NAS - Potensial total utvanning av dagens aksjonærer
Det står ingen tegnings kurs, DVs da kan shorterne kjøre kursen ned til kr 1 og dagens aksjonærer blir totalt utvannet. Dette er gjort med norske selskap før, så hvorfor setter ikke Kjus og Fredriksen en tegnings kurs??
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
Redigert 21.01.2021 kl 09:26
Du må logge inn for å svare
OTheIrony
29.09.2021 kl 09:10
3185
Stokk Dum skrev Ikke funnet noe hedge, men leter fortsatt. mvh
Ser man i trafikktallene for august så er det et punkt som sier at det ikke finnes åpne hedge posisjoner, men usikker på om det innebærer at selskapet ikke har hedget i det hele tatt...
Kåre Grønn
29.09.2021 kl 07:00
3225
Frode, du har skrevet 2 g etter hverandre. Du virker jo helt desperat. ;))
Frodon
29.09.2021 kl 00:13
3297
Og drivstoff kostnaden har gått mye opp ;) Har du funnet noen hedge på drivstoffet i rapportene?
Frodon
29.09.2021 kl 00:11
3289
Det er faktisk helt normalt at en NAS aksjonær ikke klarer å finne tallene i regnskapene og rapportene. «Finger opp i været» metoden har kostet NAS aksjonærer de fleste spare pengene de siste årene. Må bare få takke dere for billige fly billetter, så vi slipper å bruke de dyre togene 😅
Stokk Dum
28.09.2021 kl 22:37
3347
Litt usikker hva du mener som ikke er riktig, men alle vet fra H1-rapporten at
-gjennomsnittsprisen per billett var 616 kr og
-gjennomsnittsprisen per billett inkludert 'ancillary passenger revenue' var 802 kr.
Tallene er basert på 590 000 passasjerer i H1.
Hvor mange passasjerer har Norwegian i september? La oss anta 1 mill, det skal gi totalt ca 2.5 mill passasjerer i Q3.
Om vi legger til grunn tallene over, får vi en inntekt inkl tillegg (ancillary) på rundt 2 mrd.
Nå skal en ikke bli overrasket over at oppnådd gjennomsnittpris per billett blir lavere i Q3 enn H1.
Edit: Rettet fra Q2 til H1.
mvh
-gjennomsnittsprisen per billett var 616 kr og
-gjennomsnittsprisen per billett inkludert 'ancillary passenger revenue' var 802 kr.
Tallene er basert på 590 000 passasjerer i H1.
Hvor mange passasjerer har Norwegian i september? La oss anta 1 mill, det skal gi totalt ca 2.5 mill passasjerer i Q3.
Om vi legger til grunn tallene over, får vi en inntekt inkl tillegg (ancillary) på rundt 2 mrd.
Nå skal en ikke bli overrasket over at oppnådd gjennomsnittpris per billett blir lavere i Q3 enn H1.
Edit: Rettet fra Q2 til H1.
mvh
Redigert 28.09.2021 kl 23:37
Du må logge inn for å svare
Strategi
28.09.2021 kl 22:18
3348
Det du sier Frodon er faktisk ikke riktig.
Skrekk de daglige avgangene til Norwegian, jeg tror snittet pr solgte sete ligger over 1500
Skrekk de daglige avgangene til Norwegian, jeg tror snittet pr solgte sete ligger over 1500
Frodon
28.09.2021 kl 21:50
3351
Jeg vet at det ikke er noen vits å skrive med deg, men jeg er nysgjerrig på hvor du ser at pengene renner inn i NAS?
For dere som liker fakta, her er et av problemene til NAS. Jeg har sagt det i flere år nå, NAS må sette opp prisen på fly billettene, så de tjener penger. Pr dags dato bruker NAS emisjonspengene fra aksjonærene sine for å sponse kunder med billige fly billetter. Som alle skjønner, det er ikke bærekraftig
«Jeg skal til Bergen i høstferien. Pris med fly kr 386. Tog kr 1238»
For dere som liker fakta, her er et av problemene til NAS. Jeg har sagt det i flere år nå, NAS må sette opp prisen på fly billettene, så de tjener penger. Pr dags dato bruker NAS emisjonspengene fra aksjonærene sine for å sponse kunder med billige fly billetter. Som alle skjønner, det er ikke bærekraftig
«Jeg skal til Bergen i høstferien. Pris med fly kr 386. Tog kr 1238»
Kåre Grønn
28.09.2021 kl 21:06
3383
NAS kommer til å komme grusomt. Pengene renner inn og det er toppspissing hele veien. NAS har lært av historien! Kjempeoppslag på TV2 igjen om reiselivet og Norwegian..
