NAS - Potensial total utvanning av dagens aksjonærer
Det står ingen tegnings kurs, DVs da kan shorterne kjøre kursen ned til kr 1 og dagens aksjonærer blir totalt utvannet. Dette er gjort med norske selskap før, så hvorfor setter ikke Kjus og Fredriksen en tegnings kurs??
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
Redigert 21.01.2021 kl 09:26
Du må logge inn for å svare
Empire
04.02.2019 kl 19:02
6496
Så, sparebanken var kjempe Bull, men bommet. Nå mener de at emisjonen settes på 50-70 kroner og bruker KOG som argument? Hva er likheten mellom KOG og NAS?
I min verden så virker det som om denne megleren nå prøver å kompensere sin tidligere "bull bom" med en "bear bom". Two wrongs dosent make one right?
Tror fortsatt på ett snitt frem mot emisjons dato. Dvs markedspris, samt noe rabatt, men ikke "Sparebank 1 rabatt".
I min verden så virker det som om denne megleren nå prøver å kompensere sin tidligere "bull bom" med en "bear bom". Two wrongs dosent make one right?
Tror fortsatt på ett snitt frem mot emisjons dato. Dvs markedspris, samt noe rabatt, men ikke "Sparebank 1 rabatt".
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Frodon
04.02.2019 kl 21:09
6339
Jeg sliter med å finne noen lyspunkter rundt NAS, utennom skriveriene til overivrige HO skribenter ;)
Med stigende oljepris, lavere billettpriser og mye gjeld, ser du noen muligheter for suksess her? Må være vanvittig gode betingelser i JV, men det virker ikke som NAS sitter på de sterkeste kortene når de MÅ selge unna og få ned kostnader. Hva tror du Empire? Hva tror du om resten av analysen til SP1M?
Med stigende oljepris, lavere billettpriser og mye gjeld, ser du noen muligheter for suksess her? Må være vanvittig gode betingelser i JV, men det virker ikke som NAS sitter på de sterkeste kortene når de MÅ selge unna og få ned kostnader. Hva tror du Empire? Hva tror du om resten av analysen til SP1M?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Empire
04.02.2019 kl 21:31
6276
Ja, kanskje jeg er en overivrig Ho skribent. Tanken har slått meg også og jeg kommer nok til å være noe mindre her inne fremover.
Jeg synes det er mye synsing i den analysen. F.eks punktet angående Kjus sine investeringsselskaper, der de prøver å konstruere noe(som de ikke vet) for å underbygge sitt "bear case". I forhold til hvordan deres andre analyser har vært, så er dette som en "blekksprut på glidemiddel". De spriker i alle retninger og dermed så skaper de ikke akkurat tillit i sine analyser. Nå er det vel også sånn at det er småsparerene som har kjøpt Nas i Januar og det kan vel tenkes at "treet skal ristes litt" før Sparebanken plutselig har kjøpt og er Bull igjen? Eller kanskje er de short og rakk ikke å dekke seg inn når Nas var nede på lavere nivåer? Hvis det kommer en analyse fra de i etterkant av emisjonen, som avskriver de problemer de selv nå viser til, så bekrefter de blekkspruten og undertegnede kommer ihvertfall ikke til å bruke noe mer tid på hva Sparebanken måtte mene.
Jeg har vært både long og short i Nas. Mye av grunnen til å være long er ordreboken deres og vekstmodellen. Mye av grunnen til å være short er likviditetsproblemene som følge av de to nevnte, samt pressede marginer. Jeg har sagt før at flyselskaper aldri har gitt aksjonærene spesielt mye å juble over, hvis perspektivet er over flere år. For kortere perioder så har det innimellom vært julekvelden, men ser du f.eks på de siste 10 år, så er kanskje ikke flybransjen det stede man får igjen veldig mye for pengene sine. Dette er et problem for bransjen som helhet og ikke for Nas spesifikt. Ryanair kom kom f.eks med rapport som gjenspeiler de impulser vi har fått fra Q4 resultat til Nas.
