NAS - Rekyl i sikte! Kursmål 210kr

Slettet bruker
NAS 14.01.2019 kl 11:44 14269

NAS kan få en kraftig rekyl dersom brexit planen til May blir nedstemt, og det søkes om en forlengelse.
NAS blir tynget i disse dager av frykt for hard brexit.
Dersom det ender med "no brexit" vil det bli rally i NAS.

Kjøper en tradingpot nå, og regner med å tjene en slant kroner på dette..
Rekyl over kr.200 kan komme i disse dager.

NAS kurs 169,5
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
k2b
14.01.2019 kl 14:19 8690

hmmmmm.......vet no ikkje æ.
ser ut til at den skal ytterligere ned.ligger nå på 167,55!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
14.01.2019 kl 18:15 8499

168,60 ved lukk.
Noe skjer i kulissene ... ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
rafaello
14.01.2019 kl 20:20 8788

Det er ingen bad PR. Jeg ser ikke dette på samme måte. Det er en kunde som prøver seg og få det han ikke har rett til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2019 kl 20:39 8749

For aksjonærene bør dette være bra på kort sikt, da pengene forblir i selskapet. Men på noe lengere sikt kan det få negative konsekvenser da kunde tilfredsen kan falle, som igjen kan gjenspeile seg i fyllingsgraden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
k2b
14.01.2019 kl 20:42 8724

Hmm...hva mener du som skjer i kulissene?? Aksjen har en nedgående trend og det er vanskelig å se noen positive nyheter før q4 som kan få aksjen til åreveggene seg opp igjen.det har vært veldig stille om evnt oppkjøp.uten noen av disse triggerne vil nok aksjen ytterligere bevege seg nedover
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
k2b
14.01.2019 kl 20:43 8719

Aksjen til å bevege seg opp (skulle det stå//beklager)
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
k2b
14.01.2019 kl 20:44 8711

Vet ikke hvorfor det kom åreveggene ....skrive på mob stinke
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
TomW
14.01.2019 kl 20:57 8678

Uten nyheter så sklir nok denne videre ned, men skulle det komme noen nyheter rundt JV eller storstilt flysalg så kommer det et rekyl.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
hstray
14.01.2019 kl 22:14 8574

I svar fra IR Stine Klund ikveld, så skriver hun : vi ekstra forsiktige med hva vi kommuniserer nå som vi er inne i stilleperiode før Kvartalsrapporter. Se hele korsp på shareville.

Kan vel godt tenkes at det ikke kommer noe før Q4 rapport

Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2019 kl 10:11 8333

Husk SL.
Jeg har SL på 165
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Trader'n
15.01.2019 kl 15:50 8101

Laveste idag er 163
så det betyr hango er ute, og ferden opp begynner snart.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
15.01.2019 kl 17:37 7966

De nærmeste kjente begivenheter. De ukjente er også vekommen, - med forbehold ???❄️

6 February
Monthly traffic data for January

15 February
Fourth quarter results (Q4)
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
hstray
15.01.2019 kl 18:16 7917

Noen som har noen formening om hva en hard brexit vil si for Norwegian?
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2019 kl 21:35 7765

8-10 prosent opp i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
hstray
15.01.2019 kl 21:59 7709

EU står samlet og kommer ikke til å gi Storbritannia noe mer i en ny avtale. En hard brexit er utelukket da dette vil fullstendig ødelegge britisk økonomi. Vi står da med 2 muligheter. Bli i EU og forsøke å gjenreise forhold til EU. Alternativ 2. Ny folkeavstemning ihh til Brexit. Denne avstemningen vil gi klart Ja til å forsette EU medlemskap. Når ikke Storbritannia får tilgang på det indre markedet ved en utmeldelse så er det nærmest umulig å takke ja til avtale May fremla ikveld. Tror med overvekt at Storbritannia forsetter som EU medlemsland og forsøker å glemme kaoset de har satt istand og de hundretusenvis av arbeidsplasser de har tapt i denne prosessen
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2019 kl 22:58 7619

Tenker det samme som deg. Bør støtte godt opp under NAS kursen ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2019 kl 23:21 7568

Dersom brexit uteblir, vil tilliten til politikere falle dramatisk. Dette i seg selv vil føre til uro og kaos.
Etter dagens resultater, rykker den såkalte hard brexit et steg nærmere.
Hva som vil skje med Nas er ikke lett å si..
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Mr Fox
16.01.2019 kl 02:32 7461

https://www.europapress.es/turismo/transportes/aerolineas/noticia-aerolineas-mas-vuelan-espana-20190115175937.html

Sliter i Spania, eneste av de større aktørene som taper passasjerer i 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:12 7243

Støttenivået faller på nytt til et lavere nivå.

132kr

https://www.marketscreener.com/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-1413204/charts/
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
rafaello
16.01.2019 kl 10:21 7205

Du panikk
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl
16.01.2019 kl 11:29 7122

Hvis "no brexit" fører til rekyl vil vel "hard brexit" føre til stup?
Default her er hard brexit, slik det britiske politiske systemet fungerer om dagen er vel det slett ikke usannsynlig at de ikke kommer opp med noen løsning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
tickerlover
16.01.2019 kl 11:30 7117

hango, du spekulerer vilt.
Ingen klarer å se hva brexit og utsettelser betyr i praksis.
Dette er kjent stoff og usikkerheten er bakt inn i NAS kursen allerede.