Redigert 28.09.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Frodon
28.09.2021 kl 17:12
3494
Det kommer vell an på fundamentene og inntjenings potensielle i fly selskapene? Nå går fly bransjen inn i en lang og rolig periode, hvor fagforeningen har sagt de skal slåss mot NAS sin mulige «kom på jobb kun når VI trenger deg» 🙈
Kåre Grønn
28.09.2021 kl 16:22
3379
Dette kommer over tid så det dundrer. Er nødt å gå bra slik jeg ser det. Hva NAS har vært igjennom og overlever sier alt. Nå er det ikke bare bookinger, men full reisefeber i en ganske trist høst med regn, tåke og kaldere vær etter hvert... Tipper kurs 20 i januar 2022. Kurs 30 dersom man har tålmodighet. Overskriftene kommer. NAS sin erfaring er gull verdt når de nå vet hva innsparing og tilpasning er. Goood jul snart!
Strategi
28.09.2021 kl 14:45
3282
Tipper sluttkurs for dagen havner ca.10 kr eller over.
Åpning i morgen 10.30 eller over.
Det er en brukbar short i Aelskapet.
Det hjelper oss også opp.
Åpning i morgen 10.30 eller over.
Det er en brukbar short i Aelskapet.
Det hjelper oss også opp.
Redigert 28.09.2021 kl 14:47
Du må logge inn for å svare
Frodon
28.09.2021 kl 12:38
3264
Jeg har ikke sjekket i det siste, men Rainair hedget ca 60% av drivstoff prisene sine før corona. NAS prøvde seg litt på det etterhvert, men som du kanskje husker, gikk hedgen helt feil og de måtte ta et tap på ca kr 3,5 milliarder. Da hadde NAS langt flere fly enn de har nå. Her har ledelsen i NAS noe å bevise, at de klarer å hedge deler av drivstoff kostnadene, hvor de ender på 0 fortjeneste eller bedre. Litt usikker på hvor stor rolle JF har her?
Fra mitt synspunkt ser leasingavtalen forferdelig dårlig ut i forhold til Q2 rapporten. Mulig de tallene ser bedre ut ved høyere fyllingsgrad på flyene. Men da er det i Q3 de kan vise det. Q4 og Q1 er som kjent lavsesong med lav fyllingsgrad og lite inntekter. Kan JF få gjort noe med leasingavtalen, eks bruke bank forbindelsene sine til å reforhandle hele shiten? Eller er leasingavtalene låst en periode i forhold til rekonstruksjonen, som «betaling» for de massive tapene leasingselskapene fikk på NAS?
Jeg er også spent på Boeing, om JF klarer å rydde opp der. Jeg regner egentlig med at hans folk kontaktet dem, før de kjøpte NAS aksjene. Men den teorien blir svekket jo lengre tiden går
Fra mitt synspunkt ser leasingavtalen forferdelig dårlig ut i forhold til Q2 rapporten. Mulig de tallene ser bedre ut ved høyere fyllingsgrad på flyene. Men da er det i Q3 de kan vise det. Q4 og Q1 er som kjent lavsesong med lav fyllingsgrad og lite inntekter. Kan JF få gjort noe med leasingavtalen, eks bruke bank forbindelsene sine til å reforhandle hele shiten? Eller er leasingavtalene låst en periode i forhold til rekonstruksjonen, som «betaling» for de massive tapene leasingselskapene fikk på NAS?
Jeg er også spent på Boeing, om JF klarer å rydde opp der. Jeg regner egentlig med at hans folk kontaktet dem, før de kjøpte NAS aksjene. Men den teorien blir svekket jo lengre tiden går
Er enig med deg i en ting Frodon, slike energi priser er definitivt ikke bra for fly aksjer, vedvarer disse skyhøye priser som forøvrig øker hver bidige dag nå, ja da kan det kvele enhver vekst, det er jo en ny risiko faktor som har slått inn spesifikt siste uker.
