DOF passerte 4 kr idag 17.01.19 , over 5 kr ila de neste uker !
Tar dette på forskudd, før børsen åpner! Er helt sikker på at vi er over 4 kr imorgen 17.01 :-)
Veien videre blir nå lettere og 5 kr kommer før vi aner det.
Lykke til med en av de beste investeringer på børsen pr dags dato.
Veien videre blir nå lettere og 5 kr kommer før vi aner det.
Lykke til med en av de beste investeringer på børsen pr dags dato.
Redigert 21.01.2021 kl 05:51
Du må logge inn for å svare
7invest
17.01.2019 kl 00:01
14745
Frykt og grådighet. Det er det multinick’ene her på HO fyller trådene med, for å lokke kjøpere og selgere som de kan daytrader på og skimme fra nybegynnere som kommer til HO for svar.
Vær forsiktig i dagens marked og ikke la dere lure av «helt sikkert» og «sykt billig/ har falt altfor lang»
Lav likviditet kan drive multipler laaaangt ned, dersom QT fortsetter.Spesielt på små børser som OBX som utenlandske investorer selger ved risk off. Det eneste som teller for OBX nå er den svake kronen. Gjeldstyngede selskap er dog det første som selges ved uro.
Vær forsiktig i dagens marked og ikke la dere lure av «helt sikkert» og «sykt billig/ har falt altfor lang»
Lav likviditet kan drive multipler laaaangt ned, dersom QT fortsetter.Spesielt på små børser som OBX som utenlandske investorer selger ved risk off. Det eneste som teller for OBX nå er den svake kronen. Gjeldstyngede selskap er dog det første som selges ved uro.
Redigert 17.01.2019 kl 00:03
mastermind
17.01.2019 kl 14:15
14342
Noen foretar nedsalg. Først gikk 12.762 på 3.84 så 26.547 på 3.85. Øyeblikkelig dukket nye poster opp. 14.157 på 3.84 og 33.453 på 3.85. Det positive er at selger ikke prøver å trykke kursen ned. Sannsynligvis ønsker de mest mulig for aksjene. Samtidig er det bekymringsfullt at kjøpersiden er begrenset. Tror mange frykter Q4. Å vil vente til etter korrigeringen som kommer etterpå før de vil kjøpe seg inn. Siste dagers rater er positivt. Men var samme utvikling i fjor. Da kom ikke kursstigningen før i mars. Da vil forhåpentligvis forhold som Brexit og handelskrig være avklart, samt se om Opec+ holder kuttlovnadene. Også spennende å se utviklingen i ratenivå fremover.
danm
17.01.2019 kl 15:05
14290
Investorerne afventer på grund af den uro der er med brexit og USA. Det bliver vild optur når der kommer ro igen.
ATR viser at deltakelsen er oversold! Indikatorene er pålitelige, oljepris, Energi indeks, alt tyder på at det var en tilbaketrekning for å ta momentet ...
Oljen har fått fart på seg. Bare et tidsspørsmål før DOF stiger skikkelig tror jeg.
Å gi bort sine aksjer på 3 tallet forstår jeg ikke meningen med.
Å gi bort sine aksjer på 3 tallet forstår jeg ikke meningen med.
Om oljeprisen fortsetter oppturen og at Donald ikke gjør noen større sprell så ser vi 4 tallet i morgen.
Hadde der nå blitt meldt kontrakter vil DOF enkelt gå 1 krone
Hadde der nå blitt meldt kontrakter vil DOF enkelt gå 1 krone
DOF holder stille dine beste øyeblikk til senere! Jeg kjøper og samler bare ...
Olje stiger gradvis i dag har vi $ 63 Kjøper litt til.
Redigert 21.01.2019 kl 13:43
Dof går inn i en periode med vekst, komfortabel enkel betaling av sin gjeld i motsetning til økningen av aktiviteten som har opplevd sektoren, kan Dof øke verdien mye mer enn det mange forestiller seg her! Hans ledelse vet det veldig bra, hans stillhet er en refleksjon av det ....
Et annet parti for min portefølje ... De kjøper nå at i morgen blir det veldig dyrt .... Market order ;)
Tok noen småposter jeg også. Det var da veldig liten handel da
Contigo
21.01.2019 kl 16:03
12951
Ganske død både kursutviklingen og omsetningen i denne i disse dager...
danm
21.01.2019 kl 17:25
12864
Den er ikke alene. Folk er positioneret og der er ikke meget, der giver anledning til ændringer.