Ps. Jeg har fortsatt ingen posisjoner i Nas og avventer detaljene i emisjonen før jeg skal mene noe mer om selskapet Nas eller sparebanken for den saks skyld.
Jeg synes det er mye synsing i den analysen. F.eks punktet angående Kjus sine investeringsselskaper, der de prøver å konstruere noe(som de ikke vet) for å underbygge sitt "bear case". I forhold til hvordan deres andre analyser har vært, så er dette som en "blekksprut på glidemiddel". De spriker i alle retninger og dermed så skaper de ikke akkurat tillit i sine analyser. Nå er det vel også sånn at det er småsparerene som har kjøpt Nas i Januar og det kan vel tenkes at "treet skal ristes litt" før Sparebanken plutselig har kjøpt og er Bull igjen? Eller kanskje er de short og rakk ikke å dekke seg inn når Nas var nede på lavere nivåer? Hvis det kommer en analyse fra de i etterkant av emisjonen, som avskriver de problemer de selv nå viser til, så bekrefter de blekkspruten og undertegnede kommer ihvertfall ikke til å bruke noe mer tid på hva Sparebanken måtte mene.
Jeg har vært både long og short i Nas. Mye av grunnen til å være long er ordreboken deres og vekstmodellen. Mye av grunnen til å være short er likviditetsproblemene som følge av de to nevnte, samt pressede marginer. Jeg har sagt før at flyselskaper aldri har gitt aksjonærene spesielt mye å juble over, hvis perspektivet er over flere år. For kortere perioder så har det innimellom vært julekvelden, men ser du f.eks på de siste 10 år, så er kanskje ikke flybransjen det stede man får igjen veldig mye for pengene sine. Dette er et problem for bransjen som helhet og ikke for Nas spesifikt. Ryanair kom kom f.eks med rapport som gjenspeiler de impulser vi har fått fra Q4 resultat til Nas.
Ps. Jeg har fortsatt ingen posisjoner i Nas og avventer detaljene i emisjonen før jeg skal mene noe mer om selskapet Nas eller sparebanken for den saks skyld.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Frodon
04.02.2019 kl 21:53
6234
Jeg synes ikke du er blant de overivrige skribentene her inne. Du er en av de få som har noe bra å komme med, så jeg håper ikke du blir borte herfra ;)
Sparebank 1 markets har NAS med i ukesporteføljen sin og har hatt den der lenge nok til å være på minus 30%. Sparebank 1 markets og Dnb markets er de meglerhusene som treffer best med analysene sine, selv om de selvfølgelig også bommer ;)
Jeg tror det er altfor mye grums rundt NAS og denne emisjonen, så små sparere burde holde seg unna til ting blir mer oversiktlig igjen :)
Sparebank 1 markets har NAS med i ukesporteføljen sin og har hatt den der lenge nok til å være på minus 30%. Sparebank 1 markets og Dnb markets er de meglerhusene som treffer best med analysene sine, selv om de selvfølgelig også bommer ;)
Jeg tror det er altfor mye grums rundt NAS og denne emisjonen, så små sparere burde holde seg unna til ting blir mer oversiktlig igjen :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Mml
04.02.2019 kl 22:09
6189
Morgendagens FA:
Blant selskapets 30. største aksjonærer har det også vært aktivitet den siste uken. Folketrygdfondet solgte aksjer for rundt 15,5 millioner kroner, men er likevel nest største eier med 5,23 prosent.
Eierposten til IAG, som har vært på 3,93 prosent i lang tid, økte plutselig til 4,14 prosent. På spørsmål fra Finansavisen til IAG om det har kjøpt mer aksjer, svarer selskapet:
– Vi la ut en erklæring 24. januar som sier at vi selger aksjene våre og disse detaljene forblir korrekte. Vi har ingen ytterligere kommentarer, skrev IAG i en epost til Finansavisen mandag.