Nå er det vel vanlig prosedyre for alle fly selskaper å hedge.
Du spør om mye rart, ting som angår person og ikke sak/ papir, ting som ikke har noe på denne tråd å gjøre.
Nå er det vel vanlig prosedyre for alle fly selskaper å hedge.
Du spør om mye rart, ting som angår person og ikke sak/ papir, ting som ikke har noe på denne tråd å gjøre.
Redigert 28.09.2021 kl 10:58
Du må logge inn for å svare
Frodon
28.09.2021 kl 08:46
3272
Kåre Grønn skrev Stakkars taper. Igjen time will show... hahaha
Da er en del av innleggene dine slettet, det samme gjelder nicket 600m59. Fikk du/dere advarsel for å bryte forumsreglene? Jeg advarte deg/dere, uten at det hadde noen påvirkning på deres innlegg eller investering.
Skal du/dere kommentere innlegget mitt med tallene fra Q2 rapporten til NAS, eller mener du fortsatt at de tallene er konspirasjonsteori?
Skal du/dere kommentere innlegget mitt med tallene fra Q2 rapporten til NAS, eller mener du fortsatt at de tallene er konspirasjonsteori?
Redigert 28.09.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.09.2021 kl 23:54
3433
Har ikke du heller sjekket regnskapene til NAS? Trodde du var litt flinkere enn de vanlige NAS aksjonærene 🥳 Se eks på total inntekt vs lønnskost og leasingkost. I tillegg går drivstoff prisene rett opp, samtidig som NAS går inn i lav sesongen.
Short i NAS er alltid lønnsomt. Husker godt du mobbet meg for denne (se link). Har du endret ditt syn på hvor lurt det var?
https://finansavisen.no/forum/thread/123659/view
Skrive her er «just for fun». NAS aksjen vil gå ned over tid, til de klarer å gå i pluss på driften og de er veldig langt unna det 😅
Kan ikke låne dine aksjer til short. Plutselig har du back tradet dem 😅
Aktørene bak NAS er flinke, men de kjøpte aksjen ca 65% billigere enn deg. Derfor de er rike 😉 Du ser det sikkert selv, de selger seg ned en etter en. Der tok du jo også feil 🤪 LUDVIG LORENTZEN AS holder på å selge seg ned nå. De håper på masse hause innlegg fra deg, så de får sneket seg ut 🤩
Hvorfor kjøper du ikke heller aksjer i fly selskap som går med fine overskudd, som er lavere priset enn NAS?
Du ville ikke si hvorfor du ble utestengt? Så noen skrev det var no krangling fra Hammers, men jeg gikk glipp av hele moroa 🙈
Hvis du kunne valgt på nytt, NAS eller AKH?
«Frodon
20.05.2021 kl 09:03
Har du kjøpt inn igjen eller holder du deg unna? Jeg har 3 doblet min beholdning denne uken, så håper bunnen er satt ;) Skulle gjerne fått mye mer på ca kr 20, men det ser ut som aksjen har funnet et gulv hvor den kanskje er billig nok pr dags dato?«
Short i NAS er alltid lønnsomt. Husker godt du mobbet meg for denne (se link). Har du endret ditt syn på hvor lurt det var?
https://finansavisen.no/forum/thread/123659/view
Skrive her er «just for fun». NAS aksjen vil gå ned over tid, til de klarer å gå i pluss på driften og de er veldig langt unna det 😅
Kan ikke låne dine aksjer til short. Plutselig har du back tradet dem 😅
Aktørene bak NAS er flinke, men de kjøpte aksjen ca 65% billigere enn deg. Derfor de er rike 😉 Du ser det sikkert selv, de selger seg ned en etter en. Der tok du jo også feil 🤪 LUDVIG LORENTZEN AS holder på å selge seg ned nå. De håper på masse hause innlegg fra deg, så de får sneket seg ut 🤩
Hvorfor kjøper du ikke heller aksjer i fly selskap som går med fine overskudd, som er lavere priset enn NAS?
Du ville ikke si hvorfor du ble utestengt? Så noen skrev det var no krangling fra Hammers, men jeg gikk glipp av hele moroa 🙈
Hvis du kunne valgt på nytt, NAS eller AKH?