Kontur
21.01.2019 kl 18:21
12796
Trenger positiv nytt.
Er vel ikke mange dagene til nybåten går i oppdrag
Går utifra DOF kjører en nyhetsoppdatering på det, høye rater i mange mange år, melkeku
Er vel ikke mange dagene til nybåten går i oppdrag
Går utifra DOF kjører en nyhetsoppdatering på det, høye rater i mange mange år, melkeku
Stat oil
21.01.2019 kl 20:38
12658
Ufattelig lite aksjer som blir omsatt nå. Det er et godt tegn at folk holder på aksjene nå og ikke lar seg lure til å selge til gi bort pris på 3 tallet. DOF vil gå voldsomt når den først går nå. Venter tålmodig på takeoff, kommer nærmere og nærmere nå....
Mange tålmodige her.
Satser på skikkelig opptur og selger ikke aksjene mine nå, det virker jo helt tullete
Satser på skikkelig opptur og selger ikke aksjene mine nå, det virker jo helt tullete
MrDokken
21.01.2019 kl 21:50
12542
https://www.maritime-executive.com/article/salvage-effort-begins-for-msc-zoe-s-containers
Denne jobben er ikke meldt enda? Jeg har ikke sett det i hvert fall.
Denne jobben er ikke meldt enda? Jeg har ikke sett det i hvert fall.
MrDokken
21.01.2019 kl 22:18
12499
Hvis du ser på linken, står det at geosund er en av 2 båter som plukker opp kontainere. Geosund er en av subsea båtene til DOF Subsea, så derfor regner jeg med de skal melde jobben.
drekkapilsen
21.01.2019 kl 22:29
12482
Det står at jobben tar flere måneder også. God inntekt for Dof det for geosund var vel planlagt å være i opplag til utpå våren. Neptune har jo også fått seg jobb så subsea tar seg veldig opp. Det kan bli travelt for subsea i q2 og q3 i år
kvirrevi
22.01.2019 kl 09:34
12251
Plogen123
22.01.2019 kl 10:26
12170
Litt høyere omsetning idag. Mulig vi får en reaksjon opp de neste dagene.
Kanskje noen kontrakter er rundt hjørnet? Time will show.
Kanskje noen kontrakter er rundt hjørnet? Time will show.
boreren
22.01.2019 kl 12:59
12435
Folk er jo veldig villig til å selge med tap så kursen vil nok sige sakte nedover.
Helt utrolig at den presses nedover igjen. Sikkert pga SOFF saken.
Enda en gang bevises det at markedet ikke klarer å se forskjellene.
Enda en gang bevises det at markedet ikke klarer å se forskjellene.
kvirrevi
22.01.2019 kl 14:15
12312
Jeg ser av 3Q presentasjonen for DOF (ikke DOF Subsea), som ligger på DOF sin hjemmeside at selskapet har fått vurdert "fair value" på båtene til 33,4 milliarder kr.
Så lurer jeg litt på hva jeg skal sammenligne dette tallet med. Er det riktig å sammenligne det med balanseposten "verdien av båter/tangible assets" som var på 24,6 milliarder kroner, eller er det riktig å sammenligne med hele debetsida til DOF på 30,1 milliarder kroner.
Uansett kan det ligge store skjulte verdier i DOF i tillegg til at selskapet er priset langt, langt under bokførte verdier. Merverdiene kan ha stor betydning for muligheten for å fornye lån, osv. Hvis det er merverdier på 8,7 milliarder kroner er dette betydelig.
Så lurer jeg litt på hva jeg skal sammenligne dette tallet med. Er det riktig å sammenligne det med balanseposten "verdien av båter/tangible assets" som var på 24,6 milliarder kroner, eller er det riktig å sammenligne med hele debetsida til DOF på 30,1 milliarder kroner.
Uansett kan det ligge store skjulte verdier i DOF i tillegg til at selskapet er priset langt, langt under bokførte verdier. Merverdiene kan ha stor betydning for muligheten for å fornye lån, osv. Hvis det er merverdier på 8,7 milliarder kroner er dette betydelig.