First Generator, som forvalter av Martin Mølsæter, er ikke lengre å finne på listen over topp 30. Mølsæter, som kjøpte seg ytterligere opp i Norwegian for kun kort tid siden, besvarte ikke Finansavisens henvendelse mandag.
Pareto-forvalter Tore Været benyttet kursfallet forrige uke til å kjøpe seg opp, og gjennom sine to fond, kjøpte han Norwegian-aksjer for nesten 34 millioner kroner.
En ikke navngitt investor, gjennom en nominee-konto hos Danske Bank, økte også beholdningen i forrige uke, og kjøpte totalt for rundt 44 millioner.
Fra HBK Holding, som eies av Bjørn Kjos og Bjørn Kise, forsvant det 350.000 aksjer, men da det ikke er kommet noen børsmelding på salget er aksjene lånt ut til shorting.
* Hvorfor øker IAG sin eierandel fra 3.93% til 4,14% om de vil selge aksjene?
* Hvorfor låner Kjos og Kise ut aksjer for å shorte sitt eget selskap?
Blant selskapets 30. største aksjonærer har det også vært aktivitet den siste uken. Folketrygdfondet solgte aksjer for rundt 15,5 millioner kroner, men er likevel nest største eier med 5,23 prosent.
Eierposten til IAG, som har vært på 3,93 prosent i lang tid, økte plutselig til 4,14 prosent. På spørsmål fra Finansavisen til IAG om det har kjøpt mer aksjer, svarer selskapet:
– Vi la ut en erklæring 24. januar som sier at vi selger aksjene våre og disse detaljene forblir korrekte. Vi har ingen ytterligere kommentarer, skrev IAG i en epost til Finansavisen mandag.
First Generator, som forvalter av Martin Mølsæter, er ikke lengre å finne på listen over topp 30. Mølsæter, som kjøpte seg ytterligere opp i Norwegian for kun kort tid siden, besvarte ikke Finansavisens henvendelse mandag.
Pareto-forvalter Tore Været benyttet kursfallet forrige uke til å kjøpe seg opp, og gjennom sine to fond, kjøpte han Norwegian-aksjer for nesten 34 millioner kroner.
En ikke navngitt investor, gjennom en nominee-konto hos Danske Bank, økte også beholdningen i forrige uke, og kjøpte totalt for rundt 44 millioner.
Fra HBK Holding, som eies av Bjørn Kjos og Bjørn Kise, forsvant det 350.000 aksjer, men da det ikke er kommet noen børsmelding på salget er aksjene lånt ut til shorting.
* Hvorfor øker IAG sin eierandel fra 3.93% til 4,14% om de vil selge aksjene?
* Hvorfor låner Kjos og Kise ut aksjer for å shorte sitt eget selskap?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
hstray
05.02.2019 kl 00:07
6048
Mest sannsynlig aksjer som har vært til utlån/Short IAG har tatt tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Mml
05.02.2019 kl 06:24
5934
Kan ikke huske å ha lest at IAG har redusert eierposten sin på noe tidspunkt? Det hadde jo blitt lagt merke til og diskutert med en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
grøss og gru, tenk å våkne opp til overskriften "Norwegian er konkurs" :O
ingen umulighet når folk har gått lei med å lappe sammen flyballongen og pumpe mere varm luft inn LOL
ingen umulighet når folk har gått lei med å lappe sammen flyballongen og pumpe mere varm luft inn LOL
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Solux
05.02.2019 kl 08:29
5752
IAG var aldri over 5%. De var rett i underkant så de flagger ikke dem nei.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Stephen
05.02.2019 kl 09:23
5653
:)
Mvh Stephen
Mvh Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
Mml
05.02.2019 kl 10:06
5562
Men pga at de har en så stor aksjepost så vises de hele tiden på oppdaterte aksjonærlister. Hadde de lånt ut aksjer til shorting så hadde det vært synlig ganske kjapt. Og hadde noen lagt merke til redusert aksjepost for IAG, så hadde det blitt diskutert høylytt om IAG er i ferd med å selge seg ned.