«Frodon
20.05.2021 kl 09:03
Har du kjøpt inn igjen eller holder du deg unna? Jeg har 3 doblet min beholdning denne uken, så håper bunnen er satt ;) Skulle gjerne fått mye mer på ca kr 20, men det ser ut som aksjen har funnet et gulv hvor den kanskje er billig nok pr dags dato?«
Tapt? Er i break og akter definitivt ikke selge.
Hvor mye har du tjent på å shorte Nas siste 3 måneder? Like mye som meg lang kanskje?
Men jeg slipper å betale renter og bite negler hver kveld, slipper å skrive 10 baisse innlegg hver dag til ingen nytte.
Kanskje låner du aksjene mine snart, så får jeg litt rente inntekter om ikke annet.
Dette er første gang jeg tar i Nas på 3 -4 år, har ikke tapt ei krone på fly aksjer, hater fly aksjer generelt, men denne vendingen og de Russike prosenter i starten skal jeg få med meg.
Det gjelder å handle når trender snur, men en må ha oppfattningevne til å handle når det skjer.
Nas er restrukturert og kommer nå akkurat ut i lyset etter tidenes fly krise, Nas har fått store pengesterke proffe investorer i ryggen, for første gang på mange år.
Veddemålet Nas/Akh består, men vi gjør ikke opp status nå, nå som samfunnet akkurat har åpnet opp.
Lykke til videre med å shorte Nas, du blir nok rik på det skal du se:-))
Hvor mye har du tjent på å shorte Nas siste 3 måneder? Like mye som meg lang kanskje?
Men jeg slipper å betale renter og bite negler hver kveld, slipper å skrive 10 baisse innlegg hver dag til ingen nytte.
Kanskje låner du aksjene mine snart, så får jeg litt rente inntekter om ikke annet.
Dette er første gang jeg tar i Nas på 3 -4 år, har ikke tapt ei krone på fly aksjer, hater fly aksjer generelt, men denne vendingen og de Russike prosenter i starten skal jeg få med meg.
Det gjelder å handle når trender snur, men en må ha oppfattningevne til å handle når det skjer.
Nas er restrukturert og kommer nå akkurat ut i lyset etter tidenes fly krise, Nas har fått store pengesterke proffe investorer i ryggen, for første gang på mange år.
Veddemålet Nas/Akh består, men vi gjør ikke opp status nå, nå som samfunnet akkurat har åpnet opp.
Lykke til videre med å shorte Nas, du blir nok rik på det skal du se:-))
Redigert 27.09.2021 kl 23:11
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.09.2021 kl 18:52
3485
Bare hyggelig 😊 Sjekket du regnskapene selv også?
Kjøpe aksjer i NAS nei, hvorfor det? Du får kjøpt fly aksjer i selskap som går med fine overskudd, som er langt lavere priset enn NAS 😉
Kjøpe aksjer i NAS nei, hvorfor det? Du får kjøpt fly aksjer i selskap som går med fine overskudd, som er langt lavere priset enn NAS 😉
Frodon
27.09.2021 kl 18:46
3483
Hvor mye har du tapt i NAS til nå? Du skulle kanskje byttet, short NAS og kjøp AKH? 😉
Longsitinbulk
02.08.2021 kl 12:16
Nas = Kjøp
AKH = Selg
Hvorfor ble du utestengt?
Longsitinbulk
02.08.2021 kl 12:16
Nas = Kjøp
AKH = Selg
Hvorfor ble du utestengt?
Seph
27.09.2021 kl 14:54
3582
Hei,
Takk for info og lykke til med å kjøpe deg inn om du ikke er inn i fra før og kun prøver å karre til deg noen billige aksjer igjen :)
Takk for info og lykke til med å kjøpe deg inn om du ikke er inn i fra før og kun prøver å karre til deg noen billige aksjer igjen :)
Hvis en IKKE tror på oppgang i NAS nå, da skal en aldri kjøpe noen som helst form for fly aksjer overhode.
Følgetrygdfondet, JF,, tigergutt med mer,
Små aksjonærene har blitt presset ut på bunn over de siste 3 måneder, trolig sitter nå mange på side linjen når det omsider snur opp.
Før eller siden vil en se en flom av små kryp løpe etter aksjen når en innser at den aldri vil komme ned lavere en dagens.
