skjer.
Sotah
02.01.2019 kl 15:33 511

Men 4,1 millioner trodde vi på. Og har skrevet spaltekilometer om tallene. SSB det også. Pussig.