Derfor antar jeg at IAG har økt sin eierandel fra 3.93% til 4.14% fremfor at utleide aksjer er returnert.
Derfor antar jeg at IAG har økt sin eierandel fra 3.93% til 4.14% fremfor at utleide aksjer er returnert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
disippelen
05.02.2019 kl 10:31
5530
Idiothandling i aksjen. Går ned på en dag med gode nyheter. Men er vel shortet i senk nå frem til vi får vite emi - kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:08
Du må logge inn for å svare
bullen2
05.02.2019 kl 11:23
5471
Markedet hadde nok ventet flere enn 2 fly som selges. Det viser kanskje at det ikke er så lett å selge fly?
Selskapet er i en skviset situasjon som kjøperne utnytter
Selskapet er i en skviset situasjon som kjøperne utnytter
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen
05.02.2019 kl 11:30
5456
Ender nok opp med en short skvis snart. Enda en konkurrent konkurs og fly selges unna. Hvor lenge til JV nyhet? Robotene styrer showet nå.. med en gang de pauser i 2-3 min så stiger kursen.. Hvor lenge tør de sitte short?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
bullen2
05.02.2019 kl 11:56
5408
Norwegian håper på å komme med gode nyheter før 18 feb for å sette emikursen så høyt som mulig.
Tror dere at Fredriksen deler det ønsket?
Tror dere at Fredriksen deler det ønsket?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
disippelen
05.02.2019 kl 12:08
5383
Hvor har du det fra, at de ønsker å komme med gode nyheter før 18. feb?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
bullen2
05.02.2019 kl 12:20
5343
Å tro at emikursen setter høyere en dagens kurs 18. feb. blir for dumt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Frodon
05.02.2019 kl 15:07
5225
5.2.2019
"NAS er mest shortet i Norge med 13%
SI i NAS opp 3,66bp forrige uke"
Source: Markit, Reuters
"NAS er mest shortet i Norge med 13%
SI i NAS opp 3,66bp forrige uke"
Source: Markit, Reuters
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.02.2019 kl 16:09
5122
Det var da voldsomt mye short. Hele 13%...?
Det må være mange med shorter under 0,5%.
Kan man sjekke f.eks. Nel hvor stor shorten er total sett?
Det må være mange med shorter under 0,5%.
Kan man sjekke f.eks. Nel hvor stor shorten er total sett?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.02.2019 kl 16:12
5112
Det virker som om mange vil ut før tallene slippes i morgen...
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Frodon
05.02.2019 kl 20:42
4962
Jeg leser i flere analyser fra meglerhusene nå at det ser ut som utvanningen av Kjus og Kise blir stor og enda større for små aksjonærene som ikke har penger til å bli med i emisjonen. Trist som fy at små sparere igjen taper pengene sine i NAS og at de rike blir enda rikere (John Fredriksen).
"Norwegian er igjen Norges mest shortede aksje
Voldsom økning etter at IAG trakk budet og emisjonen ble annonsert"
https://www.dn.no/borskommentar/norwegian/bjorn-kjos/sparebank-1-market/norwegian-er-igjen-norges-mest-shortede-aksje/2-1-535748
"Norwegian er igjen Norges mest shortede aksje
Voldsom økning etter at IAG trakk budet og emisjonen ble annonsert"
https://www.dn.no/borskommentar/norwegian/bjorn-kjos/sparebank-1-market/norwegian-er-igjen-norges-mest-shortede-aksje/2-1-535748
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
disippelen
05.02.2019 kl 21:14
4899
Og ny drittartikkel i FA i morgen, Mølseter har solgt og slenger dritt. Skal selvfølgelig inn på lavere kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Frodon
05.02.2019 kl 23:19
4788
Tror du ikke at kursen skal videre ned når fler og fler tipper emisjonskurs mellom kr 50 og 100?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
undrende
05.02.2019 kl 23:37
4759
Mangel på informasjon (til ALLE) aksjonærene, og den type informasjon som kommer, ofte er bare antydninger og lovnader.