Følgetrygdfondet, JF,, tigergutt med mer,
Små aksjonærene har blitt presset ut på bunn over de siste 3 måneder, trolig sitter nå mange på side linjen når det omsider snur opp.
Før eller siden vil en se en flom av små kryp løpe etter aksjen når en innser at den aldri vil komme ned lavere en dagens.
Redigert 27.09.2021 kl 09:12
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.09.2021 kl 07:56
3796
Håper folk tenker seg om 2 ganger før de bestiller fly billetter hit nå
«Pandemien og britenes skilsmisse fra EU har ført til en akutt mangel på lastebilsjåfører. Dette har ført til en akutt transportkrise som lammer landet, og fører til mangel på mat, drikke og drivstoff»
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7dmKQ9/britisk-bensinpanikk-fryser-lov-for-aa-fylle-tomme-pumper
«Pandemien og britenes skilsmisse fra EU har ført til en akutt mangel på lastebilsjåfører. Dette har ført til en akutt transportkrise som lammer landet, og fører til mangel på mat, drikke og drivstoff»
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7dmKQ9/britisk-bensinpanikk-fryser-lov-for-aa-fylle-tomme-pumper
Frodon
27.09.2021 kl 07:45
3807
Norge er gjenåpnet, dvs folk er på jobb og skolen. De som er hjemme er arbeidsledige (de har ikke lov å dra til utlandet på ferie når de mottar arbeidsledighetstrygd fra NAV), uføretrygda (de fleste av dem har som kjent ikke råd til å dra på flytur til utlandet) og pensjonister. De har råd og mulighet til å dra og kommer til å gjøre det. De burde bare ta Covid vaksine sprøyte nr 3 først, da virkningen av de 2 forrige sprøytene begynner å gå ut. Pensjonistene pleier å handle billig billettene i ukedagene, istedenfor de dyre billettene i helgene.
Hvilke lønnsomme ruter tenker du på?
Ser du i Q2/2021 rapporten, har NAS gjennomsnitts inntekt pr fly billett på kr 618. Tar du med alle inntektene til NAS, hadde de i Q2 kr 878 i gjennomsnittsinntekt pr passasjer
Hvis du ser på leasingkostnadene til NAS, er de kr 9 mill mindre enn inntektene fra flybillettene. Og det er veldig mange flere kostnader enn leasingkostnadene. Her ser du noen eksempler:
Personnel expenses
Aviation fuel
Airport and ATC charges
Handling charges
Technical maintenance expenses
Other operating expenses.
Aircraft lease, depreciation and amortization.
Interest expense
Drivstoff prisene har gått mye opp. Jeg kan ikke se ar NAS har hedget kostnaden. Dvs den utgiften vil øke fra Q2 rapporten.
Kunder har ca kr 2 milliarder i cashpoints. Hvor mye av de blir brukt neste året? Er det mange pensjonister som har cashpoint, siden de pleier å reise mye? Endelig får de brukt cashpoints igjen, siden de ble sperret en stund? Hjelper lite med økning i fly billett salget, hvis mye cashpoints blir brukt. Synes NAS kunne kommet med mer konkrete tall. Derfor tolker jeg det negativt, at de kun sier fly billett salget har økt med 50%. Solgte de 50 billetter fra før, økt det til 75 billetter
NAS får sannsynligvis et gebyr på kr 400 mill. Se børs mld i forrige uke
Det er mange fly selskap som går med overskudd hvert år, som prises langt lavere enn NAS. Er det ikke bedre å kjøpe aksjer der, hvis du først velger å investere i denne krevende bransjen?
Når NAS taper så mye penger hvert år, vil aksjonærene fortsette å tape pengene sine. De norske fly selskapene har tapt ca kr 36 milliarder de siste årene. Det sier litt om hvor mye en fly billett burde koste, for at de skal få overskudd
Hvilke lønnsomme ruter tenker du på?
Ser du i Q2/2021 rapporten, har NAS gjennomsnitts inntekt pr fly billett på kr 618. Tar du med alle inntektene til NAS, hadde de i Q2 kr 878 i gjennomsnittsinntekt pr passasjer
Hvis du ser på leasingkostnadene til NAS, er de kr 9 mill mindre enn inntektene fra flybillettene. Og det er veldig mange flere kostnader enn leasingkostnadene. Her ser du noen eksempler:
Personnel expenses
Aviation fuel
Airport and ATC charges
Handling charges
Technical maintenance expenses
Other operating expenses.