Redigert 22.01.2019 kl 14:33
Sjekk også nedskrivingene gjennom siste 2 år også da.
Kontur
22.01.2019 kl 14:28
12287
Som jeg har vært inne på noen ganger tidligere burde analytikerene gå inn, kjøre sine analyser og få frem de faktiske rekneskapsmessige forskjellene på de ulike selskapene.
Da ville markedet kunne rate etter kjente parameter
Mener DOF har tatt betydelig ekstraordinære nedskrivinger, men har ikke tallet men kanskje noe kan finne det frem.
Da ville markedet kunne rate etter kjente parameter
Mener DOF har tatt betydelig ekstraordinære nedskrivinger, men har ikke tallet men kanskje noe kan finne det frem.
For noen har det vært en dag med salg mens du handler for en dag! Husk alltid at ingen kan selge hvis det ikke er noen interessert i å kjøpe for å lukke transaksjonen! En av disse kjøperne er meg! Her er den eneste som vinner, den som vet hva han kjøper uten å bry seg om den internasjonale støyen ....
really
22.01.2019 kl 15:20
12188
Fair value på skipene burde være sammenlignbart med bokført verdi. Men slike fair value vurderinger er basert på en rekke forutsetninger og de kan bli veldig forskjellige avhengig av hvilke forutsetninger som velges. Derfor er de ikke så mye verdt, du får ingen erstatning om de viser seg å være veldig feil, f.eks.
De eneste de kan bruke en slik analyse til er å få investorer og banker til å gi dem mere penger, og det kan de trenge nå når kassen er i ferd med å gå tom.
De eneste de kan bruke en slik analyse til er å få investorer og banker til å gi dem mere penger, og det kan de trenge nå når kassen er i ferd med å gå tom.
Redigert 22.01.2019 kl 15:22
really
22.01.2019 kl 15:26
12174
Er det ikke det mange analytikere holder på med?
Om avskrivningene er store eller små er egentlig irrelevant. Det relevante er hvor store inntekter kan aktiva skape fremover og hva er nåverdien av det minus det som skal gå til overhead, renter og normal fortjeneste. Det kalles net asset value og har du en markedspris er det den du benchmarker mot.
Om avskrivningene er store eller små er egentlig irrelevant. Det relevante er hvor store inntekter kan aktiva skape fremover og hva er nåverdien av det minus det som skal gå til overhead, renter og normal fortjeneste. Det kalles net asset value og har du en markedspris er det den du benchmarker mot.
Contigo
22.01.2019 kl 16:07
12124
Ble litt av en skivebom denne trådtittelen her...
Hadde håpet vi skulle holde 2-tallet på armlengdes avstand inn mot Q4.
Hadde håpet vi skulle holde 2-tallet på armlengdes avstand inn mot Q4.
Kontur
22.01.2019 kl 17:08
12049
Satser på noe positivt fra Soff i morgen for en gangs skyld og dermed rekyl, lov å håpe
7invest
22.01.2019 kl 17:34
11882
Denne tråden (og hele HO) er full av multinick som bare skriver sprøyt. Det er hverken analyser, håp eller tro som driver kursene nå - det er LIKVIDITET eller rettere sagt mangel på. Da betyr forward PE og analyser lite. Det er risk on/off og ved risk off selges de aksjene som utenlandske investorer ser på som usikre. Aksjer på OBX er en slik kategori og spesielt de med gjeld.
Daytraderne vet alt om dette og forsøker å skape frykt og FOMO blant oss retailers på OBX via innlegg her på HO.
Daytraderne vet alt om dette og forsøker å skape frykt og FOMO blant oss retailers på OBX via innlegg her på HO.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31
Jonny59
23.01.2019 kl 10:12
11585
Begynner å plukke Dof aksjer i dag, tviler på at den skal så mye lenger ned. Solgte meg ut på ca 6kr.
Her gjelder DOF det samme spillet som sin søster Archer ... De senker prisene før de gode nyhetene ... Se på Archer går nesten 15%
danm
23.01.2019 kl 10:29
11553
Vi ser flere købsanbefalinger på selskaber i olieservice. I dag f.eks. BWO og PGS. Der er tro på mere arbejde i 2019.
davan
23.01.2019 kl 11:31
11490
Hvor er bwo anbefalt i dag??