"Vi håper å komme opp med en JV før utgangen av Q1" var noe av det siste, men kan man stole på det?
Vi så kursutviklingen i April da aksjen måtte stoppes i handel rundt 240. Da hadde den gått fra rundt 170 og markedet viste ingen ting, men noen
jeg syns oppgangen i Oktober fra 170 til 220 også var meget merkelig. I ettertid har det kommet frem at selskapet hadde et kjøpstilbud på bordet.
Hvis man går etter i informasjon så finner man mye som ikke er konkret, men som kan regnes som kursdrivende opp.
"Vi håper å komme opp med en JV før utgangen av Q1" var noe av det siste, men kan man stole på det?
Vi så kursutviklingen i April da aksjen måtte stoppes i handel rundt 240. Da hadde den gått fra rundt 170 og markedet viste ingen ting, men noen
jeg syns oppgangen i Oktober fra 170 til 220 også var meget merkelig. I ettertid har det kommet frem at selskapet hadde et kjøpstilbud på bordet.
Hvis man går etter i informasjon så finner man mye som ikke er konkret, men som kan regnes som kursdrivende opp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.02.2019 kl 23:42
4752
Ser at det er fornuftig å selge til dagens kurs, når man kan kjøpe emisjonsaksjer til 60-80 om et par uker.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Frodon
06.02.2019 kl 08:02
4640
Det er derfor noen av oss bruker tekniske analyser, for å finne handle mønsteret til de som vet mye mer enn andre. Jeg skjønner ærlig talt ikke at noen stoler på ledelsen i NAS mer. Det er veldig mange som har visst mye mer enn aksjonærene, og nå skal aksjonærene betale mer for å bli med videre.
Er det ikke kjipt om en potensiell oppkjøper begynner å laste opp aksjer til kr 50-60 pr stk i emisjonen?
Er det ikke kjipt om en potensiell oppkjøper begynner å laste opp aksjer til kr 50-60 pr stk i emisjonen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen
06.02.2019 kl 08:24
4563
Kraftig passasjervekst for Norwegian i januar
24 minutter siden · Martin Hagh Høgseth
Flyselskapet Norwegian legger onsdag morgen frem trafikktall for januar som viser en vekst på 13 prosent fra året før. Totalt fraktet flyselskapet 2,63 millioner passasjerer i løpet av årets første måned.
– Vi er godt fornøyd med passasjerveksten i januar, en måned som tradisjonelt er preget av lavere etterspørsel. Etter en periode med kraftig ekspansjon vil veksten nå avta og vi skal redusere kostnader og øke lønnsomheten, sier konsernsjef Bjørn Kjos i Norwegian.
Flyselskapets inntekter per fløyet passasjerkilometer (yield) havnet på 0,35 kroner, opp fra 0,32 prosent fra året før. Samtidig var inntektene per tilgjengelige passasjerkilometer på 0,26 kroner, uendret fra året før.
Selskapets fyllingsgrad havnet på 76,1 prosent i januar, ned 5,9 prosentpoeng fra samme måned i fjor. Det totale antallet setekilometer selskapet trafikkerte (ASK) i løpet av måneden økte med 27 prosent.
Tjente på høyere oljepris
Da selskapet i januar presenterte tallene for desember ble det kjent at selskapet måtte ta et tap på drivstoffutgifter på 1,84 milliarder kroner. Selskapet prissikrer deler av det fremtidige drivstoffforbruket gjennom ordningen som kalles hedging.