Aircraft lease, depreciation and amortization.
Interest expense
Drivstoff prisene har gått mye opp. Jeg kan ikke se ar NAS har hedget kostnaden. Dvs den utgiften vil øke fra Q2 rapporten.
Kunder har ca kr 2 milliarder i cashpoints. Hvor mye av de blir brukt neste året? Er det mange pensjonister som har cashpoint, siden de pleier å reise mye? Endelig får de brukt cashpoints igjen, siden de ble sperret en stund? Hjelper lite med økning i fly billett salget, hvis mye cashpoints blir brukt. Synes NAS kunne kommet med mer konkrete tall. Derfor tolker jeg det negativt, at de kun sier fly billett salget har økt med 50%. Solgte de 50 billetter fra før, økt det til 75 billetter
NAS får sannsynligvis et gebyr på kr 400 mill. Se børs mld i forrige uke
Det er mange fly selskap som går med overskudd hvert år, som prises langt lavere enn NAS. Er det ikke bedre å kjøpe aksjer der, hvis du først velger å investere i denne krevende bransjen?
Når NAS taper så mye penger hvert år, vil aksjonærene fortsette å tape pengene sine. De norske fly selskapene har tapt ca kr 36 milliarder de siste årene. Det sier litt om hvor mye en fly billett burde koste, for at de skal få overskudd
Redigert 27.09.2021 kl 07:48
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.09.2021 kl 07:33
3779
Der har du jo problemet til NAS, de selger billige fly billetter. Det er veldig bra for kunder å få billige fly billetter, og svært dårlig for investorer som taper penger på dette. Jeg har aldri skjønt hvorfor NAS skal selge fly billetter for billig, har du? Med nye fly, bra kundeservice og bra ekstra tjenester, burde NAS tatt langt høyere betalt for fly billettene. Men hvorfor gjør de ikke det? Så du innlegget mitt med tallene fra Q2 rapporten til NAS? Fly billettene dekker leasingkostnadene, og da har NAS kr 9 mill igjen til resten av utgiftene. Har de fått for dårlig leasingavtale når de var desperate? Er det noe JF kan ordne der?
Jeg synes personlig den artikkel om 50% økt salg er bare tull. 50% av hva?? De burde skrevet hvor mange fly billetter det er snakk om. Har de økt med 50 stk eller 1500?
Jeg synes personlig den artikkel om 50% økt salg er bare tull. 50% av hva?? De burde skrevet hvor mange fly billetter det er snakk om. Har de økt med 50 stk eller 1500?
Redigert 27.09.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
Bullen
26.09.2021 kl 23:25
3862
Def fleste av oss synes det er kult å reise. Det er sannsynligvis et stort opp demmet behov der ute for å reise etter lang tid hvor pengene har blitt brukt innomhus. Nå er døra åpnet på vid gap og jeg tror at det skal handles flyreiser over en lav sko. Å tro at Norwegian ikke skal skal tjene godt på det blir for dumt. De rutene som Norwegian åpner, tjente selskapet penger på også når Kjos holdt på som verst.
Stokk Dum
26.09.2021 kl 22:59
3735
Og hva er nyheten som skal sende NAS oppover 30% i morgen;
-at Norge gjenåpnet, eller at
-flere bestiller flybilletter etter gjenåpning?
mvh
-at Norge gjenåpnet, eller at
-flere bestiller flybilletter etter gjenåpning?
mvh
Vangen
26.09.2021 kl 22:52
3745
Nordmenn har penger og er galne etter billige flybilletter. I morgen kan NAS lett gå 20-30% etter lørdagens gjenåpning og nyheter om økt billettsalg. Men høyere enn 15 kroner kan den umulig gå den kommende uken. Eller? Har skjedd større mirakler.
Kåre Grønn
26.09.2021 kl 22:38
3763
Kursmål 30, 2 årsperspektiv. Kommer til å knuse alt. Nå slippes det på!!
Redigert 26.09.2021 kl 22:39
Du må logge inn for å svare
Frodon
26.09.2021 kl 21:54
3764
Bare hyggelig å kunne hjelpe til 😊 Det er ikke lett å sette seg inn i dette. Spesielt ikke en folkeaksje som de fleste venner og familie anbefaler….bare fordi de har hørt navnet på selskapet før. Jeg er spent på hva John Fredriksen kan få til her, men husk at han betalte kr 6,25 pr aksje.