Kontur
23.01.2019 kl 13:08
11397
Kan ikke være lenge før der kommer nytt. Lenge siden sist. Kjøp nå kan fort kaste av seg
kvirrevi
23.01.2019 kl 13:13
11367
Jf. mitt innlegg i går om "fair market values". Jeg ser videre av presentasjonen at fordelingen av "fair values" mellom segmentene er:
CSV: 68 %
ATHS: 26 %. Tallet viser at ATHS båtene utgjør en forholdsvis beskjeden del av den samlede verdien av båtene.
PSV: 6 %. Det ser i alle fall ikke ut til at DOF har verdsatt PSV ene høyt og urealistisk i balansen.
Informasjonen står på sidene 7 og 14 i DOF presentasjonen.
Slik jeg forstår dette viser "ship broker" valuations merverdier i båtene på 8,8 milliarder kroner, og tilsvarende merverdier i balansen på 8,8 milliarder kroner. Dette gir et slags "best case" verdsetting av DOFs egenkapital til 15 milliarder eller over 50 kroner per aksje. Vel, det er vel langt dit og jeg påstår ikke at vi skal dit. Men dersom særlig subsea markedet blir strammere i 2019 og 2020 ligger det et voldsomt potensiale i DOF ut fra verdier, kapasitet og attraktive assets. CEO eier vel 1% av DOF og har all mulig interesse av å gjøre selskapet til en suksess kursmessig. Det har også den store bakenforliggende eieren.
Med sterkere etterspørsel utover i 2019, høyere kapasitetsutnyttelse, ingen nye båter i bestilling fra februar 2019, ny båt inn på høy inntjening fra 1Q 2019, er det mye som går rett vei for DOF.
CSV: 68 %
ATHS: 26 %. Tallet viser at ATHS båtene utgjør en forholdsvis beskjeden del av den samlede verdien av båtene.
PSV: 6 %. Det ser i alle fall ikke ut til at DOF har verdsatt PSV ene høyt og urealistisk i balansen.
Informasjonen står på sidene 7 og 14 i DOF presentasjonen.
Slik jeg forstår dette viser "ship broker" valuations merverdier i båtene på 8,8 milliarder kroner, og tilsvarende merverdier i balansen på 8,8 milliarder kroner. Dette gir et slags "best case" verdsetting av DOFs egenkapital til 15 milliarder eller over 50 kroner per aksje. Vel, det er vel langt dit og jeg påstår ikke at vi skal dit. Men dersom særlig subsea markedet blir strammere i 2019 og 2020 ligger det et voldsomt potensiale i DOF ut fra verdier, kapasitet og attraktive assets. CEO eier vel 1% av DOF og har all mulig interesse av å gjøre selskapet til en suksess kursmessig. Det har også den store bakenforliggende eieren.
Med sterkere etterspørsel utover i 2019, høyere kapasitetsutnyttelse, ingen nye båter i bestilling fra februar 2019, ny båt inn på høy inntjening fra 1Q 2019, er det mye som går rett vei for DOF.
davan
23.01.2019 kl 14:35
11284
Mye som går rett vei, bortsett fra kursen. Mangler noe tilit i markedet ser det ut som. Usikkerhet og stor gjeld er noe ingen liker som vil satse på aksjer. Potensialet er som sagt stort, men trodde ikke vi skulle ned igjen når vi var kommet til 4!! Sitter rolig i båten foreløpig, det gjør nok de fleste, og venter på oppturen!!
Kontur
23.01.2019 kl 16:05
11203
De nervøse selger men vil angre, bare å plukke litt etter litt
Markedets beste backlog, snart kommer nyhetsoppdatering om nybygget. En av første dagene i februar om jeg ikke husker feil. Noen som vet?
Båten er på plass og testkjørt
Så bør der snart komme noen Petrobaskontrakter.
Markedets beste backlog, snart kommer nyhetsoppdatering om nybygget. En av første dagene i februar om jeg ikke husker feil. Noen som vet?
Båten er på plass og testkjørt
Så bør der snart komme noen Petrobaskontrakter.
Jonny59
23.01.2019 kl 16:14
11176
Bra timing å kjøpe Dof i dag...hehe
Ny 2 årig kontrakt! Berre lekkert.
Ny 2 årig kontrakt! Berre lekkert.