I januar er situasjonen bedre viser de ferske tallene. Selskapet estimerer at de har tjent 627 millioner kroner hittil i kvartalet. Dette inkluderer en urealisert gevinst på hedge-posisjoner på totalt 701 millioner kroner.
Ved å hedge er selskapet sikret fast pris på drivstoff uansett om prisene stiger. I januar alene steg oljeprisen fra 54,14 dollar til 62,84 dollar fatet. Det tilsvarer en oppgang på like over 16 prosent.
Flyselskapet har de siste ukene hatt det svært turbulent etter at det ble kjent at IAG ikke lenger vil kjøpe selskapet. Forrige uke varslet Norwegian at de vil hente 3 milliarder kroner i en emisjon.
Til E24 kunne styreleder Bjørn Kise fredag fortelle at både han og konsernsjef Bjørn Kjos allerede i november godtok et bud fra en av selskapets fem interessenter. Avtalen gikk i vasken før styret i det hele tatt fikk presentert tilbudet.
24 minutter siden · Martin Hagh Høgseth
Flyselskapet Norwegian legger onsdag morgen frem trafikktall for januar som viser en vekst på 13 prosent fra året før. Totalt fraktet flyselskapet 2,63 millioner passasjerer i løpet av årets første måned.
– Vi er godt fornøyd med passasjerveksten i januar, en måned som tradisjonelt er preget av lavere etterspørsel. Etter en periode med kraftig ekspansjon vil veksten nå avta og vi skal redusere kostnader og øke lønnsomheten, sier konsernsjef Bjørn Kjos i Norwegian.
Flyselskapets inntekter per fløyet passasjerkilometer (yield) havnet på 0,35 kroner, opp fra 0,32 prosent fra året før. Samtidig var inntektene per tilgjengelige passasjerkilometer på 0,26 kroner, uendret fra året før.
Selskapets fyllingsgrad havnet på 76,1 prosent i januar, ned 5,9 prosentpoeng fra samme måned i fjor. Det totale antallet setekilometer selskapet trafikkerte (ASK) i løpet av måneden økte med 27 prosent.
Tjente på høyere oljepris
Da selskapet i januar presenterte tallene for desember ble det kjent at selskapet måtte ta et tap på drivstoffutgifter på 1,84 milliarder kroner. Selskapet prissikrer deler av det fremtidige drivstoffforbruket gjennom ordningen som kalles hedging.
I januar er situasjonen bedre viser de ferske tallene. Selskapet estimerer at de har tjent 627 millioner kroner hittil i kvartalet. Dette inkluderer en urealisert gevinst på hedge-posisjoner på totalt 701 millioner kroner.
Ved å hedge er selskapet sikret fast pris på drivstoff uansett om prisene stiger. I januar alene steg oljeprisen fra 54,14 dollar til 62,84 dollar fatet. Det tilsvarer en oppgang på like over 16 prosent.
Flyselskapet har de siste ukene hatt det svært turbulent etter at det ble kjent at IAG ikke lenger vil kjøpe selskapet. Forrige uke varslet Norwegian at de vil hente 3 milliarder kroner i en emisjon.
Til E24 kunne styreleder Bjørn Kise fredag fortelle at både han og konsernsjef Bjørn Kjos allerede i november godtok et bud fra en av selskapets fem interessenter. Avtalen gikk i vasken før styret i det hele tatt fikk presentert tilbudet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Dette var svært gode nyheter Opp + 13% er rått. Meget fornuftig å kjøpe NAS til dagens kurs som er bunnfiske. Det kommer sikkert mange gode nyheter som driver kursen opp til over kr 155 innen 19.feb. Emisjonskurs ca kr 140,- Kjøp Nas i dag og tjen penger. Billig. Kjos bekrefet flott passasjertall med en vekst på +13% idag som er meget bra. Kursen vil stige.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Frodon
06.02.2019 kl 16:59
4358
Hvordan kan du anbefale noen å kjøpe en aksje like før aksjonærene blir utvannet? Er du så desperat etter å få litt mindre tap på dine egne aksjer...?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
06.02.2019 kl 17:05
6322
Uten å diskutere kurs opp eller ned, men utvanning blir det vel kun for de som ikke kjøper sin del under emisjonen....
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen
06.02.2019 kl 17:05
6319
Satser på at morgendagens nyheter sjokkerer en hel verden av shortere ??
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
TomW
06.02.2019 kl 17:09
6313
Det stemmer Skogsmaur, men dette er noe Frodon ikke ønsker å ta innover seg
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
tickerlover
06.02.2019 kl 17:11
6304
Tigerspam...
Tigeren fyller på 10 NAS tråder samtidig.
Fint å være positiv og tro på opptur, men med så lite substans blir det bare kjedelig.
Kan være lurt å være litt edruelig nå.
Det er mye som er ukjent og uklart foreløpig, håper på mer info de nærmeste dagene.
Tigeren fyller på 10 NAS tråder samtidig.
Fint å være positiv og tro på opptur, men med så lite substans blir det bare kjedelig.
Kan være lurt å være litt edruelig nå.
Det er mye som er ukjent og uklart foreløpig, håper på mer info de nærmeste dagene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
kronekursen skrev Satser på at morgendagens nyheter sjokkerer en hel verden av shortere ??
ja verdens shortelite blir nok sjokkert over hvor ille det lå til og angrer som en hund at de ikke shortet mere så da øker de imorra :D
hvor mye koster det NAS å utsette flyovertakelsen? blir nesten som å stanse betaling av kredittkortgjeld fordi man ikke har pæng :P
hvor mye koster det NAS å utsette flyovertakelsen? blir nesten som å stanse betaling av kredittkortgjeld fordi man ikke har pæng :P
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
TomW
06.02.2019 kl 17:18
6309
Ja hvor mye koster dette BackCliff? Jeg antar at du har belegg for påstanden din?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
NAS har en avtale om levering innen en viss dato og nå vil NAS endre datoen siden de sliter med økonomien.
dvs
- enten så har NAS trukket fra seg orginalavtalen og måtte ut med et gebyr
- slipper gebyr men flyene som leveres går opp i pris
naivt å tro at det å trekke fra seg en avtale er gratis! (eks trekke seg fra boligkjøp etter å ha vunnet budet)
dvs
- enten så har NAS trukket fra seg orginalavtalen og måtte ut med et gebyr
- slipper gebyr men flyene som leveres går opp i pris
naivt å tro at det å trekke fra seg en avtale er gratis! (eks trekke seg fra boligkjøp etter å ha vunnet budet)
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
TomW
06.02.2019 kl 17:38
6247
Jaha, hvor mye penger har Nas fått for alle forsinkelsene de har hatt med å få flyene sine fra Airbus og Boeing tror du?
Både Boeing og Airbus sliter med å levere alle flyene de skal til avtalt tid så her er det nok rom for både utsettelser og fremskrivinger for kundene innad i ordreboken.
Det foreligger nok en del fleksibilitet i disse avtalene og Nas er ikke det første og ikke det siste selskapet som har gjort endringer her. Dette skjer hele tiden.
Både Boeing og Airbus sliter med å levere alle flyene de skal til avtalt tid så her er det nok rom for både utsettelser og fremskrivinger for kundene innad i ordreboken.
Det foreligger nok en del fleksibilitet i disse avtalene og Nas er ikke det første og ikke det siste selskapet som har gjort endringer her. Dette skjer hele tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
da håper jeg noen analtikere hos pirathusa spør NAS vedr avtalen imorra ifb Q4!
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare
TomW
06.02.2019 kl 18:15
6155
Ja enten det eller man kan sende en epost til IR. Tipper de kan gi et klart svar på det :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
Du må logge inn for å svare