Et tips til deg, du kan gå inn på bookingssystemene til NAS og søke opp tilbud på forskjellige flyturer. Der kan du raskt få en feeling på om noen fly turer nesten er utsolgt eller om det er god plass på flyet like før avreise. Slik kan du få en realistisk mening om neste kvartal kan bli bra eller ei 😉
Et tips til deg, du kan gå inn på bookingssystemene til NAS og søke opp tilbud på forskjellige flyturer. Der kan du raskt få en feeling på om noen fly turer nesten er utsolgt eller om det er god plass på flyet like før avreise. Slik kan du få en realistisk mening om neste kvartal kan bli bra eller ei 😉
Frodon
26.09.2021 kl 21:47
3764
Kåre Grønn skrevInnlegget er slettet
Konspirasjonsteorier? Tallene er hentet fra NAS sin Q2 rapport 😅😅 Det er den rapporten du burde satt deg inn i FØR du kjøper aksjer i selskapet 😜
Frodon
26.09.2021 kl 21:45
3742
Jeg er 100% sikker på at disse nye nickene ikke engang klarer å finne riktig kurs vs dagens kurs når åpningsinnlegget på denne tråden ble startet 😅 Hvis man ikke klarer å finne riktig kurs bakover, hvordan skal man treffe på riktig kurs fremover 😉
Ser forøvrig at ingen av dem kommenterte innlegget mitt med tallene fra Q2 rapporten. Får håpe NAS får til dette etter hvert, for de tallene så overhode ikke bra ut….og det var sommer perioden 😜
Ser forøvrig at ingen av dem kommenterte innlegget mitt med tallene fra Q2 rapporten. Får håpe NAS får til dette etter hvert, for de tallene så overhode ikke bra ut….og det var sommer perioden 😜
Frodon
26.09.2021 kl 21:41
3712
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Det er ikke lov å juge på forumet, ref forumsreglene. Hvor er dokumentasjonen din på at jeg representerer institusjon som sitter short?
Det sier jo mest om deg, hvis du blokkerer en av de få som har truffet på NAS i årevis 😅
Det sier jo mest om deg, hvis du blokkerer en av de få som har truffet på NAS i årevis 😅
Frodon
26.09.2021 kl 21:39
3714
Det er et godt poeng. Ikke sååå mye aksjer lånt ut til short, hvis det ikke er fordelt rundt på mange små investorer. Det samme opplever jeg i Noap nå. First fondene har vært nest største aksjonær lenge med over 5% av aksjene. Ved siste oppdatering er de langt under 5% og jeg finner ikke noen andre kontoer aksjene kan være plassert på. Ingen flagg mld der heller 🤔
Bullen
26.09.2021 kl 16:18
3815
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Alle analytikere har selvfølgelig et logisk resonnement på analysene, men man bør ikke glemme at analytikerne har som eneste oppgave å tjene penger for husene. Analysene vil alltid være farget av det
Takk Frodon. Jeg setter pris på svar på spørsmålene mine - og i et aksjeforum som dette setter jeg stor pris på at både positive og negative sider blir belyst - slik at det er lettere å unngå å brenne seg skikkelig. Jeg for. In del tar dine innspill grundig med i vurderingen - og de veier definitivt tyngre enn hausemeldinger uten vesentlig substans.
Stokk Dum
26.09.2021 kl 13:46
2883
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Hvilken 'track-record' har ASC og DNB på sine analyser i NAS som gjør at jeg skal vektlegge deres analyser?
Du har kanskje et sammenliknende kursmål fra ASC eller DNB fra januar -19?
I starten av denne tråden fra den tiden advarte TS om emisjonskurs på 1 kr (på det tidspunktet) og "total utvanning" av "eksisterende aksjonærer".
mvh
Du har kanskje et sammenliknende kursmål fra ASC eller DNB fra januar -19?
I starten av denne tråden fra den tiden advarte TS om emisjonskurs på 1 kr (på det tidspunktet) og "total utvanning" av "eksisterende aksjonærer".
mvh
Redigert 26.09.2021 kl 14:03
Du må logge inn for å svare