Hvis du er kortsiktig er NAS trading ren bingo.

På lang sikt er det fundamentale i NAS uansett spennende.
Man må bare ha mage til å tåle de kjente opp og ned-turene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 11:53 7057

Goldman skriver at sansyligheten for en mykere landing eller no exit er økende etter gårsdagens avgjørelse.
Så her bør mye tale for NAS fremover. Men blir det no exit, vil politikere gå imot folket som fikk flertall for å forlate. Dette kan utløse kaos og dominobrikken begynne å falle.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 12:10 7018

Foreløpig bør avgjørelsen gi et pusterom for NAS fremover.
Og sendes det en søknad om forlengelse, vil det gi ytterligere rom.
Kjos tar et meget stor risiko, ved og avstå budet fra IAG.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 12:12 7001

Budet ligger antaglivis på intervallet 200-250kr
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 12:15 6978

Er det Kjos som velger å ikke godta et bud fra IAG?
Hvilken selskapsstruktur er dette her..
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
TomW
16.01.2019 kl 12:21 6958

Hvor tar du det fra at budet antageligvis er 200-250 kr?
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
tickerlover
16.01.2019 kl 13:58 6814

Eneste IAG bud som har vært i media er vel 330 kr.
Men jeg tror ikke det er bekreftet av NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
TomW
16.01.2019 kl 14:18 6764

Ja det stemmer, det har vel vært spekulert i at budene var 270 og 330. Men som du sier så er vel størrelsen på budene som ble avslått ikke bekreftet fra verken IAG eller Nas. Så hadde vært spennende å høre hvor denne hango har disse summene fra? Ut av det blå vil jeg anta
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 15:01 6688

Stemmer det at hverken kjos eller IAG har bekreftet budet.
Da temaet dukket opp i fjor, sendte markedet aksjen opp i 330. Det ble da spekulert i at budet skulle være på rundt 300 nivået, noe den ikke er.
Derfor ble det ikke et aksept fra Kjos, da budet tydligvis var altfor lav.
IAG ble et tema rett etter emisjonen som ble satt på rundt 150kr i fjor. Premien i et evt bud er på mellom 20-40%
Og dersom man tar utgangspunktet fra emisjonsnivået, og det var vel rundt emisjonsnivået IAG fikk en større posisjon i NAS.
Kan man anta at budet ligger på rundt 200 til 250 maks.
Kjos vil ha 400-500kr for NAS, men dette kan han og aksjonærene bare drømme om, slik som ståa er.

Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
TomW
16.01.2019 kl 15:25 6681

Du mener at "Premien i et evt bud er på mellom 20-40%" er fasit ved alle oppkjøp?

Kursen gikk opp til 310 kr ikke 330 kr. Det at den gikk til 310 skulle jo tilsi at den bud summen som ble lekket til media ikke var helt ute på jordet. Hva fasiten er vet hverken jeg eller du hango, så spar oss for "noe den ikke er"

Du må huske at det er IAG som ønsker å kjøpe Nas og ikke Nas som har gått ut i ønske om å bli kjøpt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 19:43 6506

Kjos klarer ikke å øke aksjeverdien, uten å selv kjøpe aksjer, eller at det kommer inn et spekultivt bud.
Og om man ikke tror at Kjos ønsker å selge, er man trolig naiv.

Utfordringene står nå på rekke og rad, og det slutter neppe med det første,

https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-strammer-til-kostnadskuttene-kutter-ruter-og-legger-ned-seks-baser/24541991
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Epona
16.01.2019 kl 19:54 6454

Derfor danser Hango tango ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
zavva
16.01.2019 kl 19:55 6445

hango hva skjedde med rekylen opp til 210kr? Det er tross alt du som startet denne tråden for TO dager siden. Er du schizofren?

At Norwegian tar grep og kutter kostnader er mye bedre enn alternativet. En hver oppegående investor forstår at det er bra selskapet forsøker få driften i pluss igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
hstray
16.01.2019 kl 19:59 6426

Hango visst du ikke kan bekrefte at du var tilstede under styremøte hos NAS hvor bud på selskapet ble behandlet, så ber jeg deg holde kjeft. For da sprer du løgn og dine egne synsninger. vi får vente til Kjos kommer ut med oppfølgeren til høyt og lavt. Så vet vi nok mer om prosessen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
nima
16.01.2019 kl 21:01 6205

Blir det kraftig rekyl i morgen ? Ja jeg tror det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
seismicrec
16.01.2019 kl 21:09 6169

2,5 milliarder i laver fuelregning enn analytikerestimatene for 2019.
3 milliarder i kostnadsbesparelser , opp fra 2 milliarder i oktober.
Reversering av hedgetapet i Q4 ( dersom dagens oljepris holder eller øker